Zelf betaal ik nu om een reden die ik al eerder heb aangegeven geen box 3 belasting, dus dat is voor mij niet iets waar ik me bezig hou. Maar als ik dat wel zou moeten betalen zou het denk ik voor mij niet veel verschil maken, ik wil vooral zorgen dat het geld constant geinvesteerd is.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als je in een project belegt van zeg 60 maanden dan zul je onderweg 5 peildata tegenkomen. Ongeacht op welke dag van het jaar dat je inlegt.
Uiteraard is het restbedrag in jaar 5 kleiner dan in jaar 1 maar de meeste mensen zijn toch wel continu aan investeren en herinvesteren van projecten. Misschien is het ook wijs om gewoon lekker goede projecten te selecteren en niet teveel met belastingen bezig te zijnZonde van de tijd en energie en onderaan de streep zal het allemaal weinig uitmaken.
(Of in een B.V. beleggen).
Als je CF als totaal ziet, dan gaat dit project het verschil niet maken toch? Om nu níet te investeren en te wachten tot 2 januari, dan loop je ook inkomsten mis.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:43 schreef Michael91984 het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen overweging om een project mee te pakken of niet. Deze neem ik ruim mee, heel mooie rente en zie het wel goed komen. Misschien wat naïef maar ik vind het een heel mooi plan. Ik zou als het in mijn directe omgeving was hier wel willen wonen. Dus vandaar dat ik denk dat het goed komt met dit project.
Ik beleg in box 3, is het dan verstandig om hierin je geld te stoppen gezien de aflossingen die waarschijnlijk na 01-01 gaan plaats vinden. Ik zie mijn CF als een totaal, niet als afzonderlijk project. Heb een percentage wat voor CF bedoeld is en zolang het daarbinnen past doe ik mee. tevens maandelijkse rentebijschrijving via CF, ik zie dat als rente op rente. Bij meeste deposito moet ik wachten een jaar wachten op mijn rente om te herinvesteren.
Ik denk dat niet dat het hele perceel in de WOZ zit, maar dat mogelijk een deel bedrijfsmatig is. Het gaat om een echt heel groot perceel.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:30 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Valt mij nu op dat onderpand Mussenhorstweg een WOZ van 535k heeft, een aflossingsvrije hypotheek van 550k en een getaxeerde waarde van 1.1mio. Is dat wel helemaal kosher?
Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel meningen, dan doel ik alleen op het wonen. Voor zover als ik het via funda zie spreekt het me zeker aan. Maar goed dat hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je nu woont..quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat het goed komt geloof ik ook wel, al zou ik zelf nooit in zo'n gemeubileerd kippenhok willen wonen. Maar goed er is duidelijk vraag naar. Die rente lijkt heel mooi als percentage maar ik voorspel je dat de netto opbrengst (en dan vergeet ik de belasting gemakshalve even) heel erg gaat tegenvallen en dat je vaak je schema moet aanpassen telkens als er weer wat wordt afgelost (als je dat tenminste doet, dat doet uiteraard niet iedereen op die manier).
Daarom pak ik deze ruim mee...quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:16 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Als je CF als totaal ziet, dan gaat dit project het verschil niet maken toch? Om nu níet te investeren en te wachten tot 2 januari, dan loop je ook inkomsten mis.
Ja dat dacht ik eerst ook, maar op WOZWL staat wel:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik denk dat niet dat het hele perceel in de WOZ zit, maar dat mogelijk een deel bedrijfsmatig is. Het gaat om een echt heel groot perceel.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:53 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Als je nu belegt in een project, betaal je daar per 1 jan ~ 2.2% belasting over. Als ze dan aflossen op 2 jan is dat alleen ongunstig als je het vrijgekomen geld daarna gaat uitgeven of op een spaarrekening zet. Als je herbelegt maakt het weinig uit m.i.
Mijn persoonlijke strategie is een harde cutoff op 1 okt (vanaf 1 sept alleen nog echt leuke) voor nieuwe projecten. Ik transfer evt vrijgekomen gelden in de tussentijd naar Raisin af en toe.
Het was meer een overpeinzing voor mezelf dan een vraag. Over het algemeen herinvesteer ik, dus maakt het voor de belasting niet uit. Zit het niet dit jaar in de telling dan wel volgend jaar...Om dat te omzeilen door vanaf september niet meer te investeren en eventueel af te romen en pas weer vanaf april echt mee te draaien zou een oplossing kunnen zijn. Tot nu toe nog niet aan gedaan hoewel ik wel wat terughoudender ben de laatste maanden van het jaar...
Van de website:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:58 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:
Kwik Holland B.V.
¤ 250.000 | 8,5% rente | 60 maanden
2de hypotheek woonhuis
Dank voor de research, heroverweeg mijn invest ookquote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:59 schreef Hanzul2 het volgende:
[..]
Ik ben hier ook nog verder ingedoken, na gisteren een toezegging te hebben gedaan. Uitbreiding met Chalets is in 2022 onderzocht, maar door gemeente afgewezen (geen meerwaarde). Hierna hebben ze verkocht. Recensies zijn na overname ronduit slecht, op Google, maar ook op diverse caravanforums wordt er gesproken, over geen onderhoud meer enkel een Engels sprekende beheerder en alle aangeboden faciliteiten onder de vorige eigenaar er niet meer waren.
Die kavels is inderdaad ook geen huis. Waarde 4ton, kan wel kloppen. Ben alleen bang voor witwassen en Bibob. Voor exploitatie camping hoeft in de regel (zeker bij kleine gemeentes) die altijd achter lopen geen exploitatievergunning te worden aangevraagd als er geen horeca is.
https://www.hiswarecron.n(...)r-recreatiebedrijven
Dus er hoeft nog geen BIBOB onderzoek gedaan te zijn. Daarom mocht gilles b.v eerst wel nog campings openen, maar moest de horeca dicht, omdat daarvoor wel een BIBOP onderzoek nodig is. Hierdoor zijn bij mij nu wel de alarmbellen afgegaan en heb ik met deze pich teveel vragen onzekerheden, ondanks dat de zekerheden er in eerste instantie niet slecht uitzien. Waarde 2.5 miljoen vind ik trouwens wel veel voor wat het is. Op plattegrond camping staan trouwens 104 plaatsen, waarom is de pitch, b.v hier ook afwijkend.
Ik denk er nog even over na maar denk dat ik ga terugtrekken.
Dank voor alle research, heroverweeg mijn invest . Naast alle opmerkingen vwb status woonhuis, geen uitbreidingvergunning vd camping met all-season hutjes, actuele recensies en opm op fora "stoort" het me de all you can do business. Transport, vlees, paracetamol en een campinggebeuren. Zeer divers en dus no focus en dan wordt je nergens een uitblinker in.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:25 schreef ML45 het volgende:
Ik doe niet mee met de camping Petrushoeve van Seven Ocean omdat;
- wanneer ik de extra omzet over 2024 tov 2023 volledig aan de camping toereken kom ik op ¤ 380.000 omzet
- wanneer de B&B kamer 150 dagen bezet zijn geeft dit ¤ 40.000 omzet( hetgeen ik veel vind) en moet de camping dus ¤ 340.000 omzet halen. Bij 104 plaatsen en een omzet per dag van ¤ 34 geeft dit een bezetting van 96 dagen
- de waardering van 2,5 milj neem ik met een korrel zout
- de genoemde opmerking in de pitch dat er 128 plaatsen zijn is zoals als aangegeven incorrect, het zijn er 104 volgens het kaartje op de website
- de beperkingen, geen kinderen en honden, geeft enerzijds een specifieke markt maar ook een beperking van de markt zeker voor de aantrekkelijke zomermaanden
- de enige recente review is negatief
- een camping van deze omvang draait rond een persoonlijk betrokken eigenaar en staf en niet rond een investeerder die er goedkoop personeel plaatst.
PS mbt de waarde van 2,5 miljoen.
Wanneer ik de uitkoop van 200.000 en de herfinanciering van 1.350 hier van aftrek kom je uit om 1 miljoen dat of wel in december 2023 cash is ingebracht of een waardestijging is. Beide aspecten roepen bij mij vragen op zeker omdat er niets over gezegd wordt.
welk platfom ?quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Je hebt geïnvesteerd in het project Jaersveltstraat 64A in Rotterdam. De hypotheek is op 5 augustus 2024 vervroegd afgelost.
Staat niet meer op Funda, ook niet als verkocht.quote:Op donderdag 25 juli 2024 13:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Eens, wel kort lopend maar er zal minimaal 12 maanden rente betaald worden.
Ik gok er ook een beetje op dat deze wel een vervroegde aflossing gaat krijgen. Overigens denk ik wel dat de woning al even te koop staat.
https://www.funda.nl/en/d(...)p-acker-19/43675110/
Adres
Schilp acker 19
1965SC
Heemskerk
Ja, dat is bedoeld voor de bezoekers vanuit Charleroi: https://decorrespondent.n(...)e9-38bb-08aaf1034774quote:Op woensdag 7 augustus 2024 16:03 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Van de website:
We are located in Almere, a beautiful city in the Netherlands
quote:Op woensdag 7 augustus 2024 10:15 schreef Jaco078 het volgende:
Nieuwe collin
MOD8LOVO future homes B.V.
(...)
Het eerste project betreft een woningbouwproject van 24 woningen in Zevenaar.
(...)
Linkje:Grootste risico dat ik zie is dat dit hun eerste project is, dus ze gaan waarschijnlijk onvoorziene problemen tegen komen met extra kosten en vertragingen als gevolg. Dat zal ook wel in die 11% verrekend zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar verder zie ik geen rare dingen, het lijken mij op het eerste gezicht eerlijke ondernemers en ik hou van tiny houses. Ook als ze het niet lukt het project op tijd en met winst af te sluiten verwacht ik het geld wel terug te krijgen.
Ja, ik zie het ook. Zo te zien is hij er recent afgehaald.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:09 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Staat niet meer op Funda, ook niet als verkocht.
Na een half jaartje. Levert wel een mooi rendement op over die paar maand maar ik had liever gehad dat het project nog even doorgelopen had. Herinvesteren bij SIG is lastig op het moment en hoewel ik redelijk vertrouwen in het voortbestaan van Collin heb wil ik ook niet al mijn eieren bij één platform laten uitbroeden.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Je hebt geïnvesteerd in het project Jaersveltstraat 64A in Rotterdam. De hypotheek is op 5 augustus 2024 vervroegd afgelost.
Volgens huispedia verkoop: https://huispedia.nl/rotterdam/3082sj/jaersveltstraat/64-aquote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:48 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Heeft Anand een goedkopere financier gevonden of zou hij het pand verkocht hebben omdat verhuren niet meer uit kan?
Ik zou er zelf vanuit gaan dat dat wel het geval is, bij woz waardeloket hebben ze het namelijk over 24000m2, het is 1 kadastraal nummer dus prive/zakelijk is niet gesplitsts en er is een waarde bij woz waardeloket beschikbaar, dat zijn allemaal signalen dat er geen splitsing tussen zakelijk en prive zijn naar mijn mening. Overigens lijen me de streetview beelden niet representatief als ik de recentere luchtfoto's bij perceelloep of wozwaardeloket zie.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 15:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik denk dat niet dat het hele perceel in de WOZ zit, maar dat mogelijk een deel bedrijfsmatig is. Het gaat om een echt heel groot perceel.
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat huizen doen aan die kant van het land, maar 5 ton voor zo'n perceel kan ik weinig bij voorstellen. Ik zie ook af van dit project. Een mooie rente, maar project past eigenlijk niet aan mijn voorwaarden. Zal 25-30 euro opleveren per 500 euro.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:22 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik zou er zelf vanuit gaan dat dat wel het geval is, bij woz waardeloket hebben ze het namelijk over 24000m2, het is 1 kadastraal nummer dus prive/zakelijk is niet gesplitsts en er is een waarde bij woz waardeloket beschikbaar, dat zijn allemaal signalen dat er geen splitsing tussen zakelijk en prive zijn naar mijn mening. Overigens lijen me de streetview beelden niet representatief als ik de recentere luchtfoto's bij perceelloep of wozwaardeloket zie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Artikel in "de Ondernemer" van 1,5 jaar geleden:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:36 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Grootste risico dat ik zie is dat dit hun eerste project is, dus ze gaan waarschijnlijk onvoorziene problemen tegen komen met extra kosten en vertragingen als gevolg. Dat zal ook wel in die 11% verrekend zijn.
Maar verder zie ik geen rare dingen, het lijken mij op het eerste gezicht eerlijke ondernemers en ik hou van tiny houses. Ook als ze het niet lukt het project op tijd en met winst af te sluiten verwacht ik het geld wel terug te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door delcielo op 07-08-2024 23:17:35 ]
Alweer een extra tussentijdse verzamelbetaling met meerdere niet betaalde projecten. Voor mij 13 projecten.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 07:57 schreef Inductor het volgende:
[..]
Reactie van GVE op gemiste niet-wallet betalingen: "Vanwege een technische storing in onze applicatie is het mogelijk dat de laatste verzamelbetalingen van niet-wallet projecten niet zijn overgemaakt. We zijn druk bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Zodra de storing is verholpen, laten we u dit meteen weten. Bedankt voor uw geduld en begrip.".
Vandaag een nabetaling aangekondigt van 1 gemist project. maar nog niet van alle gemiste betalingen van 6-aug...
Bij mij ook weer een extra tussentijdse verzamelbetaling aangekondigt. Nu is bij mij wel alles van 6-aug compleet.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 04:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Alweer een extra tussentijdse verzamelbetaling met meerdere niet betaalde projecten. Voor mij 13 projecten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |