abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 augustus 2024 @ 23:51:29 #1
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214570556
NIET MIJN OP

Controverse omdat eerder geweerde bokssters die “zich voordoen als vrouw” wél welkom zijn op Olympische Spelen

Twee vrouwelijke boksers die vorig jaar uit de World Boxing Championships gezet zijn omdat ze biologisch gekwalificeerd werden als mannelijk, mogen toch deelnemen aan de Olympische Spelen. Het gaat om de Algerijnse Imane Khelif en Lin Yu-Ting uit Taiwan, bij wie de geslachtschromosomen XY ontdekt zijn.

twitter

Khelif werd vlak voor haar wedstrijd om de gouden medaille op het WK in New Delhi in maart 2023 uitgesloten nadat ze niet was geslaagd voor de tests van de internationale boksbond IBA, net als Lin Yu-ting, die haar bronzen medaille verloor.

Maar in tegenstelling tot de regels van de IBA, zal het duo toch mogen aantreden op de Spelen in Parijs. Met de goedkeuring van het IOC (Internationaal Olympisch Comité). De IBA heeft geen rechtsbevoegdheid over het olympische boksen, terwijl de regelgeving van het IOC soepeler is op dat vlak.

Zo luidde een statement van het IOC, dat de IBA niet erkent, gisteren: “Alle atleten die deelnemen aan het olympisch bokstoernooi van Parijs 2024 voldoen aan de deelnameregels van de competitie, evenals aan alle toepasselijke medische voorschriften, in overeenstemming met regels 1.4 en 3.1 van de Boxing Unit Parijs 2024.”

Lin komt vrijdag in de achtste finale in competitie bij de vedergewichten, Khelif komt donderdag in actie tegen de Italiaanse Angela Carini in de voorrondes van de weltergewichten.

Maar dat dit een controversiële deelname wordt, staat buiten kijf. Zo heeft gewezen wereldkampioen Barry McGuigan op de sociale media er al zijn oordeel over gegeven. “Choquerend dat ze al zo ver zijn gekomen. Wat gebeurt er?”, stelt hij op X, het vroegere Twitter.

Heel wat socialmediagebruikers delen de mening van McGuigan duidelijk ook. Zo gaat op X ook een filmpje uit 2022 rond waarin te zien is hoe Khelif een Mexicaanse opponente een paar bikkelharde meppen verkoopt.

IBA-voorzitter Umar Kremlev zei vorig jaar dat de DNA-testresultaten “atleten aan het licht brachten die hun collega’s voor de gek probeerden te houden en zich voordeden als vrouwen." Hij bevestigde dat meerdere boksers toen gediskwalificeerd werden in het belang van de “eerlijkheid en de professionaliteit onder de atleten.”

Maar intussen kwam er ook een reactie van Mark Adams, woordvoerder van het IOC. “Deze atleten hebben de voorbije jaren al vaak gevochten. Ze zijn hier niet plots - ook op de Spelen in Tokio waren ze van de partij. De federatie moet regels maken om de sport eerlijk te laten verlopen, maar tegelijk moet iedereen die dat wil ook kunnen deelnemen. Dat is een moeilijke oefening.”

https://www.hln.be/olympi(...)che-spelen~a8682d64/

Wanneer stopt deze waanzin?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_214570760
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 23:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

niet waar, tenminste niet voor de FIFA en de IAAF.
Alweer incorrect, wat betreft atletiek:
https://www.theguardian.c(...)n-from-female-events

(De IAAF heet nu World Athletics).

FIFA is zoals gewoonlijk weer laat, maar die zullen uiteindelijk tot dezelfde conclusie komen. Het is gewoon wetenschap, als je dat wil gaan ontkennen veel plezier er mee.
  maandag 5 augustus 2024 @ 00:38:52 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214570832
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 00:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is gewoon wetenschap, als je dat wil gaan ontkennen veel plezier er mee.
Ik ontken de waarde van de categorisering van seksuele dimorfie op biologisch niveau ook helemaal niet, dat maak jij ervan.
quote:
Alweer incorrect, wat betreft atletiek:
https://www.theguardian.c(...)n-from-female-events
Nee, uit hun eigen "Eligibility regulations for the female classification athletes with differences of sex development":

quote:
To be eligible to compete in the female classification at a World Rankings Competition, and/or
to have recognised any World Record performance in a competition that is not a World
Rankings Competition, a Relevant Athlete must meet each of the following conditions (the
"DSD Eligibility Conditions"):
3.2.1 they must be recognised at law (for example, in a birth certificate or passport) either
as female or as intersex;
3.2.2 they must have continuously maintained the concentration of testosterone in their
serum below 2.5 nmol/L3 for a period of at least 24 months; and
3.2.3 they must continue to maintain the concentration of testosterone in their serum
below 2.5 nmol/L at all times (i.e., whether they are in competition or out of
competition) for so long as they wish to retain eligibility to compete in the female
classification at World Rankings Competitions and/or to have recognised any World
Record performance in the female classification at a competition that is not a World
Rankings Competition.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_214570870
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 00:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ontken de waarde van de categorisering van seksuele dimorfie op biologisch niveau ook helemaal niet, dat maak jij ervan.
[..]
Nee, uit hun eigen "Eligibility regulations for the female classification athletes with differences of sex development":
[..]

Ja, en dus geen mannelijke puberteit. Dat is voorwaarde één.
  maandag 5 augustus 2024 @ 00:53:06 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_214570906
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 00:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, en dus geen mannelijke puberteit. Dat is voorwaarde één.
Dat lees ik nergens maar misschien kan jij dat voor me aanwijzen in hun regulations. Misschien heb je gelijk en zit ik mis, maar ik denk het niet.

De FINA stelt die voorwaarde overigens wel expliciet dat de puberteit niet doorlopen mag zijn dan Tanner stadium 1, die zijn inderdaad tenminste duidelijk vooraf, zodat iedereen weet waar 'ie aan toe is. De FIFA hanteert een anything goes varierend van in het broekje kijken tot 'iedereen mag meedoen' en de WTA stelt expliciet dat ze geen regels hebben omtrent geboren xy-vrouwen:

quote:
At this time, WTA has no hyperandrogenism regulations in place. Entry into WTA Tournaments
shall be open to all women tennis players based on merit, subject only to the conditions herein
and those set for in the WTA Rulebook and the Age Eligibility Rule. Players whom have been
legally and psychosocially female since childhood (including pre-pubertal sex re-assignments)
shall be eligible to participate in WTA Tournaments.

[ Bericht 4% gewijzigd door -XOR- op 05-08-2024 01:06:38 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_214571037
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 00:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat lees ik nergens maar misschien kan jij dat voor me aanwijzen in hun regulations. Misschien heb je gelijk en zit ik mis, maar ik denk het niet.

De FINA stelt die voorwaarde overigens wel expliciet dat de puberteit niet doorlopen mag zijn dan Tanner stadium 1, die zijn inderdaad tenminste duidelijk vooraf, zodat iedereen weet waar 'ie aan toe is. De FIFA hanteert een anything goes varierend van in het broekje kijken tot 'iedereen mag meedoen' en de WTA stelt expliciet dat ze geen regels hebben omtrent geboren xy-vrouwen:
[..]

Het is wachten tot de eerste top 1000 speelster een potje verliest van een type Mauresmo dan kunnen we daar helemaal witheet van worden. Opgeven bij 0-3 ik heb nog nooit zulke harde forehands gezien zelfs niet toen ik trainde met Alcaraz.
pi_214571071
twitter
  Moderator maandag 5 augustus 2024 @ 10:54:36 #9
375570 crew  Cyan9
pi_214573789
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 02:02 schreef takura het volgende:
[ x ]
Wat is hier precies het argument? Ze is geen vrouw omdat ze wijdbeens zit? |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_214574230
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Jij kent vrouwen die er zo uitzien/bijzitten?
  maandag 5 augustus 2024 @ 11:23:08 #11
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214574260
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 10:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
conservatives gonna conservative...

Maar wat wel zou mogen verduidelijkt worden is hoe de vork aan de steel zit met haar. Ze vertoont wel kenmerken die aan een verhoogd testosterongehalte doen denken. Dat ze met de benen wijdbeens zit kan me aan mijn reet roesten.

quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:21 schreef takura het volgende:

[..]
Jij kent vrouwen die er zo uitzien/bijzitten?
ik wel en ik ken niet zo veel mensen in het algemeen, dus ze komen zeer zeker voor.
pi_214574535
Deze persoon loopt als een man, ziet eruit als een man, zit als een man en kauwt als een man. Deze persoon straalt man uit uit al de porieen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sorella op 05-08-2024 13:06:26 ]
  PR en moderator maandag 5 augustus 2024 @ 12:39:25 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_214575418
De tering, zo te lezen zijn er sommige mensen die nooit helemaal begrepen dat moeder natuur ook wel eens uitzonderingen maakt, en dat er intersekse mensen bestaan met XY chromosomen die als vrouw geboren worden en hun hele leven als vrouw leven?

Ik denk dat je van geluk mag spreken dat je zelf met een duidelijk geslacht geboren bent als je zo tekeer gaat tegen mensen die er ook niks aan kunnen doen met wat voor genetische afwijking ze geboren worden. :N

[ Bericht 2% gewijzigd door Moira op 05-08-2024 12:46:28 ]
Fuck the EBU.
pi_214575440
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:39 schreef Moira het volgende:
De tering, zo te lezen hebben mensen hier hebben nooit helemaal begrepen dat moeder natuur ook wel eens uitzonderingen maakt, en dat er intersekse mensen bestaan met XY chromosomen die als vrouw geboren worden en hun hele leven als vrouw leven?

Ik denk dat je van geluk mag spreken dat je zelf met een duidelijk geslacht geboren bent als je zo tekeer gaat tegen mensen die er ook niks aan kunnen doen met wat voor genetische afwijking ze geboren worden. :N
Dat is helemaal prima, dit gaat over sport en of een persoon in een bepaalde categorie mee mag doen.
Vakman pur sang
  maandag 5 augustus 2024 @ 12:43:54 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214575465
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:39 schreef Sorella het volgende:
Deze persoon loopt als een man, ziet eruit als een man, zit als een man en het kauwt als een man. Deze persoon straalt man uit uit al de porieen.
en toch is het een vrouw en roeptoeter je weer de zoveelste rechtse drek na.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  PR en moderator maandag 5 augustus 2024 @ 12:44:05 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_214575470
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is helemaal prima, dit gaat over sport en of een persoon in een bepaalde categorie mee mag doen.
Ja, intersekse mensen met tostesteron onder een bepaald niveau voor een bepaalde tijd mogen dat.
Fuck the EBU.
pi_214575548
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef Moira het volgende:

[..]
Ja, intersekse mensen met tostesteron onder een bepaald niveau voor een bepaalde tijd mogen dat.
Dan heb je zelf ook niet gelezen.
In dit geval telt alleen het paspoort en het geslacht wat daar instaat, geen testo of chromosomen test vooraf.
Vakman pur sang
  maandag 5 augustus 2024 @ 12:54:20 #18
37248 BertV
Klei indiaan
pi_214575598
...een aparte categorie "vrouwen" omdat ze anders letterlijk niet mee kunnen komen.

Daarna laat je deze groep vallen door het toelaten van figuren met een atypisch genetische profiel.

Ik zou zeggen, veel succes ermee. :W
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_214584605
Ze heeft ongetwijfeld iets zoals Caster Semenya.
Dat betekent dus XY, geen baarmoeder, geen eierstokken, maar wel testikels die een normale mannelijk hoeveelheid testosteron produceren wat resulteert in een mannelijke lichaamsbouw en mannelijke musculatuur.
Ja, de persoon in kwestie heeft een spleetje en geen piemel, dat is wel verwarrend.

In een Westers land wordt de diagnose ofwel bij de geboorte gesteld ofwel tijdens de puberteit als het schijnbare meisje geen maandstonden krijgt en er plots heel mannelijk begint uit te zien. Dan blijkt zij plots een hij te zijn met XYchromosomen.
In een Westers land laat zo iemand het wel uit zijn hoofd om dan in de damescategorie te gaan sporten.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:28:34 #20
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214591291
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 21:07 schreef Tracksmith het volgende:
Ze heeft ongetwijfeld iets zoals Caster Semenya.
Dat betekent dus XY, geen baarmoeder, geen eierstokken, maar wel testikels die een normale mannelijk hoeveelheid testosteron produceren wat resulteert in een mannelijke lichaamsbouw en mannelijke musculatuur.
Ja, de persoon in kwestie heeft een spleetje en geen piemel, dat is wel verwarrend.

In een Westers land wordt de diagnose ofwel bij de geboorte gesteld ofwel tijdens de puberteit als het schijnbare meisje geen maandstonden krijgt en er plots heel mannelijk begint uit te zien. Dan blijkt zij plots een hij te zijn met XYchromosomen.
In een Westers land laat zo iemand het wel uit zijn hoofd om dan in de damescategorie te gaan sporten.
Normale hoeveelheid is wat kort door de bocht, ze zitten doorgaans tussen man en vrouw in qua testosterongehalte omdat het meestal om onderontwikkelde teelballen gaat. Maar desalnietemin geeft zo'n extra hoeveelheid op lange termijn nog steeds voordelen die een gemiddelde vrouw (en zelfs gemiddelde topatlete) niet zal hebben. Ook werd er destijds door IOC een grens van 10 nmol/l gezet wat eigenlijk nogal ruim bemeten is voor een vrouw, vrouwen met zo'n hoeveelheid testosteron zijn quasi bij voorbaat al een medische afwijking van wat de genetische norm is. Er zijn nog genoeg mannen die met zo'n hoeveelheid rondlopen (behoort tot de laagste 'normale' range voor mannen). Nou ja, voor de 400 en 800 m is de grens bijgestelt tot 5 nmol/l, omdat het zogezegd voor alle andere afstanden en sporten niet zou helpen. Waarbij alle korte sprinters en krachtsporters zich de ballen uit de broek lachen. Zelfs in de tour de France helpt een microdosis testosteron om mee te strijden in de top 10 of als superknecht bekend te staan ipv na 2 weken buiten tijd aan te komen. Dat zijn de verschillen die er mee gemaakt kunnen worden.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:56:58 #21
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214603638
Imane Khelif is een 25-jarige boksster uit Algerije. Ze is als vrouw geboren, dan moet je niet moeilijk gaan doen over hormonen omdat ze toevallig goed is in boksen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_214603850
Over een halfuur moet ze weer.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:28:03 #23
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214604118
Je kan 't ook simpel houden en alleen vrouwen toelaten die geboren zijn met vagina, baarmoeder en eierstokken.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_214606661
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 22:28 schreef sturmpie het volgende:
Je kan 't ook simpel houden en alleen vrouwen toelaten die geboren zijn met vagina, baarmoeder en eierstokken.
Hoe weet je het zeker dat de persoon in kwestie zo geboren is?

Zo simpel lijkt mij dat niet.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 08:07:07 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214606776
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 22:28 schreef sturmpie het volgende:
Dat is ze ook, dus hou je gewauwel voor je. Ze is verschillende testen doorgekomen die bepalen of je mee mag doen aan de OS.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214606798
quote:
13s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 08:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat is ze ook, dus hou je gewauwel voor je. Ze is verschillende testen doorgekomen die bepalen of je mee mag doen aan de OS.
Ja overal wordt ze geweerd behalve op de OS. Dat zegt ook wel weer genoeg
pi_214606908
quote:
13s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 08:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Vooralsnog weten we helemaal niets over die tests en hebben we alleen horen zeggen "dat ze als vrouw geboren is". Zoals je weet, kijkt men bij de geboorte alleen maar naar onderen om het geslacht te bepalen.
Mja
  woensdag 7 augustus 2024 @ 08:44:32 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214606995
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 08:35 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Vooralsnog weten we helemaal niets over die tests en hebben we alleen horen zeggen "dat ze als vrouw geboren is". Zoals je weet, kijkt men bij de geboorte alleen maar naar onderen om het geslacht te bepalen.
Ja, ze heeft gewoon vrouwelijke geslachtsdelen :')
quote:
No medical evidence that Khelif has XY chromosomes or elevated levels of testosterone has been published.[6] Khelif was born female and identifies as female.[7]
https://en.wikipedia.org/wiki/Imane_Khelif]

(...)

quote:
Khelif's father, in a statement to Sky Sports, stated, "My child is a girl. She was raised as a girl. She's a strong girl. I raised her to be hard-working and brave. She has a strong will to work and to train."[63] At a news conference on 3 August 2024, IOC President Thomas Bach defended the participation of Khelif and Lin Yu-ting, saying, "There was never any doubt about them being a woman."[64] He further reaffirmed that Khelif was born a woman and denounced hate speech against her.[47]
Dus wat wil iedereen nou? Het is een keer een echte vrouw met vrouwelijke geslachtsdelen en vrouwelijke hormonen en het is weer niet goed :')
  woensdag 7 augustus 2024 @ 08:56:17 #29
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214607075
quote:
13s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
en toch is het een vrouw en roeptoeter je weer de zoveelste rechtse drek na.
Wat heeft dit met rechts te maken MK? Het zou me niet verbazen als de mannelijke kenmerken door doping komen. Wellicht doelde haar Italiaanse tegenstander daar op. Niet voor niets geweerd bij andere kampioenschappen!
"Hoka Hey!"
  woensdag 7 augustus 2024 @ 09:00:29 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214607102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 08:56 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat heeft dit met rechts te maken MK?
Transfobie past uitstekend in het extreemrechtse straatje.
pi_214607114
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 08:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja, ze heeft gewoon vrouwelijke geslachtsdelen :')
Dat ontken ik ook niet. En volgens mij heeft Semenya dat ook. Zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen, zijn er genderafwijkingen, zoals 5-alpha-reductase deficiency, waarbij de mannelijke geslachtsorganen zich bij tijdens de zwangerschap niet goed ontwikkelen. Dat kan resulteren in een vagina en inwendige teelballen die extra testosteron produceren.

quote:
Dus wat wil iedereen nou? Het is een keer een echte vrouw met vrouwelijke geslachtsdelen en vrouwelijke hormonen en het is weer niet goed :')
Nou ja, wat die vader zegt, zal allemaal wel. Die weet er het fijne ook niet van lijkt me. Alleen dat ze als vrouw is opgevoed en dat ze vermoedelijk een vagina heeft. Dat geloof ik ook allemaal wel. Maar ik vind dat niet 100% uitsluitsel geven of ze bij de vrouwen mag mee boksen of niet.

quote:
On 24 March 2023, IBA disqualified athletes Lin Yu-ting and Imane Khelif from the IBA Women’s World Boxing Championships New Delhi 2023. This disqualification was a result of their failure to meet the eligibility criteria for participating in the women’s competition, as set and laid out in the IBA Regulations. This decision, made after a meticulous review, was extremely important and necessary to uphold the level of fairness and utmost integrity of the competition.

Point to note, the athletes did not undergo a testosterone examination but were subject to a separate and recognized test, whereby the specifics remain confidential. This test conclusively indicated that both athletes did not meet the required necessary eligibility criteria and were found to have competitive advantages over other female competitors.
Als je dit leest, dan is er toch iets aan de hand? Er zijn tests uitgevoerd. De details daarvan zijn niet bekend, maar de uitslag van de tests betekent dat ze zijn uitgesloten van de vrouwencompetitie.
Mja
pi_214607142
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 09:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dus je vindt dat het hier gaat om een transvrouw?
Mja
  woensdag 7 augustus 2024 @ 09:03:12 #33
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214607145
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 09:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Maar daar gaat het toch helemaal niet over? Het gaat over een vrouwelijke bokser die de boel belazert en daar haal jij dan rechts bij? Politiek heeft hier geen zak mee te maken
"Hoka Hey!"
  woensdag 7 augustus 2024 @ 09:09:02 #34
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214607204
Misschien dat deze zaak intersekse mensen een beetje uit de taboesfeer kan halen. Het komt toch vaker voor dan mensen denken. En veel mensen weten niet eens dat zoiets bestaat. En je hebt ook zaken als XXX en XYY syndromen, waar mensen een extra chromosoom dragen.

The number of births with ambiguous genitals is in the range of 1:4,500–1:2,000 (0.02%–0.05%).
pi_214607250
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 09:09 schreef Momo het volgende:
Misschien dat deze zaak intersekse mensen een beetje uit de taboesfeer kan halen. Het komt toch vaker voor dan mensen denken. En veel mensen weten niet eens dat zoiets bestaat. En je hebt ook zaken als XXX en XYY syndromen, waar mensen een extra chromosoom dragen.

The number of births with ambiguous genitals is in the range of 1:4,500–1:2,000 (0.02%–0.05%).
Dat zou best wel wat explicieter besproken mogen worden, want inderdaad, die mensen zijn er ook.
Mja
  woensdag 7 augustus 2024 @ 09:15:53 #36
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214607270
quote:

True, maar iedereen schiet tegenwoordig in de stress bij de LGBTQI letterreeks en begint 'woke' te roeptoeteren, elk normaal gesprek onmogelijk makend.
pi_214607583
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 09:02 schreef TAmaru het volgende:

--------
Point to note, the athletes did not undergo a testosterone examination but were subject to a separate and recognized test, whereby the specifics remain confidential. This test conclusively indicated that both athletes did not meet the required necessary eligibility criteria and were found to have competitive advantages over other female competitors.
------
Als je dit leest, dan is er toch iets aan de hand? Er zijn tests uitgevoerd. De details daarvan zijn niet bekend, maar de uitslag van de tests betekent dat ze zijn uitgesloten van de vrouwencompetitie.
maar de IBA, de boksbond die geschorst is wegens grootschalige corruptie en fraude in direkt verband met de olympische spelen: er is bewezen dat ze in 2016 voor geld, tot $250.000 spelers zich lieten kwalificeren of wedstrijden beinvloed werden. (link: https://www.reuters.com/l(...)t-report-2021-09-30/ )
om die reden werd hen hun Olympische accreditatie afgenomen in 2019 al... waarna een aan het Kremlin gelieerde groep de macht overnam en Gazprom de hoofdsponsor werd.

in mei 2022 werden alle tegenkandidaten van de russische voorzitter een dag voor de verkiezing als 'ongeldige kandidaturen' gekwalificeert... ook de nederlandse voorzitter van de nederlandse boksfederatie Boris van der Vorst
https://www.insidethegame(...)residential-election

Onder die omstandigheden is er genoeg grond eerder grote twijfels te hebben bij een 'geheime' test die de geschorste IBA afneemt, een bewezen grootschalige corrupte frauduleuze sportbond, die al jarenlang vooral deel is van een politiek steekspel rondom de russische sancties tegen de Olympische Spelen
https://www.lemonde.fr/en(...)power_6007349_9.html (artikel ook uit 2022 over de invloedname van russiche kremlin-kringen op de olympische spelen van 2024)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 7 augustus 2024 @ 09:45:43 #38
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214607589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:56 schreef sturmpie het volgende:
Imane Khelif is een 25-jarige boksster uit Algerije. Ze is als vrouw geboren, dan moet je niet moeilijk gaan doen over hormonen omdat ze toevallig goed is in boksen.
Caster was ook als 'vrouw' geboren, als vrouw opgegroeid, ... aap kwam uit de mouw toen de resultaten van de rechtzaak gelekt werden en ze over teelballen beschikte. Ze had verhoogd testosteron en dat werd ook pas na jaren aan banden gelegd.
Met enkel de kennis dat ze XXY was zijn er nog legio mogelijkheden hoe zich dat manifesteert in haar lichaam maar blijkt door het lek dat ze teelballen had en hierdoor een verhoogd testosteron. In deze was het biologisch erg duidelijk, ze zat letterlijk tussen man en vrouw in. Want de supporters speelden het natuurlijk dat ze op en top vrouw zou zijn. Maatschappelijk, geestelijk, psychologisch en identificatiegewijs mag ze op en top vrouw zijn maar biologisch gezien was er dus meer aan de hand.
Caster heeft het ook jarenlang aangevochten om maar niet getest te moeten worden of dat de regels maar niet aangepast dienden te worden.

Er is gewoon een onafhankelijk testorgaan nodig en de resultaten zullen eigenlijk gewoon publiek moeten zijn. Heb je geen test afgelegd bij dit orgaan dan zou je bij voorbaat geen toegang tot de grote toernooien en andere topevenementen in je sport mogen hebben. Is zoals dopingcontroles missen.

Dat iemand zegt dat ze vrouw is, daar ga ik al jarenlang niet meer in mee als het topsport betreft. Topsporters zijn ook top leugenaars als het over zulke dingen gaat want ik kader dit in hetzelfde straatje als doping.

Behalve Ludo Dierckxens destijds en deze sympathieke kempenzoon werd dan uitgelachten omdat ie eerlijk was...

Als ze gewoon XX is en er niks aan de hand is zo zij het. Maar ik heb nog niks officieels gemerkt. Enkel zij, haar vader en het IOC die alles probeert te sussen dat alles in orde is liggen te zeggen dat ze vrouw is. Ik verwijs naar Caster, die was ook al 20 jaar aan het uitschreeuwen dat ze vrouw was en het IOC liet haar maar meedoen.

Doe nu gewoon een test en klaar. Laat gewoon elke atlete die in de vrouwencategorie op hoog niveau acteert testen, maakt niet uit hoe ze er uitzien. Een cotton swab is voor veruit de meerderheid genoeg en als daar iets uitkomt kan er verder gekeken worden. Probleem is dat het IOC inclusiviteit boven eerlijkheid aan het verheffen is de laatste 10 jaar waardoor wat zij in deze zaken melden ook steeds met een korrel zout genomen mag worden (buiten dat het ook gewoon een corrupte bende is).

Ik bedoel maar, topsporters hebben het over zich afgeroepen om zoveel getest te worden. De geschiedenis zit vol van dopingzondaars die voor ze betrapt werden of ontmaskerd erg sympathiek, aardig en eerlijk leken.

[ Bericht 6% gewijzigd door kl1172 op 07-08-2024 10:12:34 ]
pi_214607728
Naja deze kwestie boeit mij niet, maar als we het argument halen dat de IBA zo slecht is en IOC zo goed moest ik keihard lachen :') het woord Taiwan is verboden want China wordt dan heel erg boos. IOC bezwijkt dan onder hevige druk van de CCP.

Bach is de grootste hypocriet daar met zijn toespraak over inclusiviteit en dat soort onzin.
graag op anoniem
  Redactie Sport woensdag 7 augustus 2024 @ 10:02:39 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_214607744
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 09:59 schreef KingRoland het volgende:
Naja deze kwestie boeit mij niet, maar als we het argument halen dat de IBA zo slecht is en IOC zo goed moest ik keihard lachen :') het woord Taiwan is verboden want China wordt dan heel erg boos. IOC bezwijkt dan onder hevige druk van de CCP.

Bach is de grootste hypocriet daar met zijn toespraak over inclusiviteit en dat soort onzin.
Sportbonden zijn over het algemeen niet erg sympathiek, en geldwolven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 7 augustus 2024 @ 10:04:33 #41
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214607757
Als het zo doorgaat dan gaan de enhanced Olympics straks nog een levensvatbaar evenement worden.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 10:09:44 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214607807
quote:

Het lijkt mij onwenselijk dat de beschermde categorie "vrouwen" straks compleet en totaal gedomineerd wordt door bio-mannen en mensen met een intersekse conditie.

Het hele punt was om meisjes en vrouwen een visie en iets om naar te streven te geven in het idee dat ze een carriere kunnen maken van sporten. Gezien het wenselijk is dat meisjes vanaf jonge leeftijd ook gewoon mee doen aan gym en sporten etc... gezien je wil dat er voor vrouwen kansen liggen om zichzelf op regionaal of internationaal niveau te ontwikkelen doordat er een sterke infrastructuur is qua sponsorschap en training etc...

Deze (intersekse, trans-) mensen horen gewoon in de (wat mij betreft open) categorie.. bij de mannen. Van mij mag de mannen-categorie ook afgeschaft worden trouwens.. Gewoon de open categorie. Dan is er geen gezeik meer over "maar ik ben voel me een vrouw".. er zullen dus ook bio-vrouwen zijn die kiezen mee te doen aan de open categorie.

Het staat je als 2e optie vrij om een speciale intersekse categorie te maken maar ik voorspel dat niemand daar echt naar zal kijken. Dat ligt volledig aan de commerciele kant van het sportwezen.

Dit was DE oplossing. Maar het staat jullie vrij deze nog even 10 jaar lang te negeren zodat we deze drama blijven hebben en we nog even kunnen genieten van de afbraak van vrouwensport en het compleet vernielen van vrouwenlichamen tijdens bosk-evenementen specifiek. Sommige mensen zijn blijkbaar van de domestic-violence vibe
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_214610322
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 10:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Het lijkt mij onwenselijk dat de beschermde categorie "vrouwen" straks compleet en totaal gedomineerd wordt door bio-mannen en mensen met een intersekse conditie.
Straks? Heb je al wel finales bij vrouwen-boksen, vrouwen-worstelen, kogelstoten of bepaalde speelsters bij vrouwen-rugby gezien?

Het is nu al gewoon een gegeven dat zeer sterke mannelijke lichaamsbouw en eigenschappen juist noodzakelijk zijn in deze sporten om de top bij de vrouwen te bereiken.

Al naar gelang welke criteria je gaat gebruiken om geboren vrouwen met een XY chromosoom en vrouwelijke geslachtskenmerken uit te sluiten, zul je vermoedelijk tot 50% of meer van de beste sportsters kunnen uitsluiten en in bepaalde sporten meer dan 90%.

Het probleem hier is vooral dat die ‘vermeende’ geslachtstest van het corrupte en bewezen frauduleus zijnde IBA, volledig geheim gehouden criteria gebruikt en dus zelf geen enkele transparantie of controleerbaarheid over deze sportbonden haar beslissingen toelaat...
Voor een sportbonden die bewezen al uitslagen verkocht voor geld natuurlijk iets dat je nooit moet willen..;
Dat zij met geheime tests naar believen speelsters mogen diskwalificeren of door laten spelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_214610987
Het is toch ook een hyperbool tot en met. Dat de topsport bij de vrouwen straks gedomineerd gaat worden door fake vrouwen omdat er over nu 1 op 5000 vrouwelijke atleten op de olympische spelen twijfel wordt gezaaid over het geslacht. Zelfs al zou er iets mis zijn met Imane is dat 0,02% van de vrouwelijke ateleten.
Dat komt uiteraard niet in de buurt van dominantie. Daarbij lijkt het ook niet echt een route die mensen kunnen volgen, vanaf geboorte als een ander geslacht leven voor 20 jaar is wel een heel nieuw level van opoffering om maar mee te mogen doen aan de spelen.

In dit geval is er ook nog geen enkel bewijs getoond dat er iets mis zou zijn. Ja mensen die zeggen ze ziet er uit als een kogelstootster dus moet het wel een man zijn.
pi_214611917
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:39 schreef Moira het volgende:
De tering, zo te lezen zijn er sommige mensen die nooit helemaal begrepen dat moeder natuur ook wel eens uitzonderingen maakt, en dat er intersekse mensen bestaan met XY chromosomen die als vrouw geboren worden en hun hele leven als vrouw leven?

En er zijn ook uitzonderingen die bij een persoon die überhaupt nooit worden opgemerkt, dus degenen die nu moord en brand schreeuwen kunnen net zo goed zelf een genetische variatie in de interseksesfeer hebben. :D
  woensdag 7 augustus 2024 @ 14:56:36 #46
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214612075
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 13:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is toch ook een hyperbool tot en met. Dat de topsport bij de vrouwen straks gedomineerd gaat worden door fake vrouwen omdat er over nu 1 op 5000 vrouwelijke atleten op de olympische spelen twijfel wordt gezaaid over het geslacht. Zelfs al zou er iets mis zijn met Imane is dat 0,02% van de vrouwelijke ateleten.
Dat komt uiteraard niet in de buurt van dominantie. Daarbij lijkt het ook niet echt een route die mensen kunnen volgen, vanaf geboorte als een ander geslacht leven voor 20 jaar is wel een heel nieuw level van opoffering om maar mee te mogen doen aan de spelen.

In dit geval is er ook nog geen enkel bewijs getoond dat er iets mis zou zijn. Ja mensen die zeggen ze ziet er uit als een kogelstootster dus moet het wel een man zijn.
Tot je gaat kijken dat dit maar een miniem deel van de algemene bevolking is maar zich dan toch tot de top weten boksen. Weet je aan wat dat doet denken? Oost-Duitsland, relatief klein land die wel een hoop medailles wist weg te kapen in de vrouwencategorie, alleen deden ze dat met vrouwen die het testosteron gehalte van een man hadden.

En ja, ze ziet er zeker verdacht uit maar daar gaat het mij niet om. Voor mijn part wordt gewoon elke atleet van de vrouwencategorie getest.
pi_214612156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 13:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is toch ook een hyperbool tot en met. Dat de topsport bij de vrouwen straks gedomineerd gaat worden door fake vrouwen omdat er over nu 1 op 5000 vrouwelijke atleten op de olympische spelen twijfel wordt gezaaid over het geslacht.
Zelfs het IBA erkent dat de Algerijnse gewoon een XY chromosoom heeft en dus biologisch geheel vrouw is...

De exacte criteria van hun geslachtstest willen ze niet vrijgeven.
Dat houden ze ‘geheim’.

Dat betekent dus eigenlijk dat een (Igv de IBA bewezen corrupte) sportbond op geheime criteria naar believen sporters wil kunnen diskwalificeren.
En beroep ertegen is niet mogelijk, want de test, de exacte uitslag én waarop precies getest wordt is geheim.

Voor corrupte sportbazen een natte droom... ze kunnen dan naar believen bepalen wie wel en wie niet mag winnen (de Algerijnse werd ook pas getest nadat ze een Russische bokser verslagen had en op basis van haar diskwalificatie ging die door).....

Los ervan of je wil dat er meer getest wordt op geslachtskenmerken; Zulke tests moeten wel transparant zijn, er moeten vooraf regels zijn waarop getest wordt en de exacte uitslag en testcriteria moet ook bekend zijn en controleerbaar zijn...

Anders worden die geslachtstest gewoon de volgende doping.... waar de machtige en meest invloedrijke landen en bedrijfssponsoren invloed kunnen nemen op wie wel en wie niet mee kan doen.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 15:03:35 #48
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_214612178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 15:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Zelfs het IBA erkent dat de Algerijnse gewoon een XY chromosoom heeft en dus biologisch geheel vrouw is...

De exacte criteria van hun geslachtstest willen ze niet vrijgeven.
Dat houden ze ‘geheim’.

Dat betekent dus eigenlijk dat een (Igv de IBA bewezen corrupte) sportbond op geheime criteria naar believen sporters wil kunnen diskwalificeren.
En beroep ertegen is niet mogelijk, want de test, de exacte uitslag én waarop precies getest wordt is geheim.

Voor corrupte sportbazen een natte droom... ze kunnen dan naar believen bepalen wie wel en wie niet mag winnen (de Algerijnse werd ook pas getest nadat ze een Russische bokser verslagen had en op basis van haar diskwalificatie ging die door).....

Los ervan of je wil dat er meer getest wordt op geslachtskenmerken; Zulke tests moeten wel transparant zijn, er moeten vooraf regels zijn waarop getest wordt en de exacte uitslag en testcriteria moet ook bekend zijn en controleerbaar zijn...

Anders worden die geslachtstest gewoon de volgende doping.... waar de machtige en meest invloedrijke landen en bedrijfssponsoren invloed kunnen nemen op wie wel en wie niet mee kan doen.
Je weet dat een X en Y chromosoom hebben, je een man maakt?
Vrouwen hebben XX.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_214612594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 14:56 schreef kl1172 het volgende:

[..]
Tot je gaat kijken dat dit maar een miniem deel van de algemene bevolking is maar zich dan toch tot de top weten boksen. Weet je aan wat dat doet denken? Oost-Duitsland, relatief klein land die wel een hoop medailles wist weg te kapen in de vrouwencategorie, alleen deden ze dat met vrouwen die het testosteron gehalte van een man hadden.

En ja, ze ziet er zeker verdacht uit maar daar gaat het mij niet om. Voor mijn part wordt gewoon elke atleet van de vrouwencategorie getest.
Je idee slaat echt nergens op. Ten eerste in statistiek is dit gewoon een outlier die neem je niet eens mee in je analyse. Omdat er één keer iemand als Imane iets heeft gepresteert maakt dat helemaal niet waarschijnlijk dat iedereen zoals zij dat zou kunnen.
Ten tweede vergelijk je nu dus iemand die gewoon haar leven leeft met doping gefaciliteerd door een staat. https://en.wikipedia.org/wiki/Doping_in_East_Germany
The government of the German Democratic Republic (GDR) conducted a decades-long program of coercive administration and distribution of performance-enhancing drugs, initially testosterone, later mainly anabolic drugs, to its elite athletes.

Testosteron bleek toch niet even goed te werken als anabolen :') Daarbij is dopen om meer testosteron te hebben natuurlijk wezenlijk anders dan een afwijking hebben.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 15:47:08 #50
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_214612710
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 15:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je idee slaat echt nergens op. Ten eerste in statistiek is dit gewoon een outlier die neem je niet eens mee in je analyse. Omdat er één keer iemand als Imane iets heeft gepresteert maakt dat helemaal niet waarschijnlijk dat iedereen zoals zij dat zou kunnen.
Ten tweede vergelijk je nu dus iemand die gewoon haar leven leeft met doping gefaciliteerd door een staat. https://en.wikipedia.org/wiki/Doping_in_East_Germany
The government of the German Democratic Republic (GDR) conducted a decades-long program of coercive administration and distribution of performance-enhancing drugs, initially testosterone, later mainly anabolic drugs, to its elite athletes.

Testosteron bleek toch niet even goed te werken als anabolen :') Daarbij is dopen om meer testosteron te hebben natuurlijk wezenlijk anders dan een afwijking hebben.
Nee hoor, Caster Semenya en de 2 vrouwen die naast haar stonden op het podium van de OS 2016 op de 800 m. En daarbij pas sinds Caster is dit echt een zaak geworden die mogelijks wordt onderzocht, vroeger werd dat allemaal niet zo grondig onderzocht, toen zullen er wel meer tussen de mazen van het net geglipt zijn en de meest opvallende zullen ze dan onder publieke druk onderzocht hebben. Maar dat zijn er niet zo veel volgens mij. Dus gewoon iedereen testen, geen discriminatie.

Nee, testosteron is vrij makkelijk te controleren maar bracht soms ook bijwerkingen met zich mee. Dus zijn er synthetische varianten ontwikkeld in de hoop minder bijwerkingen te krijgen en minder snel gepakt te worden. Maar die varianten zijn gebaseerd op testosteron, om soortgelijke sportieve voordelen te kunnen verkrijgen. En voor vrouwen probeerden ze natuurlijk minder androgeniserende varianten te maken maar in de 70 en 80's was dat allemaal nog niet even goed uitgepluisd met wisselende resultaten.

Kijk, verzwijgen of je hoofd in het zand steken zoals Caster is gewoon even erg als doperen. Caster begon langzamerhand ook naar de lage 1:54 te gaan en waarschijnlijk op weg naar 1:53 op de 800 m., wat enkel gedaan is door gedopeerde vrouwen. Tot ze haar hormoonhuishouding moest aanpassen van de IAAF, toen kon ze die tijden niet meer bereiken.
Zo iemand als Caster heeft ook sinds de puberteit gewoon sportief kunnen genieten van een verhoogd testosteron. Als je dan al op hoog niveau aan het trainen bent, dan heb je gewoon een voordeel omdat je simpelweg sneller recupereert en minder snel geblesseerd geraakt. Daar hebben haar XX tegenstanders niet van kunnen genieten en is het zeer zuur dat je er als amateur wordt afgelopen. Enige manier om dat in te halen is om ook zoals de Oost-Duitse dames aan de saus te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door kl1172 op 07-08-2024 16:05:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')