abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:55:30 #226
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214699267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:46 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Waarom maak jij je daar zorgen over :')

Echt zorgen? Doe je zelf aan vrouwensport? Of mensen die jij kent?
Luister. Je komt over alsof je net in dit topic komt struikelen en verder weinig hebt meegelezen. Ik heb letterlijk een betoog geschreven over waarom ik vrouwensport belangrijk vind en waarom dit een belangrijk issue is. Ik ga die arbeid niet voor jou nog eventjes over doen.

Volgende keer wat minder rauw binnen vallen en zuigen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:56:22 #227
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214699275
Oh en ja ik ken vrouwen die vrouwensport doen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:59:14 #228
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214699298
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Luister. Je komt over alsof je net in dit topic komt struikelen en verder weinig hebt meegelezen. Ik heb letterlijk een betoog geschreven over waarom ik vrouwensport belangrijk vind en waarom dit een belangrijk issue is. Ik ga die arbeid niet voor jou nog eventjes over doen.

Volgende keer wat minder rauw binnen vallen en zuigen.
Ok

Ik zeg niet dat vrouwensport niet belangrijk is

Maar laat ze het lekker zelf oplossen het heeft weinig zin als jij je er persoonlijk zorgen over maakt
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:09:58 #229
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214699374
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:59 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Ok

Ik zeg niet dat vrouwensport niet belangrijk is

Maar laat ze het lekker zelf oplossen het heeft weinig zin als jij je er persoonlijk zorgen over maakt
Ik neem gewoon deel aan de discussie. Omdat ik denk dat het waardevol is dat mensen die meelezen snappen wat de argumenten zijn en daarmee hoop ik dat mensen op de betere manier kunnen nadenken over het onderwerp. En zo draag ik bij aan een hopelijk iets betere wereld.

Gaan we nu hier daadwerkelijk analyseren waarom het uberhaupt nuttig is voor mensen om discussies te hebben op een openbaar forum waar dat core-business is?

Wat doe je hier als jij denkt dat discussie weinig zin heeft?
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:21:28 #230
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214699909
Ik zeg alleen dat het geen zin om je er letterlijk zorgen over te maken
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:05:18 #231
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214700423
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 11:21 schreef MMaRsu het volgende:
Ik zeg alleen dat het geen zin om je er letterlijk zorgen over te maken
Ik lig er niet van wakker als je dat denkt. Ik verlies er geen slaap over.
Maar ik vind het wel een naar toekomstperspectief voor vrouwen in de sport en vrouwen in het algemeen
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:05:46 #232
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_214700429
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 12:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik lig er niet van wakker als je dat denkt. Ik verlies er geen slaap over.
Maar ik vind het wel een naar toekomstperspectief voor vrouwen in de sport en vrouwen in het algemeen
Ik neem aan dat de organisaties in kwestie hier gewoon nog regels over gaan maken
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:37:53 #233
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_214703642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik ben voor extreem-rechts uitgemaakt omdat ik me zorgen maak over de staat en toekomst van vrouwensport. Dus... tsja.. we kwamen dichtbij in dit topic.
Nee, je bent voor extreemrechts uitgemaakt omdat je de leugen bleef verspreiden dat Khelif een man zou zijn. En daarmee mede-schuldig bent aan de mondiale haatcampagne tegen haar.

Dat is je vaak genoeg verteld, niet alleen door mij, maar je bleef koppig doorliegen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_214703682
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit.

Verder kan men wel de discussie voeren of deze genetische afwijking voldoende is voor uitsluiting bij de vrouwencategorie. Gebeurde jaren geleden bij een Caster Semenya ook. Daar werd niet besloten tot uitsluiting maar tot hormoonremmers om de testosteron spiegel onder het maximaal toelaatbare te krijgen, wat mij betreft een prima oplossing aangezien men geenszins verplicht is (iedereen moet bepaalde zaken voor sport opgeven, wil je dat niet, dan sport je lekker in de achtertuin) en het niet per se onveilig is. Alleen nu ben je “woke” als je mensen op blind geroeptoeter betrapt dat Khelif een man is etc.
Voor Semenya (en zeer waarschijnlijk ook voor Kehlif) geldt het volgende:

- Heeft geen XX chromosomen
- Heeft geen eierstokken
- Heeft geen baarmoeder
- Produceert geen oestrogeen
- Produceert geen grote gameten (eicellen) en heeft daar ook niet de 'blauwdruk' voor
- Heeft geen vrouwelijke secundaire geslachtskenmerken

- Heeft wél XY chromosomen
- Heeft wel testikels (intern, dat is het gevolg van de 5-alpha reductase deficiency)
- Produceert een normale mannelijke hoeveelheid testosteron
- Produceert waarschijnlijk geen kleine gameten (sperma) maar heeft daar wel de 'blauwdruk' voor
- Heeft mannelijke secundaire geslachtskenmerken die tijdens de puberteit zijn ontwikkeld (diepe stem, spierenmassa, adamsappel etcetera)

Alles bij elkaar is de enige mogelijke conclusie dat de omschrijving 'vrouw' op geen enkele manier correct is. De vraag is dus anders: is deze genetische afwijking voldoende om deze mannen toe te laten tot de vrouwencategorie. Als gegeven is dat de vrouwencategorie bestaat op basis van sekse, dan is het antwoord overduidelijk nee. Er is nul verschil tussen een man zonder deze conditie en een man met als het gaat over prestaties in sport.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem is vooral dat de meeste media bovenstaande feiten niet willen benoemen, Semenya wordt ook nu nog in de media geportretteerd als 'vrouw met verhoogde testosteronwaardes'. Dat is natuurlijk onzin. Het is prima om haar verder als vrouw te behandelen (zo is ze opgevoed en leeft ze zelf ook), en daarom is het dan ook zielig om 'man!' te roepen alleen maar om wreed te zijn. Maar dat betekent niet dat misleidende en ronduit foutieve omschrijvingen zomaar moeten kunnen. Er zijn nog veel te veel mensen die denken dat alleen de testosteronwaarde wat te hoog is en verder Semenya volledig vrouw is. Noem het een leugentje om bestwil, maar het is gewoon misleidend.

[ Bericht 8% gewijzigd door MoreDakka op 13-08-2024 17:53:01 ]
  dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:44:12 #235
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_214703703
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 17:37 schreef Ringo het volgende:

[..]
Nee, je bent voor extreemrechts uitgemaakt omdat je de leugen bleef verspreiden dat Khelif een man zou zijn. En daarmee mede-schuldig bent aan de mondiale haatcampagne tegen haar.

Hij heeft XY chromosomen en waarschijnlijk door dat feit een jeugd met verhoogd testosteron en verhoogde botdichtheid gehad (zoals dat bij jongetjes normaal is). Het maakt me niet zo veel uit dat er geen slurfje was bij de geboorte en dat een arts toen "meisje" heeft opgeschreven ergens. Voor mij is dit gewoon een man. Ja een man met interseks-complicaties maar nog steeds.

Kan jij anders vinden. Maar het feit dat deze dude eventjes goud haalt bij de vrouwen is natuurlijk al een teken dat er iets geks aan de hand is wat volledig tegen de geest van vrouwen-categorisering in gaat. Wel heel toevallig dat de top vrouwenbokser nu een interseks-persoon is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nattekat op 13-08-2024 18:30:22 ]
  Moderator dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:44:59 #236
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_214706920
We gaan dit topic sluiten omdat hier de discussie wel voltooid is naar onze mening.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')