Alweer incorrect, wat betreft atletiek:quote:Op zondag 4 augustus 2024 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
niet waar, tenminste niet voor de FIFA en de IAAF.
Ik ontken de waarde van de categorisering van seksuele dimorfie op biologisch niveau ook helemaal niet, dat maak jij ervan.quote:Op maandag 5 augustus 2024 00:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is gewoon wetenschap, als je dat wil gaan ontkennen veel plezier er mee.
Nee, uit hun eigen "Eligibility regulations for the female classification athletes with differences of sex development":quote:Alweer incorrect, wat betreft atletiek:
https://www.theguardian.c(...)n-from-female-events
quote:To be eligible to compete in the female classification at a World Rankings Competition, and/or
to have recognised any World Record performance in a competition that is not a World
Rankings Competition, a Relevant Athlete must meet each of the following conditions (the
"DSD Eligibility Conditions"):
3.2.1 they must be recognised at law (for example, in a birth certificate or passport) either
as female or as intersex;
3.2.2 they must have continuously maintained the concentration of testosterone in their
serum below 2.5 nmol/L3 for a period of at least 24 months; and
3.2.3 they must continue to maintain the concentration of testosterone in their serum
below 2.5 nmol/L at all times (i.e., whether they are in competition or out of
competition) for so long as they wish to retain eligibility to compete in the female
classification at World Rankings Competitions and/or to have recognised any World
Record performance in the female classification at a competition that is not a World
Rankings Competition.
Ja, en dus geen mannelijke puberteit. Dat is voorwaarde één.quote:Op maandag 5 augustus 2024 00:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ontken de waarde van de categorisering van seksuele dimorfie op biologisch niveau ook helemaal niet, dat maak jij ervan.
[..]
Nee, uit hun eigen "Eligibility regulations for the female classification athletes with differences of sex development":
[..]
Dat lees ik nergens maar misschien kan jij dat voor me aanwijzen in hun regulations. Misschien heb je gelijk en zit ik mis, maar ik denk het niet.quote:Op maandag 5 augustus 2024 00:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, en dus geen mannelijke puberteit. Dat is voorwaarde één.
quote:At this time, WTA has no hyperandrogenism regulations in place. Entry into WTA Tournaments
shall be open to all women tennis players based on merit, subject only to the conditions herein
and those set for in the WTA Rulebook and the Age Eligibility Rule. Players whom have been
legally and psychosocially female since childhood (including pre-pubertal sex re-assignments)
shall be eligible to participate in WTA Tournaments.
Het is wachten tot de eerste top 1000 speelster een potje verliest van een type Mauresmo dan kunnen we daar helemaal witheet van worden. Opgeven bij 0-3 ik heb nog nooit zulke harde forehands gezien zelfs niet toen ik trainde met Alcaraz.quote:Op maandag 5 augustus 2024 00:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lees ik nergens maar misschien kan jij dat voor me aanwijzen in hun regulations. Misschien heb je gelijk en zit ik mis, maar ik denk het niet.
De FINA stelt die voorwaarde overigens wel expliciet dat de puberteit niet doorlopen mag zijn dan Tanner stadium 1, die zijn inderdaad tenminste duidelijk vooraf, zodat iedereen weet waar 'ie aan toe is. De FIFA hanteert een anything goes varierend van in het broekje kijken tot 'iedereen mag meedoen' en de WTA stelt expliciet dat ze geen regels hebben omtrent geboren xy-vrouwen:
[..]
Wat is hier precies het argument? Ze is geen vrouw omdat ze wijdbeens zit?quote:
Jij kent vrouwen die er zo uitzien/bijzitten?quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat is hier precies het argument? Ze is geen vrouw omdat ze wijdbeens zit?
conservatives gonna conservative...quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat is hier precies het argument? Ze is geen vrouw omdat ze wijdbeens zit?
ik wel en ik ken niet zo veel mensen in het algemeen, dus ze komen zeer zeker voor.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:21 schreef takura het volgende:
[..]
Jij kent vrouwen die er zo uitzien/bijzitten?
Dat is helemaal prima, dit gaat over sport en of een persoon in een bepaalde categorie mee mag doen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:39 schreef Moira het volgende:
De tering, zo te lezen hebben mensen hier hebben nooit helemaal begrepen dat moeder natuur ook wel eens uitzonderingen maakt, en dat er intersekse mensen bestaan met XY chromosomen die als vrouw geboren worden en hun hele leven als vrouw leven?
Ik denk dat je van geluk mag spreken dat je zelf met een duidelijk geslacht geboren bent als je zo tekeer gaat tegen mensen die er ook niks aan kunnen doen met wat voor genetische afwijking ze geboren worden.
en toch is het een vrouw en roeptoeter je weer de zoveelste rechtse drek na.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:39 schreef Sorella het volgende:
Deze persoon loopt als een man, ziet eruit als een man, zit als een man en het kauwt als een man. Deze persoon straalt man uit uit al de porieen.
Ja, intersekse mensen met tostesteron onder een bepaald niveau voor een bepaalde tijd mogen dat.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is helemaal prima, dit gaat over sport en of een persoon in een bepaalde categorie mee mag doen.
Dan heb je zelf ook niet gelezen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja, intersekse mensen met tostesteron onder een bepaald niveau voor een bepaalde tijd mogen dat.
Normale hoeveelheid is wat kort door de bocht, ze zitten doorgaans tussen man en vrouw in qua testosterongehalte omdat het meestal om onderontwikkelde teelballen gaat. Maar desalnietemin geeft zo'n extra hoeveelheid op lange termijn nog steeds voordelen die een gemiddelde vrouw (en zelfs gemiddelde topatlete) niet zal hebben. Ook werd er destijds door IOC een grens van 10 nmol/l gezet wat eigenlijk nogal ruim bemeten is voor een vrouw, vrouwen met zo'n hoeveelheid testosteron zijn quasi bij voorbaat al een medische afwijking van wat de genetische norm is. Er zijn nog genoeg mannen die met zo'n hoeveelheid rondlopen (behoort tot de laagste 'normale' range voor mannen). Nou ja, voor de 400 en 800 m is de grens bijgestelt tot 5 nmol/l, omdat het zogezegd voor alle andere afstanden en sporten niet zou helpen. Waarbij alle korte sprinters en krachtsporters zich de ballen uit de broek lachen. Zelfs in de tour de France helpt een microdosis testosteron om mee te strijden in de top 10 of als superknecht bekend te staan ipv na 2 weken buiten tijd aan te komen. Dat zijn de verschillen die er mee gemaakt kunnen worden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 21:07 schreef Tracksmith het volgende:
Ze heeft ongetwijfeld iets zoals Caster Semenya.
Dat betekent dus XY, geen baarmoeder, geen eierstokken, maar wel testikels die een normale mannelijk hoeveelheid testosteron produceren wat resulteert in een mannelijke lichaamsbouw en mannelijke musculatuur.
Ja, de persoon in kwestie heeft een spleetje en geen piemel, dat is wel verwarrend.
In een Westers land wordt de diagnose ofwel bij de geboorte gesteld ofwel tijdens de puberteit als het schijnbare meisje geen maandstonden krijgt en er plots heel mannelijk begint uit te zien. Dan blijkt zij plots een hij te zijn met XYchromosomen.
In een Westers land laat zo iemand het wel uit zijn hoofd om dan in de damescategorie te gaan sporten.
Hoe weet je het zeker dat de persoon in kwestie zo geboren is?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:28 schreef sturmpie het volgende:
Je kan 't ook simpel houden en alleen vrouwen toelaten die geboren zijn met vagina, baarmoeder en eierstokken.
Dat is ze ook, dus hou je gewauwel voor je. Ze is verschillende testen doorgekomen die bepalen of je mee mag doen aan de OS.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:28 schreef sturmpie het volgende:
Je kan 't ook simpel houden en alleen vrouwen toelaten die geboren zijn met vagina, baarmoeder en eierstokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |