abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214600239
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mits ze op kunnen houden met kleutergedrag en steeds maar op de man spelen.
Ik zie ook goede kansen voor de Kerstman als hij zich verkiesbaar stelt, maar dat lijkt mij even waarschijnlijk als Trump die ophoudt met op de man spelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_214600264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik zie ook goede kansen voor de Kerstman als hij zich verkiesbaar stelt, maar dat lijkt mij even waarschijnlijk als Trump die ophoudt met op de man spelen.
Trump houdt van winnen. Dus wellicht dat ze hem kunnen overreden om het 50/50 te maken. ;)
pi_214600351
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Trump houdt van winnen. Dus wellicht dat ze hem kunnen overreden om het 50/50 te maken. ;)
Sinds 2016 is dit zo'n beetje Trumps M.O. als het om beleid gaat, en een bijna 80-jarige verleert zijn streken niet zomaar ...

pi_214600408
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vragen kan altijd, maar de geschiedenis leert dat hij die act echt maximaal een dag volhoudt voor hij weer op Twitter kruipt.
pi_214600650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zit dus helemaal niet in een bubble. Ik lees dagelijks de NY Times, maar kijk ook een paar keer per week naar de Daily Wire. Ik zie MSNBC en FOX. Uiteraard kijk ik ook trouw naar een van de weinige programma's waar iedereen aan bod komt zoals Real Time.

Verder heb ik werkelijk niets met MAGA. Alleen denk ik dat Harris nog slechter is voor Europa dan Trump.
Overigens, waarom denk je dat Harris nog slechter is dan Trump voor Europa?
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:57:25 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214600693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zit dus helemaal niet in een bubble. Ik lees dagelijks de NY Times, maar kijk ook een paar keer per week naar de Daily Wire. Ik zie MSNBC en FOX. Uiteraard kijk ik ook trouw naar een van de weinige programma's waar iedereen aan bod komt zoals Real Time.

Verder heb ik werkelijk niets met MAGA. Alleen denk ik dat Harris nog slechter is voor Europa dan Trump.
Trump is niet alleen slecht voor europa, Trump is nog veel slechter voor de USA, de volgende staatsgreep zal hem misschien wel lukken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:43:13 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214601985
Trump beter voor Europa? Ohja de Russen in het Kremlin wonen ook in Europa. :')
pi_214602358
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 19:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Hoe noem jij campagne voeren op 'Ik ben niet Trump' eigenlijk? Lijkt mij ook een behoorlijke vorm van 'op de man spelen'.

Of is dat volgens jou wat anders?
pi_214602524
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:43 schreef Hexagon het volgende:
Trump beter voor Europa? Ohja de Russen in het Kremlin wonen ook in Europa. :')
Wat gaat Harris beter/anders doen voor Europa?

Op dit ogenblik lijkt het erop dat zij aan de kant staat van: laten we Oekraïne gewoon helemaal leegbloeden en net zo lang doorgaan tot de Russen ooit aftaaien.

Is nou typisch iets wat eventueel wel anders opgelost kan worden. Dat gaat wel gepaard met wat landjepik van ome Vlad, want die staat daarin gewoon vrij stevig momenteel.

Een eeuwige oorlog aan de rand van ons continent is tegenwoordig voor veel mensen 'goed voor Europa', blijkbaar.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:05:44 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214602584
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:03 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Wat gaat Harris beter/anders doen voor Europa?
Zorgen dat er meer wapens naar Oekraine gaan en de Russen wel 3x nadenken voor ze nog een ander land aanvallen.

quote:
Op dit ogenblik lijkt het erop dat zij aan de kant staat van: laten we Oekraïne gewoon helemaal leegbloeden en net zo lang doorgaan tot de Russen ooit aftaaien.

Is nou typisch iets wat eventueel wel anders opgelost kan worden.
En hoe gaat dat anders opgelost worden? Door het gewoon weg te geven? Wat Oekraine zelf ook niet wil?
pi_214602650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 20:56 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Hoe noem jij campagne voeren op 'Ik ben niet Trump' eigenlijk? Lijkt mij ook een behoorlijke vorm van 'op de man spelen'.

Of is dat volgens jou wat anders?
Ik reageer alleen maar op VEM die zegt dat Trump een goede kans heeft als hij niet meer op de man speelt.

Dat hele 'hueheueheheu Harris doet dat toch ooohooooookkkk :(' mag je lekker bij je houden, want daar ging het niet over.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:10:32 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214602692
Sowieso, dat het bij Trump om de persoon gaat heem hij helemaal aan zijn eigen gedrag te danken.
pi_214602715
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zorgen dat er meer wapens naar Oekraine gaan en de Russen wel 3x nadenken voor ze nog een ander land aanvallen.
Meer wapens geven aan wie? En wat is het einddoel? Rusland pijn doen zo te lezen. Ten koste van alles is nu het devies. Dat levert dus vooral doden op. En goedkoop land voor Westerse beleggers. Als mooie bonus een plek om real-time wat (oude en nieuwe) wapens en technieken te testen.

Humanitair verantwoord hoor, allemaal. Goed voor Europa _O_

quote:
[..]
En hoe gaat dat anders opgelost worden? Door het gewoon weg te geven? Wat Oekraine zelf ook niet wil?
Nee, door net als bij alle andere oorlogen tot een papieren akkoord te komen.

Of doorgaan tot je a la de Nazi's echt totale overgave afdwingt, maar dat is al helemaal niet goed voor Europa want daar is een veel groter front en een grotere wereldwijde strijd voor nodig. En dan ga je er vanuit dat dat überhaupt een mogelijkheid is.

De wereldpolitiek is niet eerlijk en het gaat niet over wat Oekraïne wil. Dat is een behoorlijk kinderachtige redenatie. Je moet dan denken aan Rusland dat een stuk land heeft tot aan het water daar, wat ze nu ook al ruime tijd bezetten.

Helaasch.

Maar die double speak van war = peace is nogal ziekelijk.

Overigens heb ik ook mijn twijfels of Trump bij eventuele herverkiezing vrede kan bewerkstelligen daar. Dat zou dan meer komen omdat hij totaal onberekenbaar is, wat op het wereldtoneel ook 'eng' is.
pi_214602731
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik reageer alleen maar op VEM die zegt dat Trump een goede kans heeft als hij niet meer op de man speelt.

Dat hele 'hueheueheheu Harris doet dat toch ooohooooookkkk :(' mag je lekker bij je houden, want daar ging het niet over.
Door het op de man spelen moet de zittende president nu onder druk aftaaien in de race. :+

Maar je geeft ook geen antwoord, omdat je wel weet wat het antwoord is. Wel leuk
pi_214602743
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:10 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, dat het bij Trump om de persoon gaat heem hij helemaal aan zijn eigen gedrag te danken.
Dus?
pi_214602755
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:12 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Door het op de man spelen moet de zittende president nu onder druk aftaaien in de race. :+

Maar je geeft ook geen antwoord, omdat je wel weet wat het antwoord is. Wel leuk
Wat jij wilt, pikkepijp.
pi_214602768
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wat jij wilt, pikkepijp.
Hey niet zo op de man spelen :(
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:14:37 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214602775
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:11 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Meer wapens geven aan wie? En wat is het einddoel? Rusland pijn doen zo te lezen. Ten koste van alles is nu het devies. Dat levert dus vooral doden op. En goedkoop land voor Westerse beleggers. Als mooie bonus een plek om real-time wat (oude en nieuwe) wapens en technieken te testen.

Humanitair verantwoord hoor, allemaal. Goed voor Europa _O_
Het einddoel is dat de Russen ophouden met hun agressie richting het westen. En dat is goed voor Europa ja.

quote:
Nee, door net als bij alle andere oorlogen tot een papieren akkoord te komen.

Of doorgaan tot je a la de Nazi's echt totale overgave afdwingt, maar dat is al helemaal niet goed voor Europa want daar is een veel groter front en een grotere wereldwijde strijd voor nodig. En dan ga je er vanuit dat dat überhaupt een mogelijkheid is.

De wereldpolitiek is niet eerlijk en het gaat niet over wat Oekraïne wil. Dat is een behoorlijk kinderachtige redenatie. Je moet dan denken aan Rusland dat een stuk land heeft tot aan het water daar, wat ze nu ook al ruime tijd bezetten.

Helaasch.

Maar die double speak van war = peace is nogal ziekelijk.

Overigens heb ik ook mijn twijfels of Trump bij eventuele herverkiezing vrede kan bewerkstelligen daar. Dat zou dan meer komen omdat hij totaal onberekenbaar is, wat op het wereldtoneel ook 'eng' is.
Er is geen papieren akkoord mogelijk zonder dat Poetin volledig uit Oekraine opflikkert.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:15:57 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214602802
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:13 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Dus?
Dus gaat de campagne terecht over zijn persoon.
pi_214602877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het einddoel is dat de Russen ophouden met hun agressie richting het westen. En dat is goed voor Europa ja.
[..]
Er is geen papieren akkoord mogelijk zonder dat Poetin volledig uit Oekraine opflikkert.
Het einddoel van de Russen is hetzelfde, maar dan naar het oosten.

Helaas zit dat er niet in en is er nu een opening dat kan uitlopen tot een veel groter conflict. En als je dan als enige oplossing ziet: meer wapons!! dan wordt er inderdaad niets opgelost.

Stap van je moreel verheven paard af en kijk naar de werkelijkheid, in plaats van naar wat je zou willen.

Maar goed, Harris gaat dus dat zooitje daar ook niet oplossen. :+ Meer wapens, meer BlackRock-land voor investeerders en meer dooien. En dat terwijl Rusland niet 'opflikkert' uit Oekraïne, zo lang je alleen speelgoed stuurt naar het Oekrainse leger kan er niet gewonnen of verloren worden. Tenzij de poppetjes aan een van de twee kanten op zijn.

Mag jij raden waar die sneller op gaan zijn..
pi_214602895
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus gaat de campagne terecht over zijn persoon.
En is dat op de man spelen of niet?

Het grappige is juist dat 'de man' de hele reden is dat Trump zo groot is geworden als politicus.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:29:30 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214603108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:19 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Het einddoel van de Russen is hetzelfde, maar dan naar het oosten.

Helaas zit dat er niet in en is er nu een opening dat kan uitlopen tot een veel groter conflict. En als je dan als enige oplossing ziet: meer wapons!! dan wordt er inderdaad niets opgelost.

Stap van je moreel verheven paard af en kijk naar de werkelijkheid, in plaats van naar wat je zou willen.

Maar goed, Harris gaat dus dat zooitje daar ook niet oplossen. :+ Meer wapens, meer BlackRock-land voor investeerders en meer dooien. En dat terwijl Rusland niet 'opflikkert' uit Oekraïne, zo lang je alleen speelgoed stuurt naar het Oekrainse leger kan er niet gewonnen of verloren worden. Tenzij de poppetjes aan een van de twee kanten op zijn.

Mag jij raden waar die sneller op gaan zijn..
Tja je kan je broek laten zakken voor Poetin maar dat is nergens voor nodig. Dan heb je over een paar jaar weer hetzelfde gezeik.

Er is maar een goed antwoord op Poetin en dat zijn kogels en bommen. Net zo lang en veel tot ze weer net zo kreupel zijn als na Afghanistan.
pi_214603139
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:19 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Het is dus, zoals met alles: wat de ander doet, doet Trump nog veel erger. Bij vrijwel elke slechte eigenschap die je kan bedenken is Trump er de overtreffende trap in. Daarom, als ik Amerikaan was zou 'ik ben geen Trump' de nummer 1 reden zijn om op iemand te stemmen.
Цой жив
pi_214603157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:19 schreef Brubbie het volgende:

Voorlopig ben jij degene die op een fake moreel verheven paard zit. De meesten van ons zijn gewoon van de realpolitik. Langzaam Rusland leeg laten bloeden. En ja, dat gaat ten koste van Oekrainse levens. Maar minder dan Rusland lekker dat land laten houden. Dan gaan ze paar miljoen Oekrainers die er nog zitten op Russische wijze omvolken. Zijn ze nu al mee bezig overigens. Dat is waar jij voor bent. Dat hebben ze al eens eerder uitgevoerd in Oekraine en dat zijn ze nog niet vergeten aldaar.

Oh ja, en daarna hergroeperen ze zich en vallen de Baltische staten binnen. Zo complex is dit toekomstbeeld niet.
Daarom gewoon het realpolitik beeld: Rusland langzaam laten leegbloeden tot ze zich moeten terugtrekken uit heel Oekraine, daarna miljarden steken in heropbouw van Oekraine, bij de NAVO laten aansluiten en hoppa, een prachtig bewaakte grensstreek met de Russen vol grondstoffen. Land knalt economisch omhoog en heel Europa plukt er de vruchten van.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:32:24 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214603162
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:19 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Het grappige is juist dat 'de man' de hele reden is dat Trump zo groot is geworden als politicus.
Ja, maar gezien zijn gedrag kan dat ook niet anders.
pi_214603181
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja je kan je broek laten zakken voor Poetin maar dat is nergens voor nodig. Dan heb je over een paar jaar weer hetzelfde gezeik.

Er is maar een goed antwoord op Poetin en dat zijn kogels en bommen. Net zo lang en veel tot ze weer net zo kreupel zijn als na Afghanistan.
Oke, maar doe dan aub niet alsof je het voor Oekraïners doet. :+
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:35:03 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214603212
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:33 schreef Brubbie het volgende:
Oekraïners
Ook voor de Oekraïners is het stukken beter als ze niet worden gekoloniseerd door Poetin. En ze willen zelf ook niet stoppen.

Dus stop maar jet je Kremlin-propaganda.
pi_214603289
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:31 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het is dus, zoals met alles: wat de ander doet, doet Trump nog veel erger. Bij vrijwel elke slechte eigenschap die je kan bedenken is Trump er de overtreffende trap in. Daarom, als ik Amerikaan was zou 'ik ben geen Trump' de nummer 1 reden zijn om op iemand te stemmen.
Ik denk vooral dat Trump het 'op de man spelen' naar een ander niveautje heeft getild tegenover Clinton. Daar ging hij op zoveel manieren over de schreef (als je het vanuit politieke geschiedenis bekijkt), en dat proberen anderen nu na te doen. En nu is dat het publieke debat, aan beide kanten op verschillende manieren.

Uiteindelijk gaat het ook nu weer om een paar belangrijke staten, ik heb geen idee of het daar scoort. In een gematigde en rustige race tegen Biden had Trump prima wat meer op cruisecontrol en 'netter' kunnen gaan doen na het debat en de poging tot moord. Dat zie ik nu niet zo snel gebeuren.

Mede daarom vind ik (hoewel ze op een waanzinnig smerige manier op die ticket is gekomen nu) Harris met een saaie VP een hele goede strategische zet. Ze dwingt Trump om zijn slechtste kanten te laten zien.

Dat laatste wat je zegt, vind ik bijzonder onnozel. Maar dat heb ik sowieso bij veel mensen die stemmen met zulke redenen :+
pi_214603412
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ook voor de Oekraïners is het stukken beter als ze niet worden gekoloniseerd door Poetin. En ze willen zelf ook niet stoppen.
Zeker, gewoon doorgaan tot de laatste man die kan vechten. Specifiek het woordje kan, van kunnen. Want die willen die zijn al dood of aan het front.

Doe maar vooral alsof jij weet hoe iedereen daar denkt. Weer zo'n voorbeeld van krankzinnige zelfoverschatting.

.
quote:
Dus stop maar jet je Kremlin-propaganda.
Over propaganda gesproken: de Baltische staten aanvallen is een directe aanval op de NAVO. Niet?

Dus waar dat droomscenario vandaan komt dat hij na Oekraïne wel even door zou walsen kun je jezelf ook wel afvragen.
pi_214603470
Hier veilig op FOK! pleiten voor gewapende strijd tussen mannen die elkaar niet kennen. Omdat mensen die elkaar wel kennen dat willen. _O_

@Hexagon heeft nog niet door dat hij onderdeel is van de oorlogsmachine.
pi_214603547
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:32 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Voorlopig ben jij degene die op een fake moreel verheven paard zit. De meesten van ons zijn gewoon van de realpolitik. Langzaam Rusland leeg laten bloeden. En ja, dat gaat ten koste van Oekrainse levens. Maar minder dan Rusland lekker dat land laten houden. Dan gaan ze paar miljoen Oekrainers die er nog zitten op Russische wijze omvolken. Zijn ze nu al mee bezig overigens. Dat is waar jij voor bent. Dat hebben ze al eens eerder uitgevoerd in Oekraine en dat zijn ze nog niet vergeten aldaar.

Oh ja, en daarna hergroeperen ze zich en vallen de Baltische staten binnen. Zo complex is dit toekomstbeeld niet.
Daarom gewoon het realpolitik beeld: Rusland langzaam laten leegbloeden tot ze zich moeten terugtrekken uit heel Oekraine, daarna miljarden steken in heropbouw van Oekraine, bij de NAVO laten aansluiten en hoppa, een prachtig bewaakte grensstreek met de Russen vol grondstoffen. Land knalt economisch omhoog en heel Europa plukt er de vruchten van.
Heb je ook nog een tijdlijn voor deze mooie uitkomst?
pi_214603548
10 van de laatste 20 reacties zijn van 1 persoon.

Edit: 11 van de laatste 21 reacties zijn van 1 persoon. @Brubbie ... lekkere discussie zo wel. :')
pi_214603571
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

Edit: 11 van de laatste 21 reacties zijn van 1 persoon. @:Brubbie ... lekkere discussie zo wel. :')
Harris goed hé
Trump bad
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:53:44 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214603582
Trump wil de belasting voor AOW ers afschaffen , dat is wel erg aardig van hem

quote:
Donald Trump, de Republikeinse presidentskandidaat, heeft beloofd de belastingen op Social Security te verlagen , waarmee hij direct mikt op de 67 miljoen Amerikanen die afhankelijk zijn van die maandelijkse uitkeringen.
"Senioren zouden geen belasting moeten betalen over Social Security, en dat zullen ze ook niet doen," kondigde Trump vorige week aan tijdens een campagnebijeenkomst.
Vóór de demonstratie deelde hij zijn boodschap met zijn volgers op Truth Social. Hij plaatste het volgende in hoofdletters: "Senioren zouden geen belasting moeten betalen over de sociale zekerheid!"
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214603600
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]

Hoe wil hij dat betalen echter.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:57:04 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214603642
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe wil hij dat betalen echter.
ja dat moet je niet vragen he, ik denk dat het tzt niet doorgaat of anders dollars printen
pi_214603667
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:39 schreef Brubbie het volgende:

[..]

Dat laatste wat je zegt, vind ik bijzonder onnozel. Maar dat heb ik sowieso bij veel mensen die stemmen met zulke redenen :+
Je hebt in het Amerikaanse 2 partijen systeem nou eenmaal geen andere keus. Zoals in al zei vind ik in alle slechte eigenschappen Trump de overtreffende trap, dan is het logisch ik dan voor de tegenstander ga. En ik heb eerder ook al aangegeven dat ik het jammer vind dat de Democraten in de afgelopen 8 jaar niet wat beters hebben kunnen vinden.
Цой жив
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:01:41 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214603706
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:53 schreef Brubbie het volgende:

[..]
Harris goed hé
Trump bad
Trump is inderdaad een volstrekt kwaadaardige bestuurscrimineel. Alles aan die man is dom, slecht en gevaarlijk.

Dus ja dan doet de tegenstander het al snel beter.
pi_214603744
quote:
[..]

En belasting op fooitjes afschaffen _O_

Wat een god.
pi_214603748
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

Edit: 11 van de laatste 21 reacties zijn van 1 persoon. @:Brubbie ... lekkere discussie zo wel. :')
The floor is yours, chocolade erwtensoep.
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:05:13 #191
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214603765
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 22:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Trump is inderdaad een volstrekt kwaadaardige bestuurscrimineel. Alles aan die man is dom, slecht en gevaarlijk.

Trump is gevaarlijker dan een atoombom zonder code
pi_214603954
quote:
[..]

Hij haalt Harris links in :o
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:26:15 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214604097
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 22:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij haalt Harris links in :o
ja en de zorg wil ie ook al haast gratis maken voor ouderen

het walhalla is gekomen voor de US boomer en dat gaat ie betalen door de NATO op te heffen waarschijnlijk
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:44:07 #194
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214605204
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 22:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb er echt wel begrip voor wanneer iemand Trump niet kan uitstaan of het een volslagen idioot vindt. Zijn uitstraling in publieke optredens is vaak verre van prettig, het is verbaal agressief, het is veel borstklopperij en praten in de ik-vorm ("ik doe alles goed, ik heb dit bewerkstelligd, ik heb dat bewerkstelligd), veel verongelijktheid, etc.

En ondanks dat alles, dat inderdaad erg vervelend/irritant of betreurenswaardig is, blijft bij mij steevast de vraag staan wanneer er kwalificaties als "slecht" en "gevaarlijk" worden gebezigd: waarom heeft hij al die snode en kwaadaardige plannen niet tijdens zijn eerste termijn uitgevoerd?

In november 2016 was de wereld in shock: er was een tiran gekozen die de wereld kapot zou maken. Protesten, doemscenario's, de apocalyps was zo'n beetje gearriveerd. Exact dezelfde verhalen die we nu weer lezen/horen. Maar we hebben nu vier jaar presidentschap om op terug te kijken.

Als je nu corona buiten beschouwing laat, want dat was simpelweg een pandemie waar de hele wereld last van had die je Trump onmogelijk in de schoenen kunt schuiven.

Als je daarnaast 6 januari buiten beschouwing laat, want dat was vooral een zware rel met rednecks gewapend met bearspray, geen zwaarbewapende paramilitaire organistie onder bevel van Trump. Schandalige en droevige gebeurtenis hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar dat was twee weken voor het einde van zijn termijn.

Ik weet dat velen het hier een coup noemen. Daar kun je over discussiëren, gezien de vrijwel afwezige organisatie en de samenstelling van de 'coupplegers'. Nogmaals: een paar duizend rednecks met bearspray. Daar ga je echt de Amerikaanse overheid niet mee omver brengen. Joe Biden zei het zelf treffend:

Je hebt een F-15 nodig om tegen een land te vechten, je hebt wel iets meer dan een geweer nodig.

Goed, dat allemaal gezegd hebbende, nogmaals: waarom heeft Trump in zijn drie volle jaren presidentschap voorafgaand aan corona niet de wereld gesloopt zoals voorspeld, terwijl hij toen de macht bezat? Hoe vond men de wereld in die drie jaar? Hoe is het nu gesteld in de wereld? En waarom zouden die doemscenario's nu wél de waarheid worden?

Mocht er een antwoord komen, dan hoop ik dat het vooral over de laatste bovenstaande alinea gaat. Het stuk daarboven is vooral 'disclaimers', zodat je het daar niet specifiek over hoeft te hebben. Niet om iets te ontwijken, maar omdat die twee issues tegen het einde van zijn presidentschap niet zijn voltallige vier jaar presidentschap definiëren.

De jaren 2017-2019 waren voor mijn gevoel op mondiaal niveau betrekkelijk rustig, economisch ging het lekker, een stuk minder internationale spanningen. Wellicht vinden mensen dat dat eerder ondanks dan dankzij Trump is. Ook voor die insteek sta ik echt open, maar waarom is dat dan?
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:54:08 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214605274
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb er echt wel begrip voor wanneer iemand Trump niet kan uitstaan of het een volslagen idioot vindt. Zijn uitstraling in publieke optredens is vaak verre van prettig, het is verbaal agressief, het is veel borstklopperij en praten in de ik-vorm ("ik doe alles goed, ik heb dit bewerkstelligd, ik heb dat bewerkstelligd), veel verongelijktheid, etc.

En ondanks dat alles, dat inderdaad erg vervelend/irritant of betreurenswaardig is, blijft bij mij steevast de vraag staan wanneer er kwalificaties als "slecht" en "gevaarlijk" worden gebezigd: waarom heeft hij al die snode en kwaadaardige plannen niet tijdens zijn eerste termijn uitgevoerd?

In november 2016 was de wereld in shock: er was een tiran gekozen die de wereld kapot zou maken. Protesten, doemscenario's, de apocalyps was zo'n beetje gearriveerd. Exact dezelfde verhalen die we nu weer lezen/horen. Maar we hebben nu vier jaar presidentschap om op terug te kijken.

Als je nu corona buiten beschouwing laat, want dat was simpelweg een pandemie waar de hele wereld last van had die je Trump onmogelijk in de schoenen kunt schuiven.

Als je daarnaast 6 januari buiten beschouwing laat, want dat was vooral een zware rel met rednecks gewapend met bearspray, geen zwaarbewapende paramilitaire organistie onder bevel van Trump. Schandalige en droevige gebeurtenis hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar dat was twee weken voor het einde van zijn termijn.

Ik weet dat velen het hier een coup noemen. Daar kun je over discussiëren, gezien de vrijwel afwezige organisatie en de samenstelling van de 'coupplegers'. Nogmaals: een paar duizend rednecks met bearspray. Daar ga je echt de Amerikaanse overheid niet mee omver brengen. Joe Biden zei het zelf treffend:

Je hebt een F-15 nodig om tegen een land te vechten, je hebt wel iets meer dan een geweer nodig.

Goed, dat allemaal gezegd hebbende, nogmaals: waarom heeft Trump in zijn drie volle jaren presidentschap voorafgaand aan corona niet de wereld gesloopt zoals voorspeld, terwijl hij toen de macht bezat? Hoe vond men de wereld in die drie jaar? Hoe is het nu gesteld in de wereld? En waarom zouden die doemscenario's nu wél de waarheid worden?

Mocht er een antwoord komen, dan hoop ik dat het vooral over de laatste bovenstaande alinea gaat. Het stuk daarboven is vooral 'disclaimers', zodat je het daar niet specifiek over hoeft te hebben. Niet om iets te ontwijken, maar omdat die twee issues tegen het einde van zijn presidentschap niet zijn voltallige vier jaar presidentschap definiëren.

De jaren 2017-2019 waren voor mijn gevoel op mondiaal niveau betrekkelijk rustig, economisch ging het lekker, een stuk minder internationale spanningen. Wellicht vinden mensen dat dat eerder ondanks dan dankzij Trump is. Ook voor die insteek sta ik echt open, maar waarom is dat dan?
"Hij heeft de wereld niet gesloopt", ja dan leggen we de lat hoog. Het is alsof je zegt "Frans Timmermans verkracht geen kleine kindertjes, stem Frans".

En 6 januari vat precies samen wat er allemaal slecht en gevaarlijk is aan de man. Dat heeft hij wekenlang lopen opruien en weken lang leugens en valse beschuldigingen verspreid en in Georgia zelfs letterlijk geprobeerd de uitslag te veranderen. Zelfs al was 6 januari een kansloze poging, dan nog is iemand die via een staatsgreep de macht wil behouden een groot gevaar voor de samenleving.
  woensdag 7 augustus 2024 @ 00:09:05 #196
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214605379
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 23:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"Hij heeft de wereld niet gesloopt", ja dan leggen we de lat hoog. Het is alsof je zegt "Frans Timmermans verkracht geen kleine kindertjes, stem Frans".
Nee, dat is totaal niet hetzelfde. Zoals gezegd: de doemscenario's in november 2016 waren niet van de lucht. De wereld zou naar de klote gaan, een tiran werd president, het was extreem gevaarlijk, etc. Dezelfde verhalen die je nu weer hoort. Het gaat dus om de voorspelling vs. wat er daadwerkelijk is gebeurd.

quote:
En 6 januari vat precies samen wat er allemaal slecht en gevaarlijk is aan de man. Dat heeft hij wekenlang lopen opruien en weken lang leugens en valse beschuldigingen verspreid en in Georgia zelfs letterlijk geprobeerd de uitslag te veranderen. Zelfs al was 6 januari een kansloze poging, dan nog is iemand die via een staatsgreep de macht wil behouden een groot gevaar voor de samenleving.
Maar nogmaals: 6 januari definieert niet zijn hele vierjarige presidentschap. Het was 14 dagen voor het einde van zijn termijn. De vraag blijft staan: waarom heeft hij al die snode plannen niet in de eerste drie jaar van zijn presidentschap uitgevoerd, toen hij daadwerkelijk het ambt bekleedde? Waarom was de wereld gevoelsmatig (naar mijn mening dan uiteraard, misschien denk jij er anders over) veel rustiger en waren er veel minder spanningen? En waarom gaan die gevaarlijke doemscenario's nu wél gebeuren?
pi_214605506
Waar dit topic voor is: aftreden van Biden en het nieuwe ticket van de Democraten.

Dus bij deze.

Degelijke vent die Walz wel. Ben benieuwd naar dat VP-debat

Verliet zijn Nationale Garde-eenheid na kennisgeving van uitzending naar Irak.

Loog over het tijdstip van zijn "pensioen" voordat zijn eenheid werd uitgezonden.

Werd aangepakt door gepensioneerde Sergeant-majoors van de Minnesota Nationale Garde.

In een interview met Gwen Walz zei ze (de vrouw van Walz dus) dat ze haar ramen open had gelaten tijdens de rellen in Minneapolis, zodat ze de brandende banden kon ruiken.

Hij runde zijn staat een beetje gek, en Harris haalde geld op om de mensen die de boel o.a kort en klein sloegen te helpen.

Tim Walz heeft een wet ondertekend die de term "seksuele geaardheid" herdefinieert om PEDOFIELEN INCLUSIEF te maken.

Dus Tim Walz is een opgeleide communist die zichzelf zelfs socialist noemt en lesgaf op een communistische school in China tijdens het Tiananmenplein-incident

Wat een showtje

twitter

_O-
Trusten

[ Bericht 14% gewijzigd door Brubbie op 07-08-2024 00:47:19 ]
pi_214605566
'Mind your own damn business' zegt Walz net tijdens een rally. Over republikeinen die normaal voor vrijheid zijn, maar in de dokterskamer nu ineens dingen willen bepalen. Interessant, want de partij waar hij voor staat wil juist méér bemoeienis met allerlei soorten business in de regel.

We hebben daar niet te maken met linkse liberalen die strijden voor meer vrijheid.

'The freedom to make your own healthcare decisions' is ook een leuke quote voor een Democraat. Minder keuze in hoe je jezelf verzekert daar.
pi_214605616
Je kan nu wel 6 januari erbij halen om Trump te bashen, maar 6 januari was klein bier vergeleken met de rellen die uitbraken na de dood van George Floyd. En daar hebben Kamala Harris en Tim Walz een uiterst dubieuze rol gespeeld.
pi_214605688
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 00:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je kan nu wel 6 januari erbij halen om Trump te bashen, maar 6 januari was klein bier vergeleken met de rellen die uitbraken na de dood van George Floyd. En daar hebben Kamala Harris en Tim Walz een uiterst dubieuze rol gespeeld.
Nee vriend, justice now na George Floyd. Defund the (state) police!

Wat eigenlijk betekent: laten we de politie landelijk gaan regelen ipv per staat. Want ja, dan kun je dat beter sturen vanuit het mooie Washington.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')