SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Vanuit TeamNL Handboog komen er vier sporters in actie, drie dames en een heer. Dat zijn bij de dames Gaby Schloesser, Laura van der Winkel en Quinty Roeffen. Steve Wijler komt als enige heer in actie. De sporters zullen ondersteund worden door coaches Jacqueline van Rozendaal en Peter Elzinga, en haptonoom/fysiotherapeut Cas Karsenberg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Zolang Ellison er maar uit gaat.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:19 schreef Szura het volgende:
Brekkut vanaf 13u:
Kim1 - Gazoz
Lee - Nespoli
Unruh - Addis
Ellison - Kim2
soms wil ik meer dan 1 plus kunnen gevenquote:Op zondag 4 augustus 2024 11:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang Ellison er maar uit gaat.
1 = wonquote:Op zondag 4 augustus 2024 11:19 schreef Szura het volgende:
Brekkut vanaf 13u:
Kim1 - Gazoz
Lee - Nespoli
Unruh - Addis
Ellison - Kim2
elke keer weer: als het moet vallen er 10en.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:11 schreef kilon het volgende:
Die Koreanen trekken altijd aan het langste eind. Al staan ze 4-0 achter, het lijkt niet uit te maken.
Weerquote:
slechtste wat je kunt doenquote:
mag ik hopenquote:
Weer gestart met een 9quote:
Nee Gazoz is wel leuk johquote:
Hier waren heel veel kansenquote:Op zondag 4 augustus 2024 13:28 schreef kilon het volgende:
Opnieuw, er waren kansen.
Maar op het eind is het nooit genoeg.
Sywert?quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:30 schreef wdn het volgende:
Ik zou graag ...
- wedstrijd met bewegende doelen zien
- wedstrijd met doelen die steeds verder naar achter wordt gezet
Een triple 10 ergens boven het bord voor de high risk high rewardquote:Op zondag 4 augustus 2024 13:30 schreef wdn het volgende:
Ik zou graag ...
- wedstrijd met bewegende doelen zien
- wedstrijd met doelen die steeds verder naar achter worden gezet
Of ze kunnen er niks vanquote:
Ze lezen meequote:Op zondag 4 augustus 2024 13:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Koreaan weg en meteen is het kut
Dat vraag ik me wel eens af. Bij het organiseren van de Spelen is er meer geld en alles, maar waar haal je talenten dan vandaan.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:37 schreef hhh38 het volgende:
Waar haalt Frankrijk nou weer 2 17-jarige toptalenten vandaan in Aziatische sporten
Doordat die programma's al heel vroeg worden opgestart.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:38 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat vraag ik me wel eens af. Bij het organiseren van de Spelen is er meer geld en alles, maar waar haal je talenten dan vandaan.
Betaal 2000 euro per maand en zorg voor de onkosten voor de beste 5 boogschutters en je vind een talent.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:38 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat vraag ik me wel eens af. Bij het organiseren van de Spelen is er meer geld en alles, maar waar haal je talenten dan vandaan.
Ze hebben ook nog een Koreaanse coach ingehuurd.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Betaal 2000 euro per maand en zorg voor de onkosten voor de beste 5 boogschutters en je vind een talent.
dit ook jaquote:Op zondag 4 augustus 2024 13:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog een Koreaanse coach ingehuurd.
De geldkraan in Frankrijk gaat vrij snel hierna dicht.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:44 schreef wdn het volgende:
[..]
dit ook ja
Korte versie: gooi er geld tegenaan.
Wat ook gebeurd is dat dit doorsijpelt naar de jaren na een OS
Vooral als er ineens medailles gewonnen worden.
Hij herhaalt zichzelf wel veel, heb de opmerking ‘split the pie’ al 100 keer gehoord.quote:
Ja maar dan komt het bedrijfsleven om de hoek kijken: sponsors.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:45 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
De geldkraan in Frankrijk gaat vrij snel hierna dicht.
Zat ook Eminem te quotenquote:Op zondag 4 augustus 2024 13:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij herhaalt zichzelf wel veel, heb de opmerking ‘split the pie’ al 100 keer gehoord.
Er komt nu al heel veel van de Franse loterij.quote:Op zondag 4 augustus 2024 13:47 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja maar dan komt het bedrijfsleven om de hoek kijken: sponsors.
Of zoals in NL: een staatsloterij die het financiert
Ik neem aan dat dat een gangbare boogschietterm isquote:Op zondag 4 augustus 2024 13:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij herhaalt zichzelf wel veel, heb de opmerking ‘split the pie’ al 100 keer gehoord.
Gedurftquote:
Loupequote:
we zitten in frankrijkquote:Op zondag 4 augustus 2024 14:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)ands/betekenis/loupe
ja zonder die 10 was de match wegquote:
meteen doorquote:Op zondag 4 augustus 2024 14:15 schreef Pino112 het volgende:
Korte pauze of gaat alles meteen door na de andere semi?
jazekerquote:Op zondag 4 augustus 2024 14:19 schreef Pino112 het volgende:
Emotieloos deze man.
Iets staat me bij dat dit in Tokyo ook al zo was.
jazekerquote:
En de helft van die paarden komt uit Nederland. Of daar was ooit wat mee, ik volg het knollennieuws niet meer sinds Totilasquote:Op zondag 4 augustus 2024 14:41 schreef Felagund het volgende:
Op Fok.de schrijven ze nu dat het de slechtste spelen ooit zijn en dat ze alleen maar met nutteloze onderdelen als dansende paarden goud kunnen winnen.
Meer dan 6 mensen op de tribune.quote:Op zondag 4 augustus 2024 14:53 schreef franklop het volgende:
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Kim onder druk ietsje minder schiet
Er zijn 63 leukere winnaars te bedenken ja.quote:
nou als het er toe moet schieten die van zko echt veel 10enquote:Op zondag 4 augustus 2024 14:53 schreef franklop het volgende:
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Kim onder druk ietsje minder schiet
het is een amerikaanquote:
Dat gedoe over alternatieve geneeswijzen etc.quote:
en dit jaquote:Op zondag 4 augustus 2024 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gedoe over alternatieve geneeswijzen etc.
Ah ken ik niet, maar ja, dat is wel matig.quote:Op zondag 4 augustus 2024 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gedoe over alternatieve geneeswijzen etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |