abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214550482

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_214555257
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:58 schreef W00fer het volgende:

[..]
Het ging me meer erom dat de huidige generatie wellicht geen mogelijkheid had om bestanden erheen te slepen.
Ook de huidige generatie is voorzien van een USB poort. Enige verschil is dat de micro is vervangen voor een USB-C.
pi_214969152
Goedemiddag allemaal! Nou ja, allemaal ;-) volgens mij loopt dit topic niet zo erg storm.

Ik lees best veel en heb een aantal jaar geleden en Kobo-reader gekocht maar die werkt niet meer zo lekker. Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe kwam ik de Boox Palma tegen, een e-reader in smartphone formaat.

Eigenlijk is het meer een kruising tussen een reader en een e-ink tablet. Op de Palma staat de Google Play Store en je kunt er allerlei apps op downloaden. Daarnaast kun je er dus ook mee op internet surfen. Leek mij wel heel handig, om mee te nemen voor onderweg maar waar het mij persoonlijk om gaat is om er ook mee te kunnen surfen in bed. E-ink is zonder blue light dus beter voor de ogen en slaap etc. Ik ga hiervoor de E-ink Bro browser voor gebruiken want die heeft ook een dark mode, dat vind ik erg prettig lezen ‘s avonds met het licht uit.

Ik krijg hem vanmiddag binnen als het goed is. Ik zet iig mijn Kobo app er op en ook mijn Podimo app. Er zit ook audio (wel alleen via Bluetooth) dus handig om mijn luisterboeken op af te spelen.

Als jullie het leuk vinden kan ik over een tijdje wel een update doen?

Niet goedkoop trouwens ¤ 300,- maar ik hoop dat het de prijs waard is, we shall see …

[ Bericht 1% gewijzigd door proud_mami op 13-09-2024 14:22:40 (Foutje bedankt ) ]
pi_214969793
Is dat niet erg klein om te lezen?
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 17:16:12 #5
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_214970617
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:19 schreef proud_mami het volgende:
Goedemiddag allemaal! Nou ja, allemaal ;-) volgens mij loopt dit topic niet zo erg storm.

Ik lees best veel en heb een aantal jaar geleden en Kobo-reader gekocht maar die werkt niet meer zo lekker. Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe kwam ik de Boox Palma tegen, een e-reader in smartphone formaat.

Eigenlijk is het meer een kruising tussen een reader en een e-ink tablet. Op de Palma staat de Google Play Store en je kunt er allerlei apps op downloaden. Daarnaast kun je er dus ook mee op internet surfen. Leek mij wel heel handig, om mee te nemen voor onderweg maar waar het mij persoonlijk om gaat is om er ook mee te kunnen surfen in bed. E-ink is zonder blue light dus beter voor de ogen en slaap etc. Ik ga hiervoor de E-ink Bro browser voor gebruiken want die heeft ook een dark mode, dat vind ik erg prettig lezen ‘s avonds met het licht uit.

Ik krijg hem vanmiddag binnen als het goed is. Ik zet iig mijn Kobo app er op en ook mijn Podimo app. Er zit ook audio (wel alleen via Bluetooth) dus handig om mijn luisterboeken op af te spelen.

[ link | afbeelding ]

Als jullie het leuk vinden kan ik over een tijdje wel een update doen?

Niet goedkoop trouwens ¤ 300,- maar ik hoop dat het de prijs waard is, we shall see …
Ik ben erg benieuwd, ik vind dat formaat denk ik wel heel klein :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_214975883
Nee, ik vind het niet klein om te lezen. Oké, je moet wat vaker de pagina’s omslaan maar dat gaat heel makkelijk met de volume knop die ik daarvoor heb ingesteld, hoef dus niet de tikken/vegen op het scherm.

Het formaat en de plek van de volume knop maakt dat het allemaal met één hand gaat en dat vind ik erg prettig werken. Daarnaast is ie lekker licht dus dat houdt lekker vast.

De Palma zelf moet ik nog even goed ontdekken, er zitten zoveel functies en instelmogelijkheden op dat dat nog wel even uitzoeken wordt. Ik ben gewend aan een iPhone dus Android is sowieso even wennen.

Maar vooralsnog vind ik het een fijn dingetje, internetten gaat ook fijn, ik lees vooral forums erop en nieuwsartikelen etc en dat werkt goed. Vanwege het feit dat het een e-ink display is is filmpjes kijken niet echt geweldig maar daar is hij ook niet voor bedoeld. Maar e-ink is voor lezen juist wel weer fijn, geen blauw licht dus fijner voor het lezen in het donker. Dat in combinatie met het handzame formaat maakt het tot nu toe wel heel fijn!
  Miss 200.000.000! woensdag 2 oktober 2024 @ 08:03:11 #7
367000 roos94
pi_215154516
Ik heb de kobo clara BW nu enkele maanden in gebruik en ben er nog zeer content mee. Ik lees hartstikke veel :)
pi_215155064
Er gaan geruchten dat er deze maand nieuwe Kindles worden aangekondigd. De basic is al nergens meer te krijgen.
Tap tap tap
  Miss 200.000.000! zaterdag 30 november 2024 @ 14:06:12 #9
367000 roos94
pi_215723062
Welk ereader hoesje hebben jullie? indien van toepassing

Ik wil 'n nieuwe :)
pi_215723491
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:06 schreef roos94 het volgende:
Welk ereader hoesje hebben jullie? indien van toepassing

Ik wil 'n nieuwe :)
Ik heb een sleeve, ooit eens op Etsy gekocht.
Tap tap tap
pi_216022706
Hallo, ik heb een e-reader nu heb ik via Kobo een gratis boek gekocht. Maar waar halen jullie e-books vandaan?
Of hebben jullie een abo bij Kobo?
There can be a sparkle in you're life, be the sparkle self.. ✨
pi_216023011
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:29 schreef Lovely het volgende:
Hallo, ik heb een e-reader nu heb ik via Kobo een gratis boek gekocht. Maar waar halen jullie e-books vandaan?
Laatste voor mij
Lees één a twee boeken per week, dus haal het eruit

Even berekenen met je leesgewoontes of het uitkomt
  vrijdag 27 december 2024 @ 11:48:10 #13
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_216023046
quote:
Kobo via Bol. Tientje per maand en genoeg aanbod.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_216023057
quote:
Kopen via Kobo shop, of ebook lenen via bibliotheek en dan met behulp van pc/laptop en Adobe Digitale Editions op de ereader zetten. Dat laatste is niet een fijn systeem, maar het werkt wel.
pi_216023195
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Laatste voor mij
Lees één a twee boeken per week, dus haal het eruit

Even berekenen met je leesgewoontes of het uitkomt
Dat is wel veel indd,zoveel lees ik dan weer niet.. :@
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 12:01:04 #16
382129 crew  Donna
pi_216023207
quote:
Ik heb wel eens een maandje een abbo en soms koop ik een boek los op Bol.
pi_216023211
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:48 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Kobo via Bol. Tientje per maand en genoeg aanbod.
Kan toch ook via de Kobo site zelf is volgens mij ook 10¤
pi_216023221
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 11:48 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Kopen via Kobo shop, of ebook lenen via bibliotheek en dan met behulp van pc/laptop en Adobe Digitale Editions op de ereader zetten. Dat laatste is niet een fijn systeem, maar het werkt wel.
Zat daar idd ook al aan te denken via de bieb site..
Maar hoezo geen fijn systeem?
pi_216023226
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik heb wel eens een maandje een abbo en soms koop ik een boek los op Bol.
Ah ok.. zal eens ff kijken
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 12:04:10 #20
382129 crew  Donna
pi_216023260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:01 schreef Lovely het volgende:

[..]
Dat is een beetje omslachtig om ze erop te krijgen en ze hebben niet alles bij de online bieb, vind ik.
pi_216023319
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:00 schreef Lovely het volgende:

[..]
Dat is wel veel indd,zoveel lees ik dan weer niet.. :@
Tja... iedere gek zo zijn gebrek ;) en deze gek leest graag
pi_216024079
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:01 schreef Lovely het volgende:

[..]
Via Kobo is supermakkelijk: rechtstreeks via de ereader op de koopknop drukken en klaar.

Via de bieb: inloggen op de site op pc/laptop, ebook uitkiezen, lenen, link voor ereader downloaden, importeren in Adobe Digital Editions (eerst moet je die nog wel op je pc hebben geïnstalleerd en een account maken), kopiëren via kabeltje naar de ereader.
  Miss 200.000.000! vrijdag 27 december 2024 @ 13:17:50 #23
367000 roos94
pi_216024400
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:50 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Via Kobo is supermakkelijk: rechtstreeks via de ereader op de koopknop drukken en klaar.

Via de bieb: inloggen op de site op pc/laptop, ebook uitkiezen, lenen, link voor ereader downloaden, importeren in Adobe Digital Editions (eerst moet je die nog wel op je pc hebben geïnstalleerd en een account maken), kopiëren via kabeltje naar de ereader.
+ verlengen na 3 weken kan niet online via bieb, dan moet je het hele riedeltje weer opnieuw doen :')
pi_216024616
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 13:17 schreef roos94 het volgende:

[..]
+ verlengen na 3 weken kan niet online via bieb, dan moet je het hele riedeltje weer opnieuw doen :')
God, ja, ook nog. Goede toevoeging.
pi_216026345
Dat omslachtige verlengen is het vervelendste want dat valt natuurlijk altijd op een onhandig moment zoals op vakantie en dan tot thuiskomst niet meer verder kunnen lezen op de ereader.

Ik snap sowieso niet waarom je eboeken bij de bieb maar 3 weken mag lenen. Het is niet zoals met fysieke boeken dat een ander het boek niet kan lezen omdat ik het op de plank heb staan. Een abbo gaat per jaar dus eens per jaar vragen om het hele riedeltje opnieuw doen zou genoeg moeten zijn lijkt mij. Er is al een maximum aantal boeken dat je tegelijk kan downloaden en je kan geen nieuwe downloaden als je abbo is verlopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 27-12-2024 19:47:42 ]
  vrijdag 27 december 2024 @ 14:58:57 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_216026392
Ik had altijd Kobo Plus, maar toen kreeg de Bieb een goede aanbieding. Dat heb ik toen gedaan. Momenteel loopt m’n Bieb abonnement en heb ik Kobo opnieuw aangezet ivm bovenstaande redenen. Het is zoooo veel gemakkelijker om via je ereader meteen een boek erop te hebben dan dat omslachtige gedoe bij / via de Bieb.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_216027385
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2024 12:50 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Het is gelukt *O*
pi_216196474
Vraag: ik heb een Kobo reader en voorheen kon ik met mijn Bol Kobo Plus app gewoon rechtstreeks boeken downloaden op mijn reader.

Echter nu opeens niet meer. Zie alleen prijzen van boeken staan en advertenties voor Kobo plus. Sta wel ingelogd met mijn Kobo account maar dat is volgens mij niet hetzelfde als een Bol Kobo app. Ik kreeg ook een melding (weet niet meer hoe precies) van iets als ‘je kunt je Bol account alleen via Bol beheren’ of iets dergelijks.

Ik zie ook geen mogelijkheid om in te loggen op mijn Bol Kobo account op mijn reader (volgens mij een oudere Clara). Ik kan wel via mijn foon boeken downloaden en als ik mijn reader sync dat download hij dat boek wel gewoon. Niet echt een wereld probleem toch maar wel irri en maf omdat het voorheen wel kon en ik niks heb gewijzigd.

Iemand een idee of suggesties om het te fixen? Dank alvast!
  Miss 200.000.000! dinsdag 7 januari 2025 @ 08:36:20 #29
367000 roos94
pi_216199304
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:38 schreef proud_mami het volgende:
Vraag: ik heb een Kobo reader en voorheen kon ik met mijn Bol Kobo Plus app gewoon rechtstreeks boeken downloaden op mijn reader.

Echter nu opeens niet meer. Zie alleen prijzen van boeken staan en advertenties voor Kobo plus. Sta wel ingelogd met mijn Kobo account maar dat is volgens mij niet hetzelfde als een Bol Kobo app. Ik kreeg ook een melding (weet niet meer hoe precies) van iets als ‘je kunt je Bol account alleen via Bol beheren’ of iets dergelijks.

Ik zie ook geen mogelijkheid om in te loggen op mijn Bol Kobo account op mijn reader (volgens mij een oudere Clara). Ik kan wel via mijn foon boeken downloaden en als ik mijn reader sync dat download hij dat boek wel gewoon. Niet echt een wereld probleem toch maar wel irri en maf omdat het voorheen wel kon en ik niks heb gewijzigd.

Ik zoek mijn boeken op kobo gewoon via de kobo shop en dan Kobo Plus boeken aanklikken?
pi_216199885
Je mailadres/inlog moet wel overal hetzelfde zijn anders kan je niet synchroniseren dus het lijkt me dat je de ereader moet inloggen met je bol account.

Bij instellingen > account is als het goed is je mailadres aan te passen. Daaronder zie ik staan welk koboplus abbo ik heb en de factuurdatum.
  Miss 200.000.000! zondag 19 januari 2025 @ 09:54:42 #31
367000 roos94
pi_216351948
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 21:38 schreef proud_mami het volgende:

Is het inmiddels verholpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')