?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
Weerquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:36 schreef AllesKaputt het volgende:
JA DIT IS GOED DIT IS GOED
nee niks aan de hand
Henkie mag nog wel even een cursusje commentaar geven volgen. Cursus judo regels kan ook geen kwaad.quote:
Maar dat kwam toch vanuit NOCNSF heb ik hier gelezen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:41 schreef trein2000 het volgende:
JBN opheffen. Met die centralisatie van ze. NUL medailles. Faalhazen.
Het Nederlandse judo is vooral goed in pieken op verkeerde momenten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:43 schreef PippenScottie het volgende:
Oprechte vraag. Is het Nederlandse judo nou zo veel zwakker dan jaren geleden, of is de rest van de wereld gewoon sterker geworden? Ik volg de sport niet, maar het valt me op dat medaillewinnaars overal vandaan kunnen komen.
Henk kon er zelf ook niks van.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Henkie mag nog wel even een cursusje commentaar geven volgen. Cursus judo regels kan ook geen kwaad.
Die gaven het advies, maar uiteindelijk heeft de JBN het gedaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maar dat kwam toch vanuit NOCNSF heb ik hier gelezen?
Ik weet uit ervaring dat je echt belachelijk hard naar de tering gaat als je op deze manier fysiek moet zijn. En ik doe aan waterpolo, daar mag wel wat conditie verwacht worden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:44 schreef xzaz het volgende:
Waarom zijn ze toch allemaal bek af na 2 minuten judo? Doen ze wel iets aan conditie?
Dat is natuurlijk onzin. Maar zijn commentaar is wel hetzelfde als zijn judo stijl. Snel, agressief en vooral als een blind paard erin vliegen waardoor je niet goed oplet.quote:
Probeer maar eens met een zak van je eigen gewicht een paar minuten rond te tossen, die dan ook nog eens tegenwerkt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:44 schreef xzaz het volgende:
Waarom zijn ze toch allemaal bek af na 2 minuten judo? Doen ze wel iets aan conditie?
Ga jij maar eens iemand met heel veel kracht en gewicht en jouw armen en jasje laten hangen. En daarbij proberen overeind te blijven en tegelijkertijd met volle kracht aan die ander zijn jasje blijven trekken. Dat is loodzwaar.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:44 schreef xzaz het volgende:
Ik weet niet hoe ze heet hoor maar ze stond 3 minuten te springen komt op de matquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Maar zijn commentaar is wel hetzelfde als zijn judo stijl. Snel, agressief en vooral als een blind paard erin vliegen waardoor je niet goed oplet.
Wat heeft dat met Henk Grol te maken?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ze heet hoor maar ze stond 3 minuten te springen komt op de mat
Ippon.
Sorry maar wtf
Het zelfde deed grol. Altijd. Ging die er de eerstr ronde af.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Henk Grol te maken?
Grol ging er alleen tijdens de laatste OS er steeds gelijk af. Daarvoor was het een van de wereldtoppers. Dus waar haal je die onzin vandaan.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het zelfde deed grol. Altijd. Ging die er de eerstr ronde af.
Ik kan nog dat interview herinneren van de NOS
Geen goud gehaaldquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Grol ging er alleen tijdens de laatste OS er steeds gelijk af. Daarvoor was het een van de wereldtoppers. Dus waar haal je die onzin vandaan.
Geen goud is elke keer de eerst ronde eruitquote:
Dat is iets anders dan in de eerste ronde eruit.quote:
Dat zeg ik toch niet?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Geen goud is elke keer de eerst ronde eruit
Je zegt letterlijk: 'Altijd. Ging die er in de eerste ronde eraf.'quote:
Tov drie jaar geleden hadden we minder mensen geplaatst in de top 8.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:43 schreef PippenScottie het volgende:
Oprechte vraag. Is het Nederlandse judo nou zo veel zwakker dan jaren geleden, of is de rest van de wereld gewoon sterker geworden? Ik volg de sport niet, maar het valt me op dat medaillewinnaars overal vandaan kunnen komen.
We moeten meer en beter centraliseren, zo klinkt het.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:39 schreef GotenSSJ het volgende:
Erg benieuwd wat die knakker van de bond zegt
Kop er af.......quote:
Werkt voor nagenoeg iedere andere sport toch? Waarom werkt het in het judo dan niet?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We moeten meer en beter centraliseren, zo klinkt het.
Daar heeft @TheArt een goede uitleg over gegeven. Komt er volgens mij op neer dat judo niet een sport is waarbij het goed werkt om alléén maar de toppers bij elkaar te hebben. Dan bouw je helemaal niks meer op vanuit de jeugd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:41 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Werkt voor nagenoeg iedere andere sport toch? Waarom werkt het in het judo dan niet?
Opheffen die sport.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:42 schreef GotenSSJ het volgende:
Ja, als dit je baas is, kan je net zo goed die bond opdoeken. Wat een slapjanus
Makkelijk is nauwelijks wedstrijden winnen en dan een beetje je schouders ophalen en aankomen met 'pech' en 'het is de sport'.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:41 schreef vivelafete het volgende:
Wat een waardeloze vraagstelling zeg.
Lekker makkelijk
Deze baan is iets te judotechnisch. Daar is hij een leek voor.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:42 schreef Szura het volgende:
Hahahahaha
Dit krijg je als je simpele sporters eindverantwoordelijk maakt voor een hele bond
Vrij logisch als oud beachvolleyballerquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:43 schreef Szura het volgende:
Vind ik te ingewikkeld, te judo-technisch hahahahahahahahahaha
Misschien weet hij waar die dat gepost heeft, ben wel benieuwd. Lijkt mij vreemd dat in 1 sport dit niet zou werken en in andere wel. Jeugdcategorieen bestaan nog steeds en je kunt ze ovehevelen om vroeg kennis te delen lijkt mij.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar heeft @:TheArt een goede uitleg over gegeven. Komt er volgens mij op neer dat judo niet een sport is waarbij het goed werkt om alléén maar de toppers bij elkaar te hebben. Dan bouw je helemaal niks meer op vanuit de jeugd.
En ondertussen wel het woord 'pakking' gebruiken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:43 schreef Szura het volgende:
Vind ik te ingewikkeld, te judo-technisch hahahahahahahahahaha
Serieus?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:43 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Vrij logisch als oud beachvolleyballer
Liefst na de borrel met een wazari de Seine inquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:43 schreef Szura het volgende:
Ohohohoh dit is zo pijnlijk
Gooi deze man vandaag nog buiten
Dan toch nog een paar ipponsquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:44 schreef GotenSSJ het volgende:
Misschien Henk even uitnodigen, die gaat gooien
Is dat die van "vanaf nu zetten we alles op het winnen van wedstrijden [sic]" ?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:44 schreef Szura het volgende:
Dit doet me echt denken aan dat interview met de Blokker man
quote:
Ik neem aan dat die er wel zit ja, dit is een legendarisch toernooi voor Nederland geweestquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:45 schreef Pistolero het volgende:
Dit was nu al het interview van het jaar, wat een genot.![]()
Eigenlijk moeten ze Henk vanavond nog even aan tafel zetten bij Dione zodat hij helemaal leeg kan lopen, dat zou het wel afmaken.
Maar er zit wel echt een verschil in sporten waar je 'gewoon' zo snel mogelijk moet gaan, ongeacht je tegenstander, en sporten waarbij wedstrijden tegen andere tegenstanders ook echt heel anders zijn. Wat voor de ene sport werkt, werkt niet automatisch voor de andere sport.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:43 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Misschien weet hij waar die dat gepost heeft, ben wel benieuwd. Lijkt mij vreemd dat in 1 sport dit niet zou werken en in andere wel. Jeugdcategorieen bestaan nog steeds en je kunt ze ovehevelen om vroeg kennis te delen lijkt mij.
TheArt in OS / [Judo] #7 We zijn begonnen!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:43 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Misschien weet hij waar die dat gepost heeft, ben wel benieuwd. Lijkt mij vreemd dat in 1 sport dit niet zou werken en in andere wel. Jeugdcategorieen bestaan nog steeds en je kunt ze ovehevelen om vroeg kennis te delen lijkt mij.
Misschien Caroline uitnodigen. Met Cola in blik.quote:
Daar zit wat in inderdaad.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar er zit wel echt een verschil in sporten waar je 'gewoon' zo snel mogelijk moet gaan, ongeacht je tegenstander, en sporten waarbij wedstrijden tegen andere tegenstanders ook echt heel anders zijn. Wat voor de ene sport werkt, werkt niet automatisch voor de andere sport.
Het is te makkelijk om centralisatie de schuld van alles te geven. Zeker als de verhalen kloppen van dat het een grote bende is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar er zit wel echt een verschil in sporten waar je 'gewoon' zo snel mogelijk moet gaan, ongeacht je tegenstander, en sporten waarbij wedstrijden tegen andere tegenstanders ook echt heel anders zijn. Wat voor de ene sport werkt, werkt niet automatisch voor de andere sport.
Ik ookquote:
Was ook al een zwemcoach in opspraak geraakt. Die werd even kneiterhard verdedigd door Schouten die als tweede onder hem brons pakte. Echt dat hele softe gedoe van de hedendaagse maatschappij werkt gewoon niet in topsport.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:48 schreef Falco het volgende:
Ik las in een interview dat de roeiboot het heel anders doet. Er heerst daar een quasi Spartaans regime waar men hard en oprecht kritisch is. Zal in sommige kringen wel als grensoverschrijdend beschouwd worden maar goed met zo'n softe mentaliteit als bij jasje trekken bereik je helemaal niets natuurlijk
Ik hoorde die knakker 'evolueren' zeggen. Denk dat die rest van de dag Pokemon Go speelt. Hopelijk zijn er leuke pokestops rond de eiffeltoren.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar gaan ze nu alleen intern evalueren of is er ook nog een structuur daarboven die meekijkt? Anders kan het nog gebeuren dat ze het gooien op pech of wat loze kreten dat ze het beter gaan doen ofzo en weer verder...
Tuurlijk, maar het helpt niet. Op deze manier wordt er ook niks opgebouwd (want tegen wie moeten eventuele talenten nu ervaring op gaan doen als de toppers allemaal in Papendal zitten?) en dat is kut.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is te makkelijk om centralisatie de schuld van alles te geven. Zeker als de verhalen kloppen van dat het een grote bende is.
Dat mag in Nederland niet meer, die willen topsport cultuur en medailles zonder te horen te krijgen dat ze er op dat moment even niets van bakken en er meer voor moeten doen. Zie ook Faber die als enige zwemcoach wel levert.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:48 schreef Falco het volgende:
Ik las in een interview dat de roeiboot het heel anders doet. Er heerst daar een quasi Spartaans regime waar men hard en oprecht kritisch is. Zal in sommige kringen wel als grensoverschrijdend beschouwd worden maar goed met zo'n softe mentaliteit als bij jasje trekken bereik je helemaal niets natuurlijk
TV terugspoelenquote:
Een Throh kan niet evoluerenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik hoorde die knakker 'evolueren' zeggen. Denk dat die rest van de dag Pokemon Go speelt. Hopelijk zijn er leuke pokestops rond de eiffeltoren.
Ja Henkie heeft afgelopen week wel laten zien die ie on-point stond wat betreft duiding en analysequote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:49 schreef AllesKaputt het volgende:
Henk bondscoach maken, volgende spelen of minstens 8 PLAKKEN of hij zit in een TBS-inrichting.
Alsof Merijn Zeeman zoveel verstand heeft van voetbal/AZ. Het gaat bij dat soort functies vooral om besturen. Net als bij ministers, ze hebben experts die hun daarbij (moeten) helpen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:56 schreef SonicVolcano het volgende:
Hij zegt dat hij een leek is op het gebied van judo. Dat kan toch niet
Ik denk ook dat dat precies is wat Schouten wilde zeggen in haar interviewquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:52 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat mag in Nederland niet meer, die willen topsport cultuur en medailles zonder te horen te krijgen dat ze er op dat moment even niets van bakken en er meer voor moeten doen. Zie ook Faber die als enige zwemcoach wel levert.
Maar hij heeft totaal niet de kwaliteiten van een bestuurderquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alsof Merijn Zeeman zoveel verstand heeft van voetbal/AZ. Het gaat bij dat soort functies vooral om besturen. Net als bij ministers, ze hebben experts die hun daarbij (moeten) helpen.
Met je poten in de klei staan lijkt me nu meer dan nodig bij het judoteam. 3 jaar geleden was ook waardeloos.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Alsof Merijn Zeeman zoveel verstand heeft van voetbal/AZ. Het gaat bij dat soort functies vooral om besturen. Net als bij ministers, ze hebben experts die hun daarbij (moeten) helpen.
Ja maar dat is toch sneu, je bent topsporter of niet. Wat heb je dan aan een coach die alleen maar zegt lekker bezig, komaaaaan etc. om vervolgens op 3 seconden gezwommen te worden. Kijk als iemand je in elkaar timmert oid is het wat anders natuurlijk, maar als je niet goed genoeg bent of er te weinig voor wil doen en laten, moet je echt niet gaan huilen als topsporter, dan is dat leven niet voor jou.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat precies is wat Schouten wilde zeggen in haar interviewdaar waren er een paar vast net niet goed genoeg
In het bepalen daarvan ben ik dan weer een leek.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar hij heeft totaal niet de kwaliteiten van een bestuurder
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:01 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Met je poten in de klei staan lijkt me nu meer dan nodig bij het judoteam. 3 jaar geleden was ook waardeloos.
Het was natuurlijk maar 1 interview maar hij straalde juist uit dat hij niet kan besturen. Als je dan ook geen technische kennis hebt houdt het wel snel op.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hij kwam op me over alsof ie binnenkort stopt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het was natuurlijk maar 1 interview maar hij straalde juist uit dat hij niet kan besturen. Als je dan ook geen technische kennis hebt houdt het wel snel op.
Hij ging ook helemaal in op de vragen. Had lekker gezegd dat het inderdaad teleurstellend is, dit goed geanalyseerd moet worden en je nu in de emotie niet op specifieke onderwerpen in gaat. Maar nee, hij pikte de samenwerking eruit en gooide al even wat mensen voor de bus.
Nou ja… ok… ik ook… maar hier stond niet iemand die met de vuist op tafel slaat. En ook niet iemand met een overtuigend verhaal. Alsof het hem allemaal overkomt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
In het bepalen daarvan ben ik dan weer een leek.
Ik zou die wel in deze functie willen zien eigenlijk. Militair toch?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:07 schreef SonicVolcano het volgende:
Even wat positiefs. Wat een baas was dit
En hoogbegaafd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik zou die wel in deze functie willen zien eigenlijk. Militair toch?
Mwah. Er is een hele staf, coaches met een eigen persoonlijkheid en de atleten zelf hebben ook een verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:24 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Opeens is het stuk duidelijker waarom er wordt gefaald met judo, wat een slapjanus zeg.
Zet er een Edith Bosch, Van der Geest, Elmont of Huizinga neer
En nog blijft stotteren.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Suze die van de autocue leest kijkt nog meer onzeker dan de judo directeur net bij Kees
Dit slechte resultaat heeft toch ook gevolgen voor het geld dat ze van NOC NSF krijgen? Dus het lijkt me dat die laatste toch ook wel een soort van vinger in de pap hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar gaan ze nu alleen intern evalueren of is er ook nog een structuur daarboven die meekijkt? Anders kan het nog gebeuren dat ze het gooien op pech of wat loze kreten dat ze het beter gaan doen ofzo en weer verder...
Hopelijk is het plafond hoog genoeg voor de Koreaanquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:54 schreef Aguero het volgende:
Korea zet hun -81 judoka in tegen Teddy straks
Mja merendeel zeker welquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk: 'Altijd. Ging die er in de eerste ronde eraf.'
We zijn nu bij de potjes om bronsquote:
Denk je ook niet dat dit deels komt doordat de regels zo veranderd zijn? Henk Grol was ook klaar toen ze het tillen aan de benen en onder de band verboden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:55 schreef xzaz het volgende:
Je kan coachen en doen wat je wilt
We hebben gewoon geen goede judoka.
Zender zoeken en daarna toch maar stream aanslingeren.quote:
Ze bidden te veel.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:02 schreef Pino112 het volgende:
Wat is dit voor straf? Die handjes in elkaar nog nooit gezien
Telekinesepolenquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:17 schreef Dagoduck het volgende:
Wat heeft die Japanse op haar hoofd?
Dat zou wel mooi zijn.quote:
Mixed team vind ik sowieso maar trage stront eigenlijkquote:
Episch juistquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mixed team vind ik sowieso maar trage stront eigenlijk
Meh. Bovendien gratis medaille voor Japan en Frankrijkquote:
Die medailleverdeling boeit me niet zoveelquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Meh. Bovendien gratis medaille voor Japan en Frankrijk
Ze durven hem niet te geven.quote:
Neejoh, Uta.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:40 schreef GotenSSJ het volgende:
Bij het loten dalijk natuurlijk Riner, kan je al invullen
Ja, maar dat moet je dan ook verdienen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Goh, wat geen strafjes uitdelen wel niet kan doen.
Aura van Riner.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:39 schreef hhh38 het volgende:
Waarom was Frankrijk favoriet als Japan 3x goud heeft gewonnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |