?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
De teamNL-video over haar was wel interessant, ook moeilijke periode gehad na overlijden van haar broer.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:12 schreef Redefine het volgende:
Twee hernia's gehad en weinig kunnen trainen. Nou dan weten we het wel weer. Maar hopelijk toch wel op niveau.
We gaan naar het Malieveld.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:16 schreef Nattekat het volgende:
Kan de Nederlandse bond weer zeggen dat ze gewoon pech hadden en dat er niets hoeft te veranderen
Doet ze beter dan Polling. Die was maticgquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mooi, eerste keer middagsessie gehaald
quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
De teamNL-video over haar was wel interessant, ook moeilijke periode gehad na overlijden van haar broer.
Op de ingooimat viel ales!!quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit interview heeft een hoog Barney-gehalte.
Altijd tegen hemquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit interview heeft een hoog Barney-gehalte.
Leuke vraag, geen ideequote:Op woensdag 31 juli 2024 11:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Tegen wie van fok zou jij graag een potje judo willen spelen.
Dit was de 2e rondequote:Op woensdag 31 juli 2024 11:18 schreef Eppie_NL het volgende:
Ach dan wordt het in de 2e ronde stranden.
Er winnen de hele tijd judoka's. Meestal geen Nederlanders, maar toch.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben net in een Ippon van mijn stoel gelazerd, een winnende judoka
daarom dat een schrijver genaamd Michael Ende ooit Neverending story schreefquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:18 schreef SonicVolcano het volgende:
Alles heeft een een Ende en een worst zelfs twee
Alles voor het verhaal!quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:19 schreef Redefine het volgende:
Bij de NOS staan ze nu te juichen. Daar waren tranen.
Dit heeft 0,0 met de bond te maken, maar alles met NOC*NSF. NOC*NSF heeft die centralisatie afgedwongen bij de JBN en sindsdien is het alleen maar achteruit gegaan. Alle noodsignalen uit de judowereld dat dit desastreus zou zijn destijds in de wind geslagen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:16 schreef Nattekat het volgende:
Kan de Nederlandse bond weer zeggen dat ze gewoon pech hadden en dat er niets hoeft te veranderen
Mwah, je mag van sommige sporters ook wel wat meer zelfkritiek verwachten. Je kunt veel van Grol zeggen, maar die had dat wel teveel waar de rest dat te weinig heeft.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:19 schreef Minimunt het volgende:
Wel zielig voor van t end dit interview
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch, ik hoorde gisteren dat die telkens 6 tot 8 kilo moet afvallen, dan snap ik dat je niet op je best bent op de mat.quote:
Voor andere sporten levert het wel maar bij judo echt totaal niet, hebben we daar een verklaring voor?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit heeft 0,0 met de bond te maken, maar alles met NOC*NSF. NOC*NSF heeft die centralisatie afgedwongen bij de JBN en sindsdien is het alleen maar achteruit gegaan. Alle noodsignalen uit de judowereld dat dit desastreus zou zijn destijds in de wind geslagen.
De Wit.quote:
Nog een pot winnen toch? Kwartvinale is straks nogquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mooi, eerste keer middagsessie gehaald
In combinatie met het roeien dan wel weer fijnquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Eigenlijk denk ik dat het wel eens voor het middaguur kan zijn. Hebben we nog de middag straks niet gehaald
Kwartvinale verliezen -> Herkansingquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:21 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nog een pot winnen toch? Kwartvinale is straks nog
Je zegt dat ik nog minimaal twee potten moet aanzien deze dag?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kwartvinale verliezen -> Herkansing
In mijn jonge jaren heel lang op hoog niveau gedaan. 1e dan en centrale trainingen met o.a. Willem Ruska.quote:
Omdat daar heel veel profijt was van de cultuur dat er van onderop aanwas kwam van de clubs. Judo is een sport waarin heel veel uren gemaakt moeten worden in het gewoonweg "in je handen hebben" van een tegenstander en dat jonge talenten daardoor op jeugdigde leeftijd al konden sparren met de nationale toppers. Dat is wat anders dan met de nationale atletiekselectie op Papendal trainen, omdat dat toch veel meer een individuele sport is. Daar hoef je niet met je tegenstanders te werken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor andere sporten levert het wel maar bij judo echt totaal niet, hebben we daar een verklaring voor?
Niemand verplicht je om te kijken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zegt dat ik nog minimaal twee potten moet aanzien deze dag?
Heb je nog met Robert Gesink gejudood?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:25 schreef golfer het volgende:
[..]
In mijn jonge jaren heel lang op hoog niveau gedaan. 1e dan en centrale trainingen met o.a. Willem Ruska.
De regels zijn wel nu heel anders dan toen.
dat dus. onderlinge concurrentie tussen clubs en trainingsgroepen werkte ook prima. Tel daarbij op dat men ipv te luisteren naar kritiek blijft volharden in de ingeslagen weg en het zal sappelen blijvenquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat daar heel veel profijt was van de cultuur dat er van onderop aanwas kwam van de clubs. Judo is een sport waarin heel veel uren gemaakt moeten worden in het gewoonweg "in je handen hebben" van een tegenstander en dat jonge talenten daardoor op jeugdigde leeftijd al konden sparren met de nationale toppers. Dat is wat anders dan met de nationale atletiekselectie op Papendal trainen, omdat dat toch veel meer een individuele sport is. Daar hoef je niet met je tegenstanders te werken.
quote:
Daarom gewoon niet meer met vrouwen omgaan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:32 schreef The_Undertone het volgende:
Een van Me Too-bewuste viering tussen trainer en judoka.
Nee, die wielrenner was mij te mager.quote:
Ik mis wel meer. Ik mis de kleinere scores waardoor het automatisch al veel dynamischer wordt. Nu moet je per se een grote score maken, waardoor het veel afwachtender wordt, wachten op het juiste moment.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik mis gewoon het tillen, het is allemaal zo saai en voorspelbaar
Het is in iedere geval minder aantrekkelijk geworden voor de kijker.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik mis gewoon het tillen, het is allemaal zo saai en voorspelbaar
Variatie op de PollingPoll.quote:
quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In ieder geval voor gestemd. Immer tegen de Britten.
Zijn manier van praten, het cynische en ook wel enthousiaste is wel mooi. Maar hij zit er wel bijna elke keer naast jaquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:55 schreef GotenSSJ het volgende:
Dat commentaar van HenkAltijd het tegenovergestelde van wat er 10 seconden later daadwerkelijk gebeurd
Als ze verder was gekomen, had de NOS dit zeker geroepen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Nee, niks oranje randje, gewoon een Italiaanse.
Enthousiasme is wel leuk ja, maar hij komt ook niet verder dan 'JA KOM OP DOORPAKKEN' en 'Hij/zij moet gaan gooien' naar mijn ideequote:Op woensdag 31 juli 2024 11:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zijn manier van praten, het cynische en ook wel enthousiaste is wel mooi. Maar hij zit er wel bijna elke keer naast ja
Ook chronisch gebrek aan regelkennis.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:55 schreef GotenSSJ het volgende:
Dat commentaar van HenkAltijd het tegenovergestelde van wat er 10 seconden later daadwerkelijk gebeurd
Beste was die partij van Van Lieshout(?) waar hij een ippon zag en zij een straf kreegquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook chronisch gebrek aan regelkennis.
Hij beweerde tijdens de reguliere wedstrijdtijd dat Van Dijke na 10 secondes met een houdgreep gewonnen zou hebben en zag blijkbaar niet dat de tijd doorliep richting 15 seconden en haar tegenstandster toen aftikte.
Henk, tijdens een reguliere wedstrijd moet je een houdgreep 25 seconden vasthouden. Alleen tijden de golden score is het 10 seconden.
Lijkt mij niet dat die er volgend toernooi er nog zit. Al weet je het nooit bij de NOS.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:59 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Enthousiasme is wel leuk ja, maar hij komt ook niet verder dan 'JA KOM OP DOORPAKKEN' en 'Hij/zij moet gaan gooien' naar mijn idee
Neequote:Op woensdag 31 juli 2024 12:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heeft Van t End ooit een Olympische wedstrijd gewonnen eigenlijk?
33 dus dit waren zijn laatste Spelen zei hij. Mooizo.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee
L Lkhagvasürengiin Otgonbaatar
L Krisztián Tóth
L Rafael Macedo
Misschien tijd om iemand anders te sturen.
En dan krijgen we nu De Wit in die categorie, nee topquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
33 dus dit waren zijn laatste Spelen zei hij. Mooizo.
Nope, maar wel wereldkampioenquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heeft Van t End ooit een Olympische wedstrijd gewonnen eigenlijk?
Mwah, die is dan wel meer in zijn kracht denk ik, op eigen gewichtquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:07 schreef Szura het volgende:
[..]
En dan krijgen we nu De Wit in die categorie, nee top
Ik stel voor dat we Pietje Puk sturen, hebben wij ook weer wat te lachen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:07 schreef Szura het volgende:
[..]
En dan krijgen we nu De Wit in die categorie, nee top
Denk het ook, las al dat hij geregeld flink moet afvallen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah, die is dan wel meer in zijn kracht denk ik, op eigen gewicht
Hopelijk niet, want dan is het Ippon.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Sanne gaat gelijk vallen met het roeien
Dat is onjuist en tevens incorrect.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:17 schreef Minimunt het volgende:
Ik zie nu pas dat Spanje ook nog geen enkele medaille heeft deze olympische spelen. Doen we het als Nederland toch niet heel slecht!
1x brons toch?quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:17 schreef Minimunt het volgende:
Ik zie nu pas dat Spanje ook nog geen enkele medaille heeft deze olympische spelen. Doen we het als Nederland toch niet heel slecht!
Dit klopt nietquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:17 schreef Minimunt het volgende:
Hangt ervanaf hoeveel medailles ze al kwijt zijn volgens gracenote. Dat is de heilige lijst.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:17 schreef Minimunt het volgende:
Klopt, bij het jasje trekken zelfs. Al was dat natuurlijk de favoriet dus alsnog gefaald enzo.quote:
En terecht. Ook geen cent meer naar die sport.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:20 schreef RipCity het volgende:
[..]
Geen kind gaat nog op judo na deze Os
Sanne wil geen rolletjes.quote:
HBO allen, daar betalen we voor.quote:
Jaquote:
Ja dat wordt zilver of goud ofzo. Niet raar dusquote:
Ja, daar had ik roeien.quote:
Dit iddquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:26 schreef alpeko het volgende:
Ik lees hier wel mee en ga lekker naar roeien kijken
Als ze verliest is het de schuld van de NOSquote:Op woensdag 31 juli 2024 12:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
Judo wordt genadeloos afgestraft door de NOS.
Vierde pot vanaf 16 uur.quote:
Jawel, verliezend halve finalisten treffen de verliezend kwartfinalisten die in de herkansing alsnog hun wedstrijd wonnen.quote:
Ohja zo zat het.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Jawel, verliezend halve finalisten treffen de verliezend kwartfinalisten die in de herkansing alsnog hun wedstrijd wonnen.
Ik heb de zwarte band.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oh, dan begin ik wel.
Ik ga voor @:Coco
I.i.g. geen angstgegners voor wat het waard is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:34 schreef Nober het volgende:
Head-to-head:
(Cro,1) Matić 2-3 Van Dijke (Ned,5)
(Ger,8) Butkereit 2-3 Polleres (Aut,3)
(Geo,1) Bekauri 1-0 Mosakhlishvili (Esp,14)
(Fra,38) Ngayap Hambou 0-2 Murao (Jpn,3)
Zie:
https://www.judoinside.co(...)do-matches?oId=53826
https://www.judoinside.co(...)do-matches?oId=86921
https://www.judoinside.co(...)do-matches?oId=36726
https://www.judoinside.co(...)o-matches?oId=115352
Eventuele finale:
Van Dijke 5-5 Polleres
Van Dijke 3-1 Butkereit
https://www.judoinside.co(...)do-matches?oId=47759
Het is in feite gewoon een EK nuquote:Op woensdag 31 juli 2024 14:34 schreef Nober het volgende:
Head-to-head:
(Cro,1) Matić 2-3 Van Dijke (Ned,5)
(Ger,8) Butkereit 2-3 Polleres (Aut,3)
(Geo,1) Bekauri 1-0 Mosakhlishvili (Esp,14)
(Fra,38) Ngayap Hambou 0-2 Murao (Jpn,3)
Zie:
https://www.judoinside.co(...)do-matches?oId=53826
https://www.judoinside.co(...)do-matches?oId=36726
https://www.judoinside.co(...)o-matches?oId=115352
Eventuele finale:
Van Dijke 5-5 Polleres
Van Dijke 3-1 Butkereit
https://www.judoinside.co(...)do-matches?oId=47759
4de partij na 16:00quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Is al duidelijk hoe laat van Dijke precies moet?
Dat kun je met judo toch nooit zeggen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Is al duidelijk hoe laat van Dijke precies moet?
Da's zeker zo!quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat kun je met judo toch nooit zeggen?
Als de Nederlanders ons iets leren dan is het dat de wereldranking niets zegt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:19 schreef SonicVolcano het volgende:
Tegen de nummer 1 van de wereld. Iets met een bui en hangen.
True.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als de Nederlanders ons iets leren dan is het dat de wereldranking niets zegt.
Anton Geesink. Ik neem aan dat het voor Tokyo was. Dat was echt een flut toernooi wat betreft judo.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Even een leuke vraag:
Wie was de laatste die in de halve finale stond op de OS voor Nederland bij het Judo?
Dat hangt er vanaf of je team meerekent of niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Even een leuke vraag:
Wie was de laatste die in de halve finale stond op de OS voor Nederland bij het Judo?
Neequote:Op woensdag 31 juli 2024 15:56 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf of je team meerekent of niet.
Gravestijn?quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Even een leuke vraag:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |