?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
Ik vraag me met dit soort oerdomme opmerkingen altijd af of iemand het serieus meent. Dat kan natuurlijk niet, maar toch, je hebt ze er tussen zitten.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:08 schreef RipCity het volgende:
weer judo gast die het niet eens probeert
Als je pakking niet goed zit, kan je niks proberen. Tegenstander was te sterk dus.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:08 schreef RipCity het volgende: weer judo gast die het niet eens probeert
Ja, de reden voor het verval nog steviger erin brengenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:09 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
VERPLICHT TRAINEN OP PAPENDAL EN ANDERS NIKS
Judo topic is toch gewoon hele week trollen joh ;-)quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vraag me met dit soort oerdomme opmerkingen altijd af of iemand het serieus meent. Dat kan natuurlijk niet, maar toch, je hebt ze er tussen zitten.
We missen een type Anton Geesink.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:10 schreef Xylos het volgende:
Wat zijn die Nederlandse judoka's van tegenwoordig slappe hap zeg
Bijvoorbeeld, maar er zijn veel meer goede judoka's geweestquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
We missen een type Anton Geesink.
Ik zal wel blind of dom zijn hoor. Maar ik vind dat echt totaal niet in te schatten. Wie nou beter pakt in zon wedstrijd. Ik schat wel in dat we meestal gaan verliezen als we richting Judo schakelen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:10 schreef Max23 het volgende:
[..]
Als je pakking niet goed zit, kan je niks proberen. Tegenstander was te sterk dus.
Wim Ruskaquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:12 schreef Xylos het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, maar er zijn veel meer goede judoka's geweest
Het paard doet tenminste iets.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zo langzamerhand is paardrijden meer een sport dan judo.
Het lieve paard dat gewoon wenst te rennen in de wei levert de fysieke prestatie en de ruiter krijgt alle eer, onnozel. Gauw mee stoppen. Jasjetrekken eveneens schrappen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zo langzamerhand is paardrijden meer een sport dan judo.
Ja, rot dan gewoon op inderdaad.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:10 schreef RipCity het volgende:
[..]
Judo topic is toch gewoon hele week trollen joh ;-)
Anton Geesink, Wim Ruska, Henk Numan, Ben Spijkers, lrene de Kok, Theo Meijer, Mark Huizinga, Claudia Zwiers en Jenny Gal bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:12 schreef Xylos het volgende:
Bijvoorbeeld, maar er zijn veel meer goede judoka's geweest
Edith Bosch mag wmb ook wel in dat rijtjequote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Anton Geesink, Wim Ruska, Henk Numan, Ben Spijkers, lrene de Kok, Theo Meijer, Mark Huizinga, Claudia Zwiers en Jenny Gal bijvoorbeeld.
Dat hangt er maar vanaf maar over het algemeen is het geen goed teken als er in de nek (of nog erger: over de schouder op de rug) gepakt kan worden.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik zal wel blind of dom zijn hoor. Maar ik vind dat echt totaal niet in te schatten. Wie nou beter pakt in zon wedstrijd. Ik schat wel in dat we meestal gaan verliezen als we richting Judo schakelen.
Ze doen al jaren hun best om het kijkwaardiger te maken maar ze bereiken over het algemeen het tegenovergestelde inderdaad. Dat kromme commentaar helpt ook niet echt mee overigens.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:16 schreef Zwansen het volgende:
Die judoka’s doen echt hun best en het is vast enorm moeilijk en zwaar, maar feit is wel dat het mensonterend is om naar te kijken. Dit mag wel geschrapt worden als olympische sport.
Tillen meteen weer terug. Handgrepen aan het pak. Zomaar wat ideeën.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:19 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ze doen al jaren hun best om het kijkwaardiger te maken maar ze bereiken over het algemeen het tegenovergestelde inderdaad. Dat kromme commentaar helpt ook niet echt mee overigens.
Laten we Henk lekker gooien, dat zal ze leren.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:20 schreef alpeko het volgende:
De hoogste tijd om de judobond eens op het matje te roepen
Grote regelwijziging mag wel weer, minder gezeik van de scheids en meer toegestaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:21 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind judo eigenlijk nog altijd een prima kijksport. Mag natuurlijk nooit geschrapt worden.
Misschien als ze het nou met wat andere vechtsporten combineren.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:21 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind judo eigenlijk nog altijd een prima kijksport. Mag natuurlijk nooit geschrapt worden.
Ja mooiquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:22 schreef GlennQuagmire het volgende:
@:mexicanobakker Spanjaard voor het brons
Ze hebben dat er ooit uitgehaald omdat het teveel op worstelen begon te lijken geloof ik. Maar als dit terugkomt, dan beenpakken graag ook, wil graag m'n ryo-ashi-dori weer oppakken.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:21 schreef Coelho het volgende:
[..]
Tillen meteen weer terug. Handgrepen aan het pak. Zomaar wat ideeën.
MMA op de olympics! Hoewel dat weer niet zoveel heeft met het judo wat we hier zien.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien als ze het nou met wat andere vechtsporten combineren.
Ik dacht zelf meer dat het technische van Judo best cool is maar dat het bijvoorbeeld kijkbaarder zou zijn als het de verhalen en piledivers van het professionele worstelen in Amerika meeneemt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
MMA op de olympics! Hoewel dat weer niet zoveel heeft met het judo wat we hier zien.
Daar had Korrel toch niets tegen kunnen beginnen?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:34 schreef wimderon het volgende:
Kotsoiev is flink met Turoboyev aan het smijten.
Op het EK nog van gewonnen!quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar had Korrel toch niets tegen kunnen beginnen?
Leuke partij, ook dat onorthodoxe van hem, beetje die sambo invloeden. Mooi judo daar uit die regio.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:34 schreef wimderon het volgende:
Kotsoiev is flink met Turoboyev aan het smijten.
Judo is judo niet meerquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is weer een boeiend kijkspel.
Ik heb zwaargewichten nooit heel interessant gevonden eigenlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is weer een boeiend kijkspel.
Dan wordt morgen helemaal leukquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:44 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb zwaargewichten nooit heel interessant gevonden eigenlijk.
5 minuten bezig zijn met de goede pakking wat zelden lukt waarna een extern mannetje random wat straffen uitdeelt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Judo is judo niet meer
Tot 90kg zo'n beetje vind ik het leukst denk ik, beste combinatie van kracht en wendbaarheid.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:44 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb zwaargewichten nooit heel interessant gevonden eigenlijk.
Jasje trekken wordt dan reus duwen.quote:
De Huizinga-categoriequote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tot 90kg zo'n beetje vind ik het leukst denk ik, beste combinatie van kracht en wendbaarheid.
Nou ja Korrel kreeg er net maar één waar die er best meer had kunnen krijgenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:45 schreef Mallerd01 het volgende:
Om maar even in de tendens van de reeks te blijven: als het een Nederlander was geweest had ze al 4 rolletjes gehad
Vorige keer wel matig, toen viel zo'n reuzin vol op de voet/enkel van de Braziliaanse die toen doormidden knaptequote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jasje trekken wordt dan reus duwen.
Degene die het af kan maken.quote:
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorige keer wel matig, toen viel zo'n reuzin vol op de voet/enkel van de Braziliaanse die toen doormidden knapte
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorige keer wel matig, toen viel zo'n reuzin vol op de voet/enkel van de Braziliaanse die toen doormidden knapte
Veel anders doet hij/zij ook niet toch?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:48 schreef heywoodu het volgende:
Binnen acht seconden, sow.
[ afbeelding ]
Dat hadden ze best met de action cam kunnen herhalen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:50 schreef heywoodu het volgende:
Hoogtepunten: één move, daarna de scheids die in slow motion de straf geeft
Als ze zelfs bij de regie geen idee meer hebbenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:50 schreef heywoodu het volgende:
Hoogtepunten: één move, daarna de scheids die in slow motion de straf geeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |