?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
Morgen weer een dag!quote:
Er komen nog een paar finales nu.quote:
Hopelijk heb je in elk geval op Wilders gestemd, dan komt het wel goed!quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:41 schreef tralalala het volgende:
Geldkraan mag nu eindelijk wel eens dicht.
De Nederlandsche prestaties vandaag stromen met alle stront zo de Seine in.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh we staan ook al achter bij Hockey (lol)
Ja, als je daar hoop op moet vestigen, kan je net zo goed dit topic alvast uit je AT halen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:42 schreef SonicVolcano het volgende:
Hebben we nog wat over? De zware jongens en meiden moeten nog.
Je kunt ook niet kijken!quote:
Uit de eerste keer dat die in de buurt van het doel komen ook nogquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh we staan ook al achter bij Hockey (lol)
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:42 schreef SonicVolcano het volgende:
Hebben we nog wat over? De zware jongens en meiden moeten nog.
NOC een schop geven, boel weer in handen van de judobond leggen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:41 schreef tralalala het volgende:
Geldkraan mag nu eindelijk wel eens dicht.
quote:
Morgen komt het vlaggetje met de op één na hoogste kans op succes, het kan nog!quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk. Zelfs met vlaggetje is het niet om aan te zien.
Aangezien het 31 juli is, de Sifan aankondigingsdag, maak ik mijn eigen aankondiging: ik ga nooit meer judo kijken. Het valt voor mij nu in dezelfde categorie als dressuur. Er zijn zoveel betere en mooiere sporten om te kijken.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:40 schreef tralalala het volgende:
Van een fucking Belg verliezen, hier kan ik slecht tegen.
Als ze niet willen judoen, ze gewoon blacklisten van de volgende 10 evenementen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:44 schreef SonicVolcano het volgende:
Je verliest overigens alle partijen terecht.
De Wit misschien niet als enige.
Nee. Er zijn twee partijen om brons, dat wel. Bij boksen is het halve finale halen en dan wel direct brons.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:49 schreef Nielsch het volgende:
Voorheen kreeg je toch allebei brons ofzo? Niet meer?
Is goed, tot morgen in dit topicquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk. Zelfs met vlaggetje is het niet om aan te zien.
Aangezien het 31 juli is, de Sifan aankondigingsdag, maak ik mijn eigen aankondiging: ik ga nooit meer judo kijken. Het valt voor mij nu in dezelfde categorie als dressuur. Er zijn zoveel betere en mooiere sporten om te kijken.
Als wij met judo goud winnen deze spelen dan neem ik een foto van Grol als plaatje hierquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Morgen komt het vlaggetje met de op één na hoogste kans op succes, het kan nog!
Kijk er naar uitquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:51 schreef franklop het volgende:
[..]
Als wij met judo goud winnen deze spelen dan neem ik een foto van Grol als plaatje hier
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Arrogante Belgen in dit topic in 3,2,1...
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:39 schreef Mani89 het volgende:
Een medaille verliezen aan chokeland Nummer 1. Tragisch. Tragische sport.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:39 schreef LordVoldermort het volgende:
Gesloopt worden in C sporten door Belgie....
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:39 schreef Nattekat het volgende:
Zo ver komen en dan verliezen van België
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Verliezen van België, dat is wel echt een nieuw dieptepunt.
Belg gewonnen ofzo? medaille?quote:
Belgische won brons tegen een Nederlandse.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Belg gewonnen ofzo? medaille?
Ik volg geen vechtsporten
En dan nu de straffen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:53 schreef Redefine het volgende:
In deze klasse wel drie actieve finales gezien. Deze 10 seconden voor het eind geloof ik de eerste straf in alle drie de finales.
En Matic de verdiende winnares
Nederlandse verloor brons tegen Belgische 5-1 onderling nu.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Belgische won brons tegen een Nederlandse.
WAHAHAquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tja.quote:
Geen flauw idee.quote:
Van het End en die Tjoebekka waren echt gênant ja.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als ze niet willen judoen, ze gewoon blacklisten van de volgende 10 evenementen.
Gênant.
Centralisatie troepquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:16 schreef trein2000 het volgende:
JBN gewoon opheffen, mee stoppen. Hebben het helemaal verneukt.
Nu bezig.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:22 schreef Slobeend het volgende:
Is de mannenfinale zo? Ik helemaal geen HBO stream vinden nu.
Zoek ff uit waarom.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:24 schreef Nober het volgende:
Rare beslissing ten faveure van de Fransman.
Ik heb de witte band in judo dus maar even een expert erbij @golferquote:
quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:25 schreef golfer het volgende:
[..]
In mijn jonge jaren heel lang op hoog niveau gedaan. 1e dan en centrale trainingen met o.a. Willem Ruska.
De regels zijn wel nu heel anders dan toen.
Neenquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:27 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Stelling: de VAR verneukt alle sporten.
even aangepastquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:40 schreef tompsv18 het volgende:
Opheffen dat judo "centraliseren" Uit dat licht, weg die sport "uit Papendal".
Ik kijk niet meer, dus geen idee waar het nu over gaat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:27 schreef Nober het volgende:
Ik heb de witte band in judo dus maar even een expert erbij @:golfer
[..]
Bronsfinale tussen Macedo en een fransman, Macedo wierp de Fransman door de lucht en had hem half in een greep maar daarna kreeg Macedo een straf en verloor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik kijk niet meer, dus geen idee waar het nu over gaat.
Control in ne-waza using legs around the neck, without opponent’s arm inside will be considered as Mate! and Shido!quote:
Ah, dus toch, bedankt:quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:52 schreef Aguero het volgende:
[..]
Control in ne-waza using legs around the neck, without opponent’s arm inside will be considered as Mate! and Shido!
Pagina 149
https://78884ca60822a34fb(...)4_App-1712052995.pdf
quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:07 schreef Dagoduck het volgende:
Mag je niet een been om alleen een nek hebben ofzo?
En het stond 5-0 in onderlinge duelsquote:Op woensdag 31 juli 2024 17:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, hier zorgde de VAR er voor dat een fantastische tegenaanval beloond werd met goudquote:Op woensdag 31 juli 2024 18:27 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Stelling: de VAR verneukt alle sporten.
Voilà.quote:Op woensdag 31 juli 2024 18:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik kijk niet meer, dus geen idee waar het nu over gaat.
Normaal gesproken zou je dus wel een ronde verder kunnen komen in ieder gevalquote:Op woensdag 31 juli 2024 23:12 schreef Nober het volgende:
Morgen
-100 Korrel (Ned,7) tegen Kostoev (UAE,18)/Gonçalves (BRA,12)
Korrel 1-1 Kostoev*
Korrel 1-0 Gonçalves
*Korrel won op het EK 2024 van wereldkampioen Kostoev
-78 Steenhuis (Ned,8) tegen Pacut-Kloczko (POL,17)/Ciella Niragira (BDI,48)
Steenhuis 1-1 Pacut-Kloczko
Steenhuis 0-0 Niragira
https://en.m.wikipedia.or(...)mmer_Olympics_–;_Men%27s_100_kg
https://en.m.wikipedia.or(...)mmer_Olympics_–;_Women%27s_78_kg
Kotsoiev (Aze) is de wereldkampioen, niet Kostoev.quote:Op woensdag 31 juli 2024 23:12 schreef Nober het volgende:
Morgen
-100 Korrel (Ned,7) tegen Kostoev (UAE,18)/Gonçalves (BRA,12)
Korrel 1-1 Kostoev*
Korrel 1-0 Gonçalves
*Korrel won op het EK 2024 van wereldkampioen Kostoev
-78 Steenhuis (Ned,8) tegen Pacut-Kloczko (POL,17)/Ciella Niragira (BDI,48)
Steenhuis 1-1 Pacut-Kloczko
Steenhuis 0-0 Niragira
https://en.m.wikipedia.or(...)mmer_Olympics_–;_Men%27s_100_kg
https://en.m.wikipedia.or(...)mmer_Olympics_–;_Women%27s_78_kg
PAK HEM, GOOIEN NU, KOMAAN, DOORPAKKEN, OH OEI OH oh oh het is over.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:34 schreef GlennQuagmire het volgende:
Fijn commentaar bij HBO, had tot nu toe alleen Henkie op de NOS gevolgd
Dus nog 42 en 40 minuten respectievelijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:34 schreef Dagoduck het volgende:
Nog 7 potjes op mat 1 en 8 potjes op mat 2 tot
Hopelijk niet tegelijk met het SchRoeienquote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:44 schreef Nattekat het volgende:
Volgens diezelfde logica hadden ze om 11:10 en 11:18 moeten zijn, dus het zal wel iets langer gaan duren ook
Dit is wel een minimum tenzij er links en rechts ippons gaan vallen.
Mijn gok is allebei tegelijk tijdens de vrouwenfinale in het roeienquote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hopelijk niet tegelijk met het SchRoeien
Even naar boven scrollenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Aangezien de NOS kiest voor een wedstrijd die allang is afgelopen, maar beide judo streams opgezet.
Wanneer moeten de Nederlanders?
Nog lang nietquote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Aangezien de NOS kiest voor een wedstrijd die allang is afgelopen, maar beide judo streams opgezet.
Wanneer moeten de Nederlanders?
22.30quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik moet vandaag ook zelf ergens gaan sporten maar nog geen idee wat een gunstig tijdstip is om niet de medaillekansen van de vlaggetjes te missen
quote:
Had je vanochtend om 7:00u moeten gaan net als ikquote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik moet vandaag ook zelf ergens gaan sporten maar nog geen idee wat een gunstig tijdstip is om niet de medaillekansen van de vlaggetjes te missen
Tussen kwart over 12 en 2, kwart voor vier als je de halve finale mixed doubles skipt.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Na de 4x200m en voor de volgende 3x3quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Goed bezigquote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Had je vanochtend om 7:00u moeten gaan net als ik
Tijdens je presentatiequote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:57 schreef TheVulture het volgende:
voor het tennis bedoel je, begint ook om 2 uur.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na de 4x200m en voor de volgende 3x3
Tennis boeit niemandquote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
voor het tennis bedoel je, begint ook om 2 uur.
quote:
Ze beginnen allebei om 14:00, dus het maakt ook echt geen donder uitquote:
Het gaat gewoon midden in de stroom van roeifinales vallen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 10:57 schreef Nattekat het volgende:
24 en 28 minuten nog volgens de huidige prognose die helemaal nergens op slaat maar het toch vaak wel redelijk goed heeft. Allebei in de B finale van het mannenroeien nu.
3x3 is wel alweer afgelopen als ze bij tennis hooguit een halve set hebben gespeeldquote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze beginnen allebei om 14:00, dus het maakt ook echt geen donder uit
Welke stream HBO?quote:
Mat 1.quote:
Oh joepie. Dat wordt ff schakelen dusquote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:22 schreef kilon het volgende:
[..]
Mat 1 .
En Guusje op mat 2 mag na de wedstrijd die nu gaat beginnen.
Jammer.quote:
Korrel moet ook na deze pot toch?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:31 schreef Redefine het volgende:
Lekker weer tegelijkertijd met het roeien.
En nog wat zwemmers ook.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Korrel moet ook na deze pot toch?
Altijd tegen ons.quote:
Korrel is nog niet klaar.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:38 schreef GotenSSJ het volgende:
Sooow, 2 Nederlandse potjes in 10 seconden gewonnen
Was helemaal kapot die vent.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:40 schreef Pino112 het volgende:
Oliesheik weet ook weer waar ie staat
We waarderen je opofferingquote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:40 schreef Nattekat het volgende:
Beide partijen gemist en nu winnen ze wel
Wil je de kwartfinale dan ook overslaan, misschien hebben we het probleem gelokaliseerd.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:40 schreef Nattekat het volgende:
Dan weet je aan wie het ligt!quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:40 schreef Nattekat het volgende:
Dat is vervelend, dat is al geweest.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Korrel tussen 11:15 en 11:30
Steenhuis tussen 11:05 en 11:10
Dat is al geweestquote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Korrel tussen 11:15 en 11:30
Steenhuis tussen 11:05 en 11:10
Is het al zo laat jaquote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is vervelend, dat is al geweest.
Vind ik een beter tijdstip.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is het al zo laat ja
Dan maar zo:
Korrel tussen 12:15 en 12:30
Steenhuis tussen 12:05 en 12:15
Ja genietenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:54 schreef Aguero het volgende:
Wat een heerlijke uchi-mata van Wolf in letterlijk de laatste seconde tegen Fonseca
Kom er maar in NOS.quote:
Helemaal niets, maar je moet ze aan het werk houden he.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:08 schreef DeLuna het volgende:
Dat geschakel naar de studio voegt ook weinig toe
Ik denk dat een deel van de kijkers dat nodig hebben. Die kunnen het geschakel denk ik niet aan.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:08 schreef DeLuna het volgende:
Dat geschakel naar de studio voegt ook weinig toe
Klootviool.quote:
Ik had hetzelfdequote:
Armklem.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik vroeg me al af wat hier in godsnaam ipponwaardig aan was
Goed planquote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde
Zullen we Korrel overslaan?
het aftikkenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Maar wel hoger op de ranglijst staatquote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:10 schreef WAvanBuren het volgende:
Verloren van iemand die helemaal niet mee zou mogen doen. Tsja.
ze tikte afquote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Sowwww smerige sneerquote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef superniger het volgende:
Israël is goed bezig de laatste dagen.
20 seconden?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Mooi verhaal voor haar deze spelen, goede 20 seconde getopsport!!!
Goed die leider van Hamas gesloopt ja.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef superniger het volgende:
Israël is goed bezig de laatste dagen.
Dat zei ik ook al toen ie "3-0 in onderlinge confrontaties" zeiquote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef GotenSSJ het volgende:
5-0 en 3-0 voor in onderlinge confrontaties. Ja, jammer.
Je hebt wat gemist.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Mooi verhaal voor haar deze spelen, goede 20 seconde getopsport!!!
Korrel staat 3-0 achter in H2H tegen Turoboyev, dat is dus een goed teken.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al toen ie "3-0 in onderlinge confrontaties" zei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |