?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
Winst met een oranje randjequote:
Het oei, oei, oei van het judoënquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
Steeds dat 'oh-oooh' in het commentaar.
Nee, niks oranje randje, gewoon een Italiaanse.quote:
Op welke dagen je gaat rukken?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Goed, tijd om even snel een schema in elkaar te flansen omdat ik dat gisteren vergeten was
Die van @Redefinequote:Op woensdag 31 juli 2024 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Goed, tijd om even snel een schema in elkaar te flansen omdat ik dat gisteren vergeten was
Ik heb een vreselijke hekel aan overlopers.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:12 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Nee, niks oranje randje, gewoon een Italiaanse.
Halve vinalequote:Op woensdag 31 juli 2024 10:13 schreef DeLuna het volgende:
Als het dan toch niet Van Dijke wordt vandaag dan maar Kim Polling. In welke ronde kunnen die elkaar tegenkomen trouwens?
Halve finalequote:Op woensdag 31 juli 2024 10:13 schreef DeLuna het volgende:
Als het dan toch niet Van Dijke wordt vandaag dan maar Kim Polling. In welke ronde kunnen die elkaar tegenkomen trouwens?
Deserteurs, verraders! Even denken wat ik nog meer kan bedenken aan extreem overdreven termen naast die drie.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik heb een vreselijke hekel aan overlopers.
Ik heb daar ook een zeer pittige mening over ja.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
En straks zeker niet gepassioneerd het volkslied meezingen.
Hans van Helden, Bart Veldkamp, Ted-Jan Bloemen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Koopturkquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Deserteurs, verraders! Even denken wat ik nog meer kan bedenken aan extreem overdreven termen naast die drie.
Allemaal.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hans van Helden, Bart Veldkamp, Ted-Jan Bloemen?
Het is vandaag de landverradersdag met Polling, Murray, Hasan die bekend gaat maken wat ze gaat doen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nils van der Poel!!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
België is een soort Nederland dus dat noem ik niet overlopen. Bloemen heeft Canadese roots.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Sifan Hassan, Douglas, Churandy Martina!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dit valt mij tegen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
België is een soort Nederland dus dat noem ik niet overlopen. Bloemen heeft Canadese roots.
Ik zie dat Hans van Helden voor Frankrijk ging schaatsen zonder ook maar iets met dat land te hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit valt mij tegen.
Ik had wel een stevigere mening omtrent dit onderwerp verwacht bij Pietje.
Zeker weten makker!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gelukkig heb ik @:R-woud93 wel aan mijn zijde.
Waarom zou iemand niet in het buitenland een leven op mogen bouwen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Palestina gaat niet veel winnen vrees ikquote:
Soort TEAMNL, die winnen ook niets.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:18 schreef superniger het volgende:
Bij de NOS hebben ze het nu over Hamas.
Met een flesje Amstel?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gelukkig heb ik @:R-woud93 wel aan mijn zijde.
7-1 H2H, ez money.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:15 schreef Nattekat het volgende:
Maar Polling moet nu tegen de favoriet, dus heel veel succes ermee
Maar dat mag altijd natuurlijk.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Waarom zou iemand niet in het buitenland een leven op mogen bouwen?
Moet tegen Matic in de volgende rond, #1 van de WRL, dus die heeft nog wel een stukje te gaan voordat ze goud heeft.quote:
Dat heeft ze dus gedaan. Het is niet alsof ze een Cubaan is die door Turkije wordt genaturaliseerd om medailles te pakken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar dat mag altijd natuurlijk.
Dit wordt niet uitgezonden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd hoe dit in Noord-Korea wordt uitgezonden als een ENORME overwinning
In 2021 werden in Noord-Korea de eerste beelden van de Spelen pas na de sluitingsceremonie uitgezonden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vond het een schitterende worp maar goed mag niet of zo
https://rules.ijf.org/page-15quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vond het een schitterende worp maar goed mag niet of zo
WIj juichen mee met @Mexicanobakkerquote:
Als ze een beetje opschieten redden ze dat preciesquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens gaan we ook een halve finale roeien tijdens de pot van Noel.
10:54 dus zou net kunnen lukkenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh mja zit er nog eentje tussen natuurlijk, dat moeten we wel halen iddquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
10:54 dus zou net kunnen lukken
Nog veertien minuten hebben ze.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Thanks, stream aangeslingerdquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wel alleen als deze partij mokerlang zou duren dusquote:
De commentatoren gaan dan huilen denk ikquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:44 schreef Szura het volgende:
Echt belachelijk commentaar
Zul je zien dat Vant End zo gewoon verliest
Echt hequote:
Zeker. Als van 't End nou al door was, had het nog iets gescheeld. Maar van te voren gaan juichen...quote:
Een beetje chauvinisme is niet erg, maar als de judoka's van NL iets hebben bewezen de afgelopen jaren is dat we blij moeten zijn dat we uberhaupt wat winnenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:45 schreef Redefine het volgende:
Dit is heel goed nieuws voor ons. Zul je zien dat van 't End van hem verliest![]()
Als die zijn eerste partij al weet te winnen.
Kan bijna alleen maar meevallen ja.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik verwacht eigenlijk helemaal niets van Noel
Altijd terecht.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:46 schreef WAvanBuren het volgende:
User @:RipCity krijgt er even geweldig van langs.
Sooowquote:
Oke bedankt voor de mededeling.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:50 schreef Simmertje het volgende:
Ik volg dit topic, ik weiger het te kijken. Kulsport.
Stinkende gymzaal.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:49 schreef kilon het volgende:
Je zou maar kaartjes hebben gekocht voor de judo wedstrijden
4 minuten nog johquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oke een blessurebehandeling. Dan gaan we dus het bootje varen niet halen
Ik geef je groot gelijk.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:50 schreef Simmertje het volgende:
Zo'n behandeling duurt vaak wel effequote:
Er schijnt wel airco te zijnquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:49 schreef kilon het volgende:
Je zou maar kaartjes hebben gekocht voor de judo wedstrijden
Blijft ook ontzettend kansloos dat ze de yuko en het tillen hebben geschrapt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:50 schreef Simmertje het volgende:
Tillen begrijp ik wel, yuko hadden ze nooit moeten schrappenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:51 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Blijft ook ontzettend kansloos dat ze de yuko en het tillen hebben geschrapt.
Was die ongesteld?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:50 schreef DeLuna het volgende:
Vorige die bloed had won ook haar wedstrijd dus prima
Tillen valt op zich nog wel wat voor te zeggenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:51 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ulla Werbrouck zei gisteren ook dat de regels wellicht herbekeken zullen worden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:51 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Vannacht al gebeurd. Stukje Iran.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:53 schreef Starflyer het volgende:
Er gebeurt niets![]()
Wanneer komen de aanvallen?
Dan maar meteen eruit, hebben we tijd voor andere dingenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Noel heeft zo'n dag. Als ie deze wonderlijk genoeg al wint wordt het alsnog niks
quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik heb genoeg gezien, 3 rolletjes voor passiviteit.
Straf voor niets doen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap deze sport echt niet. Een straf voor een mislukte aanval
3 jaar!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Faraday01 het volgende:
Kansloos, heb je hier 4 jaar voor getraind
Hij krijgt een rolletje voor passiviteit.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Nattekat het volgende:
Passief aanvallenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:56 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Hij krijgt een rolletje voor passiviteit.
Bijna altijdquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:56 schreef TheVulture het volgende:
Hoe vaak gebeurt dit nu niet bij Van 't End... er zit zo weinig in
Maar hij kijkt wel stoer!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:56 schreef TheVulture het volgende:
Hoe vaak gebeurt dit nu niet bij Van 't End... er zit zo weinig in
Denk wel een jaar of 20-30.quote:
Jury sport. Sommige lieden hier hebben daar een buitengewone stevige mening over.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:55 schreef Nattekat het volgende:
1,7 miljoen euro. Heb je wel wat voor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:56 schreef kilon het volgende:
Dat je geen medailles wint, ok. Maar dat niemand ook maar 1 partij wint (behalve tegen die exoot die voor het eerst een judohal binnenstapt) is lachwekkend.
Vorige keer hadden we nog regelmatig de herkansingsronde gehaald tenminste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:57 schreef heywoodu het volgende:
Juichen voor het vlaggetje, hoera!Dit is de manier, gewoon onmogelijk kunnen verliezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Kijken prima, maar zou zelf nooit een sport willen beoefenen met een jury.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:57 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Jury sport. Sommige lieden hier hebben daar een buitengewone stevige mening over.
Pollepelquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:57 schreef Snikkelbeer het volgende:
Hoe kan zo'n passieve malloot bloemkooloren hebben trouwens?
Misschien helpt het als we een tweet sturen. Of een postduif sturen want ze lopen ver achter bij die bond.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Reorganisatie bij judobond
Oh wacht hoeveel keer hebben we dat al gehad
*Pollingquote:
Ja.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
van Dijke mag een rondje overslaan?
Wel.quote:
Op mijn stream wel.quote:
Keek ik maar via coax, dan liep ik niet achter ;{quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet leuk dat je via een coax-kabel kijkt.
Dit wordt een succes.quote:
Overgewicht?quote:
5-1 als het er niet toe doetquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:12 schreef Redefine het volgende:
Twee hernia's gehad en weinig kunnen trainen. Nou dan weten we het wel weer. Maar hopelijk toch wel op niveau.
Jaquote:Op woensdag 31 juli 2024 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is de NOS live?
Schakelen echt wel beter dan voorheen, het moet gezegd worden. Dit zijn betere spelen voor de NOS dan afgelopen edities
Ja. Denk dat het grootste voordeel is, dat ze geen studio analyses hebben. Ben benieuwd of Sedoc er volgende week wel of niet zit.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is de NOS live?
Schakelen echt wel beter dan voorheen, het moet gezegd worden. Dit zijn betere spelen voor de NOS dan afgelopen edities
Dat kun je gelukkig ook kijken!quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:14 schreef Minimunt het volgende:
Ik vind judo echt verschrikkelijk om te kijken. Beetje elkaar vast pakken en wat over de grond rollen. Ziet er allemaal zo moeizaam uit.
Doe mij maar beachvolleybal ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |