SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Tokyo werd Rachel Klamer individueel knap vierde en ook bij de estafette werd er als vierde geëindigd. Of dat dit keer weer het geval gaat zijn moet nog blijken. In 2022 kwam een vernietigend rapport naar buiten over onder andere het “grensoverschrijdende gedrag” binnen de triatlonbond. Ook nu heeft dat nog zijn impact en verblijft Kingma niet in het olympisch dorp.Race tijdenquote:Triatlonster Kingma voelt zich onveilig, verblijft in Airbnb
Triatlete Maya Kingma (28) zit tijdens de Spelen niet in het olympisch dorp, zoals haar ploeggenoten en de stafleden, maar verblijft elders in de stad, in een Airbnb. Dat meldt het AD.
Kingma ervaarde de Olympische Spelen in Tokio als "de kutste twee weken van haar leven". Ze voelde zich destijds onveilig nadat ze misstanden in de top van het Nederlandse triatlon had aangekaart.
Na de Spelen in Tokio werd de triatlonbond gefileerd in een rapport. In de winter van 2021 stapte het voltallige bestuur, meerdere directeuren en de bondscoach op.
Er gebeurde daarna nog veel - en sommige zaken verbeterden. Maar om weken met iedereen in dezelfde ruimtes te verblijven ziet Kingma nog niet zitten. "Eigenlijk wil ik er helemaal niet buiten vallen. Zie het als een soort van noodscenario. Maar voor nu is het zoveel meer ontspannen en fijner dan geforceerd in een andere omgeving te blijven."
30 juli 08:00: Mannen individueel
31 juli 08:00: Vrouwen individueel
5 augustus 08:00: Gemengde estafette
Dat krijg je als bepaalde lieden zuur doen dat niet elke van de 259 sporters die Nederland stuurt goud pakt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:33 schreef superniger het volgende:
Grimmig sfeertje.
Topic is geen warm bad.
Ooit 4 keer een kwart-triathlon gedaan en ik denk dat lopen wel mijn beste onderdeel was, alleen was ik op de rest zo beroerd dat het geen hol meer uitmaaktequote:Op woensdag 31 juli 2024 09:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bij mij was het mijn beste onderdeel. Bij het zwemmen zat ik in de middenmoot, bij het fietsen zelfs daaronder en bij het lopen bij de beste 30%. Dan finishte ik altijd boven het midden en ging ik bij het rennen nog heel veel mensen voorbij. Maar dat was zonder stayeren. Als ik had mogen stayeren, had ik het nog veel beter gedaan.
Hoe zit het dan eigenlijk met het handhaven van de regels omtrent het stayeren?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Bij mij was het mijn beste onderdeel. Bij het zwemmen zat ik in de middenmoot, bij het fietsen zelfs daaronder en bij het lopen bij de beste 30%. Dan finishte ik altijd boven het midden en ging ik bij het rennen nog heel veel mensen voorbij. Maar dat was zonder stayeren. Als ik had mogen stayeren, had ik het nog veel beter gedaan.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:34 schreef Jason22 het volgende:
Ik moest even 3 keer kijken of dat geen mannen waren die achterblijvers
De enige lossers in de kopgroep waren door valpartijen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:35 schreef DeeBee het volgende:
Einde tijdperk TeamNL
Matige race qua fietsen, nog erger gemaakt door het kermisparcours
We feliciteren Alex Yee met zn overwinningquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:35 schreef DeeBee het volgende:
Einde tijdperk TeamNL
Matige race qua fietsen, nog erger gemaakt door het kermisparcours
Is Yee een goede zwemmer? Ik let daar meestal het minst opquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We feliciteren Alex Yee met zn overwinning
Maakt me niets uit.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:38 schreef kilon het volgende:
Wie hopen jullie dat er wint?
Ik de Zwiterse. Er hoeft maar 1 Franse een medaille te pakken anders is het ook weer zo overdreven.
Denk dat die wel in de kopgroep gaat zitten met het fietsenquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is Yee een goede zwemmer? Ik let daar meestal het minst op
Dat durf ik niet te zeggen maar hij is een van de zo niet de beste loperquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is Yee een goede zwemmer? Ik let daar meestal het minst op
Ja, daar krijgen we misschien nog wel een tactisch spel en wat aanvallen bij het fietsen. Niemand wil met hem het lopen beginnen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen maar hij is een van de zo niet de beste loper
Oke Herbert.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:40 schreef RamboDirk het volgende:
Dit hele groepje blaast zich nog wel op. Sowieso medaille voor Kingma
Je moet na fietsen wel in kopgroep zitten hoor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:41 schreef Nia het volgende:
Het lijkt het mij als toeschouwer en geen kenner dat het hardlopen het meest beslissende onderdeel is in deze sport. Daar kun je echt het verschil mee maken en mag je het zwemmen en fietsen nog wat verkloten.
Als je het echt verkloot loop je hier niet vooraanquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:41 schreef Nia het volgende:
Het lijkt het mij als toeschouwer en geen kenner dat het hardlopen het meest beslissende onderdeel is in deze sport. Daar kun je echt het verschil mee maken en mag je het zwemmen en fietsen nog wat verkloten.
We hebben nu deze situatie deels doordat het een slagveld was in het waterquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:41 schreef Nia het volgende:
Precies, dan kun je beter met de biatlon meedoen!quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:43 schreef Simmertje het volgende:
Klinkt beetje lullig, maar waarom beoefen je deze sport als hardlopen zo'n zwak onderdeel is van je? Dan win je dus eigenlijk nooit.
Can't get enough of that wonderfull Duffquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:43 schreef Evangelion het volgende:
Ik dacht dat er Duff Beer op haar kont stond
Je kunt ook het verschil maken met het zwemmen en het fietsen. Nu is het fietsparcours heel gemakkelijk, waardoor de lopers nu extra in het voordeel zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:43 schreef Simmertje het volgende:
Klinkt beetje lullig, maar waarom beoefen je deze sport als hardlopen zo'n zwak onderdeel is van je? Dan win je dus eigenlijk nooit.
Bij heel veel is zwemmen het zwakste onderdeel, bij Kingma bijv dan weer niet. Zo heeft ieder z'n ding.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:43 schreef Simmertje het volgende:
Zwak is nog steeds beter zijn als 99,8% van de bevolkingquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:43 schreef Simmertje het volgende:
Waarom zou je nog blijven voetballen als Telstar je niveau is?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:43 schreef Simmertje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |