?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
Erg benieuwd wat er daar dan weer tegen zit. Zal ook wel weer net pech zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Meh. -78/-100 is gecombineerd echt wel de beste kans op een medaille. Zeker na loting. Dit wel de beste goudkans ja.
Henk Grol is het levende voorbeeld.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wel jammer is dat, dacht dat het 'vroeger' wel vaker gebeurde maar dat kan ik ook mis hebben.
Roeien staat op plek 2 achter het zeilenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:06 schreef kilon het volgende:
Nederland moet meer investeren in het vlak kano varen. Zelfde faciliteiten als voor het roeien en iets waar we vast wel meer kunnen presteren. En dan hou je nog wel zeker een miljoen over voor het judo. Nog enorm ruim.
Kanoen. Niet roeien. Of kayak, whatever.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Roeien staat op plek 2 achter het zeilen
Die hebben het helemaal prima hoor.
Is dat niet hetzelfde potje?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:09 schreef kilon het volgende:
[..]
Kanoen. Niet roeien. Of kayak, whatever.
Oh geen idee. Maar voor zover ik weet doen we niet mee aan die andere disciplines terwijl er niet gek veel verschil in zit.quote:
Wel de kanoslalomquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Oh geen idee. Maar voor zover ik weet doen we niet mee aan die andere disciplines terwijl er niet gek veel verschil in zit.
Hij zegt bijna niksquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:29 schreef GlennQuagmire het volgende:
Nu ook op NOS, even kijken wat Henkie ervan vond
Belgjes zijn ook beetje chauvinistischquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:37 schreef Szura het volgende:
Dat blokhoofd Casse nog geen straf heeft lol, lekker naar de grond duiken
quote:
Dat dacht ik ook inderdaad. Klinkt meer als een coach langs de lijn dan een commentator. Van de andere kant geen idee of dit type coaching effect sorteert.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:32 schreef Szura het volgende:
Henkie moet gewoon coach worden joh, dit is Karlesque commentaar nu
Oh was het op Sporza, jammer want je kan niet terugspoelen in de Ziggo appquote:
Ze zijn nog steeds aan het fulminerenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh was het op Sporza, jammer want je kan niet terugspoelen in de Ziggo app
Nu nogmaals op vrt1 voor de liefhebbersquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh was het op Sporza, jammer want je kan niet terugspoelen in de Ziggo app
Vorige ronde ook niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:43 schreef The_Undertone het volgende:
Dit wordt brons met een gouden randje.
Vond Casse trouwens niet goed in deze kamp.
Ze vonden dat hij op tijd draaide en dus niet op de schouder terecht kwamquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:44 schreef Szura het volgende:
[..]
Vorige ronde ook niet.
Geen idee trouwens waarom ze dan zo boos waren, was gewoon een geldige score.
Migraine-aanval tijdens een wedstrijd lijkt me niet heel gezellig overigensquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:37 schreef RipCity het volgende:
Ze had last van hoofdpijjn![]()
Nooit meer vrouwen sturen!
Tot nu hoor ik nog niks geks.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:46 schreef Faraday01 het volgende:
Ik kijk trouwens nogmaals, vooral voor het commentaar
Stress?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Migraine-aanval tijdens een wedstrijd lijkt me niet heel gezellig overigens
Je moet die film uitzetten op het andere schermquote:
Dan moet je HBO op Brits zetten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is al tijden zo. Dat judo commentaar weet om een of andere reden vaak niet waarom er dingen gebeuren enzo.
De twee kampen om brons, is dat dat 'de herkansten' tegen elkaar en de verliezers van de halve finales tegen elkaar of schranken ze die?quote:
Die gooien ze door elkaar jaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:15 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
De twee kampen om brons, is dat dat 'de herkansten' tegen elkaar en de verliezers van de halve finales tegen elkaar of schranken ze die?
De hele wereld judoot dus het is een van de moeilijkste sporten om een medaille te halen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:51 schreef Zwansen het volgende:
Nog even over het feit of judo nou wel of geen kutsport is; ‘vroeger’ was het nog wel eens leuk omdat we met judo wat medailles haalden. Dat maskeerde een beetje het feit dat het niet de meest leuke sport is om te kijken.
Nu de medailles uitblijven valt de sport genadeloos door de mand.
De Brit?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:14 schreef heywoodu het volgende:
Die van Eurosport praat wel héél graag. Wel enthousiast dus wel fijn.
Nederlanderquote:
Daar heeft die wel vaker last van vandaag.quote:
Commentator op Sporza?quote:
Geef Neil eens een kansquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nederlander
Is wel meer dan uitstekend ingelezen in de sport.
Ik heb liever dat ze naar Sammy in de fanzone gaanquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:33 schreef Marcoss het volgende:
Dat wordt nog een keer herhalingen bekijken bij Sporza, maar nu of het niet alsnog een waza-ari moest zijn
Later lag hij stiller. Hij kon niet loskomen, dat zal bepalend zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:38 schreef heywoodu het volgende:
Hoe zit dat met zo'n houdgreep?
Die Italiaan beweegt alle kanten op, komt omhoog, etc, maar toch ligt hij 'vast'?
Zijn arm ligt nog klem.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:38 schreef heywoodu het volgende:
Hoe zit dat met zo'n houdgreep?
Die Italiaan beweegt alle kanten op, komt omhoog, etc, maar toch ligt hij 'vast'?
Maar er doet geen Oostblokker mee.quote:
Nee, het oostblok bestaat niet meer.quote:
De loting was makkelijk, want de tegenstandster pakte ook geen medaille.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Die hele goede Koreaanse gaat ook zonder eremetaal naar huis zie ik. Zal dus allemaal wel meegevallen hebben met die pittige loting
Afvallen voor de wedstrijd is ook wel een dingetje dat je niet moet onderschatten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:53 schreef GotenSSJ het volgende:
Die hele goede Koreaanse gaat ook zonder eremetaal naar huis zie ik. Niet eens de wedstrijd om brons gehaald. Zal dus allemaal wel meegevallen hebben met die pittige loting
Als er net gedaan wordt alsof de loting van Van Lieshout in hield dat je bijna tegen een Abe of Riner moest, dan zal dat allemaal wel meegevallen hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De loting was makkelijk, want de tegenstandster pakte ook geen medaille.
Dat sentiment heb ik nergens gemerkt. Wel dat de loting pittig was, wat het ook was.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Als er net gedaan wordt alsof de loting van Van Lieshout in hield dat je tegen een Abe of Riner moest, dan zal dat allemaal wel meegevallen hebben.
Hyperbool uiteraard, maar er werd (in mijn optiek) wel degelijk gedaan alsof het echt net balen was dat je die Koreaanse tegen komt in de 1/8ste finale. Die verliest daarna ook gewoon 2x, dus die zal echt niet zo goed geweest zijn als er hier gedaan werd vanochtend. Dan had een loting tegen een ander dus nog pittiger geweest, en moet je niet miepen over de huidige loting.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat sentiment heb ik nergens gemerkt. Wel dat de loting pittig was, wat het ook was.
Van Lieshout domineerde tot een laatste moment las ik bij de NOSquote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hyperbool uiteraard, maar er werd (in mijn optiek) wel degelijk gedaan alsof het echt net balen was dat je die Koreaanse tegen komt in de 1/8ste finale. Die verliest daarna ook gewoon 2x, dus die zal echt niet zo goed geweest zijn als er hier gedaan werd vanochtend. Dan had een loting tegen een ander dus nog pittiger geweest, en moet je niet miepen over de huidige loting.
Boeit ook vrij weinig, niet alsof het iets aan die wedstrijd veranderd.
Echt net pech hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Van Lieshout domineerde tot een laatste moment las ik
Jaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:00 schreef 3rr0r het volgende:
Komt er nog wat of gaan ze nu 30 min brons vieren uitzenden
De NOS is zo voorspelbaar hequote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:53 schreef Redefine het volgende:
Ik vermoed dat de NOS na deze terugblik naar de reclame wil en dat ze het daarom maar niet uitzenden.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het echt niet heel leuk meer. Je mag zo weinig en krijgt heel snel een straf itt vroeger. Op de grond mag je amper nog want voor je het weet wordt er mate gezegd. Wurgen mag niet meer met je eigen pak (gerbi choke). Benen mag je niet meer pakken. Toen ik 20 jaar geleden judo'de mocht er echt veel meer en was de sport ook veel leuker.
8 minuten uiteindelijk, maar nee, dit kan nietquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:03 schreef Jedi_Pimp het volgende:
@:heywoodu kan dit, zo'n 15 minuut lange toegift voor brons?
Toch goed dat je het wel even hebt gemeld!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:58 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hyperbool uiteraard, maar er werd (in mijn optiek) wel degelijk gedaan alsof het echt net balen was dat je die Koreaanse tegen komt in de 1/8ste finale. Die verliest daarna ook gewoon 2x, dus die zal echt niet zo goed geweest zijn als er hier gedaan werd vanochtend. Dan had een loting tegen een ander dus nog pittiger geweest, en moet je niet miepen over de huidige loting.
Boeit ook vrij weinig, niet alsof het iets aan die wedstrijd veranderd.
Ja het is erg jammer. Aanvallen is steeds lastiger. En qua straffen zie je dat als jij toevallig niet een aanval hebt geprobeerd, en je tegenstander net eentje, je een straf krijgt voor passiviteit. Terwijl je tegenstander nauwelijks actiever is...quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:02 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het echt niet heel leuk meer. Je mag zo weinig en krijgt heel snel een straf itt vroeger. Op de grond mag je amper nog want voor je het weet wordt er mate gezegd. Wurgen mag niet meer met je eigen pak (gerbi choke). Benen mag je niet meer pakken. Toen ik 20 jaar geleden judo'de mocht er echt veel meer en was de sport ook veel leuker.
Misschien dat we dankzij deze post nu wel gaan stoppen met het constante excuses zoeken voor de judo equipe, men mag hoop houden!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch goed dat je het wel even hebt gemeld!
Japanner won en de ander verloor.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Om redenen even de herenfinale gemist. Wie won en wie verloor?
Dat het een moeilijke loting was, is toch heel wat anders dan excuses zoeken? Alsnog had ze dit moeten winnenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:05 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Misschien dat we dankzij deze post nu wel gaan stoppen met het constante excuses zoeken voor de judo equipe, men mag hoop houden!
Ah ja classic.quote:
Opzich kom je ook geen koekenbakkers tegen bij de laatste 16 van de wereld natuurlijk. Dan kun je alles wel als moeilijk gaan betitelen, de andere potentiele tegenstanders waren blijkbaar nog beter dan die Koreaanse.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat het een moeilijke loting was, is toch heel wat anders dan excuses zoeken? Alsnog had ze dit moeten winnen
Ziedend.quote:
Lijkt op Beurskensquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:14 schreef Dagoduck het volgende:
En die Kosovaar is toch gewoon een man of wat.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:14 schreef heywoodu het volgende:
Servië voegt een medaille toe aan de medaillespiegel op fok.rs
Grip onder de band, wat niet is toegestaan.quote:
Jawel, en het klopt ook wel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Grip onder de band, wat niet is toegestaan.
Maar goed, ik denk niet de Nederlandstalige commentatoren dit ter berde hebben gebracht?
Die bij Eurosport vond het sneu wat het moment betreft, uiteraard, maar wel terechtquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar goed, ik denk niet de Nederlandstalige commentatoren dit ter berde hebben gebracht?
Ja, de superieure Engelse commentator ook. Luister ik graag naar. Gelukkig is die vrouw er niet bij, die weet NIETS.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar hoorde ik het ook van hoorquote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, de superieure Engelse commentator ook. Luister ik graag naar. Gelukkig is die vrouw er niet bij, die weet NIETS.
Jammer dat ze niet kunnen wielrennen en klimmen.quote:
Oh die is er wel af en toe bij, maar houdt gelukkig veelal haar mond.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar hoorde ik het ook van hoor![]()
Maar die vrouw is inderdaad de vrouw omdat het moet.
Sow.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Daar hoorde ik het ook van hoor![]()
Maar die vrouw is inderdaad de vrouw omdat het moet.
Pierre Zenden zou het als eerste gemeld hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die wisselen een beetje af ja.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh die is er wel af en toe bij, maar houdt gelukkig veelal haar mond.
Pierre was dan ook een zeer acceptabele commentator.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Pierre Zenden zou het als eerste gemeld hebben.
We gunnen die faalhaas van 2020 en overloper een kansloze nederlaag.quote:
Polling deed in Tokio niet eens mee.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We gunnen die faalhaas van 2020 en overloper een kansloze nederlaag.
Was dat Rio alweer ja?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Polling deed in Tokio niet eens mee.
#nattekrantquote:
Dan gaat 1 specifiek topic ontploffen ben ik bang.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het zou heel grappig zijn als Polling een medaille pakt en van Dijke niet.
Nog meer cynische reacties. Is dat wat je wilt?quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zou andersom grappiger vinden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tragikomischer kunnen je posts toch al niet worden.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nog meer cynische reacties. Is dat wat je wilt?
Dan durf ik forum.fok.nl ff niet te openenquote:Op woensdag 31 juli 2024 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van Dijke die Polling verslaat zou wel genot zijn. Wanneer in het toernooi zou het mogelijk zijn, als ze allebei zover komen?quote:
Leuker wel, al gun ik het Polling ook wel.quote:
Mwah dat topic kan over 2 uur dicht dus boeiequote:Op woensdag 31 juli 2024 10:00 schreef Remco het volgende:
[..]
Dan gaat 1 specifiek topic ontploffen ben ik bang.
Halve finales.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Van Dijke die Polling verslaat zou wel genot zijn. Wanneer in het toernooi zou het mogelijk zijn, als ze allebei zover komen?
Precies, ik doe daar niet aan mee!quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat juichen voor een landverrader is ook wel wat vreemd.
Ze was toch niet voor Nederland uitgekomen. Dus dat 'verraad' kan me weinig schelenquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat juichen voor een landverrader is ook wel wat vreemd.
quote:
Dubbele nationaliteit?quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:04 schreef Nattekat het volgende:
Als ze nog Nederlands was, was die blijven staan. Zo rolt de judobond.
Aan de poll te zien ben jij in de meerderheid.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik gun Polling niet zoveel meer eigenlijk
Jorrit Bergsma praktijken ditquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze was toch niet voor Nederland uitgekomen. Dus dat 'verraad' kan me weinig schelen
Zou mooi zijn.quote:
Die ook ja. Maar Bergsma wou ook ooit voor Kazachstan naar de spelen omdat het in Nederland allemaal wat lastig was.quote:
En voor het land uitkomen van je partner vind ik ook nog niet zo gek vreemd.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze was toch niet voor Nederland uitgekomen. Dus dat 'verraad' kan me weinig schelen
Wat is dat vage verhaal überhauptquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van Dijke hep meer punten in de ranking en dat is in Nederland over het algemeen wel leidend tenzij je op een WK een wonderdag hebt ofzoquote:
Mwah als iemand een straf zou verdienen is het de Portugesequote:Op woensdag 31 juli 2024 10:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nog geen rolletjes, als het NL was had ze al 2 straffen.
Dat ze in Italië woont met haar Italiaanse man en dochter?quote:
Dus ze is overgelopen omdat ze niet goed genoeg wasquote:Op woensdag 31 juli 2024 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van Dijke hep meer punten in de ranking en dat is in Nederland over het algemeen wel leidend tenzij je op een WK een wonderdag hebt ofzo
Kun je nog wel Nederlands zijn.quote:
Omdat ze toch graag naar de Spelen wilde ja. Is ook wel haar laatste kans.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus ze is overgelopen omdat ze niet goed genoeg was
En financieel is het ook gunstiger naar het schijnt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus ze is overgelopen omdat ze niet goed genoeg was
En qua woonplaats en gezin ook logischer. Eigenlijk op elk vlak volkomen logisch.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:09 schreef borisz het volgende:
[..]
En financieel is het ook gunstiger naar het schijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |