Locatie:quote:https://www.knzb.nl/nieuw(...)gebaan-in-amersfoort
Zeker van Parijs...
De KNZB mag voor elke individuele afstand maximaal twee sporters bij NOC*NSF voordragen voor uitzending naar de Olympische Spelen van Parijs. De volgende sporters zijn sinds de EQM in april zeker van Parijs, op voorwaarde dat hun voordracht door NOC*NSF wordt gehonoreerd
Vrouwen:
- 50 vrij: Marrit Steenbergen en Valerie van Roon.
- 100 vrij: Marrit Steenbergen.
- 200 vrij: Marrit Steenbergen.
- 100 rug: Maaike de Waard en Kira Toussaint.
- 100 school: Tes Schouten.
- 200 school: Tes Schouten.
- 100 vlinder: Tessa Giele.
- 200 wissel: Marrit Steenbergen.
Mannen:
- 50 vrij: Kenzo Simons en Renzo Tjon A Joe.
- 100 vrij: Sean Niewold
- 200 rug: Kai van Westering.
- 100 school: Caspar Corbeau en Arno Kamminga.
- 200 school: Caspar Corbeau en Arno Kamminga.
- 100 vlinder: Nyls Korstanje.
Estafettes:
- 4 x 100 vrij vrouwen: Marrit Steenbergen, Kim Busch, Sam van Nunen en Tessa Giele.
- 4 x 200 vrij vrouwen: Marrit Steenbergen, Janna van Kooten, Imani de Jong en Silke Holkenborg.
- 4 x 100 wisselslag vrouwen: Maaike de Waard, Tes Schouten, Tessa Giele, Marrit Steenbergen.
- 4 x 100 wisselslag mannen: Kai van Westering, Arno Kamminga, Nyls Korstanje en Stan Pijnenburg.
- 4 x 100 wisselslag mixed: Maaike de Waard, Arno Kamminga, Nyls Korstanje en Marrit Steenbergen.
Voor alle 'open' individuele plaatsen (1 of 2 per afstand) kunnen sporters zich nog kwalificeren tot en met 23 juni. Zij moeten dan op een vooraf daarvoor aangemelde wedstrijd aan een of meerdere limieten voldoen. Na 23 juni worden ook de eventuele extra reserves voor de estafettenummers voorgedragen.
Toch altijd op de 100 vrij?quote:
Ja, vergeet het maarquote:
Richards ook niet geweldig. Crooks zit er wel goed bij, vind ik leuk.quote:
Goede vraag.quote:
Of aan het einde zoals gisteren de 800 meter bij de mannen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:57 schreef Nattekat het volgende:
Waarom was deze afstand niet gewoon als eerste in het schema
Dus elke heat ongeveer 4 doorquote:
Goed nieuws voor de eerste heat met 3 deelneemsters!quote:
Was er toen ook WR-split erbij?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:06 schreef Nattekat het volgende:
Mja, toen ik vorige week 1500m ging zwemmen, deed ik er 30 minuten over. Kan dus nog wel wat langer allemaal
Dat red ik nog niet eens in een uurquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:06 schreef Nattekat het volgende:
Mja, toen ik vorige week 1500m ging zwemmen, deed ik er 30 minuten over. Kan dus nog wel wat langer allemaal
Voor mij was dat uitzwemtempoquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat red ik nog niet eens in een uur
Sowieso niet wat snelheid betreft, maar na 500m moet ik al aan de zuurstof
Ik zwem 2 km/h. Maar ik kan alleen schoolslag. Ik kan dat wel lang volhouden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat red ik nog niet eens in een uur
Sowieso niet wat snelheid betreft, maar na 500m moet ik al aan de zuurstof
Misschien moet ik erbij vermelden dat ik vorige week voor het eerst sinds vele jaren weer eens in een zwembad ben gesprongen om nog enige vorm van lichaamsbeweging te krijgen (hardlopen gaat niet wegens kniegedoe).quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij was dat uitzwemtempo
Ik ging voor 2km, maar ben gestopt omdat ik me echt de pleuris verveelde.
Eens. Terwijl de 50 meters buiten vrije slag om niet Olympisch zijn. Strookt niet echt met het spectaculairder maken van de sporten bij het IOC.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:09 schreef kilon het volgende:
Ze hadden gewoon nooit zowel de 800 als de 1500 Olympisch moeten maken. Een van de twee is prima, de ander is onnodig.
En dan ondertussen wel de 50km snelwandelen eruit halen.
Hebben de grote zwemlanden ook geen baat bij die korte nummers op andere slagen?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eens. Terwijl de 50 meters buiten vrije slag om niet Olympisch zijn. Strookt niet echt met het spectaculairder maken van de sporten bij het IOC.
Maar ja ik vermoed dat er een sterke lobby was vanuit een of meer machtige landen voor die langere nummers.
Amerika is traditioneel wel sterk op die korte afstanden, terwijl je op de lange afstanden vaak Europeanen ziet Buiten Ledecky dan, die is al jaren dominant.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eens. Terwijl de 50 meters buiten vrije slag om niet Olympisch zijn. Strookt niet echt met het spectaculairder maken van de sporten bij het IOC.
Maar ja ik vermoed dat er een sterke lobby was vanuit een of meer machtige landen voor die langere nummers.
En Finke nu ook. Maar zie ook veel liever de 50m's.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Amerika is traditioneel wel sterk op die korte afstanden, terwijl je op de lange afstanden vaak Europeanen ziet Buiten Ledecky dan, die is al jaren dominant.
Finke niet echt dominant natuurlijk, wel aanwezig.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En Finke nu ook. Maar zie ook veel liever de 50m's.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:49 schreef kilon het volgende:
Sudan, Granada, ZImbabwe, Botswana en Guyana is waar we zeker wel voor inschakelen
Het waren er maar 3, waarvan de eerste slechts met 3 en de derde met 2 afmeldingen. Ofwel, slechts 1 afvaller voor de top 16.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:50 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dan is top 16 halen ook niet zo heel moeilijk, minder dan 50% valt af.
Ik ook wel.quote:
Nee op dit onderdeel bedoel ikquote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het waren er maar 3, waarvan de eerste slechts met 3 en de derde met 2 afmeldingen. Ofwel, slechts 1 afvaller voor de top 16.
Maar ja, op de 1500 moet je natuurlijk direct finale halen om door te gaan.
Bij de mannen wel 10.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh ging om de 100. Serieus maar 4 heats voor 100 vrij? Wtf
Wel een Paige Nederlandseachternaam uit Afrika, net bij het roeien geloof ik was ook een Paige Nederlandseachternaam uit Afrika.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 12:53 schreef DeLuna het volgende:
1 exoten heat is wel matig op deze afstand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |