Idem. Dat gevoel heb ik ook.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:38 schreef Eppie_NL het volgende:
Wil toch wel weten of die Italiaan is beroofd van een titel. Check morgen wel de analyses/nabeschouwing van experts.
Lastig te zeggen. Het laatste punt leek me voor de Hongkonger. Sloeg het wapen van de Italiaan overtuigend weg om daarna de winnende te maken. De Italiaan maakte een veel minder heldere beweging.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:38 schreef Eppie_NL het volgende:
Wil toch wel weten of die Italiaan is beroofd van een titel. Check morgen wel de analyses/nabeschouwing van experts.
En?quote:Op maandag 29 juli 2024 22:38 schreef Eppie_NL het volgende:
quote:Zeven maanden zwangere schermster steelt de harten in Parijs: “Twee spelers in actie? Het waren er eigenlijk drie”
Schermster Nada Hafez heeft maandag voor zowel een sportief als een emotioneel mooi moment gezorgd op de Olympische Spelen in Parijs.
De 26-jarige Egyptische wist met haar emoties geen blijf nadat ze met 15-13 de Amerikaanse Tartakovsky wist te kloppen. En die emoties kwamen niet alleen naar boven omdat ze gewonnen had, maar ook in welke omstandigheden ze dat had klaargespeeld. Hafez schreef later op Instagram dat ze namelijk al zeven maanden ver is in haar zwangerschap.
“Wat voor jou als toeschouwer lijkt op twee spelers op het podium, waren er in werkelijkheid drie! Ik, mijn tegenspeelster en mijn kleine baby in mijn buik. Samen hebben we al vele waters doorzwommen, zowel op fysiek als op mentaal vlak. De rollercoaster die een zwangerschap met zich meebrengt, is op zich al zwaar. De balans tussen leven en sporten te bewaren verliep intensief, maar het was het waard. Bovendien heb ik het geluk dat ik het vertrouwen van mijn man en van mijn familie heb kunnen delen om zover te komen. Deze Olympische Spelen waren anders dan de vorige. Ik werd voor de derde keer olympiër, maar deze keer met een kleine olympisch kampioene bij me”, aldus een eerder tot tranen toe bewogen Hafez.
Later op maandag moest Hafez aan de bak in de achtste finale, maar daar bleek de Zuid-Koreaanse Jiyoon Hyung met 15-7 te sterk.
quote:Vreselijk nieuws kon olympische droom niet fnuiken: schermster met tumor wordt onwel, maar vecht door in Parijs
Schermen is niet voor doetjes. Nadat eerder bekendraakte dat een Egyptische atlete zwanger deelnam aan de Olympische Spelen, blijkt het verhaal van een Braziliaanse misschien nog straffer.
Nathalie Moellhausen zakte naar Parijs af zonder al te veel ambities. Met reden want de Braziliaanse kreeg enkele weken voor de Spelen te horen dat ze een tumor in haar ruggenmerg heeft. Ondanks die zware klap wilde Moellhausen koste wat het kost deelnemen. Ze verliet het ziekenhuis voor een trip naar Frankrijk en won haar wedstrijd in de eerste ronde.
In de tweede ronde werd de schermster even onwel, maar rondde ze haar duel met de Chinese Ruien Xiao wel af. Moellhausen verloor met 15-11 en keerde meteen huiswaarts. Lees: naar het ziekenhuis. Daar wacht haar op korte termijn een zware operatie.
Ooh jezus. Over die tumor wist ik nog niks. Had inderdaad gezien dat ze onwel geworden was, maar dacht dat ze gewoon een beetje ziek was. Wat een naar nieuws!quote:
Geen meervoud.quote:
Die laatste score die de Chinese kreeg raakte ze toch ook helemaal niks? Commentator op ES dacht eerst ook dat daar naar gekeken werd.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:35 schreef Gijscoman het volgende:
Wel nogal amateuristisch met die score. In ieder geval deze keer wel voor het einde van de wedstrijd opgemerkt. Is recent ook wel eens anders geweest.
Zag er inderdaad eigenaardig uit. Kan zijn dat de punt ergens nog op de arm tikte, maar dat moet wel heel heel gelukkig zijn geweest.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die laatste score die de Chinese kreeg raakte ze toch ook helemaal niks? Commentator op ES dacht eerst ook dat daar naar gekeken werd.
Hopen dat ie het bij PSV beter doetquote:
Volgens mij dat ze nog moeten groeten naar elkaar na de wedstrijd. Daarna mag pas gefeest worden. Of was er nog gedoe daarna?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:33 schreef heywoodu het volgende:
Wat staat die scheids ondertussen nog te roepen?
Neuh geen gedoe, hij stond alleen nog wat druk te gebaren terwijl niemand daar meer naar keek of luisterde, zag er wel geinig uitquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:35 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Volgens mij dat ze nog moeten groeten naar elkaar na de wedstrijd. Daarna mag pas gefeest worden. Of was er nog gedoe daarna?
Gaat gelijk op.quote:Op woensdag 31 juli 2024 20:34 schreef Gijscoman het volgende:
Finale nu! Zuid-Korea-Hongarije toch wel een klassieke sabelwedstrijd
Dat was zonde voor Iran. Pakdaman leverde niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 16:51 schreef wimderon het volgende:
Absolute kraker tussen Iran en Hongarije nu in de halve finale.
Wel even kijken of Oh het ook aan het einde kan waarmaken. Zijn vorige partij viel toch wat tegenquote:
Do had in ieder geval een goede (invals)beurt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:09 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Wel even kijken of Oh het ook aan het einde kan waarmaken. Zijn vorige partij viel toch wat tegen
Szilagyi als laatste bij de Hongaren neem ik aan?quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:09 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Wel even kijken of Oh het ook aan het einde kan waarmaken. Zijn vorige partij viel toch wat tegen
Vermoed ik ook, maar bij sabelschermen is dit zo weer ingelopenquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:10 schreef superniger het volgende:
Dit is gespeeld.
We feliciteren Korea met goud.
Denk ik ook; die moet nog zijn derde partij spelen, geloof ik.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Szilagyi als laatste bij de Hongaren neem ik aan?
Kenner.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:09 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:22 schreef superniger het volgende:
Was dit het laatste laatste onderdeel van de Olympische Spelen ?
De Spelen gaan geloof ik nog meer dan een week doorquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:22 schreef superniger het volgende:
Nog 4 teamonderdelen te gaan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:22 schreef superniger het volgende:
quote:
Ja leuk 👍quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:23 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
De Spelen gaan geloof ik nog meer dan een week door
Het kan soms heel mooi zijn, maar het valt tot nu toe wat tegen op de Spelen. Heren degen heeft nog potentie voor iets moois. Daar wil het met name in de laatste ronde soms wild gaan. Al is het jammer dat Max Heinzer uit Zwitserland gestopt is. Hij bracht in dat soort wedstrijden toch altijd wat speciaals.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind teamschermen wel een stuk minder leuk dan individueel, maar soit, we moeten het er mee doen
Had ik volgens mij niet moeten schrijven, want direct hierna pakte Amerika het weer opquote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:36 schreef Gijscoman het volgende:
Hopelijk wordt het toch nog echt spannend. Zou een mooie comeback zijn in ieder geval
Dit is niet goed voor m'n godenteamquote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoop wel dat de Italiaantjes gewoon winnen
Dat gevoel heb ik sowieso vaak met floretschermers. Vaak relatief kleine machomannetjes, iets te goed gekleed en met iets teveel maniertjes.quote:Op zondag 4 augustus 2024 20:45 schreef zorro28 het volgende:
Bianchi is wel zo'n typisch Italiaanse mooiboy
Elke ronde wordt het einde 5 punten verder gezet. Ronde 1 eindigt bij 5 punten, 2 bij 10, etc. tot ronde 9 bij 45 punten.quote:Op zondag 4 augustus 2024 20:59 schreef zorro28 het volgende:
Ik snap nog steeds niet wanneer een partij hier nou voorbij is@:Gijscoman ?
Ah dank je, ik had al door dat het tot max 45 punten ging, maar de logica per partij had ik nog niet gevatquote:Op zondag 4 augustus 2024 21:03 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Elke ronde wordt het einde 5 punten verder gezet. Ronde 1 eindigt bij 5 punten, 2 bij 10, etc. tot ronde 9 bij 45 punten.
Alleen wordt dat einde niet altijd gehaald bij floret en met name degen. Dat kan dan in de volgende ronde bijgehaald worden. Dus in de 5e ronde ga je bijv tot 25. Staat het 6-6 aan het begin, dan kan je dus 19 punten maken. (Beetje onrealistisch voorbeeld trouwens haha)
Dat is wel een idioot zegquote:Op zondag 4 augustus 2024 21:13 schreef Gijscoman het volgende:
Eigenlijk hoop je bijna op winst voor Japan om die Italiaanse coach weer te zien flippen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |