Locatie:quote:https://www.knzb.nl/nieuw(...)gebaan-in-amersfoort
Zeker van Parijs...
De KNZB mag voor elke individuele afstand maximaal twee sporters bij NOC*NSF voordragen voor uitzending naar de Olympische Spelen van Parijs. De volgende sporters zijn sinds de EQM in april zeker van Parijs, op voorwaarde dat hun voordracht door NOC*NSF wordt gehonoreerd
Vrouwen:
- 50 vrij: Marrit Steenbergen en Valerie van Roon.
- 100 vrij: Marrit Steenbergen.
- 200 vrij: Marrit Steenbergen.
- 100 rug: Maaike de Waard en Kira Toussaint.
- 100 school: Tes Schouten.
- 200 school: Tes Schouten.
- 100 vlinder: Tessa Giele.
- 200 wissel: Marrit Steenbergen.
Mannen:
- 50 vrij: Kenzo Simons en Renzo Tjon A Joe.
- 100 vrij: Sean Niewold
- 200 rug: Kai van Westering.
- 100 school: Caspar Corbeau en Arno Kamminga.
- 200 school: Caspar Corbeau en Arno Kamminga.
- 100 vlinder: Nyls Korstanje.
Estafettes:
- 4 x 100 vrij vrouwen: Marrit Steenbergen, Kim Busch, Sam van Nunen en Tessa Giele.
- 4 x 200 vrij vrouwen: Marrit Steenbergen, Janna van Kooten, Imani de Jong en Silke Holkenborg.
- 4 x 100 wisselslag vrouwen: Maaike de Waard, Tes Schouten, Tessa Giele, Marrit Steenbergen.
- 4 x 100 wisselslag mannen: Kai van Westering, Arno Kamminga, Nyls Korstanje en Stan Pijnenburg.
- 4 x 100 wisselslag mixed: Maaike de Waard, Arno Kamminga, Nyls Korstanje en Marrit Steenbergen.
Voor alle 'open' individuele plaatsen (1 of 2 per afstand) kunnen sporters zich nog kwalificeren tot en met 23 juni. Zij moeten dan op een vooraf daarvoor aangemelde wedstrijd aan een of meerdere limieten voldoen. Na 23 juni worden ook de eventuele extra reserves voor de estafettenummers voorgedragen.
AI rommelquote:Op maandag 29 juli 2024 21:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
https://shop.olympics.com(...)P:m-GRID:i-r1c0:po-3
Kicken poster toch
Ze krijgen na de huldiging ook nog een mascotte in de kleur van hun medaille. Dat had toch een stuk leuker gezicht geweest dan dit.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kicken poster toch
Matti Mattssonquote:Op maandag 29 juli 2024 21:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan hadden ze toch meer gehad aan een haarstyle tang. Zelfs de kalen onder hen.
Toch maar mooi met een waarde van 29 euroquote:Op maandag 29 juli 2024 21:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kicken poster toch
quote:
Bij Aliexpress hebben ze Chinese jassen genoegquote:
Dit is pas Franse kunst.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee man, 2000 uur werk van een Franse kunstenaar.
Nee, 2 honderdsten langzamerquote:Op maandag 29 juli 2024 21:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
De Chinees was gisteren een stuk sneller.
Vergeten z'n astma puffertje te gebruikenquote:Op maandag 29 juli 2024 21:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
De Chinees was gisteren een stuk sneller.
Dan moet je ook gewoon zekerheidjes kiezen met Canada of GB.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:33 schreef Nattekat het volgende:
Mijn Pick'em team voor vandaag is wel echt lekker bezig met zilveren medailles aan elkaar harken
Ander land ookquote:Op maandag 29 juli 2024 21:34 schreef PippenScottie het volgende:
Dit is hopelijk een andere Jefimova?
Dit is Jefimova inderdaad, in plaats van Efimova.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:34 schreef PippenScottie het volgende:
Dit is hopelijk een andere Jefimova?
1 zekerheidje wint niet echt van 6 kansen.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan moet je ook gewoon zekerheidjes kiezen met Canada of GB.
Een paar km naar het westen gezwommen.quote:
2 zekerheidjes bij allebei wel. Zeker bij GBquote:Op maandag 29 juli 2024 21:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1 zekerheidje wint niet echt van 6 kansen.
Daarom ook kiezen voor 1.8 zekerheidjes.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1 zekerheidje wint niet echt van 6 kansen.
Dat was die andere ook, bij de westerse schrijfwijze.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is Jefimova inderdaad, in plaats van Efimova.
quote:Op maandag 29 juli 2024 21:34 schreef heywoodu het volgende:
Sow, goede vlaggetjeszwaaister op de tribune
Wanstaltig figuur.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nattekat hoopt dat Zuid-Afrika hier niet wint heb ik mij laten vertellen.
En Ierland juicht hij ook niet voor.quote:
#nattekrantquote:Op maandag 29 juli 2024 21:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En Ierland juicht hij ook niet voor.
Wie zijn die bronnen?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nattekat hoopt dat Zuid-Afrika hier niet wint heb ik mij laten vertellen.
Jij juicht niet voor Angelsaksische landenquote:
Zuid-Afrika valt daar niet onder.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij juicht niet voor Angelsaksische landen
I see what you did there.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heeft er al ooit een Ier een zwemmedaille gewonnen terwijl er niemand op het podium stond die Smith heet?
Leuke pubquiz vraagquote:Op maandag 29 juli 2024 21:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heeft er al ooit een Ier een zwemmedaille gewonnen terwijl er niemand op het podium stond die Smith heet?
Die zal nog wel nachtmerries hebben van de finish ja.quote:
Pilato kwam er hocus pocus niet aan te pas.quote:
Nouja, China en de VS leveren (niet alleen in het zwemmen) nog niet bepaald qua gouden plakken deze Spelenquote:Op maandag 29 juli 2024 21:41 schreef Redefine het volgende:
Het kan zijn dat ik het er in wil horen, maar deze opmerking over het internationale karakter van het zwemmen voelt als een steek van Grueter
Haha zeker, die is ziedend. Op twitter ook al.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:41 schreef Redefine het volgende:
Het kan zijn dat ik het er in wil horen, maar deze opmerking over het internationale karakter van het zwemmen voelt als een steek van Grueter
Ze lag even op brons, maar miste die met een nagel verschilquote:Op maandag 29 juli 2024 21:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
Pilato kwam er hocus pocus niet aan te pas.
Ja, maar dat had hier niet zoveel mee te makenquote:Op maandag 29 juli 2024 21:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, China en de VS leveren (niet alleen in het zwemmen) nog niet bepaald qua gouden plakken deze Spelen
Moet ze daar niet halve seconde boven zwemmenquote:Op maandag 29 juli 2024 21:41 schreef Pino112 het volgende:
Tes was dus 6e geworden met haar PR-tijd.
Ik dacht eigenlijk van niet, maar blijkbaar was het ritme van de wedstrijden toch te hoog.quote:
Ja, maar het is qua internationale resultaten best een prima toernooi zoquote:Op maandag 29 juli 2024 21:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, maar dat had hier niet zoveel mee te maken
Ja, daar had ze in deze vorm Vanotterdijk niet eens verslagen (lol)quote:
Nee. Daarvoor moeten we gokken op basis van de tijd tussen de races.quote:
Er zat wel opvallend veel tijd tussen de races in het schema. Maar ze lopen flink achter. De laatste finale zou 21:41 startenquote:Op maandag 29 juli 2024 21:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk van niet, maar blijkbaar was het ritme van de wedstrijden toch te hoog.
Ik denk dat hij (en ik ook) erin hoorde dat zwemmen > hockey (e.d.).quote:Op maandag 29 juli 2024 21:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, China en de VS leveren (niet alleen in het zwemmen) nog niet bepaald qua gouden plakken deze Spelen
Dat zeker. En mogelijk was dit ook puur op die manier, maar het voelde toch als een tik naquote:Op maandag 29 juli 2024 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar het is qua internationale resultaten best een prima toernooi zo
Morgen krijgen we er weer een. Ook de meest overbodige: 4 x 200 meter.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:45 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb nog niet het idee dat we 5 of 6 keer dezelfde winnaars gaan zien en dat is een goede zaak.
Maar de estaffetes moeten nog komen natuurlijk
Surfen is wel leuk nu.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:45 schreef Szura het volgende:
Nog een race en dan kunnen we het schema voor morgen gaan opstellen
quote:Op maandag 29 juli 2024 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Benieuwd wie deze finale wint als NOS-kijker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet wel wie er tweede gaat worden.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Benieuwd wie deze finale wint als NOS-kijker.
Sittersquote:Op maandag 29 juli 2024 21:46 schreef wimderon het volgende:
In de tussentijd kwam ik random op deze uit.
Met commentaar van Bert Sittersgod, zwemmers in ballenknijpers en met gewoon haar zonder badmuts. En ONZE Marcel die de vader van Leon Marchand verslaat.
Morgen begint 3x3 basketbalquote:Op maandag 29 juli 2024 21:45 schreef Szura het volgende:
Nog een race en dan kunnen we het schema voor morgen gaan opstellen
Ik heb wel vaker het idee dat een deel van de Nederlandse zwemmers de kortebaan toernooien wat te hoog aanslaat.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:48 schreef DeLuna het volgende:
Nou nou de Waard vond het leuk. Goede tijden komen vanzelf wel.
Ja straks op de WK Kortebaan waar geen hond meedoet in een na-olympisch seizoen
Was er niet een Kazak die vanuit de buitenbaan kampioen werd nadat hier iemand zei dat iedereen kon winnen behalve de Kazak?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er zijn wel eens zwemmers kampioen geworden uit de buitenbaan @:heywoodu
Rustige Italiaan.quote:
@heywoodu weet vast nog wel wie dat zeiquote:Op maandag 29 juli 2024 21:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Was er niet een Kazak die vanuit de buitenbaan kampioen werd nadat hier iemand zei dat iedereen kon winnen behalve de Kazak?
Zou iets voor #nattekrant zijnquote:Op maandag 29 juli 2024 21:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
@:heywoodu weet vast nog wel wie dat zei
In acht jaar gebeurt er veel, geen idee meer.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:51 schreef DeLuna het volgende:
[..]
@:heywoodu weet vast nog wel wie dat zei
Dat herinner ik me nog, maar geen idee wie het was.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Was er niet een Kazak die vanuit de buitenbaan kampioen werd nadat hier iemand zei dat iedereen kon winnen behalve de Kazak?
Ja. De 200m vrije slag finale bij de vrouwen.quote:
Het sijn de speluh, dan win je ech nie zomaar!quote:Op maandag 29 juli 2024 21:51 schreef wimderon het volgende:
Oh, we gaan alweer terug naar het hockey voor een interview.
Soepel interview ook wel.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:51 schreef wimderon het volgende:
Oh, we gaan alweer terug naar het hockey voor een interview.
Dmitri Balandin 2016?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jij was meer van de mislukte pointers.quote:
De wat?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jij was meer van de mislukte pointers.
Daarvoor hebben ze de uitgebreide ceremonie voor uitgevonden.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:54 schreef Szura het volgende:
Opschieten nu, ik moet nog wat bramen plukken en het begint donker te worden
Jeetje, dat klinkt lekker huisje-boompje-beestje.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:54 schreef Szura het volgende:
Opschieten nu, ik moet nog wat bramen plukken en het begint donker te worden
Ja dat zou ik ook vergeten.quote:
Wel pingpongfinale (ik weet nog niet tussen want moet de semi's nog kijken, geen spoilers aub), dat is altijd wel leukquote:Op maandag 29 juli 2024 21:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Morgen tussen 11-13 aardig druk programma. Middag bloedt het dood, om avonds weer te schroeien
Dan gaan we wel kunstjes op fietsjes kijkenquote:Op maandag 29 juli 2024 21:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Morgen tussen 11-13 aardig druk programma. Middag bloedt het dood, om avonds weer te schroeien
Dit levert alleen als Mollie en Meesmus even hun kutnijd tonen, want de rest zal op een uur liggenquote:Op maandag 29 juli 2024 21:55 schreef DeLuna het volgende:
Wel zin in deze finale. 200 vrij levert altijd.
Dat wie het was?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Net zoals een bepaald iemand niet meer wist dat ie het zelf was?
Nou.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik mis overigens wel het WR van Fe De Ri Ca
De persoon die riep dat iedereen behalve x kan winnen, en het fout had.quote:
Postuum like gegeven.quote:
Verkeerde pointers was jij hoorquote:Op maandag 29 juli 2024 21:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De persoon die riep dat iedereen behalve x kan winnen, en het fout had.
Yang, maar die is gedoemd om tweede te worden, dus dan maar voor Seemanova.quote:
Ik heb vandaag gehoord dat je een eigen mening mag hebben. Ik vond het concept eerst ook raar.quote:
Hopelijk ligt er niemand tussen, die komt er niet ongeschonden uit.quote:
Daar ga ik niet aan beginnen. Er zijn grenzen.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:56 schreef kilon het volgende:
[..]
Dan gaan we wel kunstjes op fietsjes kijken
En een buitenChinees?quote:
Is BMX niet meer olumpisch eigenlijk?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar ga ik niet aan beginnen. Er zijn grenzen.
Zei ie dat echt?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zwemmen is een grote Olympische sport en dat wordt onderkend door de mensen die hier voortdurend aanwezig zijn. En met heel veel plezier de wedstrijden die van ENORM hoog niveau zijn bijwonen.
Maar dan met een licht cynische ondertoon.
Zeker wel. Waar hij het over had is dus BMX freestyle. BMX racen komt ook nogquote:Op maandag 29 juli 2024 21:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is BMX niet meer olumpisch eigenlijk?
Jawel. Maar sinds vorige spelen is er trucjes doen op de BMX bijgekomen.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Is BMX niet meer olumpisch eigenlijk?
Ah top ik kon het niet vinden maar overheen gelezen dan.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zeker wel. Waar hij het over had is dus BMX freestyle. BMX racen komt ook nog
Titmisquote:
Nou dat viel wel meequote:Op maandag 29 juli 2024 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit levert alleen als Mollie en Meesmus even hun kutnijd tonen, want de rest zal op een uur liggen
1 en 2 augustus is BMX racen in avondurenquote:Op maandag 29 juli 2024 21:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ah top ik kon het niet vinden maar overheen gelezen dan.
Teveel brieven gekregen van World Aquatics?quote:Op maandag 29 juli 2024 22:00 schreef Em31 het volgende:
Vallen die doping Chinezen nu ook opvallend tegen of moeten de grootste favorieten van China nog komen?
Altijd mooi.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:59 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deze gevonden in de oude doos
Helaas zonder Kimmannquote:Op maandag 29 juli 2024 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
1 en 2 augustus is BMX racen in avonduren
Hebben we niet de badmuts-gif?quote:
Jean-Michael Saive tegen Arno Vermeulen.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel pingpongfinale (ik weet nog niet tussen want moet de semi's nog kijken, geen spoilers aub), dat is altijd wel leuk
quote:
Ja die hebben de potjes thuisgelatenquote:Op maandag 29 juli 2024 22:00 schreef Em31 het volgende:
Vallen die doping Chinezen nu ook opvallend tegen of moeten de grootste favorieten van China nog komen?
Deze gifjesgevoelige sporten moeten gelukkig nog beginnenquote:Op maandag 29 juli 2024 22:04 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een paar uit de oude doos. Mijn gifjes-maak-app is stuk en ben te lui om een nieuwe te zoeken.
Hij maakte ook nog een buiging op het einde toen hij uit het water kwam, dat was eigenlijk het leukste moment.quote:
Qin viel tegen op de schoolslag, maar die heeft recent een knieblessure gehad. Dat kan zomaar 3 gouden medailles schelen. Li Bingjie is niet heel goed, maar daar draait het sowieso net zo vaak niet als wel. De rest is wel op niveau.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:00 schreef Em31 het volgende:
Voorgaande jaren was er een verzameltopique.quote:
Die is er nu ook:quote:Op maandag 29 juli 2024 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Voorgaande jaren was er een verzameltopique.
Ik zie hem alleen uit het water klimmen en de badmuts als troffee omhoog houden.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij maakte ook nog een buiging op het einde toen hij uit het water kwam, dat was eigenlijk het leukste moment.
Tang had hier op niveautoch ook 'gewoon' goud gepakt?quote:Op maandag 29 juli 2024 22:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Qin viel tegen op de schoolslag, maar die heeft recent een knieblessure gehad. Dat kan zomaar 3 gouden medailles schelen. Li Bingjie is niet heel goed, maar daar draait het sowieso net zo vaak niet als wel. De rest is wel op niveau.
Ah, dan bedoel ik dat waarschijnlijk.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hem alleen uit het water klimmen en de badmuts als troffee omhoog houden.
Werd gisteren (volgens mij door Grueter) wel gezegd dat de Chinezen erg veel gecontroleerd worden.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die hebben de potjes thuisgelaten
En de vallende mechanieker met fiets.quote:
quote:Op maandag 29 juli 2024 22:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, dan bedoel ik dat waarschijnlijk.
Je zou bijna gaan denken dat die vanmiddag zit te schrijven hoe die in de avond weer op een andere manier zijn ongenoegen kan laten blijken.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij is al drie dagen zulke opmerkingen in zijn commentaar aan het verwerken.
Die was vorig jaar op hun wonder-WK juist slecht en dit jaar wel weer wereldkampioen, maar niet in een bijzondere tijd.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tang had hier op niveautoch ook 'gewoon' goud gepakt?
Om 10 uur is er ook beach volleyquote:Op maandag 29 juli 2024 22:18 schreef Redefine het volgende:
Morgen zou de NOS overigens nog voor beachvolleybal kunnen kiezen. Dat begint om 20.00 en zal denk ik nog bezig zijn als zwemmen begint.
Hoelaat is de eventuele halve finale voor Steenbergen?quote:Op maandag 29 juli 2024 22:18 schreef Redefine het volgende:
Morgen zou de NOS overigens nog voor beachvolleybal kunnen kiezen. Dat begint om 20.00 en zal denk ik nog bezig zijn als zwemmen begint.
Ja, dan ook. Zwemmen zou dan net afgelopen moeten zijn, maar als ze weer zoveel vertraging hebben overlapt dat weer. Waarbij het dan waarschijnlijk wel zo is dat de 20.00 partij is afgelopen voordat het zwemmen begint.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om 10 uur is er ook beach volley
21.25/21.31quote:Op maandag 29 juli 2024 22:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoelaat is de eventuele halve finale voor Steenbergen?
21.25 Vrouwen – 100m vrije slag, halve finale potentieelquote:Op maandag 29 juli 2024 22:25 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoelaat is de eventuele halve finale voor Steenbergen?
Misschien kan het zwemmen dan linksonder in beeld.quote:Op maandag 29 juli 2024 22:18 schreef Redefine het volgende:
Weet ik. Lig iedere keer dubbel. Alleen die van vandaag dus gemistquote:Op maandag 29 juli 2024 22:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij is al drie dagen zulke opmerkingen in zijn commentaar aan het verwerken.
Niet echt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Benieuwd of Honda een beetje op de brommer is
quote:
Al besprokenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:11 schreef Koffieplanter het volgende:
Waarom hoor ik Frans Timmermans bij het zwemmen op Sporza
Jasje trekken verkiezen boven de 100m vrije slag. Dat worden een hoop boze tweets.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:11 schreef Burnett het volgende:
De stoom schijnt uit Grueter zijn oren te komen...
Ja, paar jaar terug welquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:20 schreef PippenScottie het volgende:
Had iemand van jullie hier tussen kunnen zwemmen? 100 meter in 1 minuut?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |