?quote:Negen judoka's hebben zich direct weten te plaatsen voor de Spelen en daarom zijn zij op een eerder moment al voorgedragen aan het bondsbestuur en NOC*NSF. Daarnaast is het ook mogelijk om je via de continentale kwalificatie te kwalificeren voor de Spelen. De judoka’s die zich niet direct plaatsen, worden per continent op basis van het aantal behaalde punten gerangschikt, ongeacht gewicht en geslacht.
Voor Europa konden via deze lijst nog 25 judoka’s uit 25 landen zich kwalificeren, verdeeld over 13 heren en 12 dames. Julie Beurskens kwam in aanmerking voor deze plek en met het sluiten van de IJF kwalificatieperiode is duidelijk geworden dat zij deze definitief krijgt.
Officieel behoort Julie nog tot de junioren, dus het is extra speciaal dat zij mag gaan debuteren op het grootste sportevenement ter wereld. Ook Jelle Snippe, Marit Kamps en kersvers wereldkampioene Joanne van Lieshout nemen voor het eerst deel.
Na de aangepaste Spelen in Tokio en een daarbij ietwat onorthodox debuut mogen Sanne van Dijke (winnares van Olympisch brons destijds), Guusje Steenhuis, Tornike Tsjakadoea en Michael Korrel zich nu opmaken voor een reguliere variant van het toernooi. Frank de Wit en Noël van 't End staan alweer voor de derde keer op de Olympische mat.
Selectie Olympische Spelen 2024
Dames
-57 kg Julie Beurskens
-63 kg Joanne van Lieshout
-70 kg Sanne van Dijke
-78 kg Guusje Steenhuis
+78 kg Marit Kamps
Heren
-60 kg Tornike Tsjakadoea
-81 kg Frank de Wit
-90 kg Noël van 't End
-100 kg Michael Korrel
+100 kg Jelle Snippe
Het Olympisch judotoernooi start op 27 juli en duurt tot en met 3 augustus. Op de eerste zeven dagen staan de individuele wedstrijden op het programma. Op de laatste dag zal TeamNLjudo deelnemen aan het mixed teamevenement.
Skateboarden dat er bij is gekomen helpt ook niet.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
De balans qua verdeling van de sporten was al niet heel goed vandaag. En dan moeten ze bij judo ook nog eens een uur vertraging k oplopen.
Dat kijk je toch niet die flauwekulquote:Op maandag 29 juli 2024 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Skateboarden dat er bij is gekomen helpt ook niet.
Street vond ik drie jaar terug nog wel geinig. Rest kijk ik niet.quote:
Dan sla ik dat maar even over, wat jammer.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Skateboarden dat er bij is gekomen helpt ook niet.
Deze Japanse gaat die ander nog wel een straf aansmeren.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan we nog een dag krijgen zonder JappenPLAK bij het judo?
Zijn er ook nog Braziliaanse atleten waarvoor jij wél juicht?quote:
Bruna!quote:Op maandag 29 juli 2024 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn er ook nog Braziliaanse atleten waarvoor jij wél juicht?
Touché.quote:
Brunaquote:Op maandag 29 juli 2024 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Best veel, zoals de andere judoka'squote:Op maandag 29 juli 2024 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In het voordeel van een Jap. Toeval?quote:
Ja.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In het voordeel van een Jap. Toeval?
Ik denk het ook ja. De vorige was overduidelijk. Deze denk ik ook wel terecht.quote:
Ze gaan een gevecht echt niet om niks stoppen 'omdat ze er klaar mee zijn'. Meer dan eens dat ze naar 6+ minuten golden score gaan in een partij tussen iemand uit Samoa en Frans Guiana ofzo.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:45 schreef Redefine het volgende:
Scheidsrechters waren er gewoon klaar mee.
Al besproken enzo.quote:
Zelden zo gezien. Ziet er debiel uit.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:57 schreef Szura het volgende:
Wat een dom gevecht dit met die wapperende handjes
Van de drie medaille partijen waren er twee niet om aan te gluren nee. Die andere was dan wel erg goed.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:05 schreef OmniRocket het volgende:
Judo is echt wel een afschuwelijke sport aan het worden.
Vroeger was het best leuk om te kijken. En toen pasten ze de regels aan.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:06 schreef PippenScottie het volgende:
Ik kijk niet zo vaak judo meer, maar ik vind het maar een matige sport.
Het is mij vaak te arbitrair en te passief. De componenten ‘verkopen dat je actiever bent dan je tegenstander’ is mij ook iets te groot.
In mijn herinnering was dit vroeger minder.
Alle regelwijzigingen om meer partijen op scores te laten beslissen hebben tot het tegenovergestelde geleidquote:Op maandag 29 juli 2024 18:06 schreef PippenScottie het volgende:
Het is mij vaak te arbitrair en te passief. De componenten ‘verkopen dat je actiever bent dan je tegenstander’ is mij ook iets te groot.
Vergelijkbaar als het voetje zoeken bij hockey.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:06 schreef PippenScottie het volgende:
Henk Grol is gestopt. Dat was een garantie voor ippons.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:10 schreef TAmaru het volgende:
Sorry maar die reactie van de Canadese was toch ook wel heel vreemd? Helemaal niet blij ofzo.
Ik weet niet wat ze veranderd hebben in het judo, maar ik vond het vroeger ook altijd erg leuk om te kijken en nu erg matig.
OS 2008quote:Op maandag 29 juli 2024 18:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Henk Grol is gestopt. Dat was een garantie voor ippons.
In de tijden van het tillen was het wel een mooie sport ja.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Alle regelwijzigingen om meer partijen op scores te laten beslissen hebben tot het tegenovergestelde geleid
Het verbieden van tillen etc. heeft het nog eendimensionaler gemaakt qua technieken
Ik zat te kijken en zag op teletekst al de uitslag staanquote:
Ligt eraan welke stream he gepakt hebt. ES1 of ES2 hoeft niet live te zijn, de rest normaal gesproken welquote:
Misschien werkt Dick Jol tegenwoordig bij teletekst?quote:Op maandag 29 juli 2024 18:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik zat te kijken en zag op teletekst al de uitslag staan
De streams hebben nog weleens de neiging om achter te gaan lopen als je ook naar een andere stream kijkt. Al vaak genoeg gehad dat ik weer op kijk live moet klikken.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik zat te kijken en zag op teletekst al de uitslag staan
Dan zal ik waarschijnlijk dat gehad hebbenquote:Op maandag 29 juli 2024 18:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ligt eraan welke stream he gepakt hebt. ES1 of ES2 hoeft niet live te zijn, de rest normaal gesproken wel
Strafworpen in dit gevalquote:Op maandag 29 juli 2024 18:41 schreef Felagund het volgende:
Komen er ook penalty's als dit nog 4 minuten door gaat?
Volgens mij heb je een bronzen wedstrijd gekeken, niet de gouden bij de dames.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:24 schreef Nober het volgende:
Georgische was wel erg aanvallend en Française nam 't prima over.
Via golden score na drie strafjes goud verliezen.
Heydarov - Gaba slijtageslag
(Ja ik kijk via uitzending uitgesteld)
Die 2e zin gaat wel over de finale, lijkt me?quote:Op maandag 29 juli 2024 19:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een bronzen wedstrijd gekeken, niet de gouden bij de dames.
Ah, ik heb het niet gekeken dus zou kunnen.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die 2e zin gaat wel over de finale, lijkt me?
Vier jaar op rij WK-zilver met het team, dat wel.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:52 schreef Marcoss het volgende:
Die Fransoos had wel een ranking waarmee zilver een bizarre score is
Finale was qua activiteit wel vergelijkbaar met de 1e wedstrijd om brons ja, misschien nog wel ergerquote:Op maandag 29 juli 2024 19:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, ik heb het niet gekeken dus zou kunnen.
Altijd tegen ons.quote:Op maandag 29 juli 2024 23:43 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Lastige loting hoor ik alweer. Altijd wat.
Nee, eerst een goede Portugese en potentieel een Japanse in de kwartfinale (als Van Lieshout die haalt). Die Japanse lijkt zo'n beetje de enige Japanse te zijn die nog geen goud heeft op een OS of WK, dus wie weet. In 2023 nog verloren van Van Lieshout op het WK ook.quote:Op maandag 29 juli 2024 23:44 schreef RipCity het volgende:
zeker weer tegen een Fransman met een franse jury
Dan doet die in ieder geval mee om de medailles, volgens Henk zit het er in. Die potentiele kwartfinale zal die niet gaan winnen nee.quote:Op maandag 29 juli 2024 23:57 schreef Nober het volgende:
(1) Van Lieshout tegen Timo (15) of Kim (16)
Daarna tegen Takaichi (8), Del Toro Carvajal (21), Guimendego (45) of Kristo (12)
https://en.m.wikipedia.or(...)mmer_Olympics_–;_Women%27s_63_kg
De Wit treft in de tweede ronde Makhmadbekov de nummer 7 en daarna de nummer 2 en tevens drievoudig wereldkampioen Grigalashvili...
Humfries zegt het ook, iedereen in de eerste ronde eruit dus.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 00:29 schreef Szura het volgende:
Hou maar op jongens, dit wordt niks:
Parijs vandaag: doorgaan triatlon nog onzeker, pakt judoka eerste Nederlandse medaille?
Dat mag Frankie echt niet overkomen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 07:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Humfries zegt het ook, iedereen in de eerste ronde eruit dus.
Dan is ze toch mooi al de Nederlander die het verste is gekomen in het judo toernooi.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 07:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Joanne heeft overigens een bye. Maar haar eerste partij is geen zekerheidje
Tsjakka zat ook meteen in R16 meen ik.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:42 schreef kilon het volgende:
[..]
Dan is ze toch mooi al de Nederlander die het verste is gekomen in het judo toernooi.
Verloor in de eerste rondequote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsjakka zat ook meteen in R16 meen ik.
Oh nee, ik zie het. Fake newsquote:
Goede loting, die ligt er dus de tweede ronde uit.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:46 schreef Nober het volgende:
Joanne heeft wel goed geloot want ze treft de nummer 2 van de wereldranking pas in de halve finale en topfavoriet Agbegnenou pas in de finale.
Hopelijk kan de nummer 9 Sharir Agbegnenou verrassen in de eerste ronde. Of anders Fazliu in de tweede ronde die al 2-0 staat in onderlinge ontmoetingen.
https://en.m.wikipedia.or(...)mmer_Olympics_–;_Women%27s_63_kg
Head-to-head
2-1 Beauchemin-Pinard (2)
1-0 Fazliu (3)
4-0 Szymanski (4)
0-1 Hacker (5)
0-1 Agbegnenou (6)
1-1 Leski (7)
1-0 Tashiro/Takaichi (8)
https://www.judoinside.co(...)ieshout/judo-matches
Sowieso zijn ze beiden de judoka's die het laatst op de ochtend nog in het toernooi zittenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:42 schreef kilon het volgende:
[..]
Dan is ze toch mooi al de Nederlander die het verste is gekomen in het judo toernooi.
Dan neem je wel een hele grote gok dat alle wedstrijden de tijd vol maken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:59 schreef Szura het volgende:
Ik ga echt geen 12 andere potjes jasje trekken kijken, kijk om 11.30 wel weer ofzo
Komt terug met Ippon, toch netjesquote:
1-1 onderling. Echt een hele pittige loting. Het 2e en 3e kwart zijn echt heel zwak in vergelijking met het 1e en 4e kwart. Nadeel daarvan is dat bij verlies ze niet eens een herkansing heeft.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:08 schreef TheVulture het volgende:
Van Lieshout tegen de Koreaanse, die legde de Portugese in de houdgreep
Geen idee of dat gunstig is
Het zal ook eens meezittenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
1-1 onderling. Echt een hele pittige loting. Het 2e en 3e kwart zijn echt heel zwak in vergelijking met het 1e en 4e kwart. Nadeel daarvan is dat bij verlies ze niet eens een herkansing heeft.
Die zal ze dan wel weer nipt verliezen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
1-1 onderling. Echt een hele pittige loting. Het 2e en 3e kwart zijn echt heel zwak in vergelijking met het 1e en 4e kwart. Nadeel daarvan is dat bij verlies ze niet eens een herkansing heeft.
Het is een lullig strafje of een ippon. Of nipt verliezen of keihard.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die zal ze dan wel weer nipt verliezen.
3 strafjesquote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die zal ze dan wel weer nipt verliezen.
Bal is rond, elf tegen elf.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:21 schreef kilon het volgende:
[..]
Het is een lullig strafje of een ippon. Of nipt verliezen of keihard.
Of winst natuurlijk.
Ik heb er weinig vertrouwen in.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:21 schreef kilon het volgende:
[..]
Het is een lullig strafje of een ippon. Of nipt verliezen of keihard.
Of winst natuurlijk.
Classic Casse wel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:11 schreef Faraday01 het volgende:
Casse heeft al een waza-ari om de oren
Edit: vrij snel omgedraaid
Volgens de NOS zou het rond 11.10 moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:59 schreef Szura het volgende:
Ik ga echt geen 12 andere potjes jasje trekken kijken, kijk om 11.30 wel weer ofzo
Nu is net klaarquote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens de NOS zou het rond 11.10 moeten zijn.
Die hypen ze kapot, die gaan ze echt niet missen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heb alleen de herenstream open, kan iemand roepen als de nos Joanne zou missen?
Ziedend.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:03 schreef Szura het volgende:
Medaillekansen!!!!
Hou je bek toch NOS, kom eerst maar eens de eerste partij door.
Schuld van Henkquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:03 schreef Szura het volgende:
Medaillekansen!!!!
Hou je bek toch NOS, kom eerst maar eens de eerste partij door.
quote:Judo | De kansen van Van Lieshout en De Wit volgens Henk Grol
Henk Grol, voormalig topjudoka en nu commentator voor de NOS, heeft goede hoop dat Joanne van Lieshout en Frank de Wit vandaag minstens één medaille pakken.
"Ik verwacht dat Van Lieshout als regerend wereldkampioen het podium gaat halen. Ook De Wit maakt kans, maar dan moet bij hem vandaag wel alles kloppen."
Van Lieshout neemt het zo op tegen de Zuid-Koreaanse Jisu Kim. "Het Koreaanse judo staat bekend om een hoge handelingssnelheid en veel schouderworpen. Je komt tegen dat soort tegenstanders niet makkelijk in je eigen spel, want zij willen dicteren. Van Lieshout moet Kim snel vastpakken en niet achter haar aan lopen."
De Wit staat straks op de mat met Hugo Cumbo uit Vanuatu. "Die partij moet hij met gemak kunnen winnen. Daarna wordt het pittiger. Over het algemeen zoekt De Wit veel de aanval en daarmee neemt hij veel risico. Hij heeft een geweldige conditie, dus hij moet zijn tegenstanders juist uit proberen te putten."
Lol.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:05 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Henk schatte zijn eigen kansen ook altijd vrij optimistisch in
Henk had een paar keer goud kunnen pakken als ie niet te graag had gewild en meer gecontroleerd had gejudoodquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:05 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Henk schatte zijn eigen kansen ook altijd vrij optimistisch in
En, hoe was dat nou, op de NOS vertrouwen?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens de NOS zou het rond 11.10 moeten zijn.
Ik ga het vanaf nu aanhouden als een minimumtijd.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:10 schreef Szura het volgende:
[..]
En, hoe was dat nou, op de NOS vertrouwen?
Alleen in 2008 en 2012 was hij echt wereldtop, 2016 en 2021 was vooral heel erg hopen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Henk had een paar keer goud kunnen pakken als ie niet te graag had gewild en meer gecontroleerd had gejudood
Dat wordt PANIEK straks bij de NOSquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:09 schreef kilon het volgende:
Mannen nu 9e wedstrijd
Vrouwen nu 10e wedstrijd
De kans bestaat dat de Nederlanders tegelijk op de mat staan
Dat komt mooi uitquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:21 schreef kilon het volgende:
Mannen: nog 2 wedstrijden NA deze en dan
Vrouwen: nog 2 wedstrijden INCLUSIEF deze en dan
Ze heeft een zware pot om mee te beginnenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:19 schreef Szura het volgende:
Is die Française die nu komt nog steeds zo goed?
De antisemitismekaart is nooit ver weg, die moet je altijd kunnen trekkenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:26 schreef Szura het volgende:
Als Israël op straffen verliest gaan ze Parijs bombarderen
Die judoode tegen Steven Kazanquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:27 schreef Zwansen het volgende:
Waarom zie ik op Eurosport alleen 1 persoon op de mat staan?
Algerije juicht, want voor haar ligt de weg naar de finale dan open.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:26 schreef Szura het volgende:
Omdat zijn tegenstander ergens in de catacomben een niet-gescheurde broek aan het zoeken is.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:27 schreef Zwansen het volgende:
Waarom zie ik op Eurosport alleen 1 persoon op de mat staan?
Houdt Israël zich toch niet aan, dus laten ze maar zittenquote:
Vreselijk kutpubliek jaquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat allez les blues begint wel al bijna net zo irritant te worden als USA! USA!
Frans publiek is altijd kutquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Eeuwigheid wachten en dan na tien seconden alsnog klaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:29 schreef TheVulture het volgende:
Dit is toch gewoon kut dat je zo lang moet wachten op je tegenstander...
Dat lijkt mij een fokker. Met het broekje uit.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat zijn tegenstander ergens in de catacomben een niet-gescheurde broek aan het zoeken is.
Met dat verschil dat de Fransen de afgelopen jaren niet zo royaal verwend zijn op sportief vlak.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik verwacht eerder een aanslag van de Palestijnen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:26 schreef Szura het volgende:
Zijn er al topics op fok.es?quote:
Welke partij is/was dit?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat zijn tegenstander ergens in de catacomben een niet-gescheurde broek aan het zoeken is.
Grigalashvili tegen Latisev.quote:
Staat genoteerdquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:37 schreef DaveDave09 het volgende:
Verwachtingen zijn hoog
Dus een ippon voor de Koreaanse in 10 seconden
Of DQ met drie straffen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:37 schreef DaveDave09 het volgende:
Verwachtingen zijn hoog
Dus een ippon voor de Koreaanse in 10 seconden
Roeien ook weer bijna. Lekker alles tegelijkertijd.quote:
Ik begrijp er vooral geen kloot van. Doe gewoon een uppercut of een leg sweep, niet dat rare geduw en getrekquote:
Ja, eensquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp er vooral geen kloot van. Doe gewoon een uppercut of een leg sweep, niet dat rare geduw en getrek
Dat was niet de afspraakquote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
De Wit gaat gelijktijdig als Joanne niet snel een score erin knalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |