Binnen een week 200 miljoen dollar opgehaald, waarvan 66% van nieuwe donoren. 170.000 nieuwe vrijwilligers + betere resultaten in elke plek waar campagne wordt gevoerd.quote:Harris haalt in een week 200 miljoen dollar op voor presidentscampagne
De Amerikaanse vicepresident Kamala Harris heeft in de week dat ze presidentskandidaat werd 200 miljoen dollar (zo'n 184 miljoen euro) opgehaald. Ook hebben zich 170.000 nieuwe vrijwilligers gemeld om haar campagne te ondersteunen.
Rob Flaherty, plaatsvervangend campagnemanager van Harris, heeft dat bekendgemaakt op X. Volgens hem is van het geld dat is opgehaald 66 procent afkomstig van nieuwe donoren.
Vorige week zondag kondigde president Biden aan zich niet opnieuw verkiesbaar te stellen voor een nieuwe termijn. Diezelfde dag kondigde Harris aan dat ze namens de Democraten campagne wil gaan voeren om president te worden. Meteen nadat hij zich had teruggetrokken had Biden al zijn steun uitgesproken voor haar kandidatuur.
Spannende race
Harris heeft de steun gekregen van een meerderheid van de afgevaardigden voor de Democratische conventie. Dat betekent dat ze volgende maand waarschijnlijk officieel de kandidaat van de partij voor het presidentschap wordt. Biden trok zich na lang aarzelen terug uit de race vanwege vragen over zijn leeftijd en gezondheid.
Biden wil wel doorgaan als president tot zijn ambtstermijn op 20 januari 2025 afloopt. Harris haalde binnen 36 uur na de aankondiging van Biden al 100 miljoen dollar binnen.
Mitch Landrieu, co-voorzitter van de campagne, zei in gesprek met MSNBC dat Harris "een van de beste weken had die we de afgelopen vijftig jaar in de politiek hebben gezien". "Dit wordt een heel spannende race", zei hij.
Harris loopt in
Harris voerde gisteren campagne in de staat Massachusetts en trok honderden mensen naar een evenement om geld in te zamelen dat was georganiseerd voor Biden. De verwachting was dat de actie 400.000 dollar zou opleveren, maar uiteindelijk werd er ongeveer 1,4 miljoen dollar opgehaald.
Harris zei op de bijeenkomst dat ze de underdog in de race blijft, maar dat haar campagne steeds meer op stoom komt. Uit peilingen bleek dat Trump een voorsprong op Biden had opgebouwd na het weinig overtuigende optreden van Biden in een debat met zijn Republikeinse tegenstrever.
Uit een opiniepeiling van The New York Times en Siena College waarvan de uitkomsten donderdag werden gepubliceerd, bleek dat Harris inloopt op Trump. En in een peiling van The Wall Street Journal vrijdag had Trump een voorsprong van twee procentpunten op Harris.
Progressieveling uit San Francisco
Trump heeft inmiddels de aanval geopend op Harris, die hij gisteren "een getikte progressieveling" noemde. Zijn running mate J.D. Vance zei vandaag dat Harris profiteert van het momentum dat haar entree in de race veroorzaakt, maar dat dat snel zal wegebben.
"Mensen zullen erachter komen hoe radicaal ze is. Ze zullen erachter komen dat ze uiteindelijk een progressieveling uit San Francisco is, die het beleid van San Francisco wil uitrollen over het hele land. "
San Francisco, waar Harris oorspronkelijk vandaan komt, geldt in de VS als een linkse, vooruitstrevende stad, een imago waar veel conservatieve Republikeinen een hekel aan hebben.
We zullen zien. Denk dat dit een grote overwinning zal zijn door Harris.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:10 schreef Triggershott het volgende:
Ze gaat verliezen want vrouw en kleurling, dat vedragen de Amerikanen niet.
Trump gaat leiding geven aan de idiocracy in de VS.
Dat gevoel heb ik altijd bij alle marketing, maar goed, het houdt de gamma's aan het werk.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
Je zou zeggen dat ze dat geld ook gewoon aan iets nuttigs uit kunnen geven.
Daklozen zijn er vooral in Californië, de staat waar Harris en haar geestverwanten met verscheidene vormen van 'progressief beleid' rondom criminaliteit, drugsgebruik en dakloosheid, flink huis hebben gehouden, met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:24 schreef roos94 het volgende:
Gelukkig zijn er geen honderdduizenden daklozen en armen in Amerika die dat geld zouden kunnen gebruiken. Fijn dat het niet nodig is!
Iets van 96 miljoen (die 34%?) was dan nog van de Biden fundraising, en overgenomen door Harris.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:08 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)r-presidentscampagne
[..]
Binnen een week 200 miljoen dollar opgehaald, waarvan 66% van nieuwe donoren. 170.000 nieuwe vrijwilligers + betere resultaten in elke plek waar campagne wordt gevoerd.
Dit is ongekend en ongeëvenaard door een andere presidentskandidaat.
Zou echt niet durven zeggen hoe het gaat lopen. Wel spannend!quote:Op zondag 28 juli 2024 20:10 schreef Triggershott het volgende:
Ze gaat verliezen want vrouw en kleurling, dat verdragen de Amerikanen niet.
Trump gaat leiding geven aan de idiocracy in de VS.
Helemaal eens. Tot dusver de grootste schijndemocratie ter wereld.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:24 schreef roos94 het volgende:
Gelukkig zijn er geen honderdduizenden daklozen en armen in Amerika die dat geld zouden kunnen gebruiken. Fijn dat het niet nodig is!
Alsof dat hier, op kleinere schaal, niet net zo goed gedaan wordt, Amsterdam zit dik in de schuld, ook problemen met daklozen die overal toenemen, wel ff een miljoen overmaken aan Hamas om lekker te laten zien hoe betrokken je bent met zielige mensjes, in Gazaquote:Op zondag 28 juli 2024 20:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Helemaal eens. Tot dusver de grootste schijndemocratie ter wereld.
Weet niet of je in Amerika bent geweest de afgelopen jaren maar hier valt het allemaal reuze mee. Totaal niet te vergelijken. In vergelijking is het hier de hemel. Ook in Amsterdam.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alsof dat hier, op kleinere schaal, niet net zo goed gedaan wordt, Amsterdam zit dik in de schuld, ook problemen met daklozen die overal toenemen, wel ff een miljoen overmaken aan Hamas om lekker te laten zien hoe betrokken je bent met zielige mensjes, in Gaza.
Dan nog is het gewoon geld uitgeven dat je niet hebt om publiek te hielenlikken.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet niet of je in Amerika bent geweest de afgelopen jaren maar hier valt het allemaal reuze mee. Totaal niet te vergelijken. In vergelijking is het hier de hemel. Ook in Amsterdam.
Amsterdam heeft een enorm financieel tekort en de eigen Amsterdamse bevolking kan dit weggeven miljoen echt heel goed gebruiken, zoals voor hulpverlening aan jongeren en ouderen met allerlei problematiek. Het is echt beschamend en weerzinwekkend hoe de politiek in Amsterdam hiertoe overgegaan is.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet niet of je in Amerika bent geweest de afgelopen jaren maar hier valt het allemaal reuze mee. Totaal niet te vergelijken. In vergelijking is het hier de hemel. Ook in Amsterdam.
Rothschild natuurlijk.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:31 schreef Oud_student het volgende:
Wie zijn die donoren? Big Farma, Bill Gates?
https://www.independent.c(...)s-alex-b2583990.htmlquote:
Ah Soros, ik kwam niet op de naam.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.independent.c(...)s-alex-b2583990.html
Maar goed ik vermoed dat zij ook bij vorige campagnes de Democraten met forse donaties steunden en dat ook prima kunnen gezien hun enorme rijkdom.
Trump laten verliezen lijkt me wel een nuttig doel voor je geld.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
Je zou zeggen dat ze dat geld ook gewoon aan iets nuttigs uit kunnen geven.
quote:Op maandag 29 juli 2024 07:30 schreef Starhopper het volgende:
En nu is Trump de ouwe bejaarde![]()
![]()
KAMELA 4 PRESIDENT![]()
Ik denk dat ze nooit geloofd met een d zou schrijven, dus dan ben je al aardig pienter zou ik zo zeggen.quote:Op maandag 29 juli 2024 07:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Totaal onpopulair wijf maar is plots nummer 1.
Echt wie geloofd dat nou nog?
Leuk al die donaties. Maar die donateurs willen er wél wat voor terug.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:08 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)r-presidentscampagne
[..]
Binnen een week 200 miljoen dollar opgehaald, waarvan 66% van nieuwe donoren. 170.000 nieuwe vrijwilligers + betere resultaten in elke plek waar campagne wordt gevoerd.
Dit is ongekend en ongeëvenaard door een andere presidentskandidaat.
Andere dooddoener: niet alles geloven wat je op het internet leest.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:33 schreef Tekaschi het volgende:
Er beginnen verhalen rond te gaan dat die donaties niet kloppen, zijn wat journalisten op onderzoek:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Blijkbaar zijn de donoren niet anoniem, als ze dan op onderzoek uitgaan geven de mensen aan dat ze of niet gedoneerd hebben of helemaal niet zo'n grote bedragen gedoneerd hebben.
Ondertussen is Google zich ook aan het bemoeien met de verkiezingen.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik reageer niet op de standaard dooddoener "ja maar Trump".
Klopt, had ik al gezien, maar poste hem toch ff vanwege Musk. Maar mbt. de assasination attempt klopt het wel.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:46 schreef Shotty het volgende:
[..]
Andere dooddoener: niet alles geloven wat je op het internet leest.
Typ bijvoorbeeld zelf is “president donald” in op google?
Gaat vanzelf op deze iPad en eerlijk ben ik te lui om dat te gaan aanpassen iedere keer.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:29 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nooit geloofd met een d zou schrijven, dus dan ben je al aardig pienter zou ik zo zeggen.
Uhu. Dus je weet dat het nep is, maar je post het toch?quote:Op maandag 29 juli 2024 08:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt, had ik al gezien, maar poste hem toch ff vanwege Musk. Maar mbt. de assasination attempt klopt het wel.
Gecheckt, dat lijkt idd de doofpot in te gaan.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Klopt, had ik al gezien, maar poste hem toch ff vanwege Musk. Maar mbt. de assasination attempt klopt het wel.
Precies. Je kan van Trump vinden wat je vindt, maar het is in ieder geval duidelijk waar hij voor staat. Bij Harris is het allemaal maar een beetje vaag. Waar staat ze zelf voor? En ze is natuurlijk de belichaming van 4 jaar Sleepy Joe. Ik weet niet of dat gaat helpen.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:13 schreef KvanG het volgende:
Het zou over inhoud moeten gaan en niet hoeveel geld je zou kunnen inzamelen.
Ehm, heb je die andere tweets gechecked? Ik poste die omdat Musk die poste, ik zag het gisteren al en gisteren werkte het het idd niet.quote:Op maandag 29 juli 2024 08:56 schreef Shotty het volgende:
[..]
Uhu. Dus je weet dat het nep is, maar je post het toch?
Thanks, dan weet ik hoeveel aandacht ik aan jou “feiten” moet besteden.
Ze zit nog in de wittebroodsweken he? Republikeinen gooien nu als een malle met poep. Er blijft vast wel wat plakken, waarmee vervolgens de voltallige propagandamedia, senaat en congres er op springt.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
We zullen zien. Denk dat dit een grote overwinning zal zijn door Harris.
Ze lijkt de support te hebben wat kan leiden tot een fors hogere opkomst, én ze veegt natuurlijk de vloer met Trump tijdens het debat in september.
Bron?quote:Op maandag 29 juli 2024 07:38 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor als je er van houdt dat gevangenen illegaal te lang gevangen worden gehouden omdat ze gratis arbeidskrachten zijn!
ff een willekeurige hit van Google, ik neem aan dat je deze bron onbetrouwbaar zult vinden zoals altijd met iedereen in deze discussies in NWS: https://prospect.org/just(...)prisoners-locked-up/quote:
Verspreid geen onzin.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:07 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ehm, heb je die andere tweets gechecked? Ik poste die omdat Musk die poste, ik zag het gisteren al en gisteren werkte het het idd niet.
Waarom steek jij je kop in het zand? Je kan toch zelf ook zien dat er niets van klopt, dat de aanslag op Trump "verdoezelen" via google?
Kijk eens aan, alleen in Amerika kun je geen "President Donald Trump" zoeken.
[ x ]
Weet ik tenminste hoeveel aandacht ik aan jouw integriteit moet besteden.
Je bedoelt onze oost europese arbeidsmigranten die bij verlies van werk door de slechte uitzend organisaties op straat gezet worden.quote:Op zondag 28 juli 2024 21:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan nog is het gewoon geld uitgeven dat je niet hebt om publiek te hielenlikken.
En dat het hier wel meevalt is ook maar subjectief, het is niet zo erg als daar maar wel veel slechter dan een paar jaar geleden. Ik struikel onderweg naar en in de metro nog net niet letterlijk over de daklozen, maar het stikt er opeens van hier.
Assasination attempt on Trump geprobeerd? Nee he?quote:Op maandag 29 juli 2024 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verspreid geen onzin.
[ afbeelding ]
Je mag daar het bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg nog bij optellen.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je bedoelt onze oost europese arbeidsmigranten die bij verlies van werk door de slechte uitzend organisaties op straat gezet worden.
Lang leve de neoliberalen die dit hebben gestimuleerd.
Hardere aanpak malafide uitzendbureaus jaar uitgesteld
Probeer eens met een vpn op US ingesteld.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verspreid geen onzin.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |