SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schema
Het schema voor dit onderdeel vind je terug in het competitieschema van @Mexicanobakker
Format
Alle schutters schieten 72 pijlen in de zogenaamde rankingronde, die plaatsvindt op de dag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs. Vervolgens begint de knock-outfase. In deze fase neemt de nummer 1 het op tegen de als laatst geplaatste boogschutter, terwijl de nummer 2 het opneemt tegen de op een na laatste geplaatste schutter. De winnaar van elke match gaat door naar de volgende ronde. Dit proces herhaalt zich totdat er twee boogschutters overblijven, die vervolgens strijden om de gouden medaille van de Olympische Spelen Boogschieten 2024. De twee boogschutters die in de halve finale verliezen, strijden in een aparte wedstrijd tegen elkaar voor de bronzen medaille.
De wedstrijden bestaan uit individuele en teamwedstrijden voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zijn er gemengde teamwedstrijden, die altijd zorgen voor extra spanning en dynamiek.
Het teamonderdeel gebruikt dezelfde rankingresultaten van de individuele competitie om de plaatsing van de teams te bepalen. De top vier teams krijgen een vrijstelling naar de kwartfinales, terwijl de rest van het veld in een knock-out systeem tegen elkaar strijdt. Ook bij het gemengde teamonderdeel worden de resultaten van de rankingronde gebruikt om teams te kwalificeren en te plaatsen.
Favorieten en Kanshebbers
Traditionele boogschietgrootmachten zoals Zuid-Korea, en de Verenigde Staten zullen ongetwijfeld weer sterke teams hebben.
Bij de mannen wordt er wederom weer wat verwacht van de huidige olympisch kampioen Mete Gazoz (Turkije), maar ook van Marcus D’Almeida (Brazilië). Bij de vrouwen is de 20-jarige Casey Kauffhold (VS) momenteel de aanvoerster van de wereldranglijst en daarmee een van de grote favorieten.
Nederland
Voor Nederland zijn er nog geen deelnemers voorgedragen door NOCNSF. Dat kan, lijkt mij, niet al te lang meer op zich laten wachten. Misschien dat een van jullie al een beter zicht heeft wie zich gekwalificeerd heeft?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de slechte woordgrap in de TT
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Beter dan NL.quote:
Vind het beetje zwak excuus, zeker van Schloesser. Die heeft al vaker voor zo veel mensen moeten schieten. En als bond moet je dat ook ergens proberen te simuleren.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:49 schreef kilon het volgende:
Ik hoop vooral dat ze rustig op hun niveau kunnen schieten. Winnen of verliezen kan dan echt beide kanten opvallen, maar liever dat dan stress omdat er meer dan 6 mensen zitten te kijken en daardoor onderuit gaan.
Beter dan die van onsquote:
Dat de dames hier een team hadden was al wel een kleine verrassing.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bedankt, dan weet ik dat ik gewoon moet uitgaan van een verliespartij.
Ter info:quote:Op zondag 28 juli 2024 09:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bedankt, dan weet ik dat ik gewoon moet uitgaan van een verliespartij.
Hogere rente dan bij de bankquote:Op zondag 28 juli 2024 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is makkelijk geld verdienen.
WE kunnen niks, altijd tegen ONS inzetten. Gratis geld!quote:Op zondag 28 juli 2024 09:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is makkelijk geld verdienen.
De NOS kiest voor HET VERHAAL van Van de Veldequote:
Dan is zwemmen. Lopen ze weer achter de feiten aan. Maar goed, dat wisten wel al.quote:
Die doen ook gewoon net alsof het dan pas begint.quote:
franse rommelquote:
Le Ligue Premier.quote:Op zondag 28 juli 2024 09:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Druk van Seine, Louvre, Champs Elysees wordt de Fransen te veel
Ja, ik waardeer het zeer...quote:
HIJ ZIT IN DE VIJF!!quote:
Betablokkers erinquote:Op zondag 28 juli 2024 10:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik geloof niet dat je op dat moment 70BPM hebt...
Fanboy!quote:Op zondag 28 juli 2024 10:07 schreef heywoodu het volgende:
Wietse van Alten
Daar heb ik een handtekening van!
Onder het contactverbod?quote:Op zondag 28 juli 2024 10:07 schreef heywoodu het volgende:
Wietse van Alten
Daar heb ik een handtekening van!
Dit en tafeltennis.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:09 schreef tompsv18 het volgende:
Dit is eigenlijk de leukste sport om te kijken die ik alleen op de OS bekijk.
Ben zo blij dat ik geen like-meldingen krijg.quote:
Die waren allemaal muisstil door deze totale vernederingquote:Op zondag 28 juli 2024 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch raar dat dit zo makkelijk ging, immers zaten er meer dan 6 man op de tribune.
Meer publiek heeft dus blijkbaar weer het omgekeerde effectquote:Op zondag 28 juli 2024 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch raar dat dit zo makkelijk ging, immers zaten er meer dan 6 man op de tribune.
India.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie was seed 4? (En derhalve onze tegenstander)
Als de NOS dat idee nou zelf ook eens had.quote:Op zondag 28 juli 2024 10:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
14:15 kwartfinale tegen India, dubbelschermen met Puck.
niet eens in de buurtquote:
en nu staan ze er weerquote:
maar wel 2x 10 als het moetquote:
Dat het een B-land is wil niet zeggen dat hun atleten B-atleten zijn,quote:Op zondag 28 juli 2024 10:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom doen al die B-landen uit Azië mee zeg.
Goh, maar wel heel veel Aziatische landen zeg bij de dames. Is ook wel eens anders geweest. Al is Japan er niet bij denk ik?quote:Op zondag 28 juli 2024 10:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat het een B-land is wil niet zeggen dat hun atleten B-atleten zijn,
Boogschieten is in Azie groot.
thx!quote:
Of een vereniging in de buurt. Zoals hier in de buurt Ammerzoden.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:46 schreef Caland het volgende:
Hoe komen jonge meiden eigenlijk terecht bij zo’n sport, ouders?
Gewoon met het vliegtuigquote:Op zondag 28 juli 2024 11:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hoe komt Steven van de Velde bij een jonge meid terecht
Lekker veilig. En altijd judo, want Anton Geesink. Welke debiel dat toch altijd bedenkt daar. Randstadbubble.quote:Op zondag 28 juli 2024 11:48 schreef Xylos het volgende:
Programmeringen bij de nos zijn weer om te janken
Deze uitleg slaat ook nergens op.quote:Op zondag 28 juli 2024 12:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Lekker veilig. En altijd judo, want Anton Geesink. Welke debiel dat toch altijd bedenkt daar. Randstadbubble.
Uitleg? Ik tik er 3 zinnen over? Of moet ik je een document met ringband aanleveren waarin ik flink van leer trek over de NOS?quote:
Graag. Ben er benieuwd naarquote:Op zondag 28 juli 2024 12:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Uitleg? Ik tik er 3 zinnen over? Of moet ik je een document met ringband aanleveren waarin ik flink van leer trek over de NOS?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |