SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Tokyo werd Rachel Klamer individueel knap vierde en ook bij de estafette werd er als vierde geëindigd. Of dat dit keer weer het geval gaat zijn moet nog blijken. In 2022 kwam een vernietigend rapport naar buiten over onder andere het “grensoverschrijdende gedrag” binnen de triatlonbond. Ook nu heeft dat nog zijn impact en verblijft Kingma niet in het olympisch dorp.Race tijdenquote:Triatlonster Kingma voelt zich onveilig, verblijft in Airbnb
Triatlete Maya Kingma (28) zit tijdens de Spelen niet in het olympisch dorp, zoals haar ploeggenoten en de stafleden, maar verblijft elders in de stad, in een Airbnb. Dat meldt het AD.
Kingma ervaarde de Olympische Spelen in Tokio als "de kutste twee weken van haar leven". Ze voelde zich destijds onveilig nadat ze misstanden in de top van het Nederlandse triatlon had aangekaart.
Na de Spelen in Tokio werd de triatlonbond gefileerd in een rapport. In de winter van 2021 stapte het voltallige bestuur, meerdere directeuren en de bondscoach op.
Er gebeurde daarna nog veel - en sommige zaken verbeterden. Maar om weken met iedereen in dezelfde ruimtes te verblijven ziet Kingma nog niet zitten. "Eigenlijk wil ik er helemaal niet buiten vallen. Zie het als een soort van noodscenario. Maar voor nu is het zoveel meer ontspannen en fijner dan geforceerd in een andere omgeving te blijven."
30 juli 08:00: Mannen individueel
31 juli 08:00: Vrouwen individueel
5 augustus 08:00: Gemengde estafette
Lijkt me dat het een gewoonte is afkomstig uit de Ironman afstand, die duurt toch al gewoon wel een uur of 10.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:35 schreef Nober het volgende:
Vraag over triathlon.
Zijn die wedstrijden altijd zo vroeg in de ochtend?
Wat is het verhaal? Paywallsquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:52 schreef Remco het volgende:
Ik vind dat van Kingma echt een bizar verhaal
https://www.ad.nl/olympis(...)odscenario~a81817d0/
Angstcultuur bij de triatlonbond bestaat nog steeds volgens Kingma en daarom zit ze niet in het olympisch dorp maar in een airbnb en wil ze zo min mogelijk contact met de bondscoaches.quote:
Plan B is volgens mij de roeibaanquote:Op maandag 29 juli 2024 08:34 schreef kilon het volgende:
Ik heb zo geen zin in een duatlon.
Laat ze die 1500 meter zwemmen maar afleggen in een zwembad.
Dat is voor het openwaterzwemmen.quote:
Ohja inderdaadquote:Op maandag 29 juli 2024 08:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is voor het openwaterzwemmen.
Bijzonder, anderen hebben het er juist weer over dat het eventueel met een paar dagen wordt verplaatst.quote:
Hoe zou dit werken überhaupt?quote:
2 Augustus las ikquote:Op maandag 29 juli 2024 13:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijzonder, anderen hebben het er juist weer over dat het eventueel met een paar dagen wordt verplaatst.
Duathlon is Rennen-Fietsen-Rennenquote:Op maandag 29 juli 2024 13:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe zou dit werken überhaupt?
Le Mans-start in zwemkleding? Hoe zorg je dat je geen pelotonvorming krijgt?
Ja, dat wordt in de tweet toch ook als optie genoemd?quote:Op maandag 29 juli 2024 13:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijzonder, anderen hebben het er juist weer over dat het eventueel met een paar dagen wordt verplaatst.
Oooh, check, dat werktquote:Op maandag 29 juli 2024 13:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2 Augustus las ik
[..]
Duathlon is Rennen-Fietsen-Rennen
Ja, gewoon die tweet fatsoenlijk lezen is ook een optie inderdaad. My bad, excuus.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, dat wordt in de tweet toch ook als optie genoemd?
3.30 wordt het besluit genomen blijkbaar, dus ik denk niet dat dat op tijd isquote:Op maandag 29 juli 2024 15:11 schreef kilon het volgende:
Ik hoop dat ze op tijd met duidelijkheid komen. Dan weet ik of ik morgen 8 uur al klaar moet zitten of nog even tijd heb voor ontbijt en douchen en alles.
En als het nu niet kan, wordt het probleem daarna weer groter want het gaat weer regenen later deze week.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit zal wel doorheen worden gedrukt. Geen zwemmen in Seine is enorme gezichtsverlies voor Parijs
Ja dit was allang bekend toch? Zijn er al 2 weken geleden mee begonnen.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:35 schreef Faraday01 het volgende:
In de podcast van Thijsvertelde hij dat de open waterzwemmers aan de antibiotica zitten om niet te ziek te worden van de beroerde waterkwaliteit. Dit gaat echt nergens over als dat waar is.
Dat zei van Rouwendaal al eerder jaquote:Op maandag 29 juli 2024 18:35 schreef Faraday01 het volgende:
In de podcast van Thijsvertelde hij dat de open waterzwemmers aan de antibiotica zitten om niet te ziek te worden van de beroerde waterkwaliteit. Dit gaat echt nergens over als dat waar is.
India 2036 in de Gangnesquote:Op maandag 29 juli 2024 18:47 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja dit was allang bekend toch? Zijn er al 2 weken geleden mee begonnen.
Maar natuurlijk moet je niet in de Seine gaan zwemmen, je gaat dat ook niet in Amsterdamse grachten doen.
Tijdens de Amsterdam City Swim of hoe dat heet toch wel?quote:Op maandag 29 juli 2024 18:47 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja dit was allang bekend toch? Zijn er al 2 weken geleden mee begonnen.
Maar natuurlijk moet je niet in de Seine gaan zwemmen, je gaat dat ook niet in Amsterdamse grachten doen.
Toen ik het typte moest ik daar ook aan denkenquote:Op maandag 29 juli 2024 18:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tijdens de Amsterdam City Swim of hoe dat heet toch wel?
Is toch ook een paar keer afgelast wegens te slechte kwaliteit.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tijdens de Amsterdam City Swim of hoe dat heet toch wel?
Zou wel kunnen, de waterkwaliteit in Nederland is waardeloos.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is toch ook een paar keer afgelast wegens te slechte kwaliteit.
Ze gaan waterfietsen i.p.v. zwemmen om zo niet in contact met het water te komen.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:39 schreef Nober het volgende:
En, hoe gaan ze 't doen? Met zwemmen of bijvoorbeeld suppen ipv zwemmen?
Letterlijk ja. Smerige schijtrivierquote:
En over drie dagen iedereen ziek.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 06:35 schreef DeeBee het volgende:
Dit is echt een flopshow
En ze morgenochtend dan maar allemaal de bruine rivier insturen
Tijd om voor optie b te gaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 07:43 schreef kilon het volgende:
Wat een amateurisme.
En morgenochtend zeker het bericht dat de wedstrijden toch nog verder uitgesteld moeten worden.
Het water is wel "schoner"quote:Op maandag 29 juli 2024 18:27 schreef Dutch_view het volgende:
Voor 1 miljard is er een gigantische betonnen kelder aangelegd om het water in de Seine schoner te krijgen.
Het zou toch een gigantische FLOP zijn wanneer de triatlon alsnog niet door gaat.
Weggegooid geld dan
De atleten hebben inderdaad qua voeding, medische begeleiding en training/rust naar deze dag gepiekt. Het is echt schandalig dat ze een paar uur van te voren krijgen te horen dat de wedstrijd (voorlopig) naar morgen is uitgesteld.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 07:44 schreef Dagoduck het volgende:
Je zal maar getraind hebben om te pieken op 30 juli en niet 31 juli
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:16 schreef kilon het volgende:
Zwemmen met een duikbril dan maar.
Extra zuurstof mag er dan gratis bij.
Vind ik overigens ook bizarquote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:12 schreef Pino112 het volgende:
Bij triatlon gebeurt het vaker dat lastminute bijv zwemmen vervalt en het een duathlon wordt, dit zullen ze ook niet zo bijzonder vinden denk ik. Wel vervelend natuurlijk, dat sowieso.
Dan is dat wel door onvoorziene omstandigheden. Ze wisten al meer dan 10 jaar dat deze zomer de spelen zouden worden gehouden in Parijs.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:12 schreef Pino112 het volgende:
Bij triatlon gebeurt het vaker dat lastminute bijv zwemmen vervalt en het een duathlon wordt, dit zullen ze ook niet zo bijzonder vinden denk ik. Wel vervelend natuurlijk, dat sowieso.
Daar zwommen ze in Copacabana, in open zee dat is wel makkelijkerquote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:53 schreef Nober het volgende:
Had niet verwacht dat de seine smeriger zou zijn dan dat water in Rio 2016 waar volgens mij niets werd uitgesteld.
Ze moeten dan ook een nieuws fietsparcours en hardloopparcours bedenken. Dat krijg je zo snel niet georganiseerd.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:54 schreef chufi het volgende:
regen vannacht dus dat gaat morgen niet door ... waarom niet ergens anders, want het water stroomt ook nog eenss veels te harrd
Omdat ze hier meer dan een miljard aan hebben uitgegevenquote:Op dinsdag 30 juli 2024 08:54 schreef chufi het volgende:
regen vannacht dus dat gaat morgen niet door ... waarom niet ergens anders, want het water stroomt ook nog eenss veels te harrd
Maar geen mooie plaatjes in de stadquote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weggegooid geld inderdaad, hadden beter meteen een route kunnen maken bij roeibaan waar plan B voor openwaterzwemmen is. Daar kan triatlon dan wel bij. Bespaar je mooi 2 miljard of zo
En volgend jaar spuiten ze toeristen met (Seine)water onder vanwege overtoerismequote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:23 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar geen mooie plaatjes in de stad
De organisatie zal wel denken dat het openwater zwemmen wel weer kan want dat is pas 8 en 9 augustus.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het vannacht gaat regenen wordt het sowieso een duatlon, schrijf maar op.
En dan gaan we openwaterzwemmen in de roeibaan
Als ze er spul in hadden gemikt wat alles had opgelost zou het ook neit heel goed voor de gezondheid zijn geweest denk ikquote:
En daar hebben ze jaren voor gehad om over na te denken. Het is niets minder dan minachting voor de atleten dat ze geen alternatief parcours klaar hebben liggen en bovendien pas midden in de nacht definitief besluiten de wedstrijd uit te stellen.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:32 schreef kilon het volgende:
[..]
De organisatie zal wel denken dat het openwater zwemmen wel weer kan want dat is pas 8 en 9 augustus.
Voor de triatlon met het oog op de gemengde estafette is het sowieso wel verstandig om morgen niet de Seine in te springen. Ze kunnen daar ook wel naar de roeibaan overstappen, maar dan heb je het hele fiets- en hardloopparcours ook nog eens dat aangepast moet worden.
Gewoon 27km afzetten van de roeibaan naar Pont Alexander III. Zoveel werk zal dat niet zijnquote:Op dinsdag 30 juli 2024 09:32 schreef kilon het volgende:
[..]
De organisatie zal wel denken dat het openwater zwemmen wel weer kan want dat is pas 8 en 9 augustus.
Voor de triatlon met het oog op de gemengde estafette is het sowieso wel verstandig om morgen niet de Seine in te springen. Ze kunnen daar ook wel naar de roeibaan overstappen, maar dan heb je het hele fiets- en hardloopparcours ook nog eens dat aangepast moet worden.
Ze meten alleen met een dag vertraging. Dus straks is de waterkwaliteit op papier net voldoende terwijl in de praktijk een hoop atleten ziek gaan worden.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:47 schreef kilon het volgende:
Het gaat vanavond en morgen blijkbaar weer regenen. Dus het zal hem wel niet worden.
Die staat gewoon klaar natuurlijkquote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:55 schreef Nober het volgende:
Stream voor de vrouwen dus zal t dan toch??
https://play.max.com/spor(...)c9-8dfd-85aa5e0bdafb
Ik denk ook wel op Eurosport, misschien op VRT, BBC, ARD/ZDF.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:34 schreef Ploplap het volgende:
Is de gehele wedstrijd alleen op MAX te zien?
Super, bedankt!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 23:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk ook wel op Eurosport, misschien op VRT, BBC, ARD/ZDF.
Hoe ze meten met een dag vertraging? Over een uurtje doen ze de staalname, zodat ze deze nacht nog de beslissing kunnen maken voor een eventueel nieuw uitstelquote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze meten alleen met een dag vertraging. Dus straks is de waterkwaliteit op papier net voldoende terwijl in de praktijk een hoop atleten ziek gaan worden.
Mijn hemel, kans ja, realistisch nee.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:08 schreef DeeBee het volgende:
Over 50 minuten los, medaillekansen volgens de NOS, dus dat worden mooie 12e plaatsen
Gaat mutant Blummenfelt hier iedereen op een hoop rennen, zwemmen, fietsen?quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:08 schreef DeeBee het volgende:
Over 50 minuten los, medaillekansen volgens de NOS, dus dat worden mooie 12e plaatsen
In Tokio was dit een kans voor Raggel, nu, ja, niet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mijn hemel, kans ja, realistisch nee.
Straks iedereen weer boos als ze 8e en 14e worden
Nat en minder vol met poepquote:
Ze zeggen ook medaillekansen bij het turnen!quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:08 schreef DeeBee het volgende:
We moeten oppassen voor de altijd vervelende Britten, vooral Yee.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Gaat mutant Blummenfelt hier iedereen op een hoop rennen, zwemmen, fietsen?
Compleet mee eens. Nederland heeft goede atleten, maar dit is een bizar competitieve sport en er zijn er 10+ die een medaille kunnen pakken of 25e kunnen worden...quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mijn hemel, kans ja, realistisch nee.
Straks iedereen weer boos als ze 8e en 14e worden
quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:23 schreef Szura het volgende:
[..]
Ze zeggen ook medaillekansen bij het turnen!
Nou nou nou. Gisteren ja. Staaltje water wat ze testen is van gisteren en vannacht/nu regent het dus stromen de riolen weer over.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Mooi dat het water vandaag wel schoon is
Flinke stroming wel gisteren.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:53 schreef Pino112 het volgende:
Stroming is nu 0.8 m/s, gisteren was het 3m/s
Nee.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Gaat mutant Blummenfelt hier iedereen op een hoop rennen, zwemmen, fietsen?
quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Mooi dat het water vandaag wel schoon is
Tuurlijk.quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:53 schreef Pino112 het volgende:
Stroming is nu 0.8 m/s, gisteren was het 3m/s
Als kind al deed ze mee met de 100 meter blokken bouwenquote:Op woensdag 31 juli 2024 07:55 schreef Pino112 het volgende:
Was is dit voor amateurcommentator? Klamer voor haar 40e Spelen
Klamer kan zeker weten voor een diploma gaan (en dan bedoel ik niet de zwemversie).quote:Op woensdag 31 juli 2024 07:08 schreef DeeBee het volgende:
Dit ja hahahahahaquote:Op woensdag 31 juli 2024 07:59 schreef TAmaru het volgende:
Herbert... grappig dat ik vroeger dus een hekel had aan Herbert en dan meteen de tv uitzette, maar dat ik na jaren van Joris en Stef blij ben om de stem van Herbert te horen!
Hoe je standaard kan veranderen hè!
Met vrouwen heb ik dat ook gehad.
Klamer heeft een felgroene badmuts op maar ja daar zijn er meer vanquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:03 schreef kilon het volgende:
Maar qua posities moet ik even wachten tot het zwemmen is afgelopen denk ik, want ik weet niet op welke badmuts ik moet letten
Kingma ookquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Klamer heeft een felgroene badmuts op maar ja daar zijn er meer van
5 seconden penalty incoming.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er startte er eentje vals denk ik
Door de stroming is het parcours selectieverquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:15 schreef Max23 het volgende:
Wat een verschillen al. Dat was de vorige keer veel minder geloof ik?
Moet ze er wel op blijven zittenquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die moet het geloof ik meer van het fietsen hebben
Ik heb zaterdag gekeken en zou hier niet mijn geld op zetten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt, maar deze achterstand is te groot.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voorsprong is voorsprong.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:22 schreef TAmaru het volgende:
Maar als je mag stayeren bij het fietsen, dan heb je er toch vrijwel niets aan om 10 seconden voorsprong te nemen bij het zwemmen op een groepje daarachter? Want dan is dat bij het fietsen straks heel snel goedgemaakt.
Dat vroeg ik me ook al af, volgensmij is het vooral krachten sparen met het zwemmen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:22 schreef TAmaru het volgende:
Maar als je mag stayeren bij het fietsen, dan heb je er toch vrijwel niets aan om 10 seconden voorsprong te nemen bij het zwemmen op een groepje daarachter? Want dan is dat bij het fietsen straks heel snel goedgemaakt.
Dat is killing man, dat heb ik ook wel eens gehad bij een triathlon. Mijn hartslag was toen echt al 185 ofzo na die trap.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lekker zwaar even de trap op rennen
Zeker niet in deze omstandigheden lijkt me, dat kleine groepje rond 2-3-4 ok, maar een halve minuut is echt wel significant.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af, volgensmij is het vooral krachten sparen met het zwemmen.
Het echte verschil wordt pas bij het hardlopen gemaakt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af, volgensmij is het vooral krachten sparen met het zwemmen.
Volgens mij is het vooral een kwestie van tactisch slim indelen: bij het zwemmen niet het uiterste geven en in een net groepje eindigen, dan lekker samenwerken bij het fietsen en gebruikmaken van anderen en dan bij het rennen alles gevenquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar met 20 seconden voorsprong aan het hardlopen beginnen is beter dan tegelijk aan het hardlopen beginnen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:24 schreef kilon het volgende:
[..]
Het echte verschil wordt pas bij het hardlopen gemaakt.
Dat ligt echt maar net aan je sterke punt natuurlijk. Als zwemmen jouw sterkste punt is, is het volledig logisch om daar een slag te willen (en moeten) slaan.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Volgens mij is het vooral een kwestie van tactisch slim indelen: bij het zwemmen niet het uiterste geven en in een net groepje eindigen, dan lekker samenwerken bij het fietsen en gebruikmaken van anderen en dan bij het rennen alles geven
Is harder lopen dan de rest ook een goede strategie?quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar met 20 seconden voorsprong aan het hardlopen beginnen is beter dan tegelijk aan het hardlopen beginnen.
Dat ligt er toch maar aan, ik heb liever 20 seconden achterstand terwijl ik lekker in een groepje heb kunnen fietsen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar met 20 seconden voorsprong aan het hardlopen beginnen is beter dan tegelijk aan het hardlopen beginnen.
Toch heeft Duffy het nu wel zwaar voorop tegen die drie daarachter. Sterker nog, als ze het slim spelen, laten ze Duffy zich helemaal kapot rijden en rennen ze haar straks met z'n drieën voorbijquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ligt eraan of je wel of geen goede loper bent (relatief gezien)quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat ligt er toch maar aan, ik heb liever 20 seconden achterstand terwijl ik lekker in een groepje heb kunnen fietsen.
Sowieso zijn er volgens mij maar weinig toptriathleten die zwemmen als sterkste punt hebben. Dar kun je sowieso veel minder verschil maken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ligt echt maar net aan je sterke punt natuurlijk. Als zwemmen jouw sterkste punt is, is het volledig logisch om daar een slag te willen (en moeten) slaan.
Ze lost nu ook al bijna bij dat tweede groepjequote:Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef DeeBee het volgende:
Recht uit de wielen gereden worden in zo'n groepje, dat kan toch niet Johan...
Dan trap je echt 40% minder vermogen dan de rest ofzo
Columbianen kennen nie sturenquote:
Dat is een Noor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Columbianen kennen nie sturen
Nu hoeft ze niet meer het kopwerk te doen, laat dat de favorieten maar doenquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:29 schreef TheVulture het volgende:
Jammer dat het nu zo'n grote groep is
Ja, stayerenaids, dit is niet leukquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:29 schreef TheVulture het volgende:
Jammer dat het nu zo'n grote groep is
Dat is triatlon Hans...quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:30 schreef TAmaru het volgende:
Schande dat ze ze over zo'n parcours sturen met blote armpjes en nat wegdek
En ook een schande dat je mag stayeren eigenlijk, ik vind het echt een soort koersvervalsing
Meestal mag het niet hoor, dat stayeren.quote:
Ze heeft geen genade met de concurrentie.quote:
Daar had ik het ook niet over, de pakjes is gewoon normaal hier.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Meestal mag het niet hoor, dat stayeren.
In de Iron Man niet, in de reguliere grote competitieseries (dit soort afstanden) welquote:Op woensdag 31 juli 2024 08:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Meestal mag het niet hoor, dat stayeren.
Ligt er nu wel dusdanig nat bij dat ik niet echt schaafwonden heb gezien.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:33 schreef TAmaru het volgende:
Maakt ook echt wel een verschil of je in een wielerpak of in je badpak over die steentjes glijdt. In je badpak liggen je armen en heupen enzo ook helemaal open.
naja je moet dan dus de regel hebben dat je niet meer dan x meter achter een andere atleet mag zitten, net zoals bij tijdritten in het wielrennen bijv. is toch neit zo lastig? en dan met tijdstraffen werken. jurymotoren.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar hoe ga je stayeren tegenhouden?
Je mag normaal gesproken niet direct in de wielen van de tegenstanders gaan zitten.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar hoe ga je stayeren tegenhouden?
Die Noorse net had wel helemaal een bebloede arm.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ligt er nu wel dusdanig nat bij dat ik niet echt schaafwonden heb gezien.
Tijdrit vibes.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:36 schreef Arth_NL het volgende:
Meer blij dat ik glij dan de Olympische triatlon-wedstrijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |