Die had ik al laten zien en de vraag ging daar niet overquote:Op maandag 22 juli 2024 13:28 schreef Caland het volgende:
Op de blaren zitten en voortaan gewoon je vervoersbewijs laten zien als daarom gevraagd wordt.
Conducteurs zijn al enige tijd geen boa's meer.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:41 schreef Justinn het volgende:
Wat was de initiële vraag van de conducteur dan?
Maar vooral, wat staat er op de strafbeschikking? Is dat wel echt gericht op geweldpleging door jou óf iets in de trant van het niet opvolgen van een aanwijzing van een boa (oid)?
Hoe dan ook: advocaat
Je komt ook wel heel wantrouwend over met dingen als media aandacht, bewijs ombuigen en bewijs vernietigen.
Kan je onderbouwen wat jij dom vindt?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je zegt dat je niet dom bent, maar je hele verhaal staat vol met domme acties en beslissingen.
Er is mij vertelt dat een bodycam aan het filmen was. Als deze beelden vervolgens niet naar de politie worden gestuurd waar het hele voorval op staat is dat niet alleen wantrouwend maar ook strafbaarquote:Op maandag 22 juli 2024 13:41 schreef Justinn het volgende:
Wat was de initiële vraag van de conducteur dan?
Maar vooral, wat staat er op de strafbeschikking? Is dat wel echt gericht op geweldpleging door jou óf iets in de trant van het niet opvolgen van een aanwijzing van een boa (oid)?
Hoe dan ook: advocaat
Je komt ook wel heel wantrouwend over met dingen als media aandacht, bewijs ombuigen en bewijs vernietigen.
Niet persé dom, maar je overweging om geweld te gebruiken ( en dat trachten te framen als zelfverdediging) vind ik wat merkwaardig:quote:Op maandag 22 juli 2024 13:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kan je onderbouwen wat jij dom vindt?
Want dat zou anders gerechtvaardigd of normaal moeten zijn of hoe moeten wij dit lezen dan? Direct erop los meppen omdat iemand je aanraakt of grijpt?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:26 schreef Origami94 het volgende:
besloot ik er niet op te reageren uit zelfverdediging
Die willen de aangifte niet opnemenquote:Op maandag 22 juli 2024 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Al aangifte gedaan tegen het OM vanwege die mishandeling?
Ja als iemand je grijpt mag je afwerenquote:Op maandag 22 juli 2024 13:50 schreef Justinn het volgende:
[..]
Niet persé dom, maar je overweging om geweld te gebruiken ( en dat trachten te framen als zelfverdediging) vind ik wat merkwaardig:
[..]
Want dat zou anders gerechtvaardigd of normaal moeten zijn of hoe moeten wij dit lezen dan? Direct erop los meppen omdat iemand je aanraakt of grijpt?
Ik krijg sterk het idee dat er vrij cruciale informatie wordt weggelaten. Ik ben in ieder geval nog nooit door twee man staande gehouden nadat de conducteur mij een fijne reis wenste.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Die had ik al laten zien en de vraag ging daar niet over
En waarom er niet gewoon op de vraag hierover gereageerd wordt...quote:Op maandag 22 juli 2024 13:53 schreef herverwijderd het volgende:
Vraag me serieus af welke vraag je dan genegeerd hebt dat ze je zo behandelden maar enniewee... regel een advocaat.
Eens.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik krijg sterk het idee dat er vrij cruciale informatie wordt weggelaten. Ik ben in ieder geval nog nooit door twee man staande gehouden nadat de conducteur mij een fijne reis wenste.
Hoezo trollen? mensen willen je advies geven en je geeft zelf een incompleet beeld...quote:Op maandag 22 juli 2024 13:54 schreef Origami94 het volgende:
Ik denk dat ik dit topic maar weer op slot gooi want hier heeft niemand wat aan en dit is niveau KLB 2.0
In het oude WGR zou dit soort getroll niet plaatsvinden.
Ik denk dat sommige users op FOK! er niet op uit zijn om advies te geven.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hoezo trollen? mensen willen je advies geven en je geeft zelf een incompleet beeld...
dit idd. Het verhaal is incompleet, enig ander advies is er nietquote:Op maandag 22 juli 2024 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hoezo trollen? mensen willen je advies geven en je geeft zelf een incompleet beeld...
De aangifte tegen het OM niet?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Die willen de aangifte niet opnemen
Nee ben het daar niet mee eens. Geen enkele vraag is voldoende om over te gaan op geweld.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:56 schreef jogy het volgende:
En de vraag in kwestie maakt wel het verschil uiteraard.
Als de vraag 'heb je een fijne reis gehad' was dan is de reactie heel gek maar als de vraag 'waarom heb je op de stoel gekakt' was kan ik de reactie van de mensen wel begrijpen.
Daar ben ik het wel met je eens trouwens, ik vroeg het meer uit half ongeloof omdat ik de situatie zo bizar vind.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee ben het daar niet mee eens. Geen enkele vraag is voldoende om over te gaan op geweld.
Al vroeg hij of ik een kort rokje aan zou hebben
Oh wel eens, twee tikken op je gezicht en een strafblad is wel karig: Advocaat.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee ben het daar niet mee eens. Geen enkele vraag is voldoende om over te gaan op geweld.
Tenzij je geen andere mogelijkheid had het op te lossen, bijv. de ander vriendelijk verzoeken je los te laten, is verweren ná grijpen geen wettige zelfverdediging. Verder is dit offtopic.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:52 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja als iemand je grijpt mag je afweren
Vanwaar het idee direct los meppen?
Het had ook een verzoek of aanwijzing (in vraagvorm) kunnen betreffen, als je die negeert kan een conducteur daar wel naar handelen. Daarmee bedoel ik niet dat geweld meteen gerechtvaardigd is, maar geeft wel het belang aan van de initiële vraag.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:59 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel met je eens trouwens, ik vroeg het meer uit half ongeloof omdat ik de situatie zo bizar vind.
Maargoed, op zoek naar een advocaat.
TS loopt gewoon alles bij elkaar te liegen. Wordt het te heet onder de voetjes moet alles gesloten worden en verwijderd die allesquote:Op maandag 22 juli 2024 14:07 schreef Lienekien het volgende:
Je maakt wat mee.
WGR / Bedreigd door de politie. Moet ik aangifte doen?
Maar wat vroeg hij dan?quote:Op maandag 22 juli 2024 13:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En is dit hetzelfde verhaal?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 16:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Laatst meegemaakt dat een conducteur twee keer een reiziger in het gezicht sloeg en de reiziger werd ook nog gearresteerd.
Politieagenten, boa's of conducteurs zit gewoon te veel tuig tussen. Van die mensen die van hun hobby hun werk hebben gemaakt. Maar er zijn ook goede en de rotte appels verpesten het voor de goede.
Zijn Nederlands laat ook aardig te wensen over - dan weet je natuurlijk al hoe laat het is..... Als je het mij vraagt spoort die niet helemaal 🤯quote:Op maandag 22 juli 2024 13:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je zegt dat je niet dom bent, maar je hele verhaal staat vol met domme acties en beslissingen.
Dat deze Ts alles bij elkaar liegt kijk ik niet van op. Vind het de hele OP een raar verhaal. Vooral hoe onschuldig Ts zelf is en alles aan de ander ligt. zonde dat hier zoveel aandacht aan gegeven wordt.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:08 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
TS loopt gewoon alles bij elkaar te liegen. Wordt het te heet onder de voetjes moet alles gesloten worden en verwijderd die alles
Ik denk niet dat je bij de rijksoverheid wordt aangenomen vanwege straattaal.quote:
Gelukkig hebben we de OP nog.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:26 schreef Origami94 het volgende:
.Goedendag
Een tijd terug zat ik in de trein richting huis. Bij het uitstappen vroeg een conducteur mij wat, aangezien ik moe was van de werkweek en sociale activiteiten besloot ik deze vraag te negeren. Bij de liften kwam er een andere collega van de NS naar mij toe en die versperde mij de weg. Op de vraag of ik was staande gehouden kreeg ik een nee te horen dus ik ging weer door naar de lift waarna de conducteur in kwestie mij bij de kraag.
Wetend dat er in de kranten speelt dat conducteurs met geweld te kampen krijgen besloot ik er niet op te reageren uit zelfverdediging waarna ik twee tikken op mijn gezicht kreeg.
Ik besloot daarna de politie belde en een andere collega van de NS pakte mijn telefoon af en verstopte mijn telefoon. Deze verkondigde daarna dat zijn bodycam aan het filmen was dus ik dacht dat zit wel goed.
Anyway ik kreeg mijn telefoon na veel moeite terug en belde de politie, toen de politie kwam legde ik alles uit. De agent in kwestie legde uit dat ik geen aangifte kon doen. En ik moest mee naar het bureau omdat ik de conducteur mishandeld zou hebben (ik ben niet dom, met de media aandacht die ze krijgen zou zelfverdediging al gespind worden als mishandeling dus heb die vent die twee keer zo groot als mij is en breed met geen vinger aangeraakt).
Anyway volgende ochtend verhaal nog een keer uitgelegd aan de rechereurs bij het verhoor en na een kwartier mocht ik naar huis. Aangegeven dat ik juist mishandeld was en dat de beelden van de bodycam missen. Op de beelden van het station was wel iets te zien (dat ik bijv een soort van duw krijgt maar niet erg aantoonbaar wat er gebeurde)
Nu ben ik niet van suiker. Twee tikken in mijn gezicht ben ik wel wat gewend en de politie doet toch niks met aangiftes. Tot ik afgelopen weekend een brief kreeg dat het OM een strafschikking wilt uitvoeren en anders naar de politierechter. Voor mijn werk bij de overheid zou ik dan geen VOG meer kunnen aanvragen en het voelt erg verkeerd om mishandeld te worden en dan zelf mishandeld te worden terwijl er zelfs bewijsmateriaal (waarschijnlijk) is vernietigd.
Mijn vraag aan FOK! is wat zou jullie advies zijn? En dan ook aan de juristen die hier rond lurken.
edit: OP terug gezet.
Oh boehoehoe, ik krijg niet de reacties die ik wil dus wil ik dat het dicht gaatquote:Op maandag 22 juli 2024 13:54 schreef Origami94 het volgende:
Ik denk dat ik dit topic maar weer op slot gooi want hier heeft niemand wat aan en dit is niveau KLB 2.0
In het oude WGR zou dit soort getroll niet plaatsvinden.
Ik denk zomaar dat als er een compleet, accuraat beeld wordt gegeven van de situatie, dat automatisch het bestaansrecht van dit topic onderuit haalt.quote:Op maandag 22 juli 2024 15:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Oh boehoehoe, ik krijg niet de reacties die ik wil dus wil ik dat het dicht gaat![]()
![]()
Geef gewoon een compleet beeld van wat er gebeurd is, dan kunnen mensen hier ook beter advies geven.
Ik weet het wel zeker eerlijk gezegd.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat als er een compleet, accuraat beeld wordt gegeven van de situatie, dat automatisch het bestaansrecht van dit topic onderuit haalt.
Dat was al een gepasseerd station toen hij besloot dat het een strak plan was om gewoon de conducteur te negeren omdat 'moe van werk en sociale contacten'.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:49 schreef Shotty het volgende:
We kunnen hier wel uitleggen wat je moet doen, maar voor die stappen heb je toch een advocaat nodig.
Het begint met het verzamelen van bewijs. Dus proces verbaal, camerabeelden, etc, etc.
Dat is dus echt werk voor een advocaat.
Als het is zoals jij het brengt is het bewijs zeer mager aan beide kanten.
Mocht je geen gewelddadige dingen op je strafblad hebben, en hadden ze geen goede reden om je aan te spreken win je waarschijnlijk vrijspraak voor jezelf.
Een veroordeling voor die 2 klappen wordt lastig.
Maar dan moet je geen domme dingen gaan doen en meteen een advocaat inschakelen.
De vraag wat ze dan precies vroegen is overigens een hele goede. Als ze vroegen waarom je net de trein afgebroken hebt, wordt vrijspraak een stuk lastiger natuurlijk.
"als"quote:Op maandag 22 juli 2024 18:06 schreef Harvest89 het volgende:
Als dit waar is.
Blijven aanvechten, met een advocaat.
Dit moet je niet pikken.
Een advocaat wil ook weten wat de eerste conducteur vroeg. De vraag die TS negeerde omdat hij moe was.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:48 schreef freak1 het volgende:
wat een bijzonder verhaal.
die conducteurs gaan je niet zomaar tikken verkopen, aan de kant zetten of wat dan ook.
als het verhaal echt is : advocaat, gisteren.
ik vermoed dat het een hersenspinsel is of dat er behoorlijk cruciale informatie achter gehouden wordt.
Nee het oude WGR en R&P had een strak moderatie team. Ging je een beetje uit de schreef dan kon je een note verwachten. Dat maakte die subforums nog behulpzaam.quote:Op maandag 22 juli 2024 16:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat als er een compleet, accuraat beeld wordt gegeven van de situatie, dat automatisch het bestaansrecht van dit topic onderuit haalt.
Dan was je topic al dicht gegaan toen je geen zin had om de precieze situatie te beschrijven, maar je kreeg nu gewoon niet de reacties die je wilde, en dat zinde je niet, en dus ga je nu wat om je heen slaan. Is prima verder joh.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee het oude WGR en R&P had een strak moderatie team. Ging je een beetje uit de schreef dan kon je een note verwachten. Dat maakte die subforums nog behulpzaam.
Tegenwoordig is het verworden tot een slap aftreksel van KLB 2.0. Waar ik regelmatig topics zie ontsporen.
Het oude WGR had ook topicstarters die een volledig beeld gaven waardoor advies gegeven kon worden, en geen trollen met verzinzels.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee het oude WGR en R&P had een strak moderatie team. Ging je een beetje uit de schreef dan kon je een note verwachten. Dat maakte die subforums nog behulpzaam.
Tegenwoordig is het verworden tot een slap aftreksel van KLB 2.0. Waar ik regelmatig topics zie ontsporen.
Ik weet niet in welke land jij woont? In welke land is een vraag negeren reden voor geweld?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Een advocaat wil ook weten wat de eerste conducteur vroeg. De vraag die TS negeerde omdat hij moe was.
Even speculeren:
-TS liet afval liggen op de plek waar hij zat en de conducteur vroeg hem dit mee te nemen en weg te gooien.
-TS had hele harde muziek op zijn oren, waar andere reizigers over geklaagd hadden en de conducteur vroeg of hij dit in het vervolg zachter wil zetten.
....vul aan....het kan van alles zijn.
Maar, je negeert niet zomaar een vraag van een conducteur, alleen omdat je moe bent. Het ging ergens over en de conducteur vond het belangrijk genoeg om zijn collega's een seintje te geven om hem tegen te houden.
Zolang TS niet wil zeggen wat de oorspronkelijke vraag was, kan niemand erover oordelen of het 'geweld' van NS al dan niet terecht was en waarom TS schijnbaar nogal recalcitrant en onverschillig reageerde op iedereen.
Maar wat vroeg hij nou?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke land jij woont? In welke land is een vraag negeren reden voor geweld?
In je pohi te zien is dit je standaard modus van reageren als je niet de antwoorden krijgt die je wil.quote:
Verzinsels?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Het oude WGR had ook topicstarters die een volledig beeld gaven waardoor advies gegeven kon worden, en geen trollen met verzinzels.
Nee, daar had je ook mensen die geen volledig beeld gaven, omdat de weg gelaten informatie het beeld (net als nu) zou laten doorslaan in een richting waar de TS geen trek in had hoor.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Het oude WGR had ook topicstarters die een volledig beeld gaven waardoor advies gegeven kon worden, en geen trollen met verzinzels.
Wie is ons stomme Fokkers?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In je pohi te zien is dit je standaard modus van reageren als je niet de antwoorden krijgt die je wil.
En aangezien je in dit topic stelselmatig vragen om verhelderingen negeert… ik zie een patroon. En heb er zware twijfel bij of hetgeen wat je in de OP schetst daadwerkelijk zo gegaan is of dat jouw rol (nog) wat asocialer was dan je beschrijft.
Gelukkig heb je zelf kennis van het Nederlands recht. Heb je ons stomme FOK!kers helemaal niet nodig
Wat is ‘het oude WGR’ eigenlijk? Subforum op kleitabletten of zo?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Jij kan gewoon niet modereren.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, daar had je ook mensen die geen volledig beeld gaven, omdat de weg gelaten informatie het beeld (net als nu) zou laten doorslaan in een richting waar de TS geen trek in had hoor.
Alle users hier, volgens jou.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wie is ons stomme Fokkers?
Ik denk dat ik meer Fokkers heb gemeet dan jij kan reaguuren
Jajaja, het ligt aan alles en iedereen, maar vooral niet aan jou, die informatie weg laat en dat probeert te verbloemen door de aanval te kiezen.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jij kan gewoon niet modereren.
Tegenwoordig krijgen de meeste mods een blauw kleurtje als ze maar actief genoeg zijn
Je persoonlijke aanvallen is moderator onwaardig, alleen al de eerste reactie van jouw in dit topic is KLB reaguurder niveau.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jajaja, het ligt aan alles en iedereen, maar vooral niet aan jou, die informatie weg laat en dat probeert te verbloemen door de aanval te kiezen.
Wat ik al zei; is prima.
Wel slim van je. Topic mocht niet op slot toen jij daarom vroeg daar zin in had.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jij kan gewoon niet modereren.
Tegenwoordig krijgen de meeste mods een blauw kleurtje als ze maar actief genoeg zijn
quote:Op maandag 22 juli 2024 18:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Alle users hier, volgens jou.
En ik denk dat ik stukken meer users heb gemeet dan jijAl zie ik niet echt waarom die aantallen van belang zijn voor dit topic.
Vraagje: wat wilde de conducteur aan je vragen?
quote:Op maandag 22 juli 2024 18:38 schreef KvanG het volgende:
[..]
Laten we het over iets anders hebben: wat vroeg die conducteur nou?
Alsof jijzelf niet persoonlijk aanvalt.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je persoonlijke aanvallen is moderator onwaardig, alleen al de eerste reactie van jouw in dit topic is KLB reaguurder niveau.
Maar goed Danny verdient er goed geld aan.
Nou, wees dan een kerel en kom eens vanachter je schuilnaam. Dan weten we tenminste met welke grote meneer we te maken hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wie is ons stomme Fokkers?
Ik denk dat ik meer Fokkers heb gemeet dan jij kan reaguuren
Vast iets met: wil je die joint uit doen/je mes uit mijn rug halen/inchecken/je pitbull niet op de grond laten kakken/je nektasje uit het gangpad halenquote:Op maandag 22 juli 2024 19:16 schreef paardendokter het volgende:
Had iemand al gevraagd wat die conducteur eigenlijk vroeg/verlangde ?
Wat maakt dat je niet gewoon hier vertelt wat de initiële vraag van de conducteur was?quote:
Buschauffeurs zijn juist meestal relaxed.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:38 schreef Harvest89 het volgende:
Ik heb zelf bijna geen slechte ervaringen met treinconducteurs.
Maar als het een buschauffeur was geweest dan had ik TS wel meteen op zijn woord geloofd.
Wat een klootzakken kunnen dat zijn.
quote:Op maandag 22 juli 2024 20:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Buschauffeurs zijn juist meestal relaxed.
Bij conducteurs moet je het maar net treffen, de helft is aso en de andere helft altijd vrolijk
quote:Op maandag 22 juli 2024 20:36 schreef SwJ het volgende:
[..]
Wat maakt dat je niet gewoon hier vertelt wat de initiële vraag van de conducteur was?
Ook al doet de vraag er in jouw ogen niet toe, het maakt wel het verhaal compleet. Kleine moeite om er niet omheen te draaien en hier te delen wat die vraag nou was.
Het antwoord daarop is 42quote:Op maandag 22 juli 2024 20:53 schreef maily het volgende:
We gaan geen antwoord meer krijgen op DE vraag.
Nah, wat hebben we aan zulke essentiële zaken joh, we kunnen toch zo ook wel juridisch advies geven?quote:Op maandag 22 juli 2024 20:57 schreef Sephael het volgende:
Heeft iemand al gevraagd wat de conducteur vroeg?
Die heeft nog geen streetcred, het zou pas leuk zijn als hij vroeg of het de user van zijn originele account was.quote:
Hoe gaat het nou met je? Beetje bijgekomen van de schrik en heb je de blauwe plekken op je gezicht wel goed vastgelegd met je telefoon?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:33 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |