SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Hier in Goor leken vanmiddag donderwolken te naderen, maar die hielden het snel voor gezien. In Enschede, Oldenzaal, Losser en De Lutte daarentegen hebben ze wel de volle laag gekregenquote:
Damn, heftig.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier in Goor leken vanmiddag donderwolken te naderen, maar die hielden het snel voor gezien. In Enschede, Oldenzaal, Losser en De Lutte daarentegen hebben ze wel de volle laag gekregenHet onderstaande lijkt een probleem met een duiker die onder de snelweg loopt en overstroomt.
[ afbeelding ]
U rijdt hier op de vluchtstrook. Mag dit ?quote:Op zondag 21 juli 2024 23:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier in Goor leken vanmiddag donderwolken te naderen, maar die hielden het snel voor gezien. In Enschede, Oldenzaal, Losser en De Lutte daarentegen hebben ze wel de volle laag gekregenHet onderstaande lijkt een probleem met een duiker die onder de snelweg loopt en overstroomt.
[ afbeelding ]
Dat is dikke entree betalen!quote:
De wet zegt niets over de vluchtstrook drijvenquote:Op zondag 21 juli 2024 23:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
U rijdt hier op de vluchtstrook. Mag dit ?
Kun je het plan nog wijzigen? Bepaalde wijken in Enschede zijn berucht. Bouw iets hoger als het kan en begin niet aan een kelder.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:39 schreef Stefanovich het volgende:
Woon nu in een huurhuis in een wijk in Enschede die goed standhoudt tegen deze heftige regenval, dankzij groenstroken, wadi’s en goede afwatering. Laat echter een nieuw huis bouwen aan een straat die helemaal blank kwam te staan :’) toppiee. NL / Enschede is niet (voldoende) klimaatbestendig.
nou wel 3,50quote:Op zondag 21 juli 2024 23:29 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Dat is dikke entree betalen!
Ik weet een gratis optie in de buurt
quote:Op zondag 21 juli 2024 23:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De wet zegt niets over de vluchtstrook drijven
Voor mij stuk dichterbijquote:Op zondag 21 juli 2024 23:41 schreef Paul het volgende:
[..]
Dat is toch niet te vergelijken met het Henschotermeer
Een hele verademing inderdaad. (Zo'n warm weekend is wel vermoeiend soms.)quote:Op maandag 22 juli 2024 05:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eindelijk goede temperatuur buiten
24 graden vandaag, dus prima temperatuur jaquote:Op maandag 22 juli 2024 05:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eindelijk goede temperatuur buiten
Fietstunnel staat nu nog tot aan het dak vol waterquote:Op zondag 21 juli 2024 21:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zeg dat! Nog nooit zoveel tunnels ondergelopen ook!
Rondweg, fietstunnel op de Thij, beide spoortunnels…
(Oldenzaal)
Perfecte zomer weer, inderdaad. Hele dag zo goed als blauw en 24 gradenquote:Op maandag 22 juli 2024 08:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hele dag dit bitte.
17 graden en volle bak zon
Nee, de bouw is al lang en breed begonnen en ben al eigenaar van de grond haha. Ik sla wel wat van die zakken in die ze ook bij hoogstaand water in rivieren gebruiken. Gooi ik die voor de deur.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:39 schreef Stefanovich het volgende:
Woon nu in een huurhuis in een wijk in Enschede die goed standhoudt tegen deze heftige regenval, dankzij groenstroken, wadi’s en goede afwatering. Laat echter een nieuw huis bouwen aan een straat die helemaal blank kwam te staan :’) toppiee. NL / Enschede is niet (voldoende) klimaatbestendig.
Amerikaanse toestanden. Het wordt steeds ergerquote:Op maandag 22 juli 2024 08:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Fietstunnel staat nu nog tot aan het dak vol water![]()
Overal gisteren op rotondes drama's net als sommige wegen.
Wat een verschillen gisteren. Ik denk al, wat zeurt iedereen dat het zo regent, niks van gemerkt. (Zit in het witte stuk).quote:
Dat lezen we eigenlijk al weken, blijkt iedere keer niet zo te zijn.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
Komend weekend wellicht weer warmer, maar belangrijker is dat het waarschijnlijk stabieler wordt
[ x ]
Dit is Buienradar die zegt: we hebben geen flauw idee.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:57 schreef Xenorium het volgende:
Dat klopt nooit, dat is vaker zo en als je dan een even een dag ervoor kijkt dan verandert de hele week ineens naar instabiel, regenachtig en wat voor troep wel niet. Flikken ze elke week zo.
Best dreigende luchten ja, maar de temperatuur is wel heerlijk nu.quote:Op maandag 22 juli 2024 13:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
Veel bewolking hier, verder prima weer om wat te ondernemen.
Gezien de bouw nog bezig is, kan je wel even wat extra tijd steken in afwatering. Zorg ervoor dat water van hogere gebieden niet bij jou terecht kan komen en dat water van jouw grond precies doet wat je wil dat het doet.quote:Op maandag 22 juli 2024 10:18 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Nee, de bouw is al lang en breed begonnen en ben al eigenaar van de grond haha. Ik sla wel wat van die zakken in die ze ook bij hoogstaand water in rivieren gebruiken. Gooi ik die voor de deur.
Temperatuur gaat zich eindelijk zomers gedragen.quote:
Auk oet ut zunke waar ut heitquote:Op maandag 22 juli 2024 17:21 schreef dick_laurent het volgende:
Pues, hoy no es tan caluroso, cuando quedas al sombra.
Is al een week lang 24 of warmerquote:Op maandag 22 juli 2024 17:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Temperatuur gaat zich eindelijk zomers gedragen.
Vorige week dinsdag volgens mij sowieso niet.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is al een week lang 24 of warmer
Zomers = 25quote:Op maandag 22 juli 2024 17:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is al een week lang 24 of warmer
Hier net welquote:Op maandag 22 juli 2024 19:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorige week dinsdag volgens mij sowieso niet.
Maar los van dat is 24 toch erg aangenaam als het zomer is
Zo'n mooie pluim zagen we vorig jaar juni voor het laatstquote:
wist niet dat je echt gingquote:Op maandag 22 juli 2024 15:38 schreef MissHobje het volgende:
Het is ook echt zalig zwem weer![]()
@:Paul gemiste kans vandaag
Niet normaal hier in NO Brabantquote:Op dinsdag 23 juli 2024 06:58 schreef Drass het volgende:
Gelukkig weer bakken met regen in het zuiden al.
Jij zit volgens mij deze maand op een behoorlijke natte plek..quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Tegen de 10mm alweer sinds pak 'm beet 6:00u vanochtenderg benieuwd naar het totaal deze maand.
Behoorlijk ja..quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij zit volgens mij deze maand op een behoorlijke natte plek..
Of jij juist als enige niet. En een stukje Zeeland. Of is dat Brabant?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij zit volgens mij deze maand op een behoorlijke natte plek..
Nou er zijn in het kaartje hierboven nog maar weinig regio's die onder het gemiddelde van 85mm in juli zitten. En dan hebben we nog dik een week te gaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Of jij juist als enige niet. En een stukje Zeeland. Of is dat Brabant?
Hoeveel dagen nog MAKKER?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 07:44 schreef onlogisch het volgende:
Weer volledig bewolkt en alleen maar regen.Nederland
Oh best nat ja overal. Ik heb 44mm gemeten hier tot nu toe. Dat is vrij in lijn met wat je normaal kunt verwachten. Maar die stukjes zijn erg spaarzaam op de kaart ja..quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Of jij juist als enige niet. En een stukje Zeeland. Of is dat Brabant?
We hebben fris, je wilde fris, we hebben het dus afgevinkt.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oh best nat ja overal. Ik heb 44mm gemeten hier tot nu toe. Dat is vrij in lijn met wat je normaal kunt verwachten. Maar die stukjes zijn erg spaarzaam op de kaart ja..
Oostelijk Limburg dus?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oh best nat ja overal. Ik heb 44mm gemeten hier tot nu toe. Dat is vrij in lijn met wat je normaal kunt verwachten. Maar die stukjes zijn erg spaarzaam op de kaart ja..
Zojuist op de radarbook door 'best wat regen' gegaan. Maar is nog geen 1 mm in de praktijk, koning van maximaal door de gaatjes glippen
Maar de regen mag wel wegblijven. Ja, ik ben veeleisend. Koude, droge, zonnige zomerquote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We hebben fris, je wilde fris, we hebben het dus afgevinkt.
Zelfs dat niveau ken ik niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar de regen mag wel wegblijven. Ja, ik ben veeleisend. Koude, droge, zonnige zomer
‘t Waas twelf oor in Venloquote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Regio Venlo, dus dat stuk tegen de Duitse grens aan ja
Leuk dat dialect uit Horst.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
‘t Waas twelf oor in Venlo
‘t woord tied um nar hoes te goan
toen iemand zei: ‘hei, loep ’s mei
‘t is heer nog neet gedoan’
ik keek ow aan en ik schrok d'r vaan
ik haj ow joare neet gezeen
geej waard nog moei, net zo moei
als toen gans in ’t begin
Doe dit maar niet meer.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
‘t Waas twelf oor in Venlo
‘t woord tied um nar hoes te goan
toen iemand zei: ‘hei, loep ’s mei
‘t is heer nog neet gedoan’
ik keek ow aan en ik schrok d'r vaan
ik haj ow joare neet gezeen
geej waard nog moei, net zo moei
als toen gans in ’t begin
Nog 2 weken MAKKER. Als je je nieuwe adres even dm't sturen we je een kaartjequote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoeveel dagen nog MAKKER?
Ik moet vandaag de laatste spullen uit m’n oude huis halen. En nog even schoonmaken. Dus ik zou liegen als ik zeg dat ik het erg vindt dat het even fris is.
Maar het is geen zomer, nee.
Ik maak geen grappen, morgen weer! Dan snelle plons piir om het zwemmen.quote:
Nu 19, maar luchtvochtigheid op 94%. Niet te doen dit. Sloom weerquote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:32 schreef dick_laurent het volgende:
17 graden... lekker fris had ik gedacht
Lucht ontvochtiger kopenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nu 19, maar luchtvochtigheid op 94%. Niet te doen dit. Sloom weer
Heeft buiten weinig zinquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |