Jakobsenquote:Op zondag 21 juli 2024 19:53 schreef TAmaru het volgende:
Wie pakt er geel in Lille? Philipsen? Girmay?
Ja, dit past niet in de laatste woorden van Gouvenou.quote:
Er wordt natuurlijk weer gegokt op W-w-w-w...quote:Op zondag 21 juli 2024 21:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ja, dit past niet in de laatste woorden van Gouvenou.
Hopelijk houdt hij woord en krijgen we weinig 100% sprintkansen meer na het Grand Depart.
Echt een enorme flopshow ja. En de ritten die volgen zullen waarschijnlijk ook niet direct heel interessant zijn. De uitspraak van Gouvenou gaat geen waarheid worden, goh.quote:
Lijkt me sowieso plausibel als je na dag 3 nog een hele route richting de Pyreneeën moet afwerken. Als ze dan Central Massif ook negeren dan wordt het karig. Al zijn er altijd genoeg heuvels in Frankrijk.quote:
Fantastische kans toch voor de sprinters om nog eens het geel te pakken. En een mooie kans om verder weinig sprintetappes toe te voegen, omdat het begin voor de sprinters al interessant genoeg is.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Echt een enorme flopshow ja. En de ritten die volgen zullen waarschijnlijk ook niet direct heel interessant zijn. De uitspraak van Gouvenou gaat geen waarheid worden, goh.
Etappe 2 wordt voor puncheurs ja. Etappe 3 is weer sprinten en etappe 4 (vermoedelijk Amiens - Rouen) wordt ook sprinten, tenzij je een lus gaat maken en echt heuvels opzoekt. Er wordt verder gesproken over etappes door Normandie. Wellicht naar Caen, Rennes of Quimper die hoek. Hoop waaierpotentieel maar ja kan net zo goed aantal wandeletappes worden.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:36 schreef VoMy het volgende:
Etappe 2 wordt in ieder geval geen sprint, best een leuke finale kan dat zijn. Etappe 3, heeft dat nog waaierpotentieel? Dacht dat er rond Duinkerke wel iets meer reliëf te vinden was eigenlijk.
Etappe 1 lijkt me een etappe voor Teunissen.
Ze skippen de kasseien in de buurt van Lille/Roubaix dus ook?
In Rouen kun je wel alle kanten op, zelfs in de stad zelf kun je enkele heuvels vinden en in de omgeving al helemaal. Als dat een vlakke rit wordt remmen we niet voor Thierry.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Etappe 2 wordt voor puncheurs ja. Etappe 3 is weer sprinten en etappe 4 (vermoedelijk Amiens - Rouen) wordt ook sprinten, tenzij je een lus gaat maken en echt heuvels opzoekt. Er wordt verder gesproken over etappes door Normandie. Wellicht naar Caen, Rennes of Quimper die hoek. Hoop waaierpotentieel maar ja kan net zo goed aantal wandeletappes worden.
Dan moet je nog verder zuidelijk (Bordeaux) als je woensdag na eerste rustdag Superbagneres op wil klimmen. Daar zijn er toch stuk minder heuvels dan in Centraal Massief of de Vogezen
Rit 3 is het grootste probleem. Hoezo een vlakke rit en geen rit over de kasseien?quote:Op maandag 22 juli 2024 14:57 schreef franklop het volgende:
Op zich vind ik het niet erg dat etappe 1 nu een sprint lijkt te worden, toch alweer tijdje geleden dat pure sprinters kans op geel hadden in eerste rit. Zeker in combinatie met mogelijk wat minder sprintritten door hele Tour.
2024 - vluchters (zware rit)
2023 - vluchters (zware rit)
2022 - tijdrit
2021 - heuvelop finish
2020 - heuvelrit, maar wel sprint op eind
2019 - sprintrit
Vanaf Amiens kun je ook naar het oosten, over de kasseienquote:Op maandag 22 juli 2024 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
We blijven wel sterk in Noordwest-Frankrijk hangen. Na etappe 2 moet je zelfs terugrijden langs Lille om naar Valenciennes te gaan.
[..]
Lijkt me sowieso plausibel als je na dag 3 nog een hele route richting de Pyreneeën moet afwerken. Als ze dan Central Massif ook negeren dan wordt het karig. Al zijn er altijd genoeg heuvels in Frankrijk.
Etappe 4 start in Amiens, dus dan ga je langs westkust, naar Bordeaux en dan de bergen in?
Maar we moeten etappe 10 in de Pyreneeën zijn. Dus dat gaat niet. Leuk plan wel maar helaas.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:59 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Vanaf Amiens kun je ook naar het oosten, over de kasseien![]()
Etappe 5 en 6 dan richting ardennen, 7 de aansluiting maken naar Metz of Straatsburg en dan een leuk weekend met nieuwe klimmetjes in de Vogezen.
Gaat helemaal goedkomen
Ik heb velowire even bijgelezen en we gaan blijkbaar ook nog twee dagen naar Bretagne. 10 dagen in het noorden in totaal.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar we moeten etappe 10 in de Pyreneeën zijn. Dus dat gaat niet. Leuk plan wel maar helaas.
Dat kan, een verplaatsing van Mulhouse naar Pau! Wel een km of 800 maar goed niet onmogelijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar we moeten etappe 10 in de Pyreneeën zijn. Dus dat gaat niet. Leuk plan wel maar helaas.
Ze hebben daar blijkbaar lang genoeg gezeurd dat ze jaren genegeerd zijn geworden door de Tour. Bretagne is op zich niet verkeerd, maar meestal komt Gouvenou niet verder dan Mur de Bretagne. Dat is dan weer jammer.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb velowire even bijgelezen en we gaan blijkbaar ook nog twee dagen naar Bretagne. 10 dagen in het noorden in totaal.
Die regio wordt 2 op de 3 Tours compleet genegeerd, dus gun ze dit dan een keerquote:Op maandag 22 juli 2024 21:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb velowire even bijgelezen en we gaan blijkbaar ook nog twee dagen naar Bretagne. 10 dagen in het noorden in totaal.
Mur de Bretagne wordt inderdaad genoemd, ja!quote:Op maandag 22 juli 2024 21:59 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze hebben daar blijkbaar lang genoeg gezeurd dat ze jaren genegeerd zijn geworden door de Tour. Bretagne is op zich niet verkeerd, maar meestal komt Gouvenou niet verder dan Mur de Bretagne. Dat is dan weer jammer.
Over negeren gesproken, negeer de Pyreneeën maar een keer of ze moeten daar een keer met iets nieuws komen. Centraal massief en Vogezen, veel leukere etappes.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die regio wordt 2 op de 3 Tours compleet genegeerd, dus gun ze dit dan een keer
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2018/stage-5quote:Op maandag 22 juli 2024 21:59 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze hebben daar blijkbaar lang genoeg gezeurd dat ze jaren genegeerd zijn geworden door de Tour. Bretagne is op zich niet verkeerd, maar meestal komt Gouvenou niet verder dan Mur de Bretagne. Dat is dan weer jammer.
https://www.lemonde.fr/le(...)5153251_4355772.htmlquote:Op maandag 22 juli 2024 22:10 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Over negeren gesproken, negeer de Pyreneeën maar een keer of ze moeten daar een keer met iets nieuws komen. Centraal massief en Vogezen, veel leukere etappes.
Die kaart is vooral heel logisch als je de routes van de eerste Tours ziet.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
https://www.lemonde.fr/le(...)5153251_4355772.html
Op deze kaart van Le Monde kan je mooi zien door welke departementen de Tour heeft gereden. Dan zie je goed dat ze de oostelijke Pyreneën en de zuidelijke Alpen bijna altijd overslaan. Ik zou een bezoekje aan Corsica wel weer eens leuk vinden, maar dat moet bijna wel met een Grand Depart
Ik weet hetquote:Op maandag 22 juli 2024 22:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die kaart is vooral heel logisch als je de routes van de eerste Tours ziet.
[ afbeelding ]
Je verwacht het niet. Wel leuk voor Mathieu.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mur de Bretagne wordt inderdaad genoemd, ja!
Was een goed uitgetekende etappe, maar volgens mij viel de etappe zelf juist best wel tegen. Uiteindelijk was het niet meer dan een sprintje heuvelop waar Sagan in die jaren patent op had. De Alaphilippe van 2019 had er waarschijnlijk wel wat meer mee gedaan.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2018/stage-5
Deze etappe was leuk als ik het me goed herinner. Gek dat ze daar niet vaker gebruik van maken.
Op zich wel leuk, maar dan wint Pogi alsnog.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik wil eens de bergetappes volledig overslaan. Klinkt misschien heel gek. Maar teken eens enkel sprintetappes en heuvelritten. Allemaal bergjes van max 3e categorie. Vooral van 4e
1: sprintetappe
2. Sprintetappe
3. Kasseirit
4. Lichte heuvelrit
5. Sprint etappe
6. Vlakke rit aankomst laatste km berg op
7. Sprint etappe
8. Tijdrit lichte heuvels
9. Zware heuvelrit
10. Zware heuvelrit
11. Rustdag
12. Grind etappe
13. Lichte heuvelrit
14. Lichte heuvelrit.
15. 16. 17. Zware heuvelrit
18. Rustdag
19.20.21 sprint etappes
22. Zware heuvelrit
23. Tijdrit zware heuvels
24. Sprinten in parijs
WVA is meer favoriet voor de winst tour volgend jaar dan Kelderman en Kruijswijk en niet zo een beetjequote:Op maandag 22 juli 2024 23:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zo kan MVDP en WVA ook misschien de Tour winnen
Maar die worden oud en winnen sowieso nooit iets.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
WVA is meer favoriet voor de winst tour volgend jaar dan Kelderman en Kruijswijk en niet zo een beetje
en dat terwijl hij dit jaar nul klimwerk heeft laten zien en Kelderman en Kruijswijk puur klimmers zijn.
Dan vind ik er geen reet meer aan.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik wil eens de bergetappes volledig overslaan. Klinkt misschien heel gek. Maar teken eens enkel sprintetappes en heuvelritten. Allemaal bergjes van max 3e categorie. Vooral van 4e
1: sprintetappe
2. Sprintetappe
3. Kasseirit
4. Lichte heuvelrit
5. Sprint etappe
6. Vlakke rit aankomst laatste km berg op
7. Sprint etappe
8. Tijdrit lichte heuvels
9. Zware heuvelrit
10. Zware heuvelrit
11. Rustdag
12. Grind etappe
13. Lichte heuvelrit
14. Lichte heuvelrit.
15. 16. 17. Zware heuvelrit
18. Rustdag
19.20.21 sprint etappes
22. Zware heuvelrit
23. Tijdrit zware heuvels
24. Sprinten in parijs
Ze hebben ooit een ploegentijdrit in rit 6(?) gedaan, dat was niet bepaald een unaniem belachelijk groot succes.quote:Op zondag 1 september 2024 22:03 schreef H.Vviv het volgende:
De eerste woensdag zou een tijdrit zijn. Sommige bronnen spreken van een ploegentijdrit, maar dat lijkt mij dan niet heel slim met de nerveuze etappes in Bretagne.
Dit zou een hele mooie zijn!quote:Op maandag 22 juli 2024 22:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die kaart is vooral heel logisch als je de routes van de eerste Tours ziet.
[ afbeelding ]
We moeten die geografische uitdagingen ook weer niet overdrijven, geef me een willekeurige Franse regio en ik geef je een heuvelrit die de moeite waard is.quote:Op zondag 1 september 2024 21:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kan dit topic naar WLR? @:slobeend @:rellende_rotscholier ?
Steeds meer geruchten inmiddels. Nog steeds benieuwd hoe ze het aantal sprints gaan beperken in de openingsweek, want dat wordt een geografische uitdaging.
Mont Ventoux wordt veel genoemd, ongeveer na twee weken.
De etappe op woensdag is dan nog voor die etappes, als ze op dinsdag in Rouen aankomen. Misschien dat ze iets rond Caen/D-Day-stranden in gedachten hebben.quote:Op zondag 1 september 2024 22:03 schreef H.Vviv het volgende:
De eerste woensdag zou een tijdrit zijn. Sommige bronnen spreken van een ploegentijdrit, maar dat lijkt mij dan niet heel slim met de nerveuze etappes in Bretagne.
Mooi! Kan ik er met het gezin op uit! Alle bergritten door de weeks en finishen op zijn laatst om 17.00quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:01 schreef VoMy het volgende:
Het tweede weekend zou 2 vlakke ritten hebben. Disasterclass.
Dan wordt het dit keer wel eens een Tour die voor MvdP interessant wordt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Alpe d'Huez wordt nu ook een paar keer genoemd.
Volgens de geruchten krijgen we bijna twee weken amper hooggebergte en gaat het in de slotweek helemaal los.
Als knecht voor Philipsen jaquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 09:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dan wordt het dit keer wel eens een Tour die voor MvdP interessant wordt.
Managersspellenploegen (scrabble kandidaat dit) vol met sprintersquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:16 schreef Mykonos het volgende:
[ x ]
De weekenden zien er inderdaad desastreus uit.
Beetje afhankelijk wat ze doen met de 'medium mountain/hilly' etappes. In en rond Bretagne kan je best wel een mooie rit uittekenen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:16 schreef Mykonos het volgende:
[ x ]
Wat betreft de "new format stage": een TTT mag niet na etappe 9 volgens mij (en dat al bij hoge uitzondering) want extreem oneerlijk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:16 schreef Mykonos het volgende:
[ x ]
Die moet je niet willen na het 1e weekend inderdaad, dan krijg je als ploeg eigenlijk een dubbele straf bij vroege uitvallers.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat betreft de "new format stage": een TTT mag niet na etappe 9 volgens mij (en dat al bij hoge uitzondering) want extreem oneerlijk.
Naar Hautacam is dan vast vanuit de favoriete stad van R_R.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nu gelukkig wel wat geruchten met de Spandelles - Hautacam op de zaterdag.
Superbagnères op donderdag, een klimtijdrit naar Peyraguerdes op vrijdag en zaterdag naar Hautacam.
quote:Samedi 5 juillet - 1re étape : Lille - Lille (185 km)
Dimanche 6 juillet - 2e étape : Lauwin-Planque - Boulogne-sur-Mer (209 km)
Lundi 7 juillet - 3e étape : Valenciennes - Dunkerque (172 km)
Mardi 8 juillet - 4e étape : Amiens - Rouen
Mercredi 9 juillet - 5e étape : Caen - Caen (c.l.m.)
Jeudi 10 juillet - 6e étape : Bayeux - Saint-Méen-le-Grand
Vendredi 11 juillet - 7e étape : Saint-Malo - Mûr-de-Bretagne
Samedi 12 juillet - 8e étape : Fougères - Laval
Dimanche 13 juillet - 9e étape : Chinon - Châteauroux
Lundi 14 juillet - 10e étape : Ennezat - Le Mont Dore
Mardi 15 juillet - R1 : Toulouse
Geen rustdag vanwege maandag 14 juli?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 15:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ventoux
edit:
Van die eerste 10 dagen ga je niet vrolijk worden (tenzij je Mathieu heet)
[..]
Yup die is op dinsdagquote:Op woensdag 16 oktober 2024 17:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Geen rustdag vanwege maandag 14 juli?
14 juli in het weekend en dan geen Konings etappequote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weekenden zijn echt mokerkut. Wat een waardeloze planning
Maandag 14 juli is persé weekend.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
14 juli in het weekend en dan geen Konings etappe
Ik keek enorm scheefquote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Maandag 14 juli is persé weekend.
Wat is de reden dat ze dit zo doen?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het begint meer en meer mensonterend te worden.
Ultieme protestactie van de ASO tegen Pogacar.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat is de reden dat ze dit zo doen?
Of juist andersom. Om Pogacar de eerste anderhalve week wat rust te gunnen. De TdF begint voor Pogacar op 16 juli.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ultieme protestactie van de ASO tegen Pogacar.
Zes zware heuvelritten en een klimtijdrit. Dan wint Pogi nog steeds.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zo kan MVDP en WVA ook misschien de Tour winnen
Jij durft.quote:Op zondag 27 oktober 2024 09:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zes zware heuvelritten en een klimtijdrit. Dan wint Pogi nog steeds.
Op zich wel een prima rit toch alsnog? Vrij snel omhoog, 10km vlak.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Deze etappe is alvast uitgelekt. Saisies in plaats van de Bisanne, oef. Ook de eerste klim is makkelijker dan gisteren nog het gerucht was, beetje een tegenvaller.
Dat Superbagneres definitief terugkeert heeft dan weer in L'Equipe gestaan, helaas inderdaad via de Peyresourde. Die klim komt dus twee dagen achter elkaar voorbij.
Dat de definitieve versie afgezwakt is valt me een beetje tegen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Op zich wel een prima rit toch alsnog? Vrij snel omhoog, 10km vlak.
Het is dat Pogacar dan al 3 uur voor ligt in het klassement
Derde keer via de Col du Pré sinds 2018. Paar keer direct vanuit Beaufort ook nog tussendoor. Ja, vorig jaar was wat dat betreft een uitzondering, meestal zitten we in dezelfde hoek van de Alpen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:26 schreef VoMy het volgende:
Cormet de Roselend voor de 4e keer in 6/7 jaar tijd? Die hoek rijden ze in ieder geval erg vaak.
De toppers sturen hun kat, je moet wat.quote:
Wie daar wat wil moet vroeg aanvallen, kan ook leuke koers opleveren.quote:
Het is alleszins zwaar genoeg voor de vrouwen voor verschillen hier en daarquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wie daar wat wil moet vroeg aanvallen, kan ook leuke koers opleveren.
Vooral opmerkelijk dat er geen tijdrit is.
Dat is altijd wel, maar dit jaar is het nog een stuk erger voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
5 kwartier vullen met onzin (op 10 minuten vrouwentour na)
Chinon - Chateauroux en Muret - Carcassonne op de middelste zondagen. Ongekend.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kutetappes in weekend. Applaus allen.
4400hm je zou voor minderquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Veel hoogtemeters richting Mont Dore, maar amper kans om ergens het verschil te maken.
Meer. Al die heuvelritten zijn op zijn lijf geschreven, net als natuurlijk iedere bergrit en de klimtijdrit. Die wint de helft van alle etappes.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:46 schreef franklop het volgende:
Zeg het maar, Pogacar meer of minder dan 6,5 ritzeges
Vergeet de LEVENSGEVAARLIJKE afdaling daarvoor ook niet. Verder is Courchevel de hoofdstad van proleterige Russische rijkeluiskinderen. Leuk is anders.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
En die vervelende gimmickfinish op dat altiport weer, stop daarmee.
Iban Mayo heeft een GROOT probleem.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Unipublic-Ventoux
Dit kan niet
quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ja joh laat die gemiste dsq van Froome nog eens zien
2700 hoogtemeters, zal wel voor een ontsnapping zijn maar blijft een floprit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:58 schreef franklop het volgende:
O op Twitter noemen ze voorlaatste rit 'very hilly'?
Rare profiel in beeld dan net want dat was zo vlak als een liniaalquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2700 hoogtemeters, zal wel voor een ontsnapping zijn maar blijft een floprit.
Als je ze in 100km propt is het prima.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
2700 hoogtemeters, zal wel voor een ontsnapping zijn maar blijft een floprit.
https://www.letour.fr/en/(...)ps-elysees-1/1324803quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lijkt er trouwens op dat er geen rondjes over de Champs Elysees gereden worden?
Dit impliceert van wel toch?quote:A return to both tradition and to the Champs-Élysées... after Nice stepped in for the capital during the Olympics last summer, the Tour will return to Paris. And we'll be celebrating the fiftieth anniversary of both the first finish on the Champs-Élysées and Bernard Thévenet's first overall victory. That was in 1975. Happy anniversary!
Alleen maar als startplaats deze keer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 00:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een bepaalde plaats aan de voet van de Pyreneeën is maandenlang niet genoemd, om op de dag voor de presentatie ineens in de lokale media op te duiken.
Bekijk deze YouTube-video
Gelukkig wel ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:03 schreef Idisrom het volgende:
Geen enkele keer een echt lange etappe van zo'n 270 kilometer.
Op de tweede dag wordt al het maximum bereikt met slechts 212 kilometer.
Wanneer denk je dat de laatste etappe van 270 kilometer gereden is in een grote ronde?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:03 schreef Idisrom het volgende:
Geen enkele keer een echt lange etappe van zo'n 270 kilometer.
Op de tweede dag wordt al het maximum bereikt met slechts 212 kilometer.
Er zouden minsten 5 ritten van 200 tot 250km moeten zijn inderdaad, waarvan meerdere met veel hoogtemeters.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
270 is wellicht wat overdreven, maar in ieder grote ronde hoort wel minstens een rit boven de 230 kilometer. De Tour doet dat overigens bijna nooit meer, met als enige uitzondering de rit in 2021 naar Le Creusot. Bijna 250 kilometer, was nog vermakelijk ook. Niets van blijven hangen bij de organisatie, helaas.
quote:Patrick Lefevere wil Tim Merlier meenemen naar Tour de France: “Remco gaat akkoord, vandaag toch”
Na de bekendmaking van het parcours voor de Tour de France 2025 onthulde Patrick Lefevere dat Soudal-Quick Step naast klassementsman Remco Evenepoel sprinter Tim Merlier wil meenemen naar de Tour. “Zeven vlakke etappes, dat kun je niet negeren”, aldus de baas van Soudal-Quick Step.
“Ik denk dat het een goed parcours is voor Remco”, zei Patrick Lefevere na de bekendmaking van het parcours voor de Tour 2025. “Er zitten twee tijdritten in: één vlakke van 33 kilometer en één klimtijdrit. In die vlakke tijdrit kan hij tonen dat hij de beste ter wereld is in het werk tegen de klok. Ik zie hem in het klassement dichter eindigen dan dit jaar en dan spreek ik niet over posities, wel over tijd. Dit jaar verloor Remco vijf minuten in één rit, dat zie ik volgend jaar niet meer gebeuren.”
Lefevere kwam met verrassend nieuws, al gaat het voorlopig over een intentie, een definitieve beslissing is het nog niet: Soudal-Quick Step wil volgend jaar Tim Merlier meenemen naar de Tour. “Er zijn zeven vlakke ritten, dat kun je niet negeren. Het wordt een serieuze puzzel voor ons, maar we moeten er toch serieus over nadenken om Merlier mee te nemen. Vandaag zegt Remco ja, al is dat morgen misschien anders.”
Als ambitieuze klassementsman moet Remco Evenepoel zo goed mogelijk omringd worden. Stel dat Merlier een plekje inneemt, is er dan nog ruimte voor een lead-out? “Tim is een sprinter die zijn plan kan trekken, maar de Bert Van Lerberghe van dit jaar kan ook op kop rijden voor Remco. We mogen acht renners meenemen.”
Er is wel één zaak die Lefevere dwars zit: “Ze gaan natuurlijk weer over kasseien, in de rit met aankomst in Valenciennes.”
Maar er is geen aankomst in Valenciennes. En geen kasseien, of je moet de Kasselberg meerekenen.quote:
Pat heeft weer gedronken?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar er is geen aankomst in Valenciennes. En geen kasseien, of je moet de Kasselberg meerekenen.
Liters.quote:
Het zit mij juist dwars dat ze een grand depart hebben in de kasseienstreek en dan geen enkele kasseienetappe doen.quote:
Het is jammer dat ze op zondag geen leuke kasseienrit hebben uitgestippeld. Dan op maandag die rit naar Boulogne in plaats van die sprintetappe naar Duinkerke, en je hebt meteen een veel interessanter begin van de Tour.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het zit mij juist dwars dat ze een grand depart hebben in de kasseienstreek en dan geen enkele kasseienetappe doen.
Mark Padun heeft meer gewonnen dan Boogerdquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 10:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat de definitieve versie afgezwakt is valt me een beetje tegen.
Alsnog wel leuk natuurlijk dat we op La Plagne een ode kunnen gaan brengen aan twee iconen van de wielersport: Michael Boogerd en Mark Padun.
Dat eerste uur van die sprintetappe naar Duinkerke wordt walgelijk continu LANGS alle kasseistroken, zie nu al die kutheli inzoomen op het bos en Mons-en-Pévèle.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is jammer dat ze op zondag geen leuke kasseienrit hebben uitgestippeld. Dan op maandag die rit naar Boulogne in plaats van die sprintetappe naar Duinkerke, en je hebt meteen een veel interessanter begin van de Tour.
In 2014 zat de Carrefour er nog gewoon in toen we in dit gebied warenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat eerste uur van die sprintetappe naar Duinkerke wordt walgelijk continu LANGS alle kasseistroken, zie nu al die kutheli inzoomen op het bos en Mons-en-Pévèle.
Nou ja, dat is wel lang geleden. Maar elke dag etappes tussen de 150 en 180 km levert ook elke dag praktisch hetzelfde scenario in de laatste jaren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 15:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wanneer denk je dat de laatste etappe van 270 kilometer gereden is in een grote ronde?
Geef ze eens ongelijk. De vrouwen krijgen maar 1 volwaardige bergrit en dat is nog een verkapte unipuerto ook. Ook geen tijdrit. Wat matig zeg.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:52 schreef Szura het volgende:
Op Sporza dromen ze ook al voorzichtig over geel voor varkensneus
Danny Stam klinkt nog niet echt overtuigdquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Geef ze eens ongelijk. De vrouwen krijgen maar 1 volwaardige bergrit en dat is nog een verkapte unipuerto ook. Ook geen tijdrit. Wat matig zeg.
Dat had inderdaad niemand aan zien komen!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oef, een 7 vind ik wel heel veel voor dit parcours. Ik ga - verrassend genoeg - lager uitkomen.
Ik had niet anders verwacht.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Oef, een 7 vind ik wel heel veel voor dit parcours. Ik ga - verrassend genoeg - lager uitkomen.
Je ziet het ook goed op de kaart, die lange verplaatsingen tussen rit 8, 9, 10 en 11 waren vroeger opgelost met langere ritten (en 1 extra vlakke rit waarschijnlijk).quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou ja, dat is wel lang geleden. Maar elke dag etappes tussen de 150 en 180 km levert ook elke dag praktisch hetzelfde scenario in de laatste jaren.
Dus in de etappe naar Parijs hebben we twee geklassificeerde cols, en in het hele tweede weekend nul?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:21 schreef Dale__Cooper het volgende:
Alle profielen:
https://www.velofute.com/(...)-tour-de-france-2025
De etappe naar Carcassone is wel lastiger dan de voorgaande edities. Geen zekere sprint in ieder geval.
Vollering staat er een niveautje boven, ervan uitgaande dat ze bij FDJ haar niveau behoudt. Daarbuiten is er niemand die Kopecky niet aan zou kunnen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Geef ze eens ongelijk. De vrouwen krijgen maar 1 volwaardige bergrit en dat is nog een verkapte unipuerto ook. Ook geen tijdrit. Wat matig zeg.
Anna!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 22:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vollering staat er een niveautje boven, ervan uitgaande dat ze bij FDJ haar niveau behoudt. Daarbuiten is er niemand die Kopecky niet aan zou kunnen.
Komt er eindelijk een einde aan die optocht?quote:
Dus dan geen Tom Pidcock.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ze laten er geen gras over groeien, meteen de wildcards bekendgemaakt nu het bevestigd is dat er 23 ploegen mee mogen doen.
Die ging voor de Giro naar mijn wetenquote:
Was al min of meer bekend. Pidcock gaat naar de Giro. En de 3 Spaanse ploegen naar de Vuelta, en Euskaltel niet (vanwege te lage plek sowieso niet mogelijk).quote:
Die gaat een Cosnefroy-tje doen.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:22 schreef Idisrom het volgende:
Ik ben straks in de TdF wel benieuwd naar Mark Hirschi
Cosneyfraud (spreek uit: Kos-nee-frwahd)quote:Op maandag 31 maart 2025 13:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die gaat een Cosnefroy-tje doen.
Die hebben de top 40 vorig jaar toch net gehaald? Corratec-ellende niet.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Was al min of meer bekend. Pidcock gaat naar de Giro. En de 3 Spaanse ploegen naar de Vuelta, en Euskaltel niet (vanwege te lage plek sowieso niet mogelijk).
De meest logische keuzes ook wel natuurlijk.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ze laten er geen gras over groeien, meteen de wildcards bekendgemaakt nu het bevestigd is dat er 23 ploegen mee mogen doen.
DSM/Sunweb werd ook gewoon een Nederlandse ploeg genoemd in de tijd dat ze een Duitse licentie hadden..quote:Op maandag 31 maart 2025 15:24 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-wildcards-al-bekend
TDT is 'gewoon' Nederlands aldus de NOS, lekker gewerkt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 31 maart 2025 17:13 schreef Halcon het volgende:
Willy Naessens is overleden. Sponsorde ook ooit nog wielerploegen. Ludo Dierckxens begon daar ooit als stagair. De Belgische zegekoning (won meer koersen dan d'n Eddy) Ludo Giestberts, Jan Bogaert (die nog figureerde in een geweldige documentaire over kermiskoersen) en de Nederlanders Rober van de Vin en Menno Vink reden ook voor die ploeg.
To be fair, dat met die licenties is natuurlijk ook nogal een wassen neus. Ik herinner me dat Astana ook een hele tijd een Zwitserse licentie had, maar het heette in die tijd geen Bern Pro Cycling hè.quote:Op maandag 31 maart 2025 19:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
DSM/Sunweb werd ook gewoon een Nederlandse ploeg genoemd in de tijd dat ze een Duitse licentie hadden..
Dat wordt dus gewoon 3 langzame rondjesquote:
Ligt eraan hoe ver van de finish die rondjes komen te liggen.quote:Op zondag 6 april 2025 12:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat wordt dus gewoon 3 langzame rondjes
Ik vraag me af of deze vergelijking helemaal juist is..quote:Op woensdag 23 april 2025 10:00 schreef Idisrom het volgende:
Conclusie van de AGR. Met langere heuveletappes wordt het voor een UAE of een andere ploeg met de gele trui moeilijker om de koers te controleren.
Dus mijn conclusie is om deze etappes niet altijd tussen de 180 en de 200 kilometer te maken, maar ook eens een keer 250 kilometer-plus.
Er zijn wel eens heuveletappes in grote rondes waar continue gekoerst wordt met grote tijdsverschillen, weet niet of dat afhankelijk is van de afstandquote:Op woensdag 23 april 2025 10:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik vraag me af of deze vergelijking helemaal juist is..
Die vlakke ritten gaan door heel wat dorpjes en zo. Laten ook heel wat omgeving zien op tv. Dat wordt allemaal minder natuurlijk als dat ritten van 100 kilometer worden.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik zou vlakke etappes maar rond de 100km doen. Maar dan de heuvel en bergetappes veel langer maken
Zodat je op het eind ongeveer evenveel kilometers hebt
Wat is het nut om een vlakke etappe van 230km te hebben. Op het einde sprinten ze toch allemaal voor de zege. Als je het maar 100km laat duren hebben de vluchters misschien een tikkeltje meer kans. En hoeven we geen 5 uur naar een peloton te kijken
Vlakke etappes: 100-120km
Heuveletappes 200-250km
Bergetappes 150-200km
Ok, misschien klinkt dat saai maar 100km maar het zou wel wat veiliger zijn. minder dorpjes, minder val gevaar. minder rotondes minder vluchtheuvels.quote:Op donderdag 24 april 2025 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die vlakke ritten gaan door heel wat dorpjes en zo. Laten ook heel wat omgeving zien op tv. Dat wordt allemaal minder natuurlijk als dat ritten van 100 kilometer worden.
Ga je bergritten veel langer maken en niet in aantallen minderen, dan gaan die echt niet spannender worden.
Ja. Een wattage wedstrijd op Zwift is nog veiliger en dan hoef je maar vijf minuten te kijken.quote:Op donderdag 24 april 2025 15:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ok, misschien klinkt dat saai maar 100km maar het zou wel wat veiliger zijn. minder dorpjes, minder val gevaar. minder rotondes minder vluchtheuvels.
100km langs brede wegen.
In de jaren '70 had je soms wel twee kortere etappes op een dag. En dan gezamenlijk aan het begin van de middag een fiësta houden aan grote tafels op het dorpsplein onder een groot tentdoek (tegen de zon).quote:Op woensdag 23 april 2025 16:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik zou vlakke etappes maar rond de 100km doen. Maar dan de heuvel en bergetappes veel langer maken
Wat is het nut om een vlakke etappe van 230km te hebben. Op het einde sprinten ze toch allemaal voor de zege. Als je het maar 100km laat duren hebben de vluchters misschien een tikkeltje meer kans. En hoeven we geen 5 uur naar een peloton te kijken
Heuveletappes 200-250km
Bergetappes 150-200km
Lange bergetappes zijn saaier dan korte.quote:Op woensdag 23 april 2025 16:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Heuveletappes 200-250km
Bergetappes 150-200km
https://www.wielerflits.n(...)iet-het-liever-niet/quote:De slotrit van de komende Tour de France gaat drie keer over de kasseihelling naar Montmartre, meldde Le Parisien eerder deze maand. Goed nieuws voor Remco Evenepoel, zou je denken, want hij soleerde over deze beklimming naar olympisch goud in 2024. Maar uitgerekend de Belg blijkt nu kritisch te staan tegenover het plan van organisator ASO. “Dat zal enkel maar voor extra stress zorgen”, zegt hij bij Sporza.
Als renners nog dichtbij elkaar staan, kunnen ze daar best nog een poging wagen. Maar als je echt spektakel wil, moet je het bij 1 rondje houden daarna ja (of helemaal niet, maar dat is vast geen optie)quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:40 schreef Slobeend het volgende:
Ze doen de Montmartre drie keer, 'om daarna alsnog de traditionele rondes door de stad te rijden'Dit heeft dus geen enkele nut.
Ligt eraan hoeveel rondjes, als het na de laatste keer Montmartre nog minder dan 20km naar de finish is dan zie ik echt nog wel iets gebeuren. Ook omdat je niet met een volledig peloton drie keer die klim gaat overleven.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:40 schreef Slobeend het volgende:
Ze doen de Montmartre drie keer, 'om daarna alsnog de traditionele rondes door de stad te rijden'Dit heeft dus geen enkele nut.
Dit is ook gedoemd te mislukken zoals de befaamde F1 start van een paar jaar terug. Het komt allemaal neer op rennersgedrag en ik vermoed toch zo even dat iedereen het gaat benaderen als een klassieke optocht.quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:40 schreef Slobeend het volgende:
4 km!quote:Op woensdag 14 mei 2025 11:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel rondjes, als het na de laatste keer Montmartre nog minder dan 20km naar de finish is dan zie ik echt nog wel iets gebeuren. Ook omdat je niet met een volledig peloton drie keer die klim gaat overleven.
Leuk voor de sprinters dat de organisatie het nog wel als “flat stage” zietquote:Op woensdag 21 mei 2025 10:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ik ben het hier behoorlijk mee eens.
Alleen bij valpartijen etcquote:Op woensdag 21 mei 2025 11:40 schreef Chiappucci het volgende:
Sprint zone 5000 m? Betekent dat dat er in de laatste 5 km geen verschillen meer aangerekend worden?
Dit is leuk. Denk dat ze er wel achterkomen dat dit anders is met een Tourpeloton, maar ik ben heel benieuwd.quote:
Die tellen WE gewoon mee voor het vlaggetjequote:Op woensdag 4 juni 2025 17:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Affini zou de vervanger van Laporte zijn in de Tourselectie van Visma.
Geen Brennan, WANBELEID.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Affini zou de vervanger van Laporte zijn in de Tourselectie van Visma.
Ja, die heeft genoeg Affiniteit met Nederland.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die tellen WE gewoon mee voor het vlaggetje
Met wie gaan ze het doen?. Lund voor de lastige aankomsten en Bittner voor de makkelijke.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 13:53 schreef DecoAoreste het volgende:
Geen Jakobsen in de Tour. Nu waren die verwachtingen toch al niet extreem hoog...
Waarom Abrahamsen dan weer wel mee gaat is mij een raadsel, hoewel hij in het Hageland zowaar zijn eerste fatsoenlijke uitslag van het seizoen heeft gereden.quote:Op maandag 16 juni 2025 17:52 schreef TheArt het volgende:
Uno-X heeft zowaar de selectie al bekendgemaakt. Vorig jaar waren ze ook de eerste, maar dit is wel extreem vroeg. Kristoff mag thuisblijven in zijn laatste seizoen.
[ x ]
Maar wel achter David Haverdings of all places.quote:Op maandag 16 juni 2025 20:00 schreef Kloit het volgende:
[..]
Waarom Abrahamsen dan weer wel mee gaat is mij een raadsel, hoewel hij in het Hageland zowaar zijn eerste fatsoenlijke uitslag van het seizoen heeft gereden.
quote:Lotto Cycling Team en Caps verlengen samenwerking - nieuwe look schittert tijdens de Tour de France
Lotto Cycling Team en Caps Energy Card zetten hun succesvolle samenwerking voort. Om dat te vieren lanceert de mobiliteitsbeheerder een uniek shirt tijdens de Tour de France dat meteen ook hun rebranding in de verf zet.
Lotto Cycling Team en Caps Energy Card breien zo een 15de jaar aan het partnerschap dat al sinds 2012 loopt. Een samenwerking met G&V Energy Group, het moederbedrijf achter Caps, is gebaseerd op fundamenten van vertrouwen, gedeelde waarden en gezamenlijke groei. Om de verlenging van de samenwerking te vieren én bovendien de gloednieuwe huisstijl van het merk in de spotlights te zetten, pakt Caps uit met een speciaal Tour de France-shirt. Tijdens de meest prestigieuze wielerwedstrijd ter wereld zal Caps prominent op het shirt prijken.
Die timing is uiteraard geen toeval. Samen met de start van de Ronde van Frankrijk lanceert Caps ook officieel zijn vernieuwde merkidentiteit. Het nieuwe logo van de bekende tank- en laadpas van Caps is geïnspireerd op een route en staat symbool voor vrijheid onderweg én voor de sterke verbinding met klanten en partners. Het is een visuele weerspiegeling van wat Caps vandaag betekent: veel meer dan enkel een laadpas. Caps biedt een totaaloplossing voor modern mobiliteitsbeheer, van laadpaalbeheer op bedrijfsniveau tot thuislaadoplossingen met automatische terugbetaling voor werknemers. Daarmee nemen ze de zorgen volledig uit handen van fleetmanagers in heel België.
De Tour vormt het perfecte podium om deze vernieuwde merkidentiteit aan een internationaal publiek te tonen. Het Lotto-team is dan ook trots om deze lancering samen met Caps uit te dragen op het hoogste wielerniveau.
Xavier Dewulf, CEO Caps: “De Tour is één van de grootste sportevenementen ter wereld. Voor ons als merk is dit een unieke kans om ons verhaal te delen, onze waarden uit te dragen en onze visibiliteit te vergroten. We zijn trots op deze samenwerking en wensen de ploeg veel succes toe tijdens de Tour,” aldus Caps.
Kenny Provyn, CCO Lotto Cycling Team: "We zijn bijzonder blij dat we Caps opnieuw een extra wielerseizoen bij ons hebben. Trouwe sponsors zoals hen- ons verhaal samen gaat binnenkort dus zijn 15de jaar in- zijn van goudwaarde voor onze ploeg. We zijn dan ook trots dat we dat in de kijker kunnen zetten met een uniek wielershirt. De naam van de ploeg verandert evenwel niet tijdens de Tour, maar met Caps als shirtsponsor krijgt hun rebranding wel een unieke plaats vooraan, waardoor deze in de komende weken op elk startpodium en in elke rit bijzonder goed te zien zal zijn."
Ik zag bij de Giro-preview, dat AI tegenwoordig voorbeschouwingen in de trant van R_R kan maken.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 08:51 schreef franklop het volgende:
Gaat @:Rellende_Rotscholier uberhaupt toekomen aan het schrijven van previews?
Zoals verwacht Affini dus als vervanger van Laporte.quote:
2 halve Nederlanders toch? Affini en WOUT.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
1 halve Nederlander is wel heel karig
AFFINI woont in Drenthequote:Op dinsdag 24 juni 2025 16:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
2 halve Nederlanders toch? Affini en WOUT.
Jij denkt dat ze doping meeneemen in tassen of koffers?quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
De Tour dreigt ineens weer leuk te worden!
Welke Nederlanders had je willen zien?quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 25 juni 2025 13:27 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze doping meeneemen in tassen of koffers?
De doping moet naar de renners of de renners naar de doping. Dat laatste is wel vrij opvallend.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:27 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze doping meeneemen in tassen of koffers?
Oh nee bedoel meer dat de vakantie TDF kijker straks zit te juichen voor ze terwijl ze geen idee hebben dat er geen Nederlander meer inzit.quote:Op woensdag 25 juni 2025 13:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Welke Nederlanders had je willen zien?
Ze willen voor het klassement gaan dus dan valt Kooij af, dan hebben naar mijn mening alleen Kelderman, Kruijswijk en Van Baarle eventueel iets te zoeken in het team.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |