Jakobsenquote:Op zondag 21 juli 2024 19:53 schreef TAmaru het volgende:
Wie pakt er geel in Lille? Philipsen? Girmay?
Ja, dit past niet in de laatste woorden van Gouvenou.quote:
Er wordt natuurlijk weer gegokt op W-w-w-w...quote:Op zondag 21 juli 2024 21:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ja, dit past niet in de laatste woorden van Gouvenou.
Hopelijk houdt hij woord en krijgen we weinig 100% sprintkansen meer na het Grand Depart.
Echt een enorme flopshow ja. En de ritten die volgen zullen waarschijnlijk ook niet direct heel interessant zijn. De uitspraak van Gouvenou gaat geen waarheid worden, goh.quote:
Lijkt me sowieso plausibel als je na dag 3 nog een hele route richting de Pyreneeën moet afwerken. Als ze dan Central Massif ook negeren dan wordt het karig. Al zijn er altijd genoeg heuvels in Frankrijk.quote:
Fantastische kans toch voor de sprinters om nog eens het geel te pakken. En een mooie kans om verder weinig sprintetappes toe te voegen, omdat het begin voor de sprinters al interessant genoeg is.quote:Op maandag 22 juli 2024 12:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Echt een enorme flopshow ja. En de ritten die volgen zullen waarschijnlijk ook niet direct heel interessant zijn. De uitspraak van Gouvenou gaat geen waarheid worden, goh.
Etappe 2 wordt voor puncheurs ja. Etappe 3 is weer sprinten en etappe 4 (vermoedelijk Amiens - Rouen) wordt ook sprinten, tenzij je een lus gaat maken en echt heuvels opzoekt. Er wordt verder gesproken over etappes door Normandie. Wellicht naar Caen, Rennes of Quimper die hoek. Hoop waaierpotentieel maar ja kan net zo goed aantal wandeletappes worden.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:36 schreef VoMy het volgende:
Etappe 2 wordt in ieder geval geen sprint, best een leuke finale kan dat zijn. Etappe 3, heeft dat nog waaierpotentieel? Dacht dat er rond Duinkerke wel iets meer reliëf te vinden was eigenlijk.
Etappe 1 lijkt me een etappe voor Teunissen.
Ze skippen de kasseien in de buurt van Lille/Roubaix dus ook?
In Rouen kun je wel alle kanten op, zelfs in de stad zelf kun je enkele heuvels vinden en in de omgeving al helemaal. Als dat een vlakke rit wordt remmen we niet voor Thierry.quote:Op maandag 22 juli 2024 14:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Etappe 2 wordt voor puncheurs ja. Etappe 3 is weer sprinten en etappe 4 (vermoedelijk Amiens - Rouen) wordt ook sprinten, tenzij je een lus gaat maken en echt heuvels opzoekt. Er wordt verder gesproken over etappes door Normandie. Wellicht naar Caen, Rennes of Quimper die hoek. Hoop waaierpotentieel maar ja kan net zo goed aantal wandeletappes worden.
Dan moet je nog verder zuidelijk (Bordeaux) als je woensdag na eerste rustdag Superbagneres op wil klimmen. Daar zijn er toch stuk minder heuvels dan in Centraal Massief of de Vogezen
Rit 3 is het grootste probleem. Hoezo een vlakke rit en geen rit over de kasseien?quote:Op maandag 22 juli 2024 14:57 schreef franklop het volgende:
Op zich vind ik het niet erg dat etappe 1 nu een sprint lijkt te worden, toch alweer tijdje geleden dat pure sprinters kans op geel hadden in eerste rit. Zeker in combinatie met mogelijk wat minder sprintritten door hele Tour.
2024 - vluchters (zware rit)
2023 - vluchters (zware rit)
2022 - tijdrit
2021 - heuvelop finish
2020 - heuvelrit, maar wel sprint op eind
2019 - sprintrit
Vanaf Amiens kun je ook naar het oosten, over de kasseienquote:Op maandag 22 juli 2024 13:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
We blijven wel sterk in Noordwest-Frankrijk hangen. Na etappe 2 moet je zelfs terugrijden langs Lille om naar Valenciennes te gaan.
[..]
Lijkt me sowieso plausibel als je na dag 3 nog een hele route richting de Pyreneeën moet afwerken. Als ze dan Central Massif ook negeren dan wordt het karig. Al zijn er altijd genoeg heuvels in Frankrijk.
Etappe 4 start in Amiens, dus dan ga je langs westkust, naar Bordeaux en dan de bergen in?
Maar we moeten etappe 10 in de Pyreneeën zijn. Dus dat gaat niet. Leuk plan wel maar helaas.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:59 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Vanaf Amiens kun je ook naar het oosten, over de kasseien![]()
Etappe 5 en 6 dan richting ardennen, 7 de aansluiting maken naar Metz of Straatsburg en dan een leuk weekend met nieuwe klimmetjes in de Vogezen.
Gaat helemaal goedkomen
Ik heb velowire even bijgelezen en we gaan blijkbaar ook nog twee dagen naar Bretagne. 10 dagen in het noorden in totaal.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar we moeten etappe 10 in de Pyreneeën zijn. Dus dat gaat niet. Leuk plan wel maar helaas.
Dat kan, een verplaatsing van Mulhouse naar Pau! Wel een km of 800 maar goed niet onmogelijk.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar we moeten etappe 10 in de Pyreneeën zijn. Dus dat gaat niet. Leuk plan wel maar helaas.
Ze hebben daar blijkbaar lang genoeg gezeurd dat ze jaren genegeerd zijn geworden door de Tour. Bretagne is op zich niet verkeerd, maar meestal komt Gouvenou niet verder dan Mur de Bretagne. Dat is dan weer jammer.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb velowire even bijgelezen en we gaan blijkbaar ook nog twee dagen naar Bretagne. 10 dagen in het noorden in totaal.
Die regio wordt 2 op de 3 Tours compleet genegeerd, dus gun ze dit dan een keerquote:Op maandag 22 juli 2024 21:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb velowire even bijgelezen en we gaan blijkbaar ook nog twee dagen naar Bretagne. 10 dagen in het noorden in totaal.
Mur de Bretagne wordt inderdaad genoemd, ja!quote:Op maandag 22 juli 2024 21:59 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze hebben daar blijkbaar lang genoeg gezeurd dat ze jaren genegeerd zijn geworden door de Tour. Bretagne is op zich niet verkeerd, maar meestal komt Gouvenou niet verder dan Mur de Bretagne. Dat is dan weer jammer.
Over negeren gesproken, negeer de Pyreneeën maar een keer of ze moeten daar een keer met iets nieuws komen. Centraal massief en Vogezen, veel leukere etappes.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die regio wordt 2 op de 3 Tours compleet genegeerd, dus gun ze dit dan een keer
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2018/stage-5quote:Op maandag 22 juli 2024 21:59 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze hebben daar blijkbaar lang genoeg gezeurd dat ze jaren genegeerd zijn geworden door de Tour. Bretagne is op zich niet verkeerd, maar meestal komt Gouvenou niet verder dan Mur de Bretagne. Dat is dan weer jammer.
https://www.lemonde.fr/le(...)5153251_4355772.htmlquote:Op maandag 22 juli 2024 22:10 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Over negeren gesproken, negeer de Pyreneeën maar een keer of ze moeten daar een keer met iets nieuws komen. Centraal massief en Vogezen, veel leukere etappes.
Die kaart is vooral heel logisch als je de routes van de eerste Tours ziet.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
https://www.lemonde.fr/le(...)5153251_4355772.html
Op deze kaart van Le Monde kan je mooi zien door welke departementen de Tour heeft gereden. Dan zie je goed dat ze de oostelijke Pyreneën en de zuidelijke Alpen bijna altijd overslaan. Ik zou een bezoekje aan Corsica wel weer eens leuk vinden, maar dat moet bijna wel met een Grand Depart
Ik weet hetquote:Op maandag 22 juli 2024 22:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die kaart is vooral heel logisch als je de routes van de eerste Tours ziet.
[ afbeelding ]
Je verwacht het niet. Wel leuk voor Mathieu.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mur de Bretagne wordt inderdaad genoemd, ja!
Was een goed uitgetekende etappe, maar volgens mij viel de etappe zelf juist best wel tegen. Uiteindelijk was het niet meer dan een sprintje heuvelop waar Sagan in die jaren patent op had. De Alaphilippe van 2019 had er waarschijnlijk wel wat meer mee gedaan.quote:Op maandag 22 juli 2024 22:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2018/stage-5
Deze etappe was leuk als ik het me goed herinner. Gek dat ze daar niet vaker gebruik van maken.
Op zich wel leuk, maar dan wint Pogi alsnog.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik wil eens de bergetappes volledig overslaan. Klinkt misschien heel gek. Maar teken eens enkel sprintetappes en heuvelritten. Allemaal bergjes van max 3e categorie. Vooral van 4e
1: sprintetappe
2. Sprintetappe
3. Kasseirit
4. Lichte heuvelrit
5. Sprint etappe
6. Vlakke rit aankomst laatste km berg op
7. Sprint etappe
8. Tijdrit lichte heuvels
9. Zware heuvelrit
10. Zware heuvelrit
11. Rustdag
12. Grind etappe
13. Lichte heuvelrit
14. Lichte heuvelrit.
15. 16. 17. Zware heuvelrit
18. Rustdag
19.20.21 sprint etappes
22. Zware heuvelrit
23. Tijdrit zware heuvels
24. Sprinten in parijs
WVA is meer favoriet voor de winst tour volgend jaar dan Kelderman en Kruijswijk en niet zo een beetjequote:Op maandag 22 juli 2024 23:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zo kan MVDP en WVA ook misschien de Tour winnen
Maar die worden oud en winnen sowieso nooit iets.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
WVA is meer favoriet voor de winst tour volgend jaar dan Kelderman en Kruijswijk en niet zo een beetje
en dat terwijl hij dit jaar nul klimwerk heeft laten zien en Kelderman en Kruijswijk puur klimmers zijn.
Dan vind ik er geen reet meer aan.quote:Op maandag 22 juli 2024 23:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik wil eens de bergetappes volledig overslaan. Klinkt misschien heel gek. Maar teken eens enkel sprintetappes en heuvelritten. Allemaal bergjes van max 3e categorie. Vooral van 4e
1: sprintetappe
2. Sprintetappe
3. Kasseirit
4. Lichte heuvelrit
5. Sprint etappe
6. Vlakke rit aankomst laatste km berg op
7. Sprint etappe
8. Tijdrit lichte heuvels
9. Zware heuvelrit
10. Zware heuvelrit
11. Rustdag
12. Grind etappe
13. Lichte heuvelrit
14. Lichte heuvelrit.
15. 16. 17. Zware heuvelrit
18. Rustdag
19.20.21 sprint etappes
22. Zware heuvelrit
23. Tijdrit zware heuvels
24. Sprinten in parijs
Ze hebben ooit een ploegentijdrit in rit 6(?) gedaan, dat was niet bepaald een unaniem belachelijk groot succes.quote:Op zondag 1 september 2024 22:03 schreef H.Vviv het volgende:
De eerste woensdag zou een tijdrit zijn. Sommige bronnen spreken van een ploegentijdrit, maar dat lijkt mij dan niet heel slim met de nerveuze etappes in Bretagne.
Dit zou een hele mooie zijn!quote:Op maandag 22 juli 2024 22:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Die kaart is vooral heel logisch als je de routes van de eerste Tours ziet.
[ afbeelding ]
We moeten die geografische uitdagingen ook weer niet overdrijven, geef me een willekeurige Franse regio en ik geef je een heuvelrit die de moeite waard is.quote:Op zondag 1 september 2024 21:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Kan dit topic naar WLR? @:slobeend @:rellende_rotscholier ?
Steeds meer geruchten inmiddels. Nog steeds benieuwd hoe ze het aantal sprints gaan beperken in de openingsweek, want dat wordt een geografische uitdaging.
Mont Ventoux wordt veel genoemd, ongeveer na twee weken.
De etappe op woensdag is dan nog voor die etappes, als ze op dinsdag in Rouen aankomen. Misschien dat ze iets rond Caen/D-Day-stranden in gedachten hebben.quote:Op zondag 1 september 2024 22:03 schreef H.Vviv het volgende:
De eerste woensdag zou een tijdrit zijn. Sommige bronnen spreken van een ploegentijdrit, maar dat lijkt mij dan niet heel slim met de nerveuze etappes in Bretagne.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |