Met iets meer geduld was het wel degelijk gelukt en was hij hier gewoon derde geworden.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:21 schreef RealistAtheist het volgende: [..] Je zag bij de eerste pit al dat dit niet werkte. Om het dan nog een keer te doen bij de 2e pit is helemaal stom. Daardoor verloor je nog een plek. De auto wil al niet best. Maar op deze manier maak je het helemaal onmogelijk voor Verstappen om iets van de race te maken.
Tung legde het wat dat betreft goed uit:quote:
Och ja, als je gewoon helemaal niet remt gaan je banden ook niet roken he.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Norris deed dat alleen niet met vier rokende banden 50 meter lang
Kloptquote:Op zondag 21 juli 2024 17:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tung legde het wat dat betreft goed uit:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 juli 2024 17:22 schreef potjecreme het volgende:
Stella is een Italiaan? Dat verklaard veel.
Niet op deze baan. Nee de strategie was ruk.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:17 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Op zich klopte de strategie denk ik wel. Accepteren dat je plekken verliest met de undercut, zodat je later in de race die plekken weer terugpakt met versere banden.
quote:Op zondag 21 juli 2024 17:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja maar hier op FOK! doen we liever onze eigen analysequote:Op zondag 21 juli 2024 17:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt
Keurig met de richting vd wagen erbij
Hij kan wat van Lewis leren...gewoon insturen no matter whatquote:Op zondag 21 juli 2024 17:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De eerste keer dat hij achter Hamilton kwam met nieuwere banden lukte het ook niet totdat Mercedes (heel slim) Hamilton naar binnen riep. Waarom denk je dan dat de 2e keer wel zou lukken???quote:Op zondag 21 juli 2024 17:25 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Met iets meer geduld was het wel degelijk gelukt en was hij hier gewoon derde geworden.
Hij verloor door de undercut twee plekken, op Leclerc en Hamilton. Die eerste had hij al te pakken met versere banden. Die tweede had hij nog 5 (?) rondes voor gehad om te pakken met versere banden.
Hij kwam nu dichterbij de baan op. Banden dus verser met een lichtere auto.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:29 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De eerste keer dat hij achter Hamilton kwam met nieuwere banden lukte het ook niet totdat Mercedes (heel slim) Hamilton naar binnen riep. Waarom denk je dan dat de 2e keer wel zou lukken???
Na de eerste stop zat hij ook al rondes lang achter Lewis en lukte het niet. Ik denk niet dat hij dar had gehaald met mediums en Hamilton zat op hard. Zeker aangezien het omslagpunt van mediums sneller dan hard al voorbij was. De Mercedrs gaat daar net te snel voor.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:25 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Met iets meer geduld was het wel degelijk gelukt en was hij hier gewoon derde geworden.
Hij verloor door de undercut twee plekken, op Leclerc en Hamilton. Die eerste had hij al te pakken met versere banden. Die tweede had hij nog 5 (?) rondes voor gehad om te pakken met versere banden.
Als je wil dat teamstrategie werkt en Piastri daaraan meewerkt moet je woord houden. Anderzijds vind ik wel dat je dan mag vragen dat er niet meer dan het tijdsvoordeel van Norris wordt teruggegeven, die was op eigen kracht gewoon veel sneller in de laatste stint. Het was bijna 6 seconden.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:27 schreef potjecreme het volgende:
Ik denk dat McLaren denkt dat ze het rijders WK niet kunnen halen.
Voor de camera, ja.quote:
Zelf undercut doen en vertrouwen op je pace had ik verwacht. Zeker toen ie achter Hamilton zat en je kon zien hoe slecht inhalen gaat.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet op deze baan. Nee de strategie was ruk.
Die eerste keer was hij er ook al een keer voorbij geweest en stond hij op het punt om er weer voorbij te gaan toen Hamilton naar binnen geroepen werd.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:29 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De eerste keer dat hij achter Hamilton kwam met nieuwere banden lukte het ook niet totdat Mercedes (heel slim) Hamilton naar binnen riep. Waarom denk je dan dat de 2e keer wel zou lukken???
Jaquote:Op zondag 21 juli 2024 17:32 schreef TjjWester het volgende:
Wacht even heeft McLaren nu een cadeautje uitgedeeld aan Verstappen?
Piastri die wint is een ideaal scenario.
Achteraf blijkt misschien wel dat Verstappen vandaag het WK gewonnen heeft.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:32 schreef TjjWester het volgende:
Die kijkt even op zijn bankrekening en is het alweer vergetenquote:Op zondag 21 juli 2024 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan een hoop van Max zeggen maar hij kropt zijn gevoelens niet op.
Sky zit dat Multi 21 ook weer te herkauwen alsof Webber zelfs maar een keer tweede in het WK kon worden in die zogenaamd superieure RedBull. Webber probeerde Vetttel er in de slotrace van het seizoen nog een keer af te rijden terwijl hij een blauwe vlag had gekregen om hem geen kampioen te laten worden.quote:
Ik dat als hij er een winnende auto mee zou kunnen kopen, z'n bankrekening zo geplunderd werd.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:33 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Die kijkt even op zijn bankrekening en is het alweer vergeten
Nee na de eerste stop zat hij al achter Hamilton.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:31 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Die eerste keer was hij er ook al een keer voorbij geweest en stond hij op het punt om er weer voorbij te gaan toen Hamilton naar binnen geroepen werd.
De tweede keer ging hij eenvoudig Leclerc voorbij en had hij duidelijk een veel betere pace dan Hamilton.
quote:Op zondag 21 juli 2024 17:32 schreef TjjWester het volgende:
Zou zomaar kunnen maar het wordt nog zwaar denk ik.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Achteraf blijkt misschien wel dat Verstappen vandaag het WK gewonnen heeft.
Ja, het is helaas niet alleen deze race, het is eigenlijk al vanaf de winter (met al dat gedoe rondom Horner) dat het team aan het imploderen is op alle fronten. Newey weg, updates werken niet, Perez weer drama, Verstappen gefrustreerd en nu duidelijk 1 team (McLaren) dat op elk circuit heel snel lijkt te zijn.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen maar het wordt nog zwaar denk ik.
Piastri zal heel braaf teamstrategie in het voordeel van Norris laten slagen de rest van het seizoen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:32 schreef TjjWester het volgende:
Tja dan moet RBR maar beter de zaken op orde krijgen. Aan Max zal het niet liggen. Die zal er alles uithalen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nah zwaar zal wel meevallen, het is niet dat er 1 andere coureur is die er boven uit stijgt, maar per race is het weer verschillend. Max zal uiteraard niet blij zijn met deze P5, maar voor het kampioenschap ligt hij gewoon nog prima op koers.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Vandaag heeft Max er niet alles uitgehaald hoor.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja dan moet RBR maar beter de zaken op orde krijgen. Aan Max zal het niet liggen. Die zal er alles uithalen.
Dit!quote:Op zondag 21 juli 2024 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Piastri zal heel braaf teamstrategie in het voordeel van Norris laten slagen de rest van het seizoen.
Je kan toch per rijder het beeld laten zien?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:21 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ja maar niet voor mij beschikbaar op F1TV, daar moet je het onboard gedeelte gewoon doen met wat de regie beslist.
Daar gaat het niet om.quote:
Het ligt geheel op welke manier. Als je zegt dat Max het vandaag slecht deed zeg ik nee. Als je zegt dat dit door Hamilton komt zeg ik nee want ik zie het als een race incident. Ik gooi het gewoon op een slechte strategie. Meer dan een derde plek had er sowieso niet ingezeten.quote:
Eens. Max had in de basis de snelheid om het McLaren toch wel lastig te maken, maar deed het nietquote:Op zondag 21 juli 2024 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vandaag heeft Max er niet alles uitgehaald hoor.
Nee, maar dat kwam natuurlijk ook omdat hij ineens met een Mercedes en Ferrari moest gaan vechten omdat die een undercut deden op hem.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eens. Max had in de basis de snelheid om het McLaren toch wel lastig te maken, maar deed het niet
dat weten ze toch van die voorgaande jaren?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Als team moet je gewoon scherp zijn en niet achter de feiten aanlopen.
Als je op Monza of Spa een overcut doet dan heb je voldoende rechte stukken om iemand weer in te halen.
Op de Hungaroring heb je maar 1 recht stukje waar je veel meer risico moet nemen.
Je wil jezelf niet in de positie hebben dat je moet inhalen, je kan er beter voor zitten met iets oudere banden en je dan breed maken. En als je dat wil dan moet je een undercut doen.
Max is daar pissed over en kan ook formuleren waarom.
Morgenochtend praten ze er over zonder de adrenaline en dan is dat wel weer klaar.
Maar strategisch moet het wel beter.
Uiteindelijk doet Lambiase de strategie natuurlijk ook niet alleen, daar hebben ze een team voor en nog een dame die dat al jaren prima doet. Maar dit was niet zo goed.quote:
Max zat er ook niet lekker in hoor, ook na die eerste bocht 5 minuten klagen over de radio, terwijl hij gewoon had kunnen racen. Verder vol in discussie gaan met GP, die divebomb was ook kansloos voor die plaats. Hij was gewoon niet zo scherp zoals hij normaal wel is de laatste jaren.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het ligt geheel op welke manier. Als je zegt dat Max het vandaag slecht deed zeg ik nee. Als je zegt dat dit door Hamilton komt zeg ik nee want ik zie het als een race incident. Ik gooi het gewoon op een slechte strategie. Meer dan een derde plek had er sowieso niet ingezeten.
Zou je zeggen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat weten ze toch van die voorgaande jaren?
Nah, dan zal dat worden vervangen door een 13 in dozijn stratencircuit.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
Maar dit circuit mag ook wel van de kalender, want zelfs met DRS is er bijna niet ingehaald
Mss na 2032quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
Maar dit circuit mag ook wel van de kalender, want zelfs met DRS is er bijna niet ingehaald
Is er niet voor 10 jaar bijgetekend?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
1 van de leukste banen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
Dat valt dus echt ontzettend mee.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
Batterijen uitschakelen in de DRS zone per 2025?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
andere dingen te doenquote:Op zondag 21 juli 2024 17:47 schreef FvanS het volgende:
[..]
Nah, dan zal dat worden vervangen door een 13 in dozijn stratencircuit.
Daarover gesproken, waar is @:nattekat eigenlijk?
Maar daar hebben ze F1 Kids voor uitgevonden.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Man man man... Wijf op Sky vind dat MAX zo niet door de radio mag praten want de wereld luisterd mee en Kinderen
Om zelf te rijden misschien, maar het was toch echt wel een optocht.quote:
Ik herinner mij hier veel spannende wedstrijden.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:49 schreef pmponer het volgende:
[..]
Om zelf te rijden misschien, maar het was toch echt wel een optocht.
Wat rij je dan?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Moet vanavond ook nog 2 halve races rijden op de Hungaroring. Hopelijk mag ik een beetje vooraan starten, anders wordt het een lange avond
Dat viel reuze mee, vooral achterin het veld. Voor was er gewoon te veel ruimtequote:Op zondag 21 juli 2024 17:49 schreef pmponer het volgende:
[..]
Om zelf te rijden misschien, maar het was toch echt wel een optocht.
Maar eigenlijk altijd vanwege strategiegevechten met 1-stop meer of minder.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik herinner mij hier veel spannende wedstrijden.
Hoort ook bij de sport.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar eigenlijk altijd vanwege strategiegevechten met 1-stop meer of minder.
Mogelijk speelde het weer of de kleinere auto;s hierin dan een rolquote:Op zondag 21 juli 2024 17:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Norris was ook minuten bezig over de radio wat hij de laatse tijd steeds meer doet. Norris in Oostenrijk met zijn divebombs. Maar Max had het gedaan. Ook dat zie ik als een raceincident net als nu met Hamilton het geval was. Die dingen gebeuren. Maar de Engelse pers moest het weer op Max schuiven. Zal nu ook wel weer het geval zijn. Bij elk incident is Max schijnbaar de schuldige en is hij slecht.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:44 schreef FvanS het volgende:
[..]
Max zat er ook niet lekker in hoor, ook na die eerste bocht 5 minuten klagen over de radio, terwijl hij gewoon had kunnen racen. Verder vol in discussie gaan met GP, die divebomb was ook kansloos voor die plaats. Hij was gewoon niet zo scherp zoals hij normaal wel is de laatste jaren.
Jouw niveauquote:Op zondag 21 juli 2024 17:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind de graphics op F1 Kids overigens gigantisch leuk.
door de regenquote:Op zondag 21 juli 2024 17:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
F1 23.quote:
Dat verbaast mij niets.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind de graphics op F1 Kids overigens gigantisch leuk.
Dit gaat net zo goed op voor Zandvoort.quote:
de stewards beslissen, daar moeten we het mee doen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Norris was ook minuten bezig over de radio wat hij de laatse tijd steeds meer doet. Norris in Oostenrijk met zijn divebombs. Maar Max had het gedaan. Ook dat zie ik als een raceincident net als nu met Hamilton het geval was. Die dingen gebeuren. Maar de Engelse pers moest het weer op Max schuiven. Zal nu ook wel weer het geval zijn. Bij elk incident is Max schijnbaar de schuldige en is hij slecht.
Veel plezierquote:Op zondag 21 juli 2024 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
F1 23.
Groepje vrienden / ex-collega's.
1e race is een oefenrace (niet iedereen komt aan oefenen toe), 2e telt voor de punten.
Uiteraard met kwalificatiesessie vooraf (1x 18 minuten sessie).
Heb een teen gekneusd vandaag maar gelukkig m'n rechtervoet.
Gaspedaal gaat een stuk lichter dan het rempedaal
dat is onze eigen baan, deze baan zit er al tientallen jaren saai in.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit gaat net zo goed op voor Zandvoort.
Dus laten we maar niet te hard roepen dat deze baan van de kalender moet.
Team moet scherp zijn en Max ook. Hij kan besluiten om eerder een pitstop te willen doen. En na de undercut van Hamilton heeft hij nog flink wat ronden doorgereden. Ook hijzelf kan de keus maken om dan sneller binnen te komen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Als team moet je gewoon scherp zijn en niet achter de feiten aanlopen.
Als je op Monza of Spa een overcut doet dan heb je voldoende rechte stukken om iemand weer in te halen.
Op de Hungaroring heb je maar 1 recht stukje waar je veel meer risico moet nemen.
Je wil jezelf niet in de positie hebben dat je moet inhalen, je kan er beter voor zitten met iets oudere banden en je dan breed maken. En als je dat wil dan moet je een undercut doen.
Max is daar pissed over en kan ook formuleren waarom.
Morgenochtend praten ze er over zonder de adrenaline en dan is dat wel weer klaar.
Maar strategisch moet het wel beter.
Pitstopstrategie daar kan Max weinig aan doen denk ik.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:55 schreef FYazz het volgende:
[..]
Team moet scherp zijn en Max ook. Hij kan besluiten om eerder een pitstop te willen doen. En na de undercut van Hamilton heeft hij nog flink wat ronden doorgereden. Ook hijzelf kan de keus maken om dan sneller binnen te komen.
Iets wat doorgaans ook juist de kracht/winnaars mentaliteit is van Max, dat hij zelf de regie pakt of tegen advies ingaat als hij denkt dat aan de pitmuur een verkeerde keus wordt gemaakt.
Zowel team als Max zijn op dit moment niet in volledige harmonie.
Dus inderdaad, even de adrenaline laten dalen en daarna weer open en met gezamenlijke focus naar de volgende race kijken.
Zie twee posts boven jequote:Op zondag 21 juli 2024 17:57 schreef SoldMayor het volgende:
Even iets anders..
Stroll werd de afgelopen jaren natuurlijk vooral een paydriver genoemd. Maar ik vind hem dit seizoen en zeker de laatste 5 races erg sterk. Vaak voor Alonso. Vandaag ook weer.
Mag ook wel eens gezegd worden.
Ik denk dat de Aston Martin op dit moment niet lekker aansluit bij Alonso z'n bijzondere rijstijl.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:57 schreef SoldMayor het volgende:
Even iets anders..
Stroll werd de afgelopen jaren natuurlijk vooral een paydriver genoemd. Maar ik vind hem dit seizoen en zeker de laatste 5 races erg sterk. Vaak voor Alonso. Vandaag ook weer.
En hij heeft helemaal gelijk!quote:
Voor Lance heeft het geen gevolgen want papaquote:
Hoe vaak was de auto van Alonso stuk als Stroll voor hem reed? EN bij 1 van de straat races hield Alonso het veld tegen zodat Stroll lekker punten kon halen. Vervolgens rijdt Stroll de muur in. Is vooral schijn. Trap er niet in.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:57 schreef SoldMayor het volgende:
Even iets anders..
Stroll is geen matige coureur omdat hij er niks van kan maar omdat hij zoveel fout doet.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:57 schreef SoldMayor het volgende:
Even iets anders..
Het waren teamorders, zie post 88quote:Op zondag 21 juli 2024 17:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe vaak was de auto van Alonso stuk als Stroll voor hem reed? EN bij 1 van de straat races hield Alonso het veld tegen zodat Stroll lekker punten kon halen. Vervolgens rijdt Stroll de muur in. Is vooral schijn. Trap er niet in.
Precies. Anders had ik andere meegenomen.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Passen wel bij deze overwinning, wat bleekjes.
Ik vraag me af of Alonso niet gewoon een keer moet stoppen. Ik acht de kans dat Aston Martin volgend jaar wel een fatsoenlijke auto bouwt ook niet bijster groot eerlijk gezegd. Wil hij nog een jaar voor de kruimels blijven rijden?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat de Aston Martin op dit moment niet lekker aansluit bij Alonso z'n bijzondere rijstijl.
Er zit in Stroll in ieder geval een stuk meer race talent dan in figuren zoals Latifi, seargent en Giovinazzi.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stroll is geen matige coureur omdat hij er niks van kan maar omdat hij zoveel fout doet.
hij wacht tot Max eindelijk zo ver is om samen mee de 24uur races mee te gaan doenquote:Op zondag 21 juli 2024 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Alonso niet gewoon een keer moet stoppen. Ik acht de kans dat Aston Martin volgend jaar wel een fatsoenlijke auto bouwt ook niet bijster groot eerlijk gezegd. Wil hij nog een jaar voor de kruimels blijven rijden?
als we Norris de schuld geven van dive bombs, dan moet Max zijn divebomb hetzelfde worden beoordeeld.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Norris was ook minuten bezig over de radio wat hij de laatse tijd steeds meer doet. Norris in Oostenrijk met zijn divebombs. Maar Max had het gedaan. Ook dat zie ik als een raceincident net als nu met Hamilton het geval was. Die dingen gebeuren. Maar de Engelse pers moest het weer op Max schuiven. Zal nu ook wel weer het geval zijn. Bij elk incident is Max schijnbaar de schuldige en is hij slecht.
Rosberg wilde dat Max 10 sec kreeg.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:58 schreef Weltschmerz het volgende:
De schermsmurf van Sky geeft eigenlijk toe dat het Hamiltons fout was maar toch ook weer niet want Hamilton dus racing incident.
Niet geheel mee eens. Max ziet inderdaad niet wanneer Merc naar buiten rent.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Pitstopstrategie daar kan Max weinig aan doen denk ik.
Die ziet niet wanneer de crew van Mercedes naar buiten komt met banden. Dat moet RedBull zelf in de gaten houden.
hij kan best iets willenquote:
Met Alonso ontwikkelt de auto zich ook niet goed over een seizoen. Het wordt hooguit een grotere hork waarmee hij dan wel enigzins uit de voeten kan en zijn teamgenoot niet, dus die vernietigt hij dan totaal en dan gaat hij zichzelf de morele wereldkampioen noemen.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Alonso niet gewoon een keer moet stoppen. Ik acht de kans dat Aston Martin volgend jaar wel een fatsoenlijke auto bouwt ook niet bijster groot eerlijk gezegd. Wil hij nog een jaar voor de kruimels blijven rijden?
voor zover ik weet gaat hij niet weg bij AM maar verandert hij dan naar adviseur.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rosberg hangt meteen met zijn tong uit zijn bek als er Britse aars gelikt kan worden.quote:
Ik geef Norris niet de schuld. Ik zei al dat ik dat zie als een raceincident in Oostenrijk. Net zoals dat nu het geval is. Maar o o wat was die Engelse pers weer laaiend. Wat dat betreft zijn het slechte verliezers. Door de strategie was Max ook in een positie gebracht waar dit soort incidenten nu eenmaal gebeuren.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als we Norris de schuld geven van dive bombs, dan moet Max zijn divebomb hetzelfde worden beoordeeld.
Ronde erna ben je al te laat.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:04 schreef FYazz het volgende:
[..]
Niet geheel mee eens. Max ziet inderdaad niet wanneer Merc naar buiten rent.
Maar weet daarna wel dat Hamilton een undercut maakt en kan daar zelf dan ook op reageren door direct naar binnen te willen.
Iets wat hij in het verleden ook regelmatig heeft gedaan, zelf die regie pakken.
Het was ook een beetje dat Norris mocht doen wat hij deed omdat zijn teamgenoot hem daartoe dwong en dat mocht dan wel. Zou een interessante teamstrategie kunnen zijn, gewoon maar 1 wagenbreedte ruimte laten daar waar er 2 zitten.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:05 schreef RealistAtheist het volgende:
Achteraf had Max beter voor Norris kunnen blijven rijden en de 5sec tijdstraf kunnen pakken. Dan had hij waarschijnlijk een makkelijker race gehad en was zeker niet lager geëindigd dan nu.
Ik denk het ook. Vraag mij ook af of hij überhaupt daar een straf voor had gekregen.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:05 schreef RealistAtheist het volgende:
Achteraf had Max beter voor Norris kunnen blijven rijden en de 5sec tijdstraf kunnen pakken. Dan had hij waarschijnlijk een makkelijker race gehad en was zeker niet lager geëindigd dan nu.
Maar norris kreeg daar niet de schuld van. Althans fia deed er niks meequote:Op zondag 21 juli 2024 18:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als we Norris de schuld geven van dive bombs, dan moet Max zijn divebomb hetzelfde worden beoordeeld.
.... dan janken over anderen en de volgende keer weer doen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:28 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Hij kan wat van Lewis leren...gewoon insturen no matter what...
Ze betalen hem wel wat meer dan kruimels.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, dat had hij. Staat in het document.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Vraag mij ook af of hij überhaupt daar een straf voor had gekregen.
quote:Op zondag 21 juli 2024 18:02 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Er zit in Stroll in ieder geval een stuk meer race talent dan in figuren zoals Latifi, seargent en Giovinazzi.
Het probleem met die dive bombs daar was dat je dan zelf nog in de remzone zit terwijl de ander eerder remt en al in de instuurzone zit. Dat was hier niet het geval.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vreemd. Hij kon er niets aan doen. Wat moest hij anders. Zelfs Norris werd naar buiten gedrukt.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat had hij. Staat in het document.
Als ze maar lekker zijn, past ook wel bij de overwinning.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Passen wel bij deze overwinning, wat bleekjes.
hij kon de onterecht verkregen plaats terug geven en dat heeft hij ook gedaan daardoor is er NFIquote:Op zondag 21 juli 2024 18:13 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vreemd. Hij kon er niets aan doen. Wat moest hij anders. Zelfs Norris werd naar buiten gedrukt.
De vraag is (en die stelde ik eerder) wat er eerst was...quote:Op zondag 21 juli 2024 18:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij kon de onterecht verkregen plaats terug geven en dat heeft hij ook gedaan daardoor is er NFI
jawelquote:Op zondag 21 juli 2024 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem met die dive bombs daar was dat je dan zelf nog in de remzone zit terwijl de ander eerder remt en al in de instuurzone zit. Dat was hier niet het geval.
team had bepaald plek terug gevenquote:Op zondag 21 juli 2024 18:15 schreef Sally het volgende:
[..]
De vraag is (en die stelde ik eerder) wat er eerst was...
De plek teruggeven, of die NFI-beslissing.
Maar ik dacht dat @:Whiskers009 ergens iets had gelezen in een document erover.
quote:Infringement Alleged breach of Appendix L Chapter IV Article 2 c) of the FIA International Sporting
Code and Article 33.3 of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Decision No further action.
Reason The Stewards reviewed video, radio and in-car video evidence.
Car 1 left the track at the exit of turn 1 while being alongside Car 4 which was
alongside Car 81. Car 1 rejoined the track in front of Car 4 thereby gaining an
advantage. However, the driver gave back the position to Car 4 subsequently upon
instruction from the team, therefore no further action is taken as no lasting advantage
was gained.
Waar/tegen wie heeft hij dat gezegd dan?quote:
Dan is het wel heel erg idd.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:44 schreef pmponer het volgende:
Het was gewoon 1 shitshow bij RB, de enige die wel performde was Perez
Maar hij rookte ze ook wat te snel op geloof ik, het was geen beste dag van het team maar ook zeker niet van hem.quote:
https://www.fia.com/sites(...)20an%20advantage.pdfquote:Op zondag 21 juli 2024 18:15 schreef Sally het volgende:
[..]
Thnx.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
team had bepaald plek terug geven
daarna is er besloten verder nfi
[..]
Staat in de Documents vd Fia. Ze vonden het inderdaad "leaving the track and gaining an advantage". Maar door het teruggeven vd plek volgde er géén straf.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:15 schreef Sally het volgende:
[..]
Yes, tyquote:Op zondag 21 juli 2024 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Staat in de Documents vd Fia. Ze vonden het inderdaad "leaving the track and gaining an advantage". Maat het teruggeven vd plek volgde er géén straf
in de auto is de hartslag 160 en adrenaline stroomt door je aderen, dus reageerd je heel emoquote:Op zondag 21 juli 2024 18:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen al in 2025 naar Mercedes zou me intussen niet eens meer verbazen.
Kan RBR Sainz binnenhalen.
Hebben altijd wat te janken op Max daar.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Man man man... Wijf op Sky vind dat MAX zo niet door de radio mag praten want de wereld luisterd mee en Kinderen
Met iets andere woorden blijkbaarquote:Op zondag 21 juli 2024 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar/tegen wie heeft hij dat gezegd dan?
Ik heb het niet gehoord i.i.g.
Of verzinnen ze dat gewoon?
Heel andere woorden wat mij betreft. Hoe je het zegt doet er wel degelijk toe.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:24 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Met iets andere woorden blijkbaar
[ x ]
Hij wilde horen dat ze het niet goed hadden gedaan. Dat ze niet toegaven maakte hem boos.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar hij rookte ze ook wat te snel op geloof ik, het was geen beste dag van het team maar ook zeker niet van hem.
Het gaat niet alleen om dit raceweekend.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in de auto is de hartslag 160 en adrenaline stroomt door je aderen, dus reageerd je heel emo
https://www.autosport.com(...)ngarian-gp/10637339/quote:Op zondag 21 juli 2024 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heel andere woorden wat mij betreft. Hoe je het zegt doet er wel degelijk toe.
quote:Having got by Leclerc, Verstappen tangled with Hamilton at Turn 1 with eight laps to go, and dropped to fifth at the finish.
Speaking after the race, having felt McLaren was out of reach as it secured a 1-2 and that third place was his optimal result, Verstappen was pressed for a reaction to his critics saying he went too far in the race and disrespected his Red Bull squad over team radio.
He replied: "They can all fuck off."
Verstappen, who is under investigation by the FIA stewards for his clash with Hamilton, also took aim at criticism for his part in the incident - having also come under fire colliding with Lando Norris at the Austrian GP last month.
"I got a lot of shit thrown at me in Austria with people saying moving under braking, blah blah blah," he said. I am positioning my car on the initial movement and then I keep it straight.
"Today, under braking he just kept turning to the right and that is why I also locked up because I was going for the move, but I saw the car on the outside kept coming at me. Otherwise, we would've already crashed before. I had to stop the car so that is why I locked up."
Inderdaad. of hij nou in 2025 geen kampioen wordt in een RB of een Mercedes maakt niet uit. En kan dan wel lekker warmdraaien voor 2026quote:Op zondag 21 juli 2024 18:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen al in 2025 naar Mercedes zou me intussen niet eens meer verbazen.
Kan RBR Sainz binnenhalen.
Dank!quote:Op zondag 21 juli 2024 18:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
https://www.autosport.com(...)ngarian-gp/10637339/
[..]
Exact. En Russell kan hij gewoon hebben als teammaat.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:29 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad. of hij nou in 2025 geen kampioen wordt in een RB of een Mercedes maakt niet uit. En kan dan wel lekker warmdraaien voor 2026
en Jos en Raymondquote:Op zondag 21 juli 2024 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om dit raceweekend.
Verstappen heeft denk ik al lang gezien dat RBR hem voor de komende jaren - zonder Newey - waarschijnlijk geen WK-winnende auto meer kan brengen.
Wat een prut ondertiteling zit er overheen....quote:
je wilt het interview van F1tv zien?quote:Op zondag 21 juli 2024 18:33 schreef Sally het volgende:
[..]
Wat een prut ondertiteling zit er overheen....
Maar dit was opnieuw Sky.
Ik zit even niet meer into de F1TV Post Race show, was Max daar ook en wat zei hij dan daar...
Niet meer voor de geest nu.
Gok dat @Nizno daar al wat van gequote heeft, al was het dan via Autosport.comquote:
Dit is ook Sky?quote:Op zondag 21 juli 2024 18:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je wilt het interview van F1tv zien?
deze iig zonder irritante ondertitels
Lastig te volgen verhaal van die Andreaquote:
De graagte en snelheid waarmee de clown het op een race incident gooit is verdacht.quote:
een watte?quote:
Sowquote:
Gaat niet over het stukje over de boardradio. Wel over de 2x undercut. O.a.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:47 schreef Sally het volgende:
Hier uit de Post Race show, zo goed als bij het interview met Max, net na dat met Horner.
(moet zelf nog weer kijken/luisteren)
Maar anders wordt het koud.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:52 schreef Rianne84 het volgende:
De stewards nemen weer de tijd voor die beslissing. Zijn zeker eerst een pan goulash aan het leegvreten.
Die hele aanpak van mclaren slaat nergens opquote:Op zondag 21 juli 2024 18:57 schreef Tijn het volgende:
Maar waarom liet Lando Oscar nou voorgaan? Dat slaat toch helemaal nergens op?
omdat het team al een half uur aan het hinten was op dat hij Oscar in moest laten halenquote:Op zondag 21 juli 2024 18:57 schreef Tijn het volgende:
hebben wij dezelfde race gekeken ?quote:Op zondag 21 juli 2024 18:58 schreef Nober het volgende:
Zet de bolide-als-moordwapen-gebruikende-VER maar eens 2 GP's aan de kant. Even afkoelen die gek.
Omdat later in het seizoen Norris daar profijt van zal hebben.quote:Op zondag 21 juli 2024 18:57 schreef Tijn het volgende:
quote:Op zondag 21 juli 2024 18:58 schreef Nober het volgende:
Zet de bolide-als-moordwapen-gebruikende-VER maar eens 2 GP's aan de kant. Even afkoelen die gek.
Kijken hoe lang dit mag blijven staanquote:Op zondag 21 juli 2024 18:58 schreef Nober het volgende:
waarom zou het niet mogen blijven staan?quote:Op zondag 21 juli 2024 19:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kijken hoe lang dit mag blijven staan
Omdat het een verwend kind isquote:Op zondag 21 juli 2024 19:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Waarom klaagt Max over die strategie? Het was gewoon de perfecte strategie want jij doet medium-hard-medium. Dan moet je logischerwijs wat langer doorrijden. En ja dan word je ge-undercut. En dan moet je de auto voor je inhalen, nou big deal. Krijg je voor betaald volgens mij maat.
Als Max die had gemaximaliseerd had die P3 gehad en nu maakte die er P5 van. Zonde.
Je reactie is zorgvuldig uitgetikt, daar heb ik geen kritiek op.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Waarom klaagt Max over die strategie? Het was gewoon de perfecte strategie want jij doet medium-hard-medium. Dan moet je logischerwijs wat langer doorrijden. En ja dan word je ge-undercut. En dan moet je de auto voor je inhalen, nou big deal. Krijg je voor betaald volgens mij maat.
Als Max die had gemaximaliseerd had die P3 gehad en nu maakte die er P5 van. Zonde.
Ik kan de opvoeding die hij heeft gehad nou niet beschrijven als verwend worden.quote:
Ja, maar waarom? Wat heeft iemand hier aan?quote:Op zondag 21 juli 2024 18:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
omdat het team al een half uur aan het hinten was op dat hij Oscar in moest laten halen
"We winnen samen"quote:Op zondag 21 juli 2024 19:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar waarom? Wat heeft iemand hier aan?
jij vroeg waarom Lando het deed.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar waarom? Wat heeft iemand hier aan?
Als die m-h-m doet dan weet die dat die het moeilijk krijgt. Belangrijkste is die auto over de finish krijgen met de compounds die je tot je beschikking hebt van dien.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je reactie is zorgvuldig uitgetikt, daar heb ik geen kritiek op.
Maar een strategie waarbij je achter andere auto's terecht komt is geen goede strategie en zeker geen perfecte strategie.
Max kan heus wel inhalen maar als de auto weinig overspeed heeft en het circuit weinig inhaalmogelijkheden, dan moet je je niet in deze situatie willen begeven.
Wat is dit nou weer voor toevoeging? Wat maakt mij uit wat een ander zijn mening is, dit is wat ik vind.quote:Maar goed, jouw mening staat wel vaker 180 graden ten opzichte van die van anderen. Dat is je goed recht.
ver heeft zijn plek terug gegeven op advies van het teamquote:Op zondag 21 juli 2024 19:07 schreef Haags het volgende:
Nog even terug naar de start hé, wiens fout was dat nu echt? Ik neig eerder naar Piastri hoor. en dat Ver dan die plek terug moest geven vond ik ook wat dubieus.
Ik denk dat ze hiervoor kozen omdat in het verleden het Max wel steeds lukte om makkelijk mensen in te halen. Maar ja, toen was de auto van RBR ook sterker en de auto's van de concurrentie waren slechter. Dus de modellen die ze afgelopen jaar hebben ontwikkeld gaan nu niet meer zo makkelijk op.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je reactie is zorgvuldig uitgetikt, daar heb ik geen kritiek op.
Maar een strategie waarbij je achter andere auto's terecht komt is geen goede strategie en zeker geen perfecte strategie.
Max kan heus wel inhalen maar als de auto weinig overspeed heeft en het circuit weinig inhaalmogelijkheden, dan moet je je niet in deze situatie willen begeven.
Maar goed, jouw mening staat wel vaker 180 graden ten opzichte van die van anderen. Dat is je goed recht.
Wat bij de start gebeurde?quote:Op zondag 21 juli 2024 19:07 schreef Haags het volgende:
Nog even terug naar de start hé, wiens fout was dat nu echt? Ik neig eerder naar Piastri hoor. en dat Ver dan die plek terug moest geven vond ik ook wat dubieus.
Ik begrijp ook niet waarom Lando gehoor geeft aan de opdracht van het team. Pak gewoon die winst, wat een onzin dit.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
jij vroeg waarom Lando het deed.
Daar heb ik alleen antwoord op.
Waarom zijn team het deed... daar zullen we naar moeten gissen. Misschien dat Zak of de italiaan er een antwoord op gaat geven waarom ze de undercut op Oscar ongedaan wilden maken met een teamorder
De compounds die je tot je beschikking hebt is ook onderdeel van de strategie.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als die m-h-m doet dan weet die dat die het moeilijk krijgt. Belangrijkste is die auto over de finish krijgen met de compounds die je tot je beschikking hebt van dien.
[..]
Wat is dit nou weer voor toevoeging? Wat maakt mij uit wat een ander zijn mening is, dit is wat ik vind.
ik denk dat als hij geen gehoor had geheven aan de opdracht dat hij een heel goed verhaal moet hebben en net zo stevig in zijn schoenen staat als een Max die heel duidelijk NEE zei op het verzoek om Perez voor te latenquote:Op zondag 21 juli 2024 19:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet waarom Lando gehoor geeft aan de opdracht van het team. Pak gewoon die winst, wat een onzin dit.
Maar wie drukte dan wie van de baan.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat bij de start gebeurde?
Was niemand zijn fout. Piastri deed precies wat die mocht doen. Hij hoeft er geen rekening mee te houden dat MV met 3 auto's de bocht probeert door te rijden.
En je mag off track geen posities pakken, logischerwijs. Zou een mooie boel worden als iedereen dat zou gaan doen.
Ja, gebrek aan ballen dus. Te braaf. Dan ga je het niet redden.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik denk dat als hij geen gehoor had geheven aan de opdracht dat hij een heel goed verhaal moet hebben en net zo stevig in zijn schoenen staat als een Max die heel duidelijk NEE zei op het verzoek om Perez voor te laten
Het scheelt ook dat de situaties waar Perez in de buurt rijdt van Max heel beperkt zijn, hooguit bij het lappen.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik denk dat als hij geen gehoor had geheven aan de opdracht dat hij een heel goed verhaal moet hebben en net zo stevig in zijn schoenen staat als een Max die heel duidelijk NEE zei op het verzoek om Perez voor te laten
eerlijk gezegd zie ik niemand echt drukken, Max koos royaal op tijd eieren voor zijn geld om naar buiten de baan te gaan.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Maar wie drukte dan wie van de baan.
En was derhalve in de 1e plaats 'schuldig' aan het incident in de eerste bocht.
Ze hebben hem binnengehaald op de juiste momenten. Je kan hem niet een undercut laten plaatsen als die vervolgens te lang op een band moet gaan rijden.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De compounds die je tot je beschikking hebt is ook onderdeel van de strategie.
Ze hebben Max 2x te laat naar binnen gehaald waardoor hij achter andere auto's terecht kwam.
Dat kost tijd, zorgt voor extra bandenslijtage en het is onnodig.
Max zegt het in de 2 interviews die hij na afloop gaf (Sky & F1TV).quote:Op zondag 21 juli 2024 19:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De compounds die je tot je beschikking hebt is ook onderdeel van de strategie.
Ze hebben Max 2x te laat naar binnen gehaald waardoor hij achter andere auto's terecht kwam.
Dat kost tijd, zorgt voor extra bandenslijtage en het is onnodig.
Piastri drukte Norris naar buiten die op zijn beurt Max iets naar buiten drukte. Max koos er heel makkelijk voor om dan maar vol gas helemaal buitenom te gaan ipv meer naast Norris te blijven rijden of iets in te houdenquote:Op zondag 21 juli 2024 19:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Niemand, zoals ik al zei.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:11 schreef Sally het volgende:
[..]
uiteraardquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Mooi gesproken van de stewards.quote:
quote:Op zondag 21 juli 2024 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uiteraardHelemaal niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Vrij belachelijk. Wittich die een hoop poeha maakt over moving under braking en dan dit? Met ook in gedachten dat Lando tot twee keer een zelfde actie als Verstappen maakte in Oostenrijk.quote:
Nou dit, dus.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Piastri drukte Norris naar buiten die op zijn beurt Max iets naar buiten drukte. Max koos er heel makkelijk voor om dan maar vol gas helemaal buitenom te gaan ipv meer naast Norris te blijven rijden of iets in te houden
Lees ff goed wat er staat. Het is bevestigd dat Lewis zijn normale racing lijn neemt.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vrij belachelijk. Wittich die een hoop poeha maakt over moving under braking en dan dit? Met ook in gedachten dat Lando tot twee keer een zelfde actie als Verstappen maakte in Oostenrijk.
quote:Op zondag 21 juli 2024 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uiteraardHorner vindt het ook een race incident.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
McLaren had het gewoon in 1x goed moeten doen.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:16 schreef Origami94 het volgende:
Wat een stel lullo's die commentators. Eerst Mclaren afzeiken omdat ze een undercut doen op Piastri en dan Mclaren afzeiken omdat Piastri de plek terugkrijgt
het was ook dom dat ze die udercut deden, daarmee naaiden ze Oscar sowieso. De plek teruggeven er na was nog waardelozer. Want wie zegt dat Oscar ook echt voor Norris was gebleven als er geen undercut was geweest.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:16 schreef Origami94 het volgende:
Wat een stel lullo's die commentators. Eerst Mclaren afzeiken omdat ze een undercut doen op Piastri en dan Mclaren afzeiken omdat Piastri de plek terugkrijgt
Het is toch ook 2x een domme actie?quote:Op zondag 21 juli 2024 19:16 schreef Origami94 het volgende:
Soms kun je die lijn niet nemen.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lees ff goed wat er staat. Het is bevestigd dat Lewis zijn normale racing lijn neemt.
quote:
Ik zei het net tegen iemand:quote:Op zondag 21 juli 2024 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Soms kun je die lijn niet nemen.
Het is ook gek dat het aangestipt is dat er meer gedaan had kunnen worden om een botsing te voorkomen, maar dat er eigenlijk niemand echt op aangesproken wordt
Max had geen controle over z'n auto, dat is zijn deel van de schuld.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Soms kun je die lijn niet nemen.
Het is ook gek dat het aangestipt is dat er meer gedaan had kunnen worden om een botsing te voorkomen, maar dat er eigenlijk niemand echt op aangesproken wordt
Car44 could have avoided contact. Stuurde gewoon in zonder te kijken.quote:
Ergens ben ik geneigd te zeggen "degene die instuurt".quote:Op zondag 21 juli 2024 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Max had geen controle over z'n auto, dat is zijn deel van de schuld.
Hamilton had meer kunnen doen om het te voorkomen, dat is zijn deel van de schuld.
Ik zou ook niet weten wie je dan de hoofdschuld in de schoenen moet schuiven.
Hamilton zag Max idd niet aan de linkerkantquote:Op zondag 21 juli 2024 19:21 schreef Sally het volgende:
[..]
Ergens ben ik geneigd te zeggen "degene die instuurt".
Want no way dat Hamilton inmiddels Max niet naast zich zag aan de linkerkant - nog niet eens z'n spiegels
Eh - foutje... moet even andersom denkenquote:Op zondag 21 juli 2024 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hamilton zag Max idd niet aan de linkerkant
Aan de rechterkant had hij wel kans gehad om Max te zien
maar gelukkig staat er niet in dat Lewis gemeld heeft dat hij Max niet had gezien.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Car44 could have avoided contact. Stuurde gewoon in zonder te kijken.
Dat moving under braking werd door de stewards niet erkend, maar Max reageert wel op de eerste stuurbeweging waardoor hij zich verremt. De volgende actie is dat er gewoon ingestuurd wordt terwijl Max voorbij glijdt.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Max had geen controle over z'n auto, dat is zijn deel van de schuld.
Hamilton had meer kunnen doen om het te voorkomen, dat is zijn deel van de schuld.
Ik zou ook niet weten wie je dan de hoofdschuld in de schoenen moet schuiven.
Eh.. whut?quote:Op zondag 21 juli 2024 19:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lewis deed het juist perfect. Hij stuurde niet meer in toen Max er zat. Anders was het een nog groter ongeluk geweest.
hij deed het niet perfect volgens de stewards, anders had Max wel een straf gehad en had er niet gestaan dat Lewis meer had kunnen doen om het te voorkomenquote:Op zondag 21 juli 2024 19:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lewis deed het juist perfect. Hij stuurde niet meer in toen Max er zat. Anders was het een nog groter ongeluk geweest.
Volgens mij heb je nu dezelfde oogafwijking of roze bril als Lewis.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat welquote:Op zondag 21 juli 2024 19:24 schreef takura het volgende:
[..]
Dit is wel de meest logische beslissing.
Waarom meteen persoonlijk aanvallen?quote:Op zondag 21 juli 2024 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nu dezelfde oogafwijking of roze bril als Lewis.
Lewis stuurde juist in toen Max er naast zat, anders was Max niet gelanceerd.
Ja, dat hij zich verremde omdat hij moest uitwijken (of dat in een reflex probeerde) zei Max zelf ook al.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat moving under braking werd door de stewards niet erkend, maar Max reageert wel op de eerste stuurbeweging waardoor hij zich verremt. De volgende actie is dat er gewoon ingestuurd wordt terwijl Max voorbij glijdt.
Imo hadden ze het als twee separate dingen moeten zien
Lieve jongen. je hebt zelf mijn post gequote waar de stewards hun beslissing hebben gemotiveerd en je zegtquote:Op zondag 21 juli 2024 19:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk Lewis ging hier perfect rechtuit om ruimte te maken voor Max. Daarna stuurt die in om de bocht te halen, en raakt hij per ongeluk Max.
en nu ga je beweren dat de stewards dus ongelijk hebben want zij geven aan dat Lewis meer had kunnen doen om het te voorkomen. En jij blijft nu zeggen dat Lewis niets fout deed.quote:
Maar dan hou je het insturen over en daar was Hamilton imo meer schuldig dan de stewards stellenquote:Op zondag 21 juli 2024 19:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat hij zich verremde omdat hij moest uitwijken (of dat in een reflex probeerde) zei Max zelf ook al.
Maar ik denk dat dat moeilijk aan te tonen is.
De lijn tussen grip en geen grip is bij het remmen heel dun als je zo laat remt, dus om dat op Hamilton af te schuiven is lastig.
Maar ik kan het me wel voorstellen, ook in het sim-racen gebeurt er hetzelfde als je het stuur draait terwijl je op de grens remt: je schiet verder door dan je van plan was.
Klopt, hij raakt per ongeluk max, en dat had die kunnen voorkomen. Het is dus niet onvermijdbaar, maar ook niet verwijtbaar, althans volgens de stewards.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
Lieve jongen. je hebt zelf mijn post gequote waar de stewards hun beslissing hebben gemotiveerd en je zegt
[..]
en nu ga je beweren dat de stewards dus ongelijk hebben want zij geven aan dat Lewis meer had kunnen doen om het te voorkomen. En jij blijft nu zeggen dat Lewis niets fout deed.
Nu moest ik wel lachen.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk Lewis ging hier perfect rechtuit om ruimte te maken voor Max. Daarna stuurt die in om de bocht te halen, en raakt hij per ongeluk Max.
dus heeft hij niet alles goed gedaan.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, hij raakt per ongeluk max, en dat had die kunnen voorkomen. Het is dus niet onvermijdbaar, maar ook niet verwijtbaar, althans volgens de stewards.
Max kreeg straf omdat hij geen wagenbreedte overliet. Dat moving under braking, op eenzelfde manier als Hamilton nu doet, was geloof ik vooral een mediaverhaal.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vrij belachelijk. Wittich die een hoop poeha maakt over moving under braking en dan dit? Met ook in gedachten dat Lando tot twee keer een zelfde actie als Verstappen maakte in Oostenrijk.
WTF is dan een typische moving under braking actie, eigenlijk? Die van Lando in de eerste ronde?
Het was ook een achterlijke actiequote:Op zondag 21 juli 2024 19:16 schreef Origami94 het volgende:
Het ging niet om die laatste actie waarbij Lando en Max elkaar raakten in Oostenrijk maar om die 2 eerdere dive bombs van Lando.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Max kreeg straf omdat hij geen wagenbreedte overliet. Dat moving under braking, op eenzelfde manier als Hamilton nu doet, was geloof ik vooral een mediaverhaal.
Mogelijk dat er wel wat verduidelijkt is afgelopen weken als Max nu durft te zeggen dat dit alsnog als moving under braking geldt (en in Oostenrijk nog zei dat dit normaal racegedrag is)
Maar daar raakten ze elkaar niet, dus dan wordt dat lekker genegeerd.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het ging niet om die laatste actie waarbij Lando en Max elkaar raakten in Oostenrijk maar om die 2 eerdere dive bombs van Lando.
Daar moest Max 2x rechtdoor sturen (ofwel: niet insturen) om Lando niet te raken.
Lees de beslissing maar goed, het is Hamilton die hier wordt gespaard.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:41 schreef bedachtzaam het volgende:
Max geen penalty? zat er geen brit bij de stewards?
Uh Arie Max kwam toch echt naar links toen Lando eraan kwam. Mr. Verstappen kreeg geen straf voor niks!quote:
Max volgde daar de racelijnquote:Op zondag 21 juli 2024 19:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Uh Arie Max kwam toch echt naar links toen Lando eraan kwam. Mr. Verstappen kreeg geen straf voor niks!
Een racelijn wijkt vaak niet ineens af naar links na de 100mquote:
quote:
GMTA.quote:
De baan liep naar links en je wilt de bocht goed aansnijdenquote:Op zondag 21 juli 2024 19:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een racelijn wijkt vaak niet ineens af naar links na de 100m
Zoals zovaak. Het begint echt lachwekkend te worden.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lees de beslissing maar goed, het is Hamilton die hier wordt gespaard.
Hij kreeg straf omdat er een brit bij de race directie zat, omgekeerd, dus dat Max op lando gebotst was zou het ook Max zijn schuld zijn geweest. Lekker makkelijk.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Uh Arie Max kwam toch echt naar links toen Lando eraan kwam. Mr. Verstappen kreeg geen straf voor niks!
Volgens mij is dit toch echt geen BNW!quote:Op zondag 21 juli 2024 20:03 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hij kreeg straf omdat er een brit bij de race directie zat
Hebben ze daar ook al f1 topics?quote:Op zondag 21 juli 2024 20:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij is dit toch echt geen BNW!
Wel een goed idee als hier constant dat soort insinuaties worden geplaatst.quote:
Och, natuurlijk is het van invloed dat de Britse mediahel losbreekt wanneer hij straf zou krijgen, maar op zich vind ik dit een randgevalletje. Het is vooral irritant dat randgevalletjes altijd Hamiltons kant op gaan, naast de overduidelijk onjuiste beslissingen in zijn voordeel.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals zovaak. Het begint echt lachwekkend te worden.
Geen insinuatie hoor, Herbert heeft zich zelfs nog getracht te verduidelijken en dat droop van de antimax.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel een goed idee als hier constant dat soort insinuaties worden geplaatst.
Het was ook mooi vandaag in eerste bocht, bij F1TV was het echt meteen "Max zit fout", echt zonder een seconde na te denken, terwijl die tientallen keren dat Lewis het deed en er voordeel uit haalde nooit zo'n oordeel wordt uitgesproken, laat staan binnen een seconde.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Och, natuurlijk is het van invloed dat de Britse mediahel losbreekt wanneer hij straf zou krijgen, maar op zich vind ik dit een randgevalletje. Het is vooral irritant dat randgevalletjes altijd Hamiltons kant op gaan, naast de overduidelijk onjuiste beslissingen in zijn voordeel.
het is inderdaad echt jammer dat een F1TV niet objectief is in dat opzicht.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het was ook mooi vandaag in eerste bocht, bij F1TV was het echt meteen "Max zit fout", echt zonder een seconde na te denken, terwijl die tientallen keren dat Lewis het deed en er voordeel uit haalde nooit zo'n oordeel wordt uitgesproken, laat staan binnen een seconde.
Is en blijft een Brits onderonsje wat dat betreft.
Jawel, in Oostenrijk heb je bij T3 een heuvel die je wil ontwijken, dus stuur je voor de bocht eerst een beetje naar links. Iedereen doet dit die niet al aan de buitenkant zit.quote:Op zondag 21 juli 2024 19:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een racelijn wijkt vaak niet ineens af naar links na de 100m
quote:Op zondag 21 juli 2024 20:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Cruciaal verschil bij dit incident: Max was niet in control van zijn auto, en Lando destijds wel.
Maar ja makkelijk scoren voor Arie, die bevriend is met Max.
Vind NLs commentaar inderdaad oranje gekleurd. Natuurlijk omdat ze weten dat alleen NL er naar kijkt.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
het is inderdaad echt jammer dat een F1TV niet objectief is in dat opzicht.
Nederlands commentaar is oranje gekleurd. Sky is op de hand van the UK. zelfs SKY DE is meer met een brits sausje dan objectief.
We are checking.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:17 schreef Nielsch het volgende:
Wil McLaren niet dat Norris kampioen wordt?
please corfirmquote:
We think plan A.quote:
Nee, maar een hele hoop bias telt niet direct als complottheorie?quote:Op zondag 21 juli 2024 20:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij is dit toch echt geen BNW!
NL commentaar kan ik ook weinig mee inderdaad en ik snap, net als bij SKY, dat het partijdig is, maar F1 zou toch wel zo fijn zijn als ze niet zo partijdig overkomen.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
het is inderdaad echt jammer dat een F1TV niet objectief is in dat opzicht.
Nederlands commentaar is oranje gekleurd. Sky is op de hand van the UK. zelfs SKY DE is meer met een brits sausje dan objectief.
Misschien moet daar een Duitser, een Fransman, een Brit en een Nederlander gaan zittenquote:Op zondag 21 juli 2024 20:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
NL commentaar kan ik ook weinig mee inderdaad en ik snap, net als bij SKY, dat het partijdig is, maar F1 zou toch wel zo fijn zijn als ze niet zo partijdig overkomen.
Ik nomineer Steiner voor de Duitser commentatorquote:Op zondag 21 juli 2024 20:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Misschien moet daar een Duitser, een Fransman, een Brit en een Nederlander gaan zitten
Oh dat zou episch zijnquote:Op zondag 21 juli 2024 20:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik nomineer Steiner voor de Duitser commentator
F-Steiner!quote:Op zondag 21 juli 2024 20:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Enig probleem is dat Steiner neit mag vloeken op tv. Kunnen ze bij Viaplay hem niet inhuren.
moet ook niet bij Viaplay.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
Enig probleem is dat Steiner neit mag vloeken op tv. Kunnen ze bij Viaplay hem niet inhuren.
Dat zou zeker wel helpen ja. Nu zijn het allemaal Britten, dus die kijken allemaal met een zelfde bril naar alles.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Misschien moet daar een Duitser, een Fransman, een Brit en een Nederlander gaan zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |