Met iets meer geduld was het wel degelijk gelukt en was hij hier gewoon derde geworden.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:21 schreef RealistAtheist het volgende: [..] Je zag bij de eerste pit al dat dit niet werkte. Om het dan nog een keer te doen bij de 2e pit is helemaal stom. Daardoor verloor je nog een plek. De auto wil al niet best. Maar op deze manier maak je het helemaal onmogelijk voor Verstappen om iets van de race te maken.
Tung legde het wat dat betreft goed uit:quote:
Och ja, als je gewoon helemaal niet remt gaan je banden ook niet roken he.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Norris deed dat alleen niet met vier rokende banden 50 meter lang
Kloptquote:Op zondag 21 juli 2024 17:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tung legde het wat dat betreft goed uit:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 juli 2024 17:22 schreef potjecreme het volgende:
Stella is een Italiaan? Dat verklaard veel.
Niet op deze baan. Nee de strategie was ruk.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:17 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Op zich klopte de strategie denk ik wel. Accepteren dat je plekken verliest met de undercut, zodat je later in de race die plekken weer terugpakt met versere banden.
quote:Op zondag 21 juli 2024 17:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja maar hier op FOK! doen we liever onze eigen analysequote:Op zondag 21 juli 2024 17:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt
Keurig met de richting vd wagen erbij
Hij kan wat van Lewis leren...gewoon insturen no matter whatquote:Op zondag 21 juli 2024 17:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De eerste keer dat hij achter Hamilton kwam met nieuwere banden lukte het ook niet totdat Mercedes (heel slim) Hamilton naar binnen riep. Waarom denk je dan dat de 2e keer wel zou lukken???quote:Op zondag 21 juli 2024 17:25 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Met iets meer geduld was het wel degelijk gelukt en was hij hier gewoon derde geworden.
Hij verloor door de undercut twee plekken, op Leclerc en Hamilton. Die eerste had hij al te pakken met versere banden. Die tweede had hij nog 5 (?) rondes voor gehad om te pakken met versere banden.
Hij kwam nu dichterbij de baan op. Banden dus verser met een lichtere auto.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:29 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De eerste keer dat hij achter Hamilton kwam met nieuwere banden lukte het ook niet totdat Mercedes (heel slim) Hamilton naar binnen riep. Waarom denk je dan dat de 2e keer wel zou lukken???
Na de eerste stop zat hij ook al rondes lang achter Lewis en lukte het niet. Ik denk niet dat hij dar had gehaald met mediums en Hamilton zat op hard. Zeker aangezien het omslagpunt van mediums sneller dan hard al voorbij was. De Mercedrs gaat daar net te snel voor.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:25 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Met iets meer geduld was het wel degelijk gelukt en was hij hier gewoon derde geworden.
Hij verloor door de undercut twee plekken, op Leclerc en Hamilton. Die eerste had hij al te pakken met versere banden. Die tweede had hij nog 5 (?) rondes voor gehad om te pakken met versere banden.
Als je wil dat teamstrategie werkt en Piastri daaraan meewerkt moet je woord houden. Anderzijds vind ik wel dat je dan mag vragen dat er niet meer dan het tijdsvoordeel van Norris wordt teruggegeven, die was op eigen kracht gewoon veel sneller in de laatste stint. Het was bijna 6 seconden.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:27 schreef potjecreme het volgende:
Ik denk dat McLaren denkt dat ze het rijders WK niet kunnen halen.
Voor de camera, ja.quote:
Zelf undercut doen en vertrouwen op je pace had ik verwacht. Zeker toen ie achter Hamilton zat en je kon zien hoe slecht inhalen gaat.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet op deze baan. Nee de strategie was ruk.
Die eerste keer was hij er ook al een keer voorbij geweest en stond hij op het punt om er weer voorbij te gaan toen Hamilton naar binnen geroepen werd.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:29 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
De eerste keer dat hij achter Hamilton kwam met nieuwere banden lukte het ook niet totdat Mercedes (heel slim) Hamilton naar binnen riep. Waarom denk je dan dat de 2e keer wel zou lukken???
Jaquote:Op zondag 21 juli 2024 17:32 schreef TjjWester het volgende:
Wacht even heeft McLaren nu een cadeautje uitgedeeld aan Verstappen?
Piastri die wint is een ideaal scenario.
Achteraf blijkt misschien wel dat Verstappen vandaag het WK gewonnen heeft.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:32 schreef TjjWester het volgende:
Die kijkt even op zijn bankrekening en is het alweer vergetenquote:Op zondag 21 juli 2024 17:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan een hoop van Max zeggen maar hij kropt zijn gevoelens niet op.
Sky zit dat Multi 21 ook weer te herkauwen alsof Webber zelfs maar een keer tweede in het WK kon worden in die zogenaamd superieure RedBull. Webber probeerde Vetttel er in de slotrace van het seizoen nog een keer af te rijden terwijl hij een blauwe vlag had gekregen om hem geen kampioen te laten worden.quote:
Ik dat als hij er een winnende auto mee zou kunnen kopen, z'n bankrekening zo geplunderd werd.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:33 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Die kijkt even op zijn bankrekening en is het alweer vergeten
Nee na de eerste stop zat hij al achter Hamilton.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:31 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Die eerste keer was hij er ook al een keer voorbij geweest en stond hij op het punt om er weer voorbij te gaan toen Hamilton naar binnen geroepen werd.
De tweede keer ging hij eenvoudig Leclerc voorbij en had hij duidelijk een veel betere pace dan Hamilton.
quote:Op zondag 21 juli 2024 17:32 schreef TjjWester het volgende:
Zou zomaar kunnen maar het wordt nog zwaar denk ik.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Achteraf blijkt misschien wel dat Verstappen vandaag het WK gewonnen heeft.
Ja, het is helaas niet alleen deze race, het is eigenlijk al vanaf de winter (met al dat gedoe rondom Horner) dat het team aan het imploderen is op alle fronten. Newey weg, updates werken niet, Perez weer drama, Verstappen gefrustreerd en nu duidelijk 1 team (McLaren) dat op elk circuit heel snel lijkt te zijn.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen maar het wordt nog zwaar denk ik.
Piastri zal heel braaf teamstrategie in het voordeel van Norris laten slagen de rest van het seizoen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:32 schreef TjjWester het volgende:
Tja dan moet RBR maar beter de zaken op orde krijgen. Aan Max zal het niet liggen. Die zal er alles uithalen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nah zwaar zal wel meevallen, het is niet dat er 1 andere coureur is die er boven uit stijgt, maar per race is het weer verschillend. Max zal uiteraard niet blij zijn met deze P5, maar voor het kampioenschap ligt hij gewoon nog prima op koers.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Vandaag heeft Max er niet alles uitgehaald hoor.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja dan moet RBR maar beter de zaken op orde krijgen. Aan Max zal het niet liggen. Die zal er alles uithalen.
Dit!quote:Op zondag 21 juli 2024 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Piastri zal heel braaf teamstrategie in het voordeel van Norris laten slagen de rest van het seizoen.
Je kan toch per rijder het beeld laten zien?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:21 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ja maar niet voor mij beschikbaar op F1TV, daar moet je het onboard gedeelte gewoon doen met wat de regie beslist.
Daar gaat het niet om.quote:
Het ligt geheel op welke manier. Als je zegt dat Max het vandaag slecht deed zeg ik nee. Als je zegt dat dit door Hamilton komt zeg ik nee want ik zie het als een race incident. Ik gooi het gewoon op een slechte strategie. Meer dan een derde plek had er sowieso niet ingezeten.quote:
Eens. Max had in de basis de snelheid om het McLaren toch wel lastig te maken, maar deed het nietquote:Op zondag 21 juli 2024 17:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vandaag heeft Max er niet alles uitgehaald hoor.
Nee, maar dat kwam natuurlijk ook omdat hij ineens met een Mercedes en Ferrari moest gaan vechten omdat die een undercut deden op hem.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eens. Max had in de basis de snelheid om het McLaren toch wel lastig te maken, maar deed het niet
dat weten ze toch van die voorgaande jaren?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Als team moet je gewoon scherp zijn en niet achter de feiten aanlopen.
Als je op Monza of Spa een overcut doet dan heb je voldoende rechte stukken om iemand weer in te halen.
Op de Hungaroring heb je maar 1 recht stukje waar je veel meer risico moet nemen.
Je wil jezelf niet in de positie hebben dat je moet inhalen, je kan er beter voor zitten met iets oudere banden en je dan breed maken. En als je dat wil dan moet je een undercut doen.
Max is daar pissed over en kan ook formuleren waarom.
Morgenochtend praten ze er over zonder de adrenaline en dan is dat wel weer klaar.
Maar strategisch moet het wel beter.
Uiteindelijk doet Lambiase de strategie natuurlijk ook niet alleen, daar hebben ze een team voor en nog een dame die dat al jaren prima doet. Maar dit was niet zo goed.quote:
Max zat er ook niet lekker in hoor, ook na die eerste bocht 5 minuten klagen over de radio, terwijl hij gewoon had kunnen racen. Verder vol in discussie gaan met GP, die divebomb was ook kansloos voor die plaats. Hij was gewoon niet zo scherp zoals hij normaal wel is de laatste jaren.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het ligt geheel op welke manier. Als je zegt dat Max het vandaag slecht deed zeg ik nee. Als je zegt dat dit door Hamilton komt zeg ik nee want ik zie het als een race incident. Ik gooi het gewoon op een slechte strategie. Meer dan een derde plek had er sowieso niet ingezeten.
Zou je zeggen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat weten ze toch van die voorgaande jaren?
Nah, dan zal dat worden vervangen door een 13 in dozijn stratencircuit.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
Maar dit circuit mag ook wel van de kalender, want zelfs met DRS is er bijna niet ingehaald
Mss na 2032quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
Maar dit circuit mag ook wel van de kalender, want zelfs met DRS is er bijna niet ingehaald
Is er niet voor 10 jaar bijgetekend?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
1 van de leukste banen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
Dat valt dus echt ontzettend mee.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
Batterijen uitschakelen in de DRS zone per 2025?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:46 schreef pmponer het volgende:
andere dingen te doenquote:Op zondag 21 juli 2024 17:47 schreef FvanS het volgende:
[..]
Nah, dan zal dat worden vervangen door een 13 in dozijn stratencircuit.
Daarover gesproken, waar is @:nattekat eigenlijk?
Maar daar hebben ze F1 Kids voor uitgevonden.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:48 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Man man man... Wijf op Sky vind dat MAX zo niet door de radio mag praten want de wereld luisterd mee en Kinderen
Om zelf te rijden misschien, maar het was toch echt wel een optocht.quote:
Ik herinner mij hier veel spannende wedstrijden.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:49 schreef pmponer het volgende:
[..]
Om zelf te rijden misschien, maar het was toch echt wel een optocht.
Wat rij je dan?quote:Op zondag 21 juli 2024 17:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Moet vanavond ook nog 2 halve races rijden op de Hungaroring. Hopelijk mag ik een beetje vooraan starten, anders wordt het een lange avond
Dat viel reuze mee, vooral achterin het veld. Voor was er gewoon te veel ruimtequote:Op zondag 21 juli 2024 17:49 schreef pmponer het volgende:
[..]
Om zelf te rijden misschien, maar het was toch echt wel een optocht.
Maar eigenlijk altijd vanwege strategiegevechten met 1-stop meer of minder.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik herinner mij hier veel spannende wedstrijden.
Hoort ook bij de sport.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar eigenlijk altijd vanwege strategiegevechten met 1-stop meer of minder.
Mogelijk speelde het weer of de kleinere auto;s hierin dan een rolquote:Op zondag 21 juli 2024 17:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Norris was ook minuten bezig over de radio wat hij de laatse tijd steeds meer doet. Norris in Oostenrijk met zijn divebombs. Maar Max had het gedaan. Ook dat zie ik als een raceincident net als nu met Hamilton het geval was. Die dingen gebeuren. Maar de Engelse pers moest het weer op Max schuiven. Zal nu ook wel weer het geval zijn. Bij elk incident is Max schijnbaar de schuldige en is hij slecht.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:44 schreef FvanS het volgende:
[..]
Max zat er ook niet lekker in hoor, ook na die eerste bocht 5 minuten klagen over de radio, terwijl hij gewoon had kunnen racen. Verder vol in discussie gaan met GP, die divebomb was ook kansloos voor die plaats. Hij was gewoon niet zo scherp zoals hij normaal wel is de laatste jaren.
Jouw niveauquote:Op zondag 21 juli 2024 17:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind de graphics op F1 Kids overigens gigantisch leuk.
door de regenquote:Op zondag 21 juli 2024 17:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
F1 23.quote:
Dat verbaast mij niets.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:51 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind de graphics op F1 Kids overigens gigantisch leuk.
Dit gaat net zo goed op voor Zandvoort.quote:
de stewards beslissen, daar moeten we het mee doen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Norris was ook minuten bezig over de radio wat hij de laatse tijd steeds meer doet. Norris in Oostenrijk met zijn divebombs. Maar Max had het gedaan. Ook dat zie ik als een raceincident net als nu met Hamilton het geval was. Die dingen gebeuren. Maar de Engelse pers moest het weer op Max schuiven. Zal nu ook wel weer het geval zijn. Bij elk incident is Max schijnbaar de schuldige en is hij slecht.
Veel plezierquote:Op zondag 21 juli 2024 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
F1 23.
Groepje vrienden / ex-collega's.
1e race is een oefenrace (niet iedereen komt aan oefenen toe), 2e telt voor de punten.
Uiteraard met kwalificatiesessie vooraf (1x 18 minuten sessie).
Heb een teen gekneusd vandaag maar gelukkig m'n rechtervoet.
Gaspedaal gaat een stuk lichter dan het rempedaal
dat is onze eigen baan, deze baan zit er al tientallen jaren saai in.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit gaat net zo goed op voor Zandvoort.
Dus laten we maar niet te hard roepen dat deze baan van de kalender moet.
Team moet scherp zijn en Max ook. Hij kan besluiten om eerder een pitstop te willen doen. En na de undercut van Hamilton heeft hij nog flink wat ronden doorgereden. Ook hijzelf kan de keus maken om dan sneller binnen te komen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.
Als team moet je gewoon scherp zijn en niet achter de feiten aanlopen.
Als je op Monza of Spa een overcut doet dan heb je voldoende rechte stukken om iemand weer in te halen.
Op de Hungaroring heb je maar 1 recht stukje waar je veel meer risico moet nemen.
Je wil jezelf niet in de positie hebben dat je moet inhalen, je kan er beter voor zitten met iets oudere banden en je dan breed maken. En als je dat wil dan moet je een undercut doen.
Max is daar pissed over en kan ook formuleren waarom.
Morgenochtend praten ze er over zonder de adrenaline en dan is dat wel weer klaar.
Maar strategisch moet het wel beter.
Pitstopstrategie daar kan Max weinig aan doen denk ik.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:55 schreef FYazz het volgende:
[..]
Team moet scherp zijn en Max ook. Hij kan besluiten om eerder een pitstop te willen doen. En na de undercut van Hamilton heeft hij nog flink wat ronden doorgereden. Ook hijzelf kan de keus maken om dan sneller binnen te komen.
Iets wat doorgaans ook juist de kracht/winnaars mentaliteit is van Max, dat hij zelf de regie pakt of tegen advies ingaat als hij denkt dat aan de pitmuur een verkeerde keus wordt gemaakt.
Zowel team als Max zijn op dit moment niet in volledige harmonie.
Dus inderdaad, even de adrenaline laten dalen en daarna weer open en met gezamenlijke focus naar de volgende race kijken.
Zie twee posts boven jequote:Op zondag 21 juli 2024 17:57 schreef SoldMayor het volgende:
Even iets anders..
Stroll werd de afgelopen jaren natuurlijk vooral een paydriver genoemd. Maar ik vind hem dit seizoen en zeker de laatste 5 races erg sterk. Vaak voor Alonso. Vandaag ook weer.
Mag ook wel eens gezegd worden.
Ik denk dat de Aston Martin op dit moment niet lekker aansluit bij Alonso z'n bijzondere rijstijl.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:57 schreef SoldMayor het volgende:
Even iets anders..
Stroll werd de afgelopen jaren natuurlijk vooral een paydriver genoemd. Maar ik vind hem dit seizoen en zeker de laatste 5 races erg sterk. Vaak voor Alonso. Vandaag ook weer.
En hij heeft helemaal gelijk!quote:
Voor Lance heeft het geen gevolgen want papaquote:
Hoe vaak was de auto van Alonso stuk als Stroll voor hem reed? EN bij 1 van de straat races hield Alonso het veld tegen zodat Stroll lekker punten kon halen. Vervolgens rijdt Stroll de muur in. Is vooral schijn. Trap er niet in.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:57 schreef SoldMayor het volgende:
Even iets anders..
Stroll is geen matige coureur omdat hij er niks van kan maar omdat hij zoveel fout doet.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:57 schreef SoldMayor het volgende:
Even iets anders..
Het waren teamorders, zie post 88quote:Op zondag 21 juli 2024 17:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe vaak was de auto van Alonso stuk als Stroll voor hem reed? EN bij 1 van de straat races hield Alonso het veld tegen zodat Stroll lekker punten kon halen. Vervolgens rijdt Stroll de muur in. Is vooral schijn. Trap er niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |