Nou ja die laatste twee konden we wel missen.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:39 schreef BobW het volgende:
[..]
Geen Henk Lubberding, geen Edwin Winkels, geen Bert Wagendorp, geen Rob Harmeling, geen Thijs Zonneveld, geen Thomas Dekker.
Andere tijden
Vanavond met Roxanne, Marcel Kittel en Harrie Lavreysengodquote:Jeroen Stomphorst blikt in NOS De Avondetappe: Tour de Femmes dagelijks vanaf een sfeervolle plek in de buurt van de koers terug op de verreden etappe in de Tour de France Femmes. Dat doet hij met wielrenners en kenners en liefhebbers van de sport.
De afgelopen twee edities van de Tour de France Femmes moesten de wielerfans het zonder De Avondetappe doen. Daar is dit jaar verandering in gekomen, want de NOS blikt vanaf de start in Rotterdam elke koersdag terug op de vrouwenronde, vanaf een mooie locatie vlak bij de route. Niet met vast Avondetappe-gezicht Dione de Graaff - zij is na een lange sportzomer met vakantie - maar met Jeroen Stomphorst als gastheer.
Jeroen Stomphorst
Een prachtige klus, vindt de presentator. In het Algemeen Dagblad vertelt hij dat de deelnemers aan de ronde er ook blij mee zijn. "Het enthousiasme in het vrouwenpeloton is groot over onze stap. Waarschijnlijk gaat het lukken om de toprensters zelf ook aan tafel te krijgen. Bij de mannen is op dat gebied toch minder mogelijk."
Harrie lacht om de wattages die Kittel traptequote:Op maandag 12 augustus 2024 22:17 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Vanavond met Roxanne, Marcel Kittel en Harrie Lavreysengod
Harrie trapt ze letterlijk met 1 beenquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Harrie lacht om de wattages die Kittel trapte
Marcel lacht om het FTP van Harrie.quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:19 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Harrie lacht om de wattages die Kittel trapte
Voor de legpress blijkt dat dus te kloppenquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:19 schreef Remco het volgende:
[..]
Harrie trapt ze letterlijk met 1 been
Net alsof Harrie ooit een 20 minuten test doetquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Marcel lacht om het FTP van Harrie.
Wilde niet voor de cameraquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:28 schreef Faraday01 het volgende:
Kom er maar in met de jankende Wiebes
Zo lang houdt hij het ook niet volquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net alsof Harrie ooit een 20 minuten test doet
Ik denk dat als hij vol gaat een minuut al kantje boord isquote:Op maandag 12 augustus 2024 22:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo lang houdt hij het ook niet vol
Inderdaad, hij luistert naar de antwoorden en stelt een vervolg vraag die daarop aansluit. Ipv de volgende vraag van het kaartjequote:Op maandag 12 augustus 2024 22:56 schreef Faraday01 het volgende:
Dione mag wegblijven. Niet dat Jeroen fantastisch is maar hij luistert in ieder geval naar de antwoorden
Als je Harry in de Tour zou laten meedoen, hoelang zou hij dan in het peloton kunnen blijven zitten?quote:Op maandag 12 augustus 2024 22:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als hij vol gaat een minuut al kantje boord is
Bij de eerste versnelling heuvelop ligt hij er meteen af.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je Harry in de Tour zou laten meedoen, hoelang zou hij dan in het peloton kunnen blijven zitten?
Traint zo iemand als Lefreysen eigenlijk langere afstanden? Ik neem aan dat je toch ook een zekere basisconditie moet hebben. Anders word je in zo'n toernooi ook sneller vermoeid lijkt me.
En op het puur vlakke? Zou hij dat 150 km kunnen bijhouden?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Bij de eerste versnelling heuvelop ligt hij er meteen af.
Ze trainen om zichzelf in inspanningen van maximaal 3 baanrondjes. Dus heel erg explosief en enorm veel krachttraining, jezelf binnen maximaal een minuut helemaal leegtrekken. Dat is vooral anaeroob met heel veel opbouw van lactaat. Met zo'n lichaam ben je totaal niet getraind op duurinspanningen (hoge aerobe drempel) en bovendien hebben ze zo veel spiermassa dat dat ook veel te veel zuurstof vraagt als je dat lang vol moet houden.
In de Coronatijd is wel eens zo'n Zwift-race georganiseerd waar Lavreysen en Hoogland ook aan meededen. Die waren na 3 minuten al helemaal klaar. Dus nee, die kunnen dat geen 150 kilometer bijhouden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En op het puur vlakke? Zou hij dat 150 km kunnen bijhouden?
Neem toch aan dat een zekere basisconditie ook helpt. Zeker als je een aantal ronden van de sprint op één dag moet rijden. Ik weet dat er bodybuilders zijn die nauwelijks de trap op komen, maar dat lijkt me in het geval van Lefreysen ook niet zo handig ...
Vroeger deden de baansprinters wel duurtrainingen, maar nu op wat korte rondjes na helemaal niet meer. Alles op en voor de explosiviteit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je Harry in de Tour zou laten meedoen, hoelang zou hij dan in het peloton kunnen blijven zitten?
Traint zo iemand als Lefreysen eigenlijk langere afstanden? Ik neem aan dat je toch ook een zekere basisconditie moet hebben. Anders word je in zo'n toernooi ook sneller vermoeid lijkt me.
Misschien wel logisch vanuit dat oogpunt dat Lefreysen stond te hijgen op dat podium en daarna bijna flauwviel. Hij heeft gewoon een uithoudingsvermogen van niksquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vroeger deden de baansprinters wel duurtrainingen, maar nu op wat korte rondjes na helemaal niet meer. Alles op en voor de explosiviteit.
Er waren dit jaar etappes waar er best wel wat amateurs een eind zouden meekunnen. Volgens mij was er een sprintetappe waar sommigen gemiddeld 140W hadden. Dat zou Harrie ook moeten redden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zelfs ik zou dat redden en ik fiets heel erg weinig momenteel.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er waren dit jaar etappes waar er best wel wat amateurs een eind zouden meekunnen. Volgens mij was er een sprintetappe waar sommigen gemiddeld 140W hadden. Dat zou Harrie ook moeten redden.
Hahahaquote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien wel logisch vanuit dat oogpunt dat Lefreysen stond te hijgen op dat podium en daarna bijna flauwviel. Hij heeft gewoon een uithoudingsvermogen van niks
Haha wat gaaf. Maar ik denk echt niet dat die gasten een berg snel opkomen. Harrie is 92 kg. Tuurlijk zijn ze wel gezond en afgetraind (in elk geval beter dan de meeste gewichtheffers en kogelstoters enzo), maar met dat gewicht ... tsja misschien kunnen ze inderdaad een klein stukje heel snel de Alpe op, maar daarna zullen ze al snel terugvallen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hahaha
Ik heb wel eens met hem gefietst op de baan, was echt tof. Nu heb ik totaal niet de bouw van een baansprinter, integendeel. Ik zou wel eens tegen ze willen fietsen op de Alpe ofzo, maar ben ook wel bang dat je je verkijkt op het duurvermogen van die gasten. Het zijn wel wereldtop topsporters, die 24/7 met sport bezig zijn.
Helemaal eens hoor. In het peloton rijden is niet voor iedereen weggelegd en bij elke lastige bocht zou ik een gat van 10m moeten dichtrijden. En als ze even doortrekken op een brug of viaduct dan wordt het ook lastig.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:55 schreef Tommeke het volgende:
Wielrennen is wel iets meer dan alleen wattages trappen
Precies. Ik zou nooit durven afdalen of met 60 kilometer sprinten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor. In het peloton rijden is niet voor iedereen weggelegd en bij elke lastige bocht zou ik een gat van 10m moeten dichtrijden. En als ze even doortrekken op een brug of viaduct dan wordt het ook lastig.
Is dat dan het Stomphorst-effect?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:33 schreef Adrie072 het volgende:
Was weer prima gisteren, 10x betere gesprekken aan tafel nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |