Bij de eerste versnelling heuvelop ligt hij er meteen af.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je Harry in de Tour zou laten meedoen, hoelang zou hij dan in het peloton kunnen blijven zitten?
Traint zo iemand als Lefreysen eigenlijk langere afstanden? Ik neem aan dat je toch ook een zekere basisconditie moet hebben. Anders word je in zo'n toernooi ook sneller vermoeid lijkt me.
En op het puur vlakke? Zou hij dat 150 km kunnen bijhouden?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Bij de eerste versnelling heuvelop ligt hij er meteen af.
Ze trainen om zichzelf in inspanningen van maximaal 3 baanrondjes. Dus heel erg explosief en enorm veel krachttraining, jezelf binnen maximaal een minuut helemaal leegtrekken. Dat is vooral anaeroob met heel veel opbouw van lactaat. Met zo'n lichaam ben je totaal niet getraind op duurinspanningen (hoge aerobe drempel) en bovendien hebben ze zo veel spiermassa dat dat ook veel te veel zuurstof vraagt als je dat lang vol moet houden.
In de Coronatijd is wel eens zo'n Zwift-race georganiseerd waar Lavreysen en Hoogland ook aan meededen. Die waren na 3 minuten al helemaal klaar. Dus nee, die kunnen dat geen 150 kilometer bijhouden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En op het puur vlakke? Zou hij dat 150 km kunnen bijhouden?
Neem toch aan dat een zekere basisconditie ook helpt. Zeker als je een aantal ronden van de sprint op één dag moet rijden. Ik weet dat er bodybuilders zijn die nauwelijks de trap op komen, maar dat lijkt me in het geval van Lefreysen ook niet zo handig ...
Vroeger deden de baansprinters wel duurtrainingen, maar nu op wat korte rondjes na helemaal niet meer. Alles op en voor de explosiviteit.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Als je Harry in de Tour zou laten meedoen, hoelang zou hij dan in het peloton kunnen blijven zitten?
Traint zo iemand als Lefreysen eigenlijk langere afstanden? Ik neem aan dat je toch ook een zekere basisconditie moet hebben. Anders word je in zo'n toernooi ook sneller vermoeid lijkt me.
Misschien wel logisch vanuit dat oogpunt dat Lefreysen stond te hijgen op dat podium en daarna bijna flauwviel. Hij heeft gewoon een uithoudingsvermogen van niksquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vroeger deden de baansprinters wel duurtrainingen, maar nu op wat korte rondjes na helemaal niet meer. Alles op en voor de explosiviteit.
Er waren dit jaar etappes waar er best wel wat amateurs een eind zouden meekunnen. Volgens mij was er een sprintetappe waar sommigen gemiddeld 140W hadden. Dat zou Harrie ook moeten redden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zelfs ik zou dat redden en ik fiets heel erg weinig momenteel.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er waren dit jaar etappes waar er best wel wat amateurs een eind zouden meekunnen. Volgens mij was er een sprintetappe waar sommigen gemiddeld 140W hadden. Dat zou Harrie ook moeten redden.
Hahahaquote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien wel logisch vanuit dat oogpunt dat Lefreysen stond te hijgen op dat podium en daarna bijna flauwviel. Hij heeft gewoon een uithoudingsvermogen van niks
Haha wat gaaf. Maar ik denk echt niet dat die gasten een berg snel opkomen. Harrie is 92 kg. Tuurlijk zijn ze wel gezond en afgetraind (in elk geval beter dan de meeste gewichtheffers en kogelstoters enzo), maar met dat gewicht ... tsja misschien kunnen ze inderdaad een klein stukje heel snel de Alpe op, maar daarna zullen ze al snel terugvallen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hahaha
Ik heb wel eens met hem gefietst op de baan, was echt tof. Nu heb ik totaal niet de bouw van een baansprinter, integendeel. Ik zou wel eens tegen ze willen fietsen op de Alpe ofzo, maar ben ook wel bang dat je je verkijkt op het duurvermogen van die gasten. Het zijn wel wereldtop topsporters, die 24/7 met sport bezig zijn.
Helemaal eens hoor. In het peloton rijden is niet voor iedereen weggelegd en bij elke lastige bocht zou ik een gat van 10m moeten dichtrijden. En als ze even doortrekken op een brug of viaduct dan wordt het ook lastig.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:55 schreef Tommeke het volgende:
Wielrennen is wel iets meer dan alleen wattages trappen
Precies. Ik zou nooit durven afdalen of met 60 kilometer sprinten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor. In het peloton rijden is niet voor iedereen weggelegd en bij elke lastige bocht zou ik een gat van 10m moeten dichtrijden. En als ze even doortrekken op een brug of viaduct dan wordt het ook lastig.
Is dat dan het Stomphorst-effect?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:33 schreef Adrie072 het volgende:
Was weer prima gisteren, 10x betere gesprekken aan tafel nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |