abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214744837
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Je kunt toch gewoon de schakelaar en de lamp apart naar de kabeldoos brengen en daar de verbindingen maken ?
Hoe bedoel je dat? Kheb t gevoel dat ik even te ingewikkeld denk
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_214745021
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Je kunt toch gewoon de schakelaar en de lamp apart naar de kabeldoos brengen en daar de verbindingen maken ?
Ja met VD. Niet met YMvK.
pi_214746692
Zo, eerste is klaar, de aansluiting op de kabeldoos in de berging.

Tis wat druk maar het is vanuit de bouw zo aangelegd dus ik verander er zo min mogelijk aan, enige wat ik gedaan heb is de 3-voudige lasklemmen vervangen door 5-voudige (helaas ben ik 4-voudig niet tegengekomen) en heb ik de groen-gele tape om de aardlitze gedaan.

Los van dat het wat vol oogt: kan dit zo?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 18 augustus 2024 @ 17:48:17 #55
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_214747004
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 17:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Klinkt alsof die trafo sowieso niet ok is. Als halogeen snel sneuvelt en nu je ledlampjes er in no time uitvliegen zou ik juist de trafo eens goed bekijken.
Inmiddels terug van vakantie, heb bij de bouwmarkt weer gewoon nieuwe halogeenlampjes gehaald en nu werkt het weer. Wel bijzonder dat die LED'jes het nog wel een paar minuten hebben gedaan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 22:13:08 #56
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_214750211
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:22 schreef kalinhos het volgende:
Zo, eerste is klaar, de aansluiting op de kabeldoos in de berging.

Tis wat druk maar het is vanuit de bouw zo aangelegd dus ik verander er zo min mogelijk aan, enige wat ik gedaan heb is de 3-voudige lasklemmen vervangen door 5-voudige (helaas ben ik 4-voudig niet tegengekomen) en heb ik de groen-gele tape om de aardlitze gedaan.

Los van dat het wat vol oogt: kan dit zo?[ afbeelding ]
Dit kan prima zo :)
pi_214763812
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:32 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Gebruik je YMVK kabels of ga je installatiedraad gebruiken ? Je schema klopt in principe.
De lamp heeft geen aarde schroef of een lip aan het metaal zitten ?
De lamp in kwestie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou ik dan die aarde er aan de onderkant door moeten wurmen of wat is handig?
pi_214764030
Ik heb per ongeluk een "low pressure tap" (keukenkraan) gekocht, terwijl wij uiteraard gewoon een boiler op druk hebben. Geen idee wie/wat ooit een systeem heeft zonder druk.

Maargoed, die kraan heeft dus een 3e slang naast koud/warm, die gaat naar een ontluchting uitgang ofzo?

Kan ik nou gewoon B en C aansluiten op koud en warm en hem gewoon gebruiken? Of moet die 3e slang ergens op aangesloten zijn (afdoppen?)

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:26:20 #59
92034 crew  Vonkenboer
pi_214764645
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:22 schreef kalinhos het volgende:

[..]
De lamp in kwestie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou ik dan die aarde er aan de onderkant door moeten wurmen of wat is handig?
Het snoer is maar twee aderig ?
pi_214764792
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Het snoer is maar twee aderig ?
Ja. Zoals gezegd: oud ding, ik denk echt ergens dattie in gebruik was jaren 60,70
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:46:30 #61
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_214765049
Nieuw snoer aan die fitting maken en aarde aan de metalen behuizing maken.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  Public Relations / Redactie Film woensdag 21 augustus 2024 @ 00:29:11 #62
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_214765225
Kort vraagje: het water van een plat dak komt uit in een gedeelde afvoer om vervolgens verder afgevoerd te worden. Het water zou in de vergaarbak moeten vallen. Maar het blijft onder de afvoerbuis zitten waardoor het terug loopt tegen de gevel aan en niet in de vergaarbak drupt.
Iemand verklaring hier voor? Hoe is dit op te lossen?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 09:01:52 #63
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_214766079
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 00:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Kort vraagje: het water van een plat dak komt uit in een gedeelde afvoer om vervolgens verder afgevoerd te worden. Het water zou in de vergaarbak moeten vallen. Maar het blijft onder de afvoerbuis zitten waardoor het terug loopt tegen de gevel aan en niet in de vergaarbak drupt.
Iemand verklaring hier voor? Hoe is dit op te lossen?
Als een theepotje die niet snel genoeg schenkt en dus op de vloer de thee drupt en niet in het glas?

Misschien zitten er wat ruwe randjes aan het einde van de afvoerbuis? Kan je deze nog wat richten en eventueel van schuinte laten veranderen?

Een oude truc om water te geleiden is een stalen ketting of draad van je tuit naar je vergaarbak.

pi_214766324
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 23:46 schreef whY... het volgende:
Nieuw snoer aan die fitting maken en aarde aan de metalen behuizing maken.
Hoe doe ik dat laatste? Gewoon een schroef in dat metaal draaien of?
  woensdag 21 augustus 2024 @ 09:44:51 #65
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_214766338
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:41 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Hoe doe ik dat laatste? Gewoon een schroef in dat metaal draaien of?
Wel even kijken wat een mooi plekje is, liefst waar je het niet ziet natuurlijk.

Je hebt metaalschroefjes die zelf borend zijn, klein ringetje ertussen zodat de kabel mooi klemt, eventueel als je het hebt een ringetje aanknijpen aan de kabel:
pi_214766663
Thanks!

Zo’n ringetje heb ik niet maar zal vast een bouwmarkt wel hebben.

Heb de lamp in mijn vorige woning opgehangen buiten in mn overkapping, zonder aarde. Maar wil het deze keer helemaal goed doen.
pi_214768318
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 20:49 schreef DX11 het volgende:
Ik heb per ongeluk een "low pressure tap" (keukenkraan) gekocht, terwijl wij uiteraard gewoon een boiler op druk hebben. Geen idee wie/wat ooit een systeem heeft zonder druk.

Maargoed, die kraan heeft dus een 3e slang naast koud/warm, die gaat naar een ontluchting uitgang ofzo?

Kan ik nou gewoon B en C aansluiten op koud en warm en hem gewoon gebruiken? Of moet die 3e slang ergens op aangesloten zijn (afdoppen?)

[ afbeelding ]
Als ik de tekening goed begrijp is A je aanvoer van koud water. Slang B zal via de warmwater kraan druk krijgen om je boiler te vullen. C krijgt dan water omdat B levert aan de boiler. De stang van de kraan naar de koppeling met C is dan de koud water toevoer vanaf de kraan. De losse slang met bocht en gewicht is omdat je de kraankop er uit kan trekken.

Geen idee of je boiler er tegen kan om zonder druk te verwarmen. Gewoon proberen lijkt mij.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_214772189
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:38 schreef 215 het volgende:

[..]
Als ik de tekening goed begrijp is A je aanvoer van koud water. Slang B zal via de warmwater kraan druk krijgen om je boiler te vullen. C krijgt dan water omdat B levert aan de boiler. De stang van de kraan naar de koppeling met C is dan de koud water toevoer vanaf de kraan. De losse slang met bocht en gewicht is omdat je de kraankop er uit kan trekken.

Geen idee of je boiler er tegen kan om zonder druk te verwarmen. Gewoon proberen lijkt mij.
Waar de kraan komt zijn maar 2 slangen, warm en koud (dus b en c).
A blijft over, ik heb het opgezocht, het is een ontluchting slang ofzo voor mensen met een druk-loos systeem. Volgens chatgpt kan ik hem het beste afdoppen alleen is de kraan misschien niet bestand tegen de druk van een niet-drukloos systeem, maar proberen kon inderdaad wel (voorzichtig). Ik kan me overigens niet voorstellen dat een drukloze kraan binnen europa ineens van zwakkere materialen wordt gemaakt ofzo, dus ik verwacht dat wel goed gaat. Maar dan zit je dus wel met een overbodige extra slang, beetje jammer.
pi_214772260
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:03 schreef DX11 het volgende:

[..]
Waar de kraan komt zijn maar 2 slangen, warm en koud (dus b en c).
A blijft over, ik heb het opgezocht, het is een ontluchting slang ofzo voor mensen met een druk-loos systeem. Volgens chatgpt kan ik hem het beste afdoppen alleen is de kraan misschien niet bestand tegen de druk van een niet-drukloos systeem, maar proberen kon inderdaad wel (voorzichtig). Ik kan me overigens niet voorstellen dat een drukloze kraan binnen europa ineens van zwakkere materialen wordt gemaakt ofzo, dus ik verwacht dat wel goed gaat. Maar dan zit je dus wel met een overbodige extra slang, beetje jammer.
Dan zou ik de fabrikant ook even om een andere tekening vragen. Want deze klopt dan niet veel van. Waarom tekenen ze de aansluiting voor de boiler vanuit de kraan zelf?

Een loze leiding (of slang) van meer dan 10 cm lang die afgedopt is kan een broedplaats voor legionella zijn, zeker als aftakking van een warmwaterleiding. Die zou ik dan niet afdoppen aan het einde van de slang maar verwijderen en het gat afdoppen.

edit: Probeer maar eens wat er gebeurd als je op B druk zet. Ik vermoed dat er dan continu water uit C gaat stromen. Zo niet dan heb jij gelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door 215 op 21-08-2024 22:18:08 ]
pi_214772315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:16 schreef DX11 het volgende:
Dan zou ik de fabrikant ook even om een andere tekening vragen. Want deze klopt dan niet veel van. Waarom tekenen ze de aansluiting voor de boiler vanuit de kraan zelf?

Misschien klopt het wel voor mensen met een drukloos systeem. Ik ging er even vanuit dat ik B en C door warm/koud in de keuken kon vervangen.

Ik ga maar gewoon de kraan terugsturen en een niet-drukloze versie bestellen. Alleen deze was zo lekker goedkoop, nu blijkt ook waarom (oeps).
pi_214772345
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 22:16 schreef DX11 het volgende:

[..]
Misschien klopt het wel voor mensen met een drukloos systeem. Ik ging er even vanuit dat ik B en C door warm/koud in de keuken kon vervangen.

Ik ga maar gewoon de kraan terugsturen en een niet-drukloze versie bestellen. Alleen deze was zo lekker goedkoop, nu blijkt ook waarom (oeps).
Beter plan. Sowieso zijn budget kranen veel te snel versleten. Niet het juiste om op te bezuinigen.
pi_214778680
Ik wil een draadeind verlijmen in kunststof (voordeur). De lijm moet vullend zijn, want ruimte over. Aan het draadeind zit de voordeur hendel, dus er komt kracht op.

Ik heb een bus chemisch anker staan. Kan ik dat hiervoor gebruiken, of moet een deel hiervoor poreus zijn (steen)?
Wat zou ik anders kunnen gebruiken? Constructiebruislijm? Maar dat is bedoeld voor hout...
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:44:37 #73
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_214778885
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:26 schreef Grublit het volgende:
Ik wil een draadeind verlijmen in kunststof (voordeur). De lijm moet vullend zijn, want ruimte over. Aan het draadeind zit de voordeur hendel, dus er komt kracht op.

Ik heb een bus chemisch anker staan. Kan ik dat hiervoor gebruiken, of moet een deel hiervoor poreus zijn (steen)?
Wat zou ik anders kunnen gebruiken? Constructiebruislijm? Maar dat is bedoeld voor hout...
Die deur is hol dus?
Je zou een poging kunnen wagen met een zeefhuls

Maar ja, zou het tricky vinden. Je hebt 1 kans en als dat mis gaat is je deur vernachelt. Heb je al gedacht aan een flinke paraplu/togglerplug? Ik weet niet hoe dik dat draadeind is, maar ik kom ze tegen t/m M8.

Edit: hier, m10 zelfs: https://baptist.nl/ijzerw(...)ewand-anker-10-64-mm
pi_214779927
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 20:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die deur is hol dus?
Je zou een poging kunnen wagen met een zeefhuls

Maar ja, zou het tricky vinden. Je hebt 1 kans en als dat mis gaat is je deur vernachelt. Heb je al gedacht aan een flinke paraplu/togglerplug? Ik weet niet hoe dik dat draadeind is, maar ik kom ze tegen t/m M8.

Edit: hier, m10 zelfs: https://baptist.nl/ijzerw(...)ewand-anker-10-64-mm
Die hollewandplug zit er in. Daarin zat het draadeind van de deurhendel gedraaid. Maar vanwege de afstand in de deur, zat die er maar net in, 1,5-2 slagen of zo. Schijnbaar niet vast genoeg en is door de speling los gekomen.er zit nu dus een soort van huls om dat spul in te spuiten. Gaat mij erom of chemisch anker hecht of kunststof (PVC denk ik dan?) i.c.m. staal.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 22:45:47 #75
36431 bleiblei
pi_214780642
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 21:49 schreef Grublit het volgende:

[..]

Die hollewandplug zit er in. Daarin zat het draadeind van de deurhendel gedraaid. Maar vanwege de afstand in de deur, zat die er maar net in, 1,5-2 slagen of zo. Schijnbaar niet vast genoeg en is door de speling los gekomen.er zit nu dus een soort van huls om dat spul in te spuiten. Gaat mij erom of chemisch anker hecht of kunststof (PVC denk ik dan?) i.c.m. staal.
Het anker hoeft niet te hechten maar moet uitzetten aan de binnenkant. Wat je zoekt is iets dat hetzelfde doet als zo een veeranker/hollewandplug. Maar dan met voldoende grip op het draadeind.
Langer draadeind in de deurhendel draaien is ook geen optie? Klinkt alsof het draadeind gewoon te kort is. En iets aan een klein oppervlak in de deur gaan willen proberen te lijmen én het gewricht aan een deurhendel op moet kunnen vangen... Sterkte.

Maar goed, wederom... wel met een hoop aannames vanuit mijn kant. Want ik heb geen idee wat de afmetingen en oppervlaktes allemaal zijn. Dus helpt sowieso om volledig te zijn met je informatie.
- Hoe lang is het draadeind dat uitsteekt.
- Hoe dik is de deur van buitenkant tot het holle stuk
- hoeveel bewegingsruimte heb je in de deur
- Hoe ziet de klink eruit
- kan het draadeind in de klink vervangen worden
- Hoe dik is het draadeind en hoe groot het gat in de deur

Enz.
Enz.
Enz.

[ Bericht 18% gewijzigd door bleiblei op 22-08-2024 22:52:43 ]
pi_214782697
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 22:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Het anker hoeft niet te hechten maar moet uitzetten aan de binnenkant. Wat je zoekt is iets dat hetzelfde doet als zo een veeranker/hollewandplug. Maar dan met voldoende grip op het draadeind.
Langer draadeind in de deurhendel draaien is ook geen optie? Klinkt alsof het draadeind gewoon te kort is. En iets aan een klein oppervlak in de deur gaan willen proberen te lijmen én het gewricht aan een deurhendel op moet kunnen vangen... Sterkte.

Maar goed, wederom... wel met een hoop aannames vanuit mijn kant. Want ik heb geen idee wat de afmetingen en oppervlaktes allemaal zijn. Dus helpt sowieso om volledig te zijn met je informatie.
- Hoe lang is het draadeind dat uitsteekt.
- Hoe dik is de deur van buitenkant tot het holle stuk
- hoeveel bewegingsruimte heb je in de deur
- Hoe ziet de klink eruit
- kan het draadeind in de klink vervangen worden
- Hoe dik is het draadeind en hoe groot het gat in de deur

Enz.
Enz.
Enz.
Zie https://forum.fok.nl/topic/2711299/deurgreep-blinde-bevestiging-aan-kuststof-voordeur.html

Ik heb er dus uiteindelijk een hollewand anker in gekregen. https://www.elektramat.nl(...)I4NsG4xoCsZoQAvD_BwE

Het 'draadeind' is ook de montagepen van de deurhendel, dus die kan ik niet verlengen.
Deurhendel zit met 2 montagepunten vast. Onder zit hij nog vast, boven los geschoten. in het gat van ca 20mm, zit nu dat stuk kunststof van die Toggler plug en daarachter dat stuk metaal. Hier kan een (dikke) lijm zicht wel aan hechten lijkt me.
Ik heb vaker met chemisch anker gewerkt, maar altijd in steen (poreus). Nu wil ik alleen kunststof en metaal hechten. Dat is mijn issue...

Edit: ik heb overigens dit spul staan: https://tec7.com/nl-NL/pr(...)nchor#technical-info
pi_214805149
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:44 schreef whY... het volgende:

[..]
Wel even kijken wat een mooi plekje is, liefst waar je het niet ziet natuurlijk.

Je hebt metaalschroefjes die zelf borend zijn, klein ringetje ertussen zodat de kabel mooi klemt, eventueel als je het hebt een ringetje aanknijpen aan de kabel: [ afbeelding ]
Ik heb die lamp nog eens goed bekeken en ook de fitting

In de fitting vind ik dit schroefje, is dit dan bedoeld voor de aarde op aan te sluiten?

Of indien niet: de onderkant vd lamp (waar de kabel naar binnenkomt de fitting in) heeft ook 4 gaatjes. Zou ik dan hier een boutje doorheen moeten doen, ringetje van de aarde eromheen en dan met een moertje aan de binnenkant vastdraaien?
pi_214805995
Het schroefje in de fitting is bedoeld om het draadeind waar mee de fitting gemonteerd word te borgen.
Ik zou een gaatje in de bovenzijde van de fitting boren en daar de aardedraad doorvoeren en deze monteren aan de
afdekplaat doormiddel van een boutje en moertje
  zondag 25 augustus 2024 @ 20:50:01 #79
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_214806224
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 19:27 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik heb die lamp nog eens goed bekeken en ook de fitting

In de fitting vind ik dit schroefje, is dit dan bedoeld voor de aarde op aan te sluiten?
[ afbeelding ]

Of indien niet: de onderkant vd lamp (waar de kabel naar binnenkomt de fitting in) heeft ook 4 gaatjes. Zou ik dan hier een boutje doorheen moeten doen, ringetje van de aarde eromheen en dan met een moertje aan de binnenkant vastdraaien?
[ afbeelding ]
Wat Exlurker zegt klopt, maar je zou naast zijn advies ook de aarde erbij kunnen klemmen. Exlurker geeft wel een mooiere oplossing om eerlijk te zijn.
pi_214806429
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 20:32 schreef exlurker het volgende:
Het schroefje in de fitting is bedoeld om het draadeind waar mee de fitting gemonteerd word te borgen.
Ik zou een gaatje in de bovenzijde van de fitting boren en daar de aardedraad doorvoeren en deze monteren aan de
afdekplaat doormiddel van een boutje en moertje
En met afdekplaat bedoel je die metalen onderkant van de lamp? Anders begrijp ik niet hoe ik dit allemaal kwijt kan in die fitting qua ruimte
pi_214806470
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 20:50 schreef whY... het volgende:

[..]
Wat Exlurker zegt klopt, maar je zou naast zijn advies ook de aarde erbij kunnen klemmen. Exlurker geeft wel een mooiere oplossing om eerlijk te zijn.
En met klemmen bedoel je de oplossing om het vast te maken, via zo’n ringetje, aan een boutje en moertje aan de onderkant vd behuizing?
  zondag 25 augustus 2024 @ 21:25:27 #82
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_214806566
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 21:16 schreef kalinhos het volgende:

[..]
En met klemmen bedoel je de oplossing om het vast te maken, via zo’n ringetje, aan een boutje en moertje aan de onderkant vd behuizing?
ja precies, het enige dat telt is dat de aardedraad vastzit aan de metalen behuizing.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:33:28 #83
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214816779
Ik maak later nog even een foto van de zijkant.
Van mijn IKEA bureau is dit stekkertje kapot. Nu moet ik het hele snoer inclusief transformator vervangen, best duur.
Iemand enig idee wat dit voor stekkertje is?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_214823333
Je kan het ff in chatgpt gooien
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:01:14 #85
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214840387
Het is een molex stekker ^O^
Trotste mama van Ambar
pi_214882519
Ok, ik heb een paar Void-speakers die hun originele paarse kleur nog hebben en die ik ook zo wil houden. In de loop der tijd zijn ze her en der wat beschadigd bij transport en opbouw-afbouw, dus her en der is er wat hout zichtbaar. De kleur die ze hebben is geen standaard kleur.

Bestaat er een manier om diezelfde kleur te laten mengen oid? Is er een bedrijf dat dat kan, met bijv. een sample ofzo?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 3 september 2024 @ 18:51:39 #87
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214882797
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:07 schreef Lonaa het volgende:
Ok, ik heb een paar Void-speakers die hun originele paarse kleur nog hebben en die ik ook zo wil houden. In de loop der tijd zijn ze her en der wat beschadigd bij transport en opbouw-afbouw, dus her en der is er wat hout zichtbaar. De kleur die ze hebben is geen standaard kleur.

Bestaat er een manier om diezelfde kleur te laten mengen oid? Is er een bedrijf dat dat kan, met bijv. een sample ofzo?
Gamma heeft tegenwoordig een kleur scanner. Product meenemen en dan zou er bijna dezelfde kleur verf gemengd kunnen worden.
Trotste mama van Ambar
pi_214882892
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:51 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Gamma heeft tegenwoordig een kleur scanner. Product meenemen en dan zou er bijna dezelfde kleur verf gemengd kunnen worden.
Ja het product zijn dus 4 subwoofers van 40x80x120 :')

Edit: ik zie dat het product niet ergens in hoeft. Dat scheelt de helft.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_214887755
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2024 18:07 schreef Lonaa het volgende:

Deze kerel vragen:

twitter
  donderdag 3 oktober 2024 @ 15:46:49 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215167874
Vraagje, ik ben een muurtje aan het maken en wil het laatste stukje dicht maken. Nou is het de bedoeling dat er op dat stukje een snoer voor een hanglamp uit de muur komt. Hoe werk ik dat netjes af? De lamp komt er niet overheen te hangen. Zijn daar speciale afwerkkapjes voor om op de inbouwdoos te plaatsen?
KuikenGuppy
  donderdag 3 oktober 2024 @ 19:44:12 #91
36431 bleiblei
pi_215170128
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 15:46 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, ik ben een muurtje aan het maken en wil het laatste stukje dicht maken. Nou is het de bedoeling dat er op dat stukje een snoer voor een hanglamp uit de muur komt. Hoe werk ik dat netjes af? De lamp komt er niet overheen te hangen. Zijn daar speciale afwerkkapjes voor om op de inbouwdoos te plaatsen?
Ja, je kan gewoon blindplaten monteren.
https://nlshop.se.com/schakelmateriaal/blindplaten

Maar de constructie is mij niet helemaal duidelijk, wat voor draad gaat er dan van de inbouwdoos naar de lamp?

Edit: ben ff door gaan googlen. Nooit geweten, maar er zijn ook blindplaten met een draaddoorvoer:
https://www.google.com/search?q=blindplaat+doorvoer
  Moderator donderdag 3 oktober 2024 @ 20:24:51 #92
92034 crew  Vonkenboer
pi_215170823
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 19:44 schreef bleiblei het volgende:
Edit: ben ff door gaan googlen. Nooit geweten, maar er zijn ook blindplaten met een draaddoorvoer:
https://www.google.com/search?q=blindplaat+doorvoer
Of je neemt een gewone blindplaat en boort daar voorzichtig een gat in.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 20:26:26 #93
36431 bleiblei
pi_215170842
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 20:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Of je neemt een gewone blindplaat en boort daar voorzichtig een gat in.
Ja dat zou ik zelf ook gedaan hebben inderdaad :P .
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:12:35 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215178752
Bedankt voor het meedenken, ik heb het uiteindelijk anders opgelost door een mini verlaagd plafonnetje te maken en daar de inbouwdoos in te plaatsen, zodat daar precies het afdekkapje van de hanglamp overheen past. Mochten we de lamp ooit vervangen, zien we het wel weer verder :+. Goed te weten dat die kampjes met draaddoorvoer bestaan! En bedankt voor de Google -term "blindplaat" :D je moet bij zoiets vaak of in de winkel staan of net de juiste term weten :') :P.
KuikenGuppy
pi_215183897
In mijn kruipruimte zie ik een vrij forse kabel vanonder de funderingsbalk komen die 20cm onder de vloer is doorgeknipt. Iemand een idee wat dit is? Is dit een oude hoofdvoeding die de hele meterkast zou moeten voorzien van stroom?
pi_215184199
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:37 schreef _mido het volgende:
In mijn kruipruimte zie ik een vrij forse kabel vanonder de funderingsbalk komen die 20cm onder de vloer is doorgeknipt. Iemand een idee wat dit is? Is dit een oude hoofdvoeding die de hele meterkast zou moeten voorzien van stroom?
[ link | afbeelding ]
Zo te zien een grondkabel met krachtstroom: 3 fasen plus nul.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:24:29 #97
92034 crew  Vonkenboer
pi_215185688
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:37 schreef _mido het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lijkt een oude voedingskabel ergens van. Behoorlijke doorsnede ook, ik schat massief vier of zes mm².
Grondkabel met aardscherm.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:25:39 #98
495961 Brodderlug_Koolvoet
Ooit een bekende drakentemmer
pi_215186023
Hallo allemaal. Ik wil graag mijn cv-ketel bijvullen met water om de druk zeer laag is (is in anderhalf jaar niet gebeurt). Het schijnt niet moeilijk te zijn, maar in de filmpjes zijn de vulkraantjes altijd overduidelijk te zien, inclusief een rode hendel om de kraan te openen en sluiten. Zelf lijk ik een dergelijk hendeltje niet op deze installatie te hebben zitten. Als jullie deze situatie zo bekijken, zouden jullie misschien weten waar ik moet zijn? Alvast bedankt.

Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:51:06 #99
92034 crew  Vonkenboer
pi_215186783
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 18:25 schreef Brodderlug_Koolvoet het volgende:
Hallo allemaal. Ik wil graag mijn cv-ketel bijvullen met water om de druk zeer laag is (is in anderhalf jaar niet gebeurt). Het schijnt niet moeilijk te zijn, maar in de filmpjes zijn de vulkraantjes altijd overduidelijk te zien, inclusief een rode hendel om de kraan te openen en sluiten. Zelf lijk ik een dergelijk hendeltje niet op deze installatie te hebben zitten. Als jullie deze situatie zo bekijken, zouden jullie misschien weten waar ik moet zijn? Alvast bedankt.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij kun je de dop aan de onderzijde van deze aansluiting eraf draaien, dan zit daar de aansluiting waarop je de vulslang op kunt aansluiten. Dan kun je volgens mij die spindel die aan de rechterkant zit open en dicht draaien om water vanuit de vulslang je systeem in te laten lopen.

pi_215187096
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 18:25 schreef Brodderlug_Koolvoet het volgende:

Direct onder de manometer.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:04:12 #101
495961 Brodderlug_Koolvoet
Ooit een bekende drakentemmer
pi_215187576
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Volgens mij kun je de dop aan de onderzijde van deze aansluiting eraf draaien, dan zit daar de aansluiting waarop je de vulslang op kunt aansluiten. Dan kun je volgens mij die spindel die aan de rechterkant zit open en dicht draaien om water vanuit de vulslang je systeem in te laten lopen.

[ link | afbeelding ]
Ah, ik was me er niet van bewust dat het een dop was. Dan draai ik die eraf en koppel de vulslang eraan. En rechtsboven de vulslang kan ik die kop open en dicht draaien? Bedankt voor de adviezen, en ik zal het morgen eens proberen.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:13:16 #102
92034 crew  Vonkenboer
pi_215188219
De kans is groot dat het dopje waarmee de leiding afgesloten is waarop je de slang aansluit ook gebruikt word om de spindel open en dicht te kunnen draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')