abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213744494
Wie kan mij helpen met het volgende?

Op de kunststof voordeur van ons huis zat een afschuwelijk lelijke rode deurgreep, merk Hewi.
Besloten om deze te demonteren om hem zwart te spuiten. Momenteel zou ik willen dat ik dat niet had gedaan. De ene kant kwam goed los, de andere kreeg ik alleen los door de steun eruit te draaien. Toen viel er aan de binnekant iets naar beneden in de deur, iets van een moer. Daarna heb de andere steun ook gedraaid om te kijken of ik kon zien hoe die vast zat en daarbij kwam ook snel iets los en had ik de losse steun in mijn hand.

Nu moet ik de steunen terug in de deur krijgen. Deze hebben een M8 draad die dus in de deur moet steken.
In de deur zitten ronde gaten van ca 15mm.
Hoer krijg ik dit voor elkaar?
Een rampamoer erin? Maar weinig vlees om aan vast te houden.
Iets erin lijmen? PUR? Chemisch anker?
De deur in totaal is ca 5 cm dik. Dus een hollewand anker die je er horizontaal in steekt, gaat niet.

Foto van de deur:

De 'steun':

Het gat in de deur:
pi_213747919
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_213749387
quote:
Ja, die steun lijkt daar op. Maar die kunststof huls lijkt dan weer meer om in hout te bevestigen... Of zou ik die juist in mijn deur kunnen lijmen?
pi_213785614
Pffff, helemaal niemand ideeën voor mij?
pi_213786854
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:22 schreef Plankje55 het volgende:
Misschien een hollewandanker? https://www.hornbach.nl/p(...)tagCuNkaAq70EALw_wcB
Dit had ik bij de Gamma in mijn handen, maar die heeft voor M8 52mm aan vrije ruimte nodig achter de wand. En die vrij er ruimte is zeker niet groter dan ca 30mm...
pi_213787342
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 15:21 schreef Grublit het volgende:

[..]
Dit had ik bij de Gamma in mijn handen, maar die heeft voor M8 52mm aan vrije ruimte nodig achter de wand. En die vrij er ruimte is zeker niet groter dan ca 30mm...
Hij hoeft er niet recht ingestoken te worden. Beetje schuin kan ook. En desnoods het gat een beetje ruimen. Beetje ascii voor het idee.
| /

/ |
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')