abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214336018
Hij heeft het record verbroken op de Plateau de Brillen.

3:46 min sneller dan de tweede snelste tijd ooit van Pantani.
5:47 sneller dan de tijd van Armstrong.

En deze mannen vlogen de berg op.

Stel je een wedstrijd voor waarbij iemand Armstrong op zijn best op 5 minuten zet bij een beklimming.

Als je gelooft dat Pogacar dopingvrij is, dan ben je wel heel goed gelovig.

pi_214336050
Ja, PogacarN1fan Mou:
twitter
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_214337168
Er is wel veel veranderd sinds 1998 en 2004. Zaken die je mee zou moeten nemen. Wat onverlet laat dat de prestaties van Vingegaard en Pogacar vraagtekens en uitroeptekens opwerpen.

Verschillen. Zo ver je verschillende jaren en etappes met elkaar kan vergelijken.
* Voeding. 'Vroeger' was het stramien om zo min mogelijk te eten en sinds een paar jaar denken renners en ploegen daar totaal anders over
* teams zijn professioneler geworden (elk team heeft bijvoorbeeld iets lulligs als een osteopaat) en verbeterde trainingsprogramma's
* het hele peloton is veel harder gaan rijden. De snelheid ligt vanaf km 1 hoog, er zijn meer renners die even snel rijden en vanaf de eerste meters op de berg wordt al tijdwinst behaald. Groter en sneller peloton heeft een aanzuigende werking en zorgt er voor dat de laatste mannen meer energie hebben overgehouden.
* materiaal. Fietsen, kleding en helmen veel aerodynamischer (en in geval fiets ook veel stugger). Vroeger reed men niet eens met een helm, alleen een helm al scheelt qua verbruik wattage al 3% tot 8% (afhankelijk van snelheid en omstandigheden).

Evenaring of tijdswinst ten opzichte van zeer waarschijnlijk op dat moment keihard gedrogeerde renners is geen bewijs dat er 20 jaar later dus ook doping wordt gebruikt. Teveel factoren die ook een rol spelen. Maakt het wel nog steeds hoogst opmerkelijk
  vrijdag 19 juli 2024 @ 14:32:04 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_214338633
Het is niet zo dat Pogacar de enige is die zo hard rijdt, meerdere renners uit meerdere ploegen doen het.

Al die renners worden dag na dag gecontroleerd, dus terwijl er eentje misschien doping zou kunnen gebruiken en dat zou weten te maskeren, zou nu die kennis van zowel de doping als de maskering over alle teams bekend moeten zijn. En met de tientallen mensen die het dan zouden weten, zou er zeker iemand Pogacar wel verlinkt om hem uit het peloton te krijgen. Of een van de teams zou verlinkt zijn door iemand die ontslagen is en zo wraak kan nemen.

Beter materiaal, betere medische kennis, betere voeding, betere training.

Zo lijken die gelletjes van tegenwoordig misschien alleen een handigheidje, maar daarmee is het wel veel makkelijker om voedingswaarde binnen te krijgen zonder dat je lichaam energie moet afbuigen van het fietsen naar het verteren van normalere soorten voedsel. En door het gemak van het opslurpen kun je ook soepeler blijven draaien terwijl je "eet".

Technologisch zorgen de power-meters van tegenwoordig ervoor dat zowel de kopmannen als de knechten precies weten hoe hard ze een helling op kunnen rijden om het vol te kunnen houden tot aan de top.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_214338658
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:32 schreef mvdejong het volgende:
Het is niet zo dat Pogacar de enige is die zo hard rijdt, meerdere renners uit meerdere ploegen doen het.

Al die renners worden dag na dag gecontroleerd, dus terwijl er eentje misschien doping zou kunnen gebruiken en dat zou weten te maskeren, zou nu die kennis van zowel de doping als de maskering over alle teams bekend moeten zijn. En met de tientallen mensen die het dan zouden weten, zou er zeker iemand Pogacar wel verlinkt om hem uit het peloton te krijgen. Of een van de teams zou verlinkt zijn door iemand die ontslagen is en zo wraak kan nemen.

Beter materiaal, betere medische kennis, betere voeding, betere training.

Zo lijken die gelletjes van tegenwoordig misschien alleen een handigheidje, maar daarmee is het wel veel makkelijker om voedingswaarde binnen te krijgen zonder dat je lichaam energie moet afbuigen van het fietsen naar het verteren van normalere soorten voedsel. En door het gemak van het opslurpen kun je ook soepeler blijven draaien terwijl je "eet".

Technologisch zorgen de power-meters van tegenwoordig ervoor dat zowel de kopmannen als de knechten precies weten hoe hard ze een helling op kunnen rijden om het vol te kunnen houden tot aan de top.
İn de tijd van Armstrong hadden ze ook zulke argumenten.
pi_214338662
Ze gebruiken allemaal, we zullen in de toekomst nog wel horen wat precies. Of niet.

Het materiaal zal ook wel beter zijn dan wat Pantani had in 1998.
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 14:49:58 #7
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_214338860
Ik wel eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen met al die controles dat je onder de radar kan blijven.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_214338892
Tja, 6.5 minuten sneller dan Jelle Vanendert. Zo indrukwekkend is dat ook niet :+
pi_214338914
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:34 schreef polderturk het volgende:

[..]
İn de tijd van Armstrong hadden ze ook zulke argumenten.
Wetenschap zit pas 10 jaar serieus in het peloton en zeker de laatste jaren worden er gewoon enorme stappen gezet.

Daarmee zeg ik niet dat er niet gesnoept wordt, maar dat je zeer fors kunt verbeteren door de wetenschap.
pi_214338917
Was in de tijd van Armstrong een deel van de organisatie/controles ook niet betrokken bij dit soort praktijken en/of werd betaald om de andere kant op te kijken? Zoiets lijkt me nog steeds aan de hand.

Verder zou het natuurlijk kunnen dat er iets gevonden is/gebruikt wordt dat in principe niet op de lijst staat, dus NU niet als doping aangemerkt kan worden. Dus technisch gezien gebruik je dan geen dope.

Om te denken dat al die mannen dit soort prestaties alleen op pasta, cola, gelletjes en goede verzorging doen, moet je echt heel heel erg naïef zijn.
  Moderator vrijdag 19 juli 2024 @ 15:17:29 #11
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_214339096
bergetappes waren vroeger ook veel langer.

Vroege had je nog 5 cols van buiten categorie in etappe en moesten renners 220 kilometer rijden.

Nu heb je zoals vandaag 3 cols buiten categorie met ongeveer 150 kilometer.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_214341283
Tuurlijk is hij schoon.
Mja
  vrijdag 19 juli 2024 @ 20:16:10 #13
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214342343
Tuurlijk niet.

10 % sneller dan de grootste spuitkoningen :') Alleen maar "omdat ze het de laatste vijf jaar serieus zijn gaan benaderen". Ja de Tour is 120 jaar lang een serieus te nemen koers geweest en nooit eerder heeft iemand het geprobeerd serieus te benaderen.

Ik ben best naïef aangelegd hoor, maar wat we hier zien, kan gewoon niet. Niet alleen Pogacar, ook Vingegaard die vorige maand nog uit het ziekenhuis gerold kwam. Een grap is leuk, maar er zijn verdomme grenzen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214342900
Puur op de cijfertjes afgaan kan het niet.

Maar wat ik zo bijzonder vind is dat je in de media nauwelijks iets hoort. 1 vraag aan Dumoulin tijdens de avondetappe en de NOS is er weer vanaf.

Dat hier het complete forum 100% zeker is dat Pogacar niet clean is, doet een beetje denken aan dat wij de complotgekkies zijn. Zeker omdat je echt vrijwel niets critisch hoort/leest, en juist dat doet mij twijfelen of wij niet gewoon collectief gek zijn.
pi_214342963
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik wel eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen met al die controles dat je onder de radar kan blijven.
Het is een kat en muis spel. De controlemethodes en frequentie worden steeds beter, maar dat is ook het geval bij de substanties en methodes die renners hebben om prestaties te bevorderen of om het gebruik daarvan te maskeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214343133
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:54 schreef Remco het volgende:
Puur op de cijfertjes afgaan kan het niet.

Maar wat ik zo bijzonder vind is dat je in de media nauwelijks iets hoort. 1 vraag aan Dumoulin tijdens de avondetappe en de NOS is er weer vanaf.

Dat hier het complete forum 100% zeker is dat Pogacar niet clean is, doet een beetje denken aan dat wij de complotgekkies zijn. Zeker omdat je echt vrijwel niets critisch hoort/leest, en juist dat doet mij twijfelen of wij niet gewoon collectief gek zijn.
In de verschillende podcasts hoor je er wel meer over, maar het probleem blijft altijd dat je niks kan bewijzen, tenzij iemand betrapt wordt (maar dat gebeurde een eeuwigheid geleden voor het laatst) of dat renners//stafleden worden gepakt met allerlei spullen, maar daar wordt ook amper onderzoek naar gedaan. Je had Bahrain een tijdje geleden, maar daar is helemaal niks uit gekomen, geloof ik.

Dan kun je er alsnog veel meer tijd aan besteden uiteraard, maar het blijft dan wel bij vermoedens
pi_214343174
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is een kat en muis spel. De controlemethodes en frequentie worden steeds beter, maar dat is ook het geval bij de substanties en methodes die renners hebben om prestaties te bevorderen of om het gebruik daarvan te maskeren.
Dat zou je deels op kunnen lossen door te gaan hertesten op een (veel) later moment, maar dat is een stille dood gestorven in de sport
pi_214343622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is deels waar.

Tuurlijk zijn er altijd mogelijkheden de boel wat te manipuleren, zij het met doping maar ook in het grijze segment (dingen als astmamedicatie etc, niet echt verboden met voorschrift, maar wel bevorderend). Ketonen is ook een beetje zoiets. Wat er precies gebeurt en of dat grijs of echt verboden is weten we gewoon niet.

Maar met het bloedpaspoort en andere maatregelen zit het er niet meer in alle bloedwaarden helemaal de pan uit te manipuleren zoals destijds. De bandbreedte is gewoon wat kleiner.

Daarnaast zijn er wel wat plausibele verklaringen waardoor men harder rijdt bergop: etappes zijn korter, renners zijn vaak wat lichter, je hebt een aantal superploegen waardoor er georganiseerd in strak tempo naarboven gereden wordt en men niet als Pantani alles alleen hoeft te doen en dingen als fietsen en de staat van de weg/het asfalt hebben natuurlijk ook een rol.

Verklaart dat alles? Wellicht niet aangezien het de afgelopen tijd ineens wel rap harder gaat. De tijd zal het leren.
pi_214343669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dat zou je deels op kunnen lossen door te gaan hertesten op een (veel) later moment, maar dat is een stille dood gestorven in de sport
Vraag is wel hoever je wilt gaan en met welke consequentie. Ik ben er voor als waarheidsvinding, maar ergens moet een uitslag wel een uitslag zijn.

We gaan tenslotte ook niet meer de hele 100m van 1988 opnieuw verdelen omdat vrijwel iedereen gepakt had.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 21:48:47 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_214343718
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:09 schreef Marcoss het volgende:

[..]
In de verschillende podcasts hoor je er wel meer over, maar het probleem blijft altijd dat je niks kan bewijzen, tenzij iemand betrapt wordt (maar dat gebeurde een eeuwigheid geleden voor het laatst) of dat renners//stafleden worden gepakt met allerlei spullen, maar daar wordt ook amper onderzoek naar gedaan. Je had Bahrain een tijdje geleden, maar daar is helemaal niks uit gekomen, geloof ik.

Dan kun je er alsnog veel meer tijd aan besteden uiteraard, maar het blijft dan wel bij vermoedens
Ik denk dat er na de "dark ages" ook wel een zekere angst in geslopen is om al te streng te gaan controleren. Want heel die poppenkast opnieuw dat wil niemand. Dus er wordt hoog geschreeuwd dat de controles strenger zijn dan ooit (geen idee waar dat uit zou blijken) en verder hebben zowel de ASO als de UCI als de ploegen en de renners er alle belang bij om te etaleren dat alles schoon is. Er is geen partij die er belang bij heeft als er vuile was naar buiten komt.

En ik wil OP ZICH best geloven dat je met een wetenschappelijke benadering hier een kwart procent en daar misschien een half procent winst kunt behalen, maar dan moet je me toch nog maar eens geloofwaardig uitleggen hoe er nu ineens TIEN procent harder gereden wordt dan nog niet zo gek lang geleden door de toppers van de spuiterij. En dat dit dan clean zou zijn? Waar zitten we naar te kijken joh? Hebben we dan 115-120 jaar lang maar een beetje raak zitten klooien? Waren er niet al eerder miljoenen dollar mee gemoeid? Zijn er niet al eerder doden gevallen door bizarre doping-experimenten? Wat moet ik hier nog van geloven?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_214344010
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
En ik wil OP ZICH best geloven dat je met een wetenschappelijke benadering hier een kwart procent en daar misschien een half procent winst kunt behalen, maar dan moet je me toch nog maar eens geloofwaardig uitleggen hoe er nu ineens TIEN procent harder gereden wordt dan nog niet zo gek lang geleden door de toppers van de spuiterij.
Gewicht is wel een ding hierin, en ze zijn al ongeveer 10% lichter dan bijvoorbeeld Lance die qua lengte vergelijkbaar was:

Lance is 1.77 en zat qua tourgewicht rond de 72kg.
Pogacar is 1.76 en wordt gemiddeld op 66 kg geschat (zal iets meer variëren waarschijnlijk omdat hij ook klassiekers rijdt)
Vinegaard is 1.75 en zit rond de 58 kg.

Als die 3 hetzelfde vermogen halen scheelt dat alleen door gewicht al behoorlijk. Dit is ook waarom Vinegaard de laatste 2 won, want hoewel Pogacar wellicht iets lichter zal staan dan 66 voor een grote ronden moet hij altijd meer vermogen trappen dan Vinegaard.
pi_214345569
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk niet.

Alleen maar "omdat ze het de laatste vijf jaar serieus zijn gaan benaderen". Ja de Tour is 120 jaar lang een serieus te nemen koers geweest en nooit eerder heeft iemand het geprobeerd serieus te benaderen.

De koers serieus nemen, en een gedegen voobereiding was altijd het excuus van Mart Smeets om Lance Armstrong goed te verklaren
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_214345736
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:32 schreef polderturk het volgende:
Hij heeft het record verbroken op de Plateau de Brillen.

3:46 min sneller dan de tweede snelste tijd ooit van Pantani.
5:47 sneller dan de tijd van Armstrong.

En deze mannen vlogen de berg op.

Stel je een wedstrijd voor waarbij iemand Armstrong op zijn best op 5 minuten zet bij een beklimming.

Als je gelooft dat Pogacar dopingvrij is, dan ben je wel heel goed gelovig.

[ afbeelding ]
Dergelijke staatjes zeggen mij bar weinig.
Inclusief de inmiddels veelgehoorde 'conclusies'.
Het stikt van de sporten waar je zoiets op zou los kunnen laten.
Scorebordjournalistiek.

Laat ik een onzinnig voorstel doen: het nieuwe seizoen krijgt nieuwe regels.
Allemaal weer fietsen op fietsen uit 1998.
Allemaal dezelfde trainingsprogramma's en dieetprogramma's volgen zoals in 1998.
Iedere ploeg met dezelfde - meer beperkte - begeleiding laten koersen.
De ploegen laten slapen in dezelfde zweterige kuthotels als in 1998.
Sowieso iedere renner er ongeveer 5 kilo bij laten eten.
Een verbod om kopmannen in een 'sprinttrein' naar de laatste klim te marcheren. (Pantani zou er posthuum natte dromen van krijgen, als hij de beelden van nu zou zien.)
De Tour van 2025 laten verrijden met hetzelfde parcours & dezelfde verplaatsingen - van start tot finish - als in 1998.
Het is daarbij wel jammer dat we niet de verplichting kunnen invoeren dat de weersomstandigheden en de windrichtingen ook hetzelfde moeten zijn.

Ik ben waarschijnlijk een paar voorwaarden vergeten, maar met dat lijstje aan nieuwe verplichtingen komen we al een heel eind.
En dan mag Pogi het proberen. Die tijd van Pantani aan flarden rijden. Ik voorspel je: zelfs met EPO uit 1998 in zijn donder gaat-ie het daarmee nog verdraaide moeilijk krijgen.
(Wat niet zo raar is natuurlijk; die rotzooi is anno nu allang bedorven. ;))

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 20-07-2024 07:39:12 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 20 juli 2024 @ 09:51:32 #24
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_214346593
Natuurlijk gebruikt 'ie wat, net als Vingegaard, tijdrit vorig jaar was zeer verdacht bijvoorbeeld en 80 dagen geleden of zo lag 'ie nog in de kreukels. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_214346762
Als Pogi niet dopingvrij is is de rest ook niet dopingvrij, dus boeit het vrij weinig.
pi_214346805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 14:55 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wetenschap zit pas 10 jaar serieus in het peloton en zeker de laatste jaren worden er gewoon enorme stappen gezet.

Daarmee zeg ik niet dat er niet gesnoept wordt, maar dat je zeer fors kunt verbeteren door de wetenschap.
Snoepen is ook wetenschap, alleen niet-toegestane.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
pi_214346820
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 10:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Snoepen is ook wetenschap, alleen niet-toegestane.
Tuurlijk, maar ik zeg nergens dat er gesnoept of niet gesnoept wordt. Dat durf ik niet te zeggen. Ze zoeken wel de grenzen op van wat toegestaan is. Er is een groot grijs gebied, wellicht dat er nu dingen worden toegepast die over x-jaar verboden zijn.

Maar mijn post stelt dat door de professionele wetenschappelijke benadering de afgelopen jaren er echt enorme sprongen zijn gemaakt. Zelfs tov 5 jaar terug zijn er gigantische veranderingen doorgevoerd.
pi_214346880
Natuurlijk, maar dat geldt in de breedte. Het incentive om beter te scoren dan het maximum dat mogelijk is met de huidige wetenschap, binnen de kadere van wat mag, is simpelweg te groot om het niet te doen. Mijn hele leven lang hoor ik al 'this time is different' en elke keer was het niet different. Dus tja.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
  zaterdag 20 juli 2024 @ 11:56:17 #29
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_214347498
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

Hebben we dan 115-120 jaar lang maar een beetje raak zitten klooien?
In de tijd van Armstrong geloofde men nog dat je niet meer dan 60 gram koolhydraten per uur kon opnemen en deden ze urenlange nuchtere duurtrainingen. Fatsoenlijk eten alleen al zorgt voor meer dan tien procent winst.
Verklaart dan weer niet waarom Pogacar zo veel sneller is dan de rest natuurlijk.
pi_214347542
Dus er is vooruitgang qua voeding, materiaal, trainingsmethoden, strategie maar er is heus geen vooruitgang in doping. Echt waar!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 20 juli 2024 @ 12:11:04 #31
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_214347650
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 12:01 schreef Mortaxx het volgende:
Dus er is vooruitgang qua voeding, materiaal, trainingsmethoden, strategie maar er is heus geen vooruitgang in doping. Echt waar!
Uit recentere onderzoeken blijkt sowieso dat epo niet zo veel effect heeft op de prestaties. Lance had ze waarschijnlijk ook zonder doping allemaal op een hoop gereden.
  Moderator zaterdag 20 juli 2024 @ 12:17:38 #32
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_214347711
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 11:56 schreef Nobu het volgende:

[..]
In de tijd van Armstrong geloofde men nog dat je niet meer dan 60 gram koolhydraten per uur kon opnemen en deden ze urenlange nuchtere duurtrainingen. Fatsoenlijk eten alleen al zorgt voor meer dan tien procent winst.
Verklaart dan weer niet waarom Pogacar zo veel sneller is dan de rest natuurlijk.
twitter

🤔
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator zaterdag 20 juli 2024 @ 12:18:07 #33
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_214347716
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 12:11 schreef Nobu het volgende:

[..]
Uit recentere onderzoeken blijkt sowieso dat epo niet zo veel effect heeft op de prestaties. Lance had ze waarschijnlijk ook zonder doping allemaal op een hoop gereden.
Harm Kuipers, ben jij het?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_214347728
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 11:56 schreef Nobu het volgende:

[..]
is dit echt zo? we doen nu net alsof de tijd van Armstrong in 1917 was.
Maar dat was "gewoon" jaren 90, toen waren er echt wel onderzoeken, trainingschema's, voedingsplannen etc.

Tuurlijk dat ontwikkeld zich door, maar zo veel? Tis echt niet zo dat Armstrong 's avonds Bier en Whiskey dronk en een sigaar op stak.
pi_214347734
quote:

[..]
Lance deed complete bloedtransfusies... Al was hij natuurlijk niet de enige, maar hoe het allemaal zonder zou zijn gegaan zul je nooit weten.
pi_214347822
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 12:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
[ x ]

🤔
Daar valt het argument van Nobu in duigen.
  zaterdag 20 juli 2024 @ 12:28:27 #37
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_214347844
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 12:19 schreef koemleit het volgende:

[..]
Lance deed complete bloedtransfusies... Al was hij natuurlijk niet de enige, maar hoe het allemaal zonder zou zijn gegaan zul je nooit weten.
Het enige bijzondere daaraan blijf ik vinden dat daar tientallen, zo niet honderden, mensen vanaf wisten. Als dat wereldje zó gesloten kan zijn, dan krijg je dat er echt nooit meer uit.
pi_214347896
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 12:01 schreef Mortaxx het volgende:
Dat is niet wat men zegt, enkel dat er aan de opsporingskant voornamelijk door het bloedpaspoort grotere stappen zijn gemaakt om doping af te stoppen.
  zaterdag 20 juli 2024 @ 16:07:36 #40
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_214350428
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 12:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
[ x ]

🤔
Rond die tijd kwam langzaam de omkeer ja, en zo te lezen ook alleen aan het eind van een etappe bij enorm intense inspanning. Waarschijnlijk maar goed ook als je 120 gram aan enkel maltodextrine naar binnen gooit.
pi_214350690
quote:

[..]
Die onderzoeken met amateurwielrenners doen niet af van wat we men onze eigen ogen hebben gezien: prof renners gingen met Epo veel harder fietsen.
Цой жив
  zaterdag 20 juli 2024 @ 16:25:00 #42
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_214350815
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 16:18 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Die onderzoeken met amateurwielrenners doen niet af van wat we men onze eigen ogen hebben gezien: prof renners gingen met Epo veel harder fietsen.
Wielrenners gingen harder fietsen in de tijd dat er epo werd gebruikt. Maar inderdaad, niemand met een licentie gaat natuurlijk aan zo'n onderzoek meedoen.
pi_214350855
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 16:25 schreef Nobu het volgende:

[..]
Wielrenners gingen harder fietsen in de tijd dat er epo werd gebruikt.
En de wielrenners die het niet gebruikten gingen niet harder fietsen en konden niet meekomen. Tot ze wel epo gingen gebruiken,toen gingen ze harder fietsen. Er is 100% een causaal verband.
Цой жив
  zaterdag 20 juli 2024 @ 16:39:55 #44
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_214351122
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 16:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
En de wielrenners die het niet gebruikten gingen niet harder fietsen en konden niet meekomen. Tot ze wel epo gingen gebruiken,toen gingen ze harder fietsen. Er is 100% een causaal verband.
Zeggen ze. In de koers worden ook een hoop indianenverhalen verteld.
pi_214351252
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 12:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Harm Kuipers, ben jij het?
Je hebt toch geen epo nodig joh.

Vraag het Erik Dekker, een polsbandje doet wonderen 😜
  zaterdag 20 juli 2024 @ 16:52:44 #46
40566 Ericr
Livewrong
pi_214351323
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 12:18 schreef koemleit het volgende:

[..]
is dit echt zo? we doen nu net alsof de tijd van Armstrong in 1917 was.
Maar dat was "gewoon" jaren 90, toen waren er echt wel onderzoeken, trainingschema's, voedingsplannen etc.

Tuurlijk dat ontwikkeld zich door, maar zo veel? Tis echt niet zo dat Armstrong 's avonds Bier en Whiskey dronk en een sigaar op stak.
Klopt en Armstrong was redelijk maniakaal op dat gebied. Had een begeleidingsteam wat zeker te vergelijken valt met de coaches van nu. De inzichten en extra hulpmiddelen zijn veranderd maar ze waren in die tijd verre van achterlijk.

Aërodynamica was zelfs een tijd beter dan nu. UCI heeft op den duur veel striktere kader regels opgesteld maar de fietsen voordat de beperkingen werden ingesteld waren gewoon een stuk aërodynamischer dan wat nu toegestaan is.

Het grote onderscheid werd gemaakt door verboden middelen. Niet door verbeterde begeleiding. Dat is nu opeens echt niet anders. Of je moet geloven dat we een gouden generatie hebben. De historische gouden generaties bleken achteraf allemaal dopeurs, zie niet waarom dat nu opeens anders is.
pi_214351453
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat 1 renner gewoon iedereen op een hoop rijdt dat het belachelijk is.
Dat Vingegaard het nog enigszins kon volgen kan eigenlijk ook niet. Hoe fit die gasten allemaal op de fiets zitten na een dag van 180KM.

Voor mijn gevoel, maar ik volg het al een tijd niet echt meer, is het sinds een jaar of 3 echt heel hard gegaan. Dat kan echt niet alleen met en goed voedingspatroon, alsof ze dat 30 jaar geleden ook niet hadden.
pi_214351504
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 16:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Michael Boogerd heeft dat ook aangegeven.

Hij zei dat hij op een gegeven moment ingehaald werd door fietsers die veel minder waren dan hem.

Hij stond voor een keuze. Of epo gebruiken of stoppen. Dat zegt genoeg
  zaterdag 20 juli 2024 @ 18:38:28 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_214352944
niemand in de TDF rijdt natural rond
Pogo zit tenminste mooi op de fiets, die Froome was een pure blamage

[ Bericht 50% gewijzigd door THEFXR op 20-07-2024 18:52:46 ]
  zaterdag 20 juli 2024 @ 21:58:41 #50
40566 Ericr
Livewrong
pi_214355366
quote:
Ook ex-renner Niki Terpstra sabelt de beschuldigingen van Van Gelder neer in zijn podcast Speed on Wheels. 'Dit zijn teksten die neergezaagd moeten worden. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Waarschijnlijk heeft hij niet eens verstand van wielrennen, maar kijkt hij nu met een schuin oog naar de Tour. Dan denkt ie: dat gaat hard, dat kan niet. Verdiep je er even in en check waarom het wielrennen op een hoog niveau zit, en ga dat niet vergelijken met vroeger.'
https://www.indeleiderstr(...)aar-ik-moet-beginnen

Same shit all over again. Zelfde hoorde je ook in de jaren 90 of het Armstrong tijdperk

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')