abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215849681
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:56 schreef Seven. het volgende:
@:vlindertje89 ik weet dat ik niet in aanmerking kom voor GLI en dat de huisarts geen Ozempic voor gaat schrijven.
Ah, dat je wist van GLI had ik niet uit je eerste post gehad, omdat je het daar oa had over mogelijkheden GLI bespreken. Dat je niet verwacht dat huisarts ozempic gaat voorschrijven had ik wel gelezen in je reacties, daarom zei ik ook goed idee vinden, niet voorschrijven - omdat je schreef het te willen bespreken voor advies. Wat ik alleen maar aanmoedig overigens hoor! Om dat iig wel eerst te bespreken voordat je beslist om wel of niet het zelf te bestellen.

Qua app heb ik tijden fatsecret gebruikt, die vond ik fijn. Ik ken ook mensen die erg enthousiast zijn over cronometer. De meeste apps zijn denk ik prima, zolang je er maar zelf producten in kan toevoegen en/of aanpassen. En als je eten afweegt en de voedingswaarden even checkt met wat er in app staat (voedingswaarden willen nog wel eens wisselen van producten door nieuw recept oid), dan kan het eigenlijk met geen enkele app echt mis gaan.
pi_215851620
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:50 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat hongergevoel komt dan wel weer terug maar omdat ik dan een gezond eetpatroon heb aangeleerd, is de slagingskans veel groter.
Ik ben benieuwd, houd ons maar op de hoogte :).

Ik gebruik de app lose it, maar hiervoor myfitnesspal gebruikt.
pi_215981686
Het advies van hier opgevolgd en gewoon eens een paar weken niet op de weegschaal gestaan (ik merkte dat mijn humeur/acties werden beīnvloed door de weegschaal; was het hoger dan verwacht dan shit, ik ben niet goed bezig; was het lager dan verwacht dan dacht ik oh dus ik kan vanavond wel pizza gaan halen). Vandaag weer voor het eerst gewogen en eigenlijk precies in de range die ik verwachtte.
In begin vond ik dit eng want geen 'controle' maar eigenlijk wist ik dat ik gewoon de goede dingen deed dus toch wel afviel. Ik merkte ook dat ik de afgelopen weken minder moeite had met ongeplande etentjes omdat ik toch wist dat ik pas over x weken weer zou wegen dus dat ik op de korte termijn toch het verschil niet zou zien. Dus eigenlijk is het me heel positief bevallen. Ik heb daarom besloten dat ik in januari (en wellicht daarna ook wel) hetzelfde ga doen. Dus alleen wegen op de 1e van de maand en vervolgens op de laatste dag weer.

Komende dagen overigens uiteraard lekker genieten maar wel met balans. Als in, niet alles ongegeneerd naar binnen schuiven, maar gewoon bewust genieten van al het lekkers, maar je niet overvol gaan stoppen. Ik ga na de kerst ook een paar daagjes op vakantie dus ook daar wil ik gewoon bewust van genieten.
pi_216143426
Niemand hier met goede voornemens? Het is zo stil hier de afgelopen tijd. Haha. Hier nog steeds steady. Tijdens kerst + vakantie erna gewicht stabiel kunnen houden.
Nu in het nieuwe jaar knallen we weer lekker door *O*
pi_216143542
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen :)
Spoilers!
pi_216143586
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen :)
Hear hear
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216143912
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Hear hear
Blobs *;
Spoilers!
  Moderator donderdag 2 januari 2025 @ 09:36:38 #258
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216143930
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 02-01-2024: 92,0 kg.

De feestdagen waren funest voor mijn gewicht. Tot de Kerst zat ik behoorlijk stabiel rond de 90kg. Soms een paar ons er boven, soms een paar ons er beneden. Maar die extra feestdagenkilo's zullen er wel weer snel af zijn. Op naar de 89kg!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 januari 2025 @ 09:59:16 #259
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_216144196
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blob present. :W

Goede voornemens heb ik zeker, die zijn in de basis dan wel niet gewichtsgerelateerd, maar ik vermoed dat het wel een flinke rol speelt in m'n niet afnemende omvang. :+ (Stress is bad, mmmkay)

De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_216144207
In de decembermaand niks aangekomen (ook niet afgevallen helaas) en wel genoten

Nu weer normaal verder en afvallen

(Ben best trots)
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:01:08 #261
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_216144217
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de decembermaand niks aangekomen en wel genoten
Beste resultaat *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_216144226
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën. :P
Oh ja die ken ik. Niet met kerel (ik woon alleen), maar als ik bijvoorbeeld bij ouders of een vriendin ga eten weet ik al dat ik waarschijnlijk al snel zo'n 300 kcal meer eet dan bij mijn eigen avondmaaltijden (en ook nog eens minder eiwitten). Zeker bij mijn ouders moet het vooral 'lekker' zijn dus alles met roomboter etc.

Mijn lijstje voor vandaag:
T: 2 mandarijnen
S: full body krachttraining
O: 500 gr kwark
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: ananas
D: turkse pizza met kipfilet (en shoarmakruiden), knoflooksaus en sla
  donderdag 2 januari 2025 @ 10:08:25 #263
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_216144281
De meeste vaste posters zullen het ook wel weten, maar toch even in de herhaling: neem je gewicht zo net na alle feest/vreetdagen niet al te serieus. De kans is best wel heel groot dat je lichaam nog even aan het bijkomen is van al het extra lekkers (vaak toch vetter, zouter en veel carbs). Extra gewicht omdat er domweg nog meer afval in je lijf aanwezig is, het extra vocht wat je erbij vasthoudt... allemaal massa die niet perse permanent is, maar je wel terugziet op de weegschaal.

Al is het dan wel weer leuk om even heel snel af te vallen als je weer een paar dagen normaal gedaan hebt. |:) (Ter illustratie: op 27 december zei de weegschaal 94.7kg, op de 28e was het 93.1kg. Lekker "afgevallen" dus. _O- )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_216144285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 10:01 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Beste resultaat *O*
Ja toch?

Gewoon op een gezonde manier mezelf dingen gunnen
Geen eetbuien of hongeren

Een bijster goed resultaat
pi_216144433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Blob present. :W

Goede voornemens heb ik zeker, die zijn in de basis dan wel niet gewichtsgerelateerd, maar ik vermoed dat het wel een flinke rol speelt in m'n niet afnemende omvang. :+ (Stress is bad, mmmkay)

Goede vooruitzichten ^O^
Spoilers!
pi_216145487
Ruim 2 maanden eten we nu anders, gevarieerder, 6x per dag volgens 'project gezond'.
Boek ligt altijd open in de keuken voor backup en we maken weekmenu's.
Ik ben nu bijna 3.5 k kwijt.
Van 93.8 naar 90.4 vanochtend.

Voordelen zijn vooral dingen die we nooit aten, voor ons nieuwe lekkere combi's die echt blijvertjes zijn en ongemerkt veel meer groente en fruit.
Je laat ook niks weg, sterker nog, ik eet veel meer _O-
pi_216145604
1 januari en stormloop hier ;)

Dat we allemaal het hele jaar goed bezig blijven ^O^
  Moderator vrijdag 3 januari 2025 @ 16:03:43 #268
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216161394
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2025 09:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 02-01-2024: 92,0 kg.

De feestdagen waren funest voor mijn gewicht. Tot de Kerst zat ik behoorlijk stabiel rond de 90kg. Soms een paar ons er boven, soms een paar ons er beneden. Maar die extra feestdagenkilo's zullen er wel weer snel af zijn. Op naar de 89kg!
Het was kennelijk vooral vocht. Vanmorgen gaf de schaal een keurige 90,7kg weer. Nog steeds iets te veel dus, maar het voelt toch een stuk beter dan 92kg.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216174324
Is bij jullie in de sportschool ook de januari drukte aan de gang? Vandaag kon je echt over de hoofden lopen. Benieuwd hoe lang het duurt...
pi_216174384
:@ Hier geen sportschool
Wel veel wandelaars in het park
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:53:09 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216174474
OK, mijn plannen waren dus om langzamerhand gezonde gewoontes in te voeren.

Fietsen naar de sportschool: ga ik doen zodra de versnelling gefixt is, fiets staat nu bij de fietsenmaker.

Water of zwarte koffie ipv cappuccino: gaat maandag beginnen.

Water ipv icetea green: ik denk dat ik daarmee max 50 kcal per dag uit mijn dieet haal en ik drink het echt heel makkelijk en graag. Ik denk ook niet dat ik dan meer water ga drinken. Voelt een beetje als lood om oud ijzer dus dit plan laat ik weer varen.

Ik overweeg wel om m'n kwarkontbijt aan te passen. Daarmee haal ik 300 kcal binnen, wat op zich niet eens slecht is. Maar omdat het lekkere smaakjes zijn, is het meer koolhydraten. Met Griekse yoghurt is het aantal kcal hetzelfde naar de samenstelling gezonder.

Meer tussendoortjes: die schuif ik nog even voor me uit wegens gebrek aan inspiratie.

Ozempic plan: er zijn afval programma's onder medische begeleiding waarmee ik het op basis van BMI + gezondheidsklachten wel zou kunnen krijgen. Maar zo'n 6 maanden programma kost 1000 euro en dan nog de kosten voor de medicatie zelf. Ondertussen is er trouwens sinds 2 maanden ook Mounjaro op de markt. Dit is ontwikkeld voor gewichtsverlies, en schijnbaar nog effectiever dan Ozempic/Wegovy. Ik hou de optie in m'n achterhoofd, mocht ik vastlopen.

Huisarts wilde me niet zien trouwens :+ , ik kon volgens de assistente net zo goed direct bij een diëtist aankloppen.
Resistance is futile.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 18:54:09 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216174486
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:39 schreef Pinuts het volgende:
Is bij jullie in de sportschool ook de januari drukte aan de gang? Vandaag kon je echt over de hoofden lopen. Benieuwd hoe lang het duurt...
Geen merkbare toename! Ik was een beetje verbaasd.
Resistance is futile.
pi_216175024
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 18:53 schreef Seven. het volgende:

Ik overweeg wel om m'n kwarkontbijt aan te passen. Daarmee haal ik 300 kcal binnen, wat op zich niet eens slecht is. Maar omdat het lekkere smaakjes zijn, is het meer koolhydraten. Met Griekse yoghurt is het aantal kcal hetzelfde naar de samenstelling gezonder.
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 19:49:11 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216175107
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 19:41 schreef Serinde het volgende:

[..]
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.
Klopt! Ik vind Griekse yoghurt lekkerder :+ , maar ik ga ff etiketten vergelijken. Goed idee wel!
Resistance is futile.
pi_216175578
Tussendoortjes: voor Seven :)
Haverrepen/pindarepen als je dat lekker vind.
Boterhammetje gerookte kipfilet.
Cracker met appelstroop.
Beschuit met jam.
Ossenworst met komkommer _O_ .
Rauwkost van tomaten/komkommer/blauwe kaas/tonijn uit water met balsamico-azijn :9
Kalamata olijven met wat noten (niet te veel want veel kcal.)
Blokjes kaas met zongedroogde tomaatjes.
Fruit van 2 of 3 soorten fruit.
Volkoren toastje met eisalade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')