Ah, dat je wist van GLI had ik niet uit je eerste post gehad, omdat je het daar oa had over mogelijkheden GLI bespreken. Dat je niet verwacht dat huisarts ozempic gaat voorschrijven had ik wel gelezen in je reacties, daarom zei ik ook goed idee vinden, niet voorschrijven - omdat je schreef het te willen bespreken voor advies. Wat ik alleen maar aanmoedig overigens hoor! Om dat iig wel eerst te bespreken voordat je beslist om wel of niet het zelf te bestellen.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:56 schreef Seven. het volgende:
@:vlindertje89 ik weet dat ik niet in aanmerking kom voor GLI en dat de huisarts geen Ozempic voor gaat schrijven.
Ik ben benieuwd, houd ons maar op de hoogtequote:Op donderdag 12 december 2024 19:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat hongergevoel komt dan wel weer terug maar omdat ik dan een gezond eetpatroon heb aangeleerd, is de slagingskans veel groter.
Hear hearquote:Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen
Blob present.quote:Op donderdag 2 januari 2025 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zeker goede voornemens. De laatste maanden heb ik vanwege redenen geen prioriteit gegeven aan goed voor mezelf zorgen. En nu voel ik me een dikke blob. Inmiddels is er hier een nieuwe normaal ontstaan dus ik zou weer goed moeten kunnen eten en bewegen
Beste resultaatquote:Op donderdag 2 januari 2025 10:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de decembermaand niks aangekomen en wel genoten
Oh ja die ken ik. Niet met kerel (ik woon alleen), maar als ik bijvoorbeeld bij ouders of een vriendin ga eten weet ik al dat ik waarschijnlijk al snel zo'n 300 kcal meer eet dan bij mijn eigen avondmaaltijden (en ook nog eens minder eiwitten). Zeker bij mijn ouders moet het vooral 'lekker' zijn dus alles met roomboter etc.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën.
Ja toch?quote:
Goede vooruitzichtenquote:Op donderdag 2 januari 2025 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Blob present.![]()
Goede voornemens heb ik zeker, die zijn in de basis dan wel niet gewichtsgerelateerd, maar ik vermoed dat het wel een flinke rol speelt in m'n niet afnemende omvang.(Stress is bad, mmmkay)
De komende paar weken zal nog wel rommelig zijn, maar ik verwacht ook meer tijd te hebben voor beweging en binnenkort ben ik degene die het meeste het avondeten zal regelen, dus dat geeft ook weer wat meer controle. Kerel kookt prima, alleen niet perse heel vriendelijk qua calorieën.
Het was kennelijk vooral vocht. Vanmorgen gaf de schaal een keurige 90,7kg weer. Nog steeds iets te veel dus, maar het voelt toch een stuk beter dan 92kg.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 02-01-2024: 92,0 kg.
De feestdagen waren funest voor mijn gewicht. Tot de Kerst zat ik behoorlijk stabiel rond de 90kg. Soms een paar ons er boven, soms een paar ons er beneden. Maar die extra feestdagenkilo's zullen er wel weer snel af zijn. Op naar de 89kg!
Geen merkbare toename! Ik was een beetje verbaasd.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:39 schreef Pinuts het volgende:
Is bij jullie in de sportschool ook de januari drukte aan de gang? Vandaag kon je echt over de hoofden lopen. Benieuwd hoe lang het duurt...
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:53 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg wel om m'n kwarkontbijt aan te passen. Daarmee haal ik 300 kcal binnen, wat op zich niet eens slecht is. Maar omdat het lekkere smaakjes zijn, is het meer koolhydraten. Met Griekse yoghurt is het aantal kcal hetzelfde naar de samenstelling gezonder.
Klopt! Ik vind Griekse yoghurt lekkerderquote:Op zaterdag 4 januari 2025 19:41 schreef Serinde het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je nu kwark met smaakjes eet? Waarom dan switchen naar Griekse yoghurt en niet naar “gewone” kwark? Meer eiwitten, vult goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |