https://www.gld.nl/nieuws(...)eigde-iemand-van-onsquote:NIJMEGEN - De organisatie van de Nijmeegse 4Daagse heeft een 68-jarige wandelaar gediskwalificeerd vanwege 'agressief gedrag'.
Dit gebeurde nadat de man op de eerste dag was gefinisht. Volgens een woordvoerder van de 4Daagse bedreigde hij een medewerker van de organisatie. Tegenover Omroep Gelderland verklaart hij na afloop te hebben gezegd: "De volgende keer neem ik een pistool mee." Daarover zegt hij nu: "Ik ben te ver gegaan. Zo was het niet bedoeld."
Door zijn actie mag hij morgenochtend niet starten aan de tweede etappe. "Ik vind het heel zuur, maar spijt is misschien overdreven."
Klacht over safetycar
Zijn beklag over de safetycar was de aanleiding, zegt hij na de finish. Op de route kreeg hij een waarschuwing. Dit liep vervolgens hoog op. De wandelaar (*): "Ik heb mijn excuses aangeboden en dacht dat de kou uit de lucht was."
Toen hij zich afmeldde kreeg de wandelaar geen startkaart voor woensdag. "Ik moest naar de servicebalie en daar hoorde ik dat ik gediskwalificeerd was."
Uitsluiting van wandelaars komt niet vaak voor, zegt de 4Daagsewoordvoerder. "Dat gebeurt bijvoorbeeld omdat controleurs vaststellen dat militairen met te lichte bepakking lopen en wandelaars de route afsnijden, wildplassen of wildpoepen."
'Laat vrijwilligers met rust'
De 4Daagse-organisatie tolereert agressie niet, gaat ze verder. "We draaien op vrijwilligers. Die laat je met rust."
De wandelaar gaat tegen de diskwalificatie in beroep. Daar heeft hij tot 20.00 uur de tijd voor. Uiterlijk om 23.00 hoort hij of hij morgenochtend van start mag gaan. "Ik heb daar geen vertrouwen in", zegt de wandelaar die voor de 35e keer meedoet.
Indien de diskwalificatie definitief is, was dit zijn laatste 4Daagse, zegt hij.
68 jaar en al zoveel keer meedoen en dan zo uit de bocht vliegen, zulke mensen kunnen we missen als kiespijn tijdens de Vierdaagsequote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Door een wandelaar: “De volgende keer neem ik een pistool mee."
[..]
https://www.gld.nl/nieuws(...)eigde-iemand-van-ons
Hopelijk is het definitief
Nou, afdoende reden om meneer weg te sturen. Jammer dan.quote:Tegenover Omroep Gelderland verklaart hij na afloop te hebben gezegd: "De volgende keer neem ik een pistool mee."
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 14:35 schreef Nober het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)gewoon-de-vierdaagsequote:“Mij krijgen ze niet klein. Ik ben vanmorgen gewoon gestart.”
Bang dat ze door de organisatie eruit wordt gehaald, is ze niet. “Ik loop gewoon over de openbare weg en ik heb betaald. Ik ben wel een beetje klaar met die organisatie. Dus dan loop ik maar gewoon mee zonder vrijdag een medaille te krijgen.”
Zo is dat. Laat ze de moord stikken.
Wandelen leidt te veel af van fappen.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:43 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Openbaar fappen op de route mag wel?
Als je op volle sterkte brult: ‘FLIKKER OP, ZEIKERD’ en je zegt daarna dat je je geduld even verloren had, dat is een lijmpoging waard. Maar dreigen met dat je de volgende keer geweld gebruikt, met een vuurwapen ook nog, dan ben je meteen af.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:00 schreef BillDauterive het volgende:
Dit doet me denken aan het incident met Joost Klein bij het songfestival en dat bleek achteraf ook erg zwaar gestraft.
Wat stom dat ze er niet even onderling uit konden komen. :/
Nee maar dat mag nergensquote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:43 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Zolang het niet wild is wel.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:43 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Daarok dreig ik altijd met een zwaard.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:04 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Als je op volle sterkte brult: ‘FLIKKER OP, ZEIKERD’ en je zegt daarna dat je je geduld even verloren had, dat is een lijmpoging waard. Maar dreigen met dat je de volgende keer geweld gebruikt, met een vuurwapen ook nog, dan ben je meteen af.
Heavy Great Katana +25quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daarok dreig ik altijd met een zwaard.
Met mijn lichaam heb ik geen zwaard nodig.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daarok dreig ik altijd met een zwaard.
Bohquote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:33 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Met mijn lichaam heb ik geen zwaard nodig.
En het lijken er alleen maar meer te worden. Ik begrijp het nietquote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:33 schreef Fok-it het volgende:
Nederland kent zo belachelijk veel paupertokkies, echt niet te geleuven
Bij de vierdaagse gaat het om een kruisje - winnen is belangrijker dan meedoen - en dat kan hij nu wel op zijn buik schrijven.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:39 schreef MMaRsu het volgende:
Hoe kunnen ze je verbieden mee te lopen dan? Is toch allemaal openbaar terrein?
In rechtse kringen hebben ze daar een woord voor, maar ik heb niet het idee dat dat de werkelijke oorzaak is.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En het lijken er alleen maar meer te worden. Ik begrijp het niet
Whatquote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:48 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Bij de vierdaagse gaat het om een kruisje - winnen is belangrijker dan meedoen - en dat kan hij nu wel op zijn buik schrijven.
En zo stoppen er veel vrijwilligers, heel erg jammer.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:46 schreef Qarrad het volgende:
Mijn bejaarde vadertje werkte jaren als vrijwilliger bij de lokale avondvierdaagse. Hij is ermee gekapt omdat met name de ouders van de deelnemers in basisschoolleeftijd zich niet konden gedragen. Schreeuwen, dreigen, met de auto oprijden dwars door de wandelaars heen, hele kijfpartijen, noem maar op.
Dan zet je dus met vrijwilligers dat hele parcours af voor een leuk evenement, en dan krijg je dat. Elk jaar werd het erger. Het grootste deel doet natuurlijk normaal, maar er was geen avond meer zonder incident, al jaren niet.
Ja zoals hierboven al gezegd zullen de redenen uiteenlopen maar ik zie, hoor en lees toch vooral autochtone kneuzen van een bepaalde leeftijdquote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En het lijken er alleen maar meer te worden. Ik begrijp het niet
Inderdaad, ik ben zelf boven de 40 maar zie voldoende 40+ zich nergens wat van aantrekken. Zeg je er wat van, dan moet je je er niet mee bemoeien, eerst maar eens op anderen en jezelf letten of, in het positiefste geval, krijg je een ‘ja, snap ik’ en lopen ze door. In het negatiefste geval heb ik een ernstige ziekte, val ik op jongens of heb ik een chromosoom te veel.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja zoals hierboven al gezegd zullen de redenen uiteenlopen maar ik zie, hoor en lees toch vooral autochtone kneuzen van een bepaalde leeftijd
Dit dusquote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
Dan maar zonder kruisje lopen toch. Doe het voor jezelf, dat is het allerbelangrijkste, niet een materieel symbolisch kruisje.
Je zou je toch kapot schamen als dat het beste is wat je dan te bieden hebt. Nou ja waarschijnlijk doen ze dat ookquote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:09 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
In het negatiefste geval heb ik een ernstige ziekte, val ik op jongens of heb ik een chromosoom te veel.
Mooi, optyfen en wegwezen.quote:Indien de diskwalificatie definitief is, was dit zijn laatste 4Daagse, zegt hij.
Verbieden kan niet natuurlijk maar je krijgt geen medaillequote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:39 schreef MMaRsu het volgende:
Hoe kunnen ze je verbieden mee te lopen dan? Is toch allemaal openbaar terrein?
Ik dacht dat mensen het deden omdat het iets leuks was om te doen, sociaal lekker met elkaar wandelen enzoquote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Verbieden kan niet natuurlijk maar je krijgt geen medaille
Ja dat is zo, ik heb hem 5 keer meegelopen lang geleden maar deed dat niet voor de medaille maar voor de gezelligheid en uitdagingquote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:36 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik dacht dat mensen het deden omdat het iets leuks was om te doen, sociaal lekker met elkaar wandelen enzo
en voor persoonlijke uitdaging
die medaille kan je dan toch gestolen worden
Snelwandelaars zijn de wielrenners van het voetpad.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is sowieso een apart slag geweest. Er zijn in de hele vierdaagse namelijk maar een man of tien die de safetycar überhaupt in beeld zien, en dat zijn die paar verrekte snelwandelaars. Wat die (willen) doen mag sowieso al niet, dat is de hele reden dat er überhaupt een safetycar bestaat.
En dan gaat het niet om iemand die één ping laat afgaan bij het ontvangen van een appje in de stiltecoupé, maar om ouders van kinderen die je bijna omver duwen tijdens het tikkertje spelen in de supermarkt. Of om mensen die de trein binnnenstormen terwijl je uitstapt. Of het gaat om mensen die op een terrasje bijna bij je op schoot zitten en steeds verder achteruit schuiven met hun stoel.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je zou je toch kapot schamen als dat het beste is wat je dan te bieden hebt. Nou ja waarschijnlijk doen ze dat ook
[/quote]quote:Op dinsdag 16 juli 2024 17:50 schreef Nober het volgende:
Gewoon van start gaan morgen net als Diana:
[ x ]
[..]
https://www.omroepbrabant(...)gewoon-de-vierdaagse
Zo is dat. Laat ze de moord stikken.
"De volgende keer neem ik een pistool mee!"quote:Op woensdag 17 juli 2024 00:35 schreef PotjeSambal het volgende:
Type Mart Smeets. Ongelikte beer. Boomer. Je hebt er direct een beeld bij.
Ja, die mensen die er een wedstrijd van maken terwijl de organisatie dat niet wilt.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:41 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is sowieso een apart slag geweest. Er zijn in de hele vierdaagse namelijk maar een man of tien die de safetycar überhaupt in beeld zien, en dat zijn die paar verrekte snelwandelaars. Wat die (willen) doen mag sowieso al niet, dat is de hele reden dat er überhaupt een safetycar bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |