Om te voorkomen dat zo’n nieuwsjunkie die alles slikt voor zoete koek gaat schieten op de president.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:33 schreef Ulx het volgende: [..] Dus waarom mogen toeschouwers geen AR-15 meenemen naar een Trump-rally?
Ja, we weten allemaal dat jij daar met heel je hart op hoopt.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of hij komt uit een democratisch nest, is geradicaliseerd door de media en heeft zich geregistreerd als republikein om te kunnen stemmen in de primaries. Dit was zijn laatste kans om Trump te stoppen. Want als Trump wint dan is er geen democratie meer, hij gaat regeren als een dictator etc etc.
Hij komt ook niet uit een Democratisch nest.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Of hij komt uit een democratisch nest, is geradicaliseerd door de media en heeft zich geregistreerd als republikein om te kunnen stemmen in de primaries. Dit was zijn laatste kans om Trump te stoppen. Want als Trump wint dan is er geen democratie meer, hij gaat regeren als een dictator etc etc.
Het is de meest logische verklaring met de info die we nu hebben. Gedoneerd aan act blue, vervolgens geregistreerd als republikein om te kunnen stemmen in de primaries en dan ineens een moordaanslag.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, we weten allemaal dat jij daar met heel je hart op hoopt.
Meest logische verklaring ja?quote:Op maandag 15 juli 2024 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is de meest logische verklaring met de info die we nu hebben. Gedoneerd aan act blue, vervolgens geregistreerd als republikein om te kunnen stemmen in de primaries en dan ineens een moordaanslag.
Ik sta open voor logischere theorieën.
Bron: https://edition.cnn.com/2(...)ooks-invs/index.htmlquote:Federal Election Commission records show that a donor listed as Thomas Crooks with the gunman’s street address gave $15 to Progressive Turnout Project, a Democratic-aligned political action committee, on Inauguration Day in January 2021, when Crooks was 17.
A spokesperson for Progressive Turnout Project said in an email that the group had received the donation “in response to an email about tuning into the inauguration” and that “the email address associated with the contribution only made the one contribution and was unsubscribed from our lists 2 years ago.”
Dat is niet bepaald het beeld dat naar voren komt uit interviews met mensen die hem zeggen te kennen. Maar ik trek persoonlijk geen voorbarige conclusies. Eerst maar eens zien waar het politie-onderzoek toe leidt.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is de meest logische verklaring met de info die we nu hebben. Gedoneerd aan act blue, vervolgens geregistreerd als republikein om te kunnen stemmen in de primaries en dan ineens een moordaanslag.
Oh maar de media heeft hier zeker een handje in, ik snap best dat je als journalist jezelf aangevallen voelt want zo gevoelig ben je helaas wel.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is niet bepaald het beeld dat naar voren komt uit interviews met mensen die hem zeggen te kennen. Maar ik trek persoonlijk geen voorbarige conclusies. Eerst maar eens zien waar het politie-onderzoek toe leidt.
Maar nogmaals, het is duidelijk dat jij staat te popelen om met een beschuldigende vinger te wijzen naar 'de media' en de Democraten.
Aan de ene kant barst je nog net niet in tranen uit wanneer Trump vanwege diens uitspraken wordt gelinkt aan de bestorming van het Capitool, maar nu heb je aan een klein beetje info genoeg om jan en allemaal aan de schandpaal te nagelen.
Als het niet zo enorm treurig en verontrustend was, zou ik je recht in je bek uitlachen.
Het zogenaamd over logica hebben maar zelf consistent geen logische antwoorden kunnen geven op koos zijn simpele vragen.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hoeven hier toch niet op te gaan noemen wat Trump allemaal geroepen heeft in de media en welke gevolgen dat had kunnen hebben en ook daadwerkelijk gehad heeft mag ik hopen?quote:Op maandag 15 juli 2024 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oh maar de media heeft hier zeker een handje in, ik snap best dat je als journalist jezelf aangevallen voelt want zo gevoelig ben je helaas wel.
Als je onverantwoord gaat roepen dat een verkiezing het einde van de democratie is en constant vergelijkingen maakt met Hitler en Mussolini dan kan er wel eens een gestoorde gek opstaan die denkt dat het een goed idee is om een presidentskandidaat af te knallen.
Dat kan toch dat hij eenmalig gedoneerd heeft en daarna heeft besloten om te registreren als republikein om vervolgens tegen Trump te stemmen om zo te voorkomen dat hij genomineerd word.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Meest logische verklaring ja?
Behalve dat hij dus niet uit een Democratisch nest komt. En dat hij zich al liet registreren als Republikein toen nét 18 was geworden, dus zo'n beetje zodra het kon. En over die donatie nogmaals het volgende:
[..]
Bron: https://edition.cnn.com/2(...)ooks-invs/index.html
Maar waarom is hij dan geen lid (geweest) van de Democratische Partij?quote:Op maandag 15 juli 2024 12:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
"Het kan toch?" staat nogal ver af van "Het is de meest logische verklaring", vind je zelf ook niet?quote:Op maandag 15 juli 2024 12:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat kan toch dat hij eenmalig gedoneerd heeft en daarna heeft besloten om te registreren als republikein om vervolgens tegen Trump te stemmen om zo te voorkomen dat hij genomineerd word.
Het kan ook zijn dat hij een never Trumper was die wederom geradicaliseerd is door de media.
Nogmaals het zijn slechts theorieën, meer info is er helaas nog niet.
En het kan ook zijn dat dit er weer een is uit het lange rijtje schutters zonder enig echt motief behalve aandacht voor zijn persoon.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat kan toch dat hij eenmalig gedoneerd heeft en daarna heeft besloten om te registreren als republikein om vervolgens tegen Trump te stemmen om zo te voorkomen dat hij genomineerd word.
Het kan ook zijn dat hij een never Trumper was die wederom geradicaliseerd is door de media.
Nogmaals het zijn slechts theorieën, meer info is er helaas nog niet.
Nogal een verschil tussen Trump op truth social en een hele media campagne waar de vergelijking tussen Trump, Hitler en Mussolini regelmatig werd gemaakt. Dan heb ik het nog niet eens over de hoaxes rond Putin en Rusland etc. Hij was een existentiële gevaar voor de democratie en als hij zou winnen zou het het einde van de democratie betekenen.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We hoeven hier toch niet op te gaan noemen wat Trump allemaal geroepen heeft in de media en welke gevolgen dat had kunnen hebben en ook daadwerkelijk gehad heeft mag ik hopen?
Echt hoor..
Ook dat is een verklaring, en eigenlijk hoop ik ook op dit voor de stabiliteit van het land.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En het kan ook zijn dat dit er weer een is uit het lange rijtje schutters zonder enig echt motief behalve aandacht voor zijn persoon.
Het gebeurt letterlijk dagelijks in de VS alleen dit keer was het doelwit sappiger.
De mijne is een stuk logischer en in lijn met de dagelijkse realiteir in de VS.quote:Op maandag 15 juli 2024 13:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook dat is een verklaring, en eigenlijk hoop ik ook op dit voor de stabiliteit van het land.
Niemand had het over "truth social". Verder: leuk geprobeerd, maar hier trapt natuurlijk niemand in.quote:Op maandag 15 juli 2024 13:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nogal een verschil tussen Trump op truth social en een hele media campagne waar de vergelijking tussen Trump, Hitler en Mussolini regelmatig werd gemaakt. Dan heb ik het nog niet eens over de hoaxes rond Putin en Rusland etc. Hij was een existentiële gevaar voor de democratie en als hij zou winnen zou het het einde van de democratie betekenen.
Dit gebeurde immers ook rond Pim Fortuijn en ook toen een geradicaliseerde gek die vond dat hij het land moest redden van de reïncarnatie van Hitler.
Een paar dingen.quote:Op maandag 15 juli 2024 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oh maar de media heeft hier zeker een handje in, ik snap best dat je als journalist jezelf aangevallen voelt want zo gevoelig ben je helaas wel.
Als je onverantwoord gaat roepen dat een verkiezing het einde van de democratie is en constant vergelijkingen maakt met Hitler en Mussolini dan kan er wel eens een gestoorde gek opstaan die denkt dat het een goed idee is om een presidentskandidaat af te knallen.
Dat is geen relevante journalistiek dat is politiek activisme. Het geen Hitler definieert is niet zijn beleid qua sociale zekerheid of iets dergelijks. Het gaat om de onvervalste jodenhaat en de bereidwilligheid om een oorlog te starten om zo levensruimte voor zijn volk te creëren.quote:Op maandag 15 juli 2024 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een paar dingen.
1. Laat mij eens artikelen zien waarin Trump onomwonden wordt vergeleken met Hitler. Dit soort stukken kom ik wel vaker tegen: The reich stuff – what does Trump really have in common with Hitler?. In dit stuk geven deskundigen duiding en worden overeenkomsten en verschillen benoemd. Relevante journalistiek, want hoe je het ook wendt of keert, de retoriek van Trump heeft totalitaire trekjes.
Hij heeft met BNW toch al een eigen forum?quote:Op maandag 15 juli 2024 13:01 schreef AnneX het volgende:
Mijn indruk is dat Chivaz een eigen topic verdient.
Of hij heeft dit topic al toegeëigend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |