Ik vind 'm ook leuk!quote:Op maandag 19 mei 2025 17:37 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb paar aflevering Daphnes Hulptroepen geluisterd. Dat begint wel leuk. Idee is simpel. 3 BN'ers geven advies bij alledaagse problemen. 'hoe vertel ik mijn schoonouders dat ze minder aliexpress cadeau moeten kopen'. Of 'moet ik mijn beste vriend een vacature doorsturen die ik zelf ook interessant vind'. Onder leiding van Daphne Bunskoek.
Elke week zo te zien?quote:Op maandag 19 mei 2025 19:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik vind 'm ook leuk!
Hoe vaak 'ie verschijnt is mij alleen onduidelijk.
Vandaag een nieuwequote:Op maandag 19 mei 2025 20:58 schreef Meke het volgende:
[..]
Elke week zo te zien?
29 april (dat waren er twee, maar doen ze wel vaker bij een nieuwe podcast), 6 mei en 13 mei.
Ik ben benieuwd, heb ze toegevoegd aan mijn playlistVond de promo's een beetje hysterisch maar wellicht is dat beter gedoseerd als je een hele aflevering luistert
quote:De Wadden, een andere oorlog
Winfried Baijens duikt in het bijzondere verhaal over de oorlog en de bevrijding van de Waddeneilanden.
Nederland viert op 5 mei 1945 feest. Het land is bevrijd, de oorlog is voorbij. Alleen: op de Waddeneilanden geven de Duitsers zich nog niet over. Winfried Baijens trekt in deze podcast over de vijf eilanden en praat met eilanders over de oorlog én de bevrijding, die zo anders waren dan op de wal.
Ik heb hier inmiddels een aantal afleveringen van beluisterd, en heb er wat gemengde gevoelens bij: het is ongetwijfeld erg belangrijk en gevaarlijk, maar op de één of andere manier blijft het een ver-van-m'n-bed show.quote:Op dinsdag 29 april 2025 20:04 schreef Blues het volgende:
Schaduwoorlog
Terwijl in Oekraïne een loopgravenoorlog wordt uitgevochten met tanks, artillerie en lange-afstandswapens, ligt zonder dat we het doorhebben ook de rest van Europa onder vuur. Spionage, sabotage, aanslagen en cyberaanvallen: Rusland maakt zich er veelvuldig schuldig aan, maar ook China en andere staten roeren zich in deze strijd. Wat is het doel van hybride oorlogsvoering? Hoe gróót is de dreiging precies? En wat merken we van deze cyberoorlog, wat blijft er onder de radar? Als iemand dat weet, is het Huib Modderkolk. Als onderzoeksjournalist voor de Volkskrant begeeft hij zich al jaren in dit veld en schreef hij de bestsellers Het is oorlog maar niemand die het ziet en: Dit wil je écht niet weten. In de nieuwe podcast Schaduwoorlog gaat Huib samen met adjunct-hoofdredacteur Annieke Kranenberg de vaak onzichtbare dreiging van hybride oorlogsvoering ontleden en analyseren. Presentatie: Annieke Kranenberg en Huib Modderkolk
Heb ik ook wel een beetje, maar interessant genoeg om elke week te luisteren.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:12 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Ik heb hier inmiddels een aantal afleveringen van beluisterd, en heb er wat gemengde gevoelens bij: het is ongetwijfeld erg belangrijk en gevaarlijk, maar op de één of andere manier blijft het een ver-van-m'n-bed show.
quote:In Het Verhaal van de Schaal gaat Simon Heijmans op zoek naar antwoorden op een raadsel rond een schaal van Chinees porselein. Is de schaal, zoals verzamelaar Ton denkt, gemaakt in de Ming-dynastie en daarmee een wereldontdekking? Of is er iets anders aan de hand?
Vandaag Het Fortuin Carlier beluisterd. Dit is zo'n verhaal waarvoor het medium podcast uitgevonden is.quote:
Klinkt interessant!quote:Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef Blues het volgende:
Hoorde net een tip op de radio, zelf nog niet geluisterd:
[ afbeelding ]
[..]
quote:In de vroege ochtend van 13 september 2022 viel de Fiod de villa en de werkplaats van Jumbo-boegbeeld Frits van Eerd binnen. Samen met medeverdachte Theo E. - een criminele autohandelaar - moet hij zich nu verantwoorden voor de rechter. Heeft de Jumbo-eigenaar crimineel geld witgewassen? Is er gesjoemeld met sponsorcontracten in de motorcross? Liet Van Eerd zich omkopen door Theo E., die hij kent vanuit de motorcross? En welke rol speelde Jumbo? Het nieuwe seizoen van Achter Gesloten Deuren, de onderzoekspodcast van het FD, duikt in de zaak Frits van Eerd.
Yup staat al klaarquote:Op dinsdag 17 juni 2025 11:07 schreef Jester65 het volgende:
Komende vrijdag verschijnt een nieuwe serie podcasts in de serie Achter gesloten deuren, van het FD, deze keer over Frits van Eerd:
Ik heb de eerste aflevering beluisterd, en die is veelbelovend. Maar goed, je hoeft Simon Heijmans ook niet te vertellen hoe je een goede podcast maakt.quote:Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef Blues het volgende:
Hoorde net een tip op de radio, zelf nog niet geluisterd:
[ afbeelding ]
[..]
Met het oog op morgenquote:Op donderdag 19 juni 2025 11:11 schreef BE het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een dagelijkse nieuwspodcast?
Ik luister eigenlijk altijd podcasts in de auto dat ik ook bijna geen nieuws meer mee krijg.
Ik trek 'Weer een dag' heel slecht want hoewel ik Gijs Groenteman prima kan hebben vind ik hem in die podcast net een dwepend schoolmeisje die om alles lacht dat v Roosmalen zegt.En van Roosmalen hoort zichzelf echt veel te graag praten.
NRC vandaag is op zich ok, maar focust dan weer op 1 onderwerp perk keer.
Iemand een tip?
Ik luister de volgende 2 dagelijks met alles wat er nu gebeurt:quote:Op donderdag 19 juni 2025 11:11 schreef BE het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een dagelijkse nieuwspodcast?
Ik luister eigenlijk altijd podcasts in de auto dat ik ook bijna geen nieuws meer mee krijg.
Ik trek 'Weer een dag' heel slecht want hoewel ik Gijs Groenteman prima kan hebben vind ik hem in die podcast net een dwepend schoolmeisje die om alles lacht dat v Roosmalen zegt.En van Roosmalen hoort zichzelf echt veel te graag praten.
NRC vandaag is op zich ok, maar focust dan weer op 1 onderwerp perk keer.
Iemand een tip?
Ja echt ik denk dat ik regelmatig met mijn mond open aan het wandelen benquote:Op donderdag 26 juni 2025 14:34 schreef Jester65 het volgende:
Ja, ik ben er al aan begonnen, ben inmiddels bij aflevering 4. Erg goed gemaakt, en schokkend verhaal.
Omdat ik 99% zeker weet dat ik de podcast destijds op aanraden van iemand hier gevonden had leek het me goed om dit hier te melden.quote:Radio Romano
Marcel van Roosmalen, Noortje Veldhuizen en Roelof de Vries signaleren alle drie elke week een zelf opgeduikelde vondst. Dat kan een tijdschrift zijn, maar ook een ventilator, een boek, een instagramaccount of douchegel met houtskool. Elke week bepaalt een grimmige stemming met punten de winnaar van de aflevering.
Oh yessssss wat een goed nieuwsquote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:
Drie jaar geleden ging 'De Krokante Leesmap' verder onder de naam Radio Romano achter -zoals ze zelf noemen- de paarse betaalmuur. Voor hen die destijds ook gestopt zijn met luisteren: sinds kort zijn ze weer terug!
Radio Romano is weer overal gratis te luisteren en ook alle podcasts die exclusief bij Podimo geweest zijn, zijn nu gratis terug te luisteren. Ze blijven wel zomerspecials exclusief voor Podimo doen, maar de reguliere afleveringen zijn dus weer gratis.
[..]
Omdat ik 99% zeker weet dat ik de podcast destijds op aanraden van iemand hier gevonden had leek het me goed om dit hier te melden.
Dank, geweldig trio!quote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:
Drie jaar geleden ging 'De Krokante Leesmap' verder onder de naam Radio Romano achter -zoals ze zelf noemen- de paarse betaalmuur. Voor hen die destijds ook gestopt zijn met luisteren: sinds kort zijn ze weer terug!
Radio Romano is weer overal gratis te luisteren en ook alle podcasts die exclusief bij Podimo geweest zijn, zijn nu gratis terug te luisteren. Ze blijven wel zomerspecials exclusief voor Podimo doen, maar de reguliere afleveringen zijn dus weer gratis.
[..]
Omdat ik 99% zeker weet dat ik de podcast destijds op aanraden van iemand hier gevonden had leek het me goed om dit hier te melden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |