abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2025 @ 13:56:01 #151
318507 Jester65
Stay frosty
pi_217229608
De eerste 2 afleveringen vielen me niet mee. Hopelijk wordt het wat betreft inhoud nog wat interessanter. Wat betreft vorm ben ik wel een beetje klaar met typegeluiden wanneer er een email verstuurd wordt. Sowieso vind ik dat podcastmakers heel terughoudend moeten zijn met achtergrondgeluiden, het leidt al snel af.
pi_217230039
Deze heb ik volgens mij nog niet zien langskomen hier. Voor de geschiedenis liefhebber

Oudheid

Een podcast over de Oudheid. Van Rome tot Aksum, Plato tot Nehalennia… en heel veel meer. Iedere week praten wetenschappers de luisteraars een uurtje bij over hun onderzoek naar en passie voor alles van lang geleden.
pi_217233271
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 13:56 schreef Jester65 het volgende:
De eerste 2 afleveringen vielen me niet mee. Hopelijk wordt het wat betreft inhoud nog wat interessanter. Wat betreft vorm ben ik wel een beetje klaar met typegeluiden wanneer er een email verstuurd wordt. Sowieso vind ik dat podcastmakers heel terughoudend moeten zijn met achtergrondgeluiden, het leidt al snel af.
Vergeet de suspense muziek niet :+
Ben nu bij afl 4 (nog een keer luisteren want ik viel in slaap :D ) heb de NPO luister app erop gezet, dan hoef ik niet te wachten met doorluisteren.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 30 maart 2025 @ 17:15:16 #154
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217233333
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 14:22 schreef Aress020 het volgende:
Deze heb ik volgens mij nog niet zien langskomen hier. Voor de geschiedenis liefhebber

Oudheid

Een podcast over de Oudheid. Van Rome tot Aksum, Plato tot Nehalennia… en heel veel meer. Iedere week praten wetenschappers de luisteraars een uurtje bij over hun onderzoek naar en passie voor alles van lang geleden.
Dat klinkt interessant :Y

Ben weer helemaal bij met Fall of Civilizations, de dubbele aflevering over het Mongoolse Rijk heeft me een paar weken gekost (maar was genieten!). Nu zoek ik iets anders over geschiedenis, ArchaeoEd is tot nu toe wel leuk, maar deze zet ik ook op de lijst :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_217239131
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 14:34 schreef Vliegbaard het volgende:
Is er iemand die nog wat hidden gems heeft?

ik luister wekelijks een aantal politieke en nieuws georiënteerde podcast. Alle misdaad/crime van de bekende nederlandse couranten heb ik denk ondertussen ook wel gehad.

Bij voorkeur wel Nederlands. In het Engels merk ik dat ik snel afgeleid raak, zeker als ik ook nog wat op de weg moet letten, dan loop ik regelmatig terug te spoelen omdat ik belangrijke info heb gemist.
Luister je Veldheren? Dat is echt mijn favoriete Podcast.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217239841
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 08:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Luister je Veldheren? Dat is echt mijn favoriete Podcast.
Nee, nog nooit van gehoord. Maar over het algemeen vind ik Mart de Kruif een stuk beter te pruimen dan de twee zuurpruimen Boekenstein en De Wijk
pi_217273522

quote:
In 2007 sterft Marie-Antoinette Carlier kinderloos en moederziel alleen in een Antwerps rusthuis. Met haar dood komt een waar fortuin vrij: meer dan 200 miljoen euro! Het is het startschot voor de grootste erfenisstrijd die België ooit gekend heeft. Maar waarom leefde de steenrijke juffrouw Carlier voorheen in de kelders van haar kasteel, in haast armoedige omstandigheden? En wie waren de Brazilianen die onverwacht op haar begrafenis opdoken? Achille Van Ingelgem duikt samen met journalist Erik Raspoet in deze onwaarschijnlijke erfeniszaak
pi_217283005
Engelstalige podcast: The Telepathy Tapes. Een Amerikaanse neuropsychiater onderzoekt telepathie tussen niet-sprekende kinderen met autisme en hun ouders of begeleiders. Echt heel bijzonder.

https://podcasts.apple.co(...)y-tapes/id1766382649

Bekijk deze YouTube-video
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 7 april 2025 @ 10:20:44 #159
318507 Jester65
Stay frosty
pi_217310468

quote:
Wat als geesten écht bestaan? Tom Hofland en Pascal van Hulst dachten altijd dat spookverhalen niet meer waren dan folklore en verzinsels. Tot ze met meer dan honderd mensen spraken die, ondanks hun eigen scepsis, iets onverklaarbaars meemaakten. Nu rest ze nog maar één vraag: kunnen ze ook zelf oog in oog komen te staan met een geest? In de serie Geestenjagers trekken Tom en Pascal eropuit, ze overnachten op een beruchte spooklocatie, spreken met experts en dompelen zich onder in de wereld van de moderne geestenjagers. De eerste twee afleveringen van Geestenjagers zijn in alle podcastapps te beluisteren, de rest van de serie beluister je bij Podimo.
pi_217347421

quote:
Gaslighting is een vorm van emotionele manipulatie waarbij iemand de waarheid zo verdraait dat je aan je eigen verstand gaat twijfelen. De term komt van de Amerikaanse film Gaslight (1944), maar werd bekend bij het bredere publiek in de jaren 2000. In deze podcast van Psychologie Magazine interviewt Fen Verstappen slachtoffers van gaslighting, terwijl gaslightingexpert en psycholoog Alice Vlottes de verhalen duidt. Deze vorm van manipulatie komt vooral voor in relaties, maar in de podcast hoor je ook voorbeelden van gaslighting op werk of stage. Tussen al die persoonlijke verhalen door leer je niet alleen hoe gaslighting werkt, maar ook hoe je deze manipulatievorm herkent en hoe je jezelf ertegen wapent.
  maandag 14 april 2025 @ 15:04:31 #161
318507 Jester65
Stay frosty
pi_217368439
Update over een aantal podcasts dat ik aan het luisteren ben:
Geestenjagers: niet enthousiast, ben ook niet zo'n fan van de podcasts van Pascal van Hulst. Wellicht dat ik het ooit nog een 2e kans geef.
Het Fortuin Carlier: interessant, goed gemaakt, de moeite waard
Het Drillrap dossier: wellicht interessant onderwerp, maar de gekunstelde manier waarop de maaksters gesprekken nadoen leidt erg af
Bingo Maffia: nog steeds niet overtuigd, voelt nog steeds erg zwaar aangezet aan
In de greep van Gaslighting: de moeite waard
De Vuurwerkramp: Interessant, aangrijpende verhalen, de moeite waard
pi_217368774
Carlier en Gaslighting moet ik nog aan beginnen. Ik stel denk ik Carlier uit voor eind mei, in het vliegtuig :)
Bingo maffia leuk voor tussendoor. Er is nog 1 afl die ik nog niet heb geluisterd. Verder eens.
Vuurwerkramp, kweenie of ik daar zin in heb.
  maandag 14 april 2025 @ 19:23:06 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217370656
Eerste van Gaslighting geluisterd maar nog niet om. Ik vind de dame die de verhalen duidt stevig irritant. Echt, herhalen wat er gezegd wordt alsof de luisteraar degene is die gek is zeg maar. :X
  maandag 14 april 2025 @ 20:59:34 #164
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_217371387
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 19:23 schreef BE het volgende:
Eerste van Gaslighting geluisterd maar nog niet om. Ik vind de dame die de verhalen duidt stevig irritant. Echt, herhalen wat er gezegd wordt alsof de luisteraar degene is die gek is zeg maar. :X
Dan is de titel van de podcast wel treffend.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 15 april 2025 @ 09:13:24 #165
318507 Jester65
Stay frosty
pi_217373619
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 15:04 schreef Jester65 het volgende:
Update over een aantal podcasts dat ik aan het luisteren ben:
Geestenjagers: niet enthousiast, ben ook niet zo'n fan van de podcasts van Pascal van Hulst. Wellicht dat ik het ooit nog een 2e kans geef.
Het Fortuin Carlier: interessant, goed gemaakt, de moeite waard
Het Drillrap dossier: wellicht interessant onderwerp, maar de gekunstelde manier waarop de maaksters gesprekken nadoen leidt erg af
Bingo Maffia: nog steeds niet overtuigd, voelt nog steeds erg zwaar aangezet aan
In de greep van Gaslighting: de moeite waard
De Vuurwerkramp: Interessant, aangrijpende verhalen, de moeite waard
Ik kan hier De Reizen van de Nachtwacht nog aan toevoegen: ook deze podcast lijdt aan het euvel van 2 makers die samen toneelstukjes opvoeren. Dat is altijd een risico wanneer je samen een podcast maakt waar een stuk onderzoek in zit: het is heel moeilijk om de onderlinge gesprekken op een geloofwaardige manier te presenteren. En als het onderwerp nu heel interessant zou zijn, dan zou ik me er wel overheen kunnen zetten, maar dit lijkt meer een podcast voor Amsterdammers te zijn.
  dinsdag 15 april 2025 @ 14:59:28 #166
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217376359
Carlier fortuin geluisterd en idd bingewaardig :)

Nu zit ik weer zonder.
pi_217376387
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2025 14:59 schreef Quoi het volgende:
Carlier fortuin geluisterd en idd bingewaardig :)

Nu zit ik weer zonder.
Verraad in de geschiedenis
https://pca.st/podcast/97a467a0-f736-013d-1b43-0acc26574db2
pi_217377168
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 15:45 schreef Blues het volgende:
Carlier en Gaslighting moet ik nog aan beginnen. Ik stel denk ik Carlier uit voor eind mei, in het vliegtuig :)
Bingo maffia leuk voor tussendoor. Er is nog 1 afl die ik nog niet heb geluisterd. Verder eens.
Vuurwerkramp, kweenie of ik daar zin in heb.
Begonnen aan Carlier, verhaal heeft wel iets weg van De Brand in het Landhuis.
  donderdag 17 april 2025 @ 12:23:06 #169
318507 Jester65
Stay frosty
pi_217392429

quote:
Hendrik Jan Bökkers en Albert Bartelds gaan in gesprek met een breed scala aan cultuurdragers uit het Nedersaksische taalgebied, van Groningen tot de Achterhoek. Denk aan muzikanten, bestuurders, kunstenaars, theatermakers, filmers, schrijvers, filosofen, ondernemers en organisatoren. Ieder van hen draagt op unieke wijze bij aan de rijke diversiteit van onze cultuur en deelt inspirerende verhalen en perspectieven.

Of je nu bekend bent met de streektaal of nieuwsgierig bent naar wat ons verbindt—deze podcast laat je op een luchtige en inspirerende manier kennismaken met de kracht van het Nedersaksisch.
Waarschijnlijk een podcast voor een select publiek hier, maar ik vind hem vaak (afhankelijk van de gast) interessant. Maar dat komt ook doordat ik in het Nedersaksische gebied ben geboren (en nog woon) en met dialect ben opgevoed. Alleen jammer dat Hendrik Jan zo vaak het woord 'tof' meent te moeten gebruiken.
pi_217392449
Poeh, die Bingomaffia viel niet mee. Wat een opgeklopt gedoe. Ze snapte het op het einde geloof ik zelf niet helemaal meer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_217395841
Inmiddels Carlier afgeluisterd, prima podcast. Uiteindelijk blijf ik om het in het Vlaams te zeggen wel een beetje op mijn honger zitten.
  vrijdag 18 april 2025 @ 14:03:10 #172
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_217402501
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 12:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Poeh, die Bingomaffia viel niet mee. Wat een opgeklopt gedoe. Ze snapte het op het einde geloof ik zelf niet helemaal meer.
Die kerel in een van de eerste afleveringen met z’n uitspraak. Consequent Bin-Go :’)
Maar ze raakt idd de draad wat kwijt en het zogenaamde gevaar is ook machtig interessant natuurlijk. Was ook een opleidings podcast geloof ik
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_217430302
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:17 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Ik was vooral geïnteresseerd in Annette en dat was het luisteren meer dan waard.

Ook het levensverhaal van Johan.
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:42:42 #174
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_217470928
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 14:03 schreef stinkie het volgende:
Die kerel in een van de eerste afleveringen met z’n uitspraak. Consequent Bin-Go :’)
Maar ze raakt idd de draad wat kwijt en het zogenaamde gevaar is ook machtig interessant natuurlijk. Was ook een opleidings podcast geloof ik
Ik haakte in de eerste aflevering al af. Alles waar een beetje mee gesjoemeld kan worden is voer voor criminaliteit.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 26 april 2025 @ 11:43:36 #175
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_217470937
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 20:09 schreef Faraday01 het volgende:
Inmiddels Carlier afgeluisterd, prima podcast. Uiteindelijk blijf ik om het in het Vlaams te zeggen wel een beetje op mijn honger zitten.
ook geluisterd. Deze vond ik erg goed. Was wel verbaasd dat het zich allemaal al best lang geleden afspeelde. Dacht dat er wel een linkje met het heden zou zijn.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')