abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216734791
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:54 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb er 2 afleveringen van geluisterd, en het is een interessante podcast. Je zou zeggen dat het zou lijken op op podcast Gonzo, maar dat gaat meer over de totstandkoming van het verhaal, terwijl hier (in de eerste 2 afleveringen althans) ook mensen uit het verhaal aan het woord komen. Het zijn ook interessante onderwerpen; zo gaat de derde aflevering (die ik nog niet gehoord heb) over het grote aantal zelfdodingen onder dierenartsen.
Idd moest ik ook aan Gonzo denken, begonnen aan de eerste.
  dinsdag 18 februari 2025 @ 18:35:06 #127
80382 manny
30 is best veel
pi_216735598
By the way: Harry Lensink doet nu die Zware Jongens podcast en daar is ie net zo belerend en verstorend tegenover zijn medepresentatoren. zoals destijds met Marjan. Ik had altijd het idee dat ie Marjan niet serieus nam / de maat nam. Maar het is dus gewoon zijn stijl.

Wacht even. Dit gaat me te snel. PGP, wat bedoel je daar precies mee ?

Alsof je dat niet weet Harry. Flapdrol.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_216735631
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:35 schreef manny het volgende:
By the way: Harry Lensink doet nu die Zware Jongens podcast en daar is ie net zo belerend en verstorend tegenover zijn medepresentatoren. zoals destijds met Marjan. Ik had altijd het idee dat ie Marjan niet serieus nam / de maat nam. Maar het is dus gewoon zijn stijl.

Wacht even. Dit gaat me te snel. PGP, wat bedoel je daar precies mee ?

Alsof je dat niet weet Harry. Flapdrol.
Alles voor de luisteraar 8-)
Ik ben het wel met je eens.
pi_216737871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 16:54 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb er 2 afleveringen van geluisterd, en het is een interessante podcast. Je zou zeggen dat het zou lijken op op podcast Gonzo, maar dat gaat meer over de totstandkoming van het verhaal, terwijl hier (in de eerste 2 afleveringen althans) ook mensen uit het verhaal aan het woord komen. Het zijn ook interessante onderwerpen; zo gaat de derde aflevering (die ik nog niet gehoord heb) over het grote aantal zelfdodingen onder dierenartsen.
Ik heb er nu ook 2 geluisterd. De eerste (wat een verhaal ook weer he :o ) moest ik even wennen aan het switchen tussen de verschillende journalisten/vertellers, vond het wat onrustig, maar het wende.
2e verhaal geeft goed weer hoe die datingappoplichting in zijn werk gaat.

Blij dat ik deze pc ontdekt heb :) lekker afwisselend!
pi_216764713
Ik kwam op deze podcast omdat ik doorzocht op een CRI zaak en een interview met Frank van de Goot.
Wie weet zijn de andere gesprekken ook interessant.
(vind haar geen echt prettige stem hebben en ze zou wat meer haar mond moeten houden na elke uitleg van de gast maar oké, we zijn steeds kritischer naarmate we meer pc's luisteren :D )

pi_216791603
Crosspost uit CRI want tja... crimineel is het ook weer niet echt.

quote:
Keer op keer trok de familie van de psychotische Tolga aan de bel, maar met hun zorgen gebeurde niks. Tot de dag dat Tolga zijn onderbuurman Rens doodstak. Zo’n moord gebeurt vaker, en geregeld is het verhaal in grote lijnen hetzelfde: iemand met ernstige psychiatrische problemen valt zijn familie, buurman, of een willekeurige voorbijganger aan. Geregeld is de dader al bekend bij justitie of zorginstanties, en hebben familie of buren aan de bel getrokken. Meestal zijn de daders kwetsbare mensen met complexe, ernstige psychiatrische problemen, van wie we vaak al weten dat ze mogelijk agressief kunnen worden. Het gaat dus om misdrijven, gepleegd door mensen die vóór die fatale dag patiënten waren, of hadden moeten zijn. In Niemandsland onderzoeken Elsbeth Stoker en Dija Kabba hoe het kan dat juist deze groep nog te vaak niet de juiste zorg krijgt.
pi_216829701
  donderdag 27 februari 2025 @ 14:05:12 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_216851732
Misschien allang eens genoemd hier (sorry ik heb niet alle oude delen doorgenomen), maar ik luister graag naar 'De Kwak Kwaakt', een podcast gemaakt door 2 donorkinderen. Althans, Esther & Eefje zijn volwassen vrouwen die op latere leeftijd ontdekten dat ze met behulp van sperma van een anonieme donor verwekt zijn. Ze gaan met elkaar en wisselende gasten in gesprek over alles wat je rond dit thema zou kunnen bespreken. Super interessant en leerzaam, je zou denken dat je hier op een gegeven moment over uitgepraat bent, maar ik vind vrijwel alle afleveringen waardevol.
(Ik kwam deze op het spoor doordat ze een keer te gast waren in de interviewpodcast van Gijs Groenteman, en dat was ook een heel leuk gesprek).

in de haak.
pi_216877825

quote:
'Doorgaan' is een podcast over doorzettingsvermogen en veerkracht, gemaakt door Carlijn Vis en Humberto Tan. In deze serie spreken wij mensen die een manier vonden om door te gaan, op momenten in hun leven waarop dát onmogelijk leek
Als journalisten mogen wij elke week bijzondere mensen interviewen. ...
pi_216971497

quote:
We zijn dagelijks online, maar bij hoe het internet precies werkt en op welke manieren het ons leven verandert staan we weinig stil. De podcast Net goed! brengt daar verandering in.

Dankzij de komst van het internet is ons leven fundamenteel veranderd. De ontwikkelingen gaan zo snel dat ze nauwelijks bij te houden zijn. Daarnaast is het internet abstract en onzichtbaar. Misschien is het daarom dat er maar weinig gereflecteerd wordt op wat nog niet zo lang geleden nog ‘cyberspace’, ‘het wereldwijde web’ en de ‘digitale snelweg’ werd genoemd. Op het podcastkanaal Oplossing gezocht! van Nemo Kennislink verschijnt een serie die daar verandering in brengt. In Net goed! onderzoekt wetenschapsjournalist Edda Heinsman elke twee weken een ander aspect van het internet.

We kennen Heinsman onder meer van haar podcastseries Aangenaam, waarin ze de achtergrond van voornamen onderzoekt, en Alles voor de wetenschap, over onderbelichte vrouwelijke wetenschappers. In haar podcasts interviewt ze altijd veel verschillende mensen, van ‘gewone’ mensen op straat tot exacte wetenschappers. Dankzij haar achtergrond als sterrenkundige en werk op de redactie van Het Klokhuis kan ze ook de complexe technische onderwerpen op een vrolijke manier toegankelijk maken.

De eerste aflevering van Net goed! gaat over daten. Heinsman ontmoet misschien wel het eerste internetkoppel van Nederland. Zij leerden elkaar online kennen toen datingsites nog niet eens bestonden, terwijl ze op een forum aan het klagen waren over de matige kwaliteit van een van de eerste webcams. Ook bespreekt Heinsman met wetenschappers wat de gevolgen zijn van het feit dat de meeste nieuwe relaties tegenwoordig al swipend ontstaan.

De tweede aflevering onderzoekt de invloed die ons online bestaan heeft op taal en taalgebruik. We staan de hele dag met elkaar in contact en maken daarbij gebruik van geschreven taal en duizenden emoji’s. Wetenschappers die hier onderzoek naar doen, ontdekten dat het taalgebruik van jongeren steeds creatiever wordt. Niets verloedering dus! Ook spreekt Heinsman de ontwikkelaar van een van de allerbekendste programmeertalen, Python. Deze Nederlander kan in Amerika nauwelijks over straat. De naam van zijn taal komt van zijn favoriete comedians, inderdaad: Monty Python.

In de komende afleveringen gaat de podcast onder andere nog in op de vraag waarom Düsseldorf zo populair is bij Chinese toeristen, hoe oorlog werkt in de digitale wereld en krijgen we een blik in de toekomst van het internet.
  Moderator zondag 9 maart 2025 @ 08:57:50 #136
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_216982273
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 11:43 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Leuk! Aangenaam vond ik heel erg leuk dus deze ga ik ook proberen :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_217058308

quote:
In de jaren veertig en vijftig schreven tientallen mannen hartstochtelijke liefdesverklaringen aan één vrouw: Lies. De brieven scheppen een beeld van een tijd en van een bijzondere vrouw, zo blijkt uit een zesdelige podcastserie. ‘Ik denk niet dat het mijn type was.’
Zo’n vijftien jaar geleden kwam de koffer vol brieven aan Lies in het bezit van het archief, vooral vanwege een bijzondere afzender. Een aantal van de brieven is namelijk afkomstig van cabaretier Toon Hermans, geboren en getogen in Sittard en nog steeds de grote trots van de Limburgse stad. Hij schreef Lies een kattenbelletje in een mini-enveloppe ter grootte van een bankpas en tekende op een langere brief een portretje van haar. In een andere brief was hij geïrriteerd omdat ze niet was komen opdagen bij een afspraakje: ‘Je hebt iets goed te maken. Anders staan we op voet van oorlog. Er moet dus “gevredeskust” worden. Ik stel je een ultimatum: binnen 24 uren moet ondergetekende in het bezit zijn van ’n aantal vurige omhelzingen, gecombineerd met hartstochtelijke “moordkussen”. Punt.’
  zondag 16 maart 2025 @ 14:57:46 #138
80382 manny
30 is best veel
pi_217072819
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Alles voor de luisteraar 8-)
Ik ben het wel met je eens.
Even mopperen nog op de Zware Jongens. Sorry.

De misdaadprofessor: en daarna werden de drugs vervoerd van Antwerpen naar Breda en dat deze belgische en nederlandse zware jongens samen werken en nu samen voor de rechter staan bewijst dat het internationaal opererende organisaties zijn.

Meneer de misdaarprofessor: die handel komt uit zuid amerika, de verdachten worden tot en met in dubai opgepakt, de italiaanse mafia is betrokken. Maar dat een partijtje drugs van Antwerpen naar Brabant wordt gereden, dat bewijst dat het een internationaal opererende bende is. Man man man, zeg dan niets.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_217078154
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:49 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Zo’n vijftien jaar geleden kwam de koffer vol brieven aan Lies in het bezit van het archief, vooral vanwege een bijzondere afzender. Een aantal van de brieven is namelijk afkomstig van cabaretier Toon Hermans, geboren en getogen in Sittard en nog steeds de grote trots van de Limburgse stad. Hij schreef Lies een kattenbelletje in een mini-enveloppe ter grootte van een bankpas en tekende op een langere brief een portretje van haar. In een andere brief was hij geïrriteerd omdat ze niet was komen opdagen bij een afspraakje: ‘Je hebt iets goed te maken. Anders staan we op voet van oorlog. Er moet dus “gevredeskust” worden. Ik stel je een ultimatum: binnen 24 uren moet ondergetekende in het bezit zijn van ’n aantal vurige omhelzingen, gecombineerd met hartstochtelijke “moordkussen”. Punt.’
Afgezet... niks aan :D
  donderdag 20 maart 2025 @ 14:48:38 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217117515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 13:59 schreef Jester65 het volgende:
Nog niet genoemd hier volgens mij:
[..]
https://tonnymedia.nl/showcase/rtl-ketting-van-santanera/
Prima podcast!
Ik raakte tijdens het luisteren gewoon gefrustreerd door de drogredenatie van Santanera maar ook zijn advocaat! :o
pi_217118064
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:17 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Het eerste verhaal :o
  vrijdag 21 maart 2025 @ 18:49:11 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217132561
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Het eerste verhaal :o
Die eerste is idd heel tof! O+ Mooi verteld ook.

De tweede voel ik alleen niet zo... :@
Het klinkt allemaal een soort van afstandelijk, te netjes geformuleerd. En de voice over van Humberto in dit geval vind ik net alsof hij een kinderboek aan het voorlezen is.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 21-03-2025 19:41:50 ]
pi_217132878
Weet niet of die al voorbij is gekomen: Nooit geweten!

Verhalen op basis van een wikipedia lemma. Erg informatief en fijne lengte van ongeveer een kwartiertje.

Edit: @Blues was me twee maanden voor :D
pi_217134117
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 19:13 schreef Faraday01 het volgende:
Weet niet of die al voorbij is gekomen: Nooit geweten!

Verhalen op basis van een wikipedia lemma. Erg informatief en fijne lengte van ongeveer een kwartiertje.

Edit: @:blues was me twee maanden voor :D
Ja leuk is die he!
pi_217134212
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 20:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja leuk is die he!
Zeker, prettige luisterstem ook
pi_217141137
Voor de geschiedenis liefhebbers (en ik ben fan van Thomas van Luyn ;) )

quote:
Synopsis
Dat Fake news een moderne uitvinding is, is fake news. Sterker nog: na een beetje onderzoek, kom je er snel achter dat het zo oud is als de weg naar Rome. Was Moeder Teresa wel zo’n lieverdje? En hoelang was Martin Luther King eigenlijk koning? In Geschiedenis Inside gaan Gijs van Engelen en Thomas van Luyn met terugwerkende kracht op fake news-jacht om zo samen Nederland te behoeden voor historische leugens. Elke week staat één historische figuur centraal, waarbij Thomas als volksvertegenwoordiger de kennis van Nederland voorlegt aan de alwetende historicus om – met de kennis van nu – te bepalen: schrijven we een zwarte, of een witte bladzijde in de geschiedenis bij?.
pi_217164961
:W

Net aangemeld bij Podimo
En heb even rond geklikt en podcast uitgezocht.

Zit nu te luisteren naar "Veroordeeld" en dat luistert heerlijk weg

Dacht dat podcasts niks voor mij was. Alleen dat was een vergissing
pi_217165530
Is er iemand die nog wat hidden gems heeft?

ik luister wekelijks een aantal politieke en nieuws georiënteerde podcast. Alle misdaad/crime van de bekende nederlandse couranten heb ik denk ondertussen ook wel gehad.

Bij voorkeur wel Nederlands. In het Engels merk ik dat ik snel afgeleid raak, zeker als ik ook nog wat op de weg moet letten, dan loop ik regelmatig terug te spoelen omdat ik belangrijke info heb gemist.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:36:59 #149
318507 Jester65
Stay frosty
pi_217173828
Ja, het is inderdaad wat mager momenteel. Ik zou niet durven zeggen dat het om hidden gems gaat, maar misschien zit er wat tussen.

In de greep van Gaslightning
https://podcasts.apple.co(...)ighting/id1796169336
Eén aflevering van gehoord, lijkt wel de moeite waard.

Bingomaffia
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/bingomaffia/id1791043781
Nog niets van gehoord.

De Vuurwerkramp
https://podcasts.apple.co(...)erkramp/id1799170003
Nog niets van gehoord.

De Reizen van de Nachtwacht
https://podcasts.apple.co(...)htwacht/id1797299029
Eén aflevering van gehoord, beetje kinderachtig, maar wel interessant.

Het Drillrap dossier
https://podcasts.apple.co(...)dossier/id1801727135
Nog niets van gehoord.
pi_217217107
Getipt via @Bjoro

quote:
Voor BNNVARA duikt Janneke Verbaarschot in de duistere wereld achter de Bingo. Want al bijna vijftig jaar speelt het kansspel zich af op de grens van boven- en onderwereld. Hoe heeft het spelletje in de jaren '80 kunnen leiden tot de liquidaties die bekend staan als de bingomoorden? Is de georganiseerde misdaad nog steeds betrokken bij het roemruchte spel? Wat zijn de regels voor het organiseren van een bingo? En hoe verslavend is het spel? Janneke neemt je in deze serie mee langs kienkoningen en bingobejaarden. Een ding is zeker: Na het horen van deze podcast zul je nooit meer hetzelfde naar de Bingo kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')