Maar Jill had een relatie met Ali gehad en toch voelde ze zich onveilig? Jaja.... het hele verhaal van die Jill is duidelijk een geval van 'ik ga jou even terug pakken' en dat is mislukt. Jill heeft verloren!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 03:47 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ja maar dit vind ik dan toch heel naïef. Kijk te hard rijden mag ook niet maar toch worden er dagelijks mensen bekeurd.
Op een zebrapad heb je als voetganger ook voorrang toch krijg je op de basisschool uitgelegd dat je alsnog rechts-links-rechts moet kijken alvorens over te steken op een plaats waar je voorrang hebt. Je hebt er weinig aan als je kapot gereden wordt dat je dan kunt zeggen dat je toch wel mooi voorrang had. Natuurlijk mag Ali B geen verkrachtingen doen, maar je kunt tegelijkertijd ook vrouwen leren dat ze 2 keer na moeten denken alvorens ze bij een man ‘s nachts in de auto stappen. Hell, dat zou ik als man nog niet eens zomaar doen.
Ik heb geen fuck met Jill te maken en nog veel minder met Ali.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 03:51 schreef Alicia76 het volgende:
[..]
Maar Jill had een relatie met Ali gehad en toch voelde ze zich onveilig? Jaja.... het hele verhaal van die Jill is duidelijk een geval van 'ik ga jou even terug pakken' en dat is mislukt. Jill heeft verloren!
Gelukkig is vreemdgaan niet strafbaar in Nederland. In de zaak die Jill Helena tegen Ali heeft aangespannen is hij vrijgesproken. Het is natuurlijk ook heel raar dat zij na de vermeende aanranding nog kussmileys naar Ali heeft gestuurdquote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je steeds' Nederlandse traditie' benadrukt? Vreemdgaan komt overigens onder alle nationaliteiten voor, Ali ging misschien vreemder dan zij, hij had vrouw en kinderen thuiszitten die hij 20 jaar had bedrogen volgens een snikkende Ali in de rechtbank.
En dit probeer ik hier dus al weken aan de man te brengen. Ze halen zaken als schuld, wijsheid en verantwoordelijkheid door elkaar. Het is net of je met rokers in discussie gaat, totaal irrationeel.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 03:59 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik heb geen fuck met Jill te maken en nog veel minder met Ali.
Gesteld wordt dat een vrouw zich ‘s nachts veilig moet voelen en eigenlijk maar moet doen waar ze zin in heeft. In een ideale wereld is dat inderdaad zo maar we leven niet in een ideale wereld dus victim blaming of niet, dat boeit mij niet zoveel. Er mag soms ook best gezegd worden dat sommige keuzes niet heel handig zijn.
nee wat jij al weken doet is roepen dat als je s'nachts door de bronx loopt mensen in de war raken en niet meer goed weten of ze je nu wel of niet mogen overvallenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 06:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dit probeer ik hier dus al weken aan de man te brengen. Ze halen zaken als schuld, wijsheid en verantwoordelijkheid door elkaar. Het is net of je met rokers in discussie gaat, totaal irrationeel.
Casus
In de Bronx worden 's nachts vaak mensen overvallen.
Advies
Je kunt beter niet 's nachts door de Bronx lopen.
Overvallen mogen niet, de realiteit is dat ze gebeuren. Toch is dit advies volgens sommigen hier victim blaming. Ik moet alle overvallers opleiden tot keurige burgers. EN NIET IEMAND ADVISEREN om door de Bronx te lopen.
Gekkigheid.²
Of het handig is of niet om bij een hitsige kerel in de auto te stappen (en ik denk niet of dat nou snachts is of overdag) laat ik even achterwege, maar feit is dat die kerel zijn tengels bij zich moet houden wanneer hij/zij opeens niet meer wil. Want dat kan hè, dat mensen van gedachte veranderen. Ze zijn hun passagier 0,0 verantwoord of verantwoording schuldig.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 06:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dit probeer ik hier dus al weken aan de man te brengen. Ze halen zaken als schuld, wijsheid en verantwoordelijkheid door elkaar. Het is net of je met rokers in discussie gaat, totaal irrationeel.
Casus
Advies
Overvallen mogen niet, de realiteit is dat ze gebeuren. Toch is dit advies volgens sommigen hier victim blaming. Ik moet alle overvallers opleiden tot keurige burgers. EN NIET IEMAND ADVISEREN om door de Bronx te lopen.
Gekkigheid.²
Rare aannames. Hoezo is die kans vrij groot? Zijn daar onderzoeken naar gedaan die uitwijzen dat verkrachters dit ook meestal doen binnen hun huwelijk?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 02:36 schreef capricia het volgende:
Maar die was toen hoogzwanger...of was dat weer ten tijden van een andere verkrachting?
Misschien verkrachtte hij zijn vrouw ook wel. Als hij het al buiten zijn huwelijk deed, is de kans dus vrij groot dat ie ook binnen zijn huwelijk aan verkrachting deed.
Tegen Jill is Ali ook vrijgesproken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 03:51 schreef Alicia76 het volgende:
[..]
Maar Jill had een relatie met Ali gehad en toch voelde ze zich onveilig? Jaja.... het hele verhaal van die Jill is duidelijk een geval van 'ik ga jou even terug pakken' en dat is mislukt. Jill heeft verloren!
Lil Kleine zijn carriere was ook kapot zei men maarja die treedt toch elke avond weer opquote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:17 schreef viceversa het volgende:
2 jaar vind ik wel kort. Maar de rechter zal vast meewegen dat zijn carrière en imago ook kapot zijn.
Wegens het ontbreken van steunbewijs, niet omdat haar verhaal niet geloofd wordt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Tegen Jill is Ali ook vrijgesproken.
https://www.nd.nl/varia/v(...)nranding-jill-helena
Al loop ik om 0.300 uur 's nacht s naakt door het bos, dan nog moet iedereen zijn handen thuishouden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 06:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Casus
Advies
Gekkigheid.²
Ja en mensen moeten gewoon hun winkel kunnen draaien zonder overvallen te worden, en de zorgmedewerkers in het ziekenhuis moeten niet aangevallen worden door boze patiënten. Dus doek de politie en particuliere beveiliging maar op. Problem solved. Want ze zijn niet nodig, iedereen houdt zich aan de regels. Volgens jouw post is dat de wereld waarin we leven, ik moet x gewoon doen zonder dat x gebeurd, dus doek het allemaal maar op.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Al loop ik om 0.300 uur 's nacht s naakt door het bos, dan nog moet iedereen zijn handen thuishouden.
Je geeft een eigenaar van een winkel toch ook niet de schuld dat hij overvallen wordt omdat hij een winkel heeft?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja en mensen moeten gewoon hun winkel kunnen draaien zonder overvallen te worden, en de zorgmedewerkers in het ziekenhuis moeten niet aangevallen worden door boze patiënten. Dus doek de politie en particuliere beveiliging maar op. Problem solved. Want ze zijn niet nodig, iedereen houdt zich aan de regels.
Ik reageer op jouw bericht "als vrouw snachts naakt door het bos fietsen".quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je geeft een eigenaar van een winkel toch ook niet de schuld dat hij overvallen wordt omdat hij een winkel heeft?
Waarom zou je een vrouw dan de schuld geven dat ze verkracht wordt omdat ze laat alleen over straat fietst?
Ja, dat moet ik net zo goed kunnen als dat een winkelier zijn zaak veilig moet kunnen runnen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik reageer op jouw bericht "als vrouw snachts naakt door het bos fietsen".
Dat moet kunnen ja. Net als dat ik een zak met geld voor mn deur neerzet en als ik over 3 weken terugkom dan staat ie daar nog.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik net zo goed kunnen als dat een winkelier zijn zaak veilig moet kunnen runnen.
..en niet de dingen gaan omdraaien.
Dat is het punt niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:41 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat moet kunnen ja. Net als dat ik een zak met geld voor mn deur neerzet en als ik over 3 weken terugkom dan staat ie daar nog.
Maar zo werkt de wereld niet en dat weet jij.
Maar je begrijpt zelf ook dondersgoed dat het niet handig is als je niet aangerand wil worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Al loop ik om 0.300 uur 's nacht s naakt door het bos, dan nog moet iedereen zijn handen thuishouden.
Als ik jou naakt door het bos zie lopen, rand ik jou ook niet aan.
Dat is het punt niet. Als je een vrouw daar de schuld van gaat geven, dan kan je tegen de bakker ook wel zeggen "ja had je maar geen zaak moeten openen, je weet dat er heel veel criminaliteit is."quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:48 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zelf ook dondersgoed dat het niet handig is als je niet aangerand wil worden.
Er wordt niks omgedraaid. Als je niet aangerand wil worden ga je niet ‘s nachts om 01:00 naakt door het bos lopen. De kans dat je iemand tegenkomt is wellicht klein maar de mannen zijn daar op dat moment niet perse om hun hond uit te laten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Als je een vrouw daar de schuld van gaat geven, dan kan je tegen de bakker ook wel zeggen "ja had je maar geen zaak moeten openen, je weet dat er heel veel criminaliteit is."
Dan draai je alles om.
Dit is inderdaad een heel mooi voorbeeld!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:53 schreef tesssssssss het volgende:
Of tegen een bejaarde van 96 die wordt opgelicht " ja mevrouw dan had u maar beter op moeten letten, dan ziet U het verschil wel he?"
Ik zie het dondersgoed. Maar ondanks alle ideaalbeelden gebeurt verkrachting en aanranding nog steeds. Dan moet je als vrouw ook beseffen dat sommige acties niet handig zijn. Op het moment dat je dat niet meer mag benoemen verklaar je alle vrouwen vogelvrij.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:03 schreef tesssssssss het volgende:
Als je het dan nog niet ziet, dan ga je het ook niet meer zien, maar even goede vrienden.![]()
Deze post was eigenlijk dubbel.
Sommige mensen zijn ook simpelweg te achterlijk om te functioneren.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Of tegen een bejaarde van 96 die wordt opgelicht " ja mevrouw dan had u maar beter op moeten letten, dan ziet U het verschil wel he?"
Tussen roos, za en BSB hebben we wel een gezellige boel hier bij elkaar.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja en mensen moeten gewoon hun winkel kunnen draaien zonder overvallen te worden, en de zorgmedewerkers in het ziekenhuis moeten niet aangevallen worden door boze patiënten. Dus doek de politie en particuliere beveiliging maar op. Problem solved. Want ze zijn niet nodig, iedereen houdt zich aan de regels. Volgens jouw post is dat de wereld waarin we leven, ik moet x gewoon doen zonder dat x gebeurd, dus doek het allemaal maar op.
Genoeg mensen die zo wel zijn, naïef. Vertrouwen in de wereld.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn ook simpelweg te achterlijk om te functioneren.
Hoelang roepen banken al dat ze niet aan je deur komen en om je pasje vragen? Of je pincode?
10 jaar? 20 jaar toch minstens? Of langer. Via TV , via radio, in de krant, op internet. Werkelijk o-ve-ral kun je tegenkomen , zelfs op folders in buurthuizen en seniorencentra dat banken dit-niet-doen.
Als 81 jarige Truus dan de deur opendoet en haar pas en pincode geeft aan de vriendelijke jongeman, dan is die vriendelijke jongeman puur tuig en Truus is een idioot. Het maakt de man niet minder schuldig. Maar als je hier nog steeds intrapt, sorry, dan moet je ook echt even jezelf laten nakijken. Idem met whatsappfraude.. Hoi mam dit is je zoon, mag ik ff 800 euro naar deze bankrekening. *stuurt geld* *huilen*. Nahhh. Je kunt zo niet zijn. Kan niet.
En tegen die oude mevrouw die toch opgelicht is, zegt men niet: "ja maar mevrouw, u bent heel goed gewaarschuwd. Het is ook gewoon dom om dergelijke lui te geloven. U vraagt er wel een beetje om".quote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:06 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een heel mooi voorbeeld!
Ouderen, maar mensen in het algemeen worden genoeg en vaak zat gewaarschuwd voor allerlei vormen van oplichting. En tevens vind iedereen gelijk dat oplichting niet kan en mag. En tóch gebeurt het. En iedereen is het er over eens dat oplichters, net als verkrachters, gestraft moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |