abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214713316
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 16:41 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Meningen over TR zijn verdeeld. Sommigen vinden het een prima 'bank'. Ik ben een groot bedrag kwijt geweest omdat ze het 'niet konden vinden'. Juridische procedure opgestart en na 4 maanden was het gevonden. Rampzalige KS die alleen per chat is te bereiken en dan antwoord geeft op niet gestelde vragen.

Open Bank is vrij langzaam. Daar speelt het probleem van het Spaanse Erfrecht. Als je je erfgenamen niet wilt opzadelen met problemen is dat af te raden. Idem Santander bank (Belgisch bijkantoor van dezelfde Spaanse moederbank). Als dat je niet interesseert dan is wel een aardige met de gratis betaalrekening en pas.

Ik ben vrij enthousiast over de Duitse banken: consors en volkwagen (vwfs). Snel en efficient. En betrouwbaar. Maar na de introductie aanbieding van ongeveer 3,5% van een aantal maanden val je terug naar 1,0-1,3%.

Raisin kent genoeg spaarrekeningen van rond de 3,2%.

Garantibank geeft 3% (NL dgs) tot december 24.
Kan je als Nederlander daar zomaar een rekening openen?
pi_214713359
quote:

[..]
Meningen over TR zijn verdeeld. Sommigen vinden het een prima 'bank'. Ik ben een groot bedrag kwijt geweest omdat ze het 'niet konden vinden'. Juridische procedure opgestart en na 4 maanden was het gevonden. Rampzalige KS die alleen per chat is te bereiken en dan antwoord geeft op niet gestelde vragen.

Open Bank is vrij langzaam. Daar speelt het probleem van het Spaanse Erfrecht. Als je je erfgenamen niet wilt opzadelen met problemen is dat af te raden. Idem Santander bank (Belgisch bijkantoor van dezelfde Spaanse moederbank). Als dat je niet interesseert dan is wel een aardige met de gratis betaalrekening en pas.

Ik ben vrij enthousiast over de Duitse banken: consors en volkwagen (vwfs). Snel en efficient. En betrouwbaar. Maar na de introductie aanbieding van ongeveer 3,5% van een aantal maanden val je terug naar 1,0-1,3%.

Garantibank geeft 3% (NL dgs) tot december 24.
Thanks man! Hier heb ik wat aan. Ik ga me eens verdiepen in die Duitse banken. Gaat alleen over spaargeld. Ik hoef geen betaalpas oid.
Geen zin in gezeur bij Trade Republic.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214713369
https://www.vwfs.de/geldanlage-sparen.html

Wel jammer dat het volledig Duits is. Heb ze gemaild. Of ze ook NLse klanten accepteren en of ze geen site in het Engels ofzo hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214713471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:00 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Kan je als Nederlander daar zomaar een rekening openen?
ja.
aanmeldprocedure kost wel wat tijd (op zijn Duits) .Gedeeltelijk per post.... ID per video.

https://www.vwfs.de/geldanlage-sparen/tagesgeldkonto.html

https://www.consorsbank.d(...)esgeld?icid=WEB-1296

[ Bericht 13% gewijzigd door zeeland6 op 14-08-2024 17:29:09 ]
pi_214713663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:22 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ja.
aanmeldprocedure kost wel wat tijd (op zijn Duits) .Gedeeltelijk per post.... ID per video.

https://www.vwfs.de/geldanlage-sparen/tagesgeldkonto.html

https://www.consorsbank.d(...)esgeld?icid=WEB-1296

De eerste bank mag ook diensten aanbieden in Nederland, maar de tweede kan ik niet in het register vinden. Die zou technisch gezien dus geen Nederlandse klanten mogen werven/accepteren.
pi_214713742
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 17:44 schreef snabbi het volgende:

[..]
De eerste bank mag ook diensten aanbieden in Nederland, maar de tweede kan ik niet in het register vinden. Die zou technisch gezien dus geen Nederlandse klanten mogen werven/accepteren.
Het is Duitsers wel toevertrouwd buiten de landsgrenzen te opereren. 8-)
Consorsbank valt overigens onder het Franse DGS (BNP moederbank).
pi_214715405
quote:

:Y

Tot nu goede ervaringen daarmee.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214715953
quote:

Klinkt niet echt als iets om enthousiast van te worden. Paar maandjes een (niet eens heel hoog) actietarief vangen, en daarna je geld weer ergens anders stallen, met alle gedoe van dien.
pi_214716944
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 21:18 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Klinkt niet echt als iets om enthousiast van te worden. Paar maandjes een (niet eens heel hoog) actietarief vangen, en daarna je geld weer ergens anders stallen, met alle gedoe van dien.
Ach 6 maanden is niet een paar maandjes. Zo werkt dat met actietarieven.
pi_214719081
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 22:55 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ach 6 maanden is niet een paar maandjes. Zo werkt dat met actietarieven.
Je kunt natuurlijk ook regelmatig wat geld in een NL deposito steken (gestaffeld). Dat levert bijna evenveel op met minder werk en geen gedoe met buitenlandse instanties als zo'n bankje omvalt....
Pecunia non olet
pi_214732189
Raisin - Nordax
quote:
Omdat u in 2023 een of meer rekeningen had bij Nordax Bank, wenst Nordax Bank u te informeren over de (wettelijk verplichte) automatische uitwisseling van financiële gegevens van personen en organisaties met de Nederlandse belastingdienst volgens de Common Reporting Standard (CRS). Voor meer informatie over CRS bezoekt u belastingdienst.nl.
pi_214733850
Ik zit nu al een tijdje bij Trade Republic en alles gaat perfect, ook meerdere retour boekingen.

Je moet gewoon zorgen dat je alles 100% correct invoert (alle voorletters!) en dan kan er echt vrij weinig fout gaan. En 3,75% per maand uitbetaald (dus rente op rente) is toch wel heel erg fijn.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_214734082
Nou ik ben ook alweer om me heen aan het kijken. Ik had al een deel bij een andere bank staan wat goed bevalt, maar ik heb nog steeds een aanzienlijk bedrag aan spaargeld bij ING. Aangezien ze hun spaarrente maar niet willen verhogen denk ik er nu over om dan maar alles weg te halen daar, hoe meer geld je hebt, hoe meer het geld over de balk smijten is om daar te blijven zitten.
pi_214734142
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 22:55 schreef Daboman het volgende:
Nou ik ben ook alweer om me heen aan het kijken. Ik had al een deel bij een andere bank staan wat goed bevalt, maar ik heb nog steeds een aanzienlijk bedrag aan spaargeld bij ING. Aangezien ze hun spaarrente maar niet willen verhogen denk ik er nu over om dan maar alles weg te halen daar, hoe meer geld je hebt, hoe meer het geld over de balk smijten is om daar te blijven zitten.
Volledig terecht. Het is echt schandalig hoeveel geld gevangen wordt door grootbanken als de ING door klanten die toch wel blijven zitten omdat ze het teveel gedoe vinden om over te stappen.
pi_214744042
Enigszins off topic maar nu het fiscale stelsel overgaat op een werkelijk rendementsysteem wordt de vergelijking met beleggingen wel wat anders. Hogere rentes op depos waren extra aantrekkelijk omdat het fictief rendement gebaseerd was op de dagrente en dus veel lager dan de ontvangen rente. Bij een werkelijk rendement moet je ca 1/3 afdragen, een stuk meer dus dan voorheen. Anderzijds worden beleggingen met een lager rendement dan het fictieve aantrekkelijker.
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:03:29 #166
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_214744158
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 12:51 schreef Slingervinger het volgende:
Enigszins off topic maar nu het fiscale stelsel overgaat op een werkelijk rendementsysteem wordt de vergelijking met beleggingen wel wat anders. Hogere rentes op depos waren extra aantrekkelijk omdat het fictief rendement gebaseerd was op de dagrente en dus veel lager dan de ontvangen rente. Bij een werkelijk rendement moet je ca 1/3 afdragen, een stuk meer dus dan voorheen. Anderzijds worden beleggingen met een lager rendement dan het fictieve aantrekkelijker.
Ik vraag mij af hoe dat werkelijke rendement gaat worden bepaald. Als ik naar mijn eigen verdeling van spaargeld kijk is dat haast niet te doen. Meerdere spaarrekeningen bij meerdere banken, deposito's, crowdfunding platformen, aandelen, crypto. En dan wordt daartussen ook nog het eea geschoven en aangevuld door het jaar heen. Succes om daar het werkelijke rendement uit te gaan herleiden.
pi_214744375
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ik vraag mij af hoe dat werkelijke rendement gaat worden bepaald. Als ik naar mijn eigen verdeling van spaargeld kijk is dat haast niet te doen. Meerdere spaarrekeningen bij meerdere banken, deposito's, crowdfunding platformen, aandelen, crypto. En dan wordt daartussen ook nog het eea geschoven en aangevuld door het jaar heen. Succes om daar het werkelijke rendement uit te gaan herleiden.
de basisaanpak https://open.overheid.nl/(...)7d-b621095817c3/file
  zondag 18 augustus 2024 @ 13:40:22 #168
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_214744619
quote:
Ja dat is dus niet te doen. Tenzij het inzichtelijk gemaakt gaat worden door alle platformen.
pi_214744983
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 13:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ja dat is dus niet te doen. Tenzij het inzichtelijk gemaakt gaat worden door alle platformen.
Inderdaad maar als dat laatste gebeurt valt het wel mee. Ik heb zelf al de proef genomen over 2023. Kern is dat het om het verschil gaat in het totaal tussen 2 meetmomenten, wat daartussen gebeurt maakt niet uit. Banken geven al aan hoeveel er in de loop van het jaar is bijgestort en opgenomen, en ook het eindsaldo van alle transacties. Verrekenen van al die eindsaldi is alles wat je dan zelf nog moet doen.
pi_214746698
Ik lees
quote:
Ik lees o.a: " Jaarlijkse waardeontwikkeling
beleggingen of overige bezittingen
"

Als je nou halverwege het jaar je (in waarde 20% gestegen) aandelen verkoopt, hoe dan te berekenen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214748022
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:22 schreef blomke het volgende:
Ik lees
[..]
Ik lees o.a: " Jaarlijkse waardeontwikkeling
beleggingen of overige bezittingen
"

Als je nou halverwege het jaar je (in waarde 20% gestegen) aandelen verkoopt, hoe dan te berekenen??
Zit het dan in vermogens onderdeel banktegoedverschil 1-1 - 31-12?
pi_214748305
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zoiets ja. Als ik het goed begrepen heb is de redenatie dat het geld bij verkoop altijd ergens naar toe gaat, bankrekening, andere investering, uitgeven (onttrekking) of wat dan ook. Dus alleen de totalen op 1-1 en 31-12 met elkaar vergelijken levert het werkelijk rendement op.
pi_214748310
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 14:17 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Inderdaad maar als dat laatste gebeurt valt het wel mee. Ik heb zelf al de proef genomen over 2023. Kern is dat het om het verschil gaat in het totaal tussen 2 meetmomenten, wat daartussen gebeurt maakt niet uit. Banken geven al aan hoeveel er in de loop van het jaar is bijgestort en opgenomen, en ook het eindsaldo van alle transacties. Verrekenen van al die eindsaldi is alles wat je dan zelf nog moet doen.
Heb ook de indruk dat het wel meevalt, je kunt schuiven met vermogen maar volgens mij als je alle rente/beleggingsrendement op de grote hoop gooit en je vermogen ook, dan zit je in geval van beleggingen en spaargeld volgens mij dicht bij rekenvoorbeeld 4, als je geen verlies maakt. Ik had het gevoel van een verzamelvermogen en verzamelrendement.

Alleen begreep ik nog niet helemaal hoe ze aan de verliesdrempel in 2028 kwamen van rekenvoorbeeld 3.

Edit: oh volgens mij is het het resultaat van 2027 min de ontvangen rente van 2027, nevermind.

[ Bericht 2% gewijzigd door Daboman op 18-08-2024 19:19:56 ]
pi_214749018
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 19:12 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Zoiets ja. Als ik het goed begrepen heb is de redenatie dat het geld bij verkoop altijd ergens naar toe gaat, bankrekening, andere investering, uitgeven (onttrekking) of wat dan ook. Dus alleen de totalen op 1-1 en 31-12 met elkaar vergelijken levert het werkelijk rendement op.
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 18:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dan kan je 363 dagen/jaar in aandelen zitten en op 1-1 en 31-12 net alles cashen?
  zondag 18 augustus 2024 @ 20:25:53 #175
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_214749053
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 20:23 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
Dan kan je 363 dagen/jaar in aandelen zitten en op 1-1 en 31-12 net alles cashen?
Ja, maar dat maakt niets uit toch? Nu hebben we nog een belastingpercentage per vermogentype (sparen, beleggen, schuld), maar als je puur rendement gaan belasten dan niet meer.

Dus het is puur eindsaldo - beginsaldo
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')