abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214360183
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 14:29 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Die net ook geïnstalleerd en die doet instant idd! Handig, heb eigenlijk nooit direct geld nodig maar toevallig vrijdagavond wel, en via website kan dat dus blijkbaar niet (of was dat crowdstrike misschien nog :P ).
Op zich maakt de app of de site niet uit. Het enige wat een verschil kan verklaren is pure pech.
Een instant payment moet in Europa binnen 10 seconden volledig zijn afgerond. In Nederland is daarvoor 5 seconden afgesproken. Mocht om een of andere technische reden het niet binnen die tijd afgerond zijn, wordt de transactie teruggedraaid en als een normale betaling aangeboden (en een normale betaling is dus op werkdagen waarbij de meeste banken 3 a 4x per dag de uitwisseling doen, maar waarbij minimaal 1x per dag verplicht is).
pi_214361813
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 14:18 schreef blomke het volgende:

[..]
Misschien een wedervraag: stel je hebt een partner (zoals ik), hoe komt die dan aan het geld op de buitenlandse rekeningen zonder mijn inlogcodes, zodra ik ben gaan hemelen?
Ja geen idee hoe dat werkt, maar daarom heb ik het ook gewoon in nederland
  zondag 21 juli 2024 @ 18:15:03 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214364198
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 14:18 schreef blomke het volgende:

[..]
Misschien een wedervraag: stel je hebt een partner (zoals ik), hoe komt die dan aan het geld op de buitenlandse rekeningen zonder mijn inlogcodes, zodra ik ben gaan hemelen?
Het overlijden van mijn vader eind vorig jaar heeft wel duidelijk gemaakt dat ergens een overzicht van inlogcodes wel handig is.
Desnoods in de fysieke kluis een papiertje met de inlog (en masterwachtwoord) van je wachtwoordkluis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214365140
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 16:18 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja geen idee hoe dat werkt, maar daarom heb ik het ook gewoon in nederland
Als het via iets als raisin, dan kan je met een verklaring van erfrecht terecht OF als je getrouwd/geregistreerd partnerschap bent, is het niet anders als in Nederland.
Raisin heeft ook gewoon zijn kantoor in Nederland alleen de rekeningen zijn Duits.

Wellicht vragen ze dan om wat extra informatie maar dat is niet heel bijzonder.
pi_214365355
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2024 13:09 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Correct. Landen als Zweden en Noorwegen hebben geen erfbelasting, Frankrijk en Spanje bijvoorbeeld wel. Vooral dat laatste is jammer omdat je rechtstreeks een rekening bij Santander kan openen, dus zonder tussenkomst van Raisin
Frankrijk kent geen erfbelasting als je getrouwd bent/gelijk gesteld aan, zoals dus geregistreerd partnerschap.
pi_214370625
Is voor iemand anders hier de nibc app ook stuk?
  maandag 22 juli 2024 @ 08:47:04 #107
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_214370765
Klopt het dat ik bij Bunq 10.000,00 per keer kan opnemen?
Of ben ik nog te slaperig

Het laatste dus :Z

Bunq leeggehaald.
quote:
In het belang van jouw veiligheid hanteren we strikte regels. We mailen je omdat er een betaling vanuit je bunq account gedaan is, en deze betaling ons verdacht lijkt.
Als standaard veiligheidsmaatregel zullen we deze betaling na 24 uur volledig verwerken. Dit geeft je de mogelijkheid de betaling te controleren en te annuleren in het geval je de betaling niet herkent.
De veiligheid bij Bunq is iig aardig opgeschroeft ^O^

[ Bericht 28% gewijzigd door ondeugend op 22-07-2024 09:52:22 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_214371509
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 08:47 schreef ondeugend het volgende:

Bunq leeggehaald.
[..]
Prima, zo hoort het ook voor grote bedragen vind ik
  maandag 22 juli 2024 @ 17:15:43 #109
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_214374788
Misschien een beetje een rare vraag in dit topic maar zijn er nog banken waar je een spaarrekening kunt openen met het tonen van een rijbewijs i.p.v. identiteitskaart of paspoort?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik mijzelf bij mijn huidige bank met spaarrekening ineens (opnieuw) moet legitimeren en dit alleen mogelijk is met een geldig identiteitskaart of paspoort. Een paspoort heb ik niet en mijn identiteitskaart is net verlopen. Ik vind het zonde van het geld om alleen hiervoor een nieuw identiteitsbewijs aan te moeten vragen.
Voorheen kon je jezelf eigenlijk ook altijd met een rijbewijs legitimeren (ook bij banken) maar dat lijkt nu niet meer altijd het geval?
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
pi_214374938
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:15 schreef Executioner het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag in dit topic maar zijn er nog banken waar je een spaarrekening kunt openen met het tonen van een rijbewijs i.p.v. identiteitskaart of paspoort?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik mijzelf bij mijn huidige bank met spaarrekening ineens (opnieuw) moet legitimeren en dit alleen mogelijk is met een geldig identiteitskaart of paspoort. Een paspoort heb ik niet en mijn identiteitskaart is net verlopen. Ik vind het zonde van het geld om alleen hiervoor een nieuw identiteitsbewijs aan te moeten vragen.
Voorheen kon je jezelf eigenlijk ook altijd met een rijbewijs legitimeren (ook bij banken) maar dat lijkt nu niet meer altijd het geval?
Volgens mij kan dat niet meer omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.

Aanvulling: dat had ik goed.
quote:
Uw (Europese) rijbewijs is een identiteitsbewijs. Maar u kunt uw rijbewijs niet altijd gebruiken om uzelf te identificeren. Dit komt omdat er op het rijbewijs geen gegevens over uw verblijfsstatus en nationaliteit staan.
Bron: rijksoverheid.nl

[ Bericht 13% gewijzigd door Horsemen op 22-07-2024 17:34:20 (Aanvulling) ]
pi_214376014
Ik heb mijn bunq vandaag ook leeggehaald. Die cryptische mail van ze (bedankt nog voor de uitleg hier, mensen) gaf de doorslag.
Moet je die rekening eerst helemaal op 0 zetten voordat je hem opzegt? Of komt het laatste beetje rente nog achter je aan?
Clap your hands if you're working too hard
pi_214376618
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 08:47 schreef ondeugend het volgende:

Bunq leeggehaald.
[..]
Is het bij jou al over? Ik wacht nu al anderhalve dag (zat wel nog een 24uur wachttijd tussen)
  maandag 22 juli 2024 @ 23:33:51 #113
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_214379462
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 19:53 schreef 111210 het volgende:

[..]
Is het bij jou al over? Ik wacht nu al anderhalve dag (zat wel nog een 24uur wachttijd tussen)
Nee na 24 uur gaat het verwerkt worden. Misschien dat het verwerken nog wat tijd kost? Ik heb er trouwens nog een beetje op laten staan dus geen rekening opgeheven.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_214380321
quote:
Je bent sowieso verplicht een geld ID bewijs te hebben.
pi_214380434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je bent sowieso verplicht een geld ID bewijs te hebben.
Dit slaat nergens op en staat los van de vraag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214380444
Ik heb spaarrekeningen voor de kinderen bij bunq. Uit noodzaak eigenlijk, bij mijn eigen banken (Knab en Raisin) kan ik geen rekeningen openen voor kinderen en bij hun betaalrekeningbank (ASN) moeten ze nog net niet bijbetalen om hun geld daar te stallen.
Dus dat geld laat ik voorlopig nog maar staan. Ook de nieuwe rente is een stuk hoger dan die van de ASN.

Behoorlijk irritant wel, dat zo veel banken of helemaal geen kinderrekeningen accepteren, of alleen als een ouder er ook zit. Ik zegde ooit mijn eigen ING rekening op, niet wetend dat het zo werkt. Geen waarschuwing oid, maar een week later was het geld van de kinderen onbereikbaar. Heeft me tig gesprekken met de klantenservice gekost om dat terug te krijgen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_214380483
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:38 schreef Vanyel het volgende:
IIk zegde ooit mijn eigen ING rekening op, niet wetend dat het zo werkt. Geen waarschuwing oid, maar een week later was het geld van de kinderen onbereikbaar. Heeft me tig gesprekken met de klantenservice gekost om dat terug te krijgen.
Wat een ruk-bank zeg, die ING!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_214380515
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:37 schreef blomke het volgende:

[..]
Dit slaat nergens op en staat los van de vraag.
Een rijbewijs kan niet gebruikt worden om jezelf (overal en altijd) mee te identificeren, waar dan ook in Europa.
Hij heeft bewust zijn id kaart laten verlopen, daar krijg je maanden van te voren al brieven over, dus dit is niet per ongeluk.

Hij komt nu met de vraag goh moet het toch want het is al verlopen en zo zonde om nieuwe aan te vragen.

Dan zeg ik : je hebt het sowieso nodig.

Volledig relevant, ook voor de toekomst.
pi_214380542
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Een rijbewijs kan niet gebruikt worden om jezelf mee te identificeren, waar dan ook in Europa.
Laatst werd ik door de Wouten op de Atoomweg staande gehouden in m'n C-HR. Rijbewijs is dan ID.
pi_214380645
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 08:54 schreef blomke het volgende:

[..]
Laatst werd ik door de Wouten op de Atoomweg staande gehouden in m'n C-HR. Rijbewijs is dan ID.
Niet overal en altijd.

Bij je bank identificeren of een overheid instantie waar je iets moet regelen, kan dit dus niet altijd.
Zorg gewoon voor een geldig ID lamlul.
pi_214380730
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet overal en altijd.

Bij je bank identificeren of een overheid instantie waar je iets moet regelen, kan dit dus niet altijd.
Zorg gewoon voor een geldig ID lamlul.
Bijna overal en bijna altijd:

quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2024 17:31 schreef Horsemen het volgende:
Uw (Europese) rijbewijs is een identiteitsbewijs. Maar u kunt uw rijbewijs niet altijd gebruiken om uzelf te identificeren. Dit komt omdat er op het rijbewijs geen gegevens over uw verblijfsstatus en nationaliteit staan.
pi_214380782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:35 schreef blomke het volgende:

[..]
Bijna overal en bijna altijd:
[..]

Goh dat lijkt wel op wat ik eerder schreef!
Echt zo vermoeiend die Blomke.
pi_214380919
quote:
Als de rente hoog genoeg is heb je dat zo terugverdiend. Bovendien is een ID/paspoort tegenwoordig 10 jaar geldig. Officieel moet je je ook legitimeren bij ophalen pakjes, reizen binnen/buiten de EU etc. En het wordt elk jaar duurder dus nu aanvragen is sowieso slimmer ;)
pi_214381117
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 09:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Als de rente hoog genoeg is heb je dat zo terugverdiend. Bovendien is een ID/paspoort tegenwoordig 10 jaar geldig. Officieel moet je je ook legitimeren bij ophalen pakjes, reizen binnen/buiten de EU etc. En het wordt elk jaar duurder dus nu aanvragen is sowieso slimmer ;)
Voor pakjes is het rijbewijs prima
  dinsdag 23 juli 2024 @ 13:51:34 #125
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_214382898
Ach ik heb ook jaren zonder ID gedaan. Kan makkelijk als je niet van plan bent te gaan vliegen.

Ik snap de vraag daarom wel. Neemt niet weg dat het antwoord hetzelfde blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')