Op zich maakt de app of de site niet uit. Het enige wat een verschil kan verklaren is pure pech.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:29 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Die net ook geïnstalleerd en die doet instant idd! Handig, heb eigenlijk nooit direct geld nodig maar toevallig vrijdagavond wel, en via website kan dat dus blijkbaar niet (of was dat crowdstrike misschien nog ).
Ja geen idee hoe dat werkt, maar daarom heb ik het ook gewoon in nederlandquote:Op zondag 21 juli 2024 14:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Misschien een wedervraag: stel je hebt een partner (zoals ik), hoe komt die dan aan het geld op de buitenlandse rekeningen zonder mijn inlogcodes, zodra ik ben gaan hemelen?
Het overlijden van mijn vader eind vorig jaar heeft wel duidelijk gemaakt dat ergens een overzicht van inlogcodes wel handig is.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Misschien een wedervraag: stel je hebt een partner (zoals ik), hoe komt die dan aan het geld op de buitenlandse rekeningen zonder mijn inlogcodes, zodra ik ben gaan hemelen?
Als het via iets als raisin, dan kan je met een verklaring van erfrecht terecht OF als je getrouwd/geregistreerd partnerschap bent, is het niet anders als in Nederland.quote:Op zondag 21 juli 2024 16:18 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja geen idee hoe dat werkt, maar daarom heb ik het ook gewoon in nederland
Frankrijk kent geen erfbelasting als je getrouwd bent/gelijk gesteld aan, zoals dus geregistreerd partnerschap.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:09 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Correct. Landen als Zweden en Noorwegen hebben geen erfbelasting, Frankrijk en Spanje bijvoorbeeld wel. Vooral dat laatste is jammer omdat je rechtstreeks een rekening bij Santander kan openen, dus zonder tussenkomst van Raisin
De veiligheid bij Bunq is iig aardig opgeschroeftquote:In het belang van jouw veiligheid hanteren we strikte regels. We mailen je omdat er een betaling vanuit je bunq account gedaan is, en deze betaling ons verdacht lijkt.
Als standaard veiligheidsmaatregel zullen we deze betaling na 24 uur volledig verwerken. Dit geeft je de mogelijkheid de betaling te controleren en te annuleren in het geval je de betaling niet herkent.
Prima, zo hoort het ook voor grote bedragen vind ikquote:Op maandag 22 juli 2024 08:47 schreef ondeugend het volgende:
Klopt het dat ik bij Bunq 10.000,00 per keer kan opnemen?
Of ben ik nog te slaperig
Het laatste dus
Bunq leeggehaald.
[..]
De veiligheid bij Bunq is iig aardig opgeschroeft
Volgens mij kan dat niet meer omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:15 schreef Executioner het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag in dit topic maar zijn er nog banken waar je een spaarrekening kunt openen met het tonen van een rijbewijs i.p.v. identiteitskaart of paspoort?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik mijzelf bij mijn huidige bank met spaarrekening ineens (opnieuw) moet legitimeren en dit alleen mogelijk is met een geldig identiteitskaart of paspoort. Een paspoort heb ik niet en mijn identiteitskaart is net verlopen. Ik vind het zonde van het geld om alleen hiervoor een nieuw identiteitsbewijs aan te moeten vragen.
Voorheen kon je jezelf eigenlijk ook altijd met een rijbewijs legitimeren (ook bij banken) maar dat lijkt nu niet meer altijd het geval?
Bron: rijksoverheid.nlquote:Uw (Europese) rijbewijs is een identiteitsbewijs. Maar u kunt uw rijbewijs niet altijd gebruiken om uzelf te identificeren. Dit komt omdat er op het rijbewijs geen gegevens over uw verblijfsstatus en nationaliteit staan.
Is het bij jou al over? Ik wacht nu al anderhalve dag (zat wel nog een 24uur wachttijd tussen)quote:Op maandag 22 juli 2024 08:47 schreef ondeugend het volgende:
Klopt het dat ik bij Bunq 10.000,00 per keer kan opnemen?
Of ben ik nog te slaperig
Het laatste dus
Bunq leeggehaald.
[..]
De veiligheid bij Bunq is iig aardig opgeschroeft
Nee na 24 uur gaat het verwerkt worden. Misschien dat het verwerken nog wat tijd kost? Ik heb er trouwens nog een beetje op laten staan dus geen rekening opgeheven.quote:Op maandag 22 juli 2024 19:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Is het bij jou al over? Ik wacht nu al anderhalve dag (zat wel nog een 24uur wachttijd tussen)
Je bent sowieso verplicht een geld ID bewijs te hebben.quote:Op maandag 22 juli 2024 17:15 schreef Executioner het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag in dit topic maar zijn er nog banken waar je een spaarrekening kunt openen met het tonen van een rijbewijs i.p.v. identiteitskaart of paspoort?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik mijzelf bij mijn huidige bank met spaarrekening ineens (opnieuw) moet legitimeren en dit alleen mogelijk is met een geldig identiteitskaart of paspoort. Een paspoort heb ik niet en mijn identiteitskaart is net verlopen. Ik vind het zonde van het geld om alleen hiervoor een nieuw identiteitsbewijs aan te moeten vragen.
Voorheen kon je jezelf eigenlijk ook altijd met een rijbewijs legitimeren (ook bij banken) maar dat lijkt nu niet meer altijd het geval?
Dit slaat nergens op en staat los van de vraag.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je bent sowieso verplicht een geld ID bewijs te hebben.
Wat een ruk-bank zeg, die ING!quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:38 schreef Vanyel het volgende:
IIk zegde ooit mijn eigen ING rekening op, niet wetend dat het zo werkt. Geen waarschuwing oid, maar een week later was het geld van de kinderen onbereikbaar. Heeft me tig gesprekken met de klantenservice gekost om dat terug te krijgen.
Een rijbewijs kan niet gebruikt worden om jezelf (overal en altijd) mee te identificeren, waar dan ook in Europa.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op en staat los van de vraag.
Laatst werd ik door de Wouten op de Atoomweg staande gehouden in m'n C-HR. Rijbewijs is dan ID.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Een rijbewijs kan niet gebruikt worden om jezelf mee te identificeren, waar dan ook in Europa.
Niet overal en altijd.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 08:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Laatst werd ik door de Wouten op de Atoomweg staande gehouden in m'n C-HR. Rijbewijs is dan ID.
Bijna overal en bijna altijd:quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet overal en altijd.
Bij je bank identificeren of een overheid instantie waar je iets moet regelen, kan dit dus niet altijd.
Zorg gewoon voor een geldig ID lamlul.
quote:Op maandag 22 juli 2024 17:31 schreef Horsemen het volgende:
Uw (Europese) rijbewijs is een identiteitsbewijs. Maar u kunt uw rijbewijs niet altijd gebruiken om uzelf te identificeren. Dit komt omdat er op het rijbewijs geen gegevens over uw verblijfsstatus en nationaliteit staan.
Als de rente hoog genoeg is heb je dat zo terugverdiend. Bovendien is een ID/paspoort tegenwoordig 10 jaar geldig. Officieel moet je je ook legitimeren bij ophalen pakjes, reizen binnen/buiten de EU etc. En het wordt elk jaar duurder dus nu aanvragen is sowieso slimmerquote:Op maandag 22 juli 2024 17:15 schreef Executioner het volgende:
Voor pakjes is het rijbewijs primaquote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Als de rente hoog genoeg is heb je dat zo terugverdiend. Bovendien is een ID/paspoort tegenwoordig 10 jaar geldig. Officieel moet je je ook legitimeren bij ophalen pakjes, reizen binnen/buiten de EU etc. En het wordt elk jaar duurder dus nu aanvragen is sowieso slimmer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |