Lijkt me wel ja. Maar misschien zit er in de kleine lettertjes nog iets over een woonadresquote:Op zaterdag 20 juli 2024 17:45 schreef Leandra het volgende:
Maar als je partner nog geen Bunq rekening heeft en er een opent dan heeft hij/zij een basisrente van 3,36% en jij van 2,16%?
Hmmm ik lees het nog eens door, maar dat denk ik toch niet. Jammer dat ik het er in januari niet 3 weken eerder heb afgehaald. Blijf nu toch maar bij Open bank. Heb daar 3.2% over het hele bedrag. Dat lijkt mij toch winstgevender.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 19:56 schreef Roessst het volgende:
Ik blijf het toch wel gecompliceerd vinden:
Next half year, you'll earn interest on the highest balance you had from July to December. Any extra money you add to the highest balance before June 30 will earn bonus interest. The more you save, the more you'll benefit from our 3.36% interest rate.
Ik heb eind januari alles eraf gehaald. Als ik dat er nu weer op zet en laat staan tot eind december, krijg ik dan over dat totale bedrag 3,36%
Nee, je moet wachten tot 1 januari en niets storten naar bunq. Dan krijg je dan over het hele saldo de bonusrente.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 19:56 schreef Roessst het volgende:
Ik blijf het toch wel gecompliceerd vinden:
Next half year, you'll earn interest on the highest balance you had from July to December. Any extra money you add to the highest balance before June 30 will earn bonus interest. The more you save, the more you'll benefit from our 3.36% interest rate.
Ik heb eind januari alles eraf gehaald. Als ik dat er nu weer op zet en laat staan tot eind december, krijg ik dan over dat totale bedrag 3,36%
Niet helemaal, alleen op werkdagen, dus in het weekeinde mag je lekker tot maandag wachten.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 05:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
LPB heeft inderdaad instant payments dus binnen een paar seconden op elk moment in de week op je tegenrekening.
Niet helemaal, bedragen tot 10k worden gewoon 24/7 via instant payments aangeboden. Bedragen boven de 10k gaan via normale overboekingen op werkdagen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:40 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Niet helemaal, alleen op werkdagen, dus in het weekeinde mag je lekker tot maandag wachten.
Dat zou wel raar zijn, wij hebben immers huwelijkse voorwaarden waar de gemiddelde echtscheidingsadvocaat zelfs jaloers op isquote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:03 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja. Maar misschien zit er in de kleine lettertjes nog iets over een woonadres
En je kan ook een aantal keren achter elkaar 10k overboeken. Gaat dan gewoon via instant payments.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Niet helemaal, bedragen tot 10k worden gewoon 24/7 via instant payments aangeboden. Bedragen boven de 10k gaan via normale overboekingen op werkdagen.
Ik mag toch echt tot maandag wachten van LPB en het gaat om bedragje onder de 10k. Probeer zelf maar.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:24 schreef snabbi het volgende:
[..]
Niet helemaal, bedragen tot 10k worden gewoon 24/7 via instant payments aangeboden. Bedragen boven de 10k gaan via normale overboekingen op werkdagen.
Ja zat ook aan zoiets te denken, maar aan de andere kant waarom zoveel moeite doen voor bunq als ze het ons zelf al moeilijk maken. Ik ga van de week ook eens naar alternatieven kijken.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 17:45 schreef Leandra het volgende:
Maar als je partner nog geen Bunq rekening heeft en er een opent dan heeft hij/zij een basisrente van 3,36% en jij van 2,16%?
Dat zal dan aan je bank van de tegenrekening liggen. Wanneer je LPB gekoppeld is aan de meeste grootbanken kan je 24/7 binnen een paar seconden de overboeking verwachten.quote:Op zondag 21 juli 2024 09:36 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Ik mag toch echt tot maandag wachten van LPB en het gaat om bedragje onder de 10k. Probeer zelf maar.
@lykkefundquote:Op zondag 21 juli 2024 09:36 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Ik mag toch echt tot maandag wachten van LPB en het gaat om bedragje onder de 10k. Probeer zelf maar.
Net geprobeerd, < 3 sec. van LPB naar ING.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat zal dan aan je bank van de tegenrekening liggen. Wanneer je LPB gekoppeld is aan de meeste grootbanken kan je 24/7 binnen een paar seconden de overboeking verwachten.
Ik ook niet, maar ben over de "koud water vrees" heen. Paar dingen:quote:Op zondag 21 juli 2024 09:45 schreef 111210 het volgende:
Ben alleen op de een of andere reden geen fan van geld buiten nederland stallen.
Correct. Landen als Zweden en Noorwegen hebben geen erfbelasting, Frankrijk en Spanje bijvoorbeeld wel. Vooral dat laatste is jammer omdat je rechtstreeks een rekening bij Santander kan openen, dus zonder tussenkomst van Raisinquote:Op zondag 21 juli 2024 11:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ben over de "koud water vrees" heen. Paar dingen:
1) in welke valuta krijg je volgens het vigerende DGS uitbetaald
2) welke erfbelasting regels gelden er in het land voor de betreffende rekening.
Welke raad je aan dan?quote:Op zondag 21 juli 2024 11:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ben over de "koud water vrees" heen. Paar dingen:
1) in welke valuta krijg je volgens het vigerende DGS uitbetaald
2) welke erfbelasting regels gelden er in het land voor de betreffende rekening.
In principe doe ik hier geen aanbevelingen, maar ik kan wel de volgende banken melden uit mijn buitenlandse deposito-"portefeuille":quote:
Vreemd, bij mij betreft het idd ook ING. Maak je gebruik van de app of via website? Dat is dan nog het enige verschil dat ik kan verzinnen.quote:Op zondag 21 juli 2024 11:22 schreef blomke het volgende:
[..]
@:lykkefund
[..]
Net geprobeerd, < 3 sec. van LPB naar ING.
Misschien een wedervraag: stel je hebt een partner (zoals ik), hoe komt die dan aan het geld op de buitenlandse rekeningen zonder mijn inlogcodes, zodra ik ben gaan hemelen?quote:
Via de app.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:17 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Vreemd, bij mij betreft het idd ook ING. Maak je gebruik van de app of via website? Dat is dan nog het enige verschil dat ik kan verzinnen.
Zal trouwens ook eens bij LPB navragen hoe dit kan…
Is dat (deels) via Raisin of rechtstreeks?quote:Op zondag 21 juli 2024 14:14 schreef blomke het volgende:
[..]
In principe doe ik hier geen aanbevelingen, maar ik kan wel de volgende banken melden uit mijn buitenlandse deposito-"portefeuille":
1) Open Bank
2) Younited-,
3) Aaral-
4) Orange-,
5) In-,
6) LHV-bank
6) Klarna
Een "gewone" spaarrekening bij Alisa bank.
Op Open Bank na, alle via Raisin.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:23 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Is dat (deels) via Raisin of rechtstreeks?
Die net ook geïnstalleerd en die doet instant idd! Handig, heb eigenlijk nooit direct geld nodig maar toevallig vrijdagavond wel, en via website kan dat dus blijkbaar niet (of was dat crowdstrike misschien nog ).quote:
Ik heb er verder geen verstand van, maar via de app schijnt ook veiliger te zijn.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:29 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Die net ook geïnstalleerd en die doet instant idd! Handig, heb eigenlijk nooit direct geld nodig maar toevallig vrijdagavond wel, en via website kan dat dus blijkbaar niet (of was dat crowdstrike misschien nog ).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |