Zijn er al vanaf 18 juni.quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:58 schreef Karzai het volgende:
Straks maar even een broodje haring halen, ik begreep dat ze er nu zijn
Oeh,lekker wasabi.quote:Op woensdag 10 juli 2024 15:19 schreef Karzai het volgende:
Voor bij de wedstrijd dit gehaald
[ afbeelding ]
Niet allemaal te gelijk: mozarella, Gouda, Pecorino, tomatensaus, basilicum, Salami, ui, paprika.quote:
Ik begin ervan te watertanden.. heerlijkquote:Op woensdag 10 juli 2024 16:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Kokkels in appelcider met dille en peterselie uit eigen tuin. Gesnipperd uitje, knoflook, citroen, olijfolie. Het vocht opgegeten met desembrood.
Ik zou er ook blij van wordenquote:Op woensdag 10 juli 2024 19:15 schreef Kanaroe het volgende:
Pittige krokante Koreaanse stijl kip (gefrituurde kiphaasjes met gochujang saus), op een broodje met rauwe spitskool, worteljuliënne, kiemgroenten en ingelegde rode ui
De disgenoten waren blij, en ik ook.
Was heerlijk en flink spicy
Ongeveer volgens dit recept:
https://foodfromclaudnine.nl/en/bao-met-krokante-kip/
quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:57 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken pietermanfilets met gebakken aardappelschijfjes en een groene boerensalade.
Het is nog het beste te vergelijken met tongfilets. Heel neutraal van smaak.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oeh, nieuwsgierig, nog nooit Pieterman gegeten, hoe smaakt dat? Is dat een witvis?
Dank, niets om naar uit te kijken dus.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is nog het beste te vergelijken met tongfilets. Heel neutraal van smaak.
De eend of de rog?quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dank, niets om naar uit te kijken dus.
Binnenkort weer eens sardientjes grillen, of pijlstaart.
Ook zo heerlijk en met dit weer helemaalquote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tussen de middag een ovenschotel zuurkool maken
Jaaa ik ben dol op zuurkool en nog gezond ook!quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:04 schreef lojanda het volgende:
[..]
Ook zo heerlijk en met dit weer helemaal
Ik vond het een goed restaurant, eet smakelijk straksquote:Op vrijdag 12 juli 2024 16:25 schreef MadMaster het volgende:
N.a.v. een verslag van @:Karzai een tijdje terug gaan we vanavond een visje happen bij Pesca…
Duimpje omhoog voor de hartige taartquote:Op vrijdag 12 juli 2024 15:56 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Hartige taart van filodeeg. Vulling lamsgehakt met andijvie.
Toe: boekweitpap met boter en stroop.
Jammer vd mwah klink wel zalig allemaalquote:Op vrijdag 12 juli 2024 22:22 schreef Kanaroe het volgende:
Het werd buikspek teriyaki met rode pepers en taugé, heerlijk
Wagyu entrecote, zelf te roosteren op de steen, aardig maar mwah
Kaasplankje gedeeld als nagerecht, lekker
Die bovenste als ontbijt op hierquote:
Smaakt goed, lekker romig, niet te hard.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Die bovenste als ontbijt op hier![]()
Hoe is dat Melona?
Nu tijgerbol en een appel als lunch in de auto
Courgettesoep vind ik altijd erg lekker. Even om eventuele afwisseling in recept te krijgen: wat gooi jij erin?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:51 schreef sigme het volgende:
Courgettesoap vooraf
[ afbeelding ]
Nieuwe aardappels, gele biet, kerryzuurkool. En een wad-een-saucijs
[ afbeelding ]
Courgettezeepquote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:51 schreef sigme het volgende:
Courgettesoap vooraf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is een wad-een-saucijs?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:51 schreef sigme het volgende:
Courgettesoap vooraf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is het?quote:
Nou, dat ziet je culinaire oog toch wel?quote:
Het ziet er uit als in Blueband zwemmende biefstuk van Loetje.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 19:45 schreef Nielojram75 het volgende:
Nou, dat ziet je culinaire oog toch wel?
* Gruwel *quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Het ziet er uit als in Blueband zwemmende biefstuk van Loetje.
Goeie oppepper!quote:Op zaterdag 13 juli 2024 18:21 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Alcohol vrije karzai cocktail
2/3 bubbeltjeswater, 1/3 gingerbeer
Limoen, rode peper, gember en basilicum
[ afbeelding ]
Waarom vraag je dan wat het is?.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 20:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Het ziet er uit als in Blueband zwemmende biefstuk van Loetje.
Jammie die heb ik al een paar jaar niet meer gegeten helaas. Geniet ervan!quote:Op zondag 14 juli 2024 16:20 schreef Kanaroe het volgende:
Ik maak een mosselpannetje op klassieke wijze, met groente (prei, wortel, ui, selderij en knoflook) en bier
Stokje brood en kruidenboter en een cocktailsausje voor erbij
quote:Op zondag 14 juli 2024 16:59 schreef Blues het volgende:
Vanavond maak ik Hete kip
https://www.lekkerensimpel.com/lekker-en-simpel-hete-kip/
Met komkommersalade en zilvervliesrijst.
SPOILER: Lekker kort & heet bakken op het elektrisch fornuisOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Zo heten ze bij de slager waar wij ze halen.. denk gekruid met zigeunerkruiden met gebakken uitjes erin en rondom.quote:Op zondag 14 juli 2024 19:29 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Zit deze bal in de contreien van de Librijze gehaktbal?
Of nòg lekkerder?
Jalapenos per 2 potten in de aanbieding, dat komt mooi uit.quote:
Ik zie verschillende recepten op internet.quote:Op maandag 15 juli 2024 16:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga zo een Leberkase bakken
[ afbeelding ]
Salade en Brood erbij
quote:Op maandag 15 juli 2024 14:54 schreef golfer het volgende:
Nu: Mexicaans vulling voor wraps (was over)
Vanavond: Mexicaanse wraps uit de oven met daarbij een frisse jonge bladsalade.
Snuitje, denk je om gezond eten…?quote:Op maandag 15 juli 2024 19:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
En een boterham met honing en een met pindakaas
En thee
Ja hoorquote:
Klassequote:Op maandag 15 juli 2024 19:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja hoor
Ik heb een warme lunch gehad en dat doe ik vaker (en na een week VGA had ik even pizza gemaakt (met veel groentes) en de rest van de week weer vier dagen VGA en twee dagen curry vol groentes
Heel lief, maar ik eet gezond hoor
Dat herken ik welquote:Op maandag 15 juli 2024 17:46 schreef Kanaroe het volgende:
Staat een 2-persoons schaal(-tje) lasagne alla bolognese in de oven
Een hele uitdaging omdat ik normaal enorme porties maak
Ja hè! Vanavond gaan we er nog een keer voor, want het was toch teveelquote:
Lekker hoorquote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja hè! Vanavond gaan we er nog een keer voor, want het was toch teveel![]()
Maar dan zit er ook weer een extra eter bij, dus maak ik er ook nog pizza bij denk ik
Dat klinkt goedquote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gele currypasta, kokosmelk, sperziebonen, maïs en naan
Perfecte lunch
Bij Yakisboba moet ik aan een collega denken, die noemde Sushi "Ayakiba"quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:15 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Niet voor grote eters, maar wel lekker.
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:28 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik echte spaghetti carbonara met guanciale en pancetta en daarbij geroosterde puntpaprika en gewokte prei.
Propellers?quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Propellors met frieslanders uit de oven, frisse salade.
Oh heerlijk! Wij hebben dit weekend ook lekker gebarbecued. Hadden onder andere al voorgemarineerde steak van de supermercado, heerlijkquote:Op maandag 15 juli 2024 19:48 schreef Molo het volgende:
Toen ik thuis kwam stond de bbq al te stampen, entrecote met gegrilde groenten en wat aardappeltjes erbij
Lekker man
Rundvlees is zo fucking lekker hequote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:47 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh heerlijk! Wij hebben dit weekend ook lekker gebarbecued. Hadden onder andere al voorgemarineerde steak van de supermercado, heerlijk. Denk dat we daar voortaan vaker naartoe gaan.
Zit nu aan een salade met gerookte zalm. Heel lang niet kunnen vinden bij de aldi en nu was het er eindelijk weer.
Ja. Best goed te doen.quote:
Wat komt er uit Nederland? Het doosje? de zeesla? Of de thee, dat gesuggereerd word.quote:
Ze(sla)smaak, klinkt zeer zeer intrigerendquote:Op dinsdag 16 juli 2024 21:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. Best goed te doen.
Groene thee met zee(sla)smaak.
Bij de Sligro eens meegenomen om te proeven.
https://www.localtea.com/horeca-localtea-zeesla/quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze(sla)smaak, klinkt zeer zeer intrigerend
quote:Sinaasappel, zeesla, Nederlandse groene thee, brandnetel, duindoorn, appel.
Thee vanaf de Plantage van Zundert dus. De verwerking althans.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 22:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat komt er uit Nederland? Het doosje? de zeesla? Of de thee, dat gesuggereerd word.
quote:Op dinsdag 16 juli 2024 13:28 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik echte spaghetti carbonara met guanciale en pancetta en daarbij geroosterde puntpaprika en gewokte prei.
Ziet er lekker uit hoor, maar dat is natuurlijk geen spaghetti carbonara, laat staan echtequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OT: kwark met blauwe bessen.
Het ziet er ook best wel lekker uit. Ben niet van het kant en klare eten maar dit zou ik ook wel lusten.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:15 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Niet voor grote eters, maar wel lekker.
Dat heb ik ook op vanmorgen.. alleen ik dan met een kop koffiequote:Op woensdag 17 juli 2024 08:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Thee, gekookt eitje en 2 beschuitjes met banaan.
quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:26 schreef FvanS het volgende:
Ziet er lekker uit hoor, maar dat is natuurlijk geen spaghetti carbonara, laat staan echteJe humor is vast hilarisch, maar vertel wat er niet klopt aan de carbonara?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Is geen humor, maar nogal een strikt gerecht volgens de italianen (nou zijn dat ook zeikerds). Elke toevoeging te veel maakt het al geen carbonara meerquote:Op woensdag 17 juli 2024 11:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Je humor is vast hilarisch, maar vertel wat er niet klopt aan de carbonara?
Nee hoor. Gewoon echte verse spaghetti.quote:
Maar het is platte spaghetti.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon echte verse spaghetti.
En voor de rest klopten al mijn ingrediënten.
De groente is inderdaad iets wat los staat van de carbonara.
Maar waar haal jij jouw diepgaande kennis van de Italiaanse keuken vandaan?
En de foto zag er mooi en heerlijk uitquote:Op woensdag 17 juli 2024 11:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon echte verse spaghetti.
En voor de rest klopten al mijn ingrediënten.
De groente is inderdaad iets wat los staat van de carbonara.
Maar waar haal jij jouw diepgaande kennis van de Italiaanse keuken vandaan?
Dat zeg ik toch ook, maar een banaan ga je ook geen echte appel noemen omdat die er goed uit ziet.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En de foto zag er mooi en heerlijk uit
Je hebt gelijk hoor, en die verse spaghetti van de supermarkt hier is idd niet wat je 'hoort' te gebruiken want andere textuur en vorm dan gedroogde echte spaghetti.quote:Op woensdag 17 juli 2024 11:33 schreef FvanS het volgende:
[..]
Is geen humor, maar nogal een strikt gerecht volgens de italianen (nou zijn dat ook zeikerds). Elke toevoeging te veel maakt het al geen carbonara meer
Carbonara is spaghetti, guanciale, ei, zout, zwarte peper en pecorino, niet meer en niet minder. Je kan inderdaad guanciale vervangen voor pancetta, of pecorino voor parmigiano. Maar groenten is echt een no-go.
Daarnaast lijkt je spaghetti linguine te gebruiken, dat mag ook echt niet
Het blijft verder een prachtig land. We zijn er anderhalve maand geleden weer eens geweest.quote:Op woensdag 17 juli 2024 12:45 schreef Molo het volgende:
Echter, dit maakt meteen weer waarom ik me herinner zo'n graftakkenhekel te hebben aan Italië en de inwoners.
Laatste keer gebruikte ik voor 2 personen 3 dooiers en 1 heel ei.quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wmb ligt de grens wel/geen carbonara bij het hebben van een emulsie van ei, vet, en kookvocht of niet. Roomsausje geen carbonara.
Ik heb daar alleen stukjes van gezien maar dat zag er uit als een grappige chaos jaquote:Op woensdag 17 juli 2024 14:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Laatste keer gebruikte ik voor 2 personen 3 dooiers en 1 heel ei.
Dat was lekker.
En ik hou van GinoVooral dat reisprogramma met Gordon, Fred en Gino. Die 3 bij elkaar zijn fantastisch
Ach, in Nederland heb je ook zeikerds.quote:Op woensdag 17 juli 2024 13:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Het blijft verder een prachtig land. We zijn er anderhalve maand geleden weer eens geweest.
Inderdaad wel jammer dat er Italianen wonen.
En dan tussen het Spaanse gras opetenquote:Op woensdag 17 juli 2024 14:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Gemarineerde tomaatjes (tijm, peterselie, zwarte peper), forse scheut olijfolie.
Daarop gepocheerd ei. Daar overheen het overschot olie van het marineren met pimento de la vera. Geroosterd desem voor het vocht.
Net zoals Amsterdamquote:Op woensdag 17 juli 2024 13:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Het blijft verder een prachtig land. We zijn er anderhalve maand geleden weer eens geweest.
Inderdaad wel jammer dat er Italianen wonen.
Hier kan ik altijd zo om lachen. Geweldig grappige ik die Gino D'Acampoquote:Op woensdag 17 juli 2024 14:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wmb ligt de grens wel/geen carbonara bij het hebben van een emulsie van ei, vet, en kookvocht of niet. Roomsausje geen carbonara.
Die zijn er nog amper hoor, allemaal vervangen door walgelijke hipsters uit de provincie en expatsquote:
Vind het altijd leuk om te weten waarom iemand kiest om vegan te wordenquote:Op donderdag 18 juli 2024 12:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Twee boterhammen met kaas
En nu ga ik mezelf tegenspreken: ik heb besloten om van vegetariër over te stappen op veganistisch (ik ga niemand lastig vallen ermee, niemand overtuigen, als ik bij iemand eet ga ik niet miepen en eet ik gewoon wat de pot schaft. Ben geen vegetariërnazi geweest en ga ook geen vegannazi worden)
De overige kaas gaat in de vriezer (komt vast nog wel een zondigdagje of vrienden langs, zonde om weg te gooien).
Yeah voor mij
Omdat ik eigenlijk geen reden heb om dierlijke producten te eten. Kaas eet ik uit gewoonte, omdat het een gemakkelijke (en ongezonde) bron van eiwitten is. Daar voel ik me al een tijdje niet goed overquote:Op donderdag 18 juli 2024 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vind het altijd leuk om te weten waarom iemand kiest om vegan te wordenWaarom kies jij hiervoor?
Ik eet elke dag zuivel, hoewel ik intolerant ben maar dat is geheim.
Heb gisteren voor de 2e keer 'Reese's' repen gemaakt, nu met rijstcrispies erin, dus had vanmorgen een reep bij de koffie. De rest is voor m'n neefje en nichtje.
Lunch net was 2 boterhammen, 2 zachtgekookte eieren en ook 2 nectarines.
Oh ja zeker wel, vaak een opgeblazen buik (ballon), maar op de een of andere manier wil ik niet weten dat dat door zuivel komt. Koppig, ik weet het.quote:Op donderdag 18 juli 2024 13:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat ik eigenlijk geen reden heb om dierlijke producten te eten. Kaas eet ik uit gewoonte, omdat het een gemakkelijke (en ongezonde) bron van eiwitten is. Daar voel ik me al een tijdje niet goed over
En eieren hetzelfde verhaal. Die vind ik eigenlijk niet eens zo lekker. Ik heb geen diepgaande argumenten. Behalve dat het "goed voelt".
Ik ga wel op de labels letten in de winkel, maar niet E-nummers uit mijn hoofd leren. Soft-vegan. Net zoals ik bij mijn vrienden hoop op vega, wil niet dat ze zich in veganbochten gaan wringen voor mij (daarom vertel ik het hen niet. Ik heb er echt de pleur aan als mensen diëten opdringen die niet noodzakelijk zijn). Ik moet nog even verdiepen in wat ik wel en niet wil. Zoals ik zei soft en geen nazi (wel labels lezen, en dan een keus maken)
En ik heb een vriendin die ik het zeker niet vertel. Die maakt altijd extra veel vlees als ik er ben, want ze mijn keuzes nonsens vindt
Heb je dan niet enorm veel last ervan? Dat je zuivel eet?
En goede lunch!
Nu houd ik erover op hoor en ga ik weer ontopic !
Varken eet ik sowieso op de dag van aankoop of invriezen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:41 schreef PzKpfw het volgende:
Wel of niet eten: varkens saucijs, tgt: 13.07.2024
Ziet er verder niet vreemd uit en ruikt ook nog 'goed'.
Omdat het het enige is dat ik momenteel nog in huis heb 😅quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:55 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Varken eet ik sowieso op de dag van aankoop of invriezen.
Waarom risico nemen voor wat kleingeld, gewoon weggooien.
Ff naar de winkel dan maar of pizza bestellenquote:Op donderdag 18 juli 2024 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Omdat het het enige is dat ik momenteel nog in huis heb 😅
quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:11 schreef golfer het volgende:
Nu: een Hollands nieuwe haring, vers van het mes van onze viswinkel.![]()
Vanavond: patat van Friethoes, gebakken vissticks en appelcompote.
Waar haal je zo’n formaat kip?quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:17 schreef sigme het volgende:
Vandaag had ik een enorme (formaat) bofkip bereid voor het eten met gasten. En citroenrijst en ovengroente. En voor de vegetariër een gebakken appel ( met knoflook en tijm).
[ afbeelding ]
Eikenblad en botersla, cherrytomaten, mozzarela, frambozendressing, croutons en gebakken zwezerik. Was vreselijk lekker.quote:Op donderdag 18 juli 2024 09:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Denk na over een maaltijdsalade met kalfszwezerik vanavond.
Als ik nou een kalszwezerik haal bij de Hanos ofzo, moet ik daar nog iets mee doen of man dat zo hoepla door de bloem en dan bakken?quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eikenblad en botersla, cherrytomaten, mozzarela, frambozendressing, croutons en gebakken zwezerik. Was vreselijk lekker.
De hartzwezerik bij de Hanos is schoon. Daar hoef je niets aan te doen, anders dan klaar te maken. Hooguit als je dat wilt wat vet eraf snijden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ik nou een kalszwezerik haal bij de Hanos ofzo, moet ik daar nog iets mee doen of man dat zo hoepla door de bloem en dan bakken?
Zo lekker dat spul
Ah kijk, dat klinkt topquote:Op donderdag 18 juli 2024 22:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De hartzwezerik bij de Hanos is schoon. Daar hoef je niets aan te doen, anders dan klaar te maken. Hooguit als je dat wilt wat vet eraf snijden.
Ik houd het eenvoudig, zout, peper, en braad het in boter. Voor de salade snij ik het aan stukjes, iets groter dan dobbelstenen.
Beter om dan een aantal porties uit de pan te halen voordat je mie erbij doet en dat invriezen. Het putje zelf kun je wel goed invriezenquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Vandaag weer goed gegeten: aardappels met spinazie en een slavink. Morgen maak ik bami. Aangezien ik nooit op hoeveelheden let wordt het weer een hele pan. Het wordt dan drie dagen bami want invriezen daar worden de sliertjes heel klein van. Het heeft het niet meer. Oh en toe had ik bessen vandaag
https://waddenslager.nl/slagerij/assortiment/bofkip/quote:
Die heb ik ook eens gehaald, best lekker die kant & klaartjes van Igloquote:
Lijkt het dan ook of je zeep proeft?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:32 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die heb ik ook eens gehaald, best lekker die kant & klaartjes van Iglo
........behalve deze variant, er bleek koriander in te zitten, zo jammer dat ik die smaak niet verdraag
Wat is er mis met E nummers?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:32 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Zalm, spinazie en een aardappeltje.
Nog even een toetje gehad d met veel te veel E nummers maar lekker
Waar heb je die soep gekocht?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 06:49 schreef Karzai het volgende:
koffie, koud water met limoen
kwark en abrikozen
straks 2 pistoletjes met kaas en tomaat
Vanavond soep en stokbrood met hoemoes en boursin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zat in een kerstpakket, geen idee waar je dat kan kopen. misschien dat de turk het heeft?quote:Op zaterdag 20 juli 2024 09:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waar heb je die soep gekocht?
Harira is heel lekker, die uit je kerstpakket vast gewoon een basis prima soepje. Zal niet zo uitgesproken zijn qua smaak maar je kunt er nooit mis mee gaanquote:Op zaterdag 20 juli 2024 09:37 schreef Karzai het volgende:
[..]
zat in een kerstpakket, geen idee waar je dat kan kopen. misschien dat de turk het heeft?
hier is het recept deze is met vlees, maar even googlen
https://kookmutsjes.com/recept/harira-marokkaanse-soep/
Maakte altijd naar recept van Claudia Roden. Aanrader!quote:Op zaterdag 20 juli 2024 09:37 schreef Karzai het volgende:
[..]
zat in een kerstpakket, geen idee waar je dat kan kopen. misschien dat de turk het heeft?
hier is het recept deze is met vlees, maar even googlen
https://kookmutsjes.com/recept/harira-marokkaanse-soep/
Omg dat ziet er te lekker uitquote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:06 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lekker aan het opeten hij een bakkie koffie.
( wel in koelkast bewaard).
Erg lekker, kleine crisp.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omg dat ziet er te lekker uit
Hahaa geweldigquote:Op zondag 21 juli 2024 16:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Ha! Ik wist dat die cuphouders in Jeroen haar buggy ergens goed voor waren![]()
[ link | afbeelding ]fbeeldingen
[ link | afbeelding ]
Bohhhh waar heb je die pao de queijos vandaan?quote:Op zondag 21 juli 2024 15:09 schreef Karzai het volgende:
burp, uitgebreide lunch gehad bij moeders in de tuin, met gazpacho, stokbrood, braziliaanse kaasballetjes
[ afbeelding ]
wrapjes met zalm en rauwkost, sinaasappel. koud watertje erbij met gember en rozemarijn
vanavond bak ik alleen wat aardappeltjes
Lekkah in pantah ook nog, gek wijfquote:Op zondag 21 juli 2024 16:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Ha! Ik wist dat die cuphouders in Jeroen haar buggy ergens goed voor waren![]()
[ link | afbeelding ]fbeeldingen
[ link | afbeelding ]
De schoonmaakster kwam er mee aanzetten, maar er zit hier ook een braziliaans-portugees supermarktje om de hoekquote:Op zondag 21 juli 2024 17:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Bohhhh waar heb je die pao de queijos vandaan?![]()
Hier snackplankje met tomaatjes en goeie parmezaanse kaas
Straks bbq aanslingeren
Vind vegan burgers doorgaans niet te vreten en zou dat als straf zien. Leven is te kort voor jezelf straf opleggen dus pokebowl girlllllquote:Op zondag 21 juli 2024 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier twijfels
Of ik ga een vegan burger met salade eten
Of ik maak een kom met groentes en tofu en noem dat poké bowl
Lekker hoor!quote:Op zondag 21 juli 2024 17:05 schreef Karzai het volgende:
[..]
De schoonmaakster kwam er mee aanzetten, maar er zit hier ook een braziliaans-portugees supermarktje om de hoek
https://indebuurt.nl/amsterdam/gids/finalmente-brasil/
Ik ben ermee opgevoed en vind ze lekkerquote:Op zondag 21 juli 2024 17:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Vind vegan burgers doorgaans niet te vreten en zou dat als straf zien. Leven is te kort voor jezelf straf opleggen dus pokebowl girlllll![]()
Ja, dat vind ik ook wel jammer. Zelfs mijn vriendin die puur vleesloos eet, vindt er niks aan. Ze vindt het jammer dat ze dat moet missen. Ik verzin wel eens een oplossing met kruiden, pepers, en flink stapelen, maar het blijft behelpen. Helaas.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Vind vegan burgers doorgaans niet te vreten.
Ik doe er eerst een eigengemaakt kruidenmixje overheen, na het bakken met een plakje belegen kaas, smeer ik er wat sambal en mayo overheen, plakjes tomaat, augurk en ruim ijsbergsla. En dan lukt het wel. Als ik het bij mijn eigen (rundergehakt)-hamburger doe, dan heb ik het gevoel dat dit een stukje smaakkunstwerk is.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat betekent meer burger voor mij![]()
Misschien een likje ketchup oid, maar verder niks erbij
Ik eet veganistisch. En vegan kaas eet ik niet (duur en ik ga dan de normale kaas missen).quote:Op zondag 21 juli 2024 17:22 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik doe er eerst een eigengemaakt kruidenmixje overheen, na het bakken met een plakje belegen kaas, smeer ik er wat sambal en mayo overheen, plakjes tomaat, augurk en ruim ijsbergsla. En dan lukt het wel. Als ik het bij mijn eigen (rundergehakt)-hamburger doe, dan heb ik het gevoel dat dit een stukje smaakkunstwerk is.
Een vegetarische collega zegt altijd: de smaak zit hem altijd in de kruiden.
Moest even googlelen wat miso is . Gefermenteerde sojabonen? Sterke smaak of juist meer subtiel (sorry nieuwsgierig)quote:Op zondag 21 juli 2024 17:23 schreef Tuindier het volgende:
Hier vanavond miso-paddestoelen lasagne op het menu.
Een milde smaak. Of beter het is een smaakversterker. En word veel gebruikt in Japanse soepen.quote:Op zondag 21 juli 2024 17:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moest even googlelen wat miso is . Gefermenteerde sojabonen? Sterke smaak of juist meer subtiel (sorry nieuwsgierig)
Oke! Dank je welquote:Op zondag 21 juli 2024 17:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Een milde smaak. Of beter het is een smaakversterker. En word veel gebruikt in Japanse soepen.
Hoe was het daarquote:Op zondag 21 juli 2024 09:18 schreef lojanda het volgende:
Croissant met kaas en jam en koffie
Vanmiddag naar de Kermis hier in Tilburg en dan wat eten en drinken op een terras en vanavond gaan we met vrienden eten bij Le Bateau..
Peppadews met roomkaas zijn dus een van die random dingen die ik echt misquote:Op zondag 21 juli 2024 21:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag bakjes tapas (grillworst, kaas, peppadews met roomkaas).
Vanavond smokey kipburger (AH), rösti en peultjes. Toe Liuk ijs.
Zalmdag is een mooie dagquote:Op zondag 21 juli 2024 22:22 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Peppadews met roomkaas zijn dus een van die random dingen die ik echt mis![]()
.
Als lunch had ik een salade met gerookte zalm. Vanavond wederom zalm met sperzieboontjes en aardappeltjes uit de oven. Lekker zalmige dag vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |