WOUT van Aert met een fan.quote:Vive le vélo is een Vlaams televisieprogramma dat sinds 2005 elk jaar uitgezonden wordt tijdens de Ronde van Frankrijk. Het programma biedt een mix van analyses, interviews, reportages en sfeerverslagen vanuit verschillende locaties langs het parcours van de Tour de France.
Presentator Karl Vannieuwkerke ontvangt dagelijks gasten van binnen en buiten de koers op een wisselde locatie. Maarten Vangramberen verzorgt de interviews aan de start en ontvangt de ritwinnaar. Sammy Neyrinck duikt voor zijn dagelijkse reportages achter de coulissen van de koers en tekent opmerkelijke verhalen op langs het Tourparcours.
Regelmatig terugkerende gasten: Sep Vanmarke, Jan Bakelants, Eddy Planckaert, Sven1, Sven2, Marijn de Vries, Jolien D'hoore, Stijn Steels, Bram Tankink, Laura Verdonschot, Dirk De Wolf, Bert De Backer en velen andere.
DE BINGO:quote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sammy.
Neyrinck.
Neyrinck.
Sammy.
Kutfilmpjes.
Sentimentele pianomuziek.
Voeteneind. Berm. Bank.
Herhaling. Hetzelfde. Telkens weer.
Over schoolkrantvraagjes, de kracht van herhaling en ongemakkelijke fistbumps.
Een exclusieve reportage voor WLR.
Nu wel JASPER.quote:Op maandag 8 juli 2024 22:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Alleen DE LIE is nog niet genoemd.
Die deed vroeger ook dingen fout!quote:
Die is per definitie gewoon fout.quote:
Donderdag en vrijdag nog een keer!quote:Op maandag 8 juli 2024 22:32 schreef Zorro het volgende:
Ach een sprintetappe, die hadden we nog niet
quote:De Ronde van Frankrijk wordt pas de Tour zodra Karl Vannieuwkerke z’n tafel achter het peloton aan sleept: er wordt al gekoerst op Franse wegen, maar pas vanaf zondag – wanneer er weer ‘Vive le vélo’ is – voor écht. Dat betekent ook het blije weerzien met Sammy Neyrinck (47), die in z’n dagelijkse reportages de tijd weer zal doen stollen.
Jeroen Maris 8 juli 2024
SAMMY NEYRINCK «We blijven koken volgens het beproefde recept: elke dag volg ik iemand die in of rond het peloton woont, en probeer ik om een gesprek te voeren dat over de clichés klimt. Het is fijn als daar geregeld een grote naam tussen zit, iemand die de actualiteit van de Tour beheerst, maar dat is niet het eerste selectiecriterium: het verhaal primeert. Ik wil dat de kijker iets te weten komt, dat iemand op een onverwachte manier gaat glanzen, dat er iets ontdekt wordt.
»Die stukjes zijn écht dagvers. ’s Ochtends het wit, ’s avonds het volgeschreven blad. Daar houden we ons rigoureus aan: zo’n reportage is het werk van één dag. Wat overigens alleen mogelijk is dankzij teamwork met mijn cameraman, mijn klankman en monteur, mijn eindredacteur en vele anderen.»
HUMO Maar ik neem aan dat je al vroeg met de voorbereiding begint?
NEYRINCK «Zeker. In oktober, wanneer het parcours bekendgemaakt wordt, begin ik er al aan. Dan bestudeer ik het rittenplan, de start- en de aankomstplaatsen, de mythische plekken die aangedaan worden. De eerste ideeën krijgen dan al vorm.
»De volgende stap: mensen overtuigen. Sowieso maak ik er een punt van om iedereen persoonlijk te benaderen. Dus niet: een lui WhatsAppberichtje sturen. Wel: op iemand toestappen, uitleggen wat ik wil doen, de ander al eens in de ogen kijken.
»Het helpt natuurlijk dat Sporza en ‘Vive le vélo’ ontzettend geapprecieerd worden in het peloton: die namen openen deuren.»
HUMO Je wordt vaak geroemd om de poëzie – in beeld en in woord – die in je reportages zit.
NEYRINCK «Da’s fijn, natuurlijk. Maar ik vind het wel belangrijk dat het niet alleen maar mooi is. Het gesprek blijft voor mij de basis: komt de kijker iets te weten? Heeft de geïnterviewde iets gezegd waarvan die vooraf nooit had gedacht dat hij of zij het zou zeggen?
»Het succes van die stukjes berust op empathie, op inlevingsvermogen. Op het verlangen om iemand te leren kennen, en te laten praten over wat ertoe doet. Maar: ik kom niet met een rode loper. Ik wil ook altijd minder leuke vragen kunnen stellen, want ik ben een journalist, geen cheerleader.»
HUMO Het lijkt me telkens een stressvolle, vermoeiende klus.
NEYRINCK «Dat is het ook. De bergetappes bijvoorbeeld zijn voor de kijker het hoogtepunt, maar mij leveren ze vooral kopzorgen op, omdat ze telkens voor een hoop logistieke problemen zorgen. Dat noteer ik in oktober als eerste in m’n agenda, met een vet uitroepteken erachter: ‘Aankomst bergop!’
»Als je elke dag met een mooie, voldragen reportage wilt komen, moet je jezelf verzorgen. Ik drink geen alcohol tijdens de Tour, ik rust wanneer het kan, ik doseer. Eigenlijk leef ik als een wielrenner, maar dan zonder fiets (lacht).»
HUMO Het belooft een mooie, spannende, onvoorspelbare Tour te worden. Staat er iemand bijzonder op je verlanglijstje?
NEYRINCK «Ja, maar… (Aarzelt) Weet je, er bestaat nogal wat bijgeloof in het peloton. In de koers kan achter elke bocht het noodlot liggen. En ik ben daar zelf ook niet ongevoelig aan. Zelfs op de dag zelf zijn er maar weinig mensen die weten wie ik aan het volgen ben. Omdat ik de boel niet wil jinxen, ja.»
HUMO Zou het kunnen dat de naam bovenaan op je verlanglijst die van een Belgische wielrenner is van wie één en ander verwacht wordt, en die in de mond van Johan Museeuw klinkt als ‘Rempo Evenekoel’?
NEYRINCK «Schrijf hier maar: (veelbetekenend lachje).»
Ik denk dat Remco er verstandig aan doet om met een grote boog om Sammy te lopen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:46 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik heb onderstaand interview met verbazing gelezen. Daarna heb ik hard gelachen.
Sammy is een journalist, geen cheerleader.
[..]
Wij allemaalquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:49 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik denk dat Remco er verstandig aan doet om met een grote boog om Sammy te lopen.
Desalniettemin present.quote:
Wat denk jij, zou het iets met de gedeelde nationaliteit van Karl en Philipsen te maken kunnen hebben?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Philipsen houdt zijn lijn, maakt geen enkele fout, haha. Karl leeft echt in een fantasiewereld.
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
De haat van Karrul tegenover renners die beter zijn dan Belgen is ongekend
Als je al je grote doelen in het voorjaar mist en dan op de Spelen mikt, ga je hier niet voor een 2e plek je botten riskeren denk ikquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wout zit kennelijk doodsbang op fiets. Normaal durft hij zich wel te smijten
Vooral in Dwars door Vlaanderen durfde hij zich goed te smijtenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vroeger was ze best lekkerquote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:56 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik kan geen enkel argument bedenken waarom de kijker zit te wachten op Marijn de Vries.
Hij heeft kinderen, dat is het stomste wat een wielrenner kan doenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je stelt me gewoon een vraag waarom iemand Marijn wil zien. Ik wilde haar vroeger wel zien omdat ze lekker was.quote:
Als je het woord oppervlakkig opzoekt in het woordenboek staat er een foto van Marijn achter.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:21 schreef DiegoFuser het volgende:
Marijn heeft weer een Wikipedia pagina gelezen en presenteert zich meteen als de Bini kenner.
Terrorboerfan Karlquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:22 schreef DiegoFuser het volgende:
Een biologische boer. Daar wil Karrel niets van weten, snel een ander onderwerp.
Karl is voor de terrorboeren?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:22 schreef DiegoFuser het volgende:
Een biologische boer. Daar wil Karrel niets van weten, snel een ander onderwerp.
Onder welk account zou Marijn hier posten?quote:
Wat is dat voor een vraag? Ik ben toch ook geen fan van een blikje knakworsten zeker?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:25 schreef DiegoFuser het volgende:
Zijn jullie ook grote fan van LOTTE Kopecky?
Van een beer naar van Gramberen.quote:
Als vrouwelijke Belgische wielerliefhebber. Is dat wel moeilijk om niet fan te zijn.quote:
Niemand hier in Nederland fan van Vollering of Wiebes. Het is mogelijk niet voor een vlaggetje te juichen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Als vrouwelijke Belgische wielerliefhebber. Is dat wel moeilijk om niet fan te zijn.
Vlaanderen is ook een stukje kleiner dan Nederland. Het talent loopt hier niet over . We moeten juichen wat we hebbenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:28 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Niemand hier in Nederland fan van Vollering of Wiebes. Het is mogelijk niet voor een vlaggetje te juichen.
Van wie moet dat?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Vlaanderen is ook een stukje kleiner dan Nederland. Het talent loopt hier niet over . We moeten juichen wat we hebben
Welk boek? Ik heb het begin gemist.quote:
https://uitgeverijdemuur.nl/de-ronde-van-belgie/quote:Op woensdag 10 juli 2024 19:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Welk boek? Ik heb het begin gemist.
die kan inderdaad zo op een Delfts Blauw tegeltjequote:Op woensdag 10 juli 2024 20:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De Tour was al begonnen maar nu is ie echt begonnen.
Geen bankje aanwezig?quote:
#Ploegsteertquote:
Vorig jaar stonden ze te schuimbekken toen Pogacar de Van Aert imitatie deed in San Sebastián.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Buitengewoon onsympathieke opmerking wel van act Pogacar, maar als het is om Remco op te peppen mag het.
Eerst JASPER al onnodig gedeclasseerd, nu dit weer. Altijd tegen de BELGEN.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:13 schreef DiegoFuser het volgende:
Karrel is ZIEDEND over de drie kilometer regel
Jeetje, blijken de Belgen gewoon hypocriet te zijn.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:16 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Vorig jaar stonden ze te schuimbekken toen Pogacar de Van Aert imitatie deed in San Sebastián.
De Cauwer heeft naar nog nachtmerries over.
Hetzelfde verhaal hier.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:20 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik woon dicht bij de grens en fiets zodoende wel eens in België. De grensstreek is ook op de fiets spuuglelijk, niet alleen vanuit de auto.
Dat moet je zo'n jongen toch niet aan doen?quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit is wel enigszins ongemakkelijk.
Tot Remco hetzelfde overkomt dan denkt Karl de Nationalist er vast anders over....quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:13 schreef Dutch_view het volgende:
We moeten ons er bij neerleggen
Karrel vind het maar oneerlijk
En van het programma waar nog nooit iemand om heeft moeten lachen, Sluipschutters.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit is die gozer van die verschrikkelijke reclame
Ik zag net Bart Peeters, die gaat ook een kleine 50 jaar te lang door.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:20 schreef The_Undertone het volgende:
En ik die dacht dat Vlaamse artiesten cringe waren
Die moeten ze inderdaad dringend in een dwangbuis opnemen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:21 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Ik zag net Bart Peeters, die gaat ook een kleine 50 jaar te lang door.
Margriet Hermans was nochtans wel puur genotquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:21 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Ik zag net Bart Peeters, die gaat ook een kleine 50 jaar te lang door.
Gelukkig is dat vreselijk irritant kind thuis geblevenquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit is die gozer van die verschrikkelijke reclame
Goed jaar nochtansquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het ging bij Karrel al mis in 1990 dus.
Over gruwelijke reclames gesproken…quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:23 schreef DiegoFuser het volgende:
Leo Alkemade gaat de altijd vervelende Frank Lammers overtreffen als de slechtste gast ooit.
Ben jij van dezelfde mentaal zwakke generatie als Dumoulin en Pinot?quote:
quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ben jij van dezelfde mentaal zwakke generatie als Dumoulin en Pinot?
Is Wies een gangbare naam bij jullie?quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:27 schreef The_Undertone het volgende:
Is Luc familie van Nick (en Sterre, Storm en Sting?)
Het is in België gangbaar om je kind voor het leven te brandmerken. Zie Tiesj, Tosh.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:28 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Is Wies een gangbare naam bij jullie?
Té gangbaar jammer genoeg. Zo'n 10 à 15 blijkbaar elk jaar. Bij mijn zus zat een Wies in klas in elk geval.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:28 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Is Wies een gangbare naam bij jullie?
Die Tour van 2011 blijft een knap staaltje:quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die was 15 jaar geleden onze hoop in donkere dagen.
Cisse De Greviaanse prestatiesquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die Tour van 2011 blijft een knap staaltje:
https://www.procyclingstats.com/rider/rob-ruijgh/2011
Alles tussen plek 16 en 51, waarvan heel vaak top 15-25.
Inderdaad, om dan volk te kort te komen om de sprint aan te trekken voor Jasperquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
AlpecinGoden toch maar mooi twee van hun eigen renners buiten tijd gereden.
Ze misten een type Rickaert.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:38 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Inderdaad, om dan volk te kort te komen om de sprint aan te trekken voor Jasper
SKA dus ernstige zadelpijn en moest sowieso eruit. Als laatste actie nog geprobeerd Rickaert te helpenquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
AlpecinGoden toch maar mooi twee van hun eigen renners buiten tijd gereden.
Dat kun je toch helemaal niet weten, Wout was er toch minimaal dicht bij geweest. Belangrijker is dat Wout patent lijkt te hebben op sprinten direct aan de boardingquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Na talloze herhalingen ben ik er inmiddels van overtuigd dat Bini ook zonder het manoeuvre van Demare had gewonnen. Het is voor Karl maar goed dat ik niet aan tafel zit.
Dat de tafel bij Vive le Velo denkt dat Wout had gewonnen is natuurlijk geen verrassing.quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:47 schreef Faraday01 het volgende:
De tafel is het oneens met @:Rellende_Rotscholier, we wachten op een meltdown
Totaal geen reactiequote:Op donderdag 11 juli 2024 21:48 schreef Felagund het volgende:
WOUT kent die acteur volgens mij niet.
Dat hij topsnelheid ingeleverd heeft ben ik met je eens maar hij had wel een flinke voorsprong op bini op het moment dat hij klem komt te zitten. Lastig te zeggen dus, niet dat het verder veel uit maakt behalve voor de 500e morele overwinning van Woutquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat de tafel bij Vive le Velo denkt dat Wout had gewonnen is natuurlijk geen verrassing.
Je ziet dat ie snelheid mist, maar bon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |