SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
quote:Op zondag 7 juli 2024 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben op zoek naar pluggen om tubeless banden te pluggen. Dynaplugs zijn overal uitverkocht. Heeft iemand een goed alternatief?
quote:Op maandag 8 juli 2024 14:08 schreef StevenHyde het volgende:
Een algemene vraag van mijn kant. Zelf krijg ik altijd last van nek en schouders als ik een eind fiets. Heb wat verbeteringen aangebracht aan mijn fiets. Korte stuurpin bijv. En begrijp ook dat het te maken heeft met vaker verdere afstanden fietsen. Maar ik vroeg me af of mensen hier hetzelfde hebben en er ook naast de fiets oefeningen voor doen? Misschien bepaalde krachtoefeningen?
Had eens lek met de MTB, naar huis gelopen, en daar bedacht ik me pas dat ik zo’n propset in de stuurhuis verborgen heb, en had ook co2 bij me.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:10 schreef Gripper het volgende:
Het is een rubber fliebeltje/propje aan een metalen "pijl" op een prikker die je in een gat steekt wat net te groot is om door de tubeless vloeistof automatisch gedicht te worden. Uitstekende eindjes knip of snij je af en de prop helpt het gat dicht te houden, en wordt vanzelf door de latexz verder vastgezet in het gat.
Is wel vooral als thuiskomer bedoeld, maar sommige mensen rijden met banden die op die manier gerepareerd zijn gewoon door. t is wel lekker eenvoudig spul om bij je te hebben en werkt eigenlijk altijd - zolang er voldoende latex in je band zit en deze niet verdroogd is.
In principe zou je geen last van je nek moeten krijgen als je goed op je fiets zit. Of je goed zit is het best te bepalen door een expert. Krachttraining is altijd goed! Maar of er speciale oefeningen voor je nek zijn, weet ik niet. Je schouders kan je wel goed trainen natuurlijk, dat zal ook effect hebben op je nek. Gewenning speelt mogelijk ook mee (kilometers maken).quote:
Dynaplug zelf maakt reclame dat het een 'permanente' oplossing is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:10 schreef Gripper het volgende:
Is wel vooral als thuiskomer bedoeld, maar sommige mensen rijden met banden die op die manier gerepareerd zijn gewoon door. t is wel lekker eenvoudig spul om bij je te hebben en werkt eigenlijk altijd - zolang er voldoende latex in je band zit en deze niet verdroogd is.
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 13:12 schreef Z het volgende:
Ik hou het voorlopig nog bij biba's. Dit is wel een interessante innovatie vind ik! Is helaas nog niet te bestellen.
https://www.schwalbe.com/en/clik-valve/
Jammer dat die er nog niet in 80mm uitvoering zijn. Ik ben bang dat 60mm niet zo goed past op 50mm velgen. En deze leken mij ook erg interessant inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.
Doe mij deze oplossing dan maar :
https://off.road.cc/conte(...)oreless-valves-15207
Of gewoon af en toe ventielkern vervangen als die beetje verbogen is/niet lekker meer sluit.
Ik denk dat ze hopen de nieuwe norm te worden. En dat coreless lijkt me vooral voor tubeless?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.
Doe mij deze oplossing dan maar :
https://off.road.cc/conte(...)oreless-valves-15207
Of gewoon af en toe ventielkern vervangen als die beetje verbogen is/niet lekker meer sluit.
De afgelopen 7 jaar dat ik tubeless heb, 3 keer lek gehad. Maar goed, de kilometers zijn momenteel ook niet meer wat het ooit geweest was.quote:
Ja het valt opzich mee, had hem gekocht voor de Marmotte, zodat ik minder tijd kwijt was.quote:
Hier geen problemen gehad met de STRs, nu al bijna 4000 km, gingen makkelijk op de wielen, eenvoudig tubeless te maken en tot nu toe maar 1x lek en dat werd goed gedicht door de sealant.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja het valt opzich mee, had hem gekocht voor de Marmotte, zodat ik minder tijd kwijt was.
Maar wel echt een grafhekel gekregen aan GP5000 tubeless, een nieuwe set All-Weather had al een gigantische snee na 100km
quote:Mijn vraag direct bij de fabrikant gesteld en ze gaven vlot en goed antwoord, zie beneden:
We are shipping products to our distributor, so I'm sure the situation will be resolved eventually. I hear that shops and websites just sell out as soon as goods arrive.
Since we don't ship individual orders outside the US, we've asked a popular bike products website with headquarters in our city to help us out. They ship internationally and are very reliable. I've talked with them about the temporary situation abroad, and they're more than happy to bring in extra inventory for Dynaplug customers around the world in addition to the USA. We've worked with them for years, and I recommend you check them out.
https://www.performancebike.com/search?s=dynaplug+repair+plugs
https://www.biketiresdire(...)ug-tire-repair-plugs
Of course, it's BEST for you to order LOCALLY, but in a pinch, using the option I've suggested is a backup to give a try.
In Germany, this company sells the moto plugs which can simply be trimmed for your bike tool: https://www.motorcyclepar(...)Tire-Repair-Kit.html
If you use this method, I'd appreciate your feedback about how this works for you.
Als je 100 kunt fietsen kun je ook 200km fietsen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:26 schreef heywoodu het volgende:
Langste afstand ooit was 126, vandaag opgehoogd naar 143km
Wel wat minder rustig dan gepland, maar als ik rustiger aan doe moet 200km volgende week wel lukken denk ik
Ja, ik merkte nu na 100+ steeds vaker dat de bovenbenen het wel even lastig kregen, vooral als ik even ging staan om de rug en onderkant zeg maar wat te ontlastenquote:Op woensdag 17 juli 2024 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je 100 kunt fietsen kun je ook 200km fietsen.
Je kunt aardig lang op je tandvlees fietsen, alleen minder hard.
Als tip wil ik zeggen, eet veel eerder en regelmatiger, na een uur a anderhalf beginnen met reepjes, elk uur 60gr koolhydraten, en op het einde gelletjes. Kan zijn dat je dan helemaal geen vermoeide benen krijgt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 15:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik merkte nu na 100+ steeds vaker dat de bovenbenen het wel even lastig kregen, vooral als ik even ging staan om de rug en onderkant zeg maar wat te ontlasten
Maar goed, als ik relatief rustig aan doe tijdens een rit zit mijn gemiddelde hartslag wel onder de 110, vandaag was het gemiddeld 129, puur om aan te geven dat er ruimte zat is om gewoon even iets gas terug te nemen en dan moet het al prima lukken om een stuk langer door te gaan
Zo eens kijken wat ik eigenlijk aan eten op heb, niet heel erg op gelet (als in, wel gegeten natuurlijk, maar ter info voor mijzelf even kijken hoeveel, dan kan ik beter inschatten wat ik mee moet nemen volgende week).
Ik ga zeker wat meer eten ja. Beetje lastig om echt héél veel te veranderen, ik twijfel of het handig is om dat volgende week te doen zonder dat echt geprobeerd te hebben, voelt een beetje als tijdens je geplande marathon ineens andere voeding nemenquote:Op woensdag 17 juli 2024 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als tip wil ik zeggen, eet veel eerder en regelmatiger, na een uur a anderhalf beginnen met reepjes, elk uur 60gr koolhydraten, en op het einde gelletjes. Kan zijn dat je dan helemaal geen vermoeide benen krijgt.
Volgens mij vergis ik me en kun je met 30gr kh per uur af. En daarbij een bidon per uur met electrolyten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga zeker wat meer eten ja. Beetje lastig om echt héél veel te veranderen, ik twijfel of het handig is om dat volgende week te doen zonder dat echt geprobeerd te hebben, voelt een beetje als tijdens je geplande marathon ineens andere voeding nemen
Wat ik in elk geval tot mijn beschikking heb zijn reepjes met 15g koolhydraten, grotere repen met 36g, gelletjes met 28g en nog wat van die tabletten die je in water oplost, dat is nog iets van 20g per bidon dan ofzo.
Die kleinere reepjes laat ik wellicht gewoon achterwege, van die grotere ligt er nog een hele doos en die zetten meer zoden aan de dijk.
Net even geteld, vandaag uiteindelijk totaal om en nabij 200gr koolhydraten, dat is niet heel erg veel als ik dat zo lees
Heel slecht advies dit.quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:36 schreef Zwansen het volgende:
Zeggen dat je wel met 30 gram koolhydraten per uur af kunt en pas na 1,5 uur moet beginnen met eten is heel slecht advies.
Als je voor het eerst 200 km gaat fietsen zou je vanaf kilometer 1 al kunnen beginnen met eten en dan proberen om op minstens 60 gram per uur te gaan zitten. Meer mag ook, maar dan is het wel de vraag in hoeverre je maag dit volhoudt.
Ga gewoon die 200 km fietsen, tijdens de rit plezier hebben en een beetje afzien en daarna op de bank uitgeteld een kapsalon bestellen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga zeker wat meer eten ja. Beetje lastig om echt héél veel te veranderen, ik twijfel of het handig is om dat volgende week te doen zonder dat echt geprobeerd te hebben, voelt een beetje als tijdens je geplande marathon ineens andere voeding nemen
Wat ik in elk geval tot mijn beschikking heb zijn reepjes met 15g koolhydraten, grotere repen met 36g, gelletjes met 28g en nog wat van die tabletten die je in water oplost, dat is nog iets van 20g per bidon dan ofzo.
Die kleinere reepjes laat ik wellicht gewoon achterwege, van die grotere ligt er nog een hele doos en die zetten meer zoden aan de dijk.
Net even geteld, vandaag uiteindelijk totaal om en nabij 200gr koolhydraten, dat is niet heel erg veel als ik dat zo lees
Omdat je echt getraind moet zijn om 2 repen per uur binnen te werken. Net wat Dop zegt er is vast een stop met eten, je gaat niet op warp speed enz.quote:
De bedoeling is om niet te stoppen voor een lunch of gebak ergens, dus wel min of meer 'non-stop' (behalve om af en toe een reepje te pakken want ik ben nog niet zo behendig met zonder handen aan het stuur fietsenquote:Op donderdag 18 juli 2024 09:53 schreef dop het volgende:
Heel specifiek advies als of je een prof bent is zowiezo belachelijk voor een amateur die een een keer 200km gaat fietsen.
Je kunt in een keer 200km fietsen zonder stoppen met een zo hoog mogelijk gemiddelde, dan zul je inderdaad een plannetje moeten maken om voldoende binnen te krijgen, maar voor het zelfde geldt zit er een uitgebreide stop in de rit met lunch, koffie en taartjes, en doet de tijd/snelheid er niet toe.
Dan wordt het al een heel andere verhaal.
Check deze Collectie op komoot — vast iets voor jou! "De 20 mooiste fietsroutes rondom Labin" https://www.komoot.com/guide/2646398/cycling-around-labinquote:Op donderdag 18 juli 2024 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Vraagje trouwens. En ik verwacht natuurlijk wel ontzettend waardeloos advies.
Gaan naar Kroatië op vakantie bij Labin.
Is daar te fietsen met de racefiets?
Ja die had ik ook al gedownload (een paar ervan)quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Check deze Collectie op komoot — vast iets voor jou! "De 20 mooiste fietsroutes rondom Labin" https://www.komoot.com/guide/2646398/cycling-around-labin
Zo te zien wel.
Ik merk anders een behoorlijk verschil tussen ritten vroeger (2015-2022) en nu, omdat ik sinds vorig jaar op lange afstanden meer eet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat je echt getraind moet zijn om 2 repen per uur binnen te werken. Net wat Dop zegt er is vast een stop met eten, je gaat niet op warp speed enz.
Wel denken aan iets eten voordat je honger krijgt en goed drinken, daar blijf ik bij .
Doe ik ook, en nooit meer “zware benen” sinds die podcast van die Thijs eet ik sneller en meer.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik merk anders een behoorlijk verschil tussen ritten vroeger (2015-2022) en nu, omdat ik sinds vorig jaar op lange afstanden meer eet.
Je hoeft echt geen 80-90 gram naar binnen te werken als je gewoon lekker duurvermogen fietst, maar je hebt ook "maar" 1300kcal ofzo aan glycogeen op voorraad. Als je relatief rustig 7-8 uur fietst raak je daar op den duur echt wel doorheen met "eten voordat je honger krijgt".
Je kan het ouderwets doen, en hopen dat je geen hongerklop krijgt, maar gewoon wat bewuster koolhydraten toevoegen is geen overbodige luxe.
Bij twijfel altijd gravelbike mee, dan komt het sowieso goedquote:Op donderdag 18 juli 2024 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja die had ik ook al gedownload (een paar ervan)
Maar vraag me af, hoe zijn de wegen, hoe rijden ze daar, het is mooi glooiend, ziet er wel goed uit. Veel verlaten stadjes wel.
Jammer dat kaasplankje hier niet meer post, benieuwd naar de vuistregel van vroeger.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Doe ik ook, en nooit meer “zware benen” sinds die podcast van die Thijs eet ik sneller en meer.
Vroeger dachten we dat dat voor fatties was.
10 jaar geleden een vakantie gedaan. Was genieten! Glooiend, geen hond op de (meeste) weg(en). Uitmuntend.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja die had ik ook al gedownload (een paar ervan)
Maar vraag me af, hoe zijn de wegen, hoe rijden ze daar, het is mooi glooiend, ziet er wel goed uit. Veel verlaten stadjes wel.
Ik denk dat het daarom geen slecht advies is om wel zo vroeg mogelijk te beginnen met eten en (proberen) richting 60 g/uur te gaan, maar er misschien niet blind op staren.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Doe ik ook, en nooit meer “zware benen” sinds die podcast van die Thijs eet ik sneller en meer.
Vroeger dachten we dat dat voor fatties was.
Geen drinken is altijd slecht. Maar het is volgens de moderne wielerlogica wel goed om soms niet te eten en op vetverbranding over te gaan.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jammer dat kaasplankje hier niet meer post, benieuwd naar de vuistregel van vroeger.
Sowieso,
- geen eten en alleen water mee onder de 2.5 uur
- 1 bidon van 500ml, indien extreme hitte de keuze je gereedschapsbidon te verwisselen voor nog 1 bidon
Lol, wat?quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geen drinken is altijd slecht. Maar het is volgens de moderne wielerlogica wel goed om soms niet te eten en op vetverbranding over te gaan.
Nee inderdaad, gewoon wat dingetjes mee waarvan je er twee per uur kan eten, kom je waarschijnlijk ook niet in de knoei met je maagquote:Op donderdag 18 juli 2024 19:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat het daarom geen slecht advies is om wel zo vroeg mogelijk te beginnen met eten en (proberen) richting 60 g/uur te gaan, maar er misschien niet blind op staren.
Het is zeker geen wedstrijd inderdaad, maar ik wil niet ergens 'lekker een stop' houden, dat vind ik namelijk gewoon niet leuk (als ik bewust alleen ga fietsen, in gezelschap af en toe wel, maar niet altijd) en daarmee meer een hinderlijke onderbreking dan prettig, ik wil juist proberen het zonder zoiets te doenquote:Op donderdag 18 juli 2024 17:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gewoon lekker een koffiestop. Geen idee hoe je het met drinken gaat doen, maar die zul je ergens moeten bijvullen. En waar beter dan lekker een terrasje pakken en dan de bidons te vullen. Het is geen wedstrijd.
Ja, 'de tijd kan me niks schelen' is wellicht een beetje overdreven gesteld van mij. Laat ik het anders zeggen, ik verwacht dat 23 gemiddeld wel moet kunnen en zou het leuk vinden als dat lukt, maar mijn gemiddelde snelheid heb ik meestal niet eens in beeld en als ik even kijk en zie dat het 22.8 is denk ik "oh, ok" en ga ik daar niet ineens harder door pushen ofzoquote:En je zegt geen tijd te hebben, maar wel richt op 23 gemiddeld. Dat spreekt elkaar tegen.
Bedoeling is om zeker niet later dan 6 uur 's ochtends te vertrekken, ben ik mooi op tijd thuis om lekker wat olympisch rugby mee te pakken en 2,5 weken Olympische Spelen af te trappen met de beentjes omhoogquote:Op donderdag 18 juli 2024 18:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik zou gewoon lekker vroeg van huis gaan en dan de rest van de dag rustig aan7 uur vertrek en dan heb je aardige ruimte voor lekke banden, schuilen voor stortbuien en een dikke schnitzel.
Ja klopt, anders ga je teveel wennen aan dat je altijd maar veel koolhydraten binnen hebt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lol, wat?
Bedoel je nuchter trainen wat jaren geleden in was?
https://www.fiets.nl/voeding/koolhydraten-maximaliseren/quote:Overigens blijft het feit staan dat je met name de koolhydraatstofwisseling traint als je intensief fietst. Ik raad iedere fietser aan om ook je duurvermogen te trainen door juist niet te veel aan te vullen: je duurvermogen is op peil als je vier uur rustig kunt fietsen op alleen water. Een goede trainingsweek heeft voldoende afwisseling in rustige en intensieve trainingen. Wanneer je je koolhydraatstofwisseling traint en maximaal wilt presteren op hoge intensiteit, is er een maximum aan wat je kunt opnemen. Dat is gemiddeld 60 gram glucose en 30 gram fructose per uur in een sportdrank, reep en gelletje. Je kunt dus
eenvoudig zelf berekenen hoeveel sportdrank en andere producten je per uur moet eten door op de etiketten te kijken.
Wanneer je dit in een schriftje of Excel-sheet bijhoudt, kun je ook je ervaringen meenemen zodat je voedingsstrategie steeds meer afgestemd raakt op jou. Zo reageert ongeveer 40 procent van de Nederlanders net zoals Dumoulin op fructose, met darmklachten. En kan een grote wielrenner vaak meer dan 60 gram glucose per uur opnemen. Wanneer je dit gedoe vindt is een app wellicht een uitkomst, maar op zich heb je zo’n app niet nodig om beter te presteren.
Waarom zou je 4 uur op alleen water willen fietsen?quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja klopt, anders ga je teveel wennen aan dat je altijd maar veel koolhydraten binnen hebt.
Las het van Jim maar ook hier:
[..]
https://www.fiets.nl/voeding/koolhydraten-maximaliseren/
Join is een trainings app van Jim van den Berg.quote:
Was het maar waar.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:42 schreef Z het volgende:
Join is ook vrij irritant omdat je dan niet meer normaal met je vrienden kan fietsen die er helemaal in op gaan en geen "gekke" dingen meer mogen doen omdat het niet in hun schema past.
Elleboogje om over te nemen..quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:42 schreef Z het volgende:
Join is ook vrij irritant omdat je dan niet meer normaal met je vrienden kan fietsen die er helemaal in op gaan en geen "gekke" dingen meer mogen doen omdat het niet in hun schema past.
Ja, eens. Voor mezelf ook irritant. Ik heb geen zin om altijd maar opdrachten uit te voeren en wil gewoon lekker fietsen. Hij liet me vaak ook hard trainen op maandag of dinsdag, terwijl ik dan vaak een beetje moe ben.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 14:42 schreef Z het volgende:
Join is ook vrij irritant omdat je dan niet meer normaal met je vrienden kan fietsen die er helemaal in op gaan en geen "gekke" dingen meer mogen doen omdat het niet in hun schema past.
Dit inderdaad, ik vond JOIN echt de moeite waard als je ergens zo fanatiek mogelijk naartoe traint. Nu niet meer zo boeiendquote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, eens. Voor mezelf ook irritant. Ik heb geen zin om altijd maar opdrachten uit te voeren en wil gewoon lekker fietsen. Hij liet me vaak ook hard trainen op maandag of dinsdag, terwijl ik dan vaak een beetje moe ben.
Op donderdagmiddag ben ik altijd vrij en dat is voor mij vaak een moment om ff lekker fanatiek te fietsen. Komt ‘ie dan weer aan met een laffe training.
Ik maak m’n uurtjes wel en varieer van mezelf wel genoeg tussen duur en interval, dus zo heel veel voegt het voor mij niet toe.
Die kun je toch “omgooien” in die app.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, eens. Voor mezelf ook irritant. Ik heb geen zin om altijd maar opdrachten uit te voeren en wil gewoon lekker fietsen. Hij liet me vaak ook hard trainen op maandag of dinsdag, terwijl ik dan vaak een beetje moe ben.
Op donderdagmiddag ben ik altijd vrij en dat is voor mij vaak een moment om ff lekker fanatiek te fietsen. Komt ‘ie dan weer aan met een laffe training.
Ik maak m’n uurtjes wel en varieer van mezelf wel genoeg tussen duur en interval, dus zo heel veel voegt het voor mij niet toe.
Ja, eens. Maar zelfs dan: zonder Join lukt me dat beter.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik vond JOIN echt de moeite waard als je ergens zo fanatiek mogelijk naartoe traint. Nu niet meer zo boeiend
Ja? Ik kwam daar niet echt uitquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die kun je toch “omgooien” in die app.
Ik vond het helemaal een onbegrijpelijke prutsappquote:
Klinkt als een likdoorn/eksteroog.quote:Op zondag 21 juli 2024 09:44 schreef Alcatranz. het volgende:
Hi! Vraag aan de mede-fietsert: ik heb op de bal van m’n rechtervoet, ter hoogte van m’n kleine teen eelt. En precies dat plekje doet pijn na een paar uur. Het is ook alleen rechts. Is dit voor jullie herkenbaar? Kan ik dit verhelpen door m’n schoenplaatje iets te verschuiven? Zijn er andere oplossingen? Of toch dan maar een amputatie en m’n fietsen verkopen?
Oké, dan laat ik m’n schoenplaatjes met rust en wordt het een pedicure. Danku!quote:Op zondag 21 juli 2024 10:08 schreef dop het volgende:
[..]
Klinkt als een likdoorn/eksteroog.
Schoenplaatjes gaan dat niet oplossen goede pedicure of zelf het mes in zetten
Waarschijnlijk wel, maar de Decathlon is echt een pure gok op kwaliteit en service.quote:Op maandag 22 juli 2024 09:18 schreef Z het volgende:
Heeft iemand ervaring met Decathlon kettingen?
https://www.decathlon.nl/(...)-p-300692?mc=8404869
Is het niet gewoon white-label KMC? "We ontwikkelden deze ketting samen met KMC, een wereldwijde referentie en marktleider op het vlak van fietstransmissieonderdelen."
Lijkt wel heel erg op deze toch?quote:Op maandag 22 juli 2024 09:18 schreef Z het volgende:
Heeft iemand ervaring met Decathlon kettingen?
https://www.decathlon.nl/(...)-p-300692?mc=8404869
Is het niet gewoon white-label KMC? "We ontwikkelden deze ketting samen met KMC, een wereldwijde referentie en marktleider op het vlak van fietstransmissieonderdelen."
Fitter wordenquote:Op maandag 22 juli 2024 20:09 schreef Isdatzo het volgende:
Wat doen jullie tegen zweet dat in je ogen stroomt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Ja daar was ik mee bezigquote:
quote:Hmm, lucky you. Ik zweet vrij snel en veel. De eerste druppels gaan langs m'n ogen (wenkbrauwen bedankt), maar na een tijdje weten ze de ogen toch te bereiken en dan is het hek van de dam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tussen de intervallen door even de bril af en het zweet bij de wenkbrauwen wegvegen biedt tijdelijk soelaas.Huilen dan.
Vaseline in je wenkbrauwen smerenquote:Op maandag 22 juli 2024 20:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja daar was ik mee bezig.
[..]
Hmm, lucky you. Ik zweet vrij snel en veel. De eerste druppels gaan langs m'n ogen (wenkbrauwen bedankt), maar na een tijdje weten ze de ogen toch te bereiken en dan is het hek van de dam.
Tussen de intervallen door even de bril af en het zweet bij de wenkbrauwen wegvegen biedt tijdelijk soelaas.
Ik zweet overigens ook wel als een otter hoorquote:Op maandag 22 juli 2024 20:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja daar was ik mee bezig.
[..]
Hmm, lucky you. Ik zweet vrij snel en veel. De eerste druppels gaan langs m'n ogen (wenkbrauwen bedankt), maar na een tijdje weten ze de ogen toch te bereiken en dan is het hek van de dam.
Tussen de intervallen door even de bril af en het zweet bij de wenkbrauwen wegvegen biedt tijdelijk soelaas.
Hoe fitter ik ben hoe harder ik zweetquote:Op maandag 22 juli 2024 22:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik zweet overigens ook wel als een otter hoor. Heeft weinig met fitter worden te maken (wel iets met gewicht, maar ook power).
Op een klim gaat gelijk de bril in de helm, zodat ik die schoon hou voor de afdaling.
Ik draag een koerspetje. Ideaal.quote:Op maandag 22 juli 2024 20:09 schreef Isdatzo het volgende:
Wat doen jullie tegen zweet dat in je ogen stroomt?
Heb je en speciale zomerversie daarvan?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 01:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik draag een koerspetje. Ideaal.
Ik heb van die brilpoetsdoekjes van de appie bij mequote:Op maandag 22 juli 2024 22:49 schreef Fretwork het volgende:
Op een klim gaat gelijk de bril in de helm, zodat ik die schoon hou voor de afdaling.
In de Alpen bij zon is het:quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb van die brilpoetsdoekjes van de appie bij me![]()
En ik klim gewoon niet.
Daar wil je toch niet in gezien worden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:54 schreef Gripper het volgende:
Ik vind nog steeds dat we petjes moeten laten bedrukken met fok! op de onderkant van de klep (voor op het terras) en #RMJK op de bovenkant / normale zichtkant van het kleppie.
maar ja minimale afname 50 stuks ofzo... Ik heb nog 1 klakske wat ik ooit van kaasplankje gekregen heb van de rotterdamse fietscoureurs
Decathlon heeft van die zomer blanco petjes.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:09 schreef Z het volgende:
Ziet er goed uit. Maar iets te hipster voor mij. Dat is sowieso lastig met klakskes. Vind er maar eens één met een blanco klep (met niks erop).
En hoeveel "reclame" staat er op je andere kleding en fiets, dat je er problemen mee hebt om een naam op een pet te hebben staan?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:09 schreef Z het volgende:
Ziet er goed uit. Maar iets te hipster voor mij. Dat is sowieso lastig met klakskes. Vind er maar eens één met een blanco klep (met niks erop).
Moet zeggen, mijn fiets moet je het merk zoeken.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 22:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En hoeveel "reclame" staat er op je andere kleding en fiets, dat je er problemen mee hebt om een naam op een pet te hebben staan?
Het merk zoeken? Zijn er dan nog fietsen waar het niet op de onderbuis staat?quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet zeggen, mijn fiets moet je het merk zoeken.
Mijn m’n kleding zoek ik ook uit op bijna onzichtbaar merkloos.
Vind dat niks met de halve plaatselijke middenstand rond te fietsen. Of een of andere proteam jersey.
Nu ja, het staat idd wel op de onderbuis. Maar verder niets, zwart stuur, zwarte wielen zonder teksten.quote:Op woensdag 24 juli 2024 07:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het merk zoeken? Zijn er dan nog fietsen waar het niet op de onderbuis staat?
Specialized Aethos is erg subtiel qua logo’s.quote:Op woensdag 24 juli 2024 07:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het merk zoeken? Zijn er dan nog fietsen waar het niet op de onderbuis staat?
Mijn onvolwassen hoofd leest dus "PeNiS" als er zoeentje voorbijfietst.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:44 schreef Fretwork het volgende:
Mensen die niet alleen maar MAAP en PNS dragen
Waarom zou je dan überhaupt rondjes willen fietsen op je gloednieuwe sworks?
Epilepsie gekregen bedankt maatquote:Op woensdag 24 juli 2024 11:32 schreef muzas het volgende:
Dat was echt een leuke fiets. Ging retehard.
[ afbeelding ]
Hoe heette dat blauwe ding van jou nou? Voor dat je je paarse supersex had? Dat vond ik ook een vet ding. Ook wel een tikje schreeuwering, zeker in vergelijking met moderne fietsen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:53 schreef Gripper het volgende:
Beste model supersix ooit in de liquigas kleuren. Daarna is het alleen nog maar bergaf gegaan met al dat gaye paars en roze en pistachegroen
Kermisbakquote:Op woensdag 24 juli 2024 11:32 schreef muzas het volgende:
Dat was echt een leuke fiets. Ging retehard.
[ afbeelding ]
Dat hele zwarte is ook weer uit.quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:40 schreef Isdatzo het volgende:
Alhoewel ik die compleet zwarte fietsen die je tegenwoordig veel ziet ook helemaal niks vind.
Even mijn geheugen testen, Simplon?quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoe heette dat blauwe ding van jou nou? Voor dat je je paarse supersex had? Dat vond ik ook een vet ding. Ook wel een tikje schreeuwering, zeker in vergelijking met moderne fietsen.
Ja de Simplon heb ik nog steeds hoor, ze wordt alleen eigenlijk iets teveel verwaarloosd de laatste tijd. Gelukkig mag ze hier op het werk wel komen, want niemand ziet dat als een "echte concurrent"quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Hoe heette dat blauwe ding van jou nou? Voor dat je je paarse supersex had? Dat vond ik ook een vet ding. Ook wel een tikje schreeuwering, zeker in vergelijking met moderne fietsen.
Netjes!quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:56 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
En de cijfertjes (gaat natuurlijk met name om afstand en tijd, die dingen als kcal en en 'cardio load' is hartstikke leuk maar betekent allemaal niet zoveel, dat weet ik).
[ afbeelding ]
Moe.
Zes grote repen, drie kleine repen, vier gelletjes en drie 0.75L bidons met in elk twee van die tabletten met spul erin, op een kort hongerklopmomentje na 165km na ging het verder prima eigenlijk
Als het warmer was zou ik zeker meer gedronken hebben, maar het viel nu best mee. De eerste paar uur zat het onder de 20 graden, en zeker in de eerste helft heb ik me natuurlijk ook bewust rustig gehouden. Ik moest me er zelfs regelmatig even aan herinneren te drinken, de laatste bidon heb ik pas na ongeveer 170km gepakt en bij thuiskomst was 'ie nog voor, ik gok, zo'n 20% gevuldquote:Op woensdag 24 juli 2024 20:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Netjes!![]()
Maar het valt me op dat je relatief weinig drinkt. Dus maar 3 bidonnen op ruim 8 uur? Dat is gemiddeld een kwart liter per uur. In de zomer zit ik zeker op het dubbele en op een warme dag soms het driedubbele.
Had je geen dorst?
Een beetje wel, maar van Elburg naar 't Harde ging grotendeels over een weg waar ik normaal nooit kom, dus dat voelde niet echt als dusdanig bekend dat ik 'bijna thuis' was (en er zit nog wel 10km tussen, valt mee dus)quote:Op woensdag 24 juli 2024 18:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lijkt me bij een rondje van 200 altijd zo lastig als je zo dicht langs huis rijdt halverwege![]()
Maar daarvan merkte ik wél dat het nodig wasquote:
Dan was het idd nodig.quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar daarvan merkte ik wél dat het nodig was
Die blijft zo mooi! Ik had dat frame ooit in matzwart, tot ik in een koers omver werd gereden door iemand die na een valpartij totaal niet op zat te letten. We stonden allemaal al zo goed als stil en hij kwam er nog ff als een sloopkogel ingevlogen, precies tegen mij aanquote:Op woensdag 24 juli 2024 11:32 schreef muzas het volgende:
Dat was echt een leuke fiets. Ging retehard.
[ afbeelding ]
Dan nog is 2.25 liter echt heel weinig. Ik kan me eigenlijk niet anders voorstellen dan dat je enigszins uitgedroogd bent…quote:Op woensdag 24 juli 2024 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als het warmer was zou ik zeker meer gedronken hebben, maar het viel nu best mee. De eerste paar uur zat het onder de 20 graden, en zeker in de eerste helft heb ik me natuurlijk ook bewust rustig gehouden. Ik moest me er zelfs regelmatig even aan herinneren te drinken, de laatste bidon heb ik pas na ongeveer 170km gepakt en bij thuiskomst was 'ie nog voor, ik gok, zo'n 20% gevuld
Opvallend genoeg totaal geen hoofdpijn of iets dergelijks sinds ik thuis ben, wat ik nog wel eens heb gehad na lange ritten, dus voor de omstandigheden van vandaag was het voor mij genoeg (maar niet als het 5 graden warmer is).
Je kunt toch niet 2 weken niks doen!!!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:49 schreef Z het volgende:
Ik bak er niks van in de hitte. Maar je bent toch ook op verkansie. Waarom zou je de hele dag willen fietsen?
Stukkie fietsen is prima. Doe ik ook. Maar campingafstanden. 60km max.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt toch niet 2 weken niks doen!!!!
Toen ik 20 midden 30 was had ik nauwelijks last van. Of het is gewoon warmer nog nu.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:06 schreef Isdatzo het volgende:
Ik trek hitte ook slecht.
Drink me een ongeluk maar trap geen deuk in een pak boter en moet veel langer herstellen.
Het is gewoon goed trainbaar. Dus waarschijnlijk nu minder gewend aan de hitte en/of mindere conditie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toen ik 20 midden 30 was had ik nauwelijks last van. Of het is gewoon warmer nog nu.
Deed ook wel een 120km in z-Frankrijk
Ik vind het ook heerlijk vnl de afdaling en het vlakke. klimmen in de volle zon zonder wind is wat wennen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het is gewoon goed trainbaar. Dus waarschijnlijk nu minder gewend aan de hitte en/of mindere conditie.
Ik vind het eerlijk gezegd heerlijk. Veel liever dit dan de kou.
Ik heb begrepen dat in de hitte goed trainbaar is en dat je lichaam daar echt aan kan laten wennen, maar dat dit juist niet voor koude geldt. Daar kun je gewoon tegen of niet.quote:
Het was gokje. Ik heb altijd gehockeyd. Dat was ook wel heet in de zon op dat kunstgras. Kon ik ook niet heel goed tegen vroeger.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat in de hitte goed trainbaar is en dat je lichaam daar echt aan kan laten wennen, maar dat dit juist niet voor koude geldt. Daar kun je gewoon tegen of niet.
Nee het werkt anders, je lichaam kan zich op beide supergoed aanpassen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat in de hitte goed trainbaar is en dat je lichaam daar echt aan kan laten wennen, maar dat dit juist niet voor koude geldt. Daar kun je gewoon tegen of niet.
Ohja joh.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 22:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee het werkt anders, je lichaam kan zich op beide supergoed aanpassen.
Alleen voor kou gaat je lichaam de bloedcirculatie beperken, zodat je niet al je warmte kwijtraakt. En dat is dan weer onhandig als je tyfushard wil fietsen. Daarom zitten veldrijders soms doordeweeks in warme landen.
Als je spekjes hebt zorg je dus dat je de aanpasprikkel beperkt.
Jij bent goed in de kou toch? Ik welquote:
Viesdikquote:
Hier wil ik er wel 2 van dan..quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:54 schreef Gripper het volgende:
Ik vind nog steeds dat we petjes moeten laten bedrukken met fok! op de onderkant van de klep (voor op het terras) en #RMJK op de bovenkant / normale zichtkant van het kleppie.
maar ja minimale afname 50 stuks ofzo... Ik heb nog 1 klakske wat ik ooit van kaasplankje gekregen heb van de rotterdamse fietscoureurs
Dat verschilt echt per col, aangezien sommige passen op een drukke route liggen. Zo is de Lautaret ook altijd erg druk met verkeer, maar bijvoorbeeld de Bonette of Galibier veel minder omdat die wegen veel minder van belang zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:19 schreef Z het volgende:
Ik zit nu aan het meer van Genève. Vandaag naar Morzine gereden in een spontane poging te downhillen. Lukte helaas niet. Je ziet daar best veel wielrenners de berg op fietsen maar dat is toch verschrikkelijk met al dat autoverkeer? Is dat overal in de Alpen zo?
Het diepe dal na de Olympische spelenquote:Op maandag 12 augustus 2024 11:31 schreef heywoodu het volgende:
Olympische Spelen voorbij, zwart gat, dus eindelijk weer eens een stukje gefietst. Ik had het niet door, maar ben denk ik in een mijnschacht begonnen ofzo.
[ afbeelding ]
Ach jezus, dat ik die niet zelf gemaakt heb, die lag zo voor het intikkenquote:Op maandag 12 augustus 2024 11:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het diepe dal na de Olympische spelen
Einde tijdperk van het bekritiseren van anderen die rustiger naar beneden gaan?quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Had nog wel zo lopen pochen over mijn daalkwaliteit maar ben de laatste dag in Kroatië dus van de fiets gepleerd zoals ze in Twente zeggen.
Hele dag geweldig mooi gefietst, bijna terug bij het huis, in een afdaling op een haarspeld aan, dacht die even snoeihard te nemen, zie het asfalt glimmen en dacht; dit kon weleens glad zijn. En ja hoor, floep voorwieltje ineens weg en op naar het asfalt, ging nog dik boven de 30, lekker paar meter met blote armen en benen doorschuiven over het asfalt.
Niemand zag het gelukkig; de fiets pakken, stuur recht drukken, en direct weer opstappen om de afdaling af te ronden. Ik fiets dan altijd hard door om 1 niet angsti te raken en 2 het zout de wonden te laten ontsmetten.
Eenmaal thuis lekker douchen, en met een borstel de asfalt resten uit de wonden poetsen, lekker altijd. Opzoek naar verband en daar waterdichte filmpleisters en wondspray gevonden.
Maar echt wel hard op mijn rechterbil gevallen en die is wat blauwig, dus de terugrit met de auto in de recaro sportstoel was wel echt genieten![]()
Nou tot dusver #liefdagboek.
Nee, hoezo?quote:Op maandag 12 augustus 2024 12:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Einde tijdperk van het bekritiseren van anderen die rustiger naar beneden gaan?
Niet kunnen sturen is altijd stoerquote:Op maandag 12 augustus 2024 12:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, hoezo?
Nooit vallen is voor mietjes.
Haha, doe mij die maar!quote:Op maandag 2 september 2024 13:31 schreef Tommeke het volgende:
Ik snap vanuit marketingoogpunt dat ze zoiets op de foto zetten, maar er is toch niemand die vrijwillig op zo’n fiets gaat zitten?
Ik vind hem eigenlijk ook wel mooi. Zelfs met flink wat modder lijkt me die niet verkeerd.quote:
Ik heb alles vervangen (end caps, as, lagers en vulring). Alleen de plastic body niet. Zou spaakspanning ook een issue zou kunnen zijn?quote:Op maandag 16 september 2024 16:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
De flex komt vanuit de naaf meestal. Misschien zijn je lagers gewoon versleten.
Uiteraard. Een wiel verliest niet zomaar zijn sterkte.quote:Op maandag 16 september 2024 16:52 schreef Z het volgende:
[..]
Ik heb alles vervangen (end caps, as, lagers en vulring). Alleen de plastic body niet. Zou spaakspanning ook een issue zou kunnen zijn?
Is het een idee de hele fiets in te ruilen voor eentje met discbrakes?quote:Op zondag 15 september 2024 21:20 schreef Z het volgende:
Mijn Reynolds wielen zijn aan vervanging toe. Velg is nog uitstekend maar ik heb telkens toestanden met het achterwiel. Het achterwiel heeft wat flexibiliteit lijkt het. Loopt ook snel aan tegen remblokken.
Hebben jelui tips voor velgrem carbon wielen? Ik sta open voor bijna alles. Dus ook china-wielen. Ze moeten vooral sterk zijn. Ik ben niet de kleinste en trap uiteraard enorme wattages. En niet hoger dan 5cm.
Bah vast ook regen de hele dagquote:Op dinsdag 17 september 2024 11:48 schreef Isdatzo het volgende:
Een collega en ik hebben het onzalige plan ontwikkeld om volgende maand vanuit Utrecht naar Parijs te fietsen.
In één dag.
Klinkt misschien gek maar ik wil nog helemaal geen nieuwe fiets.quote:Op woensdag 18 september 2024 11:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is het een idee de hele fiets in te ruilen voor eentje met discbrakes?
Als je eenmaal gewend bent wil je niet meer anders
Ja dat klinkt gek ja.quote:Op woensdag 18 september 2024 12:27 schreef Z het volgende:
[..]
Klinkt misschien gek maar ik wil nog helemaal geen nieuwe fiets.
Lekker, ik zou wachten tot je een keertje noordenwind hebt. Wereld van verschil als je met windkracht 4 mee of met windkracht 4 tegen mag fietsen.quote:Op dinsdag 17 september 2024 11:48 schreef Isdatzo het volgende:
Een collega en ik hebben het onzalige plan ontwikkeld om volgende maand vanuit Utrecht naar Parijs te fietsen.
In één dag.
Dan kun je beter naar Brian van BikeWheels, die bouwt je een setje wielen met de naaf die jij wil.quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:59 schreef Z het volgende:
Wielen kopen. Ook toestanden. Die Zipp 302's worden nergens meer verkocht. Leek me wel wat. Hunt wordt het niet want die zijn nogal lawaaiig naar het schijnt. Ik wil vooral een sterke hub. Want daar gaat het ralt8jd mis bij mij. FFWD's zien wel goed uit. Iemand ervaring met Winspace-wielen?
Valt op zich mee toch? Lijkt me niet veel verder dan van Parijs naar Utrecht!quote:Op dinsdag 17 september 2024 11:48 schreef Isdatzo het volgende:
Een collega en ik hebben het onzalige plan ontwikkeld om volgende maand vanuit Utrecht naar Parijs te fietsen.
In één dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Kut boomers op de weg.quote:Op zondag 29 september 2024 12:28 schreef Z het volgende:
Net een botsing gehad. Een wat oudere vrouw zette onverwacht haar fiets dwars op het pad. Ik kon niks meer doen. Was bij de brug over de Amstel. Zonder erg maar wel klote. Vrouw was ook enorm geschrokken natuurlijk.
Toevallig dit? https://www.fiets.nl/nieu(...)llowspeed-ii-cranks/quote:Op zondag 29 september 2024 16:34 schreef Z het volgende:
Ik had m'n pedalen geserviced want ik dacht wat speling te voelen. Het was toch wat anders.
[ afbeelding ]
Dat denk ik ja. Ik ga wel even langs bij een service centre.quote:Op zondag 29 september 2024 16:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Toevallig dit? https://www.fiets.nl/nieu(...)llowspeed-ii-cranks/
Niet kijken gewoon gaan.quote:Op zondag 29 september 2024 12:28 schreef Z het volgende:
Net een botsing gehad. Een wat oudere vrouw zette onverwacht haar fiets dwars op het pad. Ik kon niks meer doen. Was bij de brug over de Amstel. Zonder erg maar wel klote. Vrouw was ook enorm geschrokken natuurlijk.
En dan het commentaar krijgen: JA IK ZAG JE NIET JE GING OOK ZO SNEL.quote:Op maandag 30 september 2024 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet kijken gewoon gaan.
En de wielrenners krijgen weer de schuld.
Jong of oud, maakt niet uit. Beide zo onberekenbaar als de klere.
Jesusquote:Op maandag 30 september 2024 16:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan het commentaar krijgen: JA IK ZAG JE NIET JE GING OOK ZO SNEL.
Die kreeg ik te horen nadat ik op de voorruit van een auto lag. Hoe weet je dat zo goed als je me niet zag domme kut.
Ja altijd hetzelfde, alsof het je eigen schuld is. Ja jullie wielrenners gaan zo snel dat zie je niet.quote:Op maandag 30 september 2024 16:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jesus
Hier heb ik bijna 2 aanrijdingen gehad dit jaar.
1x met een stel oudjes die zonder te kijken (terwijl ze een stuurspiegel hadden) en zonder arm uitsteken in 1x links afsloegen. Ik had inmiddels 3x gebeld en mn bakkes open getrokken. Maarja, beppen is belangrijker dan fietsen he. En nog presteren terwijl ik er al naast zit hun fiets over de weg heen te smijten.
Andere was met een idioot die zomaar de weg over stak, terwijl hij haaientanden hand en ik van rechts kwam voorrang te pakken. Ging niet eens zo hard, 25 ofso.
En in beide gevallen gescheld over wielrenners naar je hoofd krijgen.
Bij de start van de rit even de start knop indrukken (rechts onder) dan begint je Garmin ook met opnemen van je ritje.quote:Op maandag 30 september 2024 16:38 schreef Coppi het volgende:
Ik heb net een nieuwe (tweedehands) Garmin Edge 830 in gebruik genomen. Helaas knippert er de hele tijd een grote blauwe pijl in beeld? Ik krijg hem met geen mogelijkheid weg. Iemand enig idee hoe deze weg te krijgen?
Een weekje geprobeerd, maar erg irritant idd.quote:Op zondag 29 september 2024 10:29 schreef Jeroboam het volgende:
Hebben jullie de nieuwe functie van Garmin die voor kuilen in de weg waarschuwt al uitgezet? Wat een vervelende functie
Ik had dat gisteren nog op de gravelbike. We kwamen een paar wandelaars achter, een groepje van 4. We bellen en degenen die links liepen gaan naar rechts om ruimte te maken. Dus wij aanstalten maken om erlangs te gaan. Stapt een van die boomers ineens naar links, dus wij moeten remmen en uitwijken. Meteen commentaar: ‘Ja, dat zijn wielrenners. Die bellen nooit’quote:Op maandag 30 september 2024 19:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja altijd hetzelfde, alsof het je eigen schuld is. Ja jullie wielrenners gaan zo snel dat zie je niet.
Je stuurt gewoon pardoes naar links op een afdaling, niemand had je kunnen ontwijken, geen auto geen stadsfiets.
Nee maar ligt aan een ander
Herkenbaar. Dan vraag ik me af, iedereen gaat ineens rechts lopen. Zou die man dan niet denken: “goh waarom gaat ineens iedereen rechts lopen? Dan ga ik ineens links lopen”quote:Op maandag 30 september 2024 23:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik had dat gisteren nog op de gravelbike. We kwamen een paar wandelaars achter, een groepje van 4. We bellen en degenen die links liepen gaan naar rechts om ruimte te maken. Dus wij aanstalten maken om erlangs te gaan. Stapt een van die boomers ineens naar links, dus wij moeten remmen en uitwijken. Meteen commentaar: ‘Ja, dat zijn wielrenners. Die bellen nooit’Gelukkig werd ‘ie meteen gecorrigeerd door z’n wandelmaatjes.
M’n vriendin en ik hebben allebei een superluide bel, juist om goed hoorbaar te zijn. En wandelaars passeren doen we ook altijd overdreven vriendelijk en rustig. Deze vent lette gewoon niet op of moet ff naar Schoonenberg en meteen gaat hij er vanuit dat wij fout zitten.
Overigens is het wel zo dat men in het bos een stuk chiller is naar elkaar. Behalve wandelaars op singletracks die boos zijn dat je ze in de weg fietst
Bedankt voor de uitleg. Blijkbaar was ik dus nog niet daadwerkelijk aan het opnemen. Gek aangezien ik een route volgde. Maar ik kom dan ook van een oude 810 dus ik loop nog wat achter.quote:Op maandag 30 september 2024 19:24 schreef dop het volgende:
[..]
Bij de start van de rit even de start knop indrukken (rechts onder) dan begint je Garmin ook met opnemen van je ritje.
Goed verhaal maar we willen natuurlijk een foto, zal ik mijn laatste aanwinst ook posten.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 20:48 schreef Tommeke het volgende:
Leuk Grippie, ik noteer ‘m!
Heb een paar weken terug eindelijk een gravelbike gekocht. Ik reed al 10 jaar op dezelfde crossfiets, maar voor 38mm brede banden was de achtervork eigenlijk net te smal.
Dat is natuurlijk een mooi excuus om dan een echte gravelbike te kopen en weer crossbanden op de cx-fiets te doen, want die hou ik gewoon lekker voor de modderige ritjes.
Mooi fietsje, hipster😉.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:06 schreef Gripper het volgende:
Roze fietsen
Dit is mijn hysterische roze trutje, vooral met het matchende stuurlint en dopjes ben ik zeer content. M'n ultieme doel is om er net zo bij te rijden als Pogi in de Giro van dit jaar![]()
[ link | afbeelding ]
Wacht maar, halverwege 2025 komt er nog iets veel mooiersquote:
Gaafquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:06 schreef Gripper het volgende:
Roze fietsen
Dit is mijn hysterische roze trutje, vooral met het matchende stuurlint en dopjes ben ik zeer content. M'n ultieme doel is om er net zo bij te rijden als Pogi in de Giro van dit jaar![]()
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
Dit overkomt mij ook regelmatig op m’n racefiets in het buitenland. Dat je een leuke weg inslaat en dat het toch ellende blijkt te zijnquote:Op zondag 13 oktober 2024 15:35 schreef Isdatzo het volgende:
Dit is mijn mountainbike:
[ afbeelding ]![]()
Was een paar dagen in de Ardennen, dus racefiets me en even een rondje maken. Pad werd slechter en slechter en na een tijdje kwam ik MTB-routebordjes tegen. Na een halfuurtje modderworstelen toch nog wat betere wegen kunnen vinden.
kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Wil nieuwe gravel bestellen. Wat vinden jullie beter? Shimano GRX of SRAM XPLR ASX?
SRAM toch? Ook mooi single met 1x12.
Die zijn wel heel mooi ja. Ook die hangerloze derrie bevestiging.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 13:44 schreef ddx het volgende:
Persoonlijk shimano omdat shifters minder lomp zijn.
Tenzij je misschien voor de nieuwe sram red groep(/shifters) gaat maarja dat vraagt een flinke investering.
En gewoon lekker 1x11 (of eventueel 1x12) allemaal wat goedkoper met slijtage onderdelen.
Die red xplr axs (1x13) is vast leuk maar cassette kost bijvoorbeeld al 500euro...
Klopt, Force XPLR13 komt in juni uit, over rival nog niks bekend. Die 2 zijn nog wel te betalen. Het wordt met die kleine afstanden tussen de kransjes allemaal wel steeds delicater schakelen, maar vooralsnog toont Red13 wel aan dat het kan dus ik heb er wel vertrouwen in. Hoewel er met 12 speed natuurlijk niks mis is....quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die zijn wel heel mooi ja. Ook die hangerloze derrie bevestiging.
Ze gaan die groepen doorzetten naar Force en Rival op dezelfde manier begreep ik. Dan wordt het interessant
Toen ik 2 jaar geleden XPLR AXS bestelde om een gravel electrisch te maken was het een (stuk) betaalbaarder dan Shimano. Op een hele set was Shimano zo 50% duurder.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:37 schreef ddx het volgende:
Ach ik ben blij dat ik gewoon 1x11 op m'n gravelbike heb zitten. 11-36 cassette icm 40 (of was het 42?) voorblad.
Grx achterderailleur en dura ace 11s di2 shifters.
M'n slechtweer racefiets (met spatborden) zit 1x12 10-36 icm 44 voorblad en rival axs shifters/derraileur.
Die zijn zogenaamd slanker dan de force axs die ik op m'n strandfiets heb zitten maar beide zijn gewoon lomp (vooral naar boven uitsteken) vergeleken met de shimano shifters.
En nadeel van beide sram oplossing is dat cassette gewoon maal 2 in prijs is van shimano cassette en zelfs remblokken ben je zo ongeveer dubbele prijs kwijt.
Dus achteraf gezien had ik op m'n slechtweer fiets liever gewoon shimano gezet. (maar opzich mooie prijs voor volledige canyon grizl fiets)
Ja in de aanschaf is het best betaalbaar ook door kortingen die canyon bijvoorbeeld krijgt en daardoor is een complete fiets erg betaalbaar.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toen ik 2 jaar geleden XPLR AXS bestelde om een gravel electrisch te maken was het een (stuk) betaalbaarder dan Shimano. Op een hele set was Shimano zo 50% duurder.
Dus dat herken ik niet
Als je een powermeter crank hebt ja.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:54 schreef Z het volgende:
Bij Sram kan je de kettingbladen van je crank toch ook niet vervangen?
Dat is bij de nieuwe groepen, i.i.g. Red, aangepast.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 16:35 schreef ddx het volgende:
[..]
Als je een powermeter crank hebt ja.
Begon bij sram red, volgens mij inmiddels ook bij goedkopere groepen.
Vraag is of het echt heel erg is, meeste mensen zullen die bladen nooit hoeven te vervangen.
En als je daar 100 gram mee kan besparen ofzo is het toch weer mooi mee genomen.
En voor mensen die dit wel regelmatig moeten vervangen kan je ook besluiten en andere (quarq) crank te monteren.
Mijn MTB is 1x12 XTR, zijn idd de fijnste remmen die ik ooit had.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:05 schreef dop het volgende:
Nog een overweging Shimano vs sram.
Buiten de blokken hebben hydraulische remmen op basis van Dot remvloeistof (zit in Sram bij 95% van wat zij maken) net wat meer aandacht nodig. Vaker bleeden en verversen. Bij Shimano op basis van mineralen olie is service toch wat minder vaak noodzakelijk.
Al kan dat natuurlijk ook kut remmen als er helemaal nooit naar gekeken wordt.
Nou ja mijn mtb Shimano XTR cassette is ook >¤300quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:50 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja in de aanschaf is het best betaalbaar ook door kortingen die canyon bijvoorbeeld krijgt en daardoor is een complete fiets erg betaalbaar.
Maar ik bedoel vervang onderdelen.
Kijk bijvoorbeeld naar remblokjes, shimano k05 blokjes 12 euro.
https://www.mantel.com/shimano-k05s-rx-resin-schijfremblokjes
sram 21,95
https://www.mantel.com/sram-road-mtb-resin-quiet-schijfremblokjes
Even mantel genomen omdat het daar makkelijk te vinden is. (maar ik bestel meestal bij de duitse shops)
Ik gebruik trouwens voor sram dus geen sram blokjes maar swissstop want die zijn wat goedkoper.
Maar nogsteeds niet de prijs van shimano blokjes.
En dat is bij cassettes en kettingen zelfde verhaal.
Scheelt wel dat je voor cassettes inmiddels vanuit sram ook lijnen onder de force axs hebt, maar was leuk op de strandfiets verplicht 180 euro voor cassette terwijl 11s shimano toen 60 euro was.
M’n gravelbike: 2x12, schijfremmen en steekasquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:11 schreef Gripper het volgende:
Had ik na jaren (in 1x de overstap van 10 naar 12 speed gemaakt) al mn fietsen eindelijk op hetzelfde platform en alles uitwisselbaar, komt er weer iets nieuws bij waardoor je niet al je wielen en cassettes kan uitwisselen
Zit je ook vast aan een wat kleinere selectie banden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Je hebt nu ook hookless velgen voor gravel.
Bv de Zipp 303 XPLR. Kun je lagere drukken rijden en de band/velg vorm is mooi.
Zou het wat zijn?
Nee maar wel mooi.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 17:41 schreef dop het volgende:
[..]
Zit je ook vast aan een wat kleinere selectie banden.
En lage druk? Hoe laag wil je rijden?
Niks tegen hookles maar voor gravel geen noodzaak
Dat is ook een legitieme keuze natuurlijk.quote:
Die heeft dikke hollowgram Carbon velgen!quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 18:34 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is ook een legitieme keuze natuurlijk.
Vind hele dikke wielen wel minder bepalend voor de look van een gravelbike. Bredere banden en skinwalls zijn ook mooi op iets minder opvallende wielen.
Of zo als bij gripper waar het frame door zijn kleurtje de eyecatcher is. Daar is het ook prima dat de wielen niet heel opvallend zijn
Maar over smaak valt niet te twisten
vind ik toch een stuk bescheidener er uit zien dan zipp 303 xplr.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die heeft dikke hollowgram Carbon velgen!
Ik heb voor de mtb bij het tubeless maken wel een niet hookless band van een hookless velg geblazen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:23 schreef Gripper het volgende:
Idd die hollowgrams, m’n oude weg-wielen waar toch een vette kras op was gekomen.
En ook een setje wat lagere gravel wielen (ook hollowgram) , hookless en met 27 mm binnenbreedte. Banden vallen daar heel mooi om, het is een superlicht setje van net 1400 gram.
Maar heb er eigenwijs een bandje om gelegd wat niet specifiek voor hookless velgen ontworpen is en in het begin had nog wel eens last van wat ontsnappende lucht als je heel hard een bocht in dook met lage bandenspanning. Nu niet meer trouwens, de sealant zal inmiddels wel goed overal tussen gekropen zijn.
Echt hoog zien ze er niet uit omdat ze zo breed zijn (52mm)quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:42 schreef dop het volgende:
[..]
vind ik toch een stuk bescheidener er uit zien dan zipp 303 xplr.
Hollowgram hebben eigenlijk altijd een bescheiden look, vind ik.
bescheiden is my middle name 😇quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 19:42 schreef dop het volgende:
[..]
Hollowgram hebben eigenlijk altijd een bescheiden look, vind ik.
Dan zou je Ryot moeten nemen. Ik ben niet zo huiverig voor die hubs. Het zijn allemaal industrielagers en dat is super gemakkelijk te vervangen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 22:53 schreef Z het volgende:
Die Tyro's overweeg ik ook voor mn racer. Het is alleen jammer dat hun hubs tegenwoordig niet meer van dt swiss zijn
Nooit gedaan maar lijkt me lastig. Maar misschien valt dat best mee?quote:Op maandag 28 oktober 2024 13:04 schreef Z het volgende:
Zelf spaken is ook nog ene optie. Ik heb de wielen van de gravelaar van mijn vrouw zelf gespaakt. Die doen het nog steeds prima.
Ik heb nu al een paar jaar Zipp 303s voor de racer. Maximaal 5.0bar, maar dat is echt nog nooit een probleem geweest.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Je hebt nu ook hookless velgen voor gravel.
Bv de Zipp 303 XPLR. Kun je lagere drukken rijden en de band/velg vorm is mooi.
Zou het wat zijn?
Niet de hogedrukspuit of tuinslang vol erop zetten, en uiteraard vooraf ff de klepjes van laadpoorten sluiten. Ikzelf gebruik in de buurt van elektronische componenten gewoon wat minder water en sop, en doe dat soort delicate dingen met een nat doekje oid.quote:Op maandag 4 november 2024 12:41 schreef Jeroboam het volgende:
Kan je DI2 systeem gewoon tegen een sopje als je je fiets wil schoonmaken?
Thanks, precies wat ik ongeveer al zelf kon verzinnen maar wat ik nog even van iemand anders wilde horen.quote:Op maandag 4 november 2024 13:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Niet de hogedrukspuit of tuinslang vol erop zetten, en uiteraard vooraf ff de klepjes van laadpoorten sluiten. Ikzelf gebruik in de buurt van elektronische componenten gewoon wat minder water en sop, en doe dat soort delicate dingen met een nat doekje oid.
Wou net zeggen anders kun je niet in de regen fietsen.quote:Op maandag 4 november 2024 14:53 schreef Zwansen het volgende:
Ik zet wel vaak genoeg de tuinslang erop. Nog nooit problemen gehad. Die dingen zijn echt wel bestand tegen wat water.
Zelfs als je de hogedruk spuit er perongeluk een keer langs haalt gaat het niet gelijk stuk, tenzij je echt gaat proberen op maximale druk en op z'n hoog mogelijke temperatuur te cleanen, iets wat met een huis tuin en keuken Kärcher niet eens kan.quote:Op maandag 4 november 2024 13:17 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Thanks, precies wat ik ongeveer al zelf kon verzinnen maar wat ik nog even van iemand anders wilde horen.
je was sneller dan ikquote:
Grx zijn de shifters vooral anders van vorm verder heeft de achter derailleur een clutch die je kunt locken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:31 schreef Z het volgende:
Ik ga denk ik een Surly Midnight Special opbouwen. Dat is welbeschouwd een racer waar brede banden onder kunnen. Dus kan ik ook gravelen. Geeft een GRX-groepset mij dan nog steeds meer voordelen boven een 'reguliere' groepset? Waarom GRX en geen 105 of Ultegra?
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:25 schreef Z het volgende:
Speelt de voorderailleur een rol.bij heel grote cassettes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |