SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
quote:Op zondag 7 juli 2024 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben op zoek naar pluggen om tubeless banden te pluggen. Dynaplugs zijn overal uitverkocht. Heeft iemand een goed alternatief?
quote:Op maandag 8 juli 2024 14:08 schreef StevenHyde het volgende:
Een algemene vraag van mijn kant. Zelf krijg ik altijd last van nek en schouders als ik een eind fiets. Heb wat verbeteringen aangebracht aan mijn fiets. Korte stuurpin bijv. En begrijp ook dat het te maken heeft met vaker verdere afstanden fietsen. Maar ik vroeg me af of mensen hier hetzelfde hebben en er ook naast de fiets oefeningen voor doen? Misschien bepaalde krachtoefeningen?
Had eens lek met de MTB, naar huis gelopen, en daar bedacht ik me pas dat ik zo’n propset in de stuurhuis verborgen heb, en had ook co2 bij me.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:10 schreef Gripper het volgende:
Het is een rubber fliebeltje/propje aan een metalen "pijl" op een prikker die je in een gat steekt wat net te groot is om door de tubeless vloeistof automatisch gedicht te worden. Uitstekende eindjes knip of snij je af en de prop helpt het gat dicht te houden, en wordt vanzelf door de latexz verder vastgezet in het gat.
Is wel vooral als thuiskomer bedoeld, maar sommige mensen rijden met banden die op die manier gerepareerd zijn gewoon door. t is wel lekker eenvoudig spul om bij je te hebben en werkt eigenlijk altijd - zolang er voldoende latex in je band zit en deze niet verdroogd is.
In principe zou je geen last van je nek moeten krijgen als je goed op je fiets zit. Of je goed zit is het best te bepalen door een expert. Krachttraining is altijd goed! Maar of er speciale oefeningen voor je nek zijn, weet ik niet. Je schouders kan je wel goed trainen natuurlijk, dat zal ook effect hebben op je nek. Gewenning speelt mogelijk ook mee (kilometers maken).quote:
Dynaplug zelf maakt reclame dat het een 'permanente' oplossing is.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:10 schreef Gripper het volgende:
Is wel vooral als thuiskomer bedoeld, maar sommige mensen rijden met banden die op die manier gerepareerd zijn gewoon door. t is wel lekker eenvoudig spul om bij je te hebben en werkt eigenlijk altijd - zolang er voldoende latex in je band zit en deze niet verdroogd is.
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 13:12 schreef Z het volgende:
Ik hou het voorlopig nog bij biba's. Dit is wel een interessante innovatie vind ik! Is helaas nog niet te bestellen.
https://www.schwalbe.com/en/clik-valve/
Jammer dat die er nog niet in 80mm uitvoering zijn. Ik ben bang dat 60mm niet zo goed past op 50mm velgen. En deze leken mij ook erg interessant inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.
Doe mij deze oplossing dan maar :
https://off.road.cc/conte(...)oreless-valves-15207
Of gewoon af en toe ventielkern vervangen als die beetje verbogen is/niet lekker meer sluit.
Ik denk dat ze hopen de nieuwe norm te worden. En dat coreless lijkt me vooral voor tubeless?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.
Doe mij deze oplossing dan maar :
https://off.road.cc/conte(...)oreless-valves-15207
Of gewoon af en toe ventielkern vervangen als die beetje verbogen is/niet lekker meer sluit.
De afgelopen 7 jaar dat ik tubeless heb, 3 keer lek gehad. Maar goed, de kilometers zijn momenteel ook niet meer wat het ooit geweest was.quote:
Ja het valt opzich mee, had hem gekocht voor de Marmotte, zodat ik minder tijd kwijt was.quote:
Hier geen problemen gehad met de STRs, nu al bijna 4000 km, gingen makkelijk op de wielen, eenvoudig tubeless te maken en tot nu toe maar 1x lek en dat werd goed gedicht door de sealant.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 19:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja het valt opzich mee, had hem gekocht voor de Marmotte, zodat ik minder tijd kwijt was.
Maar wel echt een grafhekel gekregen aan GP5000 tubeless, een nieuwe set All-Weather had al een gigantische snee na 100km
quote:Mijn vraag direct bij de fabrikant gesteld en ze gaven vlot en goed antwoord, zie beneden:
We are shipping products to our distributor, so I'm sure the situation will be resolved eventually. I hear that shops and websites just sell out as soon as goods arrive.
Since we don't ship individual orders outside the US, we've asked a popular bike products website with headquarters in our city to help us out. They ship internationally and are very reliable. I've talked with them about the temporary situation abroad, and they're more than happy to bring in extra inventory for Dynaplug customers around the world in addition to the USA. We've worked with them for years, and I recommend you check them out.
https://www.performancebike.com/search?s=dynaplug+repair+plugs
https://www.biketiresdire(...)ug-tire-repair-plugs
Of course, it's BEST for you to order LOCALLY, but in a pinch, using the option I've suggested is a backup to give a try.
In Germany, this company sells the moto plugs which can simply be trimmed for your bike tool: https://www.motorcyclepar(...)Tire-Repair-Kit.html
If you use this method, I'd appreciate your feedback about how this works for you.
Als je 100 kunt fietsen kun je ook 200km fietsen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 14:26 schreef heywoodu het volgende:
Langste afstand ooit was 126, vandaag opgehoogd naar 143km
Wel wat minder rustig dan gepland, maar als ik rustiger aan doe moet 200km volgende week wel lukken denk ik
Ja, ik merkte nu na 100+ steeds vaker dat de bovenbenen het wel even lastig kregen, vooral als ik even ging staan om de rug en onderkant zeg maar wat te ontlastenquote:Op woensdag 17 juli 2024 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je 100 kunt fietsen kun je ook 200km fietsen.
Je kunt aardig lang op je tandvlees fietsen, alleen minder hard.
Als tip wil ik zeggen, eet veel eerder en regelmatiger, na een uur a anderhalf beginnen met reepjes, elk uur 60gr koolhydraten, en op het einde gelletjes. Kan zijn dat je dan helemaal geen vermoeide benen krijgt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 15:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ik merkte nu na 100+ steeds vaker dat de bovenbenen het wel even lastig kregen, vooral als ik even ging staan om de rug en onderkant zeg maar wat te ontlasten
Maar goed, als ik relatief rustig aan doe tijdens een rit zit mijn gemiddelde hartslag wel onder de 110, vandaag was het gemiddeld 129, puur om aan te geven dat er ruimte zat is om gewoon even iets gas terug te nemen en dan moet het al prima lukken om een stuk langer door te gaan
Zo eens kijken wat ik eigenlijk aan eten op heb, niet heel erg op gelet (als in, wel gegeten natuurlijk, maar ter info voor mijzelf even kijken hoeveel, dan kan ik beter inschatten wat ik mee moet nemen volgende week).
Ik ga zeker wat meer eten ja. Beetje lastig om echt héél veel te veranderen, ik twijfel of het handig is om dat volgende week te doen zonder dat echt geprobeerd te hebben, voelt een beetje als tijdens je geplande marathon ineens andere voeding nemenquote:Op woensdag 17 juli 2024 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als tip wil ik zeggen, eet veel eerder en regelmatiger, na een uur a anderhalf beginnen met reepjes, elk uur 60gr koolhydraten, en op het einde gelletjes. Kan zijn dat je dan helemaal geen vermoeide benen krijgt.
Volgens mij vergis ik me en kun je met 30gr kh per uur af. En daarbij een bidon per uur met electrolyten.quote:Op woensdag 17 juli 2024 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga zeker wat meer eten ja. Beetje lastig om echt héél veel te veranderen, ik twijfel of het handig is om dat volgende week te doen zonder dat echt geprobeerd te hebben, voelt een beetje als tijdens je geplande marathon ineens andere voeding nemen
Wat ik in elk geval tot mijn beschikking heb zijn reepjes met 15g koolhydraten, grotere repen met 36g, gelletjes met 28g en nog wat van die tabletten die je in water oplost, dat is nog iets van 20g per bidon dan ofzo.
Die kleinere reepjes laat ik wellicht gewoon achterwege, van die grotere ligt er nog een hele doos en die zetten meer zoden aan de dijk.
Net even geteld, vandaag uiteindelijk totaal om en nabij 200gr koolhydraten, dat is niet heel erg veel als ik dat zo lees
Heel slecht advies dit.quote:Op woensdag 17 juli 2024 21:36 schreef Zwansen het volgende:
Zeggen dat je wel met 30 gram koolhydraten per uur af kunt en pas na 1,5 uur moet beginnen met eten is heel slecht advies.
Als je voor het eerst 200 km gaat fietsen zou je vanaf kilometer 1 al kunnen beginnen met eten en dan proberen om op minstens 60 gram per uur te gaan zitten. Meer mag ook, maar dan is het wel de vraag in hoeverre je maag dit volhoudt.
Ga gewoon die 200 km fietsen, tijdens de rit plezier hebben en een beetje afzien en daarna op de bank uitgeteld een kapsalon bestellen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga zeker wat meer eten ja. Beetje lastig om echt héél veel te veranderen, ik twijfel of het handig is om dat volgende week te doen zonder dat echt geprobeerd te hebben, voelt een beetje als tijdens je geplande marathon ineens andere voeding nemen
Wat ik in elk geval tot mijn beschikking heb zijn reepjes met 15g koolhydraten, grotere repen met 36g, gelletjes met 28g en nog wat van die tabletten die je in water oplost, dat is nog iets van 20g per bidon dan ofzo.
Die kleinere reepjes laat ik wellicht gewoon achterwege, van die grotere ligt er nog een hele doos en die zetten meer zoden aan de dijk.
Net even geteld, vandaag uiteindelijk totaal om en nabij 200gr koolhydraten, dat is niet heel erg veel als ik dat zo lees
Omdat je echt getraind moet zijn om 2 repen per uur binnen te werken. Net wat Dop zegt er is vast een stop met eten, je gaat niet op warp speed enz.quote:
De bedoeling is om niet te stoppen voor een lunch of gebak ergens, dus wel min of meer 'non-stop' (behalve om af en toe een reepje te pakken want ik ben nog niet zo behendig met zonder handen aan het stuur fietsenquote:Op donderdag 18 juli 2024 09:53 schreef dop het volgende:
Heel specifiek advies als of je een prof bent is zowiezo belachelijk voor een amateur die een een keer 200km gaat fietsen.
Je kunt in een keer 200km fietsen zonder stoppen met een zo hoog mogelijk gemiddelde, dan zul je inderdaad een plannetje moeten maken om voldoende binnen te krijgen, maar voor het zelfde geldt zit er een uitgebreide stop in de rit met lunch, koffie en taartjes, en doet de tijd/snelheid er niet toe.
Dan wordt het al een heel andere verhaal.
Check deze Collectie op komoot — vast iets voor jou! "De 20 mooiste fietsroutes rondom Labin" https://www.komoot.com/guide/2646398/cycling-around-labinquote:Op donderdag 18 juli 2024 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Vraagje trouwens. En ik verwacht natuurlijk wel ontzettend waardeloos advies.
Gaan naar Kroatië op vakantie bij Labin.
Is daar te fietsen met de racefiets?
Ja die had ik ook al gedownload (een paar ervan)quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Check deze Collectie op komoot — vast iets voor jou! "De 20 mooiste fietsroutes rondom Labin" https://www.komoot.com/guide/2646398/cycling-around-labin
Zo te zien wel.
Ik merk anders een behoorlijk verschil tussen ritten vroeger (2015-2022) en nu, omdat ik sinds vorig jaar op lange afstanden meer eet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat je echt getraind moet zijn om 2 repen per uur binnen te werken. Net wat Dop zegt er is vast een stop met eten, je gaat niet op warp speed enz.
Wel denken aan iets eten voordat je honger krijgt en goed drinken, daar blijf ik bij .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |