abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214212767
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
pi_214212773
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:01 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben op zoek naar pluggen om tubeless banden te pluggen. Dynaplugs zijn overal uitverkocht. Heeft iemand een goed alternatief?
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 14:08 schreef StevenHyde het volgende:
Een algemene vraag van mijn kant. Zelf krijg ik altijd last van nek en schouders als ik een eind fiets. Heb wat verbeteringen aangebracht aan mijn fiets. Korte stuurpin bijv. En begrijp ook dat het te maken heeft met vaker verdere afstanden fietsen. Maar ik vroeg me af of mensen hier hetzelfde hebben en er ook naast de fiets oefeningen voor doen? Misschien bepaalde krachtoefeningen?
Bastognekoeken koekoek jonguh!
  maandag 8 juli 2024 @ 18:17:54 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_214212845
Ik heb die van BBB gekocht, volgens mij werkt die ook wel aardig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 09:16:48 #4
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_214218118
Ik zweer wel echt bij Dynaplugs. Dat insteken en uittrekken is zoveel minder gefrot.

Maar al tijden uitverkocht, die van mij ook uitgeleend aan een vriend voor zn vakantie. Je kan lokale fietsenwinkels proberen (denk dat deMeet in Deventer je misschien wel wat kan toesturen nog)
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 juli 2024 @ 09:49:21 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214218347
Wat doe je met zo'n Dynaplug als je met je tubeless band lek staat? Ik moet me echt eens meer verdiepen in dit soort onderhoudszaken, ik fiets enkele duizenden kilometers per jaar maar kan letterlijk geen band plakken, en vriendinlief de fietsenmaker is natuurlijk niet altijd aanwezig om me te redden :D :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 juli 2024 @ 11:06:46 #6
284411 crew  heywoodu
pi_214219092
Dynaplugs zijn bij de fietsenwinkel hier in elk geval aanwezig, hoor ik net, voor wat het waard is :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 9 juli 2024 @ 11:10:01 #7
130803 Gripper
Get a grip
pi_214219131
Het is een rubber fliebeltje/propje aan een metalen "pijl" op een prikker die je in een gat steekt wat net te groot is om door de tubeless vloeistof automatisch gedicht te worden. Uitstekende eindjes knip of snij je af en de prop helpt het gat dicht te houden, en wordt vanzelf door de latexz verder vastgezet in het gat.

Is wel vooral als thuiskomer bedoeld, maar sommige mensen rijden met banden die op die manier gerepareerd zijn gewoon door. t is wel lekker eenvoudig spul om bij je te hebben en werkt eigenlijk altijd - zolang er voldoende latex in je band zit en deze niet verdroogd is.

Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_214219334
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 11:10 schreef Gripper het volgende:
Het is een rubber fliebeltje/propje aan een metalen "pijl" op een prikker die je in een gat steekt wat net te groot is om door de tubeless vloeistof automatisch gedicht te worden. Uitstekende eindjes knip of snij je af en de prop helpt het gat dicht te houden, en wordt vanzelf door de latexz verder vastgezet in het gat.

Is wel vooral als thuiskomer bedoeld, maar sommige mensen rijden met banden die op die manier gerepareerd zijn gewoon door. t is wel lekker eenvoudig spul om bij je te hebben en werkt eigenlijk altijd - zolang er voldoende latex in je band zit en deze niet verdroogd is.

Had eens lek met de MTB, naar huis gelopen, en daar bedacht ik me pas dat ik zo’n propset in de stuurhuis verborgen heb, en had ook co2 bij me.
:')
Vakman pur sang
  dinsdag 9 juli 2024 @ 11:33:13 #9
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_214219409
Ja en met die andere systemen zit je altijd te frotten, gat ruimen, plug klemmen, erin schuiven, komt ie niet los, dat soort gezeik.

Met Dynaplug weleens snel genoeg geweest om gewoon zonder pompen naar huis te kunnen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_214220091
Die dingen moet ik ook nog altijd aanschaffen.
pi_214220545
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:12 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
[..]

In principe zou je geen last van je nek moeten krijgen als je goed op je fiets zit. Of je goed zit is het best te bepalen door een expert. Krachttraining is altijd goed! Maar of er speciale oefeningen voor je nek zijn, weet ik niet. Je schouders kan je wel goed trainen natuurlijk, dat zal ook effect hebben op je nek. Gewenning speelt mogelijk ook mee (kilometers maken).
Aldus.
pi_214220568
Ik hou het voorlopig nog bij biba's. Dit is wel een interessante innovatie vind ik! Is helaas nog niet te bestellen.
https://www.schwalbe.com/en/clik-valve/
Aldus.
pi_214222017
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 11:10 schreef Gripper het volgende:
Dynaplug zelf maakt reclame dat het een 'permanente' oplossing is.
Ik heb afgelopen weken 3 keer banden moeten pluggen, alle 3 doen ze het nog prima. (een band zelf 2 pluggen naast elkaar moeten doen)

Mijn ervaring is wel dat pluggen in de winter/met natte omstandigheden (met veel rotzooi op de weg) 'oplossen' dus dan zie ik het idd wel meer als een tijdelijke fix.

Gelukkig had ik maandje geleden 2 pakjes van 5 plugs aangeschaft bij bike24 anders had ik nu lege hulsjes gehad.
pi_214222047
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 13:12 schreef Z het volgende:
Ik hou het voorlopig nog bij biba's. Dit is wel een interessante innovatie vind ik! Is helaas nog niet te bestellen.
https://www.schwalbe.com/en/clik-valve/
Tja leuk maar wat doe je dan als je verloopstuk ofzo vergeten bent.
Doe mij deze oplossing dan maar :

https://off.road.cc/conte(...)oreless-valves-15207

Of gewoon af en toe ventielkern vervangen als die beetje verbogen is/niet lekker meer sluit.
pi_214222191
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef ddx het volgende:

[..]

Of gewoon af en toe ventielkern vervangen als die beetje verbogen is/niet lekker meer sluit.
Jammer dat die er nog niet in 80mm uitvoering zijn. Ik ben bang dat 60mm niet zo goed past op 50mm velgen. En deze leken mij ook erg interessant inderdaad. ^O^
pi_214222264
Ze zijn er toch in 75mm ?
https://mtbhq.com/product(...)_sid=d27772a0a&_ss=r

Muc off is alleen beetje onduidelijk wanneer ze nou verkrijgbaar zijn.
Het nieuwbericht brengt het alsof de ludicrous versie nu aangekondigd is.
Maar de lite 'buy now' linkt ook naar een 404 pagina.

https://muc-off.com/pages/bigborevalvetypes

Alleen vraag ik me af of je die lengte wel kan vergelijken met standaard ventielen.
Aangezien dat openings gedeelte niet in je velg kan zitten.

Dus als ze meten tot onderkant waar dat mechanisme zit kan je met 60mm ook prima uit de voeten met 55mm velg.

[ Bericht 13% gewijzigd door ddx op 09-07-2024 16:36:49 ]
pi_214222376
Hmmm. Dan moet ik nog eens goed kijken. Bedankt voor de info. :)
pi_214222700
Wat rijden jullie veel lek met die tubeless :P
Aldus.
pi_214222763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 16:12 schreef ddx het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hopen de nieuwe norm te worden. En dat coreless lijkt me vooral voor tubeless?
Aldus.
pi_214223762
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:10 schreef Z het volgende:
De afgelopen 7 jaar dat ik tubeless heb, 3 keer lek gehad. Maar goed, de kilometers zijn momenteel ook niet meer wat het ooit geweest was. :')

Maar het is ook meer uit voorzorg natuurlijk. Beter mee verlegen dan om verlegen.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 19:14:31 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_214224344
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:10 schreef Z het volgende:
Ja het valt opzich mee, had hem gekocht voor de Marmotte, zodat ik minder tijd kwijt was.

Maar wel echt een grafhekel gekregen aan GP5000 tubeless, een nieuwe set All-Weather had al een gigantische snee na 100km :'(
pi_214226235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 19:14 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja het valt opzich mee, had hem gekocht voor de Marmotte, zodat ik minder tijd kwijt was.

Maar wel echt een grafhekel gekregen aan GP5000 tubeless, een nieuwe set All-Weather had al een gigantische snee na 100km :'(
Hier geen problemen gehad met de STRs, nu al bijna 4000 km, gingen makkelijk op de wielen, eenvoudig tubeless te maken en tot nu toe maar 1x lek en dat werd goed gedicht door de sealant.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juli 2024 @ 23:59:50 #23
145146 Andyy
pi_214230313
Ik heb in m'n tasje de Stan's plugs zitten, nooit gebruikt, maar de reviews zijn niet geweldig van die plugs..
  woensdag 10 juli 2024 @ 06:30:56 #24
545 dop
:copyright: dop
pi_214230716
Gebruik pluggen op de mtb en gravel, verschillende merken over de jaren dynaplug is inderdaad wel handig.
Als je op de mtb een gat op het loopvlak hebben dan is het geen blijvende oplossing, want op den duur rij je de plug weer los op zware veel eisende ondergrond (rotsen en stenen of serieus gravel).
Geen ervaring met racefietsbanden maar zou verwachten dat ze daar langer heel blijven.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_214301952
Even een quote van fiets.nl forum waar iemand direct gemailed had met dynaplug over hoe/wat :

quote:
Mijn vraag direct bij de fabrikant gesteld en ze gaven vlot en goed antwoord, zie beneden:

We are shipping products to our distributor, so I'm sure the situation will be resolved eventually. I hear that shops and websites just sell out as soon as goods arrive.

Since we don't ship individual orders outside the US, we've asked a popular bike products website with headquarters in our city to help us out. They ship internationally and are very reliable. I've talked with them about the temporary situation abroad, and they're more than happy to bring in extra inventory for Dynaplug customers around the world in addition to the USA. We've worked with them for years, and I recommend you check them out.

https://www.performancebike.com/search?s=dynaplug+repair+plugs

https://www.biketiresdire(...)ug-tire-repair-plugs

Of course, it's BEST for you to order LOCALLY, but in a pinch, using the option I've suggested is a backup to give a try.

In Germany, this company sells the moto plugs which can simply be trimmed for your bike tool: https://www.motorcyclepar(...)Tire-Repair-Kit.html

If you use this method, I'd appreciate your feedback about how this works for you.
pi_214317922
Ik heb ze eindelijk weer is op voorraad gevonden.. https://www.vanspeykwheel(...)tip-pluggen-5-stuks/
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 juli 2024 @ 14:26:26 #27
284411 crew  heywoodu
pi_214317983
Langste afstand ooit was 126, vandaag opgehoogd naar 143km *O*

Wel wat minder rustig dan gepland, maar als ik rustiger aan doe moet 200km volgende week wel lukken denk ik :)
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 juli 2024 @ 15:19:13 #28
284411 crew  heywoodu
pi_214318469
Oh ja, eindelijk eens een test gedaan voor het probleem rondom de batterij van mijn telefoon: powerbank gepakt, telefoon erop gelegd en een beetje vastgezet met een elastiek, dat in het tasje op mijn stuur gedaan.

Zes uur na vertrek weer thuis (paar keer even kort moeten stoppen): batterij op 100% :D

Dat gaat volgende week dus prima werken *O*
pi_214318599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 14:26 schreef heywoodu het volgende:
Langste afstand ooit was 126, vandaag opgehoogd naar 143km *O*

Wel wat minder rustig dan gepland, maar als ik rustiger aan doe moet 200km volgende week wel lukken denk ik :)
Als je 100 kunt fietsen kun je ook 200km fietsen.
Je kunt aardig lang op je tandvlees fietsen, alleen minder hard. :P
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 juli 2024 @ 15:31:59 #30
284411 crew  heywoodu
pi_214318610
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je 100 kunt fietsen kun je ook 200km fietsen.
Je kunt aardig lang op je tandvlees fietsen, alleen minder hard. :P
Ja, ik merkte nu na 100+ steeds vaker dat de bovenbenen het wel even lastig kregen, vooral als ik even ging staan om de rug en onderkant zeg maar wat te ontlasten :+

Maar goed, als ik relatief rustig aan doe tijdens een rit zit mijn gemiddelde hartslag wel onder de 110, vandaag was het gemiddeld 129, puur om aan te geven dat er ruimte zat is om gewoon even iets gas terug te nemen en dan moet het al prima lukken om een stuk langer door te gaan :P

Zo eens kijken wat ik eigenlijk aan eten op heb, niet heel erg op gelet (als in, wel gegeten natuurlijk, maar ter info voor mijzelf even kijken hoeveel, dan kan ik beter inschatten wat ik mee moet nemen volgende week).
pi_214318658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, ik merkte nu na 100+ steeds vaker dat de bovenbenen het wel even lastig kregen, vooral als ik even ging staan om de rug en onderkant zeg maar wat te ontlasten :+

Maar goed, als ik relatief rustig aan doe tijdens een rit zit mijn gemiddelde hartslag wel onder de 110, vandaag was het gemiddeld 129, puur om aan te geven dat er ruimte zat is om gewoon even iets gas terug te nemen en dan moet het al prima lukken om een stuk langer door te gaan :P

Zo eens kijken wat ik eigenlijk aan eten op heb, niet heel erg op gelet (als in, wel gegeten natuurlijk, maar ter info voor mijzelf even kijken hoeveel, dan kan ik beter inschatten wat ik mee moet nemen volgende week).
Als tip wil ik zeggen, eet veel eerder en regelmatiger, na een uur a anderhalf beginnen met reepjes, elk uur 60gr koolhydraten, en op het einde gelletjes. Kan zijn dat je dan helemaal geen vermoeide benen krijgt.
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 juli 2024 @ 15:49:54 #32
284411 crew  heywoodu
pi_214318793
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als tip wil ik zeggen, eet veel eerder en regelmatiger, na een uur a anderhalf beginnen met reepjes, elk uur 60gr koolhydraten, en op het einde gelletjes. Kan zijn dat je dan helemaal geen vermoeide benen krijgt.
Ik ga zeker wat meer eten ja. Beetje lastig om echt héél veel te veranderen, ik twijfel of het handig is om dat volgende week te doen zonder dat echt geprobeerd te hebben, voelt een beetje als tijdens je geplande marathon ineens andere voeding nemen :P

Wat ik in elk geval tot mijn beschikking heb zijn reepjes met 15g koolhydraten, grotere repen met 36g, gelletjes met 28g en nog wat van die tabletten die je in water oplost, dat is nog iets van 20g per bidon dan ofzo.

Die kleinere reepjes laat ik wellicht gewoon achterwege, van die grotere ligt er nog een hele doos en die zetten meer zoden aan de dijk.

Net even geteld, vandaag uiteindelijk totaal om en nabij 200gr koolhydraten, dat is niet heel erg veel als ik dat zo lees :+
pi_214319885
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik ga zeker wat meer eten ja. Beetje lastig om echt héél veel te veranderen, ik twijfel of het handig is om dat volgende week te doen zonder dat echt geprobeerd te hebben, voelt een beetje als tijdens je geplande marathon ineens andere voeding nemen :P

Wat ik in elk geval tot mijn beschikking heb zijn reepjes met 15g koolhydraten, grotere repen met 36g, gelletjes met 28g en nog wat van die tabletten die je in water oplost, dat is nog iets van 20g per bidon dan ofzo.

Die kleinere reepjes laat ik wellicht gewoon achterwege, van die grotere ligt er nog een hele doos en die zetten meer zoden aan de dijk.

Net even geteld, vandaag uiteindelijk totaal om en nabij 200gr koolhydraten, dat is niet heel erg veel als ik dat zo lees :+
Volgens mij vergis ik me en kun je met 30gr kh per uur af. En daarbij een bidon per uur met electrolyten.
Ook zeker niet overdrijven maar gewoon al eens wat eten voordat je honger krijgt.

Wat jij mij zeer goed werkt zijn tabs van druivensuiker als er gekoerst gaat worden.
Vakman pur sang
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:36:23 #34
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_214322602
Zeggen dat je wel met 30 gram koolhydraten per uur af kunt en pas na 1,5 uur moet beginnen met eten is heel slecht advies.

Als je voor het eerst 200 km gaat fietsen zou je vanaf kilometer 1 al kunnen beginnen met eten en dan proberen om op minstens 60 gram per uur te gaan zitten. Meer mag ook, maar dan is het wel de vraag in hoeverre je maag dit volhoudt.
pi_214323593
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:36 schreef Zwansen het volgende:
Zeggen dat je wel met 30 gram koolhydraten per uur af kunt en pas na 1,5 uur moet beginnen met eten is heel slecht advies.

Als je voor het eerst 200 km gaat fietsen zou je vanaf kilometer 1 al kunnen beginnen met eten en dan proberen om op minstens 60 gram per uur te gaan zitten. Meer mag ook, maar dan is het wel de vraag in hoeverre je maag dit volhoudt.
Heel slecht advies dit.
Vakman pur sang
  donderdag 18 juli 2024 @ 09:37:26 #36
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_214324971
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heel slecht advies dit.
:D

Waarom denk je dat?
  donderdag 18 juli 2024 @ 09:53:32 #37
545 dop
:copyright: dop
pi_214325165
Heel specifiek advies als of je een prof bent is zowiezo belachelijk voor een amateur die een een keer 200km gaat fietsen.

Je kunt in een keer 200km fietsen zonder stoppen met een zo hoog mogelijk gemiddelde, dan zul je inderdaad een plannetje moeten maken om voldoende binnen te krijgen, maar voor het zelfde geldt zit er een uitgebreide stop in de rit met lunch, koffie en taartjes, en doet de tijd/snelheid er niet toe.
Dan wordt het al een heel andere verhaal.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_214325187
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 15:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ga gewoon die 200 km fietsen, tijdens de rit plezier hebben en een beetje afzien en daarna op de bank uitgeteld een kapsalon bestellen.
pi_214325766
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juli 2024 09:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:D

Waarom denk je dat?
Omdat je echt getraind moet zijn om 2 repen per uur binnen te werken. Net wat Dop zegt er is vast een stop met eten, je gaat niet op warp speed enz.
Wel denken aan iets eten voordat je honger krijgt en goed drinken, daar blijf ik bij .
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 juli 2024 @ 11:12:09 #40
284411 crew  heywoodu
pi_214326068
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 09:53 schreef dop het volgende:
Heel specifiek advies als of je een prof bent is zowiezo belachelijk voor een amateur die een een keer 200km gaat fietsen.

Je kunt in een keer 200km fietsen zonder stoppen met een zo hoog mogelijk gemiddelde, dan zul je inderdaad een plannetje moeten maken om voldoende binnen te krijgen, maar voor het zelfde geldt zit er een uitgebreide stop in de rit met lunch, koffie en taartjes, en doet de tijd/snelheid er niet toe.
Dan wordt het al een heel andere verhaal.
De bedoeling is om niet te stoppen voor een lunch of gebak ergens, dus wel min of meer 'non-stop' (behalve om af en toe een reepje te pakken want ik ben nog niet zo behendig met zonder handen aan het stuur fietsen :@ ). Maar een bepaalde tijd of iets dergelijks heb ik niet in gedachten, het gaat me zéker niet om 'zo snel mogelijk' :)

Gisteren was 143km met gemiddeld iets onder de 25 per uur, ik zou het helemaal dikke prima vinden om 23+ te halen uiteindelijk als gemiddelde, maar ga daar niet echt op letten verder. Wie weet, dat kan ooit wel als ik dit eens gedaan heb, en het hangt sowieso van zoveel factoren af waar je geen invloed op hebt (wind, temperatuur, route, etc).
pi_214329852
Gewoon lekker een koffiestop. Geen idee hoe je het met drinken gaat doen, maar die zul je ergens moeten bijvullen. En waar beter dan lekker een terrasje pakken en dan de bidons te vullen. Het is geen wedstrijd.

En je zegt geen tijd te hebben, maar wel richt op 23 gemiddeld. Dat spreekt elkaar tegen.
pi_214329928
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 09:53 schreef dop het volgende:
200km fietsen
HEEL SLECHT ADVIES DIT!!11!!1ELF1!!
pi_214329932
Gwn maccie klappen halverwege, doet ddx ook en die rijd 600km met 40 gemiddeld.
pi_214330040
Reed paar maanden terug de hel van Twente met heen en weer 200km
Hadden die oelewappers op de laatste post geen water meer voor de bidons.
Werd er raar van de laatste kilometers (duizelig) en maar bij een boer op het erf water getapt.
Zegt zo’n mens van de organisatie, ja moet je maar met zo’n rugzakje rijden met water erin.
Vakman pur sang
  donderdag 18 juli 2024 @ 18:24:30 #45
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214330057
Geen stop is echt een slecht idee. De taartjes eten zichzelf niet.
  donderdag 18 juli 2024 @ 18:26:07 #46
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214330069
Ik zou gewoon lekker vroeg van huis gaan en dan de rest van de dag rustig aan O-) 7 uur vertrek en dan heb je aardige ruimte voor lekke banden, schuilen voor stortbuien en een dikke schnitzel.
pi_214330108
Vraagje trouwens. En ik verwacht natuurlijk wel ontzettend waardeloos advies.

Gaan naar Kroatië op vakantie bij Labin.
Is daar te fietsen met de racefiets?
Vakman pur sang
  donderdag 18 juli 2024 @ 18:37:26 #48
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_214330150
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Vraagje trouwens. En ik verwacht natuurlijk wel ontzettend waardeloos advies.

Gaan naar Kroatië op vakantie bij Labin.
Is daar te fietsen met de racefiets?
Check deze Collectie op komoot — vast iets voor jou! "De 20 mooiste fietsroutes rondom Labin" https://www.komoot.com/guide/2646398/cycling-around-labin

Zo te zien wel.
pi_214330166
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Check deze Collectie op komoot — vast iets voor jou! "De 20 mooiste fietsroutes rondom Labin" https://www.komoot.com/guide/2646398/cycling-around-labin

Zo te zien wel.
Ja die had ik ook al gedownload (een paar ervan)
Maar vraag me af, hoe zijn de wegen, hoe rijden ze daar, het is mooi glooiend, ziet er wel goed uit. Veel verlaten stadjes wel.
Vakman pur sang
  donderdag 18 juli 2024 @ 18:41:26 #50
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_214330172
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat je echt getraind moet zijn om 2 repen per uur binnen te werken. Net wat Dop zegt er is vast een stop met eten, je gaat niet op warp speed enz.
Wel denken aan iets eten voordat je honger krijgt en goed drinken, daar blijf ik bij .
Ik merk anders een behoorlijk verschil tussen ritten vroeger (2015-2022) en nu, omdat ik sinds vorig jaar op lange afstanden meer eet.

Je hoeft echt geen 80-90 gram naar binnen te werken als je gewoon lekker duurvermogen fietst, maar je hebt ook "maar" 1300kcal ofzo aan glycogeen op voorraad. Als je relatief rustig 7-8 uur fietst raak je daar op den duur echt wel doorheen met "eten voordat je honger krijgt".

Je kan het ouderwets doen, en hopen dat je geen hongerklop krijgt, maar gewoon wat bewuster koolhydraten toevoegen is geen overbodige luxe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')