Gok dat er zich spontaan een hoop wraaklustige dames bij de politie zullen melden dat ze 'verkracht' zijn na spijt te hebben van de daad.quote:Vanaf maandag worden slachtoffers van seksueel geweld en seksueel grensoverschrijdend gedrag beter beschermd door de nieuwe Wet seksuele misdrijven. Dit verandert er voor slachtoffers en daders.
Om verkrachting of aanranding aan te tonen is het niet langer nodig om te bewijzen dat er sprake was van dwang, bijvoorbeeld door geweld of dreiging. Iemand is strafbaar als diegene seksueel contact doorzet, terwijl er duidelijke signalen zijn dat de ander geen seks wil.
Dwang kan de straf wel verzwaren, maar is niet langer een vereiste voor een veroordeling. "Slachtoffers worden dus beter beschermd met deze wet doordat de strafrechtelijke aansprakelijkheid wordt verruimd. Maar dat betekent niet dat daders sneller worden veroordeeld", legt een woordvoerder van het ministerie van Justitie en Veiligheid uit.
De Wet seksuele misdrijven in het kort
-Dwang is niet langer een vereiste voor een veroordeling voor aanranding of verkrachting.
-Iemand is strafbaar als degene die begint met seksueel contact doorgaat terwijl op enige manier duidelijk is dat de ander dat niet wil.
- Sexchatting en seksuele intimidatie in het openbaar worden strafbaar.
-De maximumstraffen voor een aantal seksuele misdrijven worden verhoogd.
https://www.nu.nl/politie(...)or-veroordeling.html
Maar waarom is die wet niet teruggetrokken door het nieuwe kabinet. Misschien wel omdat bijna de hele staten generaal voor was, behalve de FvD, voor wie nee ook geen nee is.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu niet meer nee, thank god. Maar toen dit speelde zaten ze er wel in en is de situatie in Spanje veelvuldig als argument aangehaald door Kaag en Jetten..
Had niet anders verwacht. Onder de huidige Wokedictatuur staat jezelf uitspreken tegen zo'n voorstel gelijk aan politieke zelfmoord.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom is die wet niet teruggetrokken door het nieuwe kabinet. Misschien wel omdat bijna de hele staten generaal voor was, behalve de FvD, voor wie nee ook geen nee is.
https://www.tweedekamer.n(...)=wetsvoorsteldetails
https://www.eerstekamer.n(...)_seksuele_misdrijven
Vooral die tweede zin laat nogal wat ruimte voor de interpretatie van D66-rechters om mensen die iets misschien wel onschuldig bedoelden direct aan de hoogste boom te knopen.quote:je iemand op intimiderende wijze seksueel benadert. Op straat, op openbare sites of sociale media. Of het strafbaar is, hangt onder andere af van de inhoud van de seksuele benadering. Maar ook van de duur, frequentie, omgeving en situatie.
"Wokedictatuur", je argumenten worden er niet beter op.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Had niet anders verwacht. Onder de huidige Wokedictatuur staat jezelf uitspreken tegen zo'n voorstel gelijk aan politieke zelfmoord.
Dat is ook zo eng aan het hele debat, elk tegengeluid of kritiek op vorm of inhoud en je bent direct een vrouwenhater of tenminste verkrachting aan het goed praten.
Ja, dat is vaker zou bij wetgeving. Anders zou je het openbaar ministerie en rechters wel kunnen wegbezuinigen voor een computer. Maar zo autistisch is de werkelijkheid niet.quote:Uiteindelijk is zo'n wet democratisch gekomen dus dan ben je in principe uitgeluld maar je mag best wat kanttekeningen zetten als het gaat over het kopje straatintimidatie.
Vooral die tweede zin laat nogal wat ruimte voor de interpretatie van D66-rechters om mensen die iets misschien wel onschuldig bedoelden direct aan de hoogste boom te knopen.
Vraag me af in hoeverre en nog ruimte is voor nuance of een kritische noot als zo'n thema in De Kamer de revue passeert. Tegenstemmen omdat je inhoudelijk bepaalde punten niet helemaal ziet zitten kan op zo'n gevoelig dossier anno 2023 echt niet. Dan hangen ze je gelijk op aan je ballen aan de hoogste bomen. Wat, u ben tegen vrouwenrechten?????????quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Wokedictatuur", je argumenten worden er niet beter op.
En waarom is het politieke zelfmoord dan? Dan moet er blijkbaar wel heeel veel draagvlak zijn voor deze wet.
[..]
Ja, dat is vaker zou bij wetgeving. Anders zou je het openbaar ministerie en rechters wel kunnen wegbezuinigen voor een computer. Maar zo autistisch is de werkelijkheid niet.
Doe niet zo zielig.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Er wordt de vrouwen teveel macht toegespeeld. Dit gaat een hoop ellende opleveren. Sommige vrouwen wil je niet aan de knoppen hebben.²
In Spanje stemde de Partido Popular tegen die wet. Ik heb geen verhaal gehoord over grote hoeveelheden Spaanse politici die nu met hun ballen aan de hoogste bomen hangen. Evenmin is die partij heel veel kiezers verloren.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me af in hoeverre en nog ruimte is voor nuance of een kritische noot als zo'n thema in De Kamer de revue passeert. Tegenstemmen omdat je inhoudelijk bepaalde punten niet helemaal ziet zitten kan op zo'n gevoelig dossier anno 2023 echt niet. Dan hangen ze je gelijk op aan je ballen aan de hoogste bomen. Wat, u ben tegen vrouwenrechten?????????
Tja, als je je gewoon normaal gedraagt op straat naar vrouwen en hen niet seksueel intimiderend gaat benaderen, is er niet zoveel aan de hand.quote:Dat is precies het probleem als je een stel incapabele BOA's undercover de toon van de straat gaat laten bepalen. De echte gemene teringlijers blijven buiten schot want die zijn staatsgevaarlijk. Een random eenling die het gore lef heeft een handkusgebaar te doen plukken ze er uit. Het is allemaal voor de vorm en de schijn.
Welke macht wordt 'de vrouwen' precies toegespeeld? Wat voor ellende gaat dat opleveren? Welke vrouwen wil je niet aan de knoppen hebben?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Er wordt de vrouwen teveel macht toegespeeld. Dit gaat een hoop ellende opleveren. Sommige vrouwen wil je niet aan de knoppen hebben.²
Er is geen bewijs (!!!) meer nodig van geweld of dwang. Dan kan je feitelijk elke akoestische vrijpartij achteraf wel als verkrachting verkopen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke macht wordt 'de vrouwen' precies toegespeeld?
Valse aangiften met alle ellende van dien voor de liefhebber.quote:Wat voor ellende gaat dat opleveren?
Bv. wraakzuchtige vrouwen of manipulatieve narcistische vrouwen.quote:Welke vrouwen wil je niet aan de knoppen hebben?
Jij toont hier eerder narcistisch gedrag in meerdere posten. Niet kunnen inleven in andere en maar gaslighten hier. Stop er gewoon mee.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er is geen bewijs (!!!) meer nodig van geweld of dwang. Dan kan je feitelijk elke akoestische vrijpartij achteraf wel als verkrachting verkopen.
[..]
Valse aangiften met alle ellende van dien voor de liefhebber.
[..]
Bv. wraakzuchtige vrouwen of manipulatieve narcistische vrouwen.
Nogmaals, je bent steeds meer overgeleverd aan de genade van de vrouw. Dit maakt in meer of mindere mate gewoon elke gewillige vent chantabel. Dus je lost een probleem op met een ander (groter) probleem.
Hier is niet goed over nagedacht.²
Hoe kan je dat nou zeggen. Verkrachtingen bestaan wel degelijk! Mijn probleem is dat ze een atoombom gebruiken voor het elimineren van een mug. M.a.w.: deze oplossing creëert nog meer problemen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:50 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Jij toont hier eerder narcistisch gedrag in meerdere posten. Niet kunnen inleven in andere en maar gaslighten hier. Stop er gewoon mee.
De wereld bestaat uit meer dan alleen Bansheeboy. Ik preek niet voor eigen parochie. Sterker nog, ik heb in zijn geheel niks van doen met dit alles. Ik maak me alleen hard voor de gemiddelde ruwe vent. Pure justice.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:50 schreef sp3c het volgende:
Dan blijft je gewoon binnen en als je toch buiten komt houdt je je handjes stijf in je zakken en kijk je waar mogelijk naar je voeten
Nou je ziet het toch, ik zeg het. En daarbij laat ik het, geen zin dat je met mijn woorden aan de haal gaat.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou zeggen. Verkrachtingen bestaan wel degelijk! Mijn probleem is dat ze een atoombom gebruiken voor het elimineren van een mug. M.a.w.: deze oplossing creëert nog meer problemen.²
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:50 schreef sp3c het volgende:
Dan blijft je gewoon binnen en als je toch buiten komt houdt je je handjes stijf in je zakken en kijk je waar mogelijk naar je voeten
En dan is het toch opgelost?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik breng feiten en constateringen aan het voetlicht. Dit is geen mening. Dit staat gewoon te gebeuren.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:59 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Je hebt duidelijk al je ingenomen mening en het is nutteloos om met jou verder daarover te praten.
Ja in jouw wereld.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik breng feiten en constateringen aan het voetlicht. Dit is geen mening. Dit staat gewoon te gebeuren.²
Jawel je hebt nog wel bewijs nodig. Enige aanvulling is dat wanneer je bewijs hebt van manipulatie, dat het dan ook zo gezien kan worden.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er is geen bewijs (!!!) meer nodig van geweld of dwang. Dan kan je feitelijk elke akoestische vrijpartij achteraf wel als verkrachting verkopen.
Niet als je geen vrouwen meer aanspreekt voortaanquote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik breng feiten en constateringen aan het voetlicht. Dit is geen mening. Dit staat gewoon te gebeuren.²
Ja, het type bewijs wat nog makkelijker te manipuleren is. We kennen allemaal de verhalen van de vrouwen die zichzelf helemaal kapot slaan om een (valse) aangifte kracht bij te zetten. Zelfs dat is niet meer nodig straks.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel je hebt nog wel bewijs nodig. Enige aanvulling is dat wanneer je bewijs hebt van manipulatie, dat het dan ook zo gezien kan worden.
Nogmaals ... Bron?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Verkrachting niet maar initiatief wel. Veel vrouwen hebben later spijt van de daad terwijl het op het moment gewoon een spel is tussen de seksen.
Niet voor niks is een kwart van de aangiften vals.
Volgens jouw oplossingen moet de gemiddelde ruwe vent gewoon binnen blijven om risico's te vermijdenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De wereld bestaat uit meer dan alleen Bansheeboy. Ik preek niet voor eigen parochie. Sterker nog, ik heb in zijn geheel niks van doen met dit alles. Ik maak me alleen hard voor de gemiddelde ruwe vent. Pure justice.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |