abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214148791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 09:11 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, credits zeker. Uiteindelijk gaat het om het resultaat, en een halve finale EK is niet slecht. Toch blijft het wel bij credits wat mij betreft hoor. Als je ook nog van een Engeland wint, krijgt hij van mij een bos bloemen, en als hij dan ook nog van Spanje/Duitsland wint een *grote* doos bonbons erbij.
Dan pijp ik hem
pi_214148817
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:47 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik ben eruit, 1974 verloren WE de WK-finale van West-Duitsland. 14 jaar later namen WE revanche op ze en worden uiteindelijk Europees kampioen.

In 2010 verloren WE de WK-finale van Spanje. 14 jaar later nemen WE revanche op ze en worden uiteindelijk Europees kampioen.

@:tong80
Daarom wonnen we in 1992 niet op het EK van Argentinië!
pi_214149338
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 22:47 schreef Nober het volgende:

[..]
Daarom wonnen we in 1992 niet op het EK van Argentinië!
Omdat van Basten tegen de Argentijn Schmeichel miste :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 4 juli 2024 @ 08:41:57 #128
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_214150251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 22:43 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dan pijp ik hem
Deal!
  donderdag 4 juli 2024 @ 16:52:07 #129
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_214155298
De UEFA heeft zojuist bekendgemaakt dat de Fransman Clément Turpin de wedstrijd tussen Nederland en Turkije zal leiden. De 42-jarige scheidsrechter was drie keer eerder de leidsman bij een interland van Nederland.

In 2015 had hij de EK-kwalificatiewedstrijd in en tegen Kazachstan (1-2) onder zijn hoede. In 2019 floot Turpin de halve finale van de Nations League tussen Nederland en Engeland (3-1). In 2021 floot hij bij Nederland-Noorwegen. Oranje won dat duel met 2-0 en plaatste zich voor het WK in Qatar. Turpin was ook de arbiter bij de openingswedstrijd van dit EK tussen Duitsland en Schotland.

Daniele Orsato is de baas bij Engeland-Zwitserland. Voor de 48-jarige Italiaan is het zijn vierde duel. Eerder floot hij Servië-Engeland, Zwitserland-Duitsland en Portugal-Slovenië.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  donderdag 4 juli 2024 @ 17:35:39 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214156054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leuk hoor zo'n flashmob maar daar ga ik niet helemaal naar Ankara voor rijden.
Dat hoeft ook niet. Zat Turkse Nederlanders hier te vinden die zich in de eerste plaats Turks voelen en niet Nederlands en daarom ook voor Turkije zullen juichen aankomende zaterdag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_214156177
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 00:40 schreef TLC het volgende:

[..]
Omdat van Basten tegen de Argentijn Schmeichel miste :(
Voor mij zijn Duitsers uit 74 en 90, Tsjechen uit 76, Denen uit 92, Fransen uit 96, Brazilianen uit 98, Italianen uit 2000, Portugezen uit 2004 en 2006 allemaal Argentijnen en Spanjaarden.
  donderdag 4 juli 2024 @ 18:26:51 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214156632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 22:19 schreef ISVV het volgende:

[..]
Vond Gakpo en Schouten de beste mannen op het veld. Verder eens, hij komt er wel.
Leuke speler wel maar ook hij komt het beste tot z'n recht op de plek van Gakpo, net als Malen, Bergwijn en Depay, op de de andere posities voorin blijft het een beetje schipperen.
pi_214156667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 16:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
De UEFA heeft zojuist bekendgemaakt dat de Fransman Clément Turpin de wedstrijd tussen Nederland en Turkije zal leiden. De 42-jarige scheidsrechter was drie keer eerder de leidsman bij een interland van Nederland.

In 2015 had hij de EK-kwalificatiewedstrijd in en tegen Kazachstan (1-2) onder zijn hoede. In 2019 floot Turpin de halve finale van de Nations League tussen Nederland en Engeland (3-1). In 2021 floot hij bij Nederland-Noorwegen. Oranje won dat duel met 2-0 en plaatste zich voor het WK in Qatar. Turpin was ook de arbiter bij de openingswedstrijd van dit EK tussen Duitsland en Schotland.

Daniele Orsato is de baas bij Engeland-Zwitserland. Voor de 48-jarige Italiaan is het zijn vierde duel. Eerder floot hij Servië-Engeland, Zwitserland-Duitsland en Portugal-Slovenië.
'Zojuist'

Nober in EK / [Kwartfinale 06-07 21:00] Nederland - Turkije #1
pi_214196282
Leuk dat we gisteren weer wonnen maar van dit soort tegenstanders mag dat ook wel. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom het gisteren zo slecht liep en stond terwijl we de Roemenen wel helemaal kapot speelden.

Het lijkt alsof we slecht kunnen omgaan met al te gepassioneerde hardwerkende elftallen, een andere verklaring heb ik er niet voor.
  zondag 7 juli 2024 @ 13:12:33 #135
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_214196318
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 13:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Leuk dat we gisteren weer wonnen maar van dit soort tegenstanders mag dat ook wel. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom het gisteren zo slecht liep en stond terwijl we de Roemenen wel helemaal kapot speelden.

Het lijkt alsof we slecht kunnen omgaan met al te gepassioneerde hardwerkende elftallen, een andere verklaring heb ik er niet voor.
Tegen Roemenië ook pas na de 1-0, toen die uitgeraasd waren.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_214196328
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 13:12 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Tegen Roemenië ook pas na de 1-0, toen die uitgeraasd waren.
Is zo ja, die eerste 20 minuten waren ook slecht.
  zondag 7 juli 2024 @ 13:14:02 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214196331
quote:

Hoog druk hebben ze moeite mee om onderuit te spelen, Blind heeft niet voor niets zoveel interlands, die was in de opbouw altijd 1 van de belangrijkste. De spelers die er nu staan hebben uiteraard andere kwaliteiten maar opbouwen kunnen ze minder en als je kort op Schouten zit dan heeft NL al een probleem. Als de engelsen spelen zoals ze tot nu toe gedaan hebben zal dat dus wel mee gaan vallen.
  Miss 200.000.000! zondag 7 juli 2024 @ 13:15:10 #138
367000 roos94
pi_214196338
Zin in woensdag *O*
pi_214196349
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 13:14 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hoog druk hebben ze moeite mee om onderuit te spelen, Blind heeft niet voor niets zoveel interlands, die was in de opbouw altijd 1 van de belangrijkste. De spelers die er nu staan hebben uiteraard andere kwaliteiten maar opbouwen kunnen ze minder en als je kort op Schouten zit dan heeft NL al een probleem. Als de engelsen spelen zoals ze tot nu toe gedaan hebben zal dat dus wel mee gaan vallen.
Klopt wel ja, daarom wordt het middenveld vaak overgeslagen en voorin heb je dan ook niemand die een bal goed kan vasthouden. Dat zie je elke keer weer fout gaan. Simons, Depay en Bergwijn die alles inleveren. Dan wordt de druk op je achterhoede ook veel te groot.
  zondag 7 juli 2024 @ 13:34:44 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_214196513
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 13:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt wel ja, daarom wordt het middenveld vaak overgeslagen en voorin heb je dan ook niemand die een bal goed kan vasthouden. Dat zie je elke keer weer fout gaan. Simons, Depay en Bergwijn die alles inleveren. Dan wordt de druk op je achterhoede ook veel te groot.
Simons is te weinig middenvelder voor die 10 positie, ik denk dat Gakpo het daar beter zou doen, maar waarschijnlijk zou hij het ook beter doen op de plek van Depay.
pi_214203337
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:02 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Gaat Koeman nooit doen helaas.
Aké zie ik in de toekomst wel op die plek terecht komen.
We hebben echt een linksback nodig. Aké trekt het spel nooit breed in balbezet waardoor Gakpo onbereikbaar wordt en elke aanval via het midden of via rechts moet waardoor het heel voorspelbaar wordt en we in de trechter lopen.

Het lijkt af en toe wel alsof Aké de bal niet wilt hebben. Hij trekt echt constant naar het midden in balbezit en staat daarmee andere spelers in de weg.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zondag 7 juli 2024 @ 20:00:59 #142
378023 Wotte
wotte!?
pi_214203401
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 19:56 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Het lijkt af en toe wel alsof Aké de bal niet wilt hebben. Hij trekt echt constant naar het midden in balbezit en staat daarmee andere spelers in de weg.
Je zou bijna zeggen dat het de bedoeling is.
pi_214203410
quote:

[..]
We hebben echt een linksback nodig. Aké trekt het spel nooit breed in balbezet waardoor Gakpo onbereikbaar wordt en elke aanval via het midden of via rechts moet waardoor het heel voorspelbaar wordt en we in de trechter lopen.

ake is dan ook niet echt een linksback. Zelfde voor vd ven trouwens. Hopen dat Maatsen zich nog verder ontwikkeld.
pi_214203471
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 20:02 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ake is dan ook niet echt een linksback. Zelfde voor vd ven trouwens. Hopen dat Maatsen zich nog verder ontwikkeld.
Van der Ven ging wel netjes aan de zijlijn staan in balbezit waardoor het spel veln malen makkelijker werd.

Ake ziet het echt niet. Als Nederland in balbezit komt rent hij naar het midden waardoor we alleen nog maar via rechts of via het midden kunnen aanvallen. We kunnen dan alleen de bal lang spelen op Gakpo.

Je hebt juist een back nodig die breed gaat staan in balbezit en er voor zorgt dat er bezetting is op linksmidden. Deze taktische misvatting gaat ons het EK kosten ben ik bang.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_214203665
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 20:08 schreef Timmehhh het volgende:

[..]
Van der Ven ging wel netjes aan de zijlijn staan in balbezit waardoor het spel veln malen makkelijker werd.

Ake ziet het echt niet. Als Nederland in balbezit komt rent hij naar het midden waardoor we alleen nog maar via rechts of via het midden kunnen aanvallen. We kunnen dan alleen de bal lang spelen op Gakpo.

Je hebt juist een back nodig die breed gaat staan in balbezit en er voor zorgt dat er bezetting is op linksmidden. Deze taktische misvatting gaat ons het EK kosten ben ik bang.
ja eens hoor. Of het ons hierdoor get EK kost weet ik niet, dat gaan we zien. Ergens wel een gevoel dat we hem kunnen pakken :D
  zondag 7 juli 2024 @ 20:28:17 #146
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214203725
Wat zijn het trouwens een knappe spelers!
  zondag 7 juli 2024 @ 20:34:55 #147
378023 Wotte
wotte!?
pi_214203815
Vrienden. Het is de bedoeling dat Ake naar binnentrekt bij balbezit. Daarbij zakt Schouten tussen de twee backs. Met daarachter de centrale verdedigers.

Waarbij Simons eveneens naar binnen trekt om alles dubbele tien te fungeren zodat Dumfries als wingback ruimte krijgt om er overheen te gaan. Dan kan je een overtal op het middenveld creëren maar wel een buitenspeler behouden.

Zodra Dumfries gaat lopen schuiven ze of in een drie mans waarbij je een op een speelt. Bij balverlies vallen ze dan zo snel mogelijk terug in de vijfmans verdediging doordat Schouten er tussen valt. Of Ake inschuift en Gakpo als wingback fungeert.

In feite speel je gewoon een verkapte 532.
  zondag 7 juli 2024 @ 20:48:27 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214204048
quote:

[..]

Backs die aan de binnenkant spelen is niets nieuws, het voetbal wel gevolgd de afgelopen seizoenen of kijk je alleen oranje?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 7 juli 2024 @ 21:50:48 #149
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_214204844
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 20:08 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

De enige die het tactisch echt niet snapt ben jij. Ake krijgt ook nadrukkelijk de opdracht om zo te voetballen. Net zoals v/d Ven in het veld komt om te doen wat hij vervolgens doet.
pi_214206114
Als het de opdracht was van Koeman dan is het nog zorgelijker. Tegen Oostenrijk werkte het niet en tegen de Turken werkte het de eerste 60 min ook niet.

Prima dat die het doet als de tegenstander de bal heeft. Maar in balbezit is dit echt funest. Alles moest over rechts of door het midden of de lange bal na Gakpo moest gespeeld worden. Hierdoor wordt het spel enorm voorspelbaar.

Ik kan een paar screenshots posten hoe Ake over het veld Sjokt en niet breed maakt maar ik neem aan dat het iedereen duidelijk is.

Geen enkel goed voetballand doet dit op deze manier (ES, FR, DE, UK, CH, PT)
pi_214206160
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 20:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Backs die aan de binnenkant spelen is niets nieuws, het voetbal wel gevolgd de afgelopen seizoenen of kijk je alleen oranje?
Jawel ik snap het principe wel.

Alleen het principe werkt alleen als er ook variatie inzit in ook Dumfries een keer naar binnen valt en Ake naar buiten, of allebei naar buiten. Maar hij doet dit werkelijk nooit. Ake blijft maar in het midden wandelen in balbezit. Terwijl Gakpo zo diep staat dat hij op deze manier nooit bereikt wordt.

Het staat tactisch gewoon echt niet goed.
Elke ploeg weet gewoon dat Nederland met deze opstelling met name over rechts of door het midden komt. Dit terwijl onze beste speler linksvoor staat.

https://www.voetbaltrainer.nl/2019/08/13/back-aan-de-binnenkant/
pi_214206539
quote:

De hele top 10 kan in dit geval slecht omgaan met ‘gepassioneerd spelende teams’. Als dat “slecht omgaan met” betekent dat ze alsnog ervan “kunnen” winnen.

Hoewel we sinds jaren een ELO rating hebben zoals bij schaken voor de wereldranglijst, is de krachtsverhouding allerminst zoals bij schaken. Het is allemaal veel grijzer. Een Argentinië of Spanje of Duitsland steekt echt geen straatlengte voorsprong af tov de rest. Factoren als teamspirit op dat moment, blessures, penalties kunnen versieren en var beslissingen spelen o.a. mee. Die heb je niet bij schaken en ook bij Formule 1 is die bingokaart anders.

Bij het WK had ik ook echt niet het idee dat er met Argentinie nou zo’n zwaar dominante kampioensploeg stond.

En een Frankrijk of Engeland rollen nu wel heel vreemd door naar de halve finales van het EK.

Vooral het landenvoetbal is een rare eend in de bijt en allemaal veel rekbaarder.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 08-07-2024 07:30:12 ]
pi_214206709
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 07:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De hele top 10 kan in dit geval slecht omgaan met ‘gepassioneerd spelende teams’. Als dat “slecht omgaan met” betekent dat ze alsnog ervan “kunnen” winnen.

Hoewel we sinds jaren een ELO rating hebben zoals bij schaken voor de wereldranglijst, is de krachtsverhouding allerminst zoals bij schaken. Het is allemaal veel grijzer. Een Argentinië of Spanje of Duitsland steekt echt geen straatlengte voorsprong af tov de rest. Factoren als teamspirit op dat moment, blessures, penalties kunnen versieren en var beslissingen spelen o.a. mee. Die heb je niet bij schaken en ook bij Formule 1 is die bingokaart anders.

Bij het WK had ik ook echt niet het idee dat er met Argentinie nou zo’n zwaar dominante kampioensploeg stond.

En een Frankrijk of Engeland rollen nu wel heel vreemd door naar de halve finales van het EK.

Vooral het landenvoetbal is een rare eend in de bijt en allemaal veel rekbaarder.
En uiteindelijk wint dan toch altijd een topland. :) (Behalve de Grieken in 2004, maar dat is 1 keer in de 40 toernooien ofzo?)

Ik weet dus niet of ik dat zo met je eens ben.
pi_214206757
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 07:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En uiteindelijk wint dan toch altijd een topland. :) (Behalve de Grieken in 2004, maar dat is 1 keer in de 40 toernooien ofzo?)

Ik weet dus niet of ik dat zo met je eens ben.
Denemarken niet vergeten als stand in voor Joegoslavië. Waren niet gekwalificeerd.

In het verleden had je nog echte voetbaldwergen en wellicht doping. Dat is nu minder.

Nederland was in 1990 een grote favoriet voor de winst van het WK. In schaaklogica waren ze eenvoudig verder te kruisen. Maar de groep met wereldspelers wilde een andere trainer en speelde als brandhout. Daar was het ontbreken van moraal de grote factor. Bij een Italië zie je dat nu ook.

Je hebt op toernooien ook de structuur. Nederland is bewust of onbewust ook heel erg goed gevallen als 3e met die doorgang naar het rechterdeel van het schema.
pi_214206801
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 07:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Denemarken niet vergeten als stand in voor Joegoslavië. Waren niet gekwalificeerd.

In het verleden had je nog echte voetbaldwergen en wellicht doping. Dat is nu minder.

Nederland was in 1990 een grote favoriet voor de winst van het WK. In schaaklogica waren ze eenvoudig verder te kruisen. Maar de groep met wereldspelers wilde een andere trainer en speelde als brandhout. Daar was het ontbreken van moraal de grote factor. Bij een Italië zie je dat nu ook.

Je hebt op toernooien ook de structuur. Nederland is bewust of onbewust ook heel erg goed gevallen als 3e met die doorgang naar het rechterdeel van het schema.
Tja, ik ken alle voorbeelden wel maar uiteindelijk hebben we dit toernooi gewoon weer 4 toplanden in de halve finale. De nummer 2, 5, 7 en 8 van de wereld. En dat is toch vrijwel elk toernooi zo.

In 1990 stonden Duitsland en Argentinië (ook 2 absolute toplanden) gewoon weer in de finale. Er zijn inderdaad vaak genoeg toplanden die teleurstellen maar de gemene deler is ook wel dat er uiteindelijk toplanden overblijven en het toernooi winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')