Dit artikel hebben ze dus voor iedere gemeente gemaakt. Stukje ChatGPT journalistiekquote:Op maandag 1 juli 2024 21:03 schreef tong80 het volgende:
Heel Zaltbommel juicht dinsdag, als Oranje het in de achtste finale van het EK voetbal opneemt tegen Roemenië. Of nou ja: héél Zaltbommel? Deze gemeente telt ook 558 inwoners met de Roemeense nationaliteit.
[ afbeelding ]
Daarmee ligt het aandeel Roemenen nergens in Gelderland hoger dan hier in Zaltbommel, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek die deze site heeft geanalyseerd. Dat Zaltbommel zo hoog scoort, heeft er ook mee te maken dat de gemeente een van de weinige is die de registratie van arbeidsmigranten streng controleert. Op veel andere plekken hebben lang niet alle migranten, en dus ook niet alle Roemenen, zich in het bevolkingsregister ingeschreven.
Het aantal Roemenen in Nederland is in de afgelopen tien jaar meer dan vervijfvoudigd, en ook in Zaltbommel staan nu meer Roemenen ingeschreven dan in 2014: toen waren er nog maar zeven inwoners met de Roemeense nationaliteit.
Al met al woont tegenwoordig 1,1 procent van alle in Nederland ingeschreven Roemenen nu in Zaltbommel.
Wie tussen de Roemeense fans naar de achtste finale van Euro 2024 wil kijken, kan onder meer terecht in het enige Roemeense restaurant van Nederland, Casa Bunicii in Wateringen. Daar wordt de wedstrijd van de 'tricolorii' op grote schermen uitgezonden. En hoewel de gouden generatie van Roemeense voetballers dik met pensioen is, houden ze in dat restaurant vertrouwen in een stunt: „Je ziet dat de spelers plezier en hoop hebben”, zegt Antonio Gavriluta. „Dat geeft mij ook hoop.”
https://www.ad.nl/zaltbom(...)r-roemenie~ae0e448a/
![]()
![]()
Interessant. Geef eens voorbeelden. En wat betekent "stukje" ?quote:Op maandag 1 juli 2024 21:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit artikel hebben ze dus voor iedere gemeente gemaakt. Stukje ChatGPT journalistiek
https://www.ad.nl/dijk-en(...)r-roemenie~a5cf5aae/quote:Op maandag 1 juli 2024 21:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Interessant. Geef eens voorbeelden. En wat betekent "stukje" ?
- Ajaxquote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:01 schreef TLC het volgende:
Ik haal Bergwijn en Berghuis altijd door elkaar
Bergwijn Europameister. Leuk al die Sciencefiction & Fantasy, maar dat gelooft niemand.quote:
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:01 schreef TLC het volgende:
Ik haal Bergwijn en Berghuis altijd door elkaar
- Steven als voornaamquote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:05 schreef Evangelion het volgende:
[..]
- Ajax
- Anger issues
- Over de hill
zijn ook eigenlijk hetzelfde
Hij was goed vandaag maar laten we even afwachten hoe goed het gaat als de tegenstanders wat beter worden.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:51 schreef TLC het volgende:
Gakpo behoort tot een van de beste spelers op dit EK![]()
Tja, op die positie hebben we niemand die ook maar in de buurt komt. Gewoon afwachten dus.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 22:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was goed vandaag maar laten we even afwachten hoe goed het gaat als de tegenstanders wat beter worden.
Zaterdagavond 15 graden maar bovenal droog en windkracht 2.quote:
Turkije kan er voetballend niet veel van, maar het wordt wel een heksenketel daar in Berlijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 22:55 schreef Nober het volgende:
Belg
Ik weet niet zeker of Nederland er door komt tegen Turkije
Jawel we zijn Danny Blindloos en Turkije heeft geen Burak Yilmaz meerquote:Op dinsdag 2 juli 2024 22:55 schreef Nober het volgende:
Belg
Ik weet niet zeker of Nederland er door komt tegen Turkije
Als je 10 keer tegen Turkije speelt win je gewoon 7 of 8 keer. Maar dit Oranje kan op een slechte dag ook van iedereen verliezen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 23:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Turkije kan er voetballend niet veel van, maar het wordt wel een heksenketel daar in Berlijn.
Zeker de beste linkerwinger.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:51 schreef TLC het volgende:
quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:51 schreef TLC het volgende:
Wat een ziener deze man alle sceptischi de mond gesnoerd.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:36 schreef TornadoDK het volgende:
Laten we hopen dat Oostenrijk een incident is en dat we dit matige ploegje gewoon met 3-0 ofzo naar huis sturen.
Ik schiet mezelf liever dood dan te genieten van de oranjesfeer.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 23:46 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die twijfelen om te gaan naar Berlijn, doen! Holy shit, wat was het genieten dinsdag vorige week. Prachtige stad een een topfeestje.
Dat dacht ik ook altijd ooit, maar het was oprecht echt een top dag.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 23:47 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik schiet mezelf liever dood dan te genieten van de oranjesfeer.
Dat vind ik wel meevallen, op die positie heb je er nog 4 die daar ook goed kunnen spelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 22:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, op die positie hebben we niemand die ook maar in de buurt komt. Gewoon afwachten dus.
Als ze nog een wedstrijd winnen dan wil ik hem die credits wel geven ja.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:03 schreef Caland het volgende:
Turkije OPROLLEN en Koeman is de best presterende bondscoach in tijden![]()
@:pietjepuk2000
SOW koekoek.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 23:47 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik schiet mezelf liever dood dan te genieten van de oranjesfeer.
Ja, credits zeker. Uiteindelijk gaat het om het resultaat, en een halve finale EK is niet slecht. Toch blijft het wel bij credits wat mij betreft hoor. Als je ook nog van een Engeland wint, krijgt hij van mij een bos bloemen, en als hij dan ook nog van Spanje/Duitsland wint een *grote* doos bonbons erbij.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als ze nog een wedstrijd winnen dan wil ik hem die credits wel geven ja.
Ik ben wel blij met de Turken als tegenstander. Oostenrijk had hetzelfde debacle geworden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:03 schreef Caland het volgende:
Turkije OPROLLEN en Koeman is de best presterende bondscoach in tijden![]()
@:pietjepuk2000
Dat mag dan wel een hele grote doos bonbons worden want dan pak je de tweede prijs in 120 jaar Nederlands elftal.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:11 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, credits zeker. Uiteindelijk gaat het om het resultaat, en een halve finale EK is niet slecht. Toch blijft het wel bij credits wat mij betreft hoor. Als je ook nog van een Engeland wint, krijgt hij van mij een bos bloemen, en als hij dan ook nog van Spanje/Duitsland wint een *grote* doos bonbons erbij.
Natuurlijk, als je een finale wint van een echt topland dan verdien je een enorme doos bonbons en ook echt wel een feestje in Amsterdam. Zelfs bij een 2e plaats mag er van mij een bescheiden klein feestje plaatsvinden, al heb je daar niet echt sterke landen voor hoeven te verslaan. Engeland heeft overigens wel topspelers natuurlijk, maar is zeker geen top team.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat mag dan wel een hele grote doos bonbons worden want dan pak je de tweede prijs in 120 jaar Nederlands elftal.![]()
Maar je hebt helemaal gelijk, uiteindelijk zijn overwinningen op toplanden het enige wat er toe doet. Dit soort matige tegenstanders oprollen hebben we inmiddels al zo vaak gedaan.
Ik hoef geen huldiging bij een tweede plek omdat je een keer van Engeland of Zwitserland wint hoor. Alleen bij een titel.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:28 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Natuurlijk, als je een finale wint van een echt topland dan verdien je een enorme doos bonbons en ook echt wel een feestje in Amsterdam. Zelfs bij een 2e plaats mag er van mij een bescheiden klein feestje plaatsvinden, al heb je daar niet echt sterke landen voor hoeven te verslaan. Engeland heeft overigens wel topspelers natuurlijk, maar is zeker geen top team.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |