Volkaanuitbasting toch ook? En de golfstroom gaat wel/niet stilvallen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dit pleurisweer is niet het gevolg van het klimaat. Experts zijn het er nog niet eens over eens wat nou de oorzaak is.
Extreem warme Atlantische Oceaan en iets met een verbod op spul in scheepsbrandstof zijn de dingen die ik het vaakst voorbij zie komen. Waarom die oceaan zo warm is, is al helemaal een groot vraagteken.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Volkaanuitbasting toch ook? En de golfstroom gaat wel/niet stilvallen.
Voor je het weet zitten we van zorgen over stijgende temperaturen ineens in een ijstijd
Ja behoorlijk jaquote:Op maandag 1 juli 2024 11:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heb je het voorgaande jaren dan gemist?Het is er zo vaak geweest.
Hier nagenoeg altijd mobiel en iedereen oranje.
Morgen ook nog een herfstdagquote:
Volgende week vooralsnog 25quote:Op dinsdag 2 juli 2024 12:23 schreef INViCTuS het volgende:
Hele ochtend alweer treurnis. Kansloze regen
Weekend hopelijk wel droog
Volgende week ziet er wel weer goed uit. Zomers met 23-25 graden in het land.quote:
Perfecte temperaturen wat mij betreftquote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgende week ziet er wel weer goed uit. Zomers met 23-25 graden in het land.
Jij beloofde ons ook veel..quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:26 schreef RamboDirk het volgende:
Juffrouw Jetten had ons droge warme zomers beloofd...
There's no escapequote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, sorry, je gaat je straf uitzitten.
De 2e en 3e week van mei waren goed.quote:
Wel ontzettend instabiele warmte dus dan krijg je waarschijnlijk weer zo'n walgelijk weertype als eind mei.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgende week ziet er wel weer goed uit. Zomers met 23-25 graden in het land.
Ik kan me 5 mooie dagen herinneren. De avond voor ik op vakantie ging was het alweer pleurisweer, want ik ben toen nat geregend op de fiets. Hoax dus.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De 2e en 3e week van mei waren goed.
De eerste anderhalve week en de laatste week van mei waren grijs en nat.
Dat verwacht ik ook, nachten van 16-17 gradenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel ontzettend instabiele warmte dus dan krijg je waarschijnlijk weer zo'n walgelijk weertype als eind mei.
Dat instabiele patroon lijkt zich helaas te herhalen:quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, nachten van 16-17 graden
Vind je dat koud of warm? Is gewoon normaal toch in de zomer?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, nachten van 16-17 graden
Ik vind dat al tegen het klammige aan voor 's nachts.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind je dat koud of warm? Is gewoon normaal toch in de zomer?
Oké. Ik houd van zwoele avonden en nachten en die zijn tegen de 20. Maar dan wel lekker droge lucht natuurlijk, inderdaad niet van dat benauwde.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dat al tegen het klammige aan voor 's nachts.
We hebben een oostelijke aanvoer nodig, dus een Scandi-hoog.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat instabiele patroon lijkt zich helaas te herhalen:
[ afbeelding ]
Terwijl er met een zuidelijke aanvoer echt wel behoorlijke warmte mogelijk is, maar niet met zoveel vocht in de lucht.
Vanaf dinsdag zou de wind uit die hoek moeten komen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben een oostelijke aanvoer nodig, dus een Scandi-hoog.
In de nacht mag best een graad of 14. Raampje openquote:Op dinsdag 2 juli 2024 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oké. Ik houd van zwoele avonden en nachten en die zijn tegen de 20. Maar dan wel lekker droge lucht natuurlijk, inderdaad niet van dat benauwde.
Nee, vochtige klamme hitte mag echt altijd wegblijven. Dan nog liever dit.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
Wellicht volgende week weer beter. Misschien wel weer gelijk vies vochtig warm. Maar alles in de zomer is beter dan 14-17 graden met grijs weer en regelmatig regen
[ x ]
Inderdaad. Zoals vorige week hoeft echt nietquote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, vochtige klamme hitte mag echt altijd wegblijven. Dan nog liever dit.
Dat sowieso. Wat heb je aan 26 graden en teringbenauwd/klam. Beweeg je je vinger een keer, staat het zweet al op je kopquote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, vochtige klamme hitte mag echt altijd wegblijven. Dan nog liever dit.
Was toch vooral in het weekend? Ik vond het zeg woensdag echt niet benauwd of klam. Wel uiteraard verschroeiend heet.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad. Zoals vorige week hoeft echt niet
dat ding heeft onderhoud nodigquote:Op dinsdag 2 juli 2024 16:00 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb nog steeds ruzie met mijn airco in mijn kantoor. Dat ding koelt of echt als een malle waardoor ik het gevoel krijg dat ik sokken en een vest aan moet gaan doen.... of hij doet gewoon geen ene reet en blaast lauwe vochtige lucht in het oneindige
#firstworldproblems
Gewoon aanzetten tot het koud is, dan weer langzaam op laten warmen. Echt, zo ingewikkeld is het nietquote:Op dinsdag 2 juli 2024 16:00 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb nog steeds ruzie met mijn airco in mijn kantoor. Dat ding koelt of echt als een malle waardoor ik het gevoel krijg dat ik sokken en een vest aan moet gaan doen.... of hij doet gewoon geen ene reet en blaast lauwe vochtige lucht in het oneindige
#firstworldproblems
24-26 graden in Nederland vanaf dinsdag. Niks mis mee en zijn zomerse temperaturen. Het is immers zomer.quote:Op woensdag 3 juli 2024 07:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nog steeds 25+ voor volgende week.
Als het maar niet warmer wordt dan 26. Liefst ook met een lv van max 40/45. Beter met werkquote:Op woensdag 3 juli 2024 07:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nog steeds 25+ voor volgende week.
Dus vorige week vond je eigenlijk ook zwaar klote weer?quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het maar niet warmer wordt dan 26. Liefst ook met een lv van max 40/45. Beter met werk
Ik was vorige week niet in Nederlandquote:Op woensdag 3 juli 2024 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus vorige week vond je eigenlijk ook zwaar klote weer?
Oh ja, je was er niet. Nou, het was hier een paar dagen echt vies benauwd helaas. Zweten bij de minste inspanning.quote:
Had je Sjerrie niet uit de Flying Pagode kunnen gooien?quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:15 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het maar guur onder Wilders.
Nu maar hopen dat ie niet om het te vieren naar de Efteling gaat want daar ga ik vandaag ook natregenen. Ik ben Baudet als eens tegengekomen en daar hoeft Wilders niet bij.
Loop je op je handen dan?quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:35 schreef StateOfMind het volgende:
Fijn al dat vocht, fokking veel pijn aan mijn handen, en ook aan mijn knieën, kan bijna niet lopen
Ik zou op dit moment geen wedstrijdje aandurven met Bidenquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Knieën zijn ook wel handig met lopen
Vind ik niet, het wordt zondagmiddag 20 graden. Perfect weer.quote:
Ik zou eigenlijk wel weer eens een bewolkte dag willen meemakenquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
Ik wil nu gewoon weken lang 25+ en geen gezeik.
Deprimerende hoerenkou![]()
Ja, te laat. Ik heb dit weekend iets wat compleet in het water lijkt te vallen. Was vorig jaar ook al, maar toen was het tenminste net na een lange warme periode, waardoor het iets dragelijker was. Godhoerenzomer.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:45 schreef INViCTuS het volgende:
dit is wel ok. na zondag
Op zondag 7 juli is het nog koel. Daarna zakt een grootschalige hoogtetrog ten westen van Nederland zuidwaarts uit. De hoogtestroming wordt dan zuidwestelijk en dat betekent aanvoer van warmere lucht. Daarin loopt de temperatuur vanaf dinsdag op naar waarden tussen 21 en 25 graden. Hogere waarden zijn niet uitgesloten. Verder vaker zonneschijn, maar onder invloed van ‘verstoringen’ soms ook kans op een regen- of onweersbui.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:21 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja hoor, en de voorspellingen van hoge temperaturen na het weekend kakken weer in.
Het is al anderhalf jaar verschrikkelijk schijtweer.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:04 schreef Xenorium het volgende:
Regen, regen, regen.. Volgende week is het ook niet veel beter, alleen warmer en dan regen die lang blijft hangen omdat er geen wind staat, kans op wateroverlast dus.
Wat een tyfuszomer zeg, getverdemme. Lente al verpest, winter verpest, nu de zomer ook naar de knoppen. Weekje droog gehad met zon, dat is het wel zo een beetje, man man man.
Die kou kan me niet boeien maar die regen elke keer weer, vieze vuile vochtigheid.
Daarom nu ook weer dagen regen. Was ook nodig na die 5 mooie dagen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:04 schreef Xenorium het volgende:
Regen, regen, regen.. Volgende week is het ook niet veel beter, alleen warmer en dan regen die lang blijft hangen omdat er geen wind staat, kans op wateroverlast dus.
Wat een tyfuszomer zeg, getverdemme. Lente al verpest, winter verpest, nu de zomer ook naar de knoppen. Weekje droog gehad met zon, dat is het wel zo een beetje, man man man.
Die kou kan me niet boeien maar die regen elke keer weer, vieze vuile vochtigheid.
Wel moeilijk kiezen, maar met regen kan je nog minder dan met hitte. Regen hebben vaak en hitte niet, dus een dag kan geen kwaad.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:43 schreef StateOfMind het volgende:
Maar nog altijd liever dit dan 35 graden.
Oneens.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel moeilijk kiezen, maar met regen kan je nog minder dan met hitte. Regen hebben vaak en hitte niet, dus een dag kan geen kwaad.
Deze intens grijze en doodsaaie ellendige treurnis hebben we sinds 10 oktober al zo vaak gehad. Als dat nou eens een dag voorkwam of evt 2, dan is dat niet zo erg. Maar dit is de zoveelste herfstdag. Het is gvd 13/14 graden en wederom zeiknat
Deze dooddoenerquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Oneens.
Op kou en regen kun je je kleden, op hitte niet.
Het is beide helemaal niets. Je kunt in beide gevallen niets met je dag.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel moeilijk kiezen, maar met regen kan je nog minder dan met hitte. Regen hebben vaak en hitte niet, dus een dag kan geen kwaad.
Deze intens grijze en doodsaaie ellendige treurnis hebben we sinds 10 oktober al zo vaak gehad. Als dat nou eens een dag voorkwam of evt 2, dan is dat niet zo erg. Maar dit is de zoveelste herfstdag. Het is gvd 13/14 graden en wederom zeiknat
Vorig jaar juni was wel echt genottelijk hoor. Superlage luchtvochtigheid en bloedheet. Mei dit jaar begon ook redelijk hoopvol. En vorige week was ook goed.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is al anderhalf jaar verschrikkelijk schijtweer.
Het feit dat je precies de dagen en de perioden kunt noemen zegt al genoeg natuurlijk...quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig jaar juni was wel echt genottelijk hoor. Superlage luchtvochtigheid en bloedheet. Mei dit jaar begon ook redelijk hoopvol. En vorige week was ook goed.
Dat sowieso. Met dit weer kun je veel meer zinnigs doen dan met 35 gradenquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:43 schreef StateOfMind het volgende:
Nee. Het enige waar dit goed voor is, is modder en onkruid. Geef mij die 35 graden maar. 1000 x liever dan dit.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:43 schreef StateOfMind het volgende:
September was toch ook goed nog? Januari was voor een januari ook primaquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig jaar juni was wel echt genottelijk hoor. Superlage luchtvochtigheid en bloedheet. Mei dit jaar begon ook redelijk hoopvol. En vorige week was ook goed.
Tja warmte is gewoon periodiek zoals vrijwel elke Nederlandse zomer op misschien 2018 na.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het feit dat je precies de dagen en de perioden kunt noemen zegt al genoeg natuurlijk...
Dat zegt wel iets jaquote:Op woensdag 3 juli 2024 11:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het feit dat je precies de dagen en de perioden kunt noemen zegt al genoeg natuurlijk...
Met 35 graden is het binnen ook onaangenaam warm.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat sowieso. Met dit weer kun je veel meer zinnigs doen dan met 35 graden
Maar het mag ook wel gewoon normaal 20 graden en zon zijn.
Dit weer of 35 graden; beide zijn gewoon bagger.
Laat die 35+ maar komen anders.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Met 35 graden is het binnen ook onaangenaam warm.
Met triest grijs weer niet.
Dat is voor de voornaamste reden.
Op naar de 20-25 met zon, best of both worlds![]()
Juni was gewoon vrij gemiddeld blijkt dus ook. Komt vaker voor dat 1 week de 'meubelen' redt van veel matige dagen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja warmte is gewoon periodiek zoals vrijwel elke Nederlandse zomer op misschien 2018 na.
September was ook uitzonderlijk warm. Augustus regelmatig de bbq aangehad. Als je constant warmte en droogte wil moet je lekker in Spanje gaan zitten.
Het is anders wel zo.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt hij weer aan met zijn onzinnige gemiddelden.
Precies.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juni was gewoon vrij gemiddeld blijkt dus ook. Komt vaker voor dat 1 week de 'meubelen' redt van veel matige dagen.
Vorig jaar waren juli en augustus wel vrij nat meen ik. Dat wil niet zeggen dat het direct niks was.
2023 was warm, zonnig en nat. Dat kan echt niet alleen maar kutweer zijn geweest
Juni vorig jaar was extreem. Juni dit jaar redelijk gemiddeld. Ik snap best dat mensen liever de juni van vorig jaar zien, maar dat is gewoon niet reëel om te verwachten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies.
Juni was zelfs droger dan gemiddeld.
Mensen hebben de neiging snel te dramatiseren als het even een dag regent wat volkomen normaal is binnen ons gematigde zeeklimaat.
En dankzij die laatste week gemiddeld toch nog meer zon dan normaal.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:05 schreef Elan het volgende:
Precies.
Juni was zelfs droger dan gemiddeld.
quote:Met gemiddeld over het land 227 uren zon tegen 214 uur normaal was maand vrij zonnig. De maand telde geen sombere dagen: de zon liet zich elke dag wel ergens even zien.
2022 mag ook best weer hoor.quote:Op woensdag 3 juli 2024 11:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik droom soms van 2018.... dat was een goddelijk jaar qua weer.
Daarom en volgende week gaat het alweer opwarmen naar 20-25 graden wat echt prima temperaturen zijn voor Nederlandse begrippen. Dat afwisselende vind ik erg fijn in aanloop naar de vakantie, kan je huis (en jijzelf) een beetje afkoelen. Geloof dat de kinderen ook nog geen vakantie hebben? Dus is alleen maar beter dit weer.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Juni vorig jaar was extreem. Juni dit jaar redelijk gemiddeld. Ik snap best dat mensen liever de juni van vorig jaar zien, maar dat is gewoon niet reëel om te verwachten.
Al is dit jaar ansich wel extreem nat uiteraard. Dat is echt absurd en niet tof. Juni daarentegen was inderdaad droger, iets zonniger en wat frisser dan gemiddeld. Maar alles binnen de marge.
De langste regionale hittegolf ooit gemeten duurde maar liefst 29 dagen. Dat was het geval in 2018 op de KNMI-stations van Hupsel en Twente.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
2018, dat jaar waar het 50 dagen op rij een hittegolf was muv 1 dag ofzo
Dramatisch zou ik dat eerder noemen
Hij zegt toch met uitzondering van 1 dag. Daardoor werd het net niet officieel maar voor het gevoel maakt het weinig verschilquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De langste regionale hittegolf ooit gemeten duurde maar liefst 29 dagen. Dat was het geval in 2018 op de KNMI-stations van Hupsel en Twente.
Dramatisch noem ik eerder jouw overdreven reactie op hitte
27 juni t/m 9 juli en 12 juli t/m 8 augustus.quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De langste regionale hittegolf ooit gemeten duurde maar liefst 29 dagen. Dat was het geval in 2018 op de KNMI-stations van Hupsel en Twente.
Dramatisch noem ik eerder jouw overdreven reactie op hitte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |